Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Post Type Selectors
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward
Videó

A Rose in the Twilight (PSV, PSN)

„Ha nem működik, csináld újra.” Ez lehetett a mantrája [B]A Rose in the Twilight[/B] fejlesztőcsapatának, akik, miután a stílusos grafikában és hangulatban közel verhetetlen, ám az alapjaiban elcseszett irányítás miatt saját kardjába dőlő htoL#NiQ: The Firefly Diary félsikerét követően visszaültek a tervezőasztalhoz, hogy megalkossák tesztünk alapjául szolgáló játékot.Hogy másodszorra milyen sikerrel vették az akadályokat, az a teszt végére kiderül, mindenesetre az felettébb biztató, hogy a játék kvázi elődjét megmételyező érintőképernyős irányítási módot ezúttal teljesen hanyagolta a Nippon Ichi csapata, így aki a Szentjánosbogár Naplót hozzám hasonlóan valahol félúton, a Vita falhoz vagdosásának intenzív gondolatával hagyta félbe anno, most fellélegezhet. Sztori tekintetében mondjuk a nagy előrelépés nem történt meg: a Firefly Diary megörökölte elődjének minimalista hozzáállását ezen a fronton, így pontosan annyit fogsz megtudni a történésekről, amennyire hajlandó vagy beleásni magad naplóbejegyzések olvasgatásába, vagy rejtett emlékek keresésébe.Ami fix, hogy a Rose nevű, stílszerűen egy hatalmas rózsát magán viselő kislányt irányítasz, aki egyedüli humanoid lényként egy rémisztő kastélyban bolyong, melyet elárasztottak a halált hozó tüskés indák. Feladatod a kijutás lesz, illetve annak kiderítése, hogy mi történt a többi emberrel. Bár egy magányos gyermek nem tűnik túlságosan combos főszereplőnek, Rose-t azért nem kell túlságosan félteni, mert bizony van pár ügyes trükk a kislány tarsolyában… Ezek közé tartozik a vér irányításának képessége is. Ez gyakorlatban annyit tesz, hogy a piros színű tereptárgyakból, illetve a kastély szerencsétlenül járt lakói előtt heverő vértócsákból kinyerhetsz egy adag hemoglobint, melyet aztán máshol fel is tudsz rögvest használni, mozgásba hozva, vagy éppen megállítva a különféle tereptárgyakat. Ez a játékelem teszi a Rose In the Twilightot igazán érdekessé, ugyanakkor logikát nem érdemes keresni benne, mert akkor meg kellene magyarázni, hogy egy kapcsoló átbillentéséhez miért kell azt vérrel(!) feltölteni a használatot megelőzően…[YOUTUBE]dd0vR-ruOus[/YOUTUBE]Ez persze a legkisebb mértékben sem befolyásolja a RITT élvezeti értékét, hiszen a Firefly Diary döcögős játékmenete után itt végre sikerült összekalapálni egy teljesen jól működő rendszert. Az irányítást az ésszerűség és a letisztultság jellemzi: az ugráson kívül külön gombbal tudod manipulálni a tárgyakat, illetve természetesen a vérrel való bindzsizés (azaz hivatalos elnevezéssel élve „Thorn Power”) szintén kapott egy dedikált vezérlőelemet, na meg persze a vállgombokkal tudsz váltani a karakterek között.Igen, a legkevésbé sem véletlen a többesszám jelének használata, Rose mellett ugyanis egy kőóriás felett is átveheted az irányítást a bevezető szakaszt követően. Ez egyébként a legkevésbé sem opcionális, ugyanis a logikai feladatok egyenesen megkövetelik, hogy a két karakter között folyamatosan váltogass. Az óriás ugyan nem tud vérszökőkutakat fakasztani, ellenben nyers erejének hála képes felemelni szikladarabokat és a legsűrűbb tüsketengeren is bármilyen sérülés nélkül képes áthaladni. A legfontosabb mozdulata azonban talán az, hogy Rose-t képes felkapni és addig elérhetetlennek tűnő magasságban lévő platformokra feldobni, aztán persze a csajszival kell viszonozni az előzékenységet és kinyitni a kevéssé agilis monstrumnak az előrejutást nagy mértékben akadályozó kapukat, estébé.A karakterek közti váltás teljesen zökkenőmentesen zajlik, így bátran lehet kísérletezni a felmerülő útakadályok leküzdésének módjaival. Itt kell megjegyeznem, hogy bár a játék irányítása nem hagy maga után semmilyen kivetnivalót, igazán kényelmesnek sem nevezném, az általad irányított karakterek ugyanis pontosan úgy viselkednek, mintha egy flash-animációs kisfilmből léptek volna ki. Emiatt a pontos ugrásokat és bepozicionálásokat igénylő helyzeteknél gyakran nehéz bemérni a távolságokat, illetve azt, hogy az általad irányított karakter képes-e egyáltalán áthidalni bizonyos problémákat. Offkorz a dolog szokható, de ez a fajta bizonytalanság a játék végéig megmarad, ami nyilván szül majd pár izzasztó helyzetet.Némiképp megtévesztő módon, a tündibündi rajzstílus ellenére a játék meglehetősen nyomasztóra sikeredett: az egy dolog, hogy a kastély halottainak vérét kiszívva különféle depresszív emlékeket láthatsz Rose életéből színházszerű effektekkel körítve, de bizony az ezerféle halálos csapda is meglehetősen negatívan hat a lány megjelenésére. Ugyan az erőszak teljességgel stilizált, de azért mégis van valami egészen kényelmetlen érzés abban ahogy végignézed, miképp hal meg újra és újra és újra egy ártatlan kislány a legkülönfélébb módokon.Még durvábbak azok a részek, amikor nagyobb zárt ajtókat csupán egyetlen módon tudod kinyitni: Rose öngyilkosságának árán. Ezeknél a részeknél tényleg beüt a játék és eskü, amikor a kislány felakasztja magát, vagy önként dugja a fejét a guillotine alá, az kajak sokkolóbb, mint a Fűrész sorozat összes része együttvéve. A cirka 8 órás kaland vizuális szempontból igazán kimagasló munka: a szürke és barna különféle árnyalatiban játszó helyszíneken csak úgy világít a vér pulzáló vörös színe, igazán különleges hangulatot teremtve.Ehhez illeszkedve a zenék kissé visszafogottak, és bár meglehetősen nehéz visszaidézni bármelyik dallamot, de a látottakhoz kiválóan illeszkednek. A Rose in the Twilight vita nélkül a Vita egyik legyegyedibb címe: egy olyan logikai platformer, ami a meseszerű körítés ellenére egy igazi kis rémálmot mesél el, melyben az ismert és új játékelemek megkapóan keverednek az egyedi grafikával és hanghatásokkal, így mérhetetlen kíváncsisággal várom, hogy ugyanez a csapat ugyanebben a zsánerbe vajon harmadszor is belecsap-e, mert ebben az esetben a végeredmény egészen biztosan kimagasló lesz…[i]

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)[/i][b]

Kiadó: NIS America
Fejlesztő: Nippon Ichi Software
Megjelenés: 2017.04.14.
Ár: [a https://store.playstation.com/#!/en-hu/games/a-rose-in-the-twilight/cid=EP1063-PCSB01095_00-ROSE000000000001]6490Ft[/a]
Játékosok száma: 1
Demo: Nincs
Méret: 911MB
Web: http://www.nisamerica.com/games/rose-in-the-twilight/
PSN feltöltőkártya: [a http://platinumshop.hu/product/4929/PlayStation-3-PS3-PlayStation-Vita-PSVita-PlayStation-4-PS4/ar-akcio-olcso/Tartozek/Feltoltokartya/PlayStation-Network-Card-6000-Ft]Platinum Shop[/a] [/b]

8/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

1 hozzászólás

Hozzászólás

  1. A Firefly Diaries-t most nyomom, olyan az irányítás, mintha sajtreszelővel akarnék maszturbálni. Nem is értem, hogy ezt így hogy gondolták…