Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

A Juggler’s Tale (PS5, PS4, PSN)

Mese a szabadságról.

A bábozás egy olyan művészet, ami mára sajnos kihalóban van. A gyerekeket még szokták nálunk szórakoztatni vele, de sokkal kevésbé lehet megtalálni színházakban, fesztiválokon, mint mondjuk 10-20 évvel ezelőtt. Hat évet töltöttem bábozással, ezért is érdekel, ha valamilyen bábelőadással kapcsolatos játék jelenik meg. Ezek persze még az előadásoknál is ritkábbak, de képesek bemutatni a művészet érdekességeit játékos formában, valamint annak korlátait is. Sajnos jelenleg egyes indie horrorjátékokon kívül lehetetlen találni programokat, amik a bábos, avagy az előadó kapcsolatát mutatják be a bábjaival. A bábok különböznek, emiatt az előadások és a prezentálás is. Digitálisan is fel kell állítani bizonyos korlátokat, hiszen meg kell találni a köztes utat egy igazi színpadi bábelőadás és a videojátékok nyílt világa között. Korábbi években mondjuk volt pár próbálkozás, ami élvezetes volt – pl. a Puppeteer -, ami egy színpadon zajlott, valamint a LittleBigPlanet fősztoriját is mondhatjuk bábelőadásnak, a szereplők is a kézzel készített bábokat idézték. Rengeteg lehetőség és kihívás van digitális bábdarabok elkészítésében, mégis szinte kuriózumnak számít, ha kapunk egy jó darabot. Emiatt is keltette fel a figyelmemet a mai alanyunk, az A Juggler’s Tale, avagy az Egy Zsonglőr Meséje, ami egy marionett előadást prezentál nekünk.

A történet egy rövid, egyszerű, de célnak megfelelő 2D-s animációval indul egy fogadóban, ahol a vándor bábos belekezd meséjébe. Főhősünk a cirkuszi zsonglőr Abby, aki egy marionettbábu, tehát fonalaival irányítjuk a mozgását. Tetteinket folyamatosan narrálja az előadó, és ő lesz a kapocs, aki a nézőkhöz köt minket. A játék látványvilága erősen az alap indie játék színekkel és látvánnyal operál, több száz játék használja ugyanezt, emiatt kicsit belefáradhatott már a player, viszont a mesénkhez tökéletesen illik. Abby szökni akar a cirkuszból és világot látni, de az nem megy könnyen. A történet körülbelül másfél órájában követjük és segítjük őt, hogy a sötét, Grimm-szerű meséjében elérje a boldogságot. A sztori elején nem gondoltam volna, hogy milyen sötét elemek lesznek benne, persze azért könnyednek mondható egy átlag magyar régi népmesével szemben. A történet a szabadságról, a bántalmazásból való kiszakadásból, és a megbékélésről szól. Ezt sikeresen bemutatják a másfél óra alatt, a történetbe nem is tudok belekötni, egyedül azt tudom mondani, hogy nincs, ami igazán ösztökélje az átlag játékost arra, hogy újrajátssza azt. Van néhány rejtett trófea és cselekedet, amit megtehetünk, de ezeken kívül a történet teljesen lineáris.

A prezentáció szép, egyszerű, a színek kifejezetten gyönyörűek, mindent megtettek, amit lehetett a limitált modellek használatával. A zene egyszerű lantos, néha van néha nincs, a narráció parádés, szóval egy rövid játékhoz teljesen megfelel minden.

Miért nem tudom mégsem ajánlani?

A játék egy egyszerű 2D platformer Unreal Engine-en. Irányítása könnyű, ugrás, mozgás dobás és interakcióból áll a kezelési felhozatal, a bábu mozgását jól megcsinálták, célzás is egyértelmű, a karakterünk korlátai (a marionettzsinór beakad egyes tárgyakba tehát korlátozza a haladást) jól vannak bemutatva, igazi gondot a puzzle-ök okozzák. A fejlesztőknek sikerült puzzle-k felét elrontani, ez a játék második felénél válik egyértelművé. A tesztet eredetileg PS4-en kezdtem, de nem tudtam befejezni a játékot, mert megakadtam kb. a program közepén egy résznél. Itt, bár jól csináltam mindent, a „kapcsoló” nem érzékelte azt, és a haladásom ellehetetlenítődött. Jegeltem a game-et pár hétre, majd PS5 beszerzése után nekiálltam azon (cross-save nem volt), ahol ímmel-ámmal, de sikerült átvergődni a gáton. Ezután szinte az összes puzzle furán működött, mobok keresztülmentek szilárd objektumokon, időzítés nem járt úgy ahogy kéne, instant game over képernyők, emiatt, és  a glitcheken való átvergődés miatt a játékidőm többszörösére nyúlt. A program alapvetően nem drága, jelenleg 5240 forinton áll multiplatform címként, bár egy órás játékidőért ez sokaknak lehet magas.  Alapvetően egy 4*-os prezentálású játék szösszenet lenne, amit hazavágnak a programozási bakik, valamint az újrajátszhatóság hiánya. Viszont a története tényleg szórakoztató, és ha a színházi előadások árát nézzük, inkább megbékél vele a játékos, és átsegíti Abby-t élete nagy próbáján.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

★★
CSAK ÓVATOSAN
Kiadó: Mixtvision
Fejlesztő: kaleidoscube
Megjelenés: 2021. szeptember 29.
Ár: 5240 Ft
Feltöltőkártya: PlatinumShop

1 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Kár érte….