PlayStation.Community

2013.04.17. 21:43 Játékteszt
19 hozzászólás
Szerző: HTB
Értékeld a cikket!
Itt a tavasz...

Elönt az agy... halál.

Valahol a M.A.G. megjelenése után kezdtem el értékelni a mesterlövészpuskákat a videojátékokban. Egy pár Battlefielddel és Call of Duty-val később megújuló kiábrándultságomból a Sniper Elite V2 lassított killjei, szétroncsolódó királyi ékszerkészletei, szétszakított koponyái és péppé zúzott szemgolyói zökkentettek ki valamelyest.
Az immár – patinásnak legkevésbé sem nevezhető – sorozattá bővülő Sniper: Ghost Warrior 2-től is valami hasonlót vártam, elvégre a koncepció nagyjából ugyanaz, csak itt a második világháború helyett a kilencvenes évek, illetve napjaink között ugrálva-flashbackelve – mily eredetiség! – kell megrendszabályozni a magaslesből a válogatott csúfságokat.
Már a főmenüt látva sejtettem, hogy nem ez lesz az új legkedvencebb-kedvenc játékom – az érzés csak elhatalmasodott a kampány elindításával. A missziónkat felkonferáló úr hangjából már következtettem, hogy okkal indul a budget kategóriában a játék (bár a szoftverért elkért cca. tízezer pénzre a budget jelzőt ráhúzni bicskanyitogató). Legutóbb a Crysis harmadik része készített ki a gagyi, régi idők Zs-kategóriás akcióira hajazó körítésével – és itt nem a Zs-kat klasszikokra gondolok, melyek kapcsán a legtöbb embert kellemes melankólia tölti el; lehet ezt fokozni – a GW2-nek legalábbis sikerül. A misszióink közötti műholdas felvételek közt ugráló átvezetők – sosem láttunk még ilyet –, az illúzióromboló szinkronhangok, a kilométerekről kiszagolható csattanónak szánt klisés pálfordulások heves ásítozás kiváltásra igen, izgulásra nemigen alkalmasak.
A Sniper: GW2 egy igazi három felvonásos (alsóhangon 4, maximum 8 órás) sitcom. Sitcom bizony, hiszen jól nevelt mesterlövészhez méltóan a játékidő zömében egy helyben ücsörögve fogunk lövöldözni a mit sem sejtő ellenségeinkre. Pályára megérkez, egy-két ellenséget hátulról hónaljon késelve magaslesbe eljut, mindenkit lelő, átsunnyog A-ból B-be, ismétlés az elejéről. Kihívást is csak a legnehezebb fokozatot választva lehet a programból kicsikarni, a könnyű és a közepes megmérettetés során végig fogják a kezeinket. Egy új pályarészre megérkezve minden ellenségről tudjuk, hogy hol van. Az esetek zömében mellettünk kóricáló felderítőnk pedig nagyvonalúan elmondja nekünk, hogy lehet az adott szakaszt teljesíteni; automatikusan kijelöli nekünk a célpontokat, gálánsan a szánkba rágja kit, hogy és mikor, milyen sorrendben kell homloklebenyen puszilni, hogy még véletlenül se kelljen gondolkoznunk. Pár másodpercnyi célzás után a program megmutatja töltényeink röppályáját, meg amúgy is mindenki sík hülye: vagy ész nélkül felénk rohanva próbál a puskatussal agyoncsapni, vagy másodpercekig egy helyben kukucskálva várja a végzetes golyó becsapódását.
A koncepció az lenne, hogy észrevétlenül araszolva, hangtompítós mesterlövészpuskánkkal a társai látómezejéből felelőtlenül elslattyogó katonákat likvidálva redukáljuk az ellenség-per-négyzetméter törtszámot. Ha valaki mégis látna, vagy látni vélne, a folyamatosan töltődő lebukás-o-meter felduzzadásáig még biztonságosan álcázhatjuk magunkat polypodium vulgarenak, ha mégis lebuknánk, akkor jönnek az idétlenül felénk rusholó ellenségek. Gépkarabélyok felvételére lehetőségünk nincs, úgyhogy ilyenkor vagy a hangtompítós pityuval tesszük lapátra Abdul Vlagyimirovics Yangot (hisz a gonoszok meglepő módon az orosz-arab-ázsiai – kommenyista, na – vonalon mozognak), vagy agilisan fejbe bicskázzuk a krumplihámozónkkal.
Utaltam a lopakodós szekvenciákra, hősünk nagy szerencséjére ilyenkor a pálya szélén mindig pont úgy helyezték el a különféle hordókat és tereptárgyakat, hogy gyakorlatilag nulla kihívással guggolva elsasszézzunk az ellenségektől hemzsegő pályarész mellett.
A játékmenet fénypontja – bár nem túl ragyogó, de a középszerűségből mégiscsak kimagasló – a magaslesbe elérkezvén csillan-villan meg. Ilyenkor hősünk a földhöz simulva odatapad az egy helybe, hogy az esetek zömében a titkosan előre kommandózó bajtársakat segítendő tisztogassa a rajtaütésen fáradozó földijeit. Ezeknél a részeknél egészen jól szórakoztam, itt éreztem magam valami mesterlövészféleségnek egyedül. Több száz méterre járőröző katona-vadászat változó széliránnyal, feszes tempóval, előretörő bajtársakkal. A palacsintán elterülő Nutella réteg azonban ilyenkor is csalóka, pont a legjobb harapásnál húzódik össze a játékos homloka. Ahogy az egész játék alatt, itt is scriptelve vannak az események, ravasz és nem várt húzásokra vagy történésekre számítani naiv gondolat. Ettől függetlenül az érkező ellenséges erősítés, a többi játékelemtől eltérően valóban hatalmas és nyílt terepeken szlalomozó ellenségek nagyot dobnak a kihívás faktoron.
A környezettel való interakció – mely ugyan fityiszt mutatott a történelmi hűségnek, de basszus, nem felejtem el az elégedettséget, amit akkor éreztem, amikor kilőttem a tankot egy jól irányzott lövéssel – volt a Sniper Elite V2 egyik legfrankóbb tulajdonsága. Nos, a GW2-ben jelentem alássan kilőttem kb. 4 robbanó hordót, egyszer felrobbantottam egy teherautót, illetve elcsaltam valami félnótást a harang meglövésével. Nem azért, mert nem akartam volna hatni a körülöttem lévő világra, hanem mert nem volt, amire hassak. Egyszer-kétszer eszébe jutott a fejlesztőknek, hogy lehessen már ilyet is, de úgy látszik a többi világmegváltó eredetiség mellett menet közben ezek a lehetőségek lekoptak. Holott ezek a momentumok szolgálhatták volna azt a plusz, amik feledtethették volna a program hiányosságait, de a City Interactive kreatívja nem túl kreatívak.
A V2 másik nagy húzása a brutális belassítás volt. A GW2-ben is tiszteletét teszi a slow-mo, azonban még a legagilisebb fejlövéseknél sem éreztem azt a (koponyát)átütő erőt, amit a világháborús nagytesó produkált a már-már betegesen perverz időmegfékezésével. Itt kérem a kamera pördül egyet a töltény körül, majd következik egy sablonos rongybaba zuhanás, aminél még a Max Payne első részében is reálisabban estek össze a metróállomás drogabúzussal sújtott punkjai. A lassításokat ráadásul szökőévente, ha egyszer beadja a program, pedig ezzel tényleg lehetett volna ellensúlyozni a játék gyengeségeit – ha már buta, legalább lenne látványos.
De nem az. Pedig a játék a CryEngine 3-at használja, amivel azért lehetne ezt-azt művelni. A Fülöp-szigetek dzsungele, a tibeti dimbek-dombok és Burma faunája sem képes kihasználni az engine képességeit, de legalább a pályadesign is fércmunka. A boszniai háború által sújtotta szarajevói helyszín az egyetlen, amit ki tudnék emelni: kellően nyomasztó és a vérengzés borzalmait tükröző etapot tisztelhetünk az ex-Jugoszláv város személyében.
A helyszíneket sajnos a teljes linearitás jellemzi, a már tárgyalt rögzített részeket leszámítva a nyitottság hiánya igencsak rányomja a bélyegét az egész hacacáréra. Csőpályákon mesterlőni nem túl jó móka.

Ahogy a többszemélyes játékmód sem az. Feltéve, hogy sikerül találni bárkit is, aki erre az opcióra vetemedne. Nyilván, egy mesterlövész dolga az, hogy várjon, sasolja a messze tájat, türelmesebb legyen ellenségénél. Időmilliomosoknak és megszállott kempereknek biztos lesz egy-két emlékezetes pillanata, de a nagy többség semmi szórakoztatót nem fog találni a SGW2 multijában.
A játék igényességét talán a legvégére hagyott mód, a céllövölde tükrözi. Nomen est omen, itt az aljas kartonfiguráknak kell megmutatnunk, hogy fifikásabbak és rátermettebbek vagyunk náluk. Már ha bírjuk idegekkel.
Az SGW2-höz ugyanis kötélidegek kellenek. Némi koncentrálással és igényküszöbünk lejjebb erőszakolásával olykor még azt is elhitethetjük magunkkal, hogy három perce már egész jól szórakozunk, de hiába olcsóbb két-három ezressel a játék, mint a többi kortárs alkotás, hidd el, találsz annak a tízesnek jobb helyet...

(Vásárolj Playstation 3 és PlayStation Vita játékokat támogatónk, a Console Corner budapesti boltjában személyesen, vagy webshopjában, a linkre bökve.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
19. Maximus  PlayStation.Community tag
2013.05.25. 20:59:36
LV7
Tényleg ennyire sz.r ? Store-on nézegetem hogy mi legyen.
Becsület nélkül üres a győzelem
2013.04.22. 09:52:51
LV1
Hogy kinőtte magát a CityInteractive :O. FreddyD FTW!
17. perecke  PlayStation.Community tag
2013.04.20. 21:32:07
LV5
Hát a 4 pont az gáz...
Kivittem a Super Mariot...balra!!!
16. HUN_GERGO  PlayStation.Community tag
2013.04.19. 20:19:02
LV15
Válasz 7. hunlogi üzenetére:
Engem erdekel... jöhet privátban. :)
15. wasp
2013.04.18. 18:34:27
LV1
Kint amúgy fele annyi volt a kezdő ára a cuccnak, mint egy rendes játéknak. Ott már tudtak valamit. Bár a tomb raider alap verziója is csak 25 font volt anno.
14. wasp
2013.04.18. 18:32:07
LV1
Zavvi-ról előrendelve 20 font volt. Annyit bőven megért. Nekem 7.5 órába telt végignyomni. Szép lassan, lopakodva. A plusz dlc-s szint meg kifejezetten fasza.
13. Greg  PlayStation.Community tag
2013.04.18. 17:31:18
LV25
A Sarajevo-i pálya nagyon tetszett a többi nem igazán.... és tényleg nagyon rövid...
LV426
12. Tevez11  PlayStation.Community tag
2013.04.18. 16:49:11
LV23
Majdnem beszereztem egy használt példányt....szerencsére figyelmes voltam.....persze a tesztnek is sokat köszönhetek....:)
"A fakezemmel,lekaszabolok pár Baszadékot"ArgFan75
11. soliduss  A Krónikás
2013.04.18. 15:28:35
LV25
Olcsón egyszer... talán kategória ez.

Pedig nagyon ígéretesek voltak az első képek...
10. Lotar  PlayStation.Community tag
2013.04.18. 14:52:06
LV18
kimarad ...
psn/sen id: pcpmate
9. vbalazs  PlayStation.Community tag
2013.04.18. 12:45:09
LV3
Válasz 6. xerox üzenetére:
Részvétem az előrendelés miatt. A City Interactive nevet ha meghallom már feláll a szőr a hátamon és messze kerülöm a játékait...
2013.04.18. 12:25:10
LV4
Jó a teszt,köszönöm! Így legalább tudom,mit nem kell megvennem. :)
Leo
7. hunlogi  PlayStation.Community tag
2013.04.18. 09:15:48
LV1
Ha valakit felcsigázna, meg van az első rész steelbookos változatban, eladó .... Esély hogy megvegyék? :D
6. xerox  PlayStation.Community tag
2013.04.18. 07:57:02
LV18
Szépen előrendeltem, mert azt hittem...
Alig 5 óra alatt végigtoltam a játékot úgy, hogy a sniperes részeket próbáltam korrektül megcsinálni (kúszás, sasolás, becserkészés...) kb. a játék fele ilyen, a másik felében többet szaladtam a karakteremmel, mint a fifa 13-ban. Ezt a címet egy életre elfelejtem.
psn id: zomimi78
5. bundas01  Hivatásos Troll
2013.04.17. 22:44:48
LV20
Igazi szar. Az FC3-ban egy ellenséges bázis elfoglalása riadó nélkül is sokkal szórakoztatóbb sznájper bulit jelent mint itt az egész játék.
Na ez is egy m.f.,színtén nagy a pofája:D
4. seeYOUsoon  PlayStation.Community tag
2013.04.17. 22:08:23
LV5
kb olyan élmény mint Budapestről élvezni a Karib-tengert.
..loading, please wait..
3. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2013.04.17. 21:54:23
LV28
Válasz 1. mentoloshypo üzenetére:
Platinuméknál 2000 Ft-al olcsóbb a komoly játékoknál, ettől még tartom a mondani valóm.
2. Soneec  PlayStation.Community tag
2013.04.17. 21:50:17
LV3
tokeletesen egyetertek....remeljuk kinovik ezt a gyerekbetegseget,es csinalnak egy jobb jatekot a city interaktiv
PSN ID:SoneecHUN
1. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2013.04.17. 21:50:06
LV28
Annó, a játék történelem egy dicsőbb korszakában is léteztek ezek a low budget minőségű játékok, ezzel még nem is lenne baj, de akkor még ezeket a többihez képest nyomott áron lehetett megvásárolni...
Most fizethetsz ezért a "csodáért" annyit mint például a Bioshock Infinite-ért! (plusz még ugye a DLC-k, stb stb)
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
SNIPER: GHOST WARRIOR 2
City Interactive
Látványosság:
Átlagos
Játszhatóság:
Átlagos
Szavatosság:
Gyenge
Zene / Hang:
Gyenge
Hangulat:
Átlagos
4/10
Pozitívum
Egy-két magaslatból egész jókat lehet lőni
Negatívum
A CryEngine kigúnyolása, önismétlő játékmenet, felesleges multi

MARTIN BELESZÓL
Az első epizód részben tetszett, részben kurtára idegesített. Azért végignyomtam, egynek jó volt. Ettől viszont félek.