PlayStation.Community

2013.11.04. 09:18 Kedvcsináló
29 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Értékeld a cikket!
Egy "Szúl" mind felett...

Mint azt tudjátok, október 12. piros betűs ünnepnap volt a Dark Souls fanoknak, ugyanis ekkor nyitották meg világszinten a nemsokára megjelenő 2. rész béta szervereit! Az üröm az örömben, hogy nem folyamatos tesztelésről van szó, így csupán előre meghirdetett időpontokban nyitnak nekünk – néha – kaput 2-3 óra erejéig...
Mivel a Dark Souls II esetében egyelőre egy erősen félkész verzióról van szó, így elengedhetetlen kiemelni azt a tényt, hogy ez a beszámoló az eddig biztosnak vélt újításokról fog szólni, amik a játék megjelenéséig (március 14.) bármikor változhatnak!

Ismeretlen hely, ismerős dolgok

- Egy kietlen vidéken térek magamhoz, név, s cél nélkül, egyedül kardom, s mívesen megmunkált pajzsom emlékeztetnek arra, hogy itt valami nagyon nincs rendben...
Utamon tovább haladva egy ismerős máglyarakásra leszek figyelmes, melynek fénye talán az egyetlen biztos pont egész életemben...
Ez nem lehet más, mint az előző rész mind történetileg, mind pedig mechanikailag legfontosabb eleme, a bonfire! Mint akkoriban, itt is a katalizátor szerepet tölt be, mint checkpoint, karakterünk fejlesztése, valamint élettöltő flaskáink visszatöltése és varázslataink rendbetétele!
Külön említést érdemelhet az újdonságként bevezetett fáklya használata, melyet a tűz előtt állva vehetünk igénybe, azonban cserébe le kell mondanunk bal kezünk egyéb felhasználási lehetőségeiről, például a pajzs használatáról... Én személy szerint sokkal inkább tartom látványelemnek, mint továbbjutáshoz szükséges kelléknek, mivel egy olyan helyszínnel sem találkoztam, ahol e nélkül ne lehetne boldogulni – persze ez a teljes játékban valószínűleg változni fog!
Karakterosztályok, képességek

Miután sikerült bejelentkezni, teljes karaktergenerálás híján (valószínűleg a fullosban erre is lehetőség lesz) nevünket megadva 6 különböző kaszt közül választhatunk!
A már jól megszokottak mellett (Soldier, Warrior, Sorcerer, Temple-Knight-Hunter) egy újat is a rendelkezésünkre bocsátanak: a Dual-Swordsmant.
A kasztok megnevezéseiből leszűrhető eltérések az előző részekhez hasonlóan inkább csak a játék kezdeti szakaszában jelentenek lényegi különbséget! A rendszer nem szab éles határt különböző fejleszthető értékeink között, így bármikor alakíthatjuk nekünk tetszően a képességeinket, az éppen aktuális szájízünknek megfelelően! Várhatóan az elődhöz képest, itt is történtek változások, valamint pár átnevezés mellett egy új stat is bekerült. Immáron a vigor lesz segítségünkre maximális életerőnk bővítésénél vitality helyett, amely az equip load (maximális viselhető súly) értékét növeli!
Emellett az új stat neve „agility” lett, mely támadásaink, ugrásaink és védekezésünk gyorsabb kivitelezéséért felelős. Az olyanok, mint strength, dexterity, vagy éppen intelligence, hogy csak párat említsek, maradtak a régiben, így különösebb körülírást nem igényelnek. A járatosabb lélekvadászoknak feltűnhet, hogy új képességek helyett inkább az eddigieket bontották fel még többre, ezzel is bonyolítva a rendelkezésünkre álló lélekpontok elosztását.
Igazságtalan ellenfelek, igazságos harcrendszer

Miután végeztünk karakterünk megalkotásával, indulhat a történet, melyről sajnos egyelőre nem sokat tudunk azon kívül, hogy valószínűleg előzmény lesz, már ami az előző rész végét illeti...
Így inkább a játékmenetre térnék rá, melyben akad újdonság bőven. Mint az a videókból is látható, a hud nagyjából maradt a régiben, az élet- és stamina csík a bal felső, valamint az aktuálisan nálunk lévő fegyverek és kiegészítők a bal alsó sarokban kaptak helyet! A karaktermenüben változtatásként a kezenként immáron 3. slotot említeném, így lehetőségünk nyílik egyszerre 3 tárgy közül válogatni, valamint a nálunk lévő másodlagos használati tárgyak számát is növelték! Lassították az estus flask felhasználást, ezzel is nehezebbé téve kalandunkat, valamint új élettöltők is kerültek a játékba „life gem” címen. Ezek a kövek felhasználásuk után folyamatosan biztosítanak élettöltést számunkra egy bizonyos időkorláton belül, így érdemes nehezebb ellenfelek előtt elfogyasztani egyet belőlük!

Az alapvető harcrendszeren nem esett változtatás. A Kör segítségével bukfencezhetünk támadások elől, L1/L2-vel vezérelhetjük bal, R1/R2-vel, pedig jobb karunkat, illetve a Háromszög megnyomásával két kézbe vehetjük jótevőnket a nagyobb sebzés reményében!
Említésre méltó a parry (hárítás) könnyítése, melyet változatlanul L2 benyomásával érhetünk el és egy új animáció kíséretében, az immáron földön lévő ellenfelünknek adhatjuk meg a végső kegyelmet.

Az ellenfelek tekintetében hatalmas változásokat eszközöltek, amiknek személy szerint nagyon örültem! Az AI jóval intelligensebb és szemetebb lett, melynek köszönhetően jóval nehezebb megkerülve hátba szúrni, vagy éppen a támadásai elől sétálva kitérni (nem vicc, előző részben ezt lazán össze lehetett hozni). A program ott szemétkedik, ahol csak tud, sziklák mögül előugráló minionok, hátunk mögül, a semmiből leugráló random ellenfelek, 200 kilós, kaszákkal felfegyverkezett bőrmaszkos erőszakolók és f@szkorbácsokkal felszerelkezett kétméteres szatírok várják, hogy esti mesét olvashassanak nekünk. Ha ez sikerül nekik, halálunk után az előző bonfire-höz kerülünk – hasonlóan az első részhez –, hollow formában, amin egy új tárggyal, név szerint „soul efiggyvel” változtathatunk! Sajnos ezt a bétában nem szórták bő kézzel, valamint én nem találtam sehol sem, így nem árt megbecsülni a felhasználását!
Sajnos csak két bosst pakoltak a demóba, ami édeskevés egy ilyen címnél, azonban minden spoiler nélkül annyit mondhatok, hogy ötletesek és kellően nehezek lettek, így jó garanciának tűnnek a továbbiakat illetően! Hasonlóan „játékos barát” újítás, hogy hollow formában, minden halál után folyamatosan csökken az életerőnk, valamint nem kell emberi alakban lennünk ahhoz, hogy külföldi, vagy akár hazai trollok betörhessenek játékunkba... Így el is érkeztünk a legutolsó fejezethez, ami a sorozat valódi esszenciáját teszi ki sokunk számára, az online co-op, illetve a PvP!
Alternatív valóságok – tények és spekulációk

A Dark Souls-ban az online betöréseket és co-op játékot különböző covenantokba való belépések szabályozták, így erről nem tudok sok mindent írni, révén, hogy eddig csak annyi bizonyos, hogy itt is lesznek hasonló csoportok/oldalak...
Következésképpen az előző részhez, itt is white stone-nal tudunk jeleket rakni a földre, amit egy másik világban tartózkodó ember felhasználhat, hogy behívhasson segítségként! A maximális limit még nem tisztázott, de valószínűleg az előző részhez hasonlóan ugyanúgy két embert lehet majd szolgálatunkba állítani! A vértócsák sem tűntek el, ezzel is elősegítve az ismeretlen területeken lévő csapdákon és problémásabb részeken való átkelést!
Sajnos a PvP elég nehézkesen ment, csak egy-két emberhez tudtam betörni, de laggot nem nagyon tapasztaltam, így az előző részben megismert, 100 méterről backstabbelő randomhuszárok valószínűleg nem lesznek itt fellelhetők – de ezt nem tudom megerősíteni...

Összevetve: egy címéhez tökéletesen hű játékot kapunk, mely még sötétebb, még szebb, és talán a legfontosabb, még nehezebb elődeinél! Csak ajánlani tudom azoknak, akik szájbarágástól mentes, kihívással teli játékélményt keresnek!

Megjelenés: 2014. március 14., Playstation 3.

(A beszámoló nem jöhetett volna létre Jesus és Shirohige segítsége nélkül. Ez úton is köszönöm nekik a meghívást és az észrevételeket)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
2013.11.29. 19:18:59
LV1
jók a képek
28. Dav3dTaylor  PlayStation.Community tag
2013.11.17. 14:08:48
LV1
A temple knight úgy néz ki mint egy tank :D
27. Lotar  PlayStation.Community tag
2013.11.06. 19:29:04
LV17
sajna lemaradtam róla ...
állítólag ma is ment .
psn/sen id: pcpmate
26. Drivolis  Felséges Úrnő
2013.11.05. 16:32:30
LV23
Válasz 25. Jesus üzenetére:
na ja.
(⌐■_■)--︻╦╤─ - - - (╥﹏╥) ladyv89
25. Jesus  PlayStation.Community tag
2013.11.05. 02:18:26
LV20
Lassan be kéne rendelni a gyűjtőit.
Spupul!
24. broafka  PlayStation.Community tag
2013.11.04. 23:36:53
LV1
Adnék még némi plusz infót, amik eszembe jutottak, ha nem gond. A fáklya használatáról, annyit olvastam a fejlesztőktől, hogy ez a játékosra bízott stratégia döntés lesz, hogy vagy jól lát, vagy teljes fegyverzettel halad tovább. Ez mondjuk remélem nem lesz mindenhol így. Aztán lesz egy úgynevezett Way of the Blue vagy ilyesmi társulás, aminek a tagjaként, ha betörnek a játékodba és megtámadnak, automatikusan megjelenik egy védelmező kék társ is segítségként (aki ugye szintén játékos), így a támadónak számolnia kell azzal a lehetőséggel is, hogy esetleg nem csak a prédát találja meg.
A white soap stone és a little white soap stone (asszem ez volt a neve) között a megidézett segítség rendelkezésre állásának ideje a különbség, ugyanis a DS-ben bármennyire ideig maradhatott boss fight-on kívül a segítő lélek, itt ez viszont megszűnik, és nem fogják lekaszabolni helyetted az összes ellent, mert minél többet öl a segítő, annál kevesebb ideje marad, így is biztosítva azt, hogy inkább a játékosé legyen a főszerep a gyilokban. Az pedig külön érdekesség, hogy "effigy" (képmás) váltotta fel a humanity-t és az fordítja vissza a hollow formát, és a DS-ben a Tomb of the Giants-ben találhatod az Effigy Shield-et és ha szóba elegyedtél az árussal a bétában, akkor ő beszélt óriásokról, akik átkeltek a tengeren. Szóval a sztori is fonódik, csak győzzük követni :).
23. Mofarguru  PlayStation.Community tag
2013.11.04. 23:06:44
LV4
Azt hittem, hogy a DS-t már nem lehet fokozni. Az volt idáig a csúcs! De ezek szerint van még új a nap alatt! :) Igen jól mondod leslie21, minek ide PS4, ha jön a DS2!! De sajnos március nagyon messze van még! Egyszerűen KELL ez a game! Már peregnek a szemeim előtt a több 100 órák! :)
" örökké nem eshet... "
22. leslie21  PlayStation.Community tag
2013.11.04. 21:45:03
LV11
Várom már, pár hónapot eljátszadozom ezzel is. Kinek kell itt még PS4!? :)
21. Mark  PlayStation.Community tag
2013.11.04. 20:30:16
LV4
Válasz 19. Feles üzenetére:
Később akármelyik kezdő karakterrel tudsz menni 2 karddal vagy azzal a köpennyel. Statoktól függ, hogy mire mész rá.
Az elsőben a Pyromanceremből elég erős nagykardos, nehéspáncélos, varázsló lett. :D
Demon Lord / Dark King
20. MrZ  La Peste Noire
2013.11.04. 19:09:23
LV12
Hű ez a Dual Swordsman elég menő. Köll!
" Egy bolond százat csinál....ez az én hobbim. "
19. Feles  Feles
2013.11.04. 18:47:18
LV14
Most a Demons Soulsra rákapva ez is kelleni fog. :D Tuti a kétkardos köpenyes taggal fogok menni, hiába leszek vele full béna, túl rajul fest. :D
Feles
18. veigar  PlayStation.Community tag
2013.11.04. 18:22:34
LV1
17. Onimushaman  Szerkesztő
2013.11.04. 16:56:37
LV24
Válasz 16. veigar üzenetére:
Így van.
señor
16. veigar  PlayStation.Community tag
2013.11.04. 16:53:12
LV1
Válasz 6. simon7109 üzenetére:
A legelső béta nagyon sötét volt, ott legszívesebben, még az erdőben is fáklyáztam volna, de a második tesztnél jóval fényesebbre vették
Hivatásos ébredő!
15. Onimushaman  Szerkesztő
2013.11.04. 16:30:10
LV24
Válasz 4. roland31 üzenetére:
Az alapkoncepció szerint egyetlen életed lett volna checkpoint nélkül. Ha útközben valaki beakaszt neked, akkor törlődik a karaktered/mentésed. Ehhez képest elég baráti lett nem gondolod?
señor
14. Onimushaman  Szerkesztő
2013.11.04. 16:07:43
LV24
Válasz 8. Allitta üzenetére:
Most vasárnap.
señor
13. Onimushaman  Szerkesztő
2013.11.04. 16:07:15
LV24
Válasz 7. martin üzenetére:
Régebben Zsolt1 csinálta bosszúból, most nem vágom ki szórakozik.
señor
12. Mark  PlayStation.Community tag
2013.11.04. 14:06:42
LV4
Én is kirpobáltam a beta-t. A játékot meg már rég előrendeltem. Brutál jó lesz ez! Dark Souls 1-ben kb 120+ órám van, imádom. A 2 meg úgy látszik rátesz erre még egy lapáttal.
Sorcererel mentem másfél órát, Warrioral felet, a Dual Swordmanbe és Temple Knightba csak belenéztem. Vagy elkezdem Warrioral a király armor és fegyverek miatt és megyek a magicre egyből, vagy pedig kezdem sorcererel és megyek a strengthe egy picit, hogy tudjak erősebb fegyverel is menni.

Nagyon várom már. Még steelbook-ot is kapok majd hozzá elvileg. :D
Demon Lord / Dark King
11. xetron  PlayStation.Community tag
2013.11.04. 13:38:35
LV20
Ki játszik ilyen gagyi grafikájú játékkal ? :D
Ultra Super Mega Combo Breaker .....
10. DDkovi  PlayStation.Community tag
2013.11.04. 12:58:32
LV9
Hát szégyen és gyalázat de még a Demon's Soul-ba is csak az második végigjátszás felénél járok, nem hogy a Dark Soul végén. xD

Ráadásul most én is elkaptam a GTA őrületet. xD
20GB ingyen tárhely: http://copy.com?r=xO0fYP
2013.11.04. 11:49:50
LV6
Válasz 8. Allitta üzenetére:
A topikjában jime kolléga beírta. :)
8. Allitta  YokaiMonkey
2013.11.04. 11:10:57
LV10
Köszi a kedvcsinálót, meghozta a kedvem kipróbálni, de sajna eddig ahányszor felnéztem nem volt elérhető. Hol lehet megnézni mikor lesz a következő kapunyitás?
Eddig csak érdeklődtem, most már figyelek is.
7. martin  Főszerkesztő
2013.11.04. 11:07:21
LV27
Itt vajon ki nyomkodja az egy csillagot és mire?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
6. simon7109  PlayStation.Community tag
2013.11.04. 10:35:51
LV18
Azért a bétában kellett egy résznél az a fáklya:D
Az elején olyan szépen beleestem a szakadékba nélküle, hogy csak na xD
PSN: misi2mezei
5. HUN_ter  Dark Soul
2013.11.04. 10:33:17
LV26
nem is értem, mért nem rendeltem eddig elő.
So many games, so little time...
2013.11.04. 10:08:06
LV4
Egyszer ki fogom próbálni :) Meg volt az első, csak nem jutottam el oda, hogy neki is üljek. Azt viszont nem értem, hogy egy alapból is bika nehéz játék volt az elődje tudtommal... Akkor ez mennyire nehéz? :D Tetszik a világ, csak a re spawnoló ellenfeleket pl gyűlölöm(kb a régi diablo vége is ezért lett majdnem abba hagyva mert meghalltál és paff tele minden ismét...), ha meg mögém dobálja a progi az még rosszabb... de ez csak saját "hibám" :)
Majd egyszer...
Ratchet and Clank forever:)
3. jime  non-alcoholic
2013.11.04. 10:06:56
LV29
honnan lesz megint vagy 600 óra szabadidőm?? :D
"wake up, you're dead!"
2. KROTCHY  a here
2013.11.04. 09:59:23
LV29
Ez is qrva jó lesz. Kötelező darab.
Playing: Uncharted 3 multi
2013.11.04. 09:32:57
LV6
Brutális lesz a gamma, kihagyhatatlan számomra! Jó lett a bemutató :)
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
CALL OF DUTY: MODERN WARFARE (PS4)
2019.11.11. 11:11 Játékteszt
1 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Modern hadviselések koronázatlan királya.
Yooka-Laylee and the Impossible Lair
2019.11.09. 13:29 PlayStation Network
4 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Aztán nehogy beletörjön a fullánkod a nagy hancúrozás közepette.
JURASSIC WORLD EVOLUTION (PLAYSTATION 4)
2019.11.07. 12:51 Játékteszt
5 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Őskövület.
Monster Jam: Steel Titans (PS4, PSN)
2019.11.07. 09:36 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: MrZ
Papírszörnyek.
Mozi - Terminátor: Sötét végzet
2019.11.05. 20:55 Cool-Túra
23 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Megrohadt (élő) szövet, elrozsdásodott fémváz.
WWE 2K20 (PS4)
2019.11.05. 07:49 Komment
7 hozzászólás
Szerző: HTB
GLOW - Gigantic Losers of Wrestling.
Erica (PS4, PSN)
2019.11.03. 15:22 PlayStation Network
4 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Avagy így játsszunk közösen filmet - magyar felirattal.
Képregény - A Sith Sötét Nagyura
2019.11.02. 19:24 Cool-Túra
0 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Sötét felemelkedés.
DEATH STRANDING (PLAYSTATION 4)
2019.11.01. 08:01 Játékteszt
151 hozzászólás
Szerző: GrayFox
Az út a cél.
Az igazi horror #2
2019.10.31. 22:25 Cool-Túra
6 hozzászólás
Szerző: Sanada
Játékokat megihlető hátborzongató valós helyek és események. - II. rész