PlayStation.Community Teteszted ›› VictorVance

2015.12.27. 11:06
23 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Utolsó hozzászólás: Penge70 (2015.12.30. 17:04:11)
Megosztás
Értékeld a tesztet!
Az őrület szigete.
Nem mondok újat azzal, hogy a filmekből, vagy képregényekből készült videojátékok ritkán ütik meg az elvárható szintet, és igencsak elenyésző minőséget képviselnek. Egy kézen meglehetne számolni a valóban kiváló cuccokat, sok esetben konkrét évtizedeket kell visszamenni az időben, hogy találjunk egyet (pl. Spider-Man 2), mintha a fejlesztők elfelejtették volna, mennyi potenciál, mennyi lehetőség leledzik ezekben a témákban. A világ talán legnépszerűbb szuperhőse, Batman sem büszkélkedhetett azzal, hogy figuráját elkényeztetnék minőségi adaptációkkal, pedig denevérünk játékos történelme egészen a ’80-as évekig nyúlik vissza, és bár, mint mondtam, ezek színvonala azért hagyott némi kívánnivalót maga után, a jó öreg sárga kazettás Batman game-ek biztos nosztalgikus emlékeket ébresztenek néhányunkban. A PSX-es Batman Beyond: Return of the Joker-el, és a Gotham City Racer-el, na meg a PS2-es Batman: Vengeance-el is csak-csak eljátszogatott az ember gyerekként, a 2005-ös Batman Begins, az azonos című mozifilm feldolgozása azért már mutatott egy kis pozitív javulást: kiváló grafikája, és dinamikus bunyói miatt számos kellemes órát okozott.
De egy igazi, tökös Batman játékra 2009-ig várni kellett, amikoris a Rocksteady stúdió piacra dobta az év legnagyobb meglepetéscímét, a Batman: Arkham Asylum-ot. Az adaptációkkal szemben érzett bizalmatlanságnak igen erős szerepe volt abban, hogy ne igyanak a rajongók előre a medve bőrére, de már az első screenshot-ok, látványtervek, és előzetesek alapján látni lehetett, hogy ez a játék ezúttal más lesz. Batman figurája nem is kerülhetett volna jobb kezekbe. A Rocksteady-s srácok értő kezekkel nyúltak a karakterhez, játékuk azóta kiemelt példaként szolgál a jövő programjai, és azok fejlesztői számára. A játékosok pedig gazdagabbak lettek egy nagyszerű franchise-al, és három szintén jó folytatással.
A játék Grant Morrison, és Dave McKean Arkham Asylum: A Serious House on Serious Earth című képregényén alapul, mely 1989-ben jelent meg (kis hazánkban is elérhető), és szokatlan rajzstílusa, elvont képei miatt jogosan vívta ki a kritikusok elismerését, a legjobb Batman történetek közé sorolják. A játék nem egyenes ági adaptációja a grafikus novellának, csupán az alapjait veszi kölcsön, tehát az egész cselekmény az Arkham Elmegyógyintézetben játszódik, ami természetesen ismerős lesz azoknak, akik már otthon vannak ebben a világban. Ide zárják be Gotham legveszélyesebb bűnözőit, erőszaktevőket, gyilkosokat, pszichopatákat, az intézet légköre tehát elég színes, már ami a társaságot illeti. Ide érkezik Batman is, aki ősi ellenségét, Joker-t hozza magával, hogy az ismét élvezhesse a gumiszoba vendégszeretetét. Hősünket nem ejtették a fejére, érzi, hogy valami nem stimmel, túl könnyű volt elkapni Joker-t, ezért úgy dönt, hogy az őrökkel tart. Nemsokára beigazolódik a gyanúja, amikor az őrült mókamester barátnője, a nem kevésbé agyament Harley Quinn segítségével átveszi az irányítást az egész elmegyógyintézet felett, kiengedi a rabokat, akik elszabadulva túszul ejtik az őröket, és az orvosokat, Batman-re pedig nagy erőkkel vadászni kezdenek. A bőregér, ahelyett, hogy elmenekülne, felveszi a harcot a jókra túlerővel szemben.
Az Arkham Asylum félig-meddig nyitott világában bejárhatjuk az egész szigetet, szobákat, barlangokat, börtöncellákat, egészen a könyvtárakig. A terület nagy, és számos tennivalóval kecsegtet, tehát ritkán fogunk unatkozni, a főküldetéseken, és a sztorin kívül még szinte végtelen mellékküldetés vár ránk, melyeknek mennyisége pont ideálisan lett belőve. Nem kevés, de nem is unalmasan sok. Gyűjthetünk szimbólumokat a falakon azok „beszkennelésével”, valamint itt jön a képbe a játék egyik legjópofább eleme, ami majd a folytatásokban is visszatér, vagyis Riddler fejtörői. Kérdőjelekkel teleaggatott barátunk ugyan fizikailag nem jelenik meg a játékban, viszont összesen 240 darab rejtvényt ad fel nekünk, melyeknél nem árt használni majd az agyunkat – zseniális ötletek kaptak helyet egyébként a feladványok között, több órát is eltölthet úgy az ember, hogy csak ezeket keresi. Kicsit olyan érzés, mint a régi szép időkben, mikor a játékok nem csak kihívásukkal, de nehéz rejtvényeikkel is megizzasztották a kontrollert szorító alanyt. Felbecsülhetetlen érzés, ha a játék végül sikerrel jár.
Kihívás az mondjuk van bőven. Könnyű, vagy normál módon ugyan néhány kivételes szakasztól eltekintve majdhogynem gyerekjáték végigtolni, a nehezebb fokozaton azért már sokszor fogja szájára venni a játékos a fejlesztők édesanyukáját. Ha ez még nem lenne elég, ott van külön a Challenge mód, ahol harci tudásunkat tehetjük próbára sűrű gombnyomkodások közepette, az online ranglistán pedig megmutathatjuk, hogy nekünk mennyivel nagyobb a… szóval értitek. Az már csak hab a tortán, hogy a PS3-as változathoz exkluzív karakterként maga Joker is jár. Nem is magyarázom túl, hogy mekkora élvezet a lila öltönyös, zöldhajú gonosztevővel csapatni, mindenki el tudja képzelni a helyzetet. Természetesen nem csak ő, és Harley az egyetlen nevesebb rosszarcú, akivel összeakaszthatjuk a bajszunkat, az Arkham Asylum-ban olyan híres gonoszok vannak, mint Scarecrow, Bane, Killer Croc, és Poison Ivy. Egyik boss-harcot sem lehet összetéveszteni a másikkal, ellenségeinket különböző, különleges módokon kell elintéznünk, már-már az első Metal Gear Solid ugrik be róluk, egyszerűen azért, mert baromi élvezetes, és változatos az egész.
Erőnkre szükségünk lesz, mert nemcsak a kiemelt ellenfelek, de az átlagos izomhegyek, és bűnözők is nagy veszélyt tudnak jelenteni, fejleszthetjük magunkat megszerezhető XP pontokkal, ahogy felszerelésünket is, amiből szintén van egy pár, a Wayne Tech csupa, jópofa eszközöket gyárt, Batarang, Batclaw, robbanó gél, füstbomba, egyszóval minden, ami a továbbjutásunkat segíti elő.
Az Arkham Asylum viszont talán legnagyobb durranása az olajozott harcrendszer, ami olyan látványos, és jól néz ki, akár egy profi balett-előadás. Ugyan sík egyszerű, gyakorlatilag 2-3 gombot kell nyomkodni felváltva, ám ahogy ezt gyakorlatiban megvalósították, az igencsak nyálcsorgató. Dinamikus, és gyors ütések-rúgások, gyakori lassításokkal színesítve, néha tereptárgyakat (gerenda, vasrúd) vehetünk magunkhoz, összességében hiba nélkül működik az egész, nincs rá panasz. A fejlesztők szerencsére nem felejtették el, hogy Batman nem csupán gengszterek arcát veri be, hanem nyomoz is, természetesen itt is rengeteg kütyü áll rendelkezésünkre, a Detective Mode-ot egy gombnyomással bekapcsolva nyomokat kereshetünk, és követhetünk, ezek tökéletesen belesimulnak a bunyókkal, és lopakodással teli játékmenetbe.
Merthogy lopakodni is lehet, sőt, néhány pályán kifejezetten kell is, ha nem akarjuk ellenfeleink trófea falán szétlyuggatott, és kitömött denevérként végezni. Sarokból, szellőzőből, vagy vízköpőről megfigyelhetjük a földön mozgó, semmit sem sejtő ellenfeleket, hogy aztán váratlanul, és csendben lecsaphassunk rájuk. ha ügyesek vagyunk, akkor észrevétlenül, szép sorjában elintézhetjük őket, persze ha meglátnak, akkor már nehezebb elrejtőzni, fegyveres őrjáratokkal szemben pedig nem sok esélyünk van, ha a közelharc mellett döntünk. Persze Batman nem lenne Batman, ha erre az esetre ne lenne valami speciális eszköze, így a röntgenlátás segítségével felmérhetjük ellenfeleink fegyverzetét, és még a pulzusát is, ami azért fontos, mert, ahogy fogyatkoznak az emberek, a megmaradókon egyre nagyobb pánik lesz úrrá, és így kiszámíthatóvá válnak. Sőt, aki utolsóként marad, időnként még fegyverét is leteszi, és megadja magát.
Az Arkham Asylum képi világa több ponton idézi a Bruce Timm-féle 1992-es rajzfilmsorozatot, az egész nagyon sötét, gótikus hangulatot áraszt, már maga a helyszín is hátborzongató, tökéletesen eltalálták a képregények komor, építészetileg direkt elnagyolt stílusát. A sokat szidott Unreal Engine 3-ból a Rocksteady kihatotta, amit lehetett, az eredmény pedig meglepően bámulatos. Elképesztő grafikája van a játéknak, minden karakter aprólékosan ki van dolgozva, öröm nézni a dagadó izomzatú nehézfiúkat, Batman páncélzatán látható apró sérüléseket, szakadásokat, vagy a képregényfigurák profi kinézetét, melyek maximálisan hűek az alapanyaghoz.
A zene, és a szinkron jobb nem is lehetne, Batman hangját Kevin Conroy kölcsönzi, aki nem először adja hozzá mély, és dörmögős orgánumát a Sötét Lovag alakjához, Mark Hamill pedig szokás szerint brillírozik Joker szerepében, tökéletesen lefesti a karakter betegesen őrült stílusát, egy kiszámítható, közveszélyes pszichopata mókamester, kinézetében mintha Alan Moore A gyilkos tréfa című klasszikus képregényének lapjairól lépett volna ki.

Az Arkham Asylum tökéletes példája annak, hogyan kellene mindenkinek tisztességes, és kiváló adaptációkat készítenie. A Rocksteady semmit sem bízott a véletlenre, ahelyett, hogy valamelyik filmet öntötte volna játékformába, gyakorlatilag saját univerzumot teremtett Batman világán belül, aminek az Arkham Asylum nagyszerű, és erős alapja volt. Igazi kreativitástól, és rajongástól duzzadó program, amire a játékos társadalom örökre emlékezni fog. Mert lehetetlen elfelejteni például Scarecrow túlélő horrorba átcsapó rémálom pályáit, vagy a csatornabeli harcot Killer Croc-al. A képregény ismerőinek külön piros ont, hogy ennyi ismerős szereplő van a játékban (akiknek az opciókban elolvashatjuk a biográfiáját is), legyen szó Mr. Zsasz-ról, vagy Batman komornyikjáról, Alfed-ről, vagy Barbara Gordon-ról, azaz Oracle-ről, akitől rádión kapjuk az információkat.
A játék minden eleméből árad a hangulat. Kötelező, és nem csak Batman rajongóknak!
10/10
Látványosság:
Kiemelkedő
Játszhatóság:
Kiemelkedő
Szavatosság:
Kiemelkedő
Zene / Hang:
Kiemelkedő
Hangulat:
Kiemelkedő
Pozitívum
Príma Batman-hangulat, minden idők legjobb videojáték-adaptációja.
Negatívum
Még ennek is vége lesz egyszer.
A PlayStation.Community szerkesztősége semmiféle felelősséget nem vállal a "Teteszted" rovatban megjelent írások tartalmáért. A kritikák és pontszámok minden esetben a szerző saját véleményét tükrözik, nem a szerkesztőségét. A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a Teteszted rovatban közzé tett írásokat adott esetben módosítsa, publikus formából kivegye, vagy törölje.
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
23. Penge70  PlayStation.Community tag
2015.12.30. 17:04:11
LV22
Válasz 22. zodiac55 üzenetére:
és még finom is voltál :)
22. zodiac55  PlayStation.Community tag
2015.12.29. 23:12:17
LV12
Válasz 18. Ragle üzenetére:
Istenem, hogy te milyen nyomorult vagy...
"Si vis pacem, para bellum."
21. foulier  PlayStation.Community tag
2015.12.29. 18:26:34
LV1
Válasz 14. Ragle üzenetére:
Nagyon vergődsz az összes írása alatt, inkább gondolkodj rajta, hogy miért kiemelt bloger és miért vannak címlapos írása, te meg miért vagy egy szarházi senki :D
Számszerűsítve hogy érsz sokat? Úgy számolod, hogy anyádék mennyi pénzt öltek a hülyegyerekükbe, mire egy értelmes iskolát be tudtál fejezni? :) Vagy az az értéked, hogy 11 év alatt mennyi pénzt wowoztál el? :D :D
20. Penge70  PlayStation.Community tag
2015.12.29. 16:46:14
LV22
Válasz 18. Ragle üzenetére:
ne térj ki a lehetőség elől kisgyerek, inkább bizonyítsd, hogy te tényleg többet érsz minden PSC tagnál, akár "számszerűsítve" is, mert addig amíg csak vakkantól, mint egy pincsi kutya, egy 5 ft-os (lám megint leírtam) kis elkényeztetett, mindenbebelepofa, nagyképű, hiteltelen, ostoba, troll kisgyerek maradsz :)

rajta, vedd fel a kesztyűt, és írj egy nagyon fasza tesztet, mutasd meg hogy kell, mert pl Viktor milliószor többet tett le ide az asztalra, mint te aki csak szemétkedni jár ide az oldalra

az iskolai végzettségemen nem tudom miért rúgószol, miért izgat ennyire, nem hinném, hogy csak és kizárólag egy papír vagy egy diploma jellemezné egy embert :)
19. kobe  PlayStation.Community tag
2015.12.29. 15:50:02
LV11
Ezt a játékot nagyon imádtam és nagyon imádom a mai napig, de nagyon nehéz vele játszani a két másik (az AK-ig el se jutottam) Arkham játék árnyékában.
A kombó rendszer nagyon kezdetleges, a boss harcok kb olyanok amiket a későbbi részekben szimpla ellenfélként kapsz.
Ezzel együtt a játék felépítése (majdnem) tökéletes, az hogy ilyen jól vegyítették a metroidos keresgélést a szuperhős képességekkel, nagyon nagy.
Pontozni nem tudnám, de egy bő 8-9-est megér.
18. Ragle  PlayStation.Community tag
2015.12.29. 14:41:37
LV5
Válasz 17. Penge70 üzenetére:
Nagyon rápörögtél erre az 5 forintra :)
Egészen valószínűnek tartom, hogy sokkal többet érek számszerűsítve, mint te, és nagyon jót tudnék mosolyogni a végzettségeden is :)
17. Penge70  PlayStation.Community tag
2015.12.29. 14:00:37
LV22
Válasz 14. Ragle üzenetére:
bár félő, hogy kiderülne valójában 5 ft-ot se érsz, pláne Viktorhoz képest :)
16. Penge70  PlayStation.Community tag
2015.12.29. 13:58:43
LV22
Válasz 14. Ragle üzenetére:
nem a pontszámodra vagyunk kíváncsiak, hanem sokkal inkább az írásodra, a tesztedre, az érveidre.
amíg csak ugatsz, és mögötte nulla érv és tartalom van, addig számunkra csak egy szánalmas unatkozó kisgyerek vagy

szóval, bizonyítsd be, hogy te tényleg egy nagyon überfasza, mindent tudó, felettünk járó király gyerek vagy, írj egy nagyon fasza tesztet
15. zodiac55  PlayStation.Community tag
2015.12.29. 13:49:35
LV12
Válasz 14. Ragle üzenetére:
1, Szerintem fogalmad sincs arról, hogy nekem mik a kedvenceim, mint ahogy nekem sem arról, hogy neked melyek.

2, Ha teljesen felesleges dolog, akkor miért olvasod?

3, Nem ennyire felesleges bármilyen kommentárt hozzáfűzni?
"Si vis pacem, para bellum."
14. Ragle  PlayStation.Community tag
2015.12.29. 13:38:42
LV5
Válasz 12. zodiac55 üzenetére:
Mert ez teljesen felesleges dolog. De valószínű nem éreznéd magad jobban, ha 5-6 pontokat látnál a kedvenceidnél :D
13. Penge70  PlayStation.Community tag
2015.12.29. 12:54:50
LV22
Válasz 12. zodiac55 üzenetére:
már egyszer ezt írtam neki én is, de persze nem volt válasz, mert akkor kiderülne, hogy 5 ft-ot nem ér a kisgyerek :)
persze enélkül is tudjuk :D
12. zodiac55  PlayStation.Community tag
2015.12.29. 10:34:42
LV12
Válasz 11. Ragle üzenetére:
Te miért nem próbálkozol egy ilyen megírásával?
"Si vis pacem, para bellum."
11. Ragle  PlayStation.Community tag
2015.12.29. 10:31:42
LV5
Válasz 8. Penge70 üzenetére:
De objektíven nézve az összes Arkham játék messze van a tökéletestől, olyan korrekt hetesek. Maximum.
Mai szemmel nézve az Asylum pedig már kórosan ronda, és nagyon kicsi. A bossharcok kb egytől egyig nevetségesek benne, a harcrendszer pedig kopottas.
10. Ragle  PlayStation.Community tag
2015.12.29. 10:29:52
LV5
Válasz 8. Penge70 üzenetére:
Az én értelmezésem szerint ha valami 10/10, akkor tökéletes. Itt van egy szerinte 10/10, majd leírja alá kommentben:
"Nálam az Arkham City is 10/10-es játék. Ellenben nem olyan tökéletes, mint ez... az Asylum jobban tetszik, az az igazi kedvenc"

Fuck logic.
9. Penge70  PlayStation.Community tag
2015.12.29. 10:07:34
LV22
egyetértek a leírtakkal 5*
8. Penge70  PlayStation.Community tag
2015.12.29. 10:07:17
LV22
Válasz 5. Ragle üzenetére:
vagy csak direkt 10 pontos játékokat tesztel

7. Sakamoto_14  A bölcs
2015.12.29. 05:18:30
LV20
Ezzel a teszttel is egyetértek. Nekem a sok pozitív vélemény ellenére sokáig kimaradt, míg 4-5 évvel megjelenés után kiadták PS+-ban. Rongyosra játszottam, nagyon beszippantott a világ, pedig a Batman-univerzum nem volt túl ismerős nekem előtte. Nekem ami kevésbé jött át annyira a játékból, az a Madárijesztő szerepeltetése. De ha pontozni kell, így is 10-et adnék rá. Még a sok anyázás ellenére is Challange módban.

Kíváncsi leszek az Arkham City tesztedre is, ha lesz. Sok mindenben fejlődött, de tényleg egy kicsit elmarad az elődtől. Az Origins meg egy 8 pontos móka.
6. kobe  PlayStation.Community tag
2015.12.29. 01:19:14
LV11
Válasz 5. Ragle üzenetére:
Nem akarok görénykedni, de úgy néz ki, igen.
5. Ragle  PlayStation.Community tag
2015.12.28. 21:36:26
LV5
Válasz 2. VictorVance üzenetére:
Nálad kb minden 10/10, nem?
4. Rosszarc  PlayStation.Community tag
2015.12.28. 13:53:48
LV1
Az egyik kedvenc jatekom, vagy hatszor biztos vegigvittem.
A City-t 10 perc után abbahagytam...
3. zodiac55  PlayStation.Community tag
2015.12.27. 14:18:48
LV12
Válasz 2. VictorVance üzenetére:
Hiába nagyobb, több a második rész, szerintem is az első jobb volt. Ez a 10 más 10.:)
"Si vis pacem, para bellum."
2. VictorVance  Szerkesztő
2015.12.27. 14:08:55
LV18
Válasz 1. zodiac55 üzenetére:
Nálam az Arkham City is 10/10-es játék. Ellenben nem olyan tökéletes, mint ez... az Asylum jobban tetszik, az az igazi kedvenc:)
Örülünk?
1. zodiac55  PlayStation.Community tag
2015.12.27. 13:51:03
LV12
Imádom minden percét ennek a játéknak. Ellenben kíváncsi leszek, hogy mi a véleményed a folytatásról.:)
"Si vis pacem, para bellum."
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV18
Szerkesztő
PSC Kredit
16340 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
Vlagyimir
Fórumhozzászólások száma:
6111 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
4830 db
Utolsó belépés:
2019.11.20. 19:29:35
Regisztráció ideje:
2009.09.21. 14:17:16
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea