Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

18 Floors (PS4, PSVR, PSN)

[i](A játék kizárólag PlayStation VR-ral játszható.)[/i]Nem is tudom hol kezdjem… Eleve volt bennem egy kis félsz, mikor megtudtam, hogy mi is az [B]18 Floors[/B] koncepciója. Már a címe is engedni sejtette. Fejtörők sokaságát megoldva kell szintenként tova haladni, amolyan “Escape Room” jelleggel. Egy-két ilyen stílusú mobiltelefonos játékot kipróbáltam, de mivel a legtöbb (nem az összes, csak a 99%-a) túltolt, közel értelmetlen puzzle-elemekkel és pénzéhes tanácsokkal operál, hamar hátat fordítottam a stílusnak. Azt gondoltam, mivel cikkem tárgya VR-os cucc, ráadásul szeretett konzolunk az otthona, csak nem lesz annyira rossz… Nem is tévedhettem volna nagyobbat. A történetről nem is tájékoztatva minket, egyből a tutorial részen találjuk magunkat. Alap dolgok. Teleportáló mozgás, 45 fokos fordulási egységek. Kulcs, fiók, lámpa. Ennyi. Jobban szeretem, ha folytonosan tudok mozogni, mint egy FPS-ben, így keresném a beállításokat, de hiába. A játékban egyszerűen nincs “Options” menü. Oké, nyelek egy nagyot, de (kicsit most előre ugorva az időben) elég húzós napom volt (és a hosszú, egy órás, nem gyengén frusztráló fel-alá kóválygás után, amit ebben a hulladékban kell megtennem), kicsit leülnék már, de kalibrálási lehetőség híján, ülve még az asztalt sem érem fel a játékban. Tehát a “Options” hiánya hatalmas érvágás (tudom, tegyem lejjebb a kamerát, de azért egy jó pár gammában van erre megoldás).
[YOUTUBE]uIT9hVbREXI[/YOUTUBE]
A puzzle-elemek a második szinttől pedig átmennek idegesítő, erőltetett jellegbe, amit még tetéznek a technikai problémák és az elfuserált irányítás. Ha valami mozdítható, azt sárga sziluettel jelzi a program, ha közelítünk felé a Move irányítóval, de az apró tárgyak csak pár pillanatra villannak meg, ha pedig több kisebb objektum van egymás mellett, akkor jön csak az igazi kínszenvedés. Olyan is van, hogy nem jelenik meg a sziluett, vagy, hogy két ugyan olyan tárgyból, csak az egyik mozdítható. Következetlen és logikátlan megoldás ez így. Újrakezdtem egy óra után a második szintet (mert kiesett egy kulcsfontosságú tárgy a pályáról), és tapasztalt, sokat megélt róka révén, meg kellett néznem a YouTube-on, hogy mégis mi a csudát kéne csinálnom a továbbjutás érdekében. Nem hittem a szememnek. Anélkül, hogy bármi is utalt volna rá játék közben, (SPOILER ALERT) bele kellett nyúlni az egyik festménybe, hogy kivegyem onnan (vagy mögüle?) a továbbjutás tárgyát (SPOILER OFF). Oké… Jöhet a harmadik szint: “To be continued…” írja a játék és kidob a főmenübe! Micsoda? Csak két szint? Hol a többi 16?Utánajártam és kiderült, hogy fél évvel a tavaly júliusi megjelenés után jött még hozzá két szint ingyenesen. What? Négy szint? Ez most komoly? Leszedtem, megnéztem és bár egy fokkal látványosabb és ötletesebb mint az első két emelet, de azért ez még így is parasztvakítás. Abba már bele sem mennék, hogy eleinte fel sem volt tüntetve a játék adatlapján, hogy nem teljes a stuff és pénzüket visszakövetelve verték az ajtót a gamerek. Teljesen jogosan. Hogy mikor jönnek az új szintek, azt homály fedi, mert még egy épkézláb honlapja sincs az 18 Floors-nak. Ennyi pénzért ezernyi jobb VR cuccot találni, ezt kerüljétek messziről. [i]

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)[/i][b]

Kiadó: Winking Skywalker Entertainment Limited
Fejlesztő: Aoga Tech
Megjelenés: 2018.07.04.
Ár: [url=https://store.playstation.com/en-hu/product/EP2707-CUSA11538_00-18FLOORSAOGAEURO]4590 Ft[/url]
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 832MB
Web: https://www.winkingworks.com/en/index.html
PSN feltöltőkártya: [url=http://platinumshop.hu/product/4929/PlayStation-3-PS3-PlayStation-Vita-PSVita-PlayStation-4-PS4/ar-akcio-olcso/Tartozek/Feltoltokartya/PlayStation-Network-Card-6000-Ft]Platinum Shop[/url] [/b]

2/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

9 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Ez egy teszt. Alaposan megvizsgáltam. Ez lett a végeredmény. Aki szerint ez többet ér 1 csillagnál / 20%-nál, az felületes, elnéző vagy vajszívű. 18 floors és 2+2 emelet 4600-ért…

    • Sose értettem ezt a mentalitást, hogy szar a játék ennyi pénzért de majd olcsóbban…Nekem egy szar játék ingyen sem kell mert sokkal drágább az időm minthogy egy szarra pazaroljam.

  2. BTW a spoileres résznél a kritikát nem is értem, a benyúlós ötlet kiváló, igazi VR-kunszt.

  3. Sok értékelés ugyan nincs a neten, de amelyikbe beleolvastam, ennyire rosszakat nem mondanak róla…

  4. Kár érte… pedig a kép(ek) alapján hangulatosnak tűnt.