Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

A Renault beismerte, hogy Piquet szándékosan ütközött tavaly Szingapúrban

A Renaultnál már nem tagadják, hogy szándékos volt Piquet balesete. Csak hogy ők azt állítják, a brazil ötlete volt.Az Autosport szerint a bizonyítékokat az elbocsájtott Piquet szolgáltatta az FIA számára. Azt mondta, hogy a verseny előtt délelőtt ő, Briatore és Symonds megbeszélést tartottak, ahol a főnökei utasították arra, hogy a 13. vagy 14. körben, röviddel Alonso első boxkiállása után csapja oda az autóját a falnak. A megbeszélt kanyar pedig a 17-es volt, mert ott nincs se bukótér, se daru, ami kiemelhetné a roncsot, ezért tuti Safety Cart kell küldeni és a versenyt félbe kell szakítani.Állítólag a telemetriai adatok, melyeket az FIA bekért ezt alátámasztani látszanak, mert az ominózus körben nem vette el a gázról a lábát Piquet mint korábban, ezért csúszhatott ki.[I]”Való igaz, hogy a vasárnapi megbeszélésen felmerült az ötlet, miszerint szándékosan elő kellene idézni egy Safety Car-fázist, ez azonban magától Piquet-től származott”[/I] – mondta Symonds. “Csak szó volt róla.”[I]”Azt megerősíthetem, hogy vasárnap délelőtt megbeszélést tartottunk Piquet-vel, de ilyesmiről szó sem esett. Arra is emlékszem, hogy Piquet akkor nagyon ingatag lelkiállapotban volt. Ráadásul hangfelvételek vannak arról, hogy kifejeztem a bosszúságomat, amikor a képernyőn megláttam Piquet balesetét.”[/I] – mondta viszont Briatore.Az Autosport szerint az idősebb Piquet már fia kirúgásának napján felkereste az FIA-t, majd 4 nap múlva már az ifjabbat hallgatták meg Párizsban.A tárgyalás és a Renault meghallgatása 21-én lesz.[B]*FRISSÍTVE*[/B]Max Mosley kommentje az üggyel kapcsolatban:[I]”Kizárhatják őket a bajnokságból. Ezt a Nemzetközi Sportszabályzat írja elő. A kizárás azt jelenti, hogy véglegesen kitiltanak. Ez a legkeményebb büntetés.”[/I][I]”A manipulálás egy fokkal rosszabb a csalásnál. Ha egy kerékpáros doppingol, az csalás, de ha elgáncsolod a másikat, hogy balesetet okozz, és a sárga trikós kiessen, akkor az komolyabb dolog. [B]Ha emberi életeket teszel kockára, legyen az versenyző, néző, vagy pályaőr, az még rosszabb[/B].”[/I]Az ominózus verseny és a tavalyi bajnokság végeredménye változatlan marad, függetlenül az ítélettől. [I]”A Sporttörvény nem teszi lehetővé az utólagos változtatásokat. A bajnokság hivatalosan november 30-án ért véget, így manipulálás esetén sem lehet módosítani a verseny vagy a bajnokság végeredményén.”[/I]

Nincsenek hozzászólások.

Hozzászólás

  1. Remélem Piquet rácseszik,Briatorét leszarom,Alonsonak ne legyen baja az a lényeg:)

  2. Adom!

  3. Max Mosley azt nyilatkozta, hogy Piquet-nek nem eshet baja ez ügyben. Ha kiderül, hogy utasították erre.

    • Az vicces. Egy dolog mondani és másik meg is tenni! Piquet egy barom.

      • “Nem barom , sajna az F1 most már ilyen “”gép piloták”” vannak . El lehetne ezen gondolkodni . Az aktuális Világbajnok is Hazudott a FIAnak, hogy a csapatának kedvezzen . Úgyan így tett Piquet is , csak Haminak elég egy bocsánatkérés , Piquetnek nem. Sajna hogy szár legyél és VB nyerj , a pilotának meg kell mindent csinálnia amit a csapat mond . Mikor volt az hogy ennyi embert kidobáltak szezon közben . Ez abnormális.”

        • Egyetértek, a barom szót viszont arra értem, hogy ettől nem lesz sikeresebb pilóta, pénzre nem hiszem, hogy szüksége lehet egy 3 szoros vb győztes apuci gyerekének, győzni akkor lett volna esélye a jövőben ha minden pilóta kiesik, annyira szerencsétlen volt minden futamon….Alonso minden futamon porrá verte.Egyébként Alonso-ról senki nem beszél, nekem ne magyarázzák meg, hogy nem tudott róla…..

  4. Ide is bemásolom Piquet vallomása. Ha csak a fele igaz akkor a Briosnak főhet a feje. Napfényre került Nelsinho Piquet Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA) írott közleménye, melyben a szövetség tudomására hozzá a tavaly Szingapúrban történteket. Csak nálunk, a teljes levél.Tegnap került elő a brazil versenyző FIA-nak írott levele, melyben részletesen leír mindent a 2008-as Szingapúri Nagydíjon történtekkel kapcsolatban. Következzen a levél teljes egészében.Én, Nelson Angelo Piquet, születtem 1985. július 25-én Heidelbergben Németországban, a következőket állítom:1. Minden eddigi ellenkező hírrel szemben, a tények, amik ebben a közleményben vannak az én tudásomra alapszanak. Én hiszem, hogy ezek a tények, amiket ebbe a levélbe foglalok igazak és korrektek. Ahol bármilyen tény nem az én saját tudásomon belül van, azt is legjobb tudásom és hitem szerint teszem be, és jelzem a forrását.2. Ezt a közleményt önkéntesen a FIA-nak írom, azért, hogy a FIA Forma-1-es Világbajnokságban gyakorolja felügyelő és szabályozó funkcióit.3. Tisztában vagyok azzal, hogy kötelességem, hogy a FIA Forma-1-es Világbajnokságban szereplő összes résztvevővel, illetve szuper licenszel rendelkező versenyzővel korrekt és igazságos legyek. Tisztában vagyok azzal is, hogy komoly következményei lehetnek annak, ha bármiféle hamis, vagy félrevezető közleményt adok ki a FIA-nak.4. Az egész nyilatkozatomat felvették audio kazettára és annak teljes leírásával együtt elérhető lesz számomra, illetve a FIA számára. Ez a jelenlegi dokumentum a lényegi összefoglalását tartalmazza velem készített szóbeli nyilatkozatnak.5. A következő tényeket szeretném a FIA figyelmébe ajánlani:6. A Szingapúri Nagydíj alatt – amit 2008. szeptember 28-án tartottak a 2008-as FIA Forma-1-es Világbajnokságban – megkért Flavio Briatore úr, aki a menedzserem és a csapatvezetője az ING Renault Forma-1-es Csapatnak, és Pat Symonds, aki a technikai igazgatója az ING Renault Forma-1-es Csapatnak, hogy a versenyen szándékosan ütközzek annak érdekében, hogy pozitív hatással legyek az ING Renault Forma-1-es Csapat teljesítményére. Beleegyeztem ebbe, és nekicsaptam az autómat a falnak a 13./14. körében a futamnak.7. Arra, hogy okozzak szándékosan balesetet, nem sokkal a verseny előtt kért meg Briatore és Symonds úr az irodájukban. Symonds Briatore jelenlétében kérdezte meg, hogy hajlandó vagyok-e feláldozni a versenyemet a csapat érdekében és előidézni egy biztonsági autós szakaszt. Minden versenyző tudja, hogy ez csak akkor történhet meg, ha a balestet szenvedett autó elzárja az utat, illetve a törmelékei akadályozzák a versenyzést, emellett pedig nem lehet egy mozdulattal eltakarítani a sérült versenyautót. Itt ez volt a helyzet.8. Ez alatt a beszélgetés alatt elég érzékeny állapotban voltam. Köszönhetően annak a stressznek, amit Flavio Briatore okozott azzal, hogy nem adta tudomásomra, hogy meghosszabbítja-e a szerződésemet a következő szezonra (2009). Ezt alapvetően már júliusba, augusztusban el szokták rendezni.Ehelyett Briatore azt kérte, hogy egy opciót írjak alá, ennek következtében nem tudtam tárgyalni más csapatokkal. Folyamatosan nyomást helyezett rám, azzal, hogy még versenynapokon is beidézett az irodájába, hogy az esetleges hosszabbításról beszéljünk.Pedig ezeknek a pillanatoknak a koncentrációról, a versenyre fölkészülésről, illetve a relaxációról kéne szólnia.Ehhez a stresszhez még hozzáadott az is, hogy a Szingapúri Nagydíjon a 16. helyre kvalifikáltam magam, miközben tudtam, hogy nagyon bizonytalan a jövőm az istállónál. Amikor elfogadtam azt, hogy azzal segítek a csapatnak, hogy összetöröm az autóm, azt azért tettem, mert reméltem, hogy jobb helyzetbe kerülök a csapatnál, abban a kritikus szezonvégi időszakban.Senki nem mondta nekem szó szerint, hogy ha szándékosan okozok biztonsági autós szakaszt, akkor garantálják a maradásomat. Azonban abból a szövegkörnyezetből, amiben elhangzott úgy tűnt, segíthet ennek a célnak az elérésében. Ezért egyeztem bele a balesetbe.9. A megbeszélés után Briatore és Symonds úr félrehívott engem csendes sarokba, és egy térképen mutatták meg a kanyart, ahol ütköznöm kéne. Azért esett erre a kanyarra a választás, mert itt nem voltak daruk, amik gyorsan kiemelhették volna a sérült versenyautót a pályáról, illetve közvetlen bejárat sem a pályára.Tehát szinte majdnem biztos volt, hogy ha itt okozok balesetet, akkor akadály lesz a pályán, ami a biztonsági autó beküldéséhez vezet. Ezalatt pedig megtisztítják a pályát és lehetővég teszik a biztonságos folytatást.Symonds úr elmondta pontosan melyik körben kell ütköznöm, hogy a stratégiánkkal összhangba legyen. Ennek a Fernando Alonso első boxkiállása után kellett megtörténnie, ami a 12. körben volt. A kulcs a stratégiánkban az volt, hogy ha a 13./14. körben okoznák balesetet, akkor az megengedné a csapatnak, hogy Alonso autójával agresszív üzemanyag taktikára váltsanak, vagyis könnyű autóval versenyezzen. Így Alonso képes lesz megelőzni annyi nehezebb autót, amennyit csak lehet, miközben tudja, hogy a többieknek nehéz lesz őt utolérni, köszönhetően a biztonsági autónak.11. Ezek alatt a beszélgetések alatt nem esett szó ennek a tervnek a biztonságáról. Nekem sem mondtak erről semmit, a nyilvánosságnak, illetve semelyik versenyzőnek. Az egyetlen instrukció Pat Symonds-tól származott, aki azt mondta ne legyek túl kemény és vigyázzak magamra. Amit én úgy értelmeztem, hogy ne sérüljek meg.12. Szándékosan okoztam balesetet, méghozzá úgy, hogy kiengedtem a kezemből az autó irányítását a már említett kanyarban. Azért, hogy biztosan jó körben ejtsem ezt meg a csapat rádión többször is kérte, hogy erősítsem meg a kör számát. Ezt normális esetbe nem csinálom. Nem sérült meg a balesetben senki.13. A már említett megbeszélés után többet egymás között sem említette a „baleset stratégiát” Symonds és Briatore. Briatore a verseny után diszkréten megköszönte, azonban semmi mást nem mondott. Nem tudom, hogy rajtunk kívül más tisztában volt-e ezzel a stratégiával.14. A futam után az egyik családi barátunkat, illetve tanácsadónkat, Felipe Vargas-t értesítettem a történtekről. Vargas beszélt később az édesapámmal, Nelson Piquet-vel.15. Szingapúri Nagydíj után az újságírók a balesetről kérdeztek, és már akkor ők is rákérdeztek a szándékosságra, mivel állításuk szerint gyanúsnak tűnt.16. A saját csapatomon belül az autóm egyik mérnöke kérdőjelezte meg a balesetet, mivel nagyon szokatlannak látta. Azt mondtam neki elveszítettem az irányításomat az autó felett. Úgy gondolom, hogy az a mérnök a telemetriai adatokból vonta le ezt a következtetést. Szándékosan ütköztem, gyorsultam az utolsó pillanatig, miközben a normális az lett volna ha fékezek.Ez az igazság közleménye.Hiszem és esküszöm, hogy az ebben foglalt tények igazak.Ezt a levelet a FIA központjában, Párizsban, 2009. július 30-án, Alan Donelly (a versenybírák vezetője), illetve Martin Smith és Jacob Marsh (mindketten a FIA vizsgálat segítését szolgálják) jelenlétében írtam.Jegyzeteket készített Domenique Costesec.Nelson Piquet Jr.

  5. Az a meleg xD

  6. De Maúnika a pikée monta e hoty az ótót a falhocsapdossa! A briató meg káromkodott Maúnkia úgy hajjakmeg! Hogy a pikére fogják!A k**** a***** te ribanc te kinyómóm a szemeidet te ilyet mondasz a briatóra te a k**** a***** kitekerem a nyákádát!Dzs dzs puff dzs (nyugodjatok le kérlek!) dzs anyádat he te nekeme mondode hogy a piké eztet monta dzs dzs puff…

  7. Azért szeretném megkérdezni van-e még olyan valaki itt aki ezt sportnak tartja? Sajnos Sennával meghalt a Forma1, Shumi is csalt, Hami, Alonso, Raikönnen szóval mindenkinek megvan a sara. Ezek után mondja valaki, hogy a legjobb lesz a vb….soha nem az győz aki a legjobb pilóta.

    • Régen is voltak csalások és sumákolások, de egyrészt nem emlékszünk – meg az idő meg is szépíti a dolgokat -, másrészt nem is ismerjük sokan a Senna előtti korszakot, harmadrészt meg akkor a sajtó még nem volt ennyire szókimondó, megmondó, felderítő, stb. Sok minden titokban maradt. Ma meg arról is írnak, amit csak meg akart valaki tenni, és tényként közlik. Meg aztán egyre több pénz van benne ezért egyre ádázabb a küzdelem. Ami persze nem jó. De azért nem mondanám, hogy ez nem sport. Vannak akik annak tekintik és e szerint is viselkednek. (lehet, hogy ez a kisebbség)

      • Hát én mondanám. Köze nincs a sporthoz. Igen voltak régen is sumákolások, de azért ezt a piquet dolgot nem nevezném sima sumákolásnak. Ez jóval durvább. Tudod olyan ez mint a zeneipar. Régen azok zenéltek akiknek volt érzékük zenét írni, megtanultak hangszeren játszani és megtanulták előadni. Madonna óta meg van sok Britney meg Take that meg Pink meg a f×szom tudja. Közük nincs a zenéhez sima előadók. Bohócok. Ugyanez az F1.

        • Értem mit mondasz. De általánosítasz. Igenis vannak jó versenyzők, és olyanok, akiknek mindenük a sport és tisztességesen játszanak. De a te nézeted szerint ők a kisebbség, amit elfogadok.

          • “Az elmúlt 10 évből kit neveznél ilyennek: “”Igenis vannak jó versenyzők, és olyanok, akiknek mindenük a sport és tisztességesen játszanak.””mert jövök megcáfolom. :)Talán egybe nem tudnék belekötni: Hakkinen.Észre kéne venni, hogy ilyen már csak a mesében van, ha valaki nem csinálja meg a csapatvezető vagy a még nagyobb vezír főreklámozó kérését jövőre választhat a DTM/WTCC/Nascar stb közül.”

          • Én is Häkkinent mondtam volna, de akár Kimit is (többször hangoztatta is, hogy ő ezt a Forma1-et nem szereti, a régi jobban tetszett neki). Vagy Vettelt és Kubicát a mostani mezőnyből. (persze utóbbi kettő lehet azért mert még fiatal)

          • Azért Kimi az előző győzelmét -ha nem is ott nyerte meg, valszeg anélkül is meglett volna- a bukótérben biztosította be….Vettel meg Kubica nincs ott a topban Ők nem jó példák. Akkor lesznek érdekesek ha beülnek egy meki/ferka szintü csapatba. Oké idén a redbull feljavult, de az elmúlt 10 évben sehol nem volt(10 éve nem is volt…)Visszatérve Kimire én sem emlékszem több sunyitásra, Ő azért ilyen szempontból kitűnik.(valószinüleg épp ezért jövőre nem lesz topcsapatban)

          • “Szerintem hagyd inkább…Több dolog is sántít az érvelésedben. Briatore 88-ban kezdett a Forma1-ben – a Benetton kereskedelmi igazgatójaként, majd csapatvezetőként folytatta – 94-ben és 95-ben Schumacherrel 2 vb címet szerzett a csapata, 95-ben csapatvébé is! (ha már folyamatosan Sennához kapcsolunk, nos ő 94-ben halt meg, ebből jól látszik, hogy “”ezekben az időkben”” igenis a legjobbak egyike volt Briatore, mint csapatvezető.) Már az, hogy megszerezte az újonc Schumachert is azt jelzi, hogy nem volt hülye. És egy versenyképes istállót csinált a Benetton csapatból épp ezekben az időkben!Takarító….ne röhögtess!”

          • Amiröl én írogatok azok nem a kilencvenes évek…a Benetton max szép autókat gyártott, köze nem volt már a Lotus, Meki, Williams, Ferrari, Tyrrel, Brabham időkhöz. A Benetton az új idők (álá Red Bull, Torro rosso(ez utóbbi megalol:))) forma1-éhez tartozik, mint ahogy Briatore is. Szerinted egy Lotus vagy Brabhamnél főnök lehetett volna? Briatore ránézésre is sunyi, nem kéne bizonyítania…

    • Ja, Sennánál húzzunk vonalat, mert…tényleg mié’ is?Most is csalnak, régen is csaltak, nem újdonság. Csak a módszerek változnak, mondjuk ez a mostani tényleg ultragusztustalan. És akkor bele lehet gondolni, hogy diffúzortól kezdve az elmúlt évek bármilyen esetéig, vajon kinek, kiknek, mi és hogyan kedvezhetett, hogy ez meg ez így alakult. Mert mi a nagykönyvből ilyenkor csak egy-egy fejezetet kapunk, ha sokak szerint az összeesküvők bele is képzelnek fút-fát az F1-be.

      • “Senna idejében egy más verseny zajlott, ahol volt váltó, normális kuplung, kemény versenyek, verseny alatt több kilót fogyó pilóták, kicsi búkótér, dirib-darabra összetörő autó. Szerinted ki vállalt volna be egy ilyen “”piké húzd már a falra – oké főnök, megoldom- stilust?Akkoriban 5 évente változtak a szabályok, sőt igazából az első nagy volumenü változás a turbo eltüntetése volt. Nem voltak kiskapuk, nem volt puhánykodás, verseny volt, minden alkalommal kockáztattak a pilóták. Természetesen kicsi csalások akkor is biztos voltak, de azok mostanában tömegesen vannak. Úgy érzem akkoriban egy Briatore takarító sem lehetett volna….”

  8. Szánalmas.

  9. Azért ebből már nagyon elegem van!Amikor a Mekklaren elkezdett jáccadozni, Alonzóval (megint!?) meg a kis csokibabával, akkor már nagyon elment az egész cirkusztól a kedvem.De az csak a jéghegy csúcsa volt ezexerint.Tartok tőle, hogy amíg ez a rendszer van, ezekkel az emberekkel, addig ez a pár hónaponkénti nagy botrány általános lesz.:(

  10. vajon Alonso is benne volt? vagyis elore tudta hogy mit fog csinalni Piquet?

  11. Hmm. Ez elég komoly ügy lett, kíváncsian várom a többi hírt ezzel kapcsolatban.

  12. Ajajj. Botrányos. Boootráányos.

  13. egy dolognak örülök csak az üggyel kapcsolatban, Piké most már biztosan nem lesz többet F1 versenyző egy csapatnál sem, max apucinál:))))

  14. Piquet azt mondta, azért kérték, hogy törje össze az autót, mert ha nyer Alonso, akkor meg tudják győzni, hogy maradjon még egy évet a Renault-nál…..Szóval cseppet sincs összeesküvés szaga.

  15. ajaj mi lesz itt :S

  16. Büntessék meg a Renaultot nyugodtan, de a kis Piquetet se engedjék többet formula autó közelébe ezek után.Ha az ő ötlete volt ha nem akkor is nem megyek bele és kész, a kis béna nyomi nem bírja felfogni, hogy sz*r és ezért bemocskol mindenkit inkább, mint egy kis 5 éves gyerek aki megy árulkodni anyucihoz szánalom ez a srác

    • Én úgy látom. Lehetett egy megállapodás Piquet és a Renault között . A Renault felrúgta a megállapodást , akkor Piquet is elmondja a történetet . teljesen jogos a Renault megszegte a megállapodást. Már arra is kiváncsi lennék hogy piquet nem szándékosan volt ilyen szar. eddigi pályafutása szerint nem kellet volna ennyire szarnak lennie .

      • szándékosan? azért az nagyon durva akkor ha így van, de nem hiszem, hogy egy csapat felvenne egy volt világbajnok fiát azért, hogy béna legyen minden futamon

  17. érdekes

  18. Na mutogat itt mindenki mindenkire… pfKülönben nem igazán hiszem, hogy Piquet találta ezt ki, neki az miért lett volna jó? Briatore beszólása meg…az idegességet bárki meg tudja játszani, ahhoz nem kell nagy tudás!Nagyon kiváncsi vagyok a fejleményekre.

  19. ban plz

  20. Briatore mondatan felnevettem rendesen. Egy kis csapatradios karomkodas felmenti majd az oreget! =D (idiota)… mondjuk marhára nem érdekel a Renault sorsa.

  21. Szánalom. Remélem jól megbüntetik őket. Mind a csapatot , mind Pikét.

  22. de utálom ezt a gyereket:@

  23. Hát ebből tuti nagy botrány lesz és elkerülhetetlen:)