PlayStation.Community Teteszted ›› PSti

2016.09.24. 23:39
10 hozzászólás
Szerző: PSti
Utolsó hozzászólás: birk (2016.11.01. 10:23:40)
Megosztás
Értékeld a tesztet!
Szegény Isaac-et egy diliházban próbálják kezelni, hiszen nonszensz, hogy ilyen szörnyeket meg ilyen kihúzót emleget. Mindenki tudja, hogy ezt csak kitalálta akkor, amikor az űrben bolyongott. Sajnos azonban nagyon hamar kiderül, hogy a pali igazat beszélt, mivel az előbb említett szörnyek megjelennek, és lenyírják a fél bagázst. Isaac ismét megmenthet mindenkit, főleg saját magát, mivel ideje lenne elpucolni erről a bolygóról.

A Dead Space 2 egy nézd-a-hátam akció, ahol kezdetben egy nagy űrbázisról kell menekülni. A történetből nem lőnék le semmit, mert meglehetősen jó, és a Dead Space 2 azok közé tartozik, ahol a második részt nem csak azért adták ki, hogy neve alapján eladjanak valamit. (Az a DLC-je.) Ugyan a horror faktor már annyira nem jellemző, de ez főképp azért van így, mert aki játszott az előző résszel az tudja, hogy mire számíthat.

Feltartott kezű szörnyekre, falból kiugró szörnyekre, lassan mozgó és felénk futó szörnyekre és egyéb, hirtelen és nem hirtelen megjelenő szörnyekre amiket ki kell irtani. Azt hiszem azonban, hogy a Dead Space sorozat hozta el a célzott kéz és láb lövést olyan értelemben, hogy ha az ellenfelünket lábon lőttük, fegyvertől függően a töltény leszakította azt, és ezután már csak csúszva próbált minket megenni. (Nem így van? Kommentbe!) Persze sok játékban lehet fejlövéssel elintézni a támadókat, de itt célravezetőbb csonkolni. A lelőtt szörnyeket pedig újra lehet hasznosítani: Karjukat dobálhatjuk a következő támadóra, és azt kell mondjam hatásos. Lőszer helyett is nyugodtan használható akkor, ha esetleg az elfogyott, vagy tartalékolnánk, és ez ingyen van. Szegény szörnyekre amúgy nem lehet haragudni, hiszen csak éhesek.
A Dead Space 2 ezek mellett is meglehetősen játékos barát. Menekülésünk közben különböző fegyverekkel találkozhatunk, így mindenki avval mehet, ami neki szimpatikus. Másik ide kapcsolódó dolog a gyűjthető naplók, hang fájlok: Aki akarja meghallgatja, aki akarja, elolvassa, de nem kötelező. Harmadik nagy kedvencem az útjelzés. Nincs ez se ránk erőltetve, nincs egy folyamatosan villogó nyíl, hogy merre kell menni, aki akarja bekapcsolja, aki akarja nem. Ráadásul senki se nyaggat, hogy haladjunk, lehet nézelődni, stb. A térkép pedig nem csak azt mutathatja meg, hogy hova az előre, hanem azt is, hogy hol található meg a legközelebbi bolt, mentési lehetőség, vagy ilyesmik. Ja, és a tölténnyel se szemétkedik. Ugyan a sokféle fegyverekhez más-más töltény kell, de jórészt olyat találunk ami a kezünkben van.

Utolsóként nehézségi fokozatok. Mintha ez már kezdene eltűnni a játékokból, de itt is mindenki kiválaszthatja, hogy neki mennyire legyen nehéz a Dead Space 2 vagy épp hogy ne legyen az. Aki akarja még HardCore szinten is mozoghat, ahol maximum 3x lehet menteni az egész játék során, de semmi se kötelező. Sőt, végig vitel esetén lehet királykodni "new game plus"-al, ahol az első bolt után rögtön mehetünk a kedvenc fegyverünkkel és páncélunkkal már a legelső fejezetekben.

Amit még nagyon jól csináltak azok a mini töltések. Uncharted jellegű a dolog: Sokszor az átvezetők alatt, párszor pedig ajtó nyitáskor tölti be a továbbiakat, de ez utóbbi olyan rövid idő, hogy ez senki se fog zavarni. Persze ha meghalunk, akkor várhatunk, de ez minden.

Történetileg pedig haladós. Nincsenek üresjáratok, nem unatkozunk. Ugyan néha feltűnik ugyanaz a folyosó vagy terem, de csak azért, hogy most az előbb lezárt ajtón menjünk át. Amiben viszont mindenképp fejlődést értek el az az űrben siklás. Régen ki kellett jelölni, hogy honnan hova akarsz ugrani, de most már simán lehet repkedni. Kifejezett könnyítés.

Ezen kívül egy rakás jópofaságot is kaptunk. Megjelent a kilőhető ablak, amit simán arra is fel lehet használni, hogy a teremben levő ellenfeleket az űrbe röpítsük, de ha nem vigyázunk akkor mi is meghalunk. Ami viszont különösen tetszett az az, hogy még a mentés fájl képe is más attól függően, hogy melyik fejezetben vagyunk. Még erre is volt valakinek ideje, hogy evvel foglalkozzon.

Hangulatra is csak jókat mondhatok. Itt jött be egy újdonság, miszerint Isaac (azaz a főszereplő, mi) beszél. Emlékszem, hogy volt akinek ez nem tetszett, de szerintem klassz. Végül is nem pofázik folyamatosan mint mondjuk Nathan Drake az Unchartedben, hanem csak akkor, amikor kell. Aki még remek az Ellie, de Diane vagy Nicole szinkronjával sincs semmi bajom. Említésre méltó még Stross, aki ugyan nem tud zenét szerezni mint Strauss, de elhiszem neki, hogy ő most az őrült szökevény. A másik az, hogy a hang valódi 5.1. Nem csak dísznek írja ki az erősítő, valóban szólnak a hátsó hangfalak. Ha valami mögöttünk jön, az ott fog szólni.
Grafikailag 1080p 60 fps. A Visceral Games-nek ez a mutatvány PS3-on is sikerült, de persze nincs élsimítás. Annyira nem zavaró, inkább legyen röccenés mentes az akció mint hogy két centiről nézegessük a tárgyakat. Mindenesetre még ma, 2016-ban is teljesen szép a látvány, egyáltalán nem kell szégyenkeznie. Egyedül azokra a tereptárgyakra nem fordítottak időt, amire azt hitték, hogy senki se néz: Pl. a liftek kilőtt mennyezete. Oda jobb ha nem is lesünk be, borzalmas. És mire jó kilőni a lift tetejét? Ha ezt teszed, nem ugranak a nyakadba soha a szörnyek.

A hosszal is elégedett vagyok. Ugyan most Zealoton csak 7 órát írt, de elsőre ez 13 körüli. Ez nem azt jelenti, hogy rohantam mint egy bolond, hanem azt, hogy legjobb páncéllal és maximumra fejlesztett dárdavetővel mászkáltam a játékban. Ugyanakkor egy dolog mellett nem tudok elmenni: Isaacnek van egy harmadik keze. Ami láthatatlan. Ugyanis ha az egyikben tartja a fegyvert, a másikban pedig lebegtetek mondjuk egy leszakított szörny karmot, akkor a földön lévő cuccot mivel szedem fel? Pontosan: A harmadik láthatatlan kézzel. Továbbá az ajtón nem lehet semmit lebegtetve átvinni mert eltűnik.

De amiért igazán haragszom az a zene, mivelhogy szinte nincs. Inkább ilyen sejtelmes háttérzajokat adnak ami alap pályán annyira nem rossz, de átvezetőkben azért lehetne valami. Ilyenre gondolok, hogy a napelemes beállítás után abban az űrhajóban indulunk és repkedünk egy ideig, sietni kell különben kampó, de síri csendben szálldosunk az űrben. Egy idő után meg is néztem a beállításokat, hogy leszedtem vajon a zenét? De nem. Utolsó "óriási" bajom az az, hogy a pénzünk nem mehet 999.999 dollár fölé. Lenyeli a bolt! Felháborító. Hát ezért melóztam?! :) Megjegyzem, hogy ha le kell venni, azt le tudja. 999.999 dollárból ha veszek 200-ért valamit egyből 999.799 lesz, de ha eladok valamit 1000-ért akkor csak 999.999.

Összevetve azért egy nagyon frankó akciójáték, amit ugyan már vagy 10x végigjátszottam, de mégse lesz unalmas 11-ikre sem. A lemezes változathoz pedig ingyen jár a hasonlóan remek rail-shooter a Dead Space: Extraction!
Érdekel a hivatalos PSC teszt? Katt ide!

Adatlap
- Megjelenés éve: 2011
- Méret: 10.1 GB
- Fejlesztő: Visceral Games
- Kiadó: Electronic Arts
- Ár jelen pillanatban (2016. szeptember): 20 USD / 16 GBP / 5.000 Ft
8/10
Látványosság:
Kiemelkedő
Játszhatóság:
Kiemelkedő
Szavatosság:
Kiemelkedő
Zene / Hang:
Átlagos
Hangulat:
Kiemelkedő
Pozitívum
Frankó non-stop akció, remek történet, világbajnok hangulat, szemmütét, de nem lézeres.
Negatívum
Nincs zene, nem lehet 999.999 dollárnál többet összeszedni :)
A PlayStation.Community szerkesztősége semmiféle felelősséget nem vállal a "Teteszted" rovatban megjelent írások tartalmáért. A kritikák és pontszámok minden esetben a szerző saját véleményét tükrözik, nem a szerkesztőségét. A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a Teteszted rovatban közzé tett írásokat adott esetben módosítsa, publikus formából kivegye, vagy törölje.
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
10. birk  PlayStation.Community tag
2016.11.01. 10:23:40
LV3
Még anno a megjelenés dátumán megvettem a collectors-t de még mindig nem játszottam végig :-(
9. soliduss  A Krónikás
2016.10.13. 12:05:30
LV25
Javítás. A lemezen a railshooter játék demója járt csak hozzá. A gyűjtőihez járt a teljes verzió.
8. soliduss  A Krónikás
2016.10.13. 12:01:18
LV25
Válasz 6. Onimushaman üzenetére:
egyet értek veled. A 2. résszel elindultak egy populárisabb akció horror vonalon ami a 3. részben teljesedik ki.... a 3. rész már minden csak nem horror...

7. Greg  PlayStation.Community tag
2016.10.08. 15:03:08
LV25
Nekem nagyon tetszett, változatosabb volt mint az első rész. Simán 10 pont nem igazán tudok belekötni....
LV426
6. Onimushaman  Szerkesztő
2016.10.04. 09:55:25
LV24
Válasz 5. VictorVance üzenetére:
Szerintem meg az első sokkal horrorisztikusabb és jobb. A főhős nem beszél, ami egy jó döntés volt. A 2. rész már kicsit akciósabb.
señor
5. VictorVance  Szerkesztő
2016.10.03. 00:52:06
LV18
Válasz 4. Namika üzenetére:
Dióhéjban: jobb a grafika, erősebb a történet, nagyobb a kihívás, rengeteg új szörny, új fegyver, újdonság, több a tartalom, élvezetesebb, sötétebb, brutálisabb, mint az előző, talán valamivel hosszabb is.
Örülünk?
4. Namika  PlayStation.Community tag
2016.10.02. 23:07:23
LV1
Válasz 3. VictorVance üzenetére:
Miért jobb?
Hakuna Matata!!!!
3. VictorVance  Szerkesztő
2016.10.02. 10:47:16
LV18
Most nyomom, szerintem jobb, mint az első rész.
Örülünk?
2. PSti  PlayStation.Community tag
2016.10.02. 09:23:57
LV5
Válasz 1. Onimushaman üzenetére:
Na látod ez teljesen igaz :) Űrben tényleg nincs hang.
1. Onimushaman  Szerkesztő
2016.09.28. 16:17:11
LV24
Az űrben nemigazán terjed a hang. ;)

Isaac némasága jobban tetszett az első részben.
señor
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV5
PlayStation.Community tag
PSC Kredit
3061 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
Pisti
Fórumhozzászólások száma:
17 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
2231 db
Utolsó belépés:
2019.04.27. 11:11:55
Regisztráció ideje:
2009.01.01. 11:27:32
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea

PlayStation®Network Online ID