PlayStation.Community Teteszted ›› VictorVance

2015.12.04. 11:29
22 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Utolsó hozzászólás: oozaru1988 (2015.12.22. 13:14:56)
Megosztás
Értékeld a tesztet!
A nagy dolgok kis lépésekkel kezdődnek.
Az ember születésétől kezdve kalandvágyó természet. Messzi tájakra akar eljutni, új dolgokat megismerni, új helyeket felfedezni, és nagy tetteket véghezvinni. Vérünkben van a hajlam valami hatalmasra, ahol a cél talán még kevésbé fontosabb, mint az odavezető út. Nem csoda, hogy rengeteg könyv, és film szól elfedett városokról, eltűnt ereklyékről, felfedezetlen aranybányákról: az ember fantáziáját mindig is megmozgatták ezek a dolgok. Szeretünk elmerülni ezekben az akcióban, románcban, izgalomban, és kalandban bővelkedő történetekben, hiszen ki ne akarna legalább egyszer résztvenni egy ilyen hajmeresztő, adrenalinnal teli élményben, és valami vagyont, na meg dicsőséget jelentő kincs nyomába eredni. A különböző regények, ifjúsági könyvet, sorozatok, és filmek sikereinek titkát tehát valahol önmagunkban kell keresni. A videojátékok műfajában viszonylag kevés képviselője akadt a zsánernek, hogy a legismertebbeket említsük, ott volt az ősrégi Monkey Island, a Prince of Persia, vagy a Tomb Raider. Utóbbi kettő volt az, ami eltünedezett, ráncfelvarrásokon esett át, a kincskereső kalandjátékok fordulópontja, és újbóli felvirágozása 2007 végén érkezett el, amikor a méltán híres Naughty Dog csapata piacra dobta az Uncharted: Drake’s Fortune nevű programot, PlayStation 3 exkluzív-címként. A fejlesztőcsapat olyan remek alkotásokat adott a játékosok millióinak, mint a Crash Bandicoot sorozat PSX-re, és a Jak & Daxter sorozat PS2-re, és az új generáció számára is egy hatalmas dobással készültek az Uncharted képében. Mint oly sokszor azelőtt, ezzel sem nyúltak mellé: a Drake’s Fortune világraszóló siker lett, PS3 tulajok hatalmas seregének a szobájába költözött be a mindig sármos, jóképű, és humoros Nathan Drake, aki a generáció egyik legjobb játéksorozatának főszereplője lett. Nathan Drake az lett a videojátékoknak, mint Indiana Jones a filmeknek.
Túlzás nélkül kijelenthetjük: aki a Drake’s Fortune-t a gépébe teszi, az alighanem egy életre szóló élménnyel lehet gazdagabb. A folytatások fényében ugyan talán kicsit nevetségesen jön ki, hogy pont a legelső epizóddal kapcsolatban írom ezt, de az érdemeit nem szabad lebecsülni. Olyan elemi erővel érkezett a videojátékok médiumába, olyan szinten rengette meg a generációváltás kissé egyhangú állóvizét, hogy annak hatását több más jövőbeli cím is magán viselte. Pedig már meglévő alapanyagokból, és ötletekből dolgozott, csak ezeket kellően nagyszerűen alkalmazta, vagy fejlesztette tovább. Így tudott egyszerre új, és friss lenni. A játékot természetesen több más alkotás is inspirálta, az akció, és kaland zsánerei közül: ponyva magazinok, folytatásos filmek ,és több kortárs cím is, mint az Indiana Jones sorozat, és A nemzet aranya. A Drake’s Fortune receptje ezekhez hasonlóan egy fazékba dobja az akciót, a felfedezést, és a rejtélyt, mindezt pedig egy szórakoztató, romantikus kalandként adja el. A játék főszereplője az előbb említett Nathan Drake, aki főállásban űzi a kincsvadászatot, és a sírrablást, öreg barátjával, Victor Sullivan-nel, aki már gyerekkora óta neveli. Nate saját magáról azt állítja, hogy a híres angol felfedező, Sir Francis Drake leszármazottja, bár dörzsölt emberünket nézve könnyen lehet, hogy csak kitalálta az egészet. Ezúttal azonban elég közel került „őse” maradványaihoz, amikor annak állítólag koporsóját hozza fel a tenger mélyéről. Ott van vele a fiatal, és vonzó nő, Elena Fisher, aki nemrég megnyert egy valóságshow-t, most riporterként dolgozik, feladata, hogy filmre vegye a nagy felfedezést. Nyílik a koporsó, bonthatnák is a pezsgőt, ha az nem lenne üres. Jobban mondva nem teljesen az, mert ott pihen benne Francis Drake megviselt naplója, ami elvileg elvezet a legendás aranyvárosba, El Dorado-ba. A hajót hamarosan kalózok támadják meg, így Nate-éknek menekülőre kell fogniuk a dolgot, majd ezután a világ talán legnagyobb zsákmánya felé veszik az irányt. Nemsokára azonban rá kell jönniük, nem ők az egyetlenek, akik keresik az elveszett várost.
Ami annak idején először szemet szúrt, amikor kalandra éhes, 15 éves kis pöcsösként bekerült a lemez a PS3-ba, amit hosszú hónapok kemény munkájával kuporgattam össze, az a szemet gyönyörködtető, és látóidegeket kényeztető grafika volt. Az ember lélegzete is elállt, amikor látta hogyan modellezték le a vizet, a karaktereket, az apróbb textúrákat, és magát a dzsungelt, amihez foghatót addig még nem láttunk. Az egy szigeten játszódó történet ellenére is sikerült változatossá tenni a környezetet, a különböző szegmensek és helyek tökéletesen megkülönböztethetőek egymástól, ritkán fordulunk meg kétszer ugyanaz a helyen. Hihetetlen, hogy az olyan kis apróságokra is odafigyeltek a fejlesztők, mint a mozgó növények a szélben, a csicsergő madarak, vagy, hogy Nate-et ha víz éri, nedves lesz a ruhája, és kell neki idő, amíg szép lassan megszárad, és ennek minden pillanatát nyomon követhetjük a képernyőn. Egyszerűen király volt a grafika. Persze egy nyolc éves játékról beszélünk, akkoriban vitathatatlanul ez volt a csúcs, de még ma sincs olyan nagy szégyenkeznivalója. Bár nem tökéletes, fogott rajta az idő, de összességében rendben van még mindig. A PS4-es verziónál is kitett magáért a Bluepoint Games, a grafikailag jócskán felhúzott változat szebb formában hozta el az új gépekre nekünk a Drake’s Fortune-t, az eltelt évek miatt ebben a részben látható a legnagyobb változatás a két verzió között.

A játékmenet tökéletes kombinációja egy akció-kalandjátéknak, és egy 3D-s platformernek, mindez külső nézetes stílusban. A platform-elemek lehetővé teszik, hogy Nate ugorjon, ússzon, megkapaszkodjon a repedésekben, szegélyekben, és mozogjon közöttük, másszon, és lengedezzen a köteleken, és egyéb akrobatikus mutatványokat adjon elő – az irányítás tökéletesen kézre áll, az ugrásokat ritkán lehet eltéveszteni, Nate még a legrázósabbnak tűnő párkányokon is képes megkapaszkodni. A játék a Gears of War-ban látható fedezékrendszert használja, gyakorlatilag bármelyik falhoz, oszlophoz, ládához, vagy romhalmazhoz hozzá tudunk lapulni, hogy onnan likvidáljuk egyenként a komoly fegyverarzenállal életünkre törő ellenséget, pisztolyból, és puskából-gépfegyverből egyszerre csak egy-egy lehet nálunk, dobálhatunk gránátokat is, valamint ha esetleg ez sem válna be, az adott ellenfélhez közelebb menve kézitusába bocsátkozhatunk, és a „brutal combo” beizzításával kiüthetjük. Klasszikus életcsík nincs a játékban, ha sok találatot kapunk, akkor egy idő után beszürkül a képernyő, gyógyulni fedezékbe vonulással lehet, és ha egy ideig kerüljük azt, hogy eltaláljanak. A felfedezése vágyakkal teli játékosok is megkapják a magukét, a játék során összesen 60 darab elrejtett kincs várja, hogy megtalálják. Ezek a kincsek mindig egy-egy apró csillogással vehetőek észre.
A környezethez hasonlóan a játékbeli karakterek is teljesen fotorealisztikusak. A motion capture-al felvett átvezető videók igazi, filmszerű stílust árasztanak magukból, nem egy hollywoodi látványfilmet lepipál a Drake’s Fortune. Olyan érzés, mintha mindegyik szereplő valóban élne, és lelegezne. Öröm hallgatni Elena tudálékosságát, vagy Sully zsörtölődését, Nate pedig az egyik legvagányabb arc a videojátékok történelmében. Nate, a játékkal kapcsolatban gyakran szóba hozott Lara Croft-al szemben inkább egy „akárki”-karakter, aki akár a játékos is lehetne – ennek köszönhetően sokkal jobban tudunk azonosulni vele, könnyebben megkedveljük, és magunkénak érezzük. Nincs semmilyen különleges képessége, nem részesült semmiféle speciális kiképzésben, tűzharcokban sokszor teljesen életszerű reakciókat mutat, nemegyszer csak a szerencsén múlik, hogy megússza ép bőrrel, mikor sorra kihívja maga ellen a sorsot. Ennek ellenére kitartó, és leleményes, számos emberi tulajdonsággal rendelkezik, a mellékszereplők pedig sikeresen teljesítik a rájuk szabott feladatot, hogy a sztori ne legyen teljesen száraz, és érzelemmentes. Nate személyiségét, és megjelenését a Jackass-ből ismert Johnny Knoxville, és Harrison Ford, valamint még rengeteg más ponyva, képregény (Doc Savage, Tintin), regény (Allan Quatermain), és film-hős (a Die Hard John McClane-je, és A smaragd románca Jack Colton-ja) ihlette. A fejlesztők életszerű reakciókat adtak neki a dzsungeles környezetben: például megbotlik futás közben, többedszeri próbálkozásra tud csak betörni ajtókat, felismeri a különböző helyzetek abszurditását, melynek hangot is ad, reagál az őt körülvevő eseményekre, kommentál, panaszkodik, viccelődik. Szarkasztikus humora, és csipkelődő beszólásai nagyban feldobják a játékélményt, ahogy a vicces, szórakoztató párbeszédek is Nate szerethető, és hihető karakter, ritka példája a fizikailag vonzó, de nem túlmaszkulinozott figurának. Az őt megszólaltató Nolan North tökéletes munkát végzett, és a többiek is, a szinkron példa nélküli, minden karakternek megvan a saját „hangja”, személyisége, és jelleme.
A Drake’s Fortune hajmeresztő játék. Bár nem mai gyerek, mégis megőrizte minden báját, a felújított verziónak köszönhetően pedig PS4-en is régi fényében tündökölhet, némi ráncfelvarrással. Ha egyszer elkezdi az ember, akkor nehéz letenni, és ha nagyon szőrös szívű akarnék lenni, akkor azt is mondhatnám, hogy lehetett volna hosszabb – első nekifutásra olyan 8 óra körül van a játékideje – de a nehezebb fokozatokkal a szavatosság is bőven kitolható még hosszú órákkal. És itt még nincs vége, hiszen a játék olyan nem mindennapi, ritka élményt ad az arra érdemes játékosnak, hogy újra, és újra át akarja élni, magába akarja szippantani minden egyes pillanatát. A Drake’s Fortune-t természetesen nagyon jól fogadták a kritikusok, sokan dicsérték technikai megoldásait, és a produkciós minőségét, ami a nyári blockbuster-filmekhez volt hasonló. A játék több mint két, és fél millió példányban kelt el, és ha valaki esetleg még nem játszott volna vele, annak nagyonis ajánlott kipróbálni, ez a cucc megérdemli a ráfordított időt, meg is szolgálja maradéktalanul. És ez az Uncharted-sorozat esetében még csak a jéghegy csúcsa.
10/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Kiemelkedő
Szavatosság:
Zene / Hang:
Kiemelkedő
Hangulat:
Kiemelkedő
Pozitívum
Intenzív akció, szórakoztató karakterek, bombasztikus hangulat: minden megvan ahhoz, hogy életed egyik legnagyobb kalandját éld át.
Negatívum
Kicsit megkarcolta a felületét az idő vasfoga.
A PlayStation.Community szerkesztősége semmiféle felelősséget nem vállal a "Teteszted" rovatban megjelent írások tartalmáért. A kritikák és pontszámok minden esetben a szerző saját véleményét tükrözik, nem a szerkesztőségét. A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a Teteszted rovatban közzé tett írásokat adott esetben módosítsa, publikus formából kivegye, vagy törölje.
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
22. oozaru1988  PlayStation.Community tag
2015.12.22. 13:14:56
LV2
köszönöm a válaszokat
Straight Outta Newpest
21. VictorVance  Szerkesztő
2015.12.12. 16:09:07
LV18
Válasz 19. oozaru1988 üzenetére:
Igen, ő az, eredetileg barna hajú volt, de aztán megváltoztatták szőkére. Annak idején az 576 Konzol egyik borítóján is ez a kép volt.
Örülünk?
20. kobe  PlayStation.Community tag
2015.12.12. 15:32:32
LV11
Válasz 19. oozaru1988 üzenetére:
De, elvileg ő.
19. oozaru1988  PlayStation.Community tag
2015.12.12. 00:38:07
LV2
Harmadik képen Nathan mellett az nem Elena? A barna hajú lány. Valahol azt olvastam eredetileg barna hajú lett volna.
Straight Outta Newpest
18. kobe  PlayStation.Community tag
2015.12.11. 10:20:27
LV11
10/10? És akkor mennyi a második rész, 100/10?
Sztem ez a játék még annak idején se ért volna 10/10-et, maximum az egész gyűjteménye tudnék adni annyit.
17. SES_HUN  PlayStation.Community tag
2015.12.11. 06:45:03
LV1
Válasz 4. Ragle üzenetére:
Miért baj ha elfogult? Tetszik neki a játék (nekem is).
Mellesleg biztos jó helyen próbálkozol a PC-s szöveggel?
Nézd már meg milyen oldalon trollkodsz lol....
16. w1ggly  PlayStation.Community tag
2015.12.07. 09:09:07
LV11
Fú de nekikezdek a héten :)
Vigyázat! A komment véleményt tartalmazhat.
15. Noob  PlayStation.Community tag
2015.12.06. 17:17:15
LV6
Válasz 8. Ragle üzenetére:
Sorold már fel, hogy milyen PC-s játékokat tolsz 4K-ban 60 FPS-sel!
Én mindig igazat mondtam, akkor is, ha hazudtam.
14. ymmoTS  PlayStation.Community tag
2015.12.06. 16:11:57
LV4
Válasz 8. Ragle üzenetére:
Igen, természetesen mindent 4k 60fpshez kell viszonyítani, hiszen az összes számitógép birja, nem fagynak le és persze olyan olcsó, 10db van belőle mindenkinek otthon. Szánalmas a gondolkodásod, ha neked nem felel meg ez a grafika, nyugodtan menj és told a 4k 60fps szuper számitogepeden az Unchartedhez hasonló játékokat. Biztos könnyen találsz.
So.. this is what it feels like
13. zodiac55  PlayStation.Community tag
2015.12.06. 14:12:45
LV12
Válasz 11. Penge70 üzenetére:
Felesleges lenne, 5 percen belül újra regisztrálna...
"Si vis pacem, para bellum."
12. Penge70  PlayStation.Community tag
2015.12.06. 12:32:20
LV22
kíváló teszt
5*
11. Penge70  PlayStation.Community tag
2015.12.06. 12:32:07
LV22
Válasz 8. Ragle üzenetére:
remélem előbb-utóbb Martin megunja az állandó szemétkedéseidet, és kibasz innen örökre, mert már kurvára unalmas vagy!
10. martin  Főszerkesztő
2015.12.05. 22:55:50
LV27
Szerintem az első a legjobb.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
9. zodiac55  PlayStation.Community tag
2015.12.05. 19:55:07
LV12
Válasz 8. Ragle üzenetére:
A te jelenlétedet továbbra sem értem ezen az oldalon...
"Si vis pacem, para bellum."
8. Ragle  PlayStation.Community tag
2015.12.05. 18:47:02
LV5
Válasz 7. VictorVance üzenetére:
De most őszintén, komolyan szépnek gondolod még ma is az Unchartedet?
Mert a jó az szép.
Hasonlítsd össze már bármi mai PC játékkal, 4k-s felbontásban, 60 fps-el. Ja bocs, konzolon még a 30 a divat, mert attól moziszerű :D :D :D
7. VictorVance  Szerkesztő
2015.12.05. 16:49:43
LV18
Válasz 6. Ragle üzenetére:
Nem, szimplán csak fárasztasz.
Örülünk?
6. Ragle  PlayStation.Community tag
2015.12.05. 14:56:31
LV5
Válasz 5. VictorVance üzenetére:
Látom fáj a valóság.
5. VictorVance  Szerkesztő
2015.12.05. 12:58:10
LV18
Válasz 4. Ragle üzenetére:
Jólvan, köszönjük, hogy itt voltál.
Örülünk?
4. Ragle  PlayStation.Community tag
2015.12.05. 12:46:13
LV5
Válasz 3. VictorVance üzenetére:
Azt akarod mondani, hogy ez ma "jó"? :D :D :D :D Sírok az elfogultságotokon. Ez ma konkrétan siralmas.
3. VictorVance  Szerkesztő
2015.12.05. 00:20:55
LV18
Válasz 1. Giboo üzenetére:
Mai viszonyokhoz, ezt a tesztben is leírtam. 2007-es szemmel csont nélkül kiemelkedőt kapott volna a grafika természetesen.
Örülünk?
2. LaXiKa_hun  PlayStation.Community tag
2015.12.04. 16:16:40
LV9
zseniális írás! nagyon jó volt olvasni és mindennel egyet értek teljes mértékben. ez a játék egy történeti mérföldkő és a mai napig le tud láncolni a képernyő elé! Csak így tovább!
PSN ID: LaXiKa_hun
1. Giboo  PlayStation.Community tag
2015.12.04. 15:24:48
LV6
Ez a látványosság mai viszonyokhoz van mérve vagy 2007es szemmel?
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV18
Szerkesztő
PSC Kredit
16437 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
Vlagyimir
Fórumhozzászólások száma:
6161 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
4842 db
Utolsó belépés:
2019.12.07. 07:54:40
Regisztráció ideje:
2009.09.21. 14:17:16
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea