.

PlayStation.Community Teteszted ›› Binder

2017.02.15. 12:25
1 hozzászólás
Szerző: Binder
Utolsó hozzászólás: Binder (2017.02.14. 11:20:00)
Megosztás
Értékeld a tesztet!
Just Cause 3 - Air, Land & Sea Expansion kedvcsináló
2. rész: Mech Land Assault


A játékról korábban már írtam nektek, így ha valami nem tiszta a történetet/játékmenetet illetően, ide kattintva olvashatjátok.

Ebben az írásban, a második kiegészítőről, a Mech Land Assault-ról lesz szó. Az elsőről itt olvashattok.

A Sky Fortress eseményei után, ahogyan eltűnt az eDEN, újabb problémába ütközünk. Egy titkos, eddig nem látott szigetre bukkanunk, mely annyira titkos, hogy még Sheldon sem tudott róla érkezésünkkor (ezzel magyarázzák azt, hogy eddig nem jártunk a szigeteken).
Insula Lacrima a legészakibb és egyben a legkisebb szigetcsoport. Mindössze egy 6x3km-es területen fekszik.
Négy része van: Alvea, Nebio Nord, Nebio Sud, Novola.
Ezen négy tartományban, összesen 12 felszabadítandó település található. Jórészük börtön, vagy fegyverlerakat.
Annyit tudunk róla, hogy DiRavello tábornok adta anno az eDEN Corporatrion-nek, aki a szigeten fejlsztette és tesztelte találmányait, főként a Drone-okat és a MECH-eket.
Később a cég, a sziget egy részét átadta a BlackHand-nek, cserébe katonákat kaptak és védelmet a légi bázishoz.
Amikor az eDEN eltünt, a BlackHand átvette a sziget és az ott található találmányok fölött a teljes uralmat és felfegyverezte őket saját céljaira.
A mi dolgunk felszabadítani a szigetet, kiszabadítani a foglyokat és leverni a BlackHand seregeit, akik mindent bevetnek ellenünk, amit csak tudnak. A börtönből kiszabadított rabok lesznek az új lázadók, helyi segítőink, a Former Prisoners of Lacrima/Lacrima Rebels. Csapatszínük (a börtönruha után) narancssárga.

Ez a szigetcsoport az egyetlen, ahol nincs speciális védelem. Az alapjátékból emlékezhetünk a főbb területek egyedi FOW védelmi fegyverzetére (Airstike, EMP, Missiles).
A terület tele van a régi, elhagyott eDEN kutatóintézetek romos épületeivel, amiket már benőttek a növények. Ebből arra következtetek, sok évvel a Sky Fortress eseményei után vagyunk.
A szigetre nem mehetünk el csak úgy. Előbb meg kell csinálni az első (Stowaway) küldetést. Ezt is egy sárga ikon jelzi nekünk majd a térképen, mint az előző DLC-nél.
Ha előtte megpróbálunk odajutni, akkor egy láthatatlan erőtér meggátol minket a sziget megközelítésében. Ha túl közel megyünk, 180 fokot fordít rajtunk (vagy a járművünkön).

Itt csak 2 küldetést kaptunk. Az elsőben el kell lopni egy pókszerű gépet (MECH). Ez lesz az új játékszerünk.
Itt találkozunk egyben az új fegyverünkkel is, a Power Core puskával, amely leszedi a palyzsot a MECH-ről, így tudjuk azt ellopni.
A második, igen hosszú küldetésben pedig kipucoljuk a sziget legnagyobb földalatti bázisát, a minimum 3 szintes létesítményt, melyben láthatjuk az eredeti eDEN fejlesztéseket is. Természetesen ezen küldetés megnyitásához, itt is fel kell szabadítani előtte mind a 12 települést.
A MECH
(Anvil Omni Directional Industrial Mech)
Először is, ez egy brutális szörnyeteg, mely elképesztő rombolásra képes.
Egy négy lábú, pókszerű gép, ami derékban 360 fokban fordul, lábai automatikusan stabilizálják a járművet. Két igen mozgékony karja van. Lábai végén egy futurisztikus, de a való életben is látező kerék (Mecanum Wheel) található. Az Omnidirectional rendszernek köszönhetően, akármilyen irányba képes elmozdulni. Jómagam először pár éve, a Mítoszirtók műsorában láttam, egy targoncán. (https://youtu.be/mUoftURFsxM) Sosem gondoltam volna, hogy ezt egyszer a kedvenc játékomban látom viszont.
Tehát e rendszereknek köszönhetően ez a jármű igen mozgékony, könnyen irányítható, bármilyen terepen elboldogul. 45 fokig mászik, 84km/h a végsebessége (tuning után 125km/h).

A gépet az eDEN fejlesztette, ránézésre rakodási célokra. Eredetileg nem volt rajta sem páncél, sem fegyver. A BlackHand szerelte fel Bavarium Splitter-el (az előző cikkben írtam róla), a Prisoners pedig gépágyúval tuningolta. Komoly páncélzatot kapott a pilótafülke és az összes csuklópont.
De a gép elsődleges fegyvere nem ez, hanem a “Gravitational Remote Influence Projector” (GRIP).
Ezt nem könnyű szavakba önteni. Lényegében ez egy gravitációt manipuláló eszköz, melyet mi fegyverként használhatunk. A videókban láthatjátok, hogy komplett őrtornyokat roppant össze egy láthatatlan erőtérrel, vagy tankokat, konténereket dobál, fákat tép ki. A helikoptereket lekapjuk az égről és földhöz vágjuk őket, mint egy üvegpoharat. Egyszerre több mint 15 konténert is felemelhetünk és az ellenséghez vághatjuk, vagy akár a felénk száguldó vonatot is megállíthatjuk vele!
De talán a legnagyobb poén az, amikor a vadászgépet megfogjuk és edobjuk mint egy papírrepülőt.

A másik funkciója, a “Force Pulse”, ami lényegében egy pusztító energialöket. Marha jól néz ki, amikor összegyűlnek körülöttünk, mi pedig felugrunk (merthogy ugrani is tudunk ám) és egy hatalmas csapással elpusztítunk mindent és mindenkit. Mondanom sem kell, mennyire átalakítja ez a rombolás élményét a játékban.
A gép fegyverzete végtelen lőszerrel van ellátva, de itt is érvényes a töltődés és a túlhevülés miatti leállás, minek köszönhetően néha abba kell hagynunk a tüzelést egy kis időre. Erre érdemes figyelni egy nagyobb tűzharcban. Ebben segítségünkre van a gép HUD-ja, ahol figyelemmel kisérhetjük a jármű és a fegyverek állapotát is.
A gépeket a szigeten, a fegyverlerakatok töltőállomásain is megtalálhatjuk, de a Rebel Drop rendszerében rendelhetünk is belőlük (miután megnyitottuk őket). A fő különbség köztük a festésen kívül az, hogy amiket találunk, azokra nem érvényesek a fejlesztések!
Természetesen új Challenge is tartozik az új játékszerünkhöz. Kaptunk két arénát. Itt 8 hullámban jön a válogatott ellenség. Pontosabban 7-ben kiemeli hogy mikor mi jön, majd a 8., egyben utolsó hullámban, megkapjuk mindet egyszerre!
A járműből kiszállni nem lehet, így sem más fegyver használata, sem a sérült MECH cseréje nem lehetséges, azaz addig tart a játék, amíg ki nem nyírunk mindenkit, vagy minket le nem szednek.

A Gear Mods menüpontban tudjuk fejleszteni a MECH-et, a Challenge-ekben megszerzett “fogaskerekekkel”. Összesen a két arénában 10 Gear szedhető össze, melyből csupán 9-re van szükségünk a 6 tuninghoz.
Javíthatunk a jármű mozgékonyságán (gyorsaságán), rakhatunk rá Bavarium erőteres páncélt (ez támadás esetén automatikusan aktiválódik), továbbá a GRIP tulajdonságait is fejleszthetjük. Messzebbről elkapja és messzebbre dobja az elkapott dolgokat. Az utolsó tuning, az Ultra Force Pulse, amivel brutális csapást mérhetünk a környezetünkre.

Új Feat-ek:
-MECH Destruction Chain
-MECH Kill streak

A Rebel Drop lista újdonságai:
-1 új fegyver: A Power Core, a Special blokkba került. Ez a puska az, ami a MECH karjában van. A GRIP rendszert kézifegyverként használva, igen hasznos társunk lehet a harcban. MECH-ek és egyéb járművek hatástalanítására a legjobb, de a brutális antigravitációs energialöket, mindent elpusztít.
Érdekesség, hogy találunk ilyen fegyvert a pályán is. Itt-ott van pár szétszerelt gép (pl. a töltőállomásokon), aminek a karjaiból ezt kiszedhetjük, de azokban csak 2 lőszert tárolhatunk. Ha viszont berendeljük a RebelDrop-al, akkor végtelen “lőszerrel” kapjuk!
-2 új jármű: A MECH két verzióját kérhetjük. Ahogy fentebb említettem, van egy Bavarium Splitter (Bavariumos gépfegyver) és egy Autocannon (nagy kaliberű gépágyú) verzió. Előbbinél nagyobb a tűzgyorsaság, utóbbi nagyobbat sebez. Jómagam az Autocannon verzióra esküszöm.
-Kaptunk egy új támogatási lehetőséget is, a Rebel Support-ot (Rebel-Driven MECH). Itt egy lázadó testvérünk fogja vezetni a MECH-et és buzgón tevénykedik is. Már önmagában az mókás, hogy berendeljük, majd nézzük ahogy kiméletlenül osztja az ellent.
Végezetül a véleményem a MECH Land Assault-ról kissé vegyes. Maga az ötlet kiváló, a megvalósítás viszont nekem picit összecsapottnak tünik. Rengeteg olyan bug van benne, ami a játékra amúgy nem jellemző, csak itt találkozhunk velük. Kerítés és több aszfaltfestés a levegőben, objeltumok félig a föld alatt stb.
A Rebel Support sem az igazi. Fentebb említettem, hogy mókás nézni ahogyan tevékenykedik, de sajnos egy bázisra konkrétan be kell dobni. Nem jön velem mint egy kiskutya, hanem sokszor a saját feje után megy.
A Sky Fortress esetében nem találtam ekkora problémákat. Nomeg itt ugye egy egész szigetet kellett felépíteniük, ami eddig nem volt a játékban, emiatt pedig hamar botlunk hibákba. Habár a legkisebb szigetcsoport, de azért annyira ez sem kicsi.

De mindezek annyira nem nagy gondok. A komolyabb probléma az, hogy a játék brutálisan be tud szaggatni. Az új játékszerünkkel elképesztő rombolást tudunk véghezvinni, főleg az arénákban (fenti videó), ahol sikerült olyan 3 (igen három) fps-el játszani. De sajnos simán repkedés közben is néha belassul (volt hogy le is fagyott a kép egy pillanatra). Sok ez a PS4-nek. (ha valaki ki tudja próbálni PS4 Pro-n az majd írja már le hogy ott ezek a dolgok hogyan működnek.)
Persze ez a probléma már az alapjátékban is megvolt, ezzel csak fokozták.
Összességében viszont nagyon jól szórakoztam ismét. Nem tudnám eldönteni a Sky Fortress vagy a MECH Land Assault a jobb. Mindkettőre szüksége van a játéknak (és neked is).

Ahogy a Sky Fortress végén írtam, a DLC beszerzése erősen javallott azok számára, akiknek az alapjáték bejött, mert tökéletesen illeszkedik az alaphoz és kiegészíti azt, új szintre emeli a játékban a rombolást és a szórakozást.
Én a SeasonPass megvételét javaslom, úgy jóval olcsóbban jöttök ki és szerintem minden eleme sokat ad a játékhoz. Jó szórakozást.
+Air, Land & Sea Expansion Pass: 7.690 ft
-Sky Fortress: 3.690 ft
-MECH Land Assault: 3.690 ft
-Bavarium Sea Heist: 1.844 ft
9/10
Látványosság:
Kiemelkedő
Játszhatóság:
Szavatosság:
Kiemelkedő
Zene / Hang:
Kiemelkedő
Hangulat:
Kiemelkedő
Pozitívum
Az alapjátékhoz szorosan kötődik és kiegészíti azt.
Negatívum
A fokozott rombolás miatt, a játékot eléggé meg tudja terhelni.
A PlayStation.Community szerkesztősége semmiféle felelősséget nem vállal a "Teteszted" rovatban megjelent írások tartalmáért. A kritikák és pontszámok minden esetben a szerző saját véleményét tükrözik, nem a szerkesztőségét. A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a Teteszted rovatban közzé tett írásokat adott esetben módosítsa, publikus formából kivegye, vagy törölje.
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
1. Binder  Drift & Photo
2017.02.14. 11:20:00
LV21
2017.02.23.-ig csak 7.490 ft a Just Cause 3 XL Edition!
PSN ID: Binder333 http://fb.me/PSGamePhoto
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV21
Drift & Photo
PSC Kredit
19268 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
Denebes Binder Péter
Fórumhozzászólások száma:
13502 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
2090 db
Utolsó belépés:
2017.08.20. 20:38:11
Regisztráció ideje:
2011.02.09. 19:07:45
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea

PlayStation®Network Online ID