PlayStation.Community Teteszted ›› ColdHand

2016.04.20. 23:58
2 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Utolsó hozzászólás: Lotar (2016.04.24. 10:40:51)
Megosztás
Értékeld a tesztet!
Sivatagi kocogók vs. Tankarankák
A színtiszta Vehicular Combat-féle játékok nem nagyon szaporodtak el az elmúlt két évtizedben. A Playstation első generációjára kijött négy Twisted Metal, két epizódnyi Vigilante 8, majd a következő generációra érkezett egy Cel Damage, egy újabb TM, amit követett egy folytatás Playstation 3-on és nagyjából ennyien vannak a stílus említésre méltó képviselői. Persze a zsáner megtalálható több játékban is, de általában belekeverve egy másik műfajba, például a versenybe (Split/Second, Blur, Wipeout), vagy az openworld-be (Mad Max, Batman Arkham Knight). Ezt az űrt próbálja úgy ahogy kitölteni a Sony Computer Entertainment által hegesztett Hardware: Rivals, amit a premier napján ingyen megkaptak a PS+ tagsággal rendelkező játékosok.
Ha valaki nem lenne tisztában, hogy miről is szól ez a játékstílus:
A játékmenete annyiból áll, hogy egy nagyobb, de zárt, arénaszerű pályán különböző járművekkel és azok fegyvereivel próbáljak a játékosok egymás épségét lenullázni. Ehhez az alapfegyveren kívül többfajta felszedhető speciális gyilkoló eszköz és a terep adottságai nyújtanak segítőkezet. Dióhéjban ennyi, lássuk magát a játékot!
A főmenüben lehetőség van a játék indítására, a sofőr és a jármű beállítására, a challenge rekordok megtekintésére, valamint az options-ben babrálni ezt-azt.
Vezetőnek összesen négy darab figura közül lehet választani, akik a kinézetet és a hangot leszámítva nem különböznek semmiben. Gyakorlatilag két csoport van két eltérő nemű taggal. Míg Gwen és Tommy militarista, addig Kat és Frank valamivel sportosabb stílust képviselnek poligonmodelljeikkel, amikre különféle skin-eket lehet húzni, ahogy majd a járművekre is. Ezen kívül még különböző passzív képességekkel vértezhetjük fel őket kategóriánként (célzás, kezelés, védelem, észlelés, fegyver) eggyel-eggyel. Ezek kezdetben zárolva vannak, de ahogy lépjük a szinteket a meccsek után kapott tapasztalatpontokkal, úgy nyílnak meg szépen sorban, ahogy az új skin-ek is. Az a képesség, ami az egyik pilótával megnyílt, azt használhatja a másik is, tehát karakterváltásnál nem kell újra behozni, vagy beállítani őket. Ugyanebben a menüben lehet megtekinteni a statisztikát is, de jóval több infó jön le a töltőképernyőről a meccsek között.
A járművek szinten két csoportba oszthatóak, de az eltérés közöttük nem csak a külsőségekben mutatkozik meg. A dzsipek gyorsabbak és mozgékonyabbak, a tankok viszont vastagabb páncéllal rendelkeznek és helyben is képesek fordulni. Ott van még, hogy a dzsipek az alap gépfegyverrel szépen tudjak szórni az ólmot, de gyengébben sebeznek, valamint a tár is kiürül egy idő múlva, míg a tankok lövege jóval nagyobb pusztítást végez az ellenséges jármű burkolatában, azonban jó pár másodpercnek el kell telnie a következő lövésig. Amúgy a lőszer az alapfegyverekhez végtelen. Ezenkívül még csoporton belül is eltérő a járgányok sebessége, kezelhetősége, támadóereje és védelme. Lehetőség van még a járművek különböző részeire kiegészítőket venni a menetek végen kapott salvage pontokból. Ezek a kiegészítők semmilyen hatással nincsenek a jármű tulajdonságaira, nem lesz tőlük erősebb a páncél, vagy jobb az irányítás. Ezek csupán egyszerű dizájnelemek, amikkel kicsit egyénibbre lehet cicomázni a gépet.
Megvan a pilóta és a jármű, irány zúzni!

Alapból hat fajta játékmód közül lehet választani:
Quick Match (random bedob valahova)
Deatmatch (mindenki mindenki ellen)
Team Deathmatch (két csapat egymás ellen)
Team Domination (csapatos-területfoglalós)
Private Match (saját szájíz szerint összeállított játék)
Practice (gyakorlás)
Pluszban néha jönnek event-szerűen más, egyéni játékmódok is, mint pl. az egylövéses halál, vagy a tankok kontra dzsipek, ráadásképpen ezeknél dupla, vagy tripla XP/SP szokott járni.
Betöltést követően a visszaszámlálás után mehet a harc. A képernyő bal-felső sarkában található egy tájékozódást segítő radar, a jobb-felsőből infók jönnek, fent-középen a szerzett pontok, valamint az idő látható. A jobb-alsóban sarokban fészkel a fegyverzet, a bal-alsóban pedig a járművünk állapota, úgy mint az egészség, vagy a páncél értéke, amiket a pályán elszórt kereszt, illetve pajzs ikonok felszedésével javíthatunk fel.
A kezelés egyszerű, de némi idő kell a mesterszintű elsajátításhoz. A járművek könnyen irányíthatóak, érezni a tömegüket, mindig úgy viselkednek, fordulnak, vagy érnek földet, ahogy azt a játékos előre megálmodta (némi tapasztalatszerzés után persze), bár a falnak, vagy az egymásnak koccanós eseteknél előjöhetnek mutáns cukaharák.
Ellenfeleink járművében az elsődleges és másodlagos fegyverekkel tehetünk kárt, tehát frontális ütközésnél, vagy nagyobb zuhanásnál nem sérül senki. Másodlagos fegyverből sokféle felszedhető a pályákon, a különböző célkövetős rakétáktól kezdve, az emp fegyvereken át, a lézerig van minden. Plusz a pályáknak van egy speciális fegyvere, ami csak egy bizonyos idő után érhető el valahol a terepen. A felvétele után már aktiválódik is, hatására instant halál a jussa annak, aki nem húzta a vadrácsát, vagy lánctalpát időben a biztonsági zónába. Például az azték pályán mindenki hamuvá ég, aki nem jut be a piramisba, vagy szétszaggatják a bombák, ha nem jut le az óvóhelyre a katonai bázison. Bár ezekben a zónákban sincs biztonságban senki, mert az ellenség is oda menekül, így elkerülhetetlen az összecsapás. Ezek közül a spéci fegyverek közül csak a Mojito Öbölé a kivetél, ugyanis azt felszedve a játékos egy rövid időre egy sebezhetetlen, gyilkoló félistenné alakul át, akinek a közelében minden járgány azonnal lángoló ronccsá változik.
A meccsek vagy a maximálisan elérhető pontszámig, vagy az idő leteltéig tartanak. Ezután a játékos teljesítményfüggően XP és SP pontokkal gyarapszik, illetve kellő mennyiségű gyilokkal a következő rendfokozatra lép.
Megemlítendő még a challenge rendszer. Minden pályán lehetőség van teljesíteni 6-8 kisebb feladatot (száguldj kőrbe a pálya szélén, gyűjts össze öt rakétát, nyírj ki három ellenfelet egy élettel, stb.), amiknek az időeredménye elmentődik a szerverre és a challenge menüben összehasonlíthatóak a haverok eredményeivel. Sőt, a meccs végén a program fel is ajánlja, hogy „gyere csira, ezt döntsd meg!” alapon küld a pajtinak egy felhívást keringőre. Sajnos azt nem lehet meghatározni, hogy kinek küldje a kihívást.
A grafika egész pofásan adja vissza (vélhetően szánt szándékkal) a műanyajátékok látványát, de abszolút semmi gond vele, elég kellemes a szemnek és gyönyörűek a fényhatások. Framerate esést csak hatalmas effektparádé epicentrumában tapasztalni és azt is ritkán. Amúgy stabil 60f/s-el fut, gurul minden az Unreal 4-es grafikusmotornak hála.
A hangok jók, minden egyes kis mozgó alkatrésznek a kocsin, megvan a saját kis zöreje, a zenék viszont teljesen átlagosak, legalábbis a meccsek alatt szóló békés kis pütypürütty zenében nincs semmi kiemelkedő. Így adott a PS4 médialejátszójának aktív használata, hogy saját (és zúzósabb) zenére lőjük halomra ellenlábasainkat.
A legnagyobb hibája játéknak a tartalom, ami kevés, nem is kicsit. Négy vezető, hat jármű és öt pálya (de legalább mind rendben van) alkotja a választékot. Ráadásul a program teljesen mentes mindenféle offline tartalomtól. Nemhogy sztorikampány, vagy osztott képernyős móka, de még botok elleni küzdelem sincs a programkódban! A játék a szó szoros értelmében el sem indul internetkapcsolat nélkül. Háttérként szolgáló történetet se várjon senki. Nincs mit szépíteni, ez így elég gyenge és ezek tükrében hamar unalomba fulladhat a móka.
Ennek ellenére a Hardware: Rivals egy remek kis online lövölde! Kezdetben kicsit tanulni kell, memorizálni a pályákat, a másodlagos fegyverek helyét és elsajátítani az irányítást, de ezek után a meccsek királyává válhatunk. Haverokkal pedig még nagyobb a buli! Ráadásul a platina szinte magától kiesik.
Ha anno szeretted a Twisted Metal-t, vagy bármelyik játékot a stílusban és nincs ellenedre az online-only faktor, akkor tégy vele egy próbát! Pár kósza órára biztos leköt.
6/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Gyenge
Zene / Hang:
Átlagos
Hangulat:
Pozitívum
Remek játékmenet, kellemes grafika, jó hangulat
Negatívum
Szinte nulla tartalom
A PlayStation.Community szerkesztősége semmiféle felelősséget nem vállal a "Teteszted" rovatban megjelent írások tartalmáért. A kritikák és pontszámok minden esetben a szerző saját véleményét tükrözik, nem a szerkesztőségét. A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a Teteszted rovatban közzé tett írásokat adott esetben módosítsa, publikus formából kivegye, vagy törölje.
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
2. Lotar  PlayStation.Community tag
2016.04.24. 10:40:51
LV18
Thx. Kb. ennyit ér sztem is a game.
psn/sen id: pcpmate
1. Greg  PlayStation.Community tag
2016.04.23. 07:17:42
LV25
"mutáns cukaharák" :D Amúgy a játék nem az én stílusom, de a teszt jó lett Coldy. ;)
LV426
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV22
Szerkesztő
PSC Kredit
27109 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
Cold
Fórumhozzászólások száma:
12207 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
3563 db
Utolsó belépés:
2020.02.25. 22:45:16
Regisztráció ideje:
2008.10.07. 09:44:53
Barátaim:

PlayStation®Network Online ID

PlayStation.Community Trófea