PlayStation.Community

2013.09.16. 10:27 Játékteszt
4 hozzászólás
Szerző: GrayFox
Értékeld a cikket!
Crime does pay!

Ebből gáz lesz. Négy utcányira lehetnek a zsernyákok, de már ide hallom a szirénazajt. Persze, én hülye, gondolhattam volna, hogy nem leszünk meg időben. Mikor ezzel a taggal jövök, mindig tökölés van. Nem elég, hogy elhagyja nekem a szajrét félúton, még vállon is löveti magát, a barom. Szerencsére itt van ez a másik kettő; nem túl okosak, de legalább megbízhatóak és értik a dolgukat. Na, meg nem pofáznak állandóan, úgy mint ez. A magasabbik már hozza is a zsákot, benne a tisztességes adófizetők havi megtakarításaival, meg persze a zsíros úri jampik zsilliárdjaival. Remélem. A levegő szinte izzik, a lőporszag szétterjedt az egész folyosón. A másik srác üvöltve szalad ki a szemközti folyosó végéből, nyugtázva, hogy idő van. Segítek ennek az idiótának bemászni a furgonba, bedobom a zsákot hátra, míg a többiek bemásznak, majd elfordítom a kulcsot, majd a motor felbőg. Már most alig várom a holnapi melót. A végtelenbe és tovább!

Nehéz dolgom volt ezzel a PayDay 2 teszttel, két okból is. Elsőként, Martin először vágott hozzám valami olyasmit, ami nem, hogy nem igazán mozgatta meg a fantáziám, még a híre is elkerült messziről. Nagyon messziről. Másodsorban pedig azért volt nehéz szülés, mert kettős érzelmeim vannak a cuccal kapcsolatban. Mint sok játék a jelen konzolgeneráció palettáján, a PayDay második inkarnációja is inkább a multiplayerre, mintsem az egyjátékos kampányra van kihegyezve. No, ez nem azt jelenti, hogy egyedül játszhatatlan a game, azonban annyit leszögeznék már az elején, hogy az egyjátékos módusz egy idő után inkább fejfájást okoz az embernek, mint felhőtlen szórakozást. Ez a game természetéből adódik, melynek a filozófiája az, hogy – minden kötött sztorit mellőzve – kisebb balhékból kiindulva haladhatunk a nagyobb fogások felé. Ez eleinte működőképes is, azonban egy idő elteltével az ember rájön, hogy a mesterséges intelligencia unintelligenciája miatt csak magára számíthat, viszont egy bűnbanda feladatát egy személyben nem tudja elvégezni. Kicsit bővebben is kifejteném ezt.
Nézzük először az egyszemélyes kampányt, már csak azért is, hogy hamar túl legyünk a fekete levesen. Persze nem kell egyből temetni az single-t, de miután eleget szenvedtél játszottál vele, rájössz, komolyabb partnerekre van szükséged.
Vegyünk egy nagyon alap szituációt. Bemész a bankba, maszkot húzol, kitör a pánik, rájuk kiabálsz, padlót fognak, megkeresed a széfet, kipakolod, majd lelépsz. Ez, így levezetve elég jól hangzik, azonban a terv ott bukik el, hogy az AI nagyjából egy magatehetetlen óvodás értelmi színvonalát aggatja magára időnként. A valós történések valahogy úgy alakulnak, hogy ahelyett, hogy kivinnétek a szajrét a tett helyszínéről, majd olajra lépnétek, a gép által vezérelt karakterek nagyjából kolonc módjára követnek, amíg te kihozol mindent. Jobb esetben. Rosszabb esetben a zsaruk kilyuggatnak, mire eljutsz odáig, a mesterséges pajtások pedig addig szépen elteázgatnak. Szeretném tovább szőni a single fonalát, azonban értelmetlen volna. A PayDay 2 egyszemélyes kampányát csak erősen mazochisták számára ajánlanám, nekik is csak akkor, ha épp nagyon megátalkodott szériámat élném. Felejtsétek el!
A multiplayer azonban tökéletes példája annak, hogy lehet igazán jó, csapatalapú játékélményt létrehozni.
Van négy, maszkos delikvensünk, akiknek nem jött be a minimálbér, így fogták magukat és felcsaptak bankrablónak. Biztos vagyok benne, hogy mivel a PSC oldalán egy elég erős közösség van jelen, senkinek nem lesz problémája azzal, hogy ezt a 4 flótást három másik, plusz saját személyével helyettesítse a csapnivaló gépi karakterek helyett. Amint ez megtörtént, már csak egy feladatotok lesz. Besöpörni a pénzt, big time!

Most, hogy letisztáztuk, hogy és kinek érdemes nekiülni a játéknak, lássuk kicsit bővebben is, hogy milyen lehetőségek lesznek a ranglétrán való feljebbjutáshoz. Az, hogy mindenféle bűntényt kell elkövetni hozzá, szerintem tiszta, azonban szerencsére a változatos felhozatal miatt nem fog egyhamar monotonitásba fulladni a játék. A legpitibb bemész-ellopod-kijössz sablonrablásoktól, a többnapi tervezést és akciót igénylő mesterbűntényekig mindenféle megbízást fogsz majd kapni, tehát lesz mit csinálni. Ami nekem nagyon tetszett a játékban az az, hogy ugyan az azonos jellegű küldetések ugyanazon a pályán játszódtak (tehát pl. a bank mindig ugyanaz), viszont a környezet mindig megváltozik, ezzel kiszámíthatatlanabbá téve a játékmenetet. Kis túlzással sosem lesz két ugyanolyan szituáció, mindig az adott helyzetet számításba véve kell ténykedni. Szerintem ez példaértékű.
A melók elvégzéséért egyébként különböző jutalmak ütik majd a markod, melyek a pénz mellett még tapasztalati pontok, illetve lépességeink fejlesztésére költhető pontok lesznek. Ezeknek a mértéke függ attól, milyen nehézségű a küldetés, illetve, hogy mennyire csillogtatod meg briliáns képességeidet. Teszem azt, minimalizálod az áldozatokat, illetve, a rambózás helyett megfontolt behatolást alkalmazol.
Apropó, az akciókat segítő eszközökben sem fogunk hiányt szenvedni, hisz mind eszközökből, mind képességekből elég szépen be tudunk spájzolni. A képességek nagyon hasznosak, hisz módunkban áll majd messzebbre hajítani a szajrét, gyorsabban tudunk majd futni, különleges fegyvereket tudunk használni vagy akár le is tudjuk fegyverezni az életünkre pályázókat. Ezeket egyébként négy irányba tudjuk fejleszteni és, ha mindent meg akarjuk szerezni elég tetemes időt bele kell ölni a játékba, cserébe igencsak megkönnyítik az életünket. Eleinte például csak nagy macera árán tudjuk kinyitni a széfeket, miközben a rend őrei folyamatosan próbálnak meggátolni minket. Ez az egyik olyan pont (a sok közül), ahol nem mindegy, hogy gép által vezérelt segítőink vannak, vagy egy összeszokott játékosokból álló csapat. Mindenkinek megvan a feladata, nincs lébecolás és, mint egy tökéletes óramű, a végén minden klappol.
A végére hagynék néhány negatívumot, hisz a konklúzióból ki fog derülni, hogy kinek való a játék és kinek nem. A Crime.net, ahonnan a küldetéseinket fogjuk tudni felvenni, nem igazán alkalmazkodik hozzánk, ha épp csak a sokkal nehezebb küldetések jelennek meg, akkor vagy vállaljuk a rizikót velük, vagy várnunk kell, hogy számunkra megfelelő missziót dobjon fel a gép. Másik ilyen, hogy a játék egyébként zseniális dinamikáját hellyel-közzel megszakítja, ha egy multiplayer körbe menet közben lép be valaki. Ilyenkor meg kell várjuk, hogy megjelenjen az új pajtás és folytatni tudjuk a játékot.
Ami számomra még nagyon zavaró volt, hogy Metal Gear-es mivoltomnak köszönhetően mindent próbálok észrevétlenül intézni a legtöbb játékban (már, ahol lehet), azonban itt nagyon problémásnak találtam, hisz a riasztók szuperérzékenyek, a testeket sem lehet arrébb vonszolni az esetleges észrevétel elkerülésének érdekében, valamint nem is minden küldetés során lesz lehetőségünk lopakodni. Persze ez szubjektív, nyilván nem mindenkinek lesz szüksége erre, de, ha már van rá lehetőség, akkor egy picit több odafigyeléssel ez is tökéletes lehetett volna.

A hangra, grafikára és irányításra nem igazán térnék ki túl nagy volumenben, a látvány nagyon kellemes, a karakterek picit kevésbé kidolgozottak, mint minden egyéb, de a dinamikus játékmenetnek köszönhetően nem nagyon lesz időnk bámészkodni. A hang szerintem elég baba, a zenék kellőképp adrenalin pumpálóak, illetve a fegyverropogás, kiáltások és minden egyéb hangeffekt illeszkedik a játék atmoszférájához.
Összességében a PayDay 2 egy remek folytatás, az első részhez képest is kiváló előrelépés, néhány gyermeteg hibával (és mellőzendő egyjátékos móddal). A küldetések szinte random változása miatt szerintem kiváló újrajátszhatósági faktorral rendelkezik és kis túlzással a kooperatív játékmenet egyik etalonja is lehet. Egy remekül összeszokott csapat számára tényleg felhőtlen szórakozást biztosít, hosszú időre. Az értékeléshez adj hozzá egy pontot, ha már rendelkezel ezzel a csapattal. Balhéra fel!

(A játékot partnerünk, a Magnew Kft. biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Konzolok Szervize budapesti boltjában, illetve webshopjából meg is rendelhető.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
4. Tevez11  PlayStation.Community tag
2013.09.16. 20:35:14
LV23
Megvesszük!
"A fakezemmel,lekaszabolok pár Baszadékot"ArgFan75
3. ALF22  Son of Liberty
2013.09.16. 14:40:25
LV26
A single résztől mondjuk abszolút nem vártam semmit. Az csak arra jó,hogy gyakoroljon az ember. De egyébként lopakodó módban is meg lehet csinálni a bankosat egyedül. Jó sorrendben, körülnézve és jó skillekkel (halk fúró, meg erősebb "meggyőzésel" a túszok felé).
Youtuben van is róla videó. Utána meg a tetőn át kidobálni a pénzeszsákokat.

Ami nagyon kibasz az ideg a játéknál,hogy továbbra is fagy, meg nem tud jointolni akárkihez.
Szidják a kirúgást is, de sokszor muszáj kirúgni az embert, mert többet árt mint használ.
Ja meg a kártyás jutalomosztás se a legszerencsésebb. Az esetek többségében szinte két szinpárt ad a gép maszkok vagy fegyverkiegészítők helyett. Van egy rakás fegyver és 1 hónap alig kaptam értelmes cuccot. Egy rakás hasznos dolog még mindig nincs meg.

Meg jó lenne cspikedniük magukat az Overkillnél. Oké,hogy jönnek dlc-k (ingyenesek is), de ha ezt nagyon elhúzzák akkor sokkal hamarabb kihal a multija. Pedig nagyon jó a játék.
2. Binder  Drift & Photo
2013.09.16. 10:57:20
LV22
Idővel mindenképp beszerzős...a csapat megvan hozzá, uh. gyólesz. :)
1. Penge70  PlayStation.Community tag
2013.09.16. 10:55:44
LV22
" a testeket sem lehet arrébb vonszolni"
idővel azokat is lehet, de ezt a képességet be kell szerezni a Ghost kasztban (cleaner).
amúgy remek lett a teszt:)
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
PAYDAY 2
505 Games
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene / Hang:
Hangulat:
7/10
Pozitívum
Rendhagyó kooperatív küldetésrendszer, véletlenszerű, változatos helyszínek
Negatívum
Blőd szingli mód, pontatlan küldetéskeresés

MARTIN BELESZÓL
Olyan jó volt a bevezető, hogy rögtön kedvet kaptam a rabláshoz!