PlayStation.Community

2013.06.18. 23:00 PlayStation Network
6 hozzászólás
Szerző: Kyo
Értékeld a cikket!
A Fekete Lovag mindig győz!

Tapsvihar zúdul a cseppnyi színpadra, miközben belépek; mintha épp most ért volna véget az előadás. Nem lepődtem volna meg, ha lekésem – mostanában ilyen az én formám –, ám a felhangzó prológus tudtomra adja, hogy még nem maradtam le semmiről.

„A mese amit most hallani fogsz, a Fekete Lovag és az ő kardjának históriája. Réges-régen... igazából már nem is tudom, mikor történt mindez. Inkább maradjon csak egy rejtélyes történet, amit generációról generációra, szájról szájra adtak tovább az idők során.
Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy királyság, abban a királyságban pedig élt egy hercegnő, aki olyan szép volt, mint egy virágszál. Ez a hercegnő amennyire gyönyörű volt, annyira kegyetlen is, ezt pedig rengeteg alattvalója bánta. Ám ebben a királyságban élt egy hatalmas erejű Kardszellem is, aki le akart számolni az őrült hercegnő uralmával, ezért megidézte a Fekete Lovagot. A Fekete Lovag, a Kardszellem, és az őrült Hercegnő – vajon mit tartogat számukra a sors? E történet befejezését semmiképp nem érdemes elszalasztanod!”
Még a helyemet keresem, de a függöny nem vár, azonnal feltárul az első díszlet, ami kifejezetten... rendhagyó. Egy hangulatos lakás tűnik fel a színen, amelyet villódzó neonreklámok fénye világít meg az éjszakában. Minden felvillanás során egy árny tűnik fel a szoba közepén, szinte úgy tűnik, mintha lebegne, de aztán észreveszem a nyakára tekeredett kötelet... Hosszúnak tűnő másodpercekig szemlélhetjük a bizarr csendéletet, aminek hirtelen rángatózás vet véget; talán mégsem halt meg! Rövid vonaglás után a figura kiszabadul a kötél fogságából és a padlón találja magát. Az első dolog, amit megpillant, nem éppen hétköznapi jelenség: egy padlón fekvő páncél, és mellette egy furcsa, szellemszerű arc ragadja meg a tekintetét. Csodálkozni azonban nincs idő, hiszen az érdekes teremtmény gyönyörű fények kíséretében éppen a szeme láttára ölti fel egy kard formáját! A pengét körülvevő sejtelmes lila derengés különleges erejű fegyver benyomását kelti – még láthatóan rettentő állapotban lévő névtelen hősünk sem tud ellenállni a csábításnak. Ahogyan elindul felé, mozdulatai egy élőhalott lassúságát idézik, de kitartóan csoszog célja felé. Elérve azt lassan, de magabiztosan megragadja a markolatot, mire hirtelen csoda történik! Valamiféle különös varázslatnak hála egy szépséges fekete páncélban találja magát, ereje pedig visszatér, sőt, megtöbbszöröződik! A Fekete Lovag hátborzongató üvöltéssel közli a világgal, hogy itt van, reszkessen minden bestia!
Nem is vesztegeti az időt, csillogó kardjával a kézben azonnal útnak indul. Mindeközben odakint valami borzalmas történik, ugyanis az apartman váratlanul hatalmas robajjal kezd el magába roskadni, de szerencsére új erőre kapott harcosunk számára gyerekjáték kijutni az épületből. Az utcára lépve azonban meghökkentő kép fogadja: bármerre néz, szörnyszülötteket lát! Torzó nélküli fejek és kétarcú, undorító emberszerű lények vetik rá magukat, bőven van hát lehetősége kipróbálnia a kezében tartott pengét. Pár szúrás, és az ocsmányságok szó szerint szétrobbannak útjából – a fegyver láthatóan hatásos! A támadók hulláma nem akar megszűnni, a Lovag pedig a levegőbe szökken, hihetetlen érzékkel kerülve ki néhány fájdalmas meglepetést, hogy fentről sújtson le az egyik rettenetre. Ádáz harc dúl az utcákon, a sötét harcos pedig nem kíméli ellenfeleit, kitépett szíveiket begyűjtve pusztítja el őket egyenként.
Még az ég alja is vöröslik ezen a pokoli éjszakán, ám ez most nem a vihar közeledtét jelzi: a város távoli kerületei már lángokban állnak. Főhősünk halálos szélvészként suhan célja felé, megállíthatatlanul, mindenkit eltörölve, egyenesen a végső párviadalig, amin életek ezrei múlnak majd...

Nem, nem valami újhullámos dark fantasy színdarab előadásán jártám, csak volt alkalmam megismerkedni a Digital Reality és a Grasshopper Manufacture közös, Black Knight Sword című játékával, és rendkívül élveztem a produkciót!
Enyhe irigységgel vegyült büszkeség lesz úrrá rajtam, amikor belegondolok, hogy a magyar Digital Reality srácai már két alkalommal is olyan emberekkel dolgozhattak együtt, mint Suda51 és Akira Yamaoka. Bár Goichi Suda, és az általa alapított Grasshopper Manufacture nem váltotta meg a világot, sőt, enyhén fogalmazva sem ért el hatalmas sikereket, ám őrült ötleteivel, a különféle játékstílusok egyedi megközelítésével, valamint Tarantinót idéző filmvilágos utalásainak köszönhetően elkötelezett rajongótábort tudott maga mellé állítani. Nem árulok el nagy titkot azzal, hogy én is ebbe a csoportba tartozom, így rendkívül kíváncsian vártam a Digital Reality és Suda szerelemgyermekét, amit eszg_ kolléga nemrég vesézett ki az oldal hasábjain. A Sine Mora teljes nyugodtsággal indulhat a tavalyi év egyik legjobb letölthető játéka címért, egy ilyen indítás után pedig nagy volt az elvárás második közös játékukkal szemben is, ami a Black Knight Sword nevet viseli. A horizontális shmupok táborát erősítő Sine Morával egyetemben ez a játék is a 8- és 16bites korszak egyik népszerű zsáneréhez nyúl vissza, ugyanis a brutális nehézségű oldalra scrollozós akció-kalandjátékoknak állít emléket.

Ez egy olyan stílus, ahol nem engedhetsz meg magadnak hibákat. Minden történést előre tudnod kell és tökéletes reflexekkel kell rá reagálnod, ebből kifolyólag elsőre végigszaladni gyakorlatilag lehetetlen. Még a legjobb képességű játékosoknak is többszöri nekifutásra lesz szüksége a pályák memorizálásához, hiszen az ellenfelek pozíciójának és a csapdák helyének ismerete nélkül nem sok esély van a továbbjutásra. A mozdulatokat ki kell centizni, meg kell fontolni, mert bár van checkpoint rendszer a programban, de ez csak addig érvényes, amíg van próbálkozási lehetősége (élete) a játékosnak, utána lehet elölről kezdeni az adott szintet. A cél mindenhol ugyanaz lesz: minél több ellenséget halálra szurkálva kell eljutni a pálya végéig, ahol egy szívós főellenfél leterítése után jön a következő helyszín, és így tovább.
Az igazi élvezet az egyre nehezedő harcok és a különféle platform részek abszolválásában rejlik, a nehézségi szintből adódóan pedig a sikerélmény nem marad el! Hősünk alaptámadása a szúrás lesz, melyet álló helyzetből tud előre végrehajtani, illetve ugrás közben egy különleges módon, lefelé, ezzel gyakorlatilag „pattogva” az ellenfél fején, amíg az ki nem dől. Ez amellett, hogy sok esetben biztonságosabb, a virtuózok számára olyan megoldásokra is lehetőséget ad, mint a szakadékok áthidalása az ellenségeken keresztül, bónusz pontokért. Ez csak a kezdő felhozatal, hiszen a későbbiekben újabb és újabb támadások nyithatóak meg, illetve Black Hellebore nevű segítőnknek hála a képernyőt leradírozó varázslatokat is elsüthetsz szorult helyzetekben.
Bár hagyományos értelemben vett védekezés nincs, egy elkerülő mozdulattal megúszhatóak a Lovag felé intézett csapások, ami rendkívül hasznos lesz a küzdelmek sikeres megvívásában. Sajnos ahhoz képest, hogy ez szinte nélkülözhetetlen, csöppet macerásra sikerült az elérése, ugyanis a le irány és az X kombinációjával hajtható végre. Nem egészen értem, hogy miért nem lehetett ezt egy gombra helyezni, mint például a Bayonettában (vagy ha már 2D, akkor Castlevania), hiszen majdnem ugyanúgy működik, ráadásul több gomb is kihasználatlanul áll a kontrolleren.

Mindenesetre bőven lesz alkalmad, hogy megszokd ezt az apró furcsaságot, hiszen ellenfelekből nem lesz hiány. A legegyszerűbbek csak közelről tudnak támadni, néhány szúrás haza is vágja őket, de aztán jönnek olyanok, akik már dobálni is képesek, nagyok, és relatíve gyorsan mozognak. Lesznek rugóval hatalmasat ugró lófejek, gyors farkasok, vagy repülő, madárfejeket szorongató lények, amik majdnem úgy köpködik a golyókat, mintha egy bullet hell játékhoz készültek volna. Ha tudod, melyik ellenfél ellen mit kell tenned, és sikerül elkapni a ritmust is, akkor úgy haladhatsz a pályákon, mint forró kés a vajban, azonban elég egyetlen másodpercnyi hiba, és elbukhatod az egészet. A Black Knight Sword nem elnéző, és habár kikerülhetsz győztesen egy félresikerült csatából is, tartalékok híján talán picit később, de ugyanúgy fűbe harap majd lovagunk. Persze nézzük a jó oldalát, itt az is hasznos, ha csak egy picit többet lát a játékos a rá leselkedő veszélyekből, hiszen következő alkalommal máris könnyebben tudja megoldani a kihívásokat, ha tudja, hogy mit, merről és mikor várjon.

Tökéletesen helyt állni a harcokban szinte elengedhetetlen, de nem ez az egyetlen feladat, ugyanis a pályaszakaszokat platformer részek kötik össze. Meglepő, hogy bár a Fekete Lovag nehéznek tűnő páncélban írtja a szörnyeket, igazából meglehetősen könnyen és rugalmasan mozog, az ugrálás egyáltalán nem esik nehezére. Olyannyira nem, hogy az X kétszer megnyomásával tovább is a levegőben maradhat! Szükség is lesz rá az olyan látványos és adrenalin pumpáló részek során, mint például a menekülés a folyamatosan emelkedő vízszint elől, szöges padló feletti, cirkuszba illő parádézás az ellenfelek között, vagy ugrálás rakéták hátán a sivatagban. Igazán embert próbáló feladat lesz mindig mindenhova a megfelelő pillanatban leérkezni, még épp mielőtt betalálna egy ütés, vagy mondjuk leszakadna a padló, a játékos pedig csak magát okolhatja, ha valami nem sikerül. Van azonban néhány buktató, mint például a platformokról lelépve nem működő dupla ugrás, valamint az olyan direkt szívatásokról, mint a csak kicselezéssel elkerülhető lövések még nem is beszéltem. Habár a félresikerült ugrásokat csak az életerő csökkentésével bünteti a Black Knight Sword, itt az is épp eléggé fájdalmas tud lenni.
A készítők segítségképpen boltokat helyeztek el a szakaszok között, ahol nagyobb védelmet nyújtó páncélt, életerő töltőket, próbálkozási lehetőségeket lehet venni, ám az eladásra kínált termékek ára minden vásárlás után feljebb kúszik, úgyhogy nem érdemes dobálózni a fizetőeszközként szolgáló szívekkel! Mi több, a próbálkozási lehetőségek elvesztése után a megvásárolt segítségek is mind elpárolognak, úgyhogy fogszívásra bőven ad lehetőséget a Black Knight Sword. Természetesen erre sokan csak mosolyognak majd, hiszen régen is így ment ez, de akik nem nagyon nosztalgiáztak mostanság, és nincsenek „edzésben”, könnyen elfelejthetik, hogy húsz éve mennyi szenvedésen kellett túltennie magát az embernek, mire megláthatta a hőn áhított befejezést. Ehhez hasonló kihívást manapság talán csak a Demon’s Souls és a Dark Souls (esetleg innen volt ismerős a cím?) támasztott a játékosokkal szemben, viszont azok kifejezetten jól teljesítettek a kasszánál, úgyhogy tagadhatatlanul van igény az átlagnál keményebb játékokra. Jól észrevehető az az egyre hangsúlyosabbá váló tendencia, hogy a fejlesztők (és a gyártók) próbálják megint magukhoz édesgetni az új célcsoportok hajkurászása közben picit elidegenedett egyéneket, büszkén hirdetve „hardcore” élményt nyújtó játékukat. Az esetek többségében szerencsére ez nem megy az alkalmi játékosok kárára, viszont van néhány kompromisszumot kevésbé ismerő gyöngyszem, aminek már az alapkoncepciójában lebetonozva áll a kiemelkedő nehézségi szint – én személy ide sorolnám ezt a játékot is.

Mielőtt befejezném, szeretnék még szólni a művészeti megvalósításról, hiszen a Black Knight Sword ebben a tekintetben igazán nagy dolgokat tud felmutatni! Különlegesen bizarr látványvilága a kelet-európai animációs filmek, valamint a mesekönyveket megelevenítő japán papírszínház egyvelegéből építkezik, igazi rémálomszerű hangulatot varázsolva. Technikailag a főhős egy helyben áll, miközben a hátterek mozognak, új helyszínre érve a szemünk láttára csúszik be a következő díszlet, és természetesen minden olyan, mintha egy rémisztő illusztrációkkal díszített könyvből lenne kivágva. Egyszerűen telitalálat! Hallható, hogy Akira Yamaoka, a Silent Hill széria hangmérnöke és zeneszerzője igazán a szívén viselte a projektet, hiszen audio-téren is kiemelkedőre sikerült a Black Knight Sword. Mindezt úgy, hogy hagyományos értelemben vett dallamokról nem igazán beszélhetünk a játék kapcsán: felejthetetlen hangok és zajok sokasága adja meg a szükséges pluszt, amire a hátborzongatóan ismerős orgánumú narrátor teszi fel a koronát. Zenéknél, különösen slágereknél nálam is sokszor megesett, hogy nem tudtam kiverni a fejemből, na de „egyszerű” hanghatásoknál? Zseniális!

Igen, a Black Knight Sword nem tökéletes, kemény, de imádnivaló játék. Ha szeretted a Ghosts‘N’Goblins-t, vagy csak szeretnél látogatást tenni a ’80-as, ’90-es évek fenegyerekeinek idejében, mai technikai megvalósítás mellett, akkor mindenképpen érdemes egy kipróbálnod a Digital Reality remekművét. A játékmenet első ránézésre talán puritánnak is tűnhet, de amint ráérzel a kemény munkával elért siker ízére, meg sem állsz majd második végigjátszásra megnyitható igazi befejezésig!

Kiadó: Reverb Communications
Fejlesztő: Grasshopper Manufacture / Digital Reality
Megjelenés: 2012.12.12.
Ár: £7.99/€9.99
Játékosok száma: 1
Kép: 720p
Hang: Sztereó
3D támogatás: Nincs
Move támogatás: Nincs
Demo: Van
Méret: 763MB
Web: Black Knight Sword
PSN feltöltőkártya: Konzolok Szervize
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
6. Balee  Devil's Advocate
2013.06.19. 19:08:18
LV12
Hmm, szupernek tűnik, mindenképpen beszerzem majd.
5. JediEco  Szerkesztő
2013.06.19. 11:42:56
LV3
Sőt, még Vitára is van... :)
"Néha tanácstalan vagyok, mint egy kisközség!"
4. SOLDIER  49%Motherfucker/51%SonOfABitch
2013.06.19. 11:36:39
LV11
Meta, had közöljem veled az örömhírt; már vagy egy éve van Sine mora ps3-ra.:) Még demo is van.
Please to meet you... Hope you guess my name.
3. metadata  PlayStation.Community tag
2013.06.19. 10:41:20
LV15
Nagyon megjött a kedvem. Valami ilyesmire vágyom mostanában. A Sine Morát is jó lenne ha PS3-ra portolnák!
FatHead
2. Drivolis  Felséges Úrnő
2013.06.19. 09:15:54
LV23
Rohadt jól néz ki! Rá is került a listámra.
(⌐■_■)--︻╦╤─ - - - (╥﹏╥) ladyv89
1. seeYOUsoon  PlayStation.Community tag
2013.06.19. 07:49:50
LV5
már régóta szemezgettem a játékkal de tanácstalan voltam.. a teszt meggyőzött hogy nekem ez kell, köszöntem.
..loading, please wait..
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Shadowgate (PS4, PSN)
2019.11.19. 14:49 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: Chester013
Félelmetes fantáziajáték! A Főhős te vagy!
Mutazione (PS4, PSN)
2019.11.19. 08:46 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Mutánsok közt.
NEED FOR SPEED HEAT (PLAYSTATION 4)
2019.11.18. 16:11 Játékteszt
6 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Következményektől mentes száguldás éjjel-nappal egy kihalt városban.
Wreckfest: Drive Hard. Die Last. (PS4, PSN)
2019.11.17. 00:31 PlayStation Network
8 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Régi idők roncsderbije.
Super Cane Magic ZERO (PS4, PSN)
2019.11.15. 09:20 PlayStation Network
10 hozzászólás
Szerző: Angyalkus
A kutyafáját!
Képregény - Rozsomák: X Fegyver
2019.11.14. 19:24 Comix
4 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Emberarcú szörnyetegek.
ReadySet Heroes (PS4, PSN)
2019.11.13. 10:25 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Nem mind arany, ami Sony.
CALL OF DUTY: MODERN WARFARE (PS4)
2019.11.11. 11:11 Játékteszt
36 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Modern hadviselések koronázatlan királya.
Yooka-Laylee and the Impossible Lair
2019.11.09. 13:29 PlayStation Network
4 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Aztán nehogy beletörjön a fullánkod a nagy hancúrozás közepette.
JURASSIC WORLD EVOLUTION (PLAYSTATION 4)
2019.11.07. 12:51 Játékteszt
5 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Őskövület.