PlayStation.Community

2013.03.09. 12:40 Játékteszt
100 hozzászólás
Szerző: Petunia
Értékeld a cikket!
The extraordinary is in what we do, not who we are.

Úgy gondolom jól döntöttem, amikor a nemrégiben részemre ezüsttálcán felkínált God of War: Ascension és Tomb Raider nevű, egyaránt gusztusosnak ígérkező fogások közül nem az előbbit választottam. Habár a TR-ről írhattam volna a Konzol Magazinba, Kratost pedig itt a PSC-n kaphattam volna el egy fordulóra, a nyomtatásban való megjelenés ígérete egész egyszerűen nem ér fel nálam a PSC kínálta, tág keretek között mozgó terjedelem és még inkább a veletek, Kedves Olvasókkal történő aktív kommunikáció lehetőségével. Főleg jelen esetben, mikor az értekezés tárgya ama sorozat legfrissebb és legszenzációsabb eljövetele, mely tulajdonképpen megalapozta videojátékos pályafutásomat. Ugyan talán szerencsétek van és a teszt rövidebb lesz, mint azt eredetileg terveztem, ugyanis egy meglehetősen balszerencsés fordulat után az 1.0 változat a gépem vinyója elhalálozásának következtében nem sokkal az ötödik oldal alján helyet foglaló befejezés előtt vált a semmi martalékává – másfél évnyi munka dokumentációjával együtt, az IT-s srác által a ma reggeli órákban prognosztizált „worst case scenario” realizálódásaként. Nyugodjanak békében.

Sebaj, a rizsát akkor mellőzöm és a tárgyra térek. Sok millió rajongótársammal együtt vegyes érzésekkel tekintettem Lara eme legfrissebb, minden tekintetben forradalminak kikiáltott kalandja elé, hiszen a széria utolsó epizódja, az Underworld felemás szereplése kiadók, fejlesztők és játékosok számára egyaránt világossá tette a tényt, hogy új utakra kell térni, ha tovább akarunk haladni. A Legend-Anniversary-Underworld nemcsak az elmesélt sztori tekintetében mozog ugyanabban a körben, hanem a játékmechanika is azonos. Talán ennél is fontosabb azonban, hogy az elmúlt hat-hét évben a felfedező akció-kaland műfaja olyan kimagasló minőségű és elképesztően sikeres új címekkel gazdagodott, melyek külön-külön is komolyan fenyegették Larának az egykoron általa elfoglalt territórium feletti teljhatalmát. A God of Waron túl az eredetileg más koncepciót követő, de mára kiváltképp a teljesen egyedi stílusú platformozásban unikumnak számító Assassin’s Creed több pontján érzi magát úgy az ember, mint a Tombiban, de a legnagyobb trónkövetelő vitán felül állóan a Sony tökös fenegyereke által fémjelzett Uncharted, mely utóbbi elkövetői a jelek szerint nem, vagy csak nagyon nehezen tudnak hibázni. Habár szerintem hiába volt nagyon hasonló a koncepció, mindig lehetett egy jól felismerhető határvonalat húzni Lara és Nate területe közé, és a gamerek szívében is kényelmesen megfért egymás mellett a két erőteljes karakter. Úgy érzem, a 2013-as Tomb Raider el fogja mosni ezt a vízválasztót, vagy legalábbis annak nagyobb részét. Persze nem jelentem ki, hogy a korábbiaknál jóval akciódúsabbá tett játékmenet csak és kizárólag az Uncharted hatása, mert a friss akció-kaland címek szinte mindegyike törekszik a látványosságra, a filmszerűségre – és ha ezért az Uncharted okolható, az a teljes iparágat megtermékenyítő befolyásának tulajdonítható, nem pedig plagizálásnak.
„After all, you’re a Croft”

A sorozat iránt közelebbről érdeklődő játékosok jó ideje tudják, hogy a Tomb Raider új része hősnőnk eredettörténetét kívánja körüljárni; vagyis a game célja annak elmesélése, milyen események hatására vált Larából az a kőkemény harcos és elszánt felfedező, akinek a széria korábbi részeiben megismertük. Ennek megfelelően a sztori középpontjában a húszas évei elején járó Lady Croft áll. A fiatal Lara ugyan nem most először teszi tiszteletét előttünk, hiszen már a Tomb Raider: Revelations-ben is megcsodálhattuk a copfos fruskát Werner Von Croy professzor oldalán a Kambodzsai Angkor Wat romjai között kalandozva, illetve a Tomb Raider: Chronicles írországi epizódjában is ugyanez a tinilány szerepel. A hölgy mai személyiségét kialakító, korábbi történések is elbeszélésre kerültek már nem egyszer, emlékeim szerint legutóbb a Tomb Raider: Legendben, ami a Himalájában történt repülőgép-szerencsétlenségnek még a klasszikus időkben kitalált sztoriját (eszerint hősnőnknek a zord körülmények között töltött két küzdelmes hete jelentette az életútjában bekövetkezett fordulópontot) vitte tovább. Ugyan már Lara életrajzát is többször átírták aktuális „tulajdonosai”, szóval én is igyekszem lenyelni a békát az ilyen és ehhez hasonló, egymásnak ellentmondó történések miatt.
Nos, a legfrissebb Tomb Raiderben tálalt verzió a Távol-Keleten, a Japán környéki szigetvilág területére helyezi mindennek kezdetét. A fiatal, okos, ugyanakkor meglehetősen nyughatatlan Lara egy kutatóhajó, az Endurance tudós társaságához csatlakozva szeli a habokat egy titokzatos ősi japán törzs lakta elveszett sziget, Yamatai nyomait keresve. A csapat vezető régésze, Dr. Whitman rosszallása ellenére a legénység enged Lara rábeszélésének, és a helyről keringő, az arra járó hajókat egytől-egyik elnyelő, félelmetes híre ellenére is bemerészkedik a Sárkány Háromszögbe. Annak rendje és módja szerint ennek meg is lesz az eredménye, és egy óriási, az Endurance törzsét szó szerint kettétörő vihar következtében a kis csapat egy ismeretlen szigeten tér magához. Lara elszakad társaitól, és csupán a rajta levő ruhát mondhatja magáénak, amikor szorult helyzetéből szabadulva a többiek keresésére indul a végül a majdnem minden percben a saját életéért folytatott küzdelemmé szélesülő eposzban.

A karakter megformálása kétségkívül újszerű, de a későbbi személyiségre jellemző dolgok alapjai sem hiányoznak. Maradt a lófarok, a nagy szemek, a csinos arc és a telt ajkak, a testalkata viszont fiúsabb az eddig megszokottnál – egyébként szerintem a jelenleg applikált mellméret sokkal jobban illik ahhoz az akrobatikus típushoz, aki ő mindig is volt. Ruházatát mindössze egy vékony, spagettipántos top és egy katonainak tűnő naci jelenti. Még a sokszor igen zorddá váló időjárási viszonyok között sem adtak rá a fejlesztők legalább egy kabátot, mely igen valószerűtlenné teszi azokat a helyzeteket, amelyekben nemhogy egy ilyen törékeny lány, de egy hústorony is lilára fagyott volna… Egyebekben a hölgy animációja szokás szerint tökéletes, emellett a mozgása a sztori előrehaladásával párhuzamosan alakul át a kezdetben minden nesztől összerezzenő, csetlő-botló óvatoskodásból a határozott, „Itt vagyok, köcsögök!”-szerűen harcra hívó kiállásokig, de a platformozásban is mind ügyesebbé válik.
A sorozat történetében most először teszi tiszteletét egy remekül kidolgozott karakterfejlesztő rendszer. Lara minden legyőzött ellenfele, megtalált kincse, vagy pusztán a sztoriban történő előrehaladása után tapasztalati pontokat (XP) kapunk, melyeket három fő területen kamatoztathatunk: túlélő (Survival), vadász (Hunter) és harcos (Brawler) képességek. Ezek egymással összefüggő szisztémában fejleszthetők, és a hölgy testi erejét, ellenálló képességét, harci modorát, valamint az út során általa felszedhető dolgok mennyiségét hivatottak növelni, illetve javítani. A fejlesztésekre az ún. alaptáborokban (Base Camp) van lehetőség, és Lara tulajdonképpen a szemünk előtt válik a lelőtt őztől is bocsánatot kérő leánykából a nálánál háromszor nagyobb melákokat tömegével pusztító gyilkológéppé, akinek a lelkivilágát szemmel láthatóan azok a szituk sem rengetik meg különösebben, amelyek még Nate Drake homlokára is izzadságcseppeket csalnának.
„No One Leaves”

A Tomb Raider által kínált újdonságok természetesen nem merülnek ki a fentiekben. Ugyancsak forradalmi jelentőségű a széria történetében a most először materializálódó sandbox játékmenet, melyre – műfajon belül maradva – a legkiválóbb példát az Assassin’s Creed újabb epizódjaiban láthattuk. A mag termékeny talaja hullt, mert igen jól sikerült a rendszert megvalósítani Lara háza táján is. Az alapvetően igen terjedelmes játéktér számos kisebb zónára bomlik, melyek mindegyik rendelkezik legalább egy, a korábbiakban már emlegetett alaptáborral. Amennyiben a történetben szeretnénk előrehaladni, akkor egyszerűen a következő objektívát jelző irány felé kell tartanunk, de ezzel egy időben szabadon bejárhatjuk az aktuális területet is kincsek után kutatva. A már felfedezett régiók között természetesen lehetőség van gyors közlekedésre (Fast Travel), mely az alaptáborokban aktiválható.
A helyszínek olyan egyedi stílusban vannak megálmodva, melyekkel a korábbi epizódokban ugyancsak nem találkoztunk. A sziget egy, az emberek által majdhogynem érintetlen, elképesztően gazdag, nyüzsgő állatvilággal és faunával megáldott, sűrű erdőkkel, égbetörő sziklákkal, vad tengerpartokkal, jeges hegycsúcsokkal, hatalmas földalatti vagy a hegyek belsejében megbúvó járatrendszerekkel, üregszerű képződményekkel rendelkező környezet felfedezésére hívja a játékost, ahol az ősi, valamint az újkori emberi civilizáció által alkotott építmények is sajátos hangulatot teremtenek. Szerintem mindenre a vadság és zabolátlanság, az örök fenyegetettség érzete jellemző, de hát pontosan ez illik a minden odavetődőt a halálba küldő Yamatai-ra. Ez a változatos környezet remek játszótere a hagyományos elemek alapjára épült platformozásnak: futás, ugrás, kapaszkodás, mászás. Ám természetesen a megszokott dolgok terén is vannak újdonságok – példának okáért nekem borzasztóan tetszik, hogy Lara annál messzebbre ugrik, minél erősebben nyomjuk meg az X-et. Az utolsó esélyes kapaszkodás (melynek gombja itt a Négyzet és nem a Háromszög) maradt, viszont a nagyobb falfelületeken mostantól egy hegymászó csákány segítségével közlekedik a hősnő, Kratosra nem kicsit emlékeztető módon. Ugyancsak újdonság az íj segítségével kilőhető kötél. Ezzel egyrészt tárgyakat húzhatunk magunkhoz, másrészt nagyobb távolságokra kilőve közlekedési felületet is képezhetünk velük. Sok rejtvény alapját fogja képezni ez a kellék. Utunk során találunk majd bármikor meggyújtható fáklyát is, az objektívát pedig mindig az L2-vel aktiválható túlélőösztön által megjelenített, rombusz alakú jelölő mutatja. Tájékozódásunkat természetesen egy viszonylag jól használható térkép is segíti.
[gasp of awe] & [slight gasp]

Utunk során bődületes mennyiségű felszedhető tárgy fog Lara ezúttal csak képzeletbeli hátizsákjába vándorolni. A készítők valóban kitettek magukért, mert a hagyományosnak számító ereklyéken felül külön csoportokba sorolt, a sztori hátterét még jobban megvilágító dokumentumokat, valamint változatos típusokba rendezett (pl. amulettek, gombák, kövek, madártojások) tárgyakat kell összeszednünk, az elégethető, szétlőhető, felrobbantható objektumok megsemmisítésén kívül. Nekem nagyon tetszett, hogy a szintén számos fajtába sorolható ereklyék mindegyike tüzetesen megszemlélhető, sőt egyeseket további tapasztalati pontokért alaposabban meg kell vizsgálnunk, természetesen Lara kommentálásával kísérve. Mindezek összegyűjtése – különösen a hozzám hasonlóan erre nagy ingerenciát érző játékosok számára – igen jó móka, mert nagy alaposságot és sok mászkálást követel meg. A szórakozás felfelé szálló íve akkor törik meg, amikor a nagy örömmel felszedett kincses térképek az összes, még fel nem hajtott tárgy lelőhelyét megjelölik a térképen anélkül, hogy azokat lehetőségünk lenne inaktiválni az Assassin’s Creedben látott, jól működő szisztémához hasonlóan. (Pontosabban a térkép aktuális megnyitása után rájuk filterezhetsz, hogy eltűnjenek, de ha utána ismét megnézed a térképet, megint ott virít minden ikon.) Ez engem nagyon bosszantott! Főleg, ha azt nézzük, hogy az elrejtett tárgyak megtalálását segíteni fogja a bizonyos szintre fejlesztett túlélőképesség is, mert az L2 megnyomásával láthatóvá teszi az adott területen még begyűjtésre váró dolgokat. Jó hír viszont, hogy a fő sztori befejezése után is lehetőségünk van még nyugodtan átkutatni minden egyes zónát a száz százalék eléréséhez; egyébként én ez utóbbit javaslom, mert nemcsak a felszerelés és a tapasztalat segíti eredményességünket, de a világos, csapadékmentes napszak is.
A felfedező játékmenet másik nagy területét a kihívás sírok jelentik. Ezeket kábé úgy kell elképzelni, mint az Assassin’s Creed gigantikus mászásoknak teret adó, óriási termekből álló sírboltjait, csak jóval kisebb volumenben. A game-ben összesen kb. tíz-tizenöt ilyen helyszín van, és a jutalmat rejtő nagy ládához való, gondolkodást igénylő eljutás jelenti a tulajdonképpeni rejtvényt. Pl. dobálj rá nehezékeket a magasban lebegő platformra, hogy leszállítsd a földre, majd beleállva dobáld ki belőle őket, és egy magas pontra felrohanva ugorj a közben felfelé induló platformra, majd onnan a ládához. Esetenként szükség van türelemre is, de egyik rejtvény sem különösebben nehéz. A fejtörők tekintetében egyébként megint hiányoltam a klasszikus, ma inkább csak a PC-s point & click nyomozós kalandjátékok által prezentált nehézségi szintet.
„Die you son of a bitch!”

Ideje ejtenem pár keresetlen szót az ugyancsak jelentősen megreformált harcrendszerről is. A korábbiakban már említettem, hogy az akció az Unchartedben megszokott méretekhez hasonló – nemcsak a hatalmas robbanásokkal, óriási zuhanásokkal, pergő sortűzzel, lángoló falakkal bőven megszórt jelenetek, de a fedezékekkel kialakított csatatereken több hullámban támadó, nagyszámú és elég agresszíven küzdő opponenseket tekintve egyaránt. Lara ezúttal mindösszesen négy fegyverrel rendelkezik: a korábban már említett íjjal, egy pisztollyal, egy sörétes puskával és egy gránátvetővel is ellátott gépkarabéllyal. A gyilkoló szerszámok a négy iránygombra vannak kiosztva és könnyen váltogathatók. A hölgy képességeihez hasonlóan mindegyik fejleszthető, melyre az utunk során összeszedett alkatrészek (Salvage) segítségével nyílik lehetőség az alaptáborokban. Ahogy lenni szokott, a fegyók által okozott sebesülés mértéke, a tüzelési sebesség, a tölténytár mérete növelhető ezen opciók által, de egyik-másik jószágnál új lövedéktípusok is applikálhatók (pl. az íjjal lőhetünk tüzes és robbanó nyilakat is.) Minden játékos eldöntheti, melyik fegyó kimaxolására úszik rá, jómagam igyekeztem őket arányosan, egyforma ütemben fejleszteni, mivel a lőszer rendszeres elfogyásával gyakran kell őket váltogatni. A harcrendszer elég kézre álló, alapjaiban az Unchartedben megismert szisztémára emlékeztet: L1-gyel célzol, R1-gyel lősz, R3-mal zoomolsz. Érdekes és hasznos adalék a TR-ben a célzó nézetnek Lara két válla feletti variálhatósága az L3-mal. Az íjnál van egy olyan opció, hogy minél jobban megfeszíted a nyilat, annál nagyobb sebesülést fogsz okozni. Itt is érdemes koncentrálni a fejlövésekre, mert több XP-t kapsz értük, de ugyanez érvényes a lopakodással kivitelezett gyilkolásra, mely utóbbi során az ellenfél mögé osonva a Háromszöggel kapjuk el a pasast, majd a Négyzet nyomkodásával fosztjuk meg a földi világ szenvedéseitől. Ugyan vérbő lopakodós jelenetekre ne számítsatok, és hiába áll rendelkezésünkre a hangtalan íj, sajnos, ha nagyobb tömegekben egy katona kiszúr, az egész tábort riadóztatja, úgyhogy nehéz elkerülni a fegyverropogástól és robbanó gránátoktól hangos mészárszéket. Ami viszont baromi jól néz ki és nagy kedvencem, azok az egyes fegyverekhez külön-külön társítható expert képességek, melyek elsajátítása után Lara egy nagyon brutális, agyvelő-kiloccsantós vagy fejszétlövős mozdulatsorral végzi ki az ellenfeleit, miután azok kellően legyengítve a földön henteregnek. Több akciódús jelenetben kapott szerepet a régről ismert, ütemes gombnyomkodós szekvencia, de ahogy a korábbi TR-ekben, most is igaz, hogy ezek elrontásakor ugyanazt a kombinációt kapjuk megint, szóval nagy kihívást ezek nem jelentenek.
Brotherhood of the Sun

A játék kilövése előtt nem sokkal jelentette be a Square, hogy Lara új eljövetelében többjátékos móduszban is lehetőségünk lesz egymásnak esni. Nos, a multi tekintetében nagyjából ugyanaz a helyzet, mint anno a Dead Space 2-nél: jobb lett volna nem erőltetni, a game sima szingli cuccként is megállta volna a helyét a piacon, sőt a kritikusok nem húzták volna le az értékelését eme gyenge pontja miatt. Míg az egyjátékos szegmens játékdizájn szempontból bátran sorolható a kurrens generáció krémjébe, addig a többjátékos rész a „Hogy ne csináljuk?” kérdésre ad határozott válaszokat.
A multi által kínált, abszolút hagyományosnak mondható módozatokban Lara kompániája tagjainak bőrébe bújva vehetjük fel a harcot a főjátékból ismert opponensekkel szemben, akik persze szintén játszatók a másik oldalon. A cél általában elsősegélyládák begyűjtése, rádiótornyok elfoglalása vagy szimplán egymás minél nagyobb számban történő ritkítása az ugyancsak az egyjátékos kampányban szereplő, ismertebb helyszíneken. Habár a személyre szabás és a képességfejlesztés lehetőségei elég korrektek, a harcrendszer közel se olyan kézre álló és szórakoztató, mint a szingliben, mivel minden rendelkezésünkre álló fegyó a bármely taktikázást kizáró instant öldöklésre fókuszál, így igen hamar el lehet benne halálozni. Grafikailag is kidolgozatlanabb, mint a cucc nagyobb része.

Úgyhogy a multi felejtős, ám szerintem a playerek többségét úgyis inkább a főjáték érdekli, ami kimagasló minőséget produkált. A grafika szemkápráztató (bár énszerintem az Uncharted egy hajszálnyival lekörözi kidolgozottságban), és a szinglivel töltött, közel harminc(!) óra alatt talán csak egyetlen apró riccenést láttam, úgyhogy technikailag tökéletes az anyag. A zenei oldalról kb. ugyanezt mondhatom, külön kiemelve a Lara hangját kölcsönző Camilla Luddington teljesítményét, aki nemcsak a szinkronizálás, de a motion capture terén is óriási beleéléssel tette a dolgát. A muzikális betétekért ezúttal Jason Greaves felelt, aki már a Dead Space kapcsán is bizonyította rátermettségét, ez most sincs másként.

Így a hatodik oldal tetejéről szétnézve kijelenthetem, hogy a teszt eme 2.0-ás verziója mégsem lett sokkal rövidebb, mint az idő előtt elhalálozott 1.0 lett volna. Talán csak egy dologgal maradtam adós, mégpedig annak megindokolásával, miért nem adtam a Tomb Raidernek maximális pontszámot. Ennek oka egyrészt az, hogy úgy éreztem, a készítők erőszakkal próbálják lenyomni a torkunkon, hogy ez a fiatal, törékeny kislány képes olyan helyzetek sorozatos egymásutánjának túlélésére, melyről a külseje egyébként egyáltalán nem győzne meg. Más szóval erőltetettnek, hiteltelennek, szenzációhajhásznak éreztem sok akciódúsra belőni szándékozott jelenetet, ezekben a kevesebb több lett volna. Másrészt a kincsek összeszedésénél egy idő után elveszik a játékostól a kibontakozás, a szabad felfedezés, kvázi a sikerélmény lehetőségét. A lista harmadik jelöltje a legnagyobb jóindulattal is csak átlagosan sikerült multi, melyen csak az érzem, hogy a legnagyobb címekkel szemben támasztott követelmények egyik fontos darabja ki lett vele pipálva gyakorlatilag az utolsó pillanatban. Sokkal jobban működött volna a Dead Space 3-ban látott online koop, ha már mindenképpen akartak többjátékos módot, bár úgy érzem, itt is inkább az Uncharted volt a minta.
Továbbá tulajdonképpen egyetlen akkurátus végigjátszás alatt kimaxolhatod a játékot, hiszen a fő sztori befejezése után még szabadon össze lehet szedni minden kincset és száz százalékosra fejleszteni a képességeket, illetve a fegyvereket – ez picit rontja az újrajátszási rátát, bár a szavatosság így sem rossz, átlagban 15 óra játékidőt kínál a cucc. Remélem, mindezen apróbb fogyatkozások ellenére azért átment az íráson a legfőbb mondanivaló: biztató irányban halad tovább a Tomb Raider története, a stílus szerelmesei és persze Lara rajongói mindenképp szerezzék be a legfrissebb epizódot, nagyszerű szórakozás vár rájuk!

(Ezt a kiváló kalandot partnerünk, a CNG.hu biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Console Corner budapesti boltjában, illetve webshopjából megrendelhető.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
100. Penge70  PlayStation.Community tag
2014.04.29. 05:09:10
LV22
"szavatosság és hangulat: jó"
inkább kiemelkedő, és a multit én meg sem említettem volna, mert egy ilyen játékba teljesen felesleges.
99. lesliebuz1977  PlayStation.Community tag
2013.07.18. 15:03:05
LV4
Nagyon jó kaland játék, de nem löki le a trónról az Unchartedet! És egyet értek Martinnal tényleg túlzásba vitték Lara szenvedését!
I love games!
98. Joyo83
2013.05.28. 16:27:12
LV1
Nagyon jó kis játék! :D
97. NorbertAlbrecht  PlayStation.Community tag
2013.03.30. 10:51:19
LV1
Válasz 80. zooole üzenetére:
2013.03.11. 21:58:22

Nem értem mit kell ezen szajkózni , el kéne ismerni hogy az UC 10x jobb mint akármelyik TR ...ilyen fejlesztő brigáddal pedig örökre a stílus királya marad az UC .HA tetszik , HA nem tetszik . Ennyi idő után csak egy ilyet tudtak kiadni ? Aztán az Uncharted-hoz meritek hasonlítani ? pfff
Albrecht Norbert
96. edelwolf  PlayStation.Community tag
2013.03.29. 18:24:51
LV1
Tomb Raider Digital Edition Csak ma 20 font a store-on!

- The full Tomb Raider game
- The Tomb of the Lost Adventurer single player DLC pack, in which you can explore the final resting place of an intrepid adventurer, and solve a puzzle involving a crashed plane to claim your reward.
- 3-pack bundle of the weapons Agent 47 uses in Hitman: Absolution™
- Shanty Town multiplayer map, which is a ramshackle area that features steep climbs, multiple ziplines for quick escapes, and deadly traps to set for your enemies.
95. newkratos7  PlayStation.Community tag
2013.03.29. 16:04:50
LV3
Nem szerettem ezt a csajt. Egy picit sem. Most imádom!!!!!+!
:D
Guardians! Tonight, we dine in hell!!
94. Attila1971  PlayStation.Community tag
2013.03.17. 16:39:28
LV7
az a fránya pénz kéne vagy valami szponzor és nekem is meglenne
"Ami krumplileves,legyen krumplileves"
2013.03.17. 13:58:26
LV1
Tehát a Last rev.?Már azt hittem,kimaradt nekem vmi... :)
92. Petunia  Szerkesztő
2013.03.16. 22:39:40
LV12
Válasz 90. wagfair üzenetére:
Bocsi, ezt nyilván a cikkben ábrázolt körülmények között rosszul írtam. :) Egyébként a kedvencem a klasszikusok közül, Egyiptom és Von Croy RLZ.
Endure and Survive
91. Petunia  Szerkesztő
2013.03.16. 22:37:10
LV12
Válasz 85. KROTCHY üzenetére:
Pontosan! :)

Egyébként pont én lehetnék elfogult, és adhattam volna 10 pontot ennek a játéknak, miközben ostorozom az Uncharted-et, hogy nem létezne a TR nélkül. Ami valszeg' így is van, viszont ott folytatta, ahol a TR abbahagyta. Kár, hogy a TR most nem tudta ott folytatni, ahol az Uncharted abbahagyta, bár így is nagyon magas minőséget képvisel, szép munka. (A páfrányokat leszámítva. :)
Endure and Survive
2013.03.14. 09:05:00
LV1
Mi az a Tomb Raider:Revelations? :/
89. El_Gigante_84  PlayStation.Community tag
2013.03.14. 08:43:47
LV1
Válasz 88. fekolcs1986 üzenetére:
Ez engem is érdekelne!
88. fekolcs1986  PlayStation.Community tag
2013.03.13. 17:37:41
LV1
Vki megírná h milyen lett a grafikája ps3an ? ha lehetne pc-hez hasonlítani medium hard v ultra között melyik fele húz jobban ? válaszotok előre is köszönöm
psn id: fekolcs1986
87. zaz
2013.03.13. 12:06:54
LV3
ja és ez egy REBOOT. A készítők is többször hangsúlyozták, hogy ez a Lara nem AZ a Lara!
Ha már ezt előttem bárki megjegyezte akkor sorry.
86. zaz
2013.03.13. 12:02:36
LV3
A mainstream tökéletes kivetülése. Bánom ,hogy megvettem.
85. KROTCHY  a here
2013.03.13. 07:00:14
LV29
Válasz 83. zooole üzenetére:
Ha neked a TR1 után nem volt újdonság az Uncharted1, akkor nálad gondok vannak ...
El se merem képzelni, h az autósjátékokban, h le lehetsz maradva újdonságok terén ha ilyen szempontok alapján nézed őket, hiszen mindegyikben vezetni kell -_-
Fahrenheit vagy Heavy Rain?
Playing: Uncharted 3 multi
84. zooole  PlayStation.Community tag
2013.03.12. 18:49:10
LV2
Válasz 81. Adamska üzenetére:
Megteremtette a közösségi játékot, ami a legtöbb lehetőséget kínálta a legegyszerűbben?

Ööö nem. Ilyen nem volt. Az sokkal többről szólt, mint egy platformer. Maga a platformer, mint stílus is csak kellék volt, hogy megvalósítsák amit akartak. Látszik is, hogy a következő Mm játék elhagyja ezt, mert szimplán megengedi a technológia, hogy amit megvalósítottak egy nyitottabb, több lehetőséget kínáló stílusban mutassák be.
83. zooole  PlayStation.Community tag
2013.03.12. 18:46:34
LV2
Válasz 82. Luki05 üzenetére:
Van egy olyan, hogy az újdonság ereje. Azzal pedig nagyon nehéz versenyezni, akármennyire is jó minden. Az UC-nél úgy éreztem, játszottamm már ezzel, ilyennel. Ez hátrány. Pont.

Mind két szériát szeretem, de egyértelmű, hogy ha valami újat teremt az hatalmas előnnyel indít a többi mellett.
82. Luki05  PlayStation.Community tag
2013.03.12. 17:15:29
LV3
Válasz 80. zooole üzenetére:
Az UC már most olyan magasságokba nőtt mint annó a TR,az hogy melyik volt előbb mind1.A jó játék ettől még jó játék marad,a stílust a TR hozta be az UC pedig tökéletesítette és magas szintre emelte,és ettől az érdemiei semmivel sem kissebbek.Hasonló minőségű TR összeheggeszteni nem volt egyszerű,ezen a generáción 6 év kellet hozzá.Az UC 3 részt hozott össze 5 év alatt,ami minősignél minőségibb lett,minden részüket tudták überelni,ami nagy szó manapság.
81. Adamska  PlayStation.Community tag
2013.03.12. 12:29:13
LV2
Válasz 80. zooole üzenetére:
az LBP nem a regit tokeletesitette?
80. zooole  PlayStation.Community tag
2013.03.11. 21:58:22
LV2
Válasz 77. Petunia üzenetére:
Az, hogy valamit a végtelenségig polírozol még nem lesz új.

Sok játékban van jó főhős, sokban jobb is, sok játéknak ezerszer jobb a sztorija, tekintve, hogy a 2. és 3. rész szinte copy-paste. Az a 720p-s grafika pedig minden, csak nem lehengerlő.

A Tomb Raider annak idején azt a műfajt teremtette meg, amire egy az egyben az UC épül. Lara egy fantasztikus hősnő, az akkori standardok mellett pedig az volt a filmszerűség.

Az UC sosem fog olyan magasságokba törni, mint anno a TR, vagy a LBP, mivel nem hozott újat, csak a régit tökéletesítette. Még az új TR is hatalmas előrelépés volt a nyitottabb, felfedezhető szigettel.
79. seeYOUsoon  PlayStation.Community tag
2013.03.11. 21:21:27
LV5
Válasz 76. Petunia üzenetére:
én is csak a jelenlegi generáció kínálatát vettem figyelembe ;) és a páfrányok tényleg csak rossz trükkök :D
..loading, please wait..
78. bundas01  Hivatásos Troll
2013.03.11. 20:54:02
LV20
Válasz 73. alienware85 üzenetére:
Kèt napja lezàrtam a tèmàt, nem tudom mit rugózol rajta.
Na ez is egy m.f.,színtén nagy a pofája:D
77. Petunia  Szerkesztő
2013.03.11. 17:54:32
LV12
Válasz 75. zooole üzenetére:
Ezzel nem értek egyet. Már a Drake's Fortune leszakított minden állat a grafikával. Ehhez jött a filmszerűség, az eszméletlenül karakteres főhős, a remek sztori és harcrendszer, valamint en bloc a szó szerint hibátlanra összehegesztett játékmenet. Az Uncharted kezdettől fogva új standardokat állít. Ami nem rossz, ha azt nézzük, hogy a többiek utána azóta próbálják azt a színvonalat követni, vagyis mindenképpen minőségjavításra ösztönöz.
Endure and Survive
76. Petunia  Szerkesztő
2013.03.11. 17:48:15
LV12
Válasz 57. seeYOUsoon üzenetére:
Nana... A régi TR-ek szülték az új Unchartedet, és a régi Unchartedek szülték az új TR-t, az AC és a GOW bábáskodásával. ;)

Egyébként egy FONTOS adalék a grafikához, amit kihagytam a tesztből... (kapaszkodjatok): A PÁFRÁNYOK NEM MOZOGNAK. :((( Már úgy értem, hogy akkor, ha közéjük sétálunk. Nálam ezen a téren a POP: Sand of Time az etalon (2003-ból!!!), ahol ezt olyan élvezetesen oldották meg, hogy azóta sem untam meg fülig érő szájjal rohangálni a páfrányok között a Booby-Trapped Courtyardon, ha ott vagyok, olyan jól néz ez ott ki. És ezt csak nagyon kevés játékban látni viszont azóta is. A TR-ben a növények meg sem rezdülnek, ha közéjük sétálsz, ez sem így van az Uncharted-ban.
Endure and Survive
75. zooole  PlayStation.Community tag
2013.03.11. 16:03:22
LV2
Válasz 57. seeYOUsoon üzenetére:
Hát, pedig az UC annak idején semmi újat nem mutatott fel. Inkább az volt TR copy. Lövöldözés, puzzle, lövöldözés, elveszett kincs.

Boxosok gondolom most nagyon örülnek, nem is csodálom.
74. alienware85  PlayStation.Community tag
2013.03.11. 15:34:22
LV2
Válasz 55. Petunia üzenetére:
Egyetértek :D
73. alienware85  PlayStation.Community tag
2013.03.11. 15:33:37
LV2
Válasz 48. bundas01 üzenetére:
Ember te ennyire érthetetlen vagy, vagy csak megjátszod??? Egy játékot se hasonlíts össze egy sony exlcusive-val!!!
72. gabe82_  PlayStation.Community tag
2013.03.11. 15:08:15
LV16
Válasz 71. NorbertAlbrecht üzenetére:
Szerintem a Tomb Raider-nek is megvan az a sajátos hangulata, ami más játékban nincs meg. ;)
71. NorbertAlbrecht  PlayStation.Community tag
2013.03.11. 13:35:13
LV1
Uncharted-nek van egy hangulata , ami más játékban nincs meg . Persze ez nem azt jelenti , hogy más játékot nem szeretek , csak nálam favorit az Uncharted , meg majd a Last of US is az lesz.
Albrecht Norbert
70. NorbertAlbrecht  PlayStation.Community tag
2013.03.11. 13:31:30
LV1
Na azért nem kell túlzásokba esni :) Ebben a Játék kategóriában mindenféleképpen az Uncharted marad a legjobb . Persze ez is nagyon jó Game . Ez a kijelentés hogy az év játéka lesz elég durva :DDDD ilyen játékok mellett mint a : Last of US , meg még sorolhatnám xDDDD
Albrecht Norbert
69. alucccard  A retkes
2013.03.11. 00:16:34
LV22
én 8 pontra hoznám ki.
68. KROTCHY  a here
2013.03.10. 20:58:19
LV29
Nincsenek benne fejtörők ... ez gáz =(
A multija meg mintha egy Uncharted Beta-t tolnék ... az viszont durva, h a platinához 3 prestige kell x)
Playing: Uncharted 3 multi
67. HolfyTeebee  PlayStation.Community tag
2013.03.10. 19:52:37
LV3
Szerintem ilyennek kell lennie egy vérfrissítésnek... Sajnos a legtöbb játéknál nem sikerül. (ennél sem az előző 3? részben) Ez nagyon rendben van. Jól irányítható, látványos, izgalmas. Mindenkinek ajánlom!
Keresztet fogok a majmának, azt PÁFÓ! :)
66. alucccard  A retkes
2013.03.10. 17:21:17
LV22
Válasz 63. MagsziM2 üzenetére:
sajnos így van, bosszantó volt sokx.
65. kobe  PlayStation.Community tag
2013.03.10. 16:59:12
LV11
Válasz 28. bundas01 üzenetére:
Az azért elég szomorú lenne.
64. gabe82_  PlayStation.Community tag
2013.03.10. 14:43:09
LV16
Jó játékot vártam, de a Tomb Raider még így is képes volt felülmúlni a várakozásaimat. A 2.0 pedig szintén nagyon jól sikerült. :)
63. MagsziM2  PlayStation.Community tag
2013.03.10. 12:52:55
LV1
Válasz 62. MagsziM2 üzenetére:
Mert, ha tényleg így van, akkor az elég szégyenteljes.
Always Konzol
62. MagsziM2  PlayStation.Community tag
2013.03.10. 12:51:03
LV1
Válasz 59. alucccard üzenetére:
Beta verziót nyomod, vagy rosszul írtad ki a lemezt?
Always Konzol
61. zola0306  SonsOfSaRock
2013.03.10. 12:50:14
LV16
Az idei év meglepetése,jött,villantott és szerintem eddig győzött is.
A TLoU-ig még kapunk egy GOW:A-t ami ismét kötelező,a többihez nem fűzök nagy reményeket! :)
"Nem isten az ami ilyennek teremtett!"
60. alucccard  A retkes
2013.03.10. 11:52:13
LV22
Válasz 59. alucccard üzenetére:
volt egy olyan is, h átmentem egy másik pályarészre és mikor betöltötte kezdésnél leestem a semmibe és meghaltam, néztem egy nagyot. xD
59. alucccard  A retkes
2013.03.10. 11:50:39
LV22
Válasz 54. Petunia üzenetére:
mikor lőttek rám elment kép, csak a vérfoltok látszódtak, kedvencem az mikor a koktéllal dobálnak és közöm nincs tűzhöz de mégis égtem, 1 méterrel odébb dobta de én meghaltam a semmitől. mikor jött egy páncélos és a kezében egy rúd, fedezékben vok és átütött a falon. dinamitosokról ne is beszéljünk, azok még a lehetetlen helyre is bedobják! :D az ellenfelek átlátnak a falon, folyosón (barlang) kimegyek és dobálják a dinamitot, mondom elindulok a másik irányba de még ki sem dugom a pofám már lőnek és dobálják a szarjukat.
58. MagsziM2  PlayStation.Community tag
2013.03.10. 11:02:53
LV1
Emlékszem az első 3 részt még anno leírás nélkül vittem végig.
Az első részt memókártya nélkül, úgy hogy 3 napig ment a ps1 zsinórban.Majdnem megsült a gép.(jaj azok a régi szép idők-mennyi történet)
Ezzel az új résszel "what a fuck" érzésem van.Imádtam szöszölni órákig, beállni milliméterre erre arra, kapcsolgatni mindent ami a falból kilóg, tologatni mindent ami kocka alakú és a környezettől kicsit eltérő színű...óránként 1szer elbukkanó ellenfelet.(az egyben volt még az a bérgyilkos aki minden pályán egyszer feltűnt, és hiába futottam utána és pumpáltam bele 20 tárat nem akart megdögleni, majd a 10? pályán találkoztál vele face-to-face)
Durva kihívás volt mindegyik(1-2-3).A Legend után jöttem rá, hogy ez elmúlott és akarva akaratlanul átalakul(t) persze nem azt mondom , hogy ez rossz dolog lenne...
Biztos , hogy ki fogom próbálni.
A teszt kicsit meghozta a kedvem kedves Petunia.THX és sajnállak az elveszett adatok miatt.
Always Konzol
57. seeYOUsoon  PlayStation.Community tag
2013.03.10. 10:57:26
LV5
Válasz 45. zooole üzenetére:
játék közben nekem is ez jött le hogy "Uncharted gyilkos", de ez így eléggé igazságtalan, inkább az Uncharted szülte a Tomb Raider-t ami még tett új dolgokat a stílushoz. jó érzés hogy a Naughty Dog-on kívül mások is képesek ilyen minőségre, az ilyen ugrások viszik feljebb a mércét. ha lesz következő Uncharted akkor az biztosan újra "Tomb Raider gyilkos" lesz és ez így van rendjén ;)
..loading, please wait..
56. Petunia  Szerkesztő
2013.03.10. 09:36:05
LV12
Válasz 49. Sakamoto_14 üzenetére:
Igen, ahhoz viszont olyan színvonalú multi kellett volna bele, mint az Uncharted-é. :)
Endure and Survive
55. Petunia  Szerkesztő
2013.03.10. 09:35:15
LV12
Válasz 47. alienware85 üzenetére:
Bizony!! Ha csak annyira lesz jó, mint a Heavy Rain volt, engem kórházba kell vinni. :D És kalózos AC4!!!
Endure and Survive
54. Petunia  Szerkesztő
2013.03.10. 09:34:04
LV12
Válasz 41. alucccard üzenetére:
Milyen bugok, hibák? Egyetlen egy sincs benne.
Endure and Survive
53. Petunia  Szerkesztő
2013.03.10. 09:33:05
LV12
Válasz 32. Mortanius üzenetére:
... vagy ha lesz új nagykonzolos Uncharted, ami a Golden Abyss alapjairól indul? A gondolatra is kiver a víz. :D És igen, GTA V. :)
Endure and Survive
52. Petunia  Szerkesztő
2013.03.10. 09:30:58
LV12
Válasz 29. skate_punk üzenetére:
Akkor jövőre kell egy új laptop is majd hozzá. :D
Endure and Survive
51. Petunia  Szerkesztő
2013.03.10. 09:29:39
LV12
Válasz 27. ALF22 üzenetére:
Én 5 ropiért vettem a Tescóban és adtak hozzá 1000 ajándék pontot, amivel extra tartalmakat lehet vásárolni. Mindenképp megéri ennyiért, hiszen ez a sorozat PC-n az igazi, és bődületes tartalmakat tudsz venni hozzá. A kieg. lemezek 3-4000 Ft-ba kerülnek. Egyébként csak ismerkedem egyelőre, de már elkapott a gépszíj... főleg most, hogy bárhol, bármikor játszhatok vele. Pedig szeretném a TR-ben még az elmaradt kincseket összeszedni... :P
Endure and Survive
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
TOMB RAIDER
Square Enix
Látványosság:
Kiemelkedő
Játszhatóság:
Kiemelkedő
Szavatosság:
Zene / Hang:
Kiemelkedő
Hangulat:
9/10
Pozitívum
Remekül implementált újdonságok közel tökéletes megvalósításban
Negatívum
Szenzációhajhász jelenetek, túl könnyen összeszedhető kincsek, gyenge multi

MARTIN BELESZÓL
Meglepően szórakoztató és szépen megvalósított kaland, mely, ha nem habzsolod két pofára, elég sokáig kitart. Lara szenvedését itt-ott túlzásnak éreztem, plusz egy átmeneti kabátot is lehúztam volna a helyében valamelyik lelőtt banditáról, de ettől függetlenül maximálisan elégedett vagyok az élménnyel!