Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

7 DAYS TO DIE (PLAYSTATION 4)

Miután a nyár eddig eltelt részét – a melós nyomást kompenzálandó – a legnagyobb favoritjaimmal töltöttem, hosszabb szünetnek vetvén véget ezennel visszatérek a játékteszteléshez. A jelenlegi holtszezont tekintve ugyan sok jóra nem számíthatunk. Továbbmegyek: a [B]7 Days To Die[/B]-nál csúnyább játékot jó ideje nem láttam, pedig PS2-ről felhúzott HD-Collectionök is sokat pörögnek nálam mostanság. Ugyan a zombi téma annyi év után is virágzik a popkultúra több műfajában is, jelen cucc esetében a viszonylag életképesnek tűnő alapkoncepció sem tudja a hátán elvinni az építményt. Ízelítőnek nézzünk is szembe rögtön azzal a ténnyel, hogy a 7 Days To Die egy, még mindig fejlesztés alatt álló PC-s játék konzolos megtestesülése – más szavakkal, egy nem teljesen kész kód, melyet teljes árú termékként bocsátottak kereskedelmi forgalomba. Azok számára, akik itt még nem hagyták abba az olvasást, folytatom azzal, hogy ezt a játék le sem tudná tagadni. Amit a mellékelt screenshotokon láttok, az élőben még rosszabb, ugyanis nem mindennapi élmény PS4-en pixeleket, sőt a szemünk előtt felépülő tereptárgyakat látni, a konstans rángásokról, akadozásokról, kisebb-nagyobb fagyásokról már nem is beszélve.Az audio ezzel a nívóval jár kéz a kézben: zene nemigen van, inkább csak pár hanghatás, melyek rendszeresen ismétlődnek. Mivel történetről szinte egyáltalán nem beszélhetünk, beszéd és ebből kifolyóan szinkron sincs, bár szerintem jobb is. Igazából ennél már a jobban sikerült PS2-es játékok is többet nyújtottak, eredeti platformjukon.
[YOUTUBE]BaZA5-CtlXY[/YOUTUBE]Mint már említettem, egyébként az alapötlet használható lenne. A game műfaji besorolása nagyjából az RPG és a túlélő horror ötvözete, egy szabadon bejárható világban. Ha valamiféle történetbe próbálnánk kapaszkodni, nagyjából arról van szó, hogy a főhősünkkel egy zombikkal fertőzött világba kerülünk in medias res – ne várj magyarázatot előzményekről, végül is az kit érdekel? –, és az a feladatunk, hogy felszerelkezzünk a hetedik napon bekövetkező, nagy zombiroham túlélésére. Izgalmasan, érdekesen hangzik, ilyet még soha, sehol nem láttunk. (Én szerencsére nagyon tényleg nem!)Itt jön a képbe a játék RPG természete: gyakorlatilag mindent össze kell szedni, meg kell építeni, lett légyen szó a ruházatról, a menedékhelyünkről, a fegyvereinkről, és persze az élelemről. Minél sikeresebbek vagyunk ebben és minél tovább maradunk életben, úgy fejlődik a karakterünk is. Rengeteget lehet és kell ezzel piszmogni, melyhez az interface-t egy meglehetősen bonyolult és nehezen átlátható, elsősorban az egér használatára tervezett menürendszer szolgáltatja. Bár egy idő után meg lehet szokni, a bolha betűk nem lesznek nagyobbak. Nem kedvelem az RPG-ket, de láttam már olyat, ahol ez viszonylag jól működött és élveztem is, egy ugyancsak kevert műfajú anyag esetében, ami a Risen sorozat. Ugyancsak a 7 Days To Die unikumként értelmezett oldalaként kíván tündökölni a többféle játékmód. Hatféle nehézségi szint van, melyek olyan aspektusokban jelentenek eltérést, mint pl. a zombik futási sebessége, az újrateremtődésük mértéke, agresszivitásuk, vagy a nappali, világos órák száma. A fő játékmódok tekintetében választhatunk a túlélő és a kreatív között, mely utóbbi gyakorlatilag egy cheat verzió, korlátlan mennyiségben felszedhető tárggyal és teljes mértékű személyre szabhatósággal. (De ki lát ebben fantáziát, hol a kihívás?) Többjátékos módban online és és helyi osztott képernyős felállásban társulhatunk barátainkkal.
[YOUTUBE]Hki0qBIgPiA[/YOUTUBE]A harcról sem tudok sok jót írni. A zombik még tűrhetően festenek, de maga a harcrendszer tragikusan sz*r. Az esetek túlnyomó többségében egész egyszerűen nem is látod, hova csapkodsz éppen, nincs használható célzó-rendszer, ami egy első személyű nézetben operáló game-nél azért esszenciális lenne. Igazából a távolságokat sem lehet érzékelni. Úgyhogy nagyrészt a szerencsén múlik, hogy egy-egy összeütközés során mennyi sebesülést szerzünk, vagy egyáltalán életben maradunk-e. Újabb szemét húzás, hogy elhalálozás esetén az összes gyűjtött cuccodat elveszted, a ruhákat, mindent ide értve. Így pedig elég gyorsan el lehet veszíteni a motivációt a szenvedés folytatására.A 7 Days To Die kiadója az a Telltale Games, akinek a viszonylag jól sikerült The Walking Dead játéksorozatot köszönhetjük. Nyilván ezzel a ténnyel vannak kapcsolatban a cucchoz megvásárolható DLC-k, melyek tulajdonképpen skin packek, a szériából ismert karakterekkel. Én nem kerültem kapcsolatba se a filmsorozattal, sem a játékkal, úgyhogy nekem ezek semmilyen pluszt nem jelentettek; de a frencsájz rajongói sem fognak az égig ugrálni tőlük örömükben, az alap game által kínált, rendkívül sekélyes tartalom okán. Úgyhogy szerintem pénzt ezért az anyagért senki ne adjon. Összefoglalásként három szóval tudom jellemezni: nagyon, nagyon kevés.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a [URL]http://www.konzolokszervize.hu/playstation4/7-days-to-die-ps4]Konzolok Szervize[/A] budapesti boltjában, vagy webshopjából meg is rendelhető az adott linken.)

3/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

24 hozzászólás

Hozzászólás

  1. foleg ha elkezdesz benne jo dolgokat craftolni par hete lett kesz motrom

  2. splitscreenbe legjobb

  3. Steamen 33000 értékelés alapján nagyon jónak minősül a játék pc-s verziója 😀

    • Metacritic 45% ami magáért beszél, a user score viszont 60% eddig. Úgy látszik a játékosoknak jobban bejön mint a tesztelőknek.

      • Én elsősorban játékosnak tartom magam és imádom a survival horrort. A zombikat ugyan elcsépeltnek érzem – ld. TLOU, ahol az alapötlet ugyanez, mégsem zombik vannak, hanem fertőzöttek, és mekkora körítés van hozzá!!!! -, de ettől még lehetne jó is. Mégis egy nagy rakás sz*r. Kajak az SH1 jobban néz ki nála PS1-en.

  4. A GB PSN-en ez a játék 4 csillagot kapott az 5-ből, 4414 szavazat alapján. https://store.playstation.com/#!/en-gb/games/7-days-to-die/cid=EP2026-CUSA03455_00-0000000000000000 Erre tud vki magyarázatot találni? 🙂 Mindenesetre ha ennyi embernek tetszik, akkor biztos megéri kiadni akár egy félkész játékot is.

  5. Jut eszembe a szoni is próbálkozott valami h1z1 nevezetű pusztulattal. Azzal mi lett? 🙂

  6. Úristen. Mit képzelnek magukról egyes kiadók/fejlesztők??

  7. Mindig azt mondom hogy amiben zombi van az nekem jöhet ez viszont egyáltalán nem mozgat, ha valaha nagyon olcsó lesz beszerzem a könyvtárba de nem nagyon fogom erőktetni a dolgot….

  8. Az ilyen játékokban csak azt nem értem, hogy vakok csinálták? Tényleg senki se mondta a fejlesztőknek, hogy ez kevés lesz? Vagy a kiadó ilyenkor minél gyorsabban ki akarja dobni, mert most Walking Dead miatt aktuális a zombiskodás?

  9. Tipikusan egy olyan alkotás amiről már egy rövid videó után tudod, hogy egy katasztrófa és biztosan nem fog kelleni.

  10. Ez már a képeket nézve is borzasztónak tűnik.