Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

112th Seed (PS4, PSN)

Szuperhős vetőmag.

Ismét egy játék, amely kiválóan demonstrálja, miképpen lehet a megszokottól szinte homlokegyenest eltérő figurát főhősként szerepeltetni, mi több, még egy helyénvaló sztorit is írni köré. Az Eastasiasoft kiadásában megjelent 112th Seed a távoli jövőben, egész pontosan 2600-ban játszódó cselekménye a Föld erőforrásainak elfogyása révén az űrbe távozott emberiség elképzelt történetével veti meg az alapokat, melyben az utolsó esélyt egy új növény kinemesítésén dolgozó tudósok kis csapata testesíti meg. Vagyis nem is feltétlenül ők… Az általuk elvetett 112 vetőmag közül 111 rövid időn elül életképtelennek bizonyult, a 112. pedig soha nem kelt ki. Így hát elkeseredett tudósaink életmentő kapszulákba helyezték magukat, egy szinte már elképzelhetetlen csodában reménykedve, ami nem sokkal később be is következik a 112-ik mag kicsírázásával. Erre mondjuk, hogy „segíts magadon, és az Isten is megsegít”.

A 112-es nem csupán kicsírázott, de rendkívül agilisnek, intelligensnek bizonyult. Persze érthető, ha nem kisebb feladatot testáltak rá, mint a Föld lakosságának a megmentése. Hősünk nem csak szimplán mozogni tud, de ugrálni, tárgyakat tologatni és kapcsolókat aktiválni is. Végső célja a három szendergő tudós életre keltése, mely a laboratórium három fő helyiségében, nagyjából 70 pályán keresztül kerül bemutatásra. Amennyiben azt gondolja a Kedves Olvasó, hogy ez a játék biztosan nagyon hosszú lehet, téved, ugyanis – néhány nehezebb kivételtől eltekintve – az egyes szintek megoldása csupán pár percet vesz igénybe.

Az adott szobában mindig az a feladatunk, hogy „A” pontból „B”-be jussunk. Konkrét instrukciók vagy komolyabb betanító rész nincs; a mag mozgása a bal analóg karral, a rendelkezésre álló akciók kivitelezése pedig a Kör, illetve a Négyzet gombokkal történik. Az akadályokat kezdetben egyszerű dolgok jelentik: dobozokat tologatni magas helyekre feljutás végett, pollenként szállni a levegőben, kapukat kinyitni karokkal. Egy idő után bonyolódik a helyzet tologatható cserepekkel, melyekre vízcseppeket varázsolva a bennük kikeltett virágokra mászva tudunk előre haladni, ideiglenes fúróvá átlényegülve a talaj egyes részeit megsemmisíteni, vagy nagy szemű, zöld csápos lényeket eltüntetni. A biztonsági szinten játszódó pályákon vörös lézersugarakat kell inaktiválnunk, sőt a játék vége felé pókként mászkálnunk a falakon. Mondanom sem kell, a bonyolultabb esetekben mindezek kombinációjának megfejtése a feladat. Ha elrontunk egy lépést, és megrekedünk, minden szobát újra tudunk kezdeni. Mint korábban említettem, összességében könnyen és gyorsan kitalálható a megoldás, ám a végén nekem az egyik szintbe bizony beletört a bicskám, úgyhogy alig néhány lépéssel a célszalag előtt per pillanat egy helyben forgolódom.

A 2D-ben oldalra gördülő, öklömnyi pixelekkel megvalósuló prezentáció kifejezetten rosszul mutat a nagyképernyős 4D tévéken, de a háttérben pityegő 8 bites zenével együtt a hajdani Commodore-os időszak előtt fejet hajtva ezen elegánsan túllendültem. Ami már nehezebben értelmezhető, az a játék három fő helyszíne mögé rakott háromféle háttérben kimerülő stílusbeli változatlanság. A fejlesztők talán csak az anyag relatív rövidségével magyarázhatják ezt a szerintem az egykori kvarcjátékokon sokkal életképesebb összképet; nem beszélve az első 30 pálya abszolválásáért nem egészen egy óra alatt megszerzett Platinum trófeáról. De végre nekem is megvan minden idők leggyorsabban kipattintott Platija. Úgyhogy összességében a 112th Seedet a Platina vadászokon kívül tényleg csak az elvetemült retro hívőknek tudom ajánlani, az érte kifizetett, aránylag kevés pénzért átélhető klasszikus élmény végett.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

★★
CSAK ÓVATOSAN
Kiadó: EastAsiaSoft
Fejlesztő: Nerd Games / Slider Games
Megjelenés: 2020. július 29.
Ár: 1739 Ft
Feltöltőkártya: PlatinumShop

Hozzászólás