PlayStation.Community Teteszted ›› VictorVance

2016.04.19. 22:04
2 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Utolsó hozzászólás: VictorVance (2016.05.06. 21:53:40)
Megosztás
Értékeld a tesztet!
Extra nagyban, extra véresen kérném, csókolom!
A tetkós rágóban, és nyálas tinipopban fürdő ’90-es években, mikor a világról még alig tudó, otthon rongyosra nézett videokazettákat bámuló kisgyerekként éppen elkezdtünk ismerkedni a videojátékokkal (nem sejtve, hogy egy új kor kezdetének lehetünk szemtanúi), volt egy olyan program, ami mellett egyszerűen nem tudtunk elmenni. Az a bizonyos Dreamcast, meg az akkoriban fénykorát élő PSX mellett is volt egy olyan játék, amit még a gyorsuló modern technológia ellenére is úgy nyomtunk, mintha legalábbis akkor került volna le frissen, és újan a gyártósorról. Ha valakinek még nem lenne tiszta, az 1992-es Mortal Kombat-ről beszélek, amin egy teljes generáció nőtt fel, és fürdött meg Ed Boon, és John Tobias ultra-beteg, brutális agymenésében., melyre addig még nem volt példa. Literszámra folyt a digitális vér, egyedi, és dizájnos karakterek csépelték egymást, kiknek még különböző szuper-képességeik is voltak, a meccs végén, egy hosszú gombkombinációval előhozható erőszakos, vérgőzös kivégzésekről (fatality-kről) nem is beszélve. Naná, hogy imádtuk! Persze naiv gyerekként még mit sem tudtunk a kombókról, a taktikázásról, meg miegymásról, csak az számított, hogy voltak benne nindzsák, varázslók, gerinckitépés, meg egy baromi nagy négykarú monszter, akit lehetetlennek tűnt legyűrni. Mi taknyosok meg csak nyomogattuk a gombokat össze-vissza, mint a hülyék, a győzelem reményében, míg az összes mozdulatot ismerő idősebb tesó csak ült mögöttünk, és röhögött a markában. Viszont ezeknek az eszetlen nyomkodásoknak is volt előnye, mert néha, csupán a véletlenek folytán előhoztunk egy-egy különleges mozdulatot, mint pl. Johnny Cage híres „árnyék rúgását”, vagy egyszer Sub-Zero hírhedt fatality-jét is – a testből eltávolított gerinc, és fej láttán úgy vigyorogtunk, mint ajándékbontáskor, Karácsony napján. Szép volt, jó volt. Aztán felnőttünk, de a Mortal Kombat akkor is fontos szerepet játszott az életünkben – afféle biztos pont volt, bár érkeztek új epizódok, nem is rosszak, de valahogy kifejezetten forradalmi megújulásra egyik sem volt képes. Annak ellenére, hogy mivel haladt a korral, egy idő után már 3D-ben élvezhettük a véres mókát.
Úgy tűnt, végleg kifulladt a sorozat az Armageddon-nal, de ekkor, a régi Midway arcaiból alakult NetherRealm Studios előrukkolt a 2011-es kilencedik résszel, ami reboot-ja, és egyben újragondolása volt az első három epizódnak, és mintegy az egész sorozatnak is. Talán pont ezért ölelték keblükre a rajongók, akikben nosztalgikus emlékeket ébresztett a rengeteg ismerős esemény, és helyszín. A Mortal Kombat azon hosszú múltra visszatekintő játéksorozatok egyike, amelyek megjárták már a mennyet, és a poklot is, és attól függetlenül, hogy sosem lesz már olyan, mint régen, a reboot mégis sikeresen támasztotta fel tetszhalott állapotából a szériát. Az események folytatásaként jelent meg tavaly a Mortal Kombat X, ami valami olyan vad marketing kampány mellett érkezett, ami még a műfajban is kiemeltnek számít – System of a Down, képregények, mobilos verzió, Goro papa visszahozása, hollywoodi blockbusterekre hasonlító sztori mód, valódi történettel, és vadiúj karakterekkel, akiket szerencsére nagyon könnyen meglehetett kedvelni. Az MKX az előző játék, és a többi epizód legjobb ötleteit sűrítette egybe, a végeredményre pedig nem volt panasz: nem mondok nagyot azzal, hogy a frencsájz legjobb darabja született meg, a verekedős videojátékok új hivatkozási alapja, és istene. Csak egy bibi volt: a 2010-es években járunk, és a jelenkori technológia, na meg a pénz-orientáltság miatt néha még a legfinomabb palacsintába is kerül egy kis szar. Ez az MKX esetében annyiban merült ki, hogy előbbi miatt megjelenés után az online rész volt használhatatlan, utóbbi okán pedig borsos áru DLC-k, azaz Kombat Pack-ok jöttek, melyek különböző extra tartalmakat kínáltak az alapjátékhoz – volt miért szidni tehát Ed Boon brigádját, és mint általában, a szerencse a türelmeseknek kedvezett.
Az alapjáték megjelenése után majdnem egy évvel megérkezett a Mortal Kombat XL, ami gyakorlatilag egy complete edition, azaz tartalmazza az eddig megjelent összes plusz tartalmat, karaktert, skint, kivégzést, minden extrát, ami csak megjelent a játékhoz. Aki tehát sokkalta a Kombat Pack-ok árát, vagy valamilyen csoda folytán még nem vetette bele magát a tizedik halálos viadalba, esetleg csak egy igazán profi, precíz verekedős stuffot keres, az egy percig se habozzon tovább: irány egy konzolbolt, aztán a kassza, végül a PS beizzítása, és már indulhat is a vérben tocsogó, agybeteg szórakozás. Az MKXL jelenleg a legjobb ilyen program a piacon, emellett már alapból is veszett sok minden van benne, ami garantálja a többi hónapos szavatosságot. Egy, és többjátékos lehetőségek, sztori mód, arcade mód, megnyitható endingekkel, a jó öreg Test Your Might, és Test Your Luck, tower kihívások, amikből rengeteg van, a meccsek után kapott aranyból a kriptában juthatunk hozzá különböző extrákhoz: megnyitható kivégzések, brutality-k, zenék, ruhák, és képek, szóval ezzel is jó sokáig el lehet lenni, főleg mert némelyikért elég sokat kell perkálni. Hogy az XL ehhez mennyit tesz hozzá? Nos, sajnos nem sokat. A sztori mód az maradt olyan, amilyen volt, kibővítések nélkül, a tower rendszer annyiban változott, hogy reagálnak egymásra a karakterek, és a győzelem okán rövidke videót is láthatunk. A hardcore fanok hónapokig kopogtattak a NetherRealm virtuális ajtaján a tag team mód miatt, sajnálatos módon imáink nem találtak meghallgatásra, pedig a nagy Kombat Pack dömping alatt ez még igazán csekélység lett volna. Némi vizuális ráncfelvarrás, és új karaktereken kívül tehát nem sok mindent kínál az XL.
Az új szereplőkre viszont nem árt külön is kitérni, annál is inkább, mivel fantasztikusak lettek. Ismerősök közül itt van a „részeges karatemester”, a kövér Bo’ Rai cho, a NAGY KLASSZIKUS (muhahha) visszatérő karaktereknek beállított Tremor, és Tanya, utóbbi már alapból is benne volt a sztori módban, mégis DLC-szereplő lett – ennek okát valószínűleg a fejlesztők szemében megjelenő dollár-jelekben kell keresni. De a fantasztikus megnevezés alatt nem is ezeket a plusz karaktereket kell érteni. Itt van a kristály-tavi sorozatgyilkos, a hokimaszkos Jason Voorhees, aki bozótvágóját most az MK szereplőiben is megforgatja, a Predator, akinek harcstílusa tökéletes lett, minden ikonikus képességével együtt, amiket láthattunk a filmekben – láthatatlanná válás, dárdahajítás, önmegsemmisítés, stb. Alien, aminek a mozgáskultúrája szintén nagyon jó, egyéni mozdulatai (a farkát is tudja fegyverként használni), és kinézete (egy tarkatanból kelt ki) a játék egyik legemlékezetesebb harcosává teszi. A texasi prérikről származó Leatherface sem kevésbé parásabb a bőgő láncfűrészével, meg a rémisztő pofájával, ráadásul ezeknek a karaktereknek mind-mind egyéni animációjuk, és kivégzéseik (igaz ezek néha elég ötletellenek) vannak, amik csak rájuk jellemzőek. Az kicsit poén, hogy az Alien-t bárki sebzi meg, vagy vágja fel, annak „saválló” a bőre, és felszerelése, de hát ez van, az ilyeneket le kell nyelni. A fejlesztők viszont valahol mégis hallgattak a rajongókra, ugyanis az alapjátékból hiányolt robotok már az XL részét képzik. Triborg formájában, aki egyszerre három klasszikus szereplőt is képvisel (Sektor, Smoke, Cyrax), eltérő stílusokkal - egy gombkombinációval (fel, fel, háromszög) Cyber Sub-Zero is megnyitható a variációk választásánál. Itt emelném ki, bár nem akarok mélyebben belemenni a játékmenetbe (megtették már előttem jópáran), de a harcosok háromfajta verzióban választhatóak, ezzel más-más képességeket, kombókat, és harcstílust eredményezve. Ennek fontos szerepe van, hiszen egy-egy meccsben komoly stratégiai előny lehet, hogy éppen melyiket választottuk.
Az MKXL az alapjátékhoz méltóan szintén bitang cucc. 2015-re, ’16-ra eljutottunk oda, hogy egy gerinckitépés a többi morbid kivégzésekhez képest olyan már, mint egy buksisimogatás, a karakterek ütik, vágják, törik egymást, ezek hangja pedig zseniális, ropognak a csontok, sivítanak a kardok, az X-Ray mozdulatok láttán pedig mindenki meg fogja nyalni mind a tíz ujját, az borítékolható. Mókás viszont, hogy valaki egy koponya, vagy gerinctörés után is vígan ugrálgat tovább a pályán, de az MK világában ez tökéletesen tolerálható dolog, a vérgőzös jeleneteket sem kellett soha komolyan venni. És a fatality-k? Csak két szó: gusztustalanul faszák! Gyengébb idegzetű embereknél már úgy verik ki a biztosítékot, mint a franc: egyszerűen beteges, undorító, gyomorforgató, direktbe eltúlzott, „over the top” brutalitás, ami mindig is jellemző volt a sorozatra, de így, ebben a formában sosem láthattuk, ennyire erőszakos agyrémeket, ilyen részletességgel megvalósítva. Aprítás, fejlevágás, végtagszakadás, kettészakítás, félbevágás, csonttörés, belek kihúzása szájon át, minden, ami a csövön kifér. Emellett még olyan apróságok színesítik a hangulatot, mint a különleges, stílusos bevonulások, egyedi párbeszédek bunyók előtt, karakterekre, és azok ellenfeleire szabva.

Az MKXL magával tudja ragadni a játékost. A megjelenés idején bár majdnem megrohamozták a NetherRealm székházát a vásárlók a használhatatlan online rész miatt, szerencsére sikerült gatyába rázni az egészet, így a netkód, a játékmenet, és a bőséges tartalom összességeként ennél a játéknál nehéz jelenleg jobbat találni a verekedős műfajon belül. De az igazsághoz hozzátartozik, hogy elsősorban annak ajánlott az MKXL, akinek már az alapjáték sem volt meg, vagy akik teljes pompájában szeretnék élvezni a cuccot, annak minden extrájával együtt. Akik korábban rongyosra játszották a játékot, azoknak az új karaktereken kívül nem sok újat tud mutatni.
8/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Kiemelkedő
Szavatosság:
Kiemelkedő
Zene / Hang:
Hangulat:
Kiemelkedő
Pozitívum
MK a csúcson, többiek a rakáson.
Negatívum
Tag team mód hiánya, csak újoncoknak szól igazán nagyot.
A PlayStation.Community szerkesztősége semmiféle felelősséget nem vállal a "Teteszted" rovatban megjelent írások tartalmáért. A kritikák és pontszámok minden esetben a szerző saját véleményét tükrözik, nem a szerkesztőségét. A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a Teteszted rovatban közzé tett írásokat adott esetben módosítsa, publikus formából kivegye, vagy törölje.
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
2. VictorVance  Szerkesztő
2016.05.06. 21:53:40
LV18
Válasz 1. Rosszarc üzenetére:
3-4 év múlva biztosan előállnak valamivel Boon-ék. Az MKX veszett nagy siker lett, kiaknázzák még a benne rejlő lehetőségeket bőven. Szerencsére az utóbbi években újra szárnyra kapott a sorozat.
Örülünk?
1. Rosszarc  PlayStation.Community tag
2016.05.04. 23:40:00
LV1
Premier napon vettem az X-et, azota sem tudok lekattanni rola. Nekem a jelen generacio egyik legjobbja, a szar online elegge betett az elmenynek az elejen, de mostmar azzal sincs kulonosebb gond. Beszereztem a gyujtoi kiadast, az osszes DLC-vel egyutt, szamomra szaz szazalekban megerte.
Ezek utan az erdekelne, hogy hova lehet ezt meg fokozni, milyen lesz a kovetkezo resz, és mikor erkezik?
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV18
Szerkesztő
PSC Kredit
16328 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
Vlagyimir
Fórumhozzászólások száma:
6106 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
4829 db
Utolsó belépés:
2019.11.18. 17:33:14
Regisztráció ideje:
2009.09.21. 14:17:16
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea