Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

ADVENTURE TIME: PIRATES OF THE ENCHIRIDION (PS4)

Kevés olyan animációs sorozat létezik, amely jobb alapanyagnak számít egy videojátékhoz, mint a Cartoon Network utolsó évadát élő veteránja, a zabolátlanul őrült [I]Adventure Time[/I], amely maga is számos epizódban idézett meg különböző játékokat és tipikus videojátékos szituációkat. Eljött hát az ideje, hogy a sorozat megkapja az első igazán méltó feldolgozását egy könnyed szerepjáték képében. Mit is mondhatnék többet, lássuk magát a játékot: Kalandra fel!Történetünk egy átlagosan nyugis éjszakáról reggelre virradóan veszi kezdetét, amikor Ooo földjét bibliai léptékű áradás önti el, ami miatt Finn és Jake egy újabb kalandra indul. A nyomok a Jégkirály olvadozó birodalmába vezetnek, ahol kiderül, hogy Simon most nem a bajkeverő, hanem az áldozat szerepkörében tetszeleg. Párosunkra vár a rejtély kinyomozása, hogy ki és miért olvasztotta fel a Jégkirály birodalmát, és tette így tengerré Ooo földjét a többi birodalommal egyetemben.Kalandozásuk során a páros természetesen újabb őrült eseményekbe keveredik, összefutnak Ooo szinte összes félnótás lakójával (többek közt Buborék Hercegnővel, Puffancs Hercegnővel, Borsmentával, Günterrel, de még a minden epizódban easter eggként felbukkanó Csigával is) és társul szegődik melléjük Marceline a vámpír, valamint BMO, mindenki kedvenc cuki játékkonzolja is.Maga a sorozat célközönsége számomra mindig is kérdéses volt, ugyanis a bájosan debil látványvilág és buggyant hangvétel egyértelműen gyerekbarát, viszont a tartalom picit más tészta: akadnak elég erős felnőttes utalások poén szinten, illetve a sorozat narratívája az utóbbi évadokban átment valami majdnem egészen összefüggő, de a háttérben megbúvó átívelő történetmesélésbe. Magyarul gyerekesnek látszik, felnőttek is élvezhetik, és mindenki jól szórakozhat rajta. Valami hasonló a helyzet a játék esetében is.A játékmenet alapja egy viszonylag apró, ám épp ezért unalomba egyszer sem fulladó nyílt világ, amelyben kicsiny hajónk kormánya mögé pattanva fogunk kalandozni, hasonlóan ahhoz, ahogy azt Link tette a legendás Wind Wakerben cirka másfél évtizede. A nyitottabb tengeri rész – bár vannak gyűjtögetni valók és teendők rajta – leginkább afféle összekötő területnek számít a kisebb, lineáris helyszínekhez, amik azok a hirtelen szigetté alakult területek lesznek, amiket nem öntött el az áradás. A történet ezeken a szigeteken zajlik és eléggé kötött útvonalon halad előre.Játékmenet szempontjából ez úgy néz ki, hogy párosunk kigondolja, merre folytathatnák a nyomozást, majd az újonnan lett tengereken elhajózunk az adott szigetre, ahol a kutatás során rendet teszünk a frissen felborult állapotokat kihasználni próbáló kalózok sorai között, hogy aztán tovább indulhassunk a következő sziget irányába. Nem túl kreatív, de szerencsére mindig van valami, ami feldobja a dolgokat, egyrészt sok harc vár ránk, új társakat szerzünk, mindenféle mellékes küldetésbe futhatunk.A hajózás Jeff nevű bárkánkon például nagyon jópofa dolog (BTW a fejlesztés egy időszakában a rajongók szavazhattak a hajónk végleges nevéről, én tuti a Trombit dobtam volna be ötletként), ahogy szeljük a hullámokat, hőseink vicces kalózballadákat kezdenek el dalolni, ezzel összegezve az addig történteket.A tengeren néha a vízen lebegő ládákba futunk, amit Jake gumi végtagjaival magunkhoz húzhatunk és tartalmukkal gazdagodhatunk. Egyébként a Wind Wakerhez hasonlóan hangulatos hajózni, nem véletlen inspirálta Link azon kalandja a fejlesztőket saját bevallásuk szerint, mikor a játék ezen szegmensét tervezték.Sajnos azonban fekete pont is jár nekik a jó szándékuk dacára: a hajónk irányítása bár elég könnyed, és kézre álló, de amint egy menüt megnyitunk, a hajónk abban a pillanatban lecövekel, és nekünk újra el kell indulnunk vele álló helyzetből. Ez elég frusztráló tud lenni, mikor épp menet közben megnyitjuk a térképet egy röpke pillanatra, hogy tájékozódjunk valamelyest, Jeff, a hajónk pedig egyből álló helyzetre lassul. Megszokható ugyan, de cseppet sem kényelmes a dolog, viszont a szigeteken kikötve a felfedezés örömét egyáltalán nem veszi el.
[YOUTUBE]WxxO3gjEKa4[/YOUTUBE]
És talán a harc a legfontosabb szelete az egész felfedezésnek: a játék ilyenkor a hagyományos kalandozós felfedezésből átvált egy kellemesen egyszerű és gyerekbarát körökre osztott harcra, ami a régi szép idők szerepjátékait idézi meg mechanikájában, ám hála a gyerekbarátra belőtt nehézségi fokozatnak, ez egyszer sem fog szívatásba fordulni, mint tették azt régi kedvenc játékaink. Sőt, rutinosabbak számára egyenesen kihívás nélkülinek is fog hatni a csörték nehézsége. Így paradox a helyzet, mert hiába szerzünk egyre jobb karci képességeket, ahogy haladunk előre, sok motivációnk nem lesz aktívabban használni őket, mert nem kényszerít rá egyetlen ellenfél sem arra, hogy taktikázzunk ezekkel a képességekkel.Sőt, hiába fogunk harcolni a legborultabb fazonokkal (kalóznak állt renegát banánőrök, nagyipörkölő szemét manók, digitális kockák, egyéb kelekótya teremtmények), ezek egytől egyig ostobák: taktikázásnak a halvány látszatát sem mutatják, és teljesen véletlenszerűen támadnak, mondhatni ész nélkül. Szóval faramuci a helyzet, mert hiába a viszonylag lehetőségekben gazdag harcrendszer, ha felesleges kihasználni azt.Pedig tényleg sok lehetőségünk van: gyógyító és egyéb erősítő tárgyakat használhatunk (amik használata után ráadásul harci cselekedetet ugyanúgy tehetünk), plusz minden karakter egyedi harci képességekkel bír, amit a karakterek által közösen használt harci pontokból lőhetünk el (amiket sikeres támadásokért kapunk), ráadásul többféle erősségben is. Ennek párja az egyéni speciális képességek használata, amiket használat előtt fel kell tölteni.Ez karakterfüggő, Finn támadásokért, Jake sérülésekért, Marceline a harcot eldöntő végső támadásért, BMO pedig a tárgyhasználatért kapja a lehetőséget, hogy speckó képességeikkel győzelemre vigyenek egy-egy csatát. Finn robotkarjával tud lövöldözni, Jake úthengerré formálódva kilapítja a teljes támadó csapatot, a vámpírunk a fajok közti tolerancia jegyében vérfarkassá változik, BMO pedig egy klassz kis tánccal felgyógyítja a csapatot.A harcok után tapasztalat jár, amik szintlépéshez vezetnek. Na nem túl sok szinthez, ugyanis a játékban a tízes szint elérése után nincs lehetőségünk tovább lépni. Csavar a dologban, hogy a szintlépések után a statisztikáink nem nőnek automatikusan: azokat ugyanis a játékban összeszedhető pénzből fejleszthetjük tovább, egy új szint megszerzése csupán megnyitja a következő lépcsőt a fejlesztésekhez.A harc mellett fontos még a szigetek felfedezése is, ráadásul egyre bővülő csapatunk miatt nem árt korábban bejárt területekre is visszalátogatni, mert egyedi képességek nem csak harc, hanem felfedezés közben is vannak, és bizonyos területek csak ezek használatával érhetők el. Finn kardcsapásokkal tudja a pusztítható tereptárgyakat szétcsapni, amikből ilyenkor fejlesztésekre fordítható pénz esik ki, Marceline a zárt kincsesládákat képes basszusbaltájával felnyitni, valamint láthatatlanná válva képes lopakodni, BMO feltöri a lezárt ajtókat, és átpréseli magát a szűkös nyílásokon, Jake pedig hatalmasra nőve segíti át a teljes csapatot a normális módon elérhetetlen helyekre. Ja, és bár totál haszontalan, de a legnagyobb móka az egész játékban: robogóvá alakulva lehet vele csapatni, miközben a csapat motorozik rajta…Időről időre egy picit alulprezentált, ám aranyos vallatós minijáték is felbukkan, amelyben Finn és Jake jó zsaru – rossz zsaru módszerrel szerez használható információkat egyes kulcsszereplőktől. Ez javarészt elronthatatlan, mert mielőtt választunk a módszerek közt, a két szereplőnk szépen megbeszéli egymással, hogy milyen irányba is tereljék a kikérdezést. Az egész nem több némi vicces közjátéknál, amiben a legjobb, hogy Jake nyúlánk természetének köszönhetően lesz a rossz zsaru, és a vallatószoba is egy “személyben”…Ezek mellett akadnak mellékküldetések is, bár nem túl változatosak: a tipikus találj meg X darab eltűnt pingvint és cukorkakölyköt, győzz le X darabot bizonyos ellenfélből, harcolj X darab kalózhajóval, lőj rá a hajód ágyújával az időnként felbukkanó krakenre, stb… Nem a változatosság volt a fő szempont ezek kitalálásakor a fejlesztőcsapatnál. Szerencsére nincs sok mellékes küldetés, így a monotonitás ellenére hamar a végére lehet jutni ezeknek is.Maga a fő sztori és a mellékes küldetések nem tesznek ki 15 óránál sokkal többet, cserébe hamar a végére lehet jutni (a könnyű trófeáknak köszönhetően a platina serleget is pofonegyszerű kinyerni belőle), és a történet utolsó mozzanata egy olyan pofátlanul nagy poén, amire én nem nagyon láttam még példát…Mindezt összevetve egy aranyos és könnyed játék képe rajzolódik ki számunkra, ami még szimpatikusabb az eredeti szinkronhangoknak, és bolondos zenéknek, valamint a sorozat képi világát tökéletesen hozó grafikus oldalnak hála. Technikai oldalról számos gonddal küszködik ugyan, de ne feledjük, ez nem egy AAA kategóriás játék, ami óriási büdzséből készült, hanem egy kedves, aranyos, őrült, és picit suta Adventure Time kaland, ami lehet, hogy játéknak közepes, de játszható Kalandra fel! epizódnak közel tökéletes szórakozás, és ami a legfontosabb: akár gyerkőcök, akár kölyöklelkű felnőttek, akár mindkét korosztály ül le elé, rajongóként mindenki pontosan azt kapja majd tőle, amit a sorozat képes nyújtani. Egy nagyon habókos élményt, szóval bárki, aki vevő erre: Kalandra fel! (Mindenki más viszont kezelje kellő fenntartásokkal…)(A játékot a magyar forgalmazó Cenega Hungary biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a [A http://platinumshop.hu/product/8670/PlayStation-4-PS4/ar-akcio-olcso/Jatek/Kaland/Adventure-Time-Pirates-of-the-Enchiridion]Platinum Shop[/A] budapesti boltjaiban, vagy webshopjából a linkre bökve meg is rendelhető.)

6/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

2 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Leárazva megveszem, bár még mindig a lego verziója tűnik a legjobbnak.

  2. BMO szakállas???