PlayStation.Community

2013.06.24. 08:29 Játékteszt
57 hozzászólás
Szerző: HTB
Értékeld a cikket!
Egy makulátlan elme örök ragyogása.

Hamburg, reggel 8:30, esik. A Taft tökéletesen tartja a hajam. Megállás Münchenben, fúj a szél. A Tafttal a hajam tökéletesen áll. Tovább Rómába, tűz a nap. A Taft a tökéletes védelem. Neo-Párizs, 2084, az Unreal engine-nek köszönhetően hajam még mindig makulátlan, de halvány lila dunsztom sincs, hogy ki vagyok és mi történik körülöttem.

A Dontnod szoftverének, a Remember Me című akciójátéknak kezdeti felütése a karma kiszámíthatatlan fanyar humorának iskolapéldája.
Vegyük Nilint, a fiktív jövendőbeli Párizs híres-hírhedt memóriavadászát. Épp a Bastille hideg padlójáról próbálja felvakarni magát, hisz a fagyi jó szokásához híven visszanyalt, és a nem mindennapi képességekkel megáldott agyturkászunk memóriája törlésre került azok által, akik ellen saját fegyverüket fordítva vívja kétségbeesett harcát az Errorista mozgalom csapatkacsájaként. A francia fővárost ugyanis a Memorize tartja sakkban a Sensen technológia segítségével. A Sensennek köszönhetően a lakosság egyenesen saját emlékeit töltheti fel a világhálóra, avagy szabadulhat különféle nem kívánt traumájától. Az emlékek megmásítása és eltörlése az új drog, és mint minden drognak, a technológiának is vannak nem kívánt mellékhatásai: a memória addikt Leaperek, a társadalom peremére kitaszított, torzult külsővel és egy fél kiló avokádó ösztöneivel és intelligenciájával rendelkező mutánsok, valamint maga a teljes kontroll alatt álló népesség.
Fantasztikus kiindulópont, telis-tele ziccerekkel és magas labdákkal, morális tanulságok, nagy életigazságok csábító illatával – a 8-10 órás kaland azonban éppen hogy csak karistolja a kiaknázatlan lehetőségek felszínét, a sztoriban rejlő potenciál mindvégig megmarad lehetőségnek, de be nem teljesedik. Kidolgozatlan jellemek, zömében klisés fordulatok és lineáris, leginkább Nilin visszatérő emlékei mentén haladó belső vívódás és melodráma vonja el a teret az egyetemesebb igazságoktól. Egyedül rejtélyes segítőtársunk, a folyamatosan fülünkbe duruzsoló, minket instrukciókkal ellátó Edge személye az, ami találgatásra és izgalmakra ad okot egészen a végjátékig. Ki ő? Mi ő? Barát? Netán ellenség? Látnok és forradalmár? Egy manipulatív őrült? Amikor már azt hinnéd, hogy megvan a válasz, a játék gondol egyet, és... Ez a találgatás volt az, ami hajtott előre Neo-Párizs hol fantasztikusan kreatív, hol együgyűen fantáziátlan helyszínein keresztül.

A borzasztó az, hogy a zsenialitásnak a csírája végigkíséri a játék minden szegmensét, de a kevés volt a szubsztrát és a szeretet, az egész játék egy nagy „ha”. Ha a történet a nagyobb mélységekkel bírna, még most is azon morfondíroznék. Ha a harcrendszert továbbfinomítják, a Batman freeflow mechanikájával emlegetnénk egy lapon a programot még évek múlva is. Ha a nyamvadt Unreal engine helyett bármi más döcögne a program hátterében, a művészi kreativitásnak hála a Remember Me iskolapéldája lehetne egy alternatív jövő grafikai ábrázolásának. Ehelyett marad a gúnyos ha-ha-ha, és a mindvégig keserű szájíz. Ha analógiát kellene vonnom a Remember Me és egy másik játék között, egyből az Alpha Protocol jutna eszembe. Innováció és vérfrissítés a videojátékok bűzölgő állóvizében, melyhez azonban a gyakorlati megvalósítás valahogy képtelen felnőni.

Visszakanyarodva a Remember Me érdemi elemzéséhez; a játékot egy közelharccal megbolondított TPS ugráldaként lehetne jellemezni. A játékidő 50%-ban az elénk vizionált akadálypályákon kell átverekednünk magunkat, a harcot én olyan 40%-ra saccolnám, a maradék tízet pedig környezeti fejtörők, valamint a játék legjópofább ötlete, a memória-remixek tesznek ki. Kezdjük az utóbbival.
A Faithless már 1998-ben elprüntyögte, hogy „God Is a DJ” – a Remember Me világában ez hatványozottan igaz. Bakelitek pakolgatása és keverése helyett azonban Nilin mit sem sejtő felebarátai agyát meghekkelve piszkál bele azok meghatározó élményeibe, ezzel befolyásolva a jelenben meghozott sorsfordító döntéseiket. A mechanika irtó jópofa, a játékos egy átvezetőt megtekintve kezdhet bele az agytekervények megpiszkálásába. Az emléket Nilin VHS kazettaként tekergeti előre-hátra, hogy bizonyos sebezhető momentumokat átírva, módosítva egy egészen új végkifejletet idézzen elő. Sajnos csak négy ilyen szekvencia került a játékba és a legutolsó nettó nulla kihívással bír, de érdemes és érdekes kísérletezgetni, nem egyből rájönni a jó megoldásra – nem semmi, hogy mennyi- és milyenféle konklúziója lehet egy adott jelenetnek.

A memória remixelés tehát a játék jutalomfalatkája, amiért nem kevésszer nyögvenyelősen kell megküzdeni. A platform részek az Unchartedet idézik, lineáris szakaszokon kell szakadékot ugrani, korlátokon és csöveken mászni és ugrándozni. Az irányítás azonban gyakran keresztbe tesz, nem egyszer hittem azt, hogy tökéletes időzítéssel és szögben ugrok, a program azonban az inputmomat teljesen másképp regisztrálta, és a sokméteres zuhanás után már dobott is vissza az előző checkpointhoz. Szerencsére az ugrabugra zöme rögzített kameranézetből történik, így legalább az operatőr nem tesz keresztbe a játékosnak.

Nem úgy, mint a harc során. Fentebb már említettem, hogy a Remember Me ökölharcai némi finomrahangolás után a generáció (szerintem) etalonjának számító Batman: Arkham Asylum tökeit is megszorongathatták volna. Nem így lett. A küzdőtér sarkaiba, falai mellé beszorulva a kamerán is úrrá lesz a páni félelem és megőrül. Alig látni valamit a tömegjelenetekben, a folyamatosnak szánt akció dühkitörésbe és kezelhetetlenségbe torkoll.
Pedig... pedig na: a játék négyes darab kombót ismer, melyek mind a Háromszög és Négyzet gombra épülnek. Nem mindegy azonban, hogy a kombó-lista feltöltése közben milyen effekttel kecsegtető Négyzet és Háromszöget illesztünk be az üresen tátongó mezőkbe, és azt se, hogy mikorra. Turbózhatjuk a sebzést, életelszívó képességeket rejthetünk el a mozdulatsorban, redukálhatjuk szupererőnk cooldownját, valamint a mimikri képességgel leutánozhatjuk az előző sebzésfajta speciális tulajdonságát. Ezt megfejelendő, minél hátrébb szerepel egy képesség a kombónkban, annál erősebb lesz.

A különféle ellenféltípusoknak köszönhetően ezek ügyes variálásában rejlik a kulcs. Lesznek ellenfelek, akiket a nyers erővel lehet meggyőzni a mi igazunkról. Máskor az elektromos páncélba bújtatott katona kicselezésének a kulcsa az öngyógyításban rejlik. A legelborultabb pillanatokban pedig Nilin öt szuperképességének folyamatos használatában rejlik a siker. Az egyik egy igazi freeflow támadáshullámot tesz lehetővé, míg egy másikkal a mechanikus ellenfeleket fordíthatjuk saját oldalunkra. Megint máskor láthatatlanul a „falkavezér” mögé osonva, azt egy ütéssel kiirtva győzedelmeskedhetünk a vezetőjétől megfosztott csürhe felett. Nilin mindemellett képes rövid időre megbénítani ellenségeit, a legjobb pedig az, amikor egy időzített bombát cuppant a tömeg közepén ácsorgó ellenfelére, majd hátraszökellve elégedetten várja a kirobbanó siker pillanatát.
Bizonyos bossfightoknál (amik a röhejestől a zseniálisig terjednek) a fenti képességek variálására lesz szükség, dinamikusan alkalmazkodva a harc pillanatnyi állásához.
Sajnos azonban a kombóknál nagyon kell figyelni, hogy ugyanazt az ellenséget üssük, hisz egy öt ütéses kombót nem lehet végigvinni öt különböző ellenfelet egyszer megütve. Teljesen feleslegesnek tartom ezt a korlátozást, számomra nagyon sokat rontott az amúgy ötletes és jópofa harci mechanikán, nem egyszer fölöslegesen elhúzva és idegesítővé téve egy-egy csatát.
Bár hosszabb lenne ez a bekezdés, de a játék fejtörői annyira triviálisra sikeredtek köszönhetően annak, hogy körülbelül a harmadik nekifutásnál a játék konkrétan leírja, hogy mit kell tegyünk a továbbjutáshoz. Hiába, 2013-ban luxus elvárni, hogy a játékos gondolkozzon. Pedig én gondolkoztam volna szívesen, de ha nem hagyják, hát nem hagyják.

Ami a külcsínt illeti, a játék egészére jellemző kettősség ezt is végigkíséri. A helyszínek koncepciója egy ijesztően hihető jövőképet vetít elénk, amit az Unreal motor és a csőfolyosókon való haladás gáncsol el a gólvonal előtt. Egyes bel- és kültéri helyszínek így is egész pofásan festenek, de nagyon sok a szürke és statikusan unalmas színhely. A mozgások is felemásak, a harc például egész impozáns impulzusokat küld agyunkba a belassításoknak és látványos kombóknak köszönhetően, máskor azonban átmenet nélküli mozdulatok rondítanak bele az összképbe.
Gondolom a fentiek fényében nem meglepő az sem, hogy a hangokkal sem tudtam tökéletesen elégedett lenni. Míg a többször is fel-felcsendülő főtéma és a különféle zenei kompozíciók kellemesnek hatottak, a b-kat szinkronhangok és japánosan suta monológok nem nagyon illettek a nyomasztónak szánt atmoszférába.

Egyszóval felemás játék lett a Remember Me. Hiába jutottak róla eszembe olyan címek, mint az Uncharted (platform részek), Batman sorozat (harc), Heavy Rain (memória remixelés), inkább visszasírtam a fentiek tökéletességét, nem pedig párhuzamot vontam köztük és a Remember Me között.
Talán több fejlesztői tapasztalattal, nagyobb idő- és pénzkészletek segítségével a Remember Me a generáció végének egyik nagy meglepetése lehetett volna, így azonban megmarad egy szűk, álmodozó réteg alternatív messiás-féleségének.
Az igazi messiások azonban képesek tömegeket megszólítani.

(A játékot partnerünk, a CNG.hu jövőből érkezett ügynökei biztosították tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a budapesti Konzolok Szervize videojáték szaküzlet boltjában, illetve webshopjában a linkre bökve.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
57. HUN_GERGO  PlayStation.Community tag
2013.12.06. 14:26:32
LV15
Gyenge lett, jogos a 6pont.
56. Repeat  PlayStation.Community tag
2013.12.01. 09:17:01
LV1
8-9 alá nem is szabadott volna értékelni ezt a játékot, bezzeg láttam olyan címeket felértékelni hogy csak nevettem, erre ez a 6??? a címe a lényeg, abból kiderül minden, aki végigviszi, az emlékezni fog rá..
55. Alyssa  Kitiltott felhasználó
2013.07.02. 07:45:28
LV3
Válasz 54. mc_sabotage üzenetére:
Azért én megadom neki az esélyt.
54. mc_sabotage  PlayStation.Community tag
2013.07.01. 18:03:51
LV2
Válasz 49. Alyssa üzenetére:
A Mirrors Edge-t leültem és akkor álltam fel mikor vége lett úgy beszippantott, ezt a játékot pedig 40 perc után kivettem, akármennyire is be voltam szippantva! :D
53. mc_sabotage  PlayStation.Community tag
2013.07.01. 18:01:08
LV2
Ez egy B kategória akár honnan nézed!
52. SOLDIER  49%Motherfucker/51%SonOfABitch
2013.06.28. 18:10:25
LV11
Válasz 51. DrZaius üzenetére:
Vagy ennyire elvakultak vagytok ezzel a game-mel?
Átlagosan 6-7 között van, amivel semmi baj nincs. Jó.
Please to meet you... Hope you guess my name.
51. DrZaius  Szerkesztő
2013.06.28. 17:51:55
LV3
Válasz 50. SOLDIER üzenetére:
Akkor baj van a gépeddel, vagy ekkora lenne a különbség a Box-os verzióhoz képest?
50. SOLDIER  49%Motherfucker/51%SonOfABitch
2013.06.28. 12:44:37
LV11
Még csak a nullás és az első fejezet volt meg, de eddig a grafika egyáltalán nem kiváló. Főleg egy Arkham City és egy DmC után. Körbeforgatom a kamerát a falak, a víz mind elveszíti a texturáját, folyamatos a lassulás, darabos animáció. Szóval lehet hogy elsőre szép, de tele van bugokkal. Maga a játék eddig nem rossz.
Please to meet you... Hope you guess my name.
49. Alyssa  Kitiltott felhasználó
2013.06.27. 15:23:46
LV3
Válasz 15. Petunia üzenetére:
Ha a Mirror's-hoz hasonlítod, rossz nem lehet! :)
Be fogom szerezni, a trailerek alapján bejön.
48. martin  Főszerkesztő
2013.06.25. 20:30:42
LV27
Válasz 47. gomez üzenetére:
7-8 lehet, ott felfelé húzott a tesztelő.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
47. gomez  PlayStation.Community tag
2013.06.25. 17:57:06
LV1
Válasz 41. martin üzenetére:
És a Fuse, a középszerüség mintapéldánya, a szigorú féle 8 pontot kapta? :)
46. Yokozuna  PlayStation.Community tag
2013.06.25. 15:55:03
LV6
tetszik a csaj.
"Csináltunk fényt. A végén már Unikumból."
45. SOLDIER  49%Motherfucker/51%SonOfABitch
2013.06.25. 15:29:33
LV11
Nem akartam, de ha egy nagyszerű barátom is úgy gondolja, ki fogom próbálni a játékot. Már csak emiatt a nagy megosztottság miatt is.
Please to meet you... Hope you guess my name.
44. DrZaius  Szerkesztő
2013.06.25. 15:17:26
LV3
Mondjuk ez a 6 pont még elfogadhatóbb, mint a Gamespot 8 pontja a TLoU-ra... XD
43. KonzolBojti  Legendary Zombie Hunter
2013.06.25. 13:14:36
LV2
Válasz 40. solid üzenetére:
Ha a lottó ötösöm múlna rajta, most nagyon pipa lennék.:)
“Fear is the path to the dark side."
42. solid  PlayStation.Community tag
2013.06.25. 11:54:52
LV12
Válasz 41. martin üzenetére:
Így legalább bekódoltátok hogy ha valaki a pontszámhoz képest csalódik a játékban, az lehetőleg csak pozitív csalódás legyen. :)
"Game has changed"
41. martin  Főszerkesztő
2013.06.25. 11:43:25
LV27
Válasz 40. solid üzenetére:
Szó szerint ezt gondolom. A 6 pont szigorúbb, a 7 pont lazább teszteredmény lehet.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
40. solid  PlayStation.Community tag
2013.06.25. 11:35:56
LV12
Válasz 39. martin üzenetére:
A 9 egyértelműen erős túlzás... már csak a más 9 pontos játékokkal való összevetésből is nyilvánvalóan látszik, az nehezen tartható. A 8 azoknak szólhat akiknek személyesen tényleg annyira bejött hogy kicsit elfogultabbá váltak és a negatívumokat hajlandók elfogadni. Valószínűleg a 6-7 pont tényleg az, ami a szélesebb közönségekhez is szól. Aki elfogultabb, az meg adjon hozzá magának 1 vagy 2 pontot, de mivel kevesebben vannak, tényleg indokolatlan emiatt a réteg miatt a szent és sérthetetlen, kőbe vésett pontot felhúzni mondjuk 8-ra. Én személy szerint 7-et írtam volna rá, de a 6-ot is el tudom fogadni (ez viszont az alsó határ, szerintem az 5 pontról ugyanúgy nem életszerű vitatkozni mint a 9-ről)... csak azt nem értem hogy miért ilyen kritikus az az egyetlen szám ott az értékelőben... mintha a lottó ötöse múlna rajta itt a fél társaságnak. :D
"Game has changed"
39. martin  Főszerkesztő
2013.06.25. 11:22:12
LV27
Válasz 37. RAIKOH üzenetére:
Olyan emberekkel beszéltem a játékról, akik hihető szakemberek a témában. Véleményem az ő véleményükre alapozom. Azt hiszem, 6 vagy 7 pontról lehetne vitát nyitni, mint ahogy a The Last of Us esetében is lehet a 9 vagy 10-ről. Azt azonban nem hiszem, hogy ez a game 9 vagy 10 pontos lenne.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
38. Petunia  Szerkesztő
2013.06.25. 11:10:40
LV12
Válasz 36. martin üzenetére:
Elég lenne az első 2, max. 3 epizód, hogy lásd, nekünk is van némi igazunk... :)
Endure and Survive
37. RAIKOH  PlayStation.Community tag
2013.06.25. 11:09:07
LV5
Válasz 36. martin üzenetére:
Na ez komikus....
PSN ID: PITYUKA , XBL ID: SOULREAVERAZIEL
36. martin  Főszerkesztő
2013.06.25. 10:43:16
LV27
Válasz 35. RAIKOH üzenetére:
Igen.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
35. RAIKOH  PlayStation.Community tag
2013.06.25. 10:34:38
LV5
Válasz 34. martin üzenetére:
Ezt most ugy mondod, hogy a jatek meg a kezedben sem volt ??
PSN ID: PITYUKA , XBL ID: SOULREAVERAZIEL
34. martin  Főszerkesztő
2013.06.25. 09:52:29
LV27
Válasz 33. Petunia üzenetére:
Ez esetben örülök, hogy nem itt tesztelted, mert már a 8 is, de a 10 meg főleg elég komikus értékelés lett volna.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
33. Petunia  Szerkesztő
2013.06.25. 09:51:23
LV12
Válasz 32. martin üzenetére:
Én igazság szerint azon agyaltam, miért nem 10 a Remember Me. :)) De basszus, emberek vagyunk, nem robotok, érthető, ha nem egyformán látunk egy-egy játékot. Én tiszteletben tartom azt is, amit itt adtatok rá, noha nem értek egyet vele. A teszt mindettől eltekintve nagyon jó lett.
Endure and Survive
32. martin  Főszerkesztő
2013.06.25. 09:31:58
LV27
Válasz 31. Foxhound üzenetére:
Mókás lenne erre egy 9 pont, amikor a TLU is annyit kapott több helyen.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
31. Foxhound  Szerkesztő
2013.06.25. 09:01:58
LV14
Látványilag nagyon szép, nekem többször már-már nextgen érzést adott. HTB inkább arra gondolhatott, hogy ahogy írta, voltak helyszínek a nagyon pofásak mellett, amik olyan semmilyenek voltak. De itt tényleg nem átlagos a graf (egyébként magát a látványt egy teljesen új renderelési eljárással készítették). Amúgy nemigazán értem, mi bajotok az értékeléssel. A cikkben folyamatosan jelen van az a kettősség, amit a játék is nyújt. Talán csak nincs kihangsúlyozva a pozitívum. De alapvetően egy rettentően kötött csőjáték (igen, sokkal jobban mint a Drake), felemás (számomra inkább visszás, mint pozitív) harcrendszer, továbbá a lendületet folyamatosan megakasztó, aránytalanul adagolt tutoriálok és átvezetők jellemzik (ez utóbbi pl kifejezetten zavart). Effektív egy baromi jó - lehetett volna - játék, eszméletlen jó - lehetett volna - atmoszférával. 8-9 pontoktól igen messze van, max adtam volna rá 7-et. Ez meg az én álláspontom.
"Why did i move here? I guess it was the weather."
30. martin  Főszerkesztő
2013.06.25. 08:46:52
LV27
Válasz 27. beiz üzenetére:
Még egy ilyen martinkázás és úgy kibszlak innen, mint a cicákat szokták.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
29. DrZaius  Szerkesztő
2013.06.25. 08:17:06
LV3
Válasz 28. solid üzenetére:
Egy játék lehet megosztó, de nem látni a grafikán, hogy mennyire tökéletes... Vagy PS3-on nem az? Én Boxon toltam...
28. solid  PlayStation.Community tag
2013.06.25. 01:00:21
LV12
Válasz 27. beiz üzenetére:
Nem, szerintem nem értettél meg: én azt a részét komolyan gondoltam, hogy kicsit több tiszteletet kéne tanúsítanod és most nem feltétlenül martinra, mint főszerkesztőre gondolok (nem vagyok a virtuális testőre), hanem martinra vagy bárki másra mint emberi lényekre. Pláne, ha a legkevesebb okot sem adták rá hogy beinduljon az önvédelmi mechanizmusod, a 21-es hsz egy szimpla kérdést tartalmazott, támadásnak nehezen értelmezhető. És az én kommentem sem támadás, kérlek ne vedd annak!

A pontszámok meg természetesen nagyon szubjektívek, mindig adhatnak és adnak is alapot a vitára, egyet nem értésre. Ezzel nincs is semmi gond, jelen teszt alanyára hozzád hasonlóan pl. egy 7-est én is biztosan megadtam volna, talán még 8-ast is (Fuse-ról nem tudok nyilatkozni). De ahogy Petúnia is írta a 15-ben, hogy valószínűleg olyan megosztó ez a program mint anno a Mirror's Edge volt, amire én a magam részéről kb. 5 pontot adnék, más számára viszont simán 8 pont.
Szóval ilyen dolog ez, nehéz megítélni. Anno a Heavy Rain teszt végére pl. a PSC nem is mert pontot írni... :D
"Game has changed"
27. beiz  PlayStation.Community tag
2013.06.24. 20:10:19
LV1
Válasz 25. solid üzenetére:
Jah télleg xd Bocsi, el is felejtettem. Jogos az észrevétel.

De érdekes h kb 10 hozzászólásból 8 nem ért egyet a ponttal, de azért értetlenkedjünk egy sort.
26. martin  Főszerkesztő
2013.06.24. 19:53:36
LV27
Válasz 24. oovagrantoo üzenetére:
Lánykoromban?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
25. solid  PlayStation.Community tag
2013.06.24. 19:35:26
LV12
Válasz 22. beiz üzenetére:
"neked Főszerkesztő Úr!" xD
"Game has changed"
24. oovagrantoo  PlayStation.Community tag
2013.06.24. 19:20:52
LV1
Válasz 23. martin üzenetére:
lol, régen márti is voltál ha jól emlékszem
Prosztatát mindenkinek!!!
23. martin  Főszerkesztő
2013.06.24. 18:57:17
LV27
Válasz 22. beiz üzenetére:
Martinka?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
22. beiz  PlayStation.Community tag
2013.06.24. 18:17:45
LV1
Fuse 8
Remember me 6
Mit nem értesz martinka? Ennyire bonyolult?
21. martin  Főszerkesztő
2013.06.24. 17:53:06
LV27
Válasz 20. beiz üzenetére:
Milyen pontokat szórt össze-vissza a PSC?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
20. beiz  PlayStation.Community tag
2013.06.24. 17:32:29
LV1
Mostanában a psc össze-vissza szórja a pontokat. Tudom- tudom, minden játékot önmagában kell értékelni és értelmetlen a gémek összehasonlítása, de basszus!!! A Fuse nem oly régi 8-asa után jelen game 6 pont???? Lehet összekevrték a pontokat mert éppen a fordítottja áll :)
A látvány pedig pazar, sokan megirigyelhetnék.
19. KonzolBojti  Legendary Zombie Hunter
2013.06.24. 16:39:59
LV2
Válasz 18. KonzolBojti üzenetére:
Ja, igen... mindezt úgy mondom, hogy abszolút nem érdekelt, hidegen hagyott, sőt irritált a játék a trailerek alapján, aztán véletlenül hozzám került egy példány, és alig bírtam abbahagyni.
“Fear is the path to the dark side."
18. KonzolBojti  Legendary Zombie Hunter
2013.06.24. 16:38:02
LV2
"Ami a külcsínt illeti, a játék egészére jellemző kettősség ezt is végigkíséri. A helyszínek koncepciója egy ijesztően hihető jövőképet vetít elénk, amit az Unreal motor és a csőfolyosókon való haladás gáncsol el a gólvonal előtt. Egyes bel- és kültéri helyszínek így is egész pofásan festenek, de nagyon sok a szürke és statikusan unalmas színhely."

Nem tudom, mikor volt utoljára ilyen, de konkrétan többször is megálltam csak azért, hogy körbenézzek és megfigyeljem a teljes helyszínt, mert annyira varázslatos az összkép... közben ámuldoztam a fényjátékon, néha még a gépre is ránéztem, hogy biztosan az aktuális generáció résztvevőjével játszom.

Azért egy 7-8 pontot szerintem simán megér, de nem szokásom a pontokon lovagolni, szóval itt be is fejeztem.
“Fear is the path to the dark side."
17. RAIKOH  PlayStation.Community tag
2013.06.24. 16:37:48
LV5
6 ???? na nerohogtess, el sem olvasom a tesztet , viszont Petunia jol mondja a dolgokat hi5
PSN ID: PITYUKA , XBL ID: SOULREAVERAZIEL
16. kris8360  PlayStation.Community tag
2013.06.24. 16:36:00
LV5
Válasz 14. DrZaius üzenetére:
HTB monnyonle!
15. Petunia  Szerkesztő
2013.06.24. 16:30:02
LV12
Válasz 14. DrZaius üzenetére:
Sztem ez olyasmi, mint a Mirrors Edge, legalábbis nálam az a fíling jött le, már a forradalmiságot, zsenialitást tekintve. A sztori külön nagyon tetszett, nagyon logikus, érdekes. :) Abszolút meglepetés, és én tökre szerencsésnek éreztem magam, hogy az országban talán elsőként fedezhettem fel. :)
Endure and Survive
14. DrZaius  Szerkesztő
2013.06.24. 16:03:45
LV3
Válasz 13. Petunia üzenetére:
Nagyon jó teszt lett, olvastam! Gratula hozzá! Számomra ez a játék az év meglepetése, nagyon kellemesen csalódtam benne!
A TLoU azért nem lehetett az év meglepetése, mert arról tudtam, hogy hibátlan lesz! :)
Egyébként mikor játszottam a RM-vel, arra gondoltam hogy nem lehet erre 9-10 pontot adni? Akkor mi az?! Az az ember aki kevesebbet ad, az tudja élvezni a játékokat vagy be van savanyodva teljesen?
13. Petunia  Szerkesztő
2013.06.24. 15:45:34
LV12
Válasz 10. seeYOUsoon üzenetére:
Bizony! Esetemben mondjuk volt pár riccenés, mert egy preview verziót toltam egy távolról sem tökéletesen működő tesztelői gépen, de maga a látványvilág egyszerűen csodálatos. Nemcsak aprólékosan, gondosan kidolgozott, de hihetetlenül atmoszférikus is. A zenével semmi baj, az ellenfelek jópofák, sokfélék. A harcrendszerhez ugyan szokni kell (miért? mert újszerű!), de ha belejön az ember, nagyon élvezetes, a főellenfelek pedig szó szerint megizzasztanak. A platformozás során semmi hibát nem tapasztaltam, igaz, nem Uncharted-féle rendszerről van szó, persze nem is azonos a két műfaj. A memory remixingről ne beszéljünk, de a Remembrane is tök jó ötlet. A gyűjtögethetőkről semmi szó nem esik a tesztben, pedig a sztorihoz nagyon sokat hozzáadnak, értelmezik, és boostolják a skilleket.

Én erre a játékra 9 pontot adtam a Konzol Magazinban, és mindent tartok, amit a tesztben írtam.
Endure and Survive
12. Pep  PlayStation.Community tag
2013.06.24. 15:34:12
LV1
Ez nagyon nagy szerintem. A híres AC3-at hosszabb rövidebb úton kivágtam de ez bejött. Pedig az egyik kedvencem volt az AC sorozat. Nekem a grafika is nagyon tetszett és a helyszínek is egészen különlegesek. A zenék is passzolnak. A hat pont szerintem elég furcsa.
11. DrZaius  Szerkesztő
2013.06.24. 14:57:24
LV3
Válasz 8. kris8360 üzenetére:
Mivel játszott szerinted? A generáció legszebbje!!!
10. seeYOUsoon  PlayStation.Community tag
2013.06.24. 13:21:20
LV5
Válasz 9. Petunia üzenetére:
a látvány tényleg páratlan és művészi, francia profizmus iskolapéldája.
..loading, please wait..
9. Petunia  Szerkesztő
2013.06.24. 12:48:57
LV12
6 pont???? Nem olvastam a tesztet, de ez... Simán 9. A játék egész egyszerűen gyönyörű, tartalmilag pedig zseniális. Ami nem vélemény, hanem tény.
Endure and Survive
8. kris8360  PlayStation.Community tag
2013.06.24. 12:34:56
LV5
Látványosság átlagos? Szerintem eszméletlen jól néz ki. De hát ezek csak vélemények.
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
REMEMBER ME
Capcom
Látványosság:
Átlagos
Játszhatóság:
Átlagos
Szavatosság:
Átlagos
Zene / Hang:
Átlagos
Hangulat:
6/10
Pozitívum
Innovatív, jó ötletek...
Negatívum
Középszerűen megvalósítva

MARTIN BELESZÓL
Nem került a kezembe, de megnézném. Mondanak róla jót is rosszat is; pont, mint HTB a tesztben.