.
 

PlayStation.Community Teteszted ›› Archanelion

2017.09.16. 14:52
9 hozzászólás
Szerző: Archanelion
Utolsó hozzászólás: Greg (2017.10.01. 01:06:54)
Megosztás
Értékeld a tesztet!
Sziasztok!

Úgy gondoltam, tesztként, egy, bár már régebben játszott játékról írnék. Most ez jutott az eszembe, amiről szívesen beszélnék. Látván a szerkesztő menüt, kottaszerűen le lehet írni egy tesztet, amit én most követni fogok, meglátjuk, hogy mennyire tudok a lényegnél maradni.

~ Hol is kezdjem... Bízom abban, hogy akik ezt olvassák, sokan vannak még ugyanígy ezzel. Biztos sokan vannak közületek, akik annak idején játszottak a régi Doom-al, és a hasonló játékokkal. Mint például a Heretic. És hát megidősödtünk, a játékok persze, egyre jobbak, egyre több játék készül, már megszámlálhatatlan. Már Blu-ray méretű lemezek vannak, amiket anno a Floppy-s időben még elképzelni sem tudtam volna, hogy akár a HDD-m is ekkora legyen. A régi szép címeket pedig évtizedekig nem folytatták, vagy ha igen, akkor silányabbnál silányabb munkásságokat adtak ki a kezükből a cégek. Szerény véleményem szerint az ID Software is már évek óta alkotói válságban szenvedett. Jó, lehet, hogy volt egy pár jobb lépésük, mint a Wolfeinstein játékok, de többnyire pofátlanul rosszul megírt motor alatt futó hányinger játékokat készítettek.

Az új Doom lett az, amivel meglátásom szerint végre magához tért a cég. Ez volt az a lépés, hogy az ID megmutassa, hogy tud még jót is alkotni. Ez volt talán az az egyik cím a néhány közül, amit szinte szentségtörés elrontani, és ha valaki elég bátor mer lenni, hogy folytassa, azt kötelező jól tennie, vagy a Gamer közösség istene sújtson le rá. Sajnos ezt a hibát már a 3D Realms elvétette a Duke Nukem Forever-el, amit valamivel több mint 13 éven keresztül készítettek(vagy 14?), és olyan gusztustalan, lapos, alpári baromság készült belőle, hogy sokunk gyermekkori egyik kedvenc játékának kultuszát és önképét tették vele tönkre. De ez a Doom más volt. Az ID Software megmerte tenni azt a lépést, amit a 3D Realms nem tett meg.
Dolgozott, és fejlesztette a játékát.

Kaptunk egy olyan Doom-ot, amire az idősebb korosztály, aki még a régi Doom-ra emlékeznek, megérdemeltek, és régóta vártak. Egy klasszikusnál ragadt, hentelősdit, amely mértéktelen módon kielégíti az embert. Valahogy a Doom számomra olyanra sikeredett, mintha egy baromi éles késsel vágnék paprikát, vagy paradicsomot, vagy összerombolnék egy homok várat. Egyszerűen kielégítő érzés játszani vele, és nehéz abba hagyni azt. Már pedig a Doom többet rejt magában, mint amit várni lehetett tőle!

Ami a szerkesztő menüből kimaradt, és hozzátoldanám, az a sztori lenne. Úgy érzem, hogy muszáj ezt megjegyeznem. Ugyanis annak idején annyira nulla sztorija volt a Doom-nak, hogy konkrétan nem is volt sztorija. Aki nem hiszi el, olvasson utána. A saját karakterünknek nem volt neve, csupán utólag ráfogták azt, hogy ő a "Doomguy", ugyanis valahogyan emlegetni kellett.
Kezdődjék tehát a boncolgatás, aztán meglátjuk mire emlékszem még.
- Sztori

Az új Doom kapott sztorit emberek! Ha valamiben igazán elüt az első két részétől, akkor az ez. Igazság szerint nem túl sokra emlékszem, nyilván egy ilyen játékból nem ez lesz, ami leginkább megmarad. De azt tudom, hogy maradéktalanul elégedett voltam. Volt célja a vérengzésnek, és miértje, nem csak úgy vaktába mentem a semmibe. Érdekelt és a végére már, hogy mi fog történni. Azt hiszem erről a részéről túl sokat nem lehet beszélni, főleg úgy, ha valaki már nem is emlékszik rá.
- Látványosság

Lenyűgöző. Amikor kiadták akkor is az volt, és most is az. Alig vártam, hogy erről írhassak. A játék iszonyat szép. A környezet kidolgozott, van benne munka bőven. Minden egyes rohadt lőszer füstölgően és ízzóan repkedve látszik amit rálövök az ellenfélre, és ahogy eltalálom, fröcsög összevissza a vér. Az effektek, a fények, a fémes környezet, az erős LED lámpával kivilágított szobák - laborok, minden annyira gyönyörűre sikeredett, hogy az lassan könyvbe illő. Bár látszik hogy előtérben volt a zsozsó, és abból készült el minden, de mégis, valahol a zsozsó mögött ott lapult a fejlesztők szíve-lelke is, amit bizony beletettek. Láttunk már más dollármilliós projektet is, ami nevetségesre sikeredett.
Mind emellett borzasztó jól lett optimalizálva, ami megint csak nem ismérve volt az utóbbi időkben az ID-nek. Nincsenek utólag betöltött textúrák, mint a Rage-nél. Nincsenek alcsony felbontású textúrák, poligonszegény modellek. A 60 FPS majdnem csontkemény, és a konzolos kiadásokon szinte épp hogy valamit lecsiszoltak! Minden olyan, ahogyan azt el lehet fejben képzelni. A régi Doom-ok a maguk idejében nagy számok voltak. Úgy beleolvadtam a játékba kisgyerekként, hogy sokszor azt hittem már, hogy ott vagyok. Ugyanezt a hatást, 20+ évvel később is elérték, ami nálam nagy szó, mert nagyon finnyás lettem Géming terén, úgy hogy le a kalappal előttük!

- Játszhatóság

Nagyon kellemes a mozgás kultúrája a játéknak. Nincs egy idegesítő tereptárgy sem, amiben folyton elakadsz ha közlekedsz, könnyedén ugrik és érkezik, gyorsan elsajátítható irányítása van. A biztos kikapcsolódás érdekében mászni, és kapaszkodni is segít a játék. Ki ne szeretne leülni, és csak a lényeget irányítani? A nehézségi fokozatok mind reálisak, és nem elmebetegek. Bár én úgy gondolom, hogy a felhőtlen hentelés érdekében, az ilyen játékot annyira nem szükséges túl nehéz fokozatra tenni, ha csak nem trófea vadászok volnánk. Eleve nem a legváltozékonyabb játékmód a hentelés, nem kell ezt még sokszoros halállal és ismételgetéssel erőltetni, könnyedén meguntathatja magát a játék.

- Szavatosság

Számomra egyszer játszható játék volt. Sajnos amennyire nagy szám volt, annyira kimerítő is. Nem vitt rá a lélek, hogy még egyszer végig vigyem, mégegyszer öldököljek benne. Szép volt jó volt, de úgy érzem, hogy 25 éves fejjel bár még szívesen benne vagyok a hangulattal megfűszerezett vérengzésbe, olyan sokáig azért mégsem akarom tolni azt. Úgy érzem, hogy a játék amit tudott azt megmutatott, nem hagyott maga után egy űrt, amit újrajátszással ki kell töltenem.

- Zene / Hang

A játékban a fegyverek hangja, szörnyek hangja, és minden egyéb nagyon korrekt. Minden olyan hangzású, amilyennek látszódik. Külön megszeretném emléíteni a zenét. Amit nagyon eltaláltak. Ez a rock - dubstep stílus pont jól állt a játéknak, nem beszélve arról, hogy olyan, mintha a játék szándékosan rád mixelné a zenét, mindig úgy megy a zene, ahogyan te viselkedsz, olyan, mintha te írnád a zenét a viselkedéseddel. Tudom furcsa ezt kimondani, de bennem ezt az érzetet keltette.
- Hangulat

Hát mi ez ha nem hangulat? Maradtak a régi szép időkben bevált agyatlan lövöldözésnél. Akinek ez akkor ízlett, annak most is fog. A célközönségbe én beletartoztam, nekem jól esett újra Doom-ozni, felújítva. Imádtam, hogy az egész játék olyan környezetű, mint a régiek voltak, csak ultra szép grafikával. Annak idején sokat kellett hozzáképzelni egy ilyen játékhoz, hogy élvezhető legyen a grafikája. Mára ez már nem akadály, minden olyan, ahogyan anno megálmodhatta J. Carmack, és végre megvalósult teljes egészében.

Remélem tetszett a teszt, de ha nem, akkor is nyugodtan írj egy kommentet, hogy miért nem.

Üdv:
Archanelion
8/10
Látványosság:
Kiemelkedő
Játszhatóság:
Szavatosság:
Gyenge
Zene / Hang:
Kiemelkedő
Hangulat:
Kiemelkedő
Pozitívum
Kurvajó fegyverek, néha nem tudod eldönteni, hogy hogyan irtsd le az ellent.
Negatívum
Egy idő után monoton, számomra nem volt többször játszható.
A PlayStation.Community szerkesztősége semmiféle felelősséget nem vállal a "Teteszted" rovatban megjelent írások tartalmáért. A kritikák és pontszámok minden esetben a szerző saját véleményét tükrözik, nem a szerkesztőségét. A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a Teteszted rovatban közzé tett írásokat adott esetben módosítsa, publikus formából kivegye, vagy törölje.
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
9. Greg  PlayStation.Community tag
2017.10.01. 01:06:54
LV24
Válasz 7. Archanelion üzenetére:
Én játszottam a Doom 2-vel is igaz nem túl hosszan, mégis a Doom 3-at favorizálom. Egyszerűen több fantáziát láttam benne...
LV426
8. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.09.25. 06:48:37
LV27
Válasz 7. Archanelion üzenetére:
Én sose mondtam, hogy a 3. Doom az igazi Doom. Egészen egyszerűen jobban szeretem mint az első két klasszikus részt (amit amúgy a maga idejében max 7-8 pontra értékeltek a kritikusok, ezt sok veterán se tudja) így modern formában a horror vonalat értékeltem volna jobban. Új Doom meg nem valószínű, hogy lesz, legalábbis az Id-től.
PSN ID: Nemesis_HUN
2017.09.24. 11:56:56
LV1
Válasz 5. Greg üzenetére:
Jó dolog lenne ha ezt legközelebb, ha lesz legközelebb, úgy intéznék el, hogy a játék struktúrája és atmoszférája marad az eredeti, ezért Doom a Doom. A Doom III ne vegyétek sértésnek, de általában azoknak tetszett igazán, akik a régi Doomokkal nem játszottak. Így nekik a Doom III az "igazi Doom"
Míg másokmnak az alternatív világa miatt csalódást okozott. Persze van kivétel is.

Az új Doom viszont nagyon klasszis volt, puszi volt a fanoknak. Én azt mondom hogy ha az esetleges új epizód hű önmagához és elődeihez, és horror-sztori orientált lenne, az csak jó lehet. De a Doom az sosem ezért volt Doom. Ahogy a Duke Nukem sem a nehezen emészthető sztorijáról szólt, hanem a felhőtlen humoros vagánykodós hentelésről.
6. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.09.23. 14:18:10
LV27
Válasz 5. Greg üzenetére:
Örülök, hogy nem csak én látom így.
PSN ID: Nemesis_HUN
5. Greg  PlayStation.Community tag
2017.09.23. 11:43:35
LV24
Válasz 3. mentoloshypo üzenetére:
Pontosan... jobb lett volna a Doom 3 féle vonalat követni.
LV426
2017.09.17. 16:12:14
LV1
Válasz 3. mentoloshypo üzenetére:
Nekem ks bejött a Doom 3-ba irányuló stíluskanyar, jó lett volna (lenne) egy olyan feldolgozása a sorozatnak. Bár a Doom III szerintem nagyon eltért az eredetitől, felismerhetetlenségig változtattak rajta. Minden annyira alternatív benne, hogy ha laikus szemmel leültetnél elé, és nem mondanád meg hogy ez egy Doom game, a büdös életbe nem jönnék rá. Az új Doom nagyon sok mindenben visszafénylik a régi Doomokra, a fegyverek, szörnyek, és egyebek miatt 5 perc alatt megérezném a bűzét. Jó lenne egy horror kampány, sztorival, úgyis klassz dolog ez a marsi pokol téma szerintem, csak maradni kéne az eredetiségnél, hogy hű legyen.
A multit énis max 10 éve imádtam volna, ma már a DM FPS multik üresek. Anno lehet ez nagy szám volt, mert nem volt jobb ötlet nagyon, így ez volt a top cucc. De ma már más a helyzet, és az új Quake multi is ezért fog bukni szerintem. Hiába klasszikus! Nem tud felhozni semmit egy komplex multi ellen.
3. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.09.17. 13:45:33
LV27
Válasz 2. Archanelion üzenetére:
Nekem még az volt a szívfájdalmam, hogy az eredeti agyatlan lövöldét fojtatták. Tudom ennek indult a sorozat, de nekem a DOOM 3 horrorisztikus atmoszférája és játékmenete sokkal jobban bejött, az valóban előrelépés volt a sorozatban. Persze a darálás is szórakoztató még ma is, de ahogy te is mondtad ma már mások a fogyasztói igények. Ha lesz újabb DOOM akkor nagyon remélem egy tartalmas horror kampányt fog kapni, a multit szerintem ne is erőltessék mert a mostani résznek is az volt a rákfejéje, fél óránál tovább nem kötött le. Az egy játékos résznél is változtak az igények ahogy az imént írtam, de a multiplayer-re ez hatványozottan igaz, ez sokkal nagyobb fejlődésen esett keresztül az elmúlt években. Ez a fapados ugri-bugri szerintem ma már felesleges.
PSN ID: Nemesis_HUN
2017.09.16. 16:35:47
LV1
Válasz 1. mentoloshypo üzenetére:
Olyan dolgot próbáltak meg folytatni, ami agyatlan lövöldözés, így nem volt túl sok minden amiből dolgozni lehetett. Régen, amikor nem voltak ekkora igények, teljesen helytálló kategória volt. Ma már okosabb játékok a menőbbek, amit meg is értek valahol. Úgy érzem, hogy a tartalmatlan régi Doom-oknak ez pompás folytatása volt, és egyben lezárása. Több ennél nem kell, úgy érzem, hogy ezzel az epizóddal végleg eltudtam engedni a sorozatot. Örülök a véleményednek :)
1. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.09.16. 16:03:17
LV27
Ha akarnék se tudnék belekötni, valóban egy korrekt egyszer végigjátszós 8 pontos játék a DOOM.
Ezek után ki-ki tegye oda a maga értékrendje alapján, hogy ez mennyire elég ennyi év várakozás után, ráadásul egy ekkora ikonikus sorozat esetében. Ennyit tennék szerényen hozzá a teszthez.
PSN ID: Nemesis_HUN
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV1
PlayStation.Community tag
PSC Kredit
827 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
Huszi
Fórumhozzászólások száma:
243 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
8 db
Utolsó belépés:
2017.10.19. 07:23:17
Regisztráció ideje:
2016.04.03. 01:55:01
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea