PlayStation.Community Teteszted ›› B_Renato97

2016.07.26. 12:19
13 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Utolsó hozzászólás: BOSS_OF_GOD (2017.05.28. 00:49:42)
Megosztás
Értékeld a tesztet!
Az igazi RALLY élmény minden mennyiségben.
Amikor a Codemasters bejelentette, az új DiRT játékuk megjelenését nem sokan voltak azok akiket komolyabban megmozgatott volna a téma. Az évek alatt a kódmesterek alaposan lerombolták amit anno a Colin McRae Rally sorozattal felépítettek. Belekezdtek egy teljesen új irányvonalba amely bőven hagyott kívánnivalót maga után. Elsőre még érdekesnek tűntek a DiRT játékok, volt itt minden: Hill Climb, Off Road, Rally Cross, Zombie, Roncsderbi, Gymkhana. A tartalomra tényleg egy rossz szó nem lehet. Egy dolog mégis hiányzott a játékból, egy olyan tényező amely megadja a rally élmény igazi velejáróját. Aki játszott a korábbi DiRT játékokkal az pontosan tudja, hogy a szimulátoros élményre gondolok. A sorozat átcsapott egy arcade autós játékgyűjteménybe.
Szerencsére ennek vége hiszen a DiRT Rally minden részéről visszatükröződik a tény, hogy ez bizony egy ízig vérig profi Rally játék. Nézzük is meg bővebben mit hozott nekünk a Codemasters.
A játék elhozza nekünk az összes apró dolgot amit egy ilyen stílusú tartalomtól elvárhatunk. Rengetek járgány, még több beállítási lehetőség, annál is több szakasz amiken végig száguldhatunk, értelmes szervizelés, valósághű fizika. Sokáig lehetne ezeket sorolni, valószínűleg egy amatőr videojáték kiadó a doboz hátuljára rá is nyomja ezeket a szövegeket. A kérdés viszont, hogy ezek elegendőek lesznek-e egy könnyed rally élményt igénylő játékosnak illetve egy HC játékosnak is? Utóbbinak valószínűleg nem, de pánikra semmi ok hiszen őket se hagyták cserben a fejlesztők.
Tömérdek mennyiségű, brutálisan jól kidogozott autó akár külső akár belső nézetből játszunk. Az élményhez már az az apróság is hozzátesz, hogy minden gép külön osztályba van sorolva, kultúráltan és igényesen évekre lebontva egészen a 60-as évektől napjainkig.
Természetesen a pályák előtt lehetőségünk van viszonylag részletesen beállítani az autónkat, sőt ha karrier módban versenyzünk akkor még a szerelői stábunkat is személyre szabhatjuk, persze csak amennyire a pénztárcánk engedi. Apropó a karriermód, a játék ezen része is a letisztult irányvonalat követi, semmi felesleges dolog csak a tömény rally élmény. Nem fogunk órákat a menüben tölteni, emaileket olvasgatni, sisakmintákat állítani. Aki ilyen élményre vágyik az rossz helyen jár mivel az első 1960-as autónkat kiválasztva máris az első szakaszunk ismertetőjével állunk szembe. Nincs idő bohóckodni a menüben mert egy autós játékban a pályán van a játékos helye. Ahogy játszunk jön a pénz is, ami sok tényezőtől függ hiszen plusz pénzt kaphatunk azért is ha a segítségeket kivesszük illetve egy esetleges borulás után nem nyomunk rá egyből a restart gombra. Ha összegyűlt egy komolyabb összegünk vehetünk új autókat, lépkedhetünk felfelé a kategóriákban illetve kipróbálhatjuk magukat Rally Cross és Hill Climb versenyekben is. A hangsúly azonban maradt az igazi Rally élményen.
Ahogy az autók mennyiségére, a pályákra se lehet különösebb panasz. Talán pár országot még belerakhattak volna, de ha egy későbbi DLC formájában kapjuk meg ezeket az is teljesen érthető, így is rengeteg szakaszon tudunk végigszáguldani. Az összes talajtípussal találkozhatunk legyen az jég, hó, aszfalt, föld, sár. Kellemesen változatosak és hangulatosak a helyszínek, úgy gondolom a játék itt is felülmúlta a várakozásokat. Persze ha ezekre a pályákra rázúdul egy kis eső, akkor megint minden más lesz, jobban oda kell figyelni nehogy leszaladjunk az útról. A víz effektek a nextgen konzolokon nagy figyelmet kaptak, így itt brutálisan jól néz ki, de nem csak a eső cseppek a szélvédőn hanem úgy kompletten minden ami a játékban megtalálható. Az autók műszerfalától elkezdve az utolsó kis bokorig minden remekül fest. Vezetés közben nem sok lehetőségünk van a környezetben gyönyörködni, viszont ha visszajátsszuk a menetünket akkor van időnk megfigyelni, hogy a felturbózott Ego motor mindent kihoz a játékból amit lehet. Csodálatos effekttel robban a kipufogó, verődik fel a kavics vagy törik felismerhetetlenre a kedvenc járgányunk. Ezek mellett azonban a fizika is maximálisan rendben van, ha hibázunk akkor nem fog minket magától a játék vissza irányítani a pályára, igenis szükségünk lesz az autóvezetést illető rutinra, megfelelő reakcióidőre és ellenkormányzásra. Ne várja senki, hogy egyből első lesz és úgy teszi keresztbe az autót mintha egész életében ezt csinálta volna, viszont gyakorlással és türelemmel, nem elérhetetlen az az első hely.
A játék fejlesztői ez alkalommal tényleg próbáltak mindenkit kihozni a dologból és egy nagyon komoly rally élményt összehozni mindenkinek, így a multiplayer se hiányozhat, ha elég profinak érezzük magunkat akkor a nagyvilágnak is megmutathatjuk mire vagyunk képesek, csak aztán nehogy csalódás legyen a vége.
Persze hozzá kell tenni, hogy az igazi élményt úgy kapunk ha egy PS4 árával megegyező kormánnyal terelgetjük az versenygépünket. A beállításokban külön részt is kapott a kormánybeállítás így a játék élvezeti értékéhez jelentősen hozzátesz ha rendelkezésünkre áll egy ilyen felsőkategóriás kormány.
Ne felejtsük el, hogy egy komplett rally játék jelentős részét képezik a hangok. Ahogy az várható elképesztő lett a játék ezen részen is. Minden a helyén van, a menüben kellemes muzsika szól azonban a pályán már csak a motor bőgését és a kerekek csikorgását kell hallgatnunk.
Aki már régóta vár egy kiemelkedő autós játékra annak tökéletes választás, ha egy igazi HC rally játékos vagy akkor valószínűleg már beszerezted és több száz km-et levezettél, viszont aki csak ismerkedik a témával annak is érdemes kipróbálnia hiszen egy kiemelkedő rally játékról van itt szó kérem szépen. Bátran kimerem jelenteni, jelenleg a DiRT Rally a legjobb rally játék a piacon.
3...2...1!
Lomhán indul az autó kikaparja maga alól a murvát , gyors váltás 2 majd 3 húzzuk neki még 200 méter a kanyarig. Vissza 2 egy kis kézi, padló gáz, rendesen csúszik a kocsi hátulja, megy a 3, a navigátor szerint lesz egy kis ugrató, koncentrálok, küldöm neki a 4-et, csak annyit látok, hogy az autó orra felemelkedik a levegőbe. Becsapódás, nagy rázkódás, de észnél kell lennem mert fontos másodpercek úsznak el, ha nem jól reagálok. Minden jól megy, de kapom az infót, hogy 3 másodperces hátrányban vagyok. Most kell oda tennem magam, vagy buktam a szakaszt. Kövér gáz, kapcsolom az 5-öt, lehet 4-is elég lett volna, az autót megdobja egy úthiba, kis fék kezd megint egyenesben lenni a gép, de jön a következő tempós balos. Vissza 3 kis kézi, kezek lecsúszni az ívről, ha jó vagyok talán még meglehet, tövig nyomom a gázt... Ez az igazi DiRT Rally élmény!
9/10
Látványosság:
Kiemelkedő
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene / Hang:
Kiemelkedő
Hangulat:
Kiemelkedő
Pozitívum
Kiváló fizika, sok pálya, rengeteg autó, grafika a csúcson a hangok brutálisak és élethűek.
Negatívum
Apró bugok előfordulhatnak, elférne még pár pálya, a karrier egyeseknek lapos lehet.
A PlayStation.Community szerkesztősége semmiféle felelősséget nem vállal a "Teteszted" rovatban megjelent írások tartalmáért. A kritikák és pontszámok minden esetben a szerző saját véleményét tükrözik, nem a szerkesztőségét. A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a Teteszted rovatban közzé tett írásokat adott esetben módosítsa, publikus formából kivegye, vagy törölje.
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
13. BOSS_OF_GOD  PlayStation.Community tag
2017.05.28. 00:49:42
LV1
... meg szerintem a kerék nem vési bele magát rendesen a murvába...kb épphogy van keréknyom..
BOSS OF GOD, ILLUMINATI EATER, AND PRO GAMER..
12. BOSS_OF_GOD  PlayStation.Community tag
2017.05.28. 00:42:36
LV1
Pozitívum: A legjobb rally a piacon

Negatívum: Kevés a pálya, nincs benne motion sensor irányítás így akinek nincs kormánya az nulla vezetési élményt fog kapni. A sztikk pöcögtetés meg GTA-hoz meg max Burnout-hoz való...
Remélem a DIRT 4-ben lesz motion sensor a exevolution-osok megmutatják nekik a tutit!
BOSS OF GOD, ILLUMINATI EATER, AND PRO GAMER..
11. Lotar  PlayStation.Community tag
2016.09.05. 18:33:02
LV17
Tuti , h beszerzem vmikor - igen , sajna még nincs meg .
psn/sen id: pcpmate
10. B_Renato97  Szerkesztő
2016.08.29. 21:34:55
LV4
Válasz 9. Binder üzenetére:
Rendben, elküldtem a barátnak jelölést. Miket hiányolsz a tesztemből? Mire gondolsz az apróságok alatt? Köszönöm a támogatást.
9. Binder  Drift & Photo
2016.08.28. 19:26:27
LV22
Válasz 8. B_Renato97 üzenetére:
Nem rosz...bár apró, de annál fontosabb részleteket hiányolok az írásodból...ha nyomod még a játékot, vegyél fel...:)
A tesztedből az mindenképp lejött hogy rajongsz érte. :)
8. B_Renato97  Szerkesztő
2016.08.23. 20:25:17
LV4
Válasz 7. apo-001 üzenetére:
Örülök, hogy tetszett a teszt. Sajnos magyar trófea listát nem találtam az oldalon, egy angolt tudok neked javasolni részletes leírással, videókkal. http://www.playstationtrophies.org/game/dirt-[...]
2016.08.23. 15:13:36
LV1
Esetleg, Trófeák magyarul,hol található?
2016.08.23. 15:10:18
LV1
Gratula! Nagyon jó írás,pontossan erről szól ez a játék,én már 6.500 km lenyomtam ezzel a játékkal.Fontos,hogy autós játék,csak egy jó kormánnyal az igazi.




5. B_Renato97  Szerkesztő
2016.07.27. 20:10:53
LV4
Válasz 4. PSti üzenetére:
Rendben, úgy lesz :) Előrendeltem pár játékot, szóval ha vége lesz lassan az uborkaszezonnak akkor tudok mit elemezni nektek
4. PSti  PlayStation.Community tag
2016.07.27. 18:10:50
LV5
Válasz 3. B_Renato97 üzenetére:
Mindenképp írj még tesztet ha van hozzá kedved!
3. B_Renato97  Szerkesztő
2016.07.27. 13:05:22
LV4
Köszönöm az elismeréseket, ha tényleg jó akkor szívesen összeütök még pár tesztet. Én személy szerint egy játék megvásárlása előtt mindig elolvasok az adott címről 1-2 kritikát.
2. ymmoTS  PlayStation.Community tag
2016.07.27. 12:38:54
LV4
Waow, nagyon jó teszt lett, gratula!
So.. this is what it feels like
1. Greg  PlayStation.Community tag
2016.07.26. 12:41:25
LV25
Bár nem vagyok otthon a Rally játékokban igényes tartalmas teszt lett. Ezt képgalériát meg miért ugrottam át mikor én írtam a tesztet ?!
LV426
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV4
Szerkesztő
PSC Kredit
2399 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
Bielik Renátó
Fórumhozzászólások száma:
634 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
887 db
Utolsó belépés:
2019.03.18. 22:02:47
Regisztráció ideje:
2011.03.23. 21:04:28
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea

PlayStation®Network Online ID