.
 

PlayStation.Community

2013.10.10. 14:32 Játékteszt
139 hozzászólás
Szerző: martin
Értékeld a cikket!
Nem tompáknak való vidék.

Black hole sun,
Won't you come
And wash away the (Heavy) Rain?


2007. július 21-én este 8 óra körül kiszálltam a kádból és kellemesen ellazulva, szundidresszt húzva elhelyezkedtem fotelemben, hogy elmerüljek valami jó kis PS3 játékban. Megszólalt azonban a telefon…
Barátom hívott, hogy lenne-e kedvem kimozdulni egy neves budapesti szórakozóhelyre? Nos, nem volt. Nem terveztem már aznap estére megindulást, főleg nem oda, ahova mondta. Az a bizonyos mulató akkoriban igen közkedveltnek számított már hosszú évek óta, azonban én annak ellenére sem jártam még ott soha, hogy igen aktív éjszakai életet éltem. Tudod, van olyan, amikor valamiről érzed, hogy nem neked való, és ezt el is könyveled magadban. Végül addig unszolt, hogy belementem a dologba, mondván másnap úgysincs dolgom, legalább ennyi év után megtekintem a bulit, megnézem a szép pesti lányokat, megiszom két sört, aztán angolosan hazahúzok.
A problémás parkolásra való tekintettel csak a helytől távolabb, úgy 5-6 perc sétára tettük el a kocsit. Megindultunk a távolban villódzó fények és tompán dübörgő zene felé. Célunkhoz két úton is el lehetett jutni: én megindultam volna a körülményesebb, de kézenfekvőbb megoldást választva, mire barátom azt javasolta, inkább vágjunk át légvonalban, mert arra egyszerűbb.
Igen ám, de szemben velünk egy láthatóan ittas barom veszekedett két csajjal, némileg leszűkítve az elhaladás lehetőségét. A haver szépen elment mellettük, gondoltam én is gyorsan átsuhanok, még a szemkontaktust is kerülve…
A János kórházban tértem magamhoz. Iszonyúan fájt a fejem, odanyúlva és a hajamba túrva kissé véres volt a kezem. Kérdeztem is viccesen a havert, hogy mi történt, ekkora buli volt? Állítólag leütöttek, elájultam, bevertem a fejem egy kockakőbe, 15 percig eszméletlen voltam, a mentőben élesztettek újra, és most itt várunk az éjszakai ügyeletre, hogy megvizsgáljanak. Telt-múlt az idő, a segítség csak nem akart jönni, én kezdtem jobban lenni, így azt javasoltam, a hajnali órára való tekintettel induljunk meg haza, majd holnap bemegyek egy rendelőbe és ha kell, összevarratom a fejem.
Ahogy felálltam, valami vízszerű lé futott ki az orromból. Ennek fele sem tréfa, kiáltotta barátom, és az orvosi szoba ajtaját feltépve beüvöltött, hogy kurta gyorsan jöjjön valaki, mert itt nagy a baj. Hordágy, koponyaröntgen, gyors diagnózis: tenyérnyi koponyatörésem van, befelé vérzik a fejem, azonnali életmentő műtétre van szükség. Sebesen kaptam egy szívderítő koktélt injekcióban, miközben toltak a kocsin, aláírattak velem valami beleegyező nyilatkozatot, és még arra emlékszem, hogy viccelődve mondtam a műtősfiúnak: ha egy mód van rá, ugyan ne borotvával essen neki vállig érő rőzsémnek, hanem talán inkább ollóval…
Másnap reggel anyaszült meztelenül, egy szál ágyékkötőben ébredtem az intenzív osztályon. Sehol senki. Fejemből ujjnyi cső állt ki és tekeredett tova, karomban infúzió. Semmire nem emlékeztem…
Igen, ez az a pont, ahol a sztoriban a magasztos hangvételű tanulságnak kéne következnie. Az eset után sokan sokféle bölcsességgel rongáltak évekig: semmi sem történik véletlenül, ez egy figyelmeztetés volt, újjászülettél, bla, bla, bla, és újra csak bla. Nincs azonban csattanó. Nem láttam alagutat fénnyel a végén, senki sem hívogatott a kezét nyújtva, nem világosodtam meg, nem lettem hívő, sem ébredő, sőt, még egy nyamvadt különleges képességet sem hoztam vissza magammal sehonnan. Nem értékeltem újra az életemet és nem változtam meg gyökeresen. Nem foglalkoztat sem túlvilág, sem menny, sem pokol. Nem jöttem rá az emberi lét titkára. Egy dologban azonban majdnem biztos vagyok: a föld nem egy egyszerű sárbolygó, melyen évmilliók alatt organizmusok másztak ki a vízből és váltak olyan lénnyé, mely számítógépeket készít és atomokat ütköztet. A titok kulcsa és tárgya szerintem a lélek, ám azt, hogy a szellem létezése hogyan kötődik az anyagi világhoz, biztosan nem én fogom megfejteni.
Erre ott a Playstation 3 exkluzív Beyond: Two Souls.
A Beyond annak a francia illetőségű Quantic Dream stúdiónak a szerzeménye, mely korábban már két híres és egyedi, kísérletező megoldásokkal dolgozó szoftvert – Fahrenheit (PS2) és Heavy Rain (PS3) – is elénk tárt. David Cage stúdióvezető soha nem titkolta, hogy munkáival – melyek soha nem voltak klasszikus értelemben vett, a szó jó értelmében nézve kommersz videojátékok – el kíván szakadni a hagyományos megoldásoktól és bevett szokásoktól, és egy filmszerű, interaktív környezetet alkotni, ahol a legnagyobb hangsúly az emberi érzelmek inputján és outputján van. A továbbiakban nem is használom majd a tesztben a „játék” megnevezést, inkább nemes egyszerűséggel csak Beyondként emlegetem a Quantic Dream alkotását.
Az említett három mű egyfajta David Cage-féle evolúciós folyamatként is felfogható, ahol a technikai lehetőségek fejlődésével együtt gazdagodtak a vezérlési megoldások is. A koncepció most, a Beyondban érkezett aktuális csúcspontjához, bár azt is le kell szögezni, hogy Cage minden korábbi rendezése az elérhető maximumot hozta a maga idejében, így magabiztosan megjósolható, hogy a jövőben, például a PS4 megjelenésével ez a fajta törzsfejlődés újabb, magasabb lépcsőfokaihoz érkezik majd.
Az előbb egy mondaton belül használtam a „filmszerű” és „interaktív” jelzőket, de szánt szándékkel nem írtam le az „interaktív film” kifejezést. Úgy gondolom ugyanis, hogy a Beyond nem egy interaktív film, és aki eszerint kategorizálja, vagy állít elé elvárásokat, az vakvágányon van. A Beyond fantasztikus megoldásaival egy olyan sajátságos stílust képvisel, mely sokkal több, mint egy interaktív film, és teljesen más hozzáállást igényel, mint egy videojáték. Egyszerre tud film és játék is lenni, de egyik sem kizárólagosan, és egyik sem a megszokott módon. Éppen ezért, még ha eltekintünk is az általa borítékolhatóan kiváltott érzelmekről, melyek szinte biztosan mindenkiben jelentkeznek ilyen vagy olyan formában, mindenképpen nyitott elmével és szívvel, görcsös feszültségek és szubjektív prekoncepciók nélkül érdemes beleugranunk.
Valahol egyébként az ember egyéni tragédiája az a tény, hogy a hatás így sem jelentkezik mindenkinél. Ettől azonban egyáltalán nem a Beyond lesz kevesebb; a diagnózisért mindenki keresse fel orvosát vagy gyógyszerészét, vagy egyszerűen csak fogadja el a helyzetet.

Eredeti célom az volt, hogy ezt a tesztet bármiféle, a Beyond történetét érintő lényegi információ nélkül írom meg, azonban légy pottyant a levesembe. Ezt a legyet pedig maga a Quantic Dream küldte akkor, amikor közszemlére bocsátotta a cikkben is megtekinthető trailert, majd kiadta a kétpályás próbaverziót. E két anyag ugyanis – véleményem szerint – túl sokat leplez le a várható eseményekből. Elég lett volna a demo egyik, „kislányos” felvonását elérhetővé tenni, bár az is igaz, hogy így most sokkal könnyebb dolgom van az alapok ismertetésekor, hisz lesz mire hivatkozni.
A történet főhőse Jodie Holmes, egy különleges képességekkel született hölgy. Jodie nincs egyedül e világban: mint egy kö… zsinóron, úgy van hozzákötve Aiden, egy testtelen, szellemszerű entitás, aki hű társként és védelmezőként kíséri a lány életét. Írhattam volna az imént, hogy „képességekkel megáldott”, ám ez nem fedte volna a valóságot. Jodie ugyanis az évek során számtalanszor megtapasztalja, hogy Aiden léte egyszerre áldás és átok számára. Hisz a szellem, még ha nem is mindig aktívan, de önálló életet él, saját elképzelései vannak arról, mikor minek hogyan kell, vagy kellene történnie Jodie körül.
A Beyond Jodie életét meséli el születésétől egészen huszonéves felnőtté éréséig úgy, hogy egy nagyjából 15 évet kitevő, a lány „állapotából” adódóan igen mozgalmas periódusra fókuszál, melyet szemelvényekre bontva, az időben ide-oda ugrálva tálal.
Részben szintén a demónak köszönhető annak nyilvánossá válása is, hogy Jodie különleges képességei a CIA érdeklődését is felkeltették. A lány ennél egészen kiskorától fogva egy speciális tréningen megy keresztül, hogy ügynökként az Amerikai Egyesült Államok szigorúan titkos küldetéseiben vegyen részt.

A halál fogalma a Beyond mondanivalójának egyik alapját képező összetevő, ám Jodie-t a vég, ha nem is messze, de mindig elkerüli. A Beyondban nem lehet a szó megszokott, videojátékos értelmében „meghalni”. A történetnek negyed- vagy félúton egyszerűen nem lehet vége; csak és kizárólag akkor van „vége” a drámának, amikor a David Cage úgy akarta, viszont akkor is csak a képernyőn, nem pedig a fejedben. Ez a Beyond egyik legnagyobb ütőkártyája!
Aidenről ugyanis azt mondtam, hogy „védelmező”. Az elszánt entitás a történet során számos alkalommal védi majd meg Jodie-t, akarva vagy akaratlan, interaktív vagy passzív formában is. Nem csak Aidenen múlik persze a lány sorsa: néha saját maga, néha pedig más személyek, vagy külső tényezők irányítják. Lényeg, hogy a Beyondban nincs olyan, hogy Game Over; itt csak válaszutak és elágazások vannak, kikerülhetetlen események és opcionális lehetőségek, megoldások, melyek mindegyike a – megint csak véleményem szerint – minden eddiginél zseniálisabb és komplexebb, sőt személyesebb végkifejlet felé tereli a felhasználót.
A Beyond stílusát tekintve tehát egy interaktív dráma, mely, mint említettem két korábbi Cage munka ötleteit csiszolja tovább. Igen ám, de hogyan vezérelsz egy interaktív drámát?
Nos, a fejlesztők nem titkolt célja volt, hogy a lehető legdiszkrétebb kezelőfelületet építsék a Beyondba, ezzel a lehető legkevésbé rondítva bele a filmszerű élménybe. Ez sikerült is. Azokban a helyzetekben, amikor egy karaktert irányítasz, a szokásos külső nézetes, jobb-bal analóg karos megoldást használja a program. Olyan esetekben, amikor környezeti interakcióra van lehetőség, egy kis fehér pötty mutatja az opciót, mely irányába húzva a kart az adott esemény megtörténik. Emellett helyet kapott még a Beyondban a Heavy Rainben megismert billentyűvezérlés, azaz időnként lenyomni, folyamatában váltogatni, vagy nyomva tartani, máskor pedig folyamatosan nyomkodni kell egyes megadott gombokat.
A rendszer egy szelete remekül működik, bár nyilvánvaló, hogy újszerűségét és másságát tekintve szokni kell. Azoknak, akik próbálták a Heavy Raint, semmiféle nehézséget nem okozhat a szisztéma ezen része, akik viszont új belépők a Quantic Dream interaktív drámáiba, némi tanulási és legfőképpen megértési folyamaton kell, hogy átmenjenek. A Beyond az átlag videojátékoktól eltérően nem viszi túlzásba a betanítást, inkább in medias res módon dobja a mély vízbe (és a különféle lehetőségek sokaságába) a felhasználót, köszönhetőn annak, hogy, mint mondtam, itt nem áll fent a végleges zsákutca vagy Game Over lehetősége. Ehelyett a szoftver sejteti – példának okáért trófeák meg vagy meg nem adásával –, amikor egy-egy helyzetben más kimenetel is megtörténhetett volna, arra ösztönözve a felhasználót, hogy egy másik alkalommal máshogy, vagy esetleg jobban teljesítsen.
Az irányítás további opciói helyzetfüggők. Lesznek teljesen vagy csak részben aktív szituációk, harci- és akció jelenetek is, és persze ott van a Beyond talán legizgalmasabb eleme, Aiden, a szellemlény kontrollálása. Aiden légiesen, dimenziónk ismert korlátait kitágítva és áthágva, sokkal szabadabban mozog e világban, mint a testbe zárt lelkek, ennél fogva az ő terelgetése és a vele való interakció gyakorlatilag problémamentes.

Akad azonban egy olyan friss elem a Beyond vezérlésében, ami számomra nem tartozik a legjobban sikerült megoldások közé. Ezek a lassított felvétellel illusztrált akciórészek, ahol az analóg kar megfelelő irányába húzásával kell inputokat beadni. Ezt a fejlesztők véleményem szerint nem valósították meg olyan jól, mint más ötleteket. Itt a következő történik (utalok a demóra): valaki áll Jodie-val szemben és meg akarja ütni. Elindul a mozdulat, a lány finoman kimozdul jobbra, ergo neked jobbra kell húznod az analógot, hogy elkerüld a csapást. Ez eddig tiszta sor, perfektül működik. Igen ám, de mi van akkor, amikor olyan mozdulat érkezik, melyre nem egyértelmű a reakció, ráadásul túl gyorsan? Amikor szíved szerint, a pillanat hevében, a másodperc tört része alatt döntést hozva inkább hátra ugranál, de mégis megkapod a pofont, mert valamelyik fejlesztő úgy gondolta, hogy neked ott le kellett volna guggolnod. Mint mondtam igazából a felvonásokat tekintve nem oszt, nem szoroz az, hogy mi történik A és B pont között, nem lesz eggyel kevesebb életed vagy kevesebb pontod, sőt, később újra is próbálhatod a dolgot, de engem mégis nagyon zavart, sőt dühített a totális beleélés közepette, hogy nem az esik meg a képernyőn, amit én elképzeltem, hanem valami más. Szerintem jobb lett volna, ha ezeknél a szekvenciáknál a fejlesztők picivel nagyobb szabadságot adnak és a bevett, egykiutas QTE formuláknál egy kicsit nagyobb szabadságot biztosítanak.

Van valami a Beyondban, ami úgy, olyan professzionális, sőt egyenesen tökéletes módon került megvalósításra, komolyabban, mint eddig előtte bármikor: ez a történet finomabb és durvább alakíthatósága a választási lehetőségnek köszönhetően.
Mondják ugye, hogy egy interaktív média, legyen az játék vagy digitális dráma, akkor igazán jó, ha a felhasználó bele tudja magát élni a főhős bőrébe. Oké, de mitől függ az, hogy ki kibe vagy mibe tudja magát beleképzelni? Függ a kortól, a nemtől, a neveltetéstől, az iskolázottságtól, az életviteltől, a társadalmi pozíciótól, a habitustól, az intelligenciától, az érzékenységtől; túl sok mindentől. A Beyondban az a zseniális, hogy nem feltétlenül kell magad Jodie bőrébe képzelni. Nálam például úgy működött a varázs, hogy a magába helyzetbe tudtam magam beleélni, néha akár külső szemlélőként is, mint egy második Aiden! Ha nem is mindig érintett meg például az, hogy ott, egy adott szituációban mit érezhet egy 6 vagy 14 éves lány, ehelyett valahogy magamra vetítve megjött az érzés, hogy én mit gondolok erről, vagy mit válaszolnék. Ezekhez köthetők a Beyond finomabb választási lehetőségei: amikor egy kérdésre akár négyféle választ is lehet adni, de nem úgy, hogy látod a képernyőre írva a konkrét válaszokat. Ehelyett csak a riposztok hangulatát adják meg, és te döntöd el, milyen stílusban reagálsz. Számos alkalommal volt, hogy külső megfigyelőként annyira beleéltem magam a sztoriba, hogy már szinte belekiabáltam a képernyőbe: „NEM bmeg, nem, nem lesz úgy, ahogy te elképzelted” – és azt gondolom, nekem ez lett mindennek az origója a Beyondban.
Persze a dialógusok alakításán túl rengetegféle más, sokkal vagy némileg markánsabb választási lehetőség is akad: dönthetsz cselekedeteiddel vagy teljesítményeddel, sőt akár ízlésed vagy erkölcsösséged, de számos más, szubjektív szempont alapján is. Ezek a döntések pedig egészen meglepő számban és mértékben (néha akár váratlanul, jelentéktelennek tűnő, egyszerű szavakon keresztül is!) árnyalhatják utad a végkifejlet irányába… ahol aztán megint csak megdöbbentő dolgok történhetnek, sőt történnek majd.
Az a szép a Beyondban, hogy a sok-sok elágazás ellenére sem érez majd minden befogadásra képes felhasználó késztetést arra, hogy minden lehetséges alternatívát kipróbáljon. Azt mondjuk kizártnak tartom, hogy valaki, akinek tetszik ez az eszméletlenül csodálatos és emberi érzéseket fel-le utaztató, megindító történet, ne fusson neki legalább még egy, vagy két alkalommal a befejezésnek, de nincs arra kényszer (maximum trófeakényszer), hogy tényleg minden egyes apró lehetőséget is láss, minden mondatot kimondj. A Beyondnak maradhatnak, és valószínűleg maradnak is kis titkai, mely annak köszönhető, hogy mi, emberek, ezért eléggé sokféleképpen gondolkodhatunk.
Így a teszt vége felé közeledve elérkeztem ahhoz a komponenshez, ami a Beyond esetében az egyik legfontosabb tényező, én mégsem akarok erre most túl sok szót áldozni: ez pedig a grafika, vagyis inkább a látvány. A Beyond jelen generáció legszebb interaktív digitális tartalma, beleérte ebbe minden konzolt, számítógépet és még ki tudja milyen platformot. Az, ami a képernyőn látható, az nem szép, meg nem modern, és nem technikailag a csúcs, hanem maga a megtestesült virtuális álom. A 720p-ben futó képekről még nagyítóval sem lehet megmondani, hogy nem full-HD 1080p videót látsz, ugyanakkor néha inkább olyan érzésed van, hogy ez nem grafika, nem fotorealizmus, hanem mag a valóság pixelekbe öntve. Gyönyörűséges színek, hitetlen világosság és sötétség kontrasztok, művészi módon megkomponált jelenetek jellemzik a Quantic Dream munkáját, mely összhatás az itt-ott, egy-egy másodpercre feltűnő anomáliák – pl. nem életszerű mozgásfázis váltások vagy mozgássebesség, döccenő, nem annyira vaj puha kamera – ellenére is a tökéletesség határának mezsgyéjén egyensúlyozik.
Hogy jobban érzékeltessem azt, mire képes a Beyond és a Playstation 3 együttműködése, remek példa a lemezen található (és megnyitható) „varázslós” techdemo videójának otthoni körülmények között való lejátszása: miután végigvitted a kalandot és elindítod ezt a tartalmat, ami PS4 használatával készült és már a nextgen minőséget mutatja, azt fogod tapasztalni, hogy pár effektet kivéve a Beyond semmivel sem marad el az új generáció mögött… sőt.

A Beyond zenéje blockbuster mozifilmeket megszégyenítő, zseniális nagyzenekari mű. Audio keverése, hanghatásai, dinamikája párját ritkítja hifi hangrendszeren és fejhallgatón élvezve egyaránt: amikor kell szívbemarkolóan lesújtó, máskor finoman diszkrét, az akciórészeknél viszont szétviszi a fejed. A Jodie-t megszemélyesítő Ellen Page (aki kiváló választás volt e szerepre megosztó, kislányos figurájának köszönhetően) és a Nathan Dawkins doktort alakító Willem Dafoe (aki pedig egyszerre tud zseni és őrült lenni) motion capture technikával rögzített, perfekt arcmimikával megtámogatott színészi játéka minden tekintetben kimagasló. A magyar felirat meglepően jó: bár itt-ott megpróbáltak némi játékosságot, például szleng használatot belevinni a szövegekbe a fordítók, az eredmény nem tolakodó vagy idegesítő, és ami a legjobb, egy nyelvi megerőszakolásoktól mentes, mindenki számára könnyen érthető, egyszerű, de mégis hangulatos lokalizációt kapott a szoftver.

A már első nekifutásra is meglepően tartalmas, nagyjából 12-15 óra alatt abszolválható Beyond különböző hangulatú (később akár újra is lefuttatható) epizódok váltogatásával ringatja, majd rázza fel élvezőjét. Ahogy közeledsz a végjáték felé, úgy csökken a töredezettség és a nyugodt epizódok fogyatkozásával nő a feszültség. Az eltérő interaktivitást igénylő és váltakozó technikai megoldásokkal dolgozó szituációk, melyek során minden fals híreszteléssel ellentétben mászkálni, felfedezni, gondolkodni, logikázni és akciózni is BŐSÉGESEN kell, változatossá teszik a Beyonddal töltött időt.
A történet szóló vagy kooperatív duó módban is végigvihető, méghozzá olyan módon, hogy a második kontrollert – mely lehet DualShock 3 vagy egy mobileszköz is (utóbbi egyszerűsített kezeléssel szerelve) – használó személy Aident irányítja igen érdekes koncepcióval: Jodie „hívja elő” az entitást, Aiden pedig „visszatér” hozzá dolga végeztével.
Jodie személyiségének fejlődése szinte kézzel fogható, ahogy az ártatlan gyermekből az átélt események és traumák hatására felnőtt nő válik. Vele együtt ugyanakkor környezete is fejlődik ugyanúgy, mint minden egyes szereplő, aki életében szerepet játszik. Döntéseid hatására a történet direkt és indirekt módon is alakul, formálódik, ami egyre személyesebbé teszi a sztorit. Egyre jobban magadénak érzed majd a megélt eseményeket, és talán nem árulok el titkot, ha kimondom: a végére a Beyond nem is Jodie-ról szól majd, hanem inkább rólad, kedves felhasználó. A te eddig megélt élményeid átvitt formában való kivetüléséről. A Beyond több alkalommal próbára teszi személyiségedet és megrángatja érzelmeid húrjait. Van aki jobban, van aki kevésbé gondolkodik el a változatos eseményeken, de lefogadom, hogy mindenkinél akad legalább egy olyan helyzet, amit 100%-osan magáénak érez majd. Eltűnődsz majd emberségen, tisztességen, igazságon és hazugságon, de legfőképpen azon, hogy a minket körülvevő, néha furcsa, néha kellemes, néha kegyetlen, megfejthetetlen világ titkának kulcsa nem az ember, hanem a lélek.

Részemről egyszer már meghaltam. Ezek után nem félek a haláltól.

(A Beyond: Two Souls-t partnerünk, a Sony Computer Entertainment Europe biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Konzolok Szervize budapesti boltjában személyesen, vagy webshopjából meg is rendelhető.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 3 oldal
‹‹  ‹  1  2  3    ››
139. ymmoTS  PlayStation.Community tag
2013.10.29. 23:25:46
LV4
nekem tetszett de a Heavy Rain jobb volt. Itt nehéz volt ez a R3 irányitásos dolog. Kevés volt a beszélő rész. Inkább film volt mint játék amit én szeretek és nem zavar de HSnél játékosabban volt megoldva
So.. this is what it feels like
138. Repeat  PlayStation.Community tag
2013.10.23. 23:31:40
LV1
Szerintem ez egy szuper játék, nálam a játszhatóság jó, nekem könnyű volt megszokni az irányítást, a szavatosság pedig kiemelkedő, először végigtoltam a kedves Jodie-val, aztán a könnyű vérű, és a könnyebb utat választó Jodie-val, és végül a bosszúálló Jodie-val is. :D
Nálam erős kilences a játék.
137. HUN_GERGO  PlayStation.Community tag
2013.10.21. 01:50:33
LV15
Válasz 136. HUN_GERGO üzenetére:
Mellesleg, ha Box-on lenne csak akkor mindenhol a csillagos égig dicsérnék...
136. HUN_GERGO  PlayStation.Community tag
2013.10.21. 01:48:21
LV15
Válasz 135. HUNFRE üzenetére:
Neee má' könyörgöm... nézd meg itt milyen játékok kaptak 7 pontos értékelést, és utána tedd oda a Beyondot... Értem, hogy szerinted meg minden, de azért reálisan nézzük már a dolgokat. :)
135. HUNFRE  PlayStation.Community tag
2013.10.20. 22:16:15
LV4
Válasz 125. Tiger27 üzenetére:
ugyan ezt éreztem végig amit írtál. nem kapott le a történet soha igazán nem úgy mint a HR-nél.a vége nagyon szép meg minden. A katonás részeket már úgy untam a lopakodásnál. a grafika csodálatos meg minden , a hangok nagyszerűek, az irányítás BORZASZTÓ , mint ahogy néhol a kamera kezelés is, történet kicsit jobb mint a közepes mert a végén (de hát melyik filmnél vagy játéknál nem) megtudod ,hogy mi van. nekem ez egy 7 pontos játék.
PS4 ID: HUNFre576
134. Potter  PlayStation.Community tag
2013.10.20. 17:21:57
LV1
Hamarosan jön belőle a Special Edition jeee:)
2013.10.18. 21:14:58
LV1
Különleges játék, de úgy érzem interaktív filmnek sok, és rengeteg felesleges mozdulat van benne, videojátéknak meg kevés... De a grafikája tényleg hihetetlen, meg a történet is nagyon erős lett. Mindenesetre élmény az biztos, de nem vérpistiknek való .
132. xerox  PlayStation.Community tag
2013.10.16. 11:09:40
LV17
Válasz 131. kyncl üzenetére:
Főmenü, letölthető tartalmak. Valami 13-14 perc körül teljesítettem.
psn id: zomimi78
131. kyncl  PlayStation.Community tag
2013.10.16. 11:02:07
LV3
Hello!
Valaki tudna nekem segíteni hogy Speciel edition-ba a Advanced Experiment dlc (letöltöttem,telepitettem, de nem történt semmi) hogyan kell megcsinálni hogy működjön ? Ha valaki tudja írjon privátba léccives
130. probi  PlayStation.Community tag
2013.10.16. 09:01:35
LV7
Válasz 125. Tiger27 üzenetére:
Volt benne töltelék? Ez nagyon nem a Te játékod.
powered by Skynet
129. Tidus  PlayStation.Community tag
2013.10.16. 03:02:27
LV1
Nemrég végeztem vele, hát nehezen találom a szavakat... egy ÉLMÉNY az egész játék !
Minden hibája ellenére (mert sajnos vannak,ha egy hülye értékrendszer szerint tesszük patikamérlegre,véleményem szerint ezt a játékot nem lehet a jól bevált sémák alapján pontozni) nálam ÉV JÁTÉKA azt hiszem !
Egy kezemen meg tudom számolni azon játékokat, amik hasonló színvonalat képviseltek az elmúlt 15 évben... aki ezt nem tudta élvezni az menjen vissza COD-ozni és nem akartam senkit megbántani...
Remélem sikeres lesz a kasszáknál és még sok ilyen csodálatos alkotással ajándékoz meg minket ez a páros!
KÖSZÖNÖM SONY ! KÖSZÖNÖM QUANTIC DREAM !
2013.10.16. 00:10:48
LV1
Nagyon jó a játék! de a trófearendszere rohadjon szét!!!!!!!!!! sikerült megutálni egy életre az egészet, az utolsó trófeánál most derült ki h
teljesen új játékot kell kezdeni....mi a f&#@sznak ??????? 1 kell a platinához és már 2 végigjátszás ment a kukába!
127. lesliebuz1977  PlayStation.Community tag
2013.10.14. 20:25:50
LV4
Válasz 123. Bogyi007 üzenetére:
Én is kipróbáltam Samsung Galaxy S3-al és kitűnően működik!!
I love games!
126. joeBLIND  PlayStation.Community tag
2013.10.14. 18:38:49
LV1
Válasz 125. Tiger27 üzenetére:
A vacsoránál lett volna a meztelen tusolás, ha nem vágták volna ki.
Aműgy sikerült Ryannel hálnod?
JÂTÉK AZ ÉLET_a vége-GAME OVER.
125. Tiger27  PlayStation.Community tag
2013.10.14. 17:22:59
LV1
Én nagyon szerettem, sőt imádtam a Heavy Raint, de ez nem jött be. Sok fejezetnél azt éreztem hogy ez csak töltelékként van bent, és unalmasak voltak(pl a vacsora). A küldetés, a hajtóvadászat, vagy a vége felé a fekete nap...na az ilyenekből kellett volna több. Egyszóval hiányoltam az izgalmakat. Végig vittem, de most szerintem tovább passzolom, mert nem az a játék amit többször belefogok tenni a gépbe és végig fogom még egyszer vinni.
124. HUN_GERGO  PlayStation.Community tag
2013.10.14. 10:31:12
LV15
Kíváncsi leszek, hogy szerepel majd a kasszáknál is. Remélem jól, nagyon megérdemlik a készítők. :)
123. Bogyi007  a legtitkosabb titkosügynök...
2013.10.13. 23:41:31
LV6
Kiváló teszt egy kiváló játékról tegnap óta játszom vele és kiváló a koperatív módja is kissógim egy Xperia U segítségével társult be és nagyon bejött neki is a játék - pedig ő a boxon a GTA5-el nyomult de azóta nem lehetett elrángatni a Beyond elől. :D
No Warez! Együtt a Tiszta Játékért!
122. ymmoTS  PlayStation.Community tag
2013.10.13. 22:20:50
LV4
Játszhatóság is kiváló szerintem
So.. this is what it feels like
121. Drivolis  Felséges Úrnő
2013.10.13. 22:04:50
LV23
nagyon kellene ez a SE doboz :'/
(⌐■_■)--︻╦╤─ - - - (╥﹏╥) ladyv89
120. Drivolis  Felséges Úrnő
2013.10.13. 22:04:00
LV23
Válasz 73. jime üzenetére:
hogy is van ez most? :D
(⌐■_■)--︻╦╤─ - - - (╥﹏╥) ladyv89
119. HUN_GERGO  PlayStation.Community tag
2013.10.13. 21:17:16
LV15
Válasz 114. Rambo üzenetére:
Szerintem bőven elég, ha megnézed itt miként nyilatkoznak a játékosok (illetve a többi magyar gamer portálon.) Pár irigy xbox tulajtól eltekintve, akik persze szokásukhoz híven "multiplatform játékosok" húzzák lefele ahogy csak tudják.

Ugyanez játszódik le a te általad linkelt oldalon is.
118. quaid77  PlayStation.Community tag
2013.10.13. 21:00:43
LV3
Válasz 116. xerox üzenetére:
Nem, arra mikor megérkezik Jodie az épülethez. http://m.youtube.com/watch?v=M5lXYOszDHA 8perctől nézd.
117. csavar  PlayStation.Community tag
2013.10.13. 20:54:58
LV1
Végigjátszva. Fantasztikus élmény volt!
"Minden aminek kezdete van, véget is ér."
116. xerox  PlayStation.Community tag
2013.10.13. 20:19:38
LV17
Válasz 110. quaid77 üzenetére:
A szűk folyosóra gondolsz?
psn id: zomimi78
115. Leo69
2013.10.13. 20:10:36
LV4
Jó írás,gratula! Én csak holnap kezdek bele,de már alig bírom ki!
Leo
114. Rambo
2013.10.13. 19:35:39
LV19
Válasz 113. william üzenetére:
Biztos vannak ilyenek is; itt jön a képbe az, hogy valaki a pontszámot, vagy a tesztet méltatja-e.
113. william  PlayStation.Community tag
2013.10.13. 19:19:22
LV1
Válasz 111. Rambo üzenetére:
Nyilván minden vélemény szubjektív, igen a tesztelőké is. De azért vannak tesztelők akik csak azért is megmutatják ők írják az igazat és az ő értékelésük a mérvadó.
PSN ID : willi_hun
112. william  PlayStation.Community tag
2013.10.13. 19:14:34
LV1
Még nem játszottam végig a játékot, de ameddig játszottam valami elképesztően minőségi produktum. Árad az egyediség az egész játékból. Olyan érzelemgazdag amit nem mondhatni el sok játéknál, és mindez olyan történetvezetéssel és sztorival, hogy leteszem a hajam folyamatosan. Aki játszott vele vagy éppen játszik és a Navaho küldetésnél jár az tudja miről beszélek. A fanyalgóknak akik szerint ez nem játék azok játszanak csattogós falepkével mert mást nem érdemelnek. És az is játék.
PSN ID : willi_hun
111. Rambo
2013.10.13. 19:10:13
LV19
Válasz 105. HUN_GERGO üzenetére:
Igen, annyira áradoznak róla, hogy a user score is alig fél ponttal több metacriticen, mint a tesztek átlagpontszáma (7,3). Nyilván ez is ugyanolyan reprezentatív, mint a fórumos vélemények.
110. quaid77  PlayStation.Community tag
2013.10.13. 15:36:05
LV3
Annál a résznél mikor Jodienak be kell mennie az épületbe ahol ki/elszabadultak azok a bizonyos dolgok másnak is volt egy kis Parasite Eve 2 utánérzése?
109. quaid77  PlayStation.Community tag
2013.10.13. 15:30:26
LV3
Remek iromány, jó lenne sűrűbben olvasni ilyen kaliberű teszteket a PSC-n
Ami a Beyond-ot illeti a sztori érdekes és lebilincselő, Jodie karakterével igazán könnyű azonosulni. Viszont úgy érzem ez az irányítási metódus a következő generációban már kevés lesz a sikerhez.
108. lesliebuz1977  PlayStation.Community tag
2013.10.13. 12:55:44
LV4
Válasz 107. neoptolemos üzenetére:
Ja egy összehasonlító írást én is szívesen elolvasnék!
I love games!
107. neoptolemos  Apu ökölbe szorult keze
2013.10.13. 11:24:25
LV8
Remek írás, egy instant klasszikusról.

Viszont néhány dolog amit még nem tudok :

A Game Over képernyő híányát, csak úgy tudom elképzelni, hogy többféle befejezés van benne, mint a HR-ben, és így a "bűntetést" az ügyetlen játékért csak a legvégén kapja meg a játékos. Ez így van itt is?

Egyébként még érdekes lett volna egy röpke összehasonlítás a HR-el. Nekem legalábbis.
106. sayainbarni  PlayStation.Community tag
2013.10.13. 11:08:30
LV2
Végigtolva,fantasztikus élmény volt!
105. HUN_GERGO  PlayStation.Community tag
2013.10.13. 11:07:18
LV15
Válasz 88. Jordan1985 üzenetére:
Csak ha azt nézed mindenki áradozik a játéktól, de ő volt annyira "tökös" és egy 7 -est dobott rá.Tudod ilyenek a nagy tesztelők. :)
104. HUN_GERGO  PlayStation.Community tag
2013.10.13. 11:01:48
LV15
Válasz 76. HUN_hatrix üzenetére:
Ugyanez a véleményem nekem is, óriási játék!
103. Ryosan  PlayStation.Community tag
2013.10.13. 10:36:17
LV2
Tegnap este végeztem vele,és csak utána olvastam el Martin tesztjét. Gyakorlatilag megfogalmaztál mindent amit a játék során éreztem és kaptam! Ráadásnak az írásod ismét elrepített egy olyan világba ahol nem az számít ki a legnagyobb gyökér,arc,dumagép,hanem létezhetnek apró és szép dolgok is! Köszönöm!
Psn ID:RyosanHUN
102. lesliebuz1977  PlayStation.Community tag
2013.10.13. 09:54:17
LV4
Válasz 76. HUN_hatrix üzenetére:
Én is végigvittem tegnap, tényleg az év játéka! Tele van érzelmekkel, ez nem egy hétköznapi alkotás ez mestermű!
I love games!
101. Tidus  PlayStation.Community tag
2013.10.13. 05:58:39
LV1
Tegnap este végre belekezdhettem, alig bírtam letenni...
A Beyond után nem is tudom lesz-e kedvem mást beletenni a PS-be...
100. vbalazs  PlayStation.Community tag
2013.10.13. 02:02:20
LV3
A DLC-t hogy lehet elővarázsolni? Beírtam a kódot, fel is installáltam, de nem találom a játékban sehol. :(
99. titus6  PlayStation.Community tag
2013.10.13. 01:02:13
LV5
Annyira megtetszett leírás alapján hogy elmentem és megvettem a Special Editiont. Ugyanannyiért adták mint az alap verziót szóval egyértelmű volt az se
98. alucccard  A retkes
2013.10.12. 23:25:12
LV22
Én telóval nyomtam le a sztorit, végre van értelme ezeknek az okos telefonoknak is végre! :D
97. alucccard  A retkes
2013.10.12. 23:19:34
LV22
Végigvittem és nagyon tetszett! :)
96. gugello  PlayStation.Community tag
2013.10.12. 23:04:28
LV14
Nem egyszerű cucc lehet, ha ezt a személyes halálközeli élményed megosztottad velünk. ( nekem is volt részem benne 2x-er is )

Ezt a tesztet tőled vártam és most sem csalódtam!
- lazíts ha bírsz -
2013.10.12. 22:44:53
LV1
Soundgarden, YEAH!
very interesting,cause,I am made entirely of wood
94. martin  Főszerkesztő
2013.10.12. 22:02:58
LV27
Válasz 82. vintezis üzenetére:
Miről beszéltél?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
93. Penge70  Veterán PSC tag
2013.10.12. 19:23:40
LV22
Válasz 88. Jordan1985 üzenetére:
ezen miért csodálkozol, hiszen ott az volt egy hír, hogy mi nem lesz egy játékban, és nem az, hogy mi lesz benne:/
92. Spike91HUN  PlayStation.Community tag
2013.10.12. 19:22:33
LV3
Köszönönjük a tesztet!!!
DRUNK-GAME-METAL-KAKAÓSKALÁCS
2013.10.12. 19:13:01
LV1
Válasz 88. Jordan1985 üzenetére:
Nem gyengék a hozzászólások sem azon az oldalon. :)
90. JINBOBEK  PlayStation.Community tag
2013.10.12. 19:06:52
LV11
Szerintem szuper jó, játék és film egyveleg született! Kihagyhatatlan!
Mindig legyen egy "B" terv!
1 / 3 oldal
‹‹  ‹  1  2  3    ››
BEYOND: TWO SOULS
SCEE
Látványosság:
Kiemelkedő
Játszhatóság:
Átlagos
Szavatosság:
Zene / Hang:
Kiemelkedő
Hangulat:
Kiemelkedő
9/10
Pozitívum
Életed legmélyebb digitális interaktív drámája, mely történéseinek alakulását minden eddiginél részletesebben személyre szabhatod
Negatívum
A legkevésbé sem lehet hagyományos videojátékként tekinteni rá, mely tény durván szelektálja a befogadó közönséget