Mint azt ti is, és veletek együtt az egész világ láthatta, a BMW Sauber Monaco-ban komoly riválisává fejlődött a Force India istállónak, ami talán a bajor csapat pragmatikus és egyben túlontúl földhözragadt ütemtervének sem volt idén konkrét része. A csapat eddigi, idei mérlege számokban, hat futamot követően: 6 egész megszerzett pont, 8. hely a konstruktőri ponttáblázatban (a 10 csapatból), a csapat húzóembere, Robert Kubica pont nélkül. Egyetérthetünk abban a látottak alapján, hogy a BMW Sauber nem éppen az elvárásoknak megfelelően teljesít ebben az évben.A csapat pontjait idáig egyedül szállító Nick Heidfeld szerint a legutóbbi gyenge teljesítményük a hercegségben csak egyszeri alkalom volt, [S]védekeztek is[/S] többet nem fordul elő. A csapat technikai igazgatója Willy Rampf hangsúlyozta, a fő problémájuk most is, és egesz évben eddig is a gumik felmelegítése volt, azaz a pilótáik képtelenek voltak az autó karakterisztikájából adódóan a szükséges időintervallum alatt üzemi hőmérsékletre hevíteni a Bridgestone abroncsokat. (Kicsit ismerős lehet a probléma tavalyról Kimi Raikkönen-nek.) Robert Kubica is osztja azt a nézetet, miszerint az elmúlt hétvégi eredmény nem reprezentálta megfelelően az idei konstrukciójukban lévő valós potenciált. Értsük úgy, eddig sem ment jól az autó, de a monacoi Clio-kupás tempó azért mégiscsak sok, ennél többre képes az F1.09-es kódjelű versenygép. Ez egyébként abszolút hihető is.Természetesen a BMW-nél dolgozó szakemberek, beleértve a pilótákat is, inkább előre szeretnek tekinteni, ahelyett hogy a múlton töprengenének teljességgel feleslegesen, így máris a következő, azaz a most hétvégén megrendezésre kerülő Török Nagydíjra próbálják versenyképes állapotba hozni a jelenlegi csomagot. Végre felkerül a sokak által már használt duplafedeles diffúzor, módosították az első szárnyat, az oldalsó légterelőket, a kerékfedőket és a motorburkolat hátulját. Ezekkel az új specifikációkkal már úgy tűnik tőbb hátsó leszorító erőt tudnak kihozni az autóból, ezzel megkönnyítve a versenyzők dolgát, akik így könnyebben fel tudják melegíteni a gumikat, és a kanyarokban sem kell túlzottan csúszkálniuk, értékes tizedmásodperceket dobálva el folyamatosan. Az isztambuli pálya karakterisztikája ráadásul teljesen más mint Monte Carlo-ban, emiatt biztosak lehetünk benne, a hétvégén mindenképpen látni fogjuk a BMW jelenlegi, valós teljesítményét, és talán a futam után nem kell újra a fél csapatnak bizonyítványt magyarázni. Vasárnap minden kiderül…
A BMW szerint csak egyszeri alkalom volt a monacoi fiaskó
Nincsenek hozzászólások.
Hozzászólás
Be kell jelentkezz, hogy hozzászólhass.
AlexGKz
a bmw eléggé hullámcsapat majd fellendülnek
szakolczai
Ha nem piszkáltak volna bele a szabályokba ilyen mélyen, most tényleg a VB-ért mennének. De ha a Sauberből ilyen csapatot csináltak, akkor ez se lehet nekik nagy akadály.
westZsolt
majd meglátjuk
cube_hunter
Remélem sikerül már leteni valami az asztalra…
wallace
Tettek ok mar, ez az idei ev nem allt ossze nekik valamiert. Eddig. Aztan lehet nagyot almodnak es megnyerik a Torok Nagydijat.:)
danny2008
Az idei teljesítményük ultratré. Egy fos. Pedig én nekik szurkolok.Csak azt tudnám, hogy az asztrál futamon, hogy sikerült úgy összerakni a gépet, hogy Kubica tudott Vettel-el harcolni a 2. helyért, melynek ugye tudjuk mi lett a vége. Azóta semmi. 🙁
Pufi_HUN
Van, amikor minden összeáll, mint Schuminak a 2005-ös Imolai nagydíjon.
wallace
Az ausztral palya is eleg sajatos, ahol nam jonnek ki a valos eroviszonyok.:) Meg azota eltelt ugye 5 futam meg plusszban.:)
Agent
Olyan mélyen a béka segge alatt van a csapat, hogy innen már csak javulni lehet…