PlayStation.Community

2013.02.13. 21:10 Játékteszt
79 hozzászólás
Szerző: Petunia
Értékeld a cikket!
Make Us Whole.

Jól emlékeztem: alig pár napos eltéréssel pont két éve jelent meg a Dead Space 2, mely nevezetes esemény nálam a frencsájzról addig felszippantható matéria majdnem teljes mértékű abszolválásának lavináját indította el, jobb későn, mint soha felkiáltással. Ugyan azóta szinte egyáltalán nem foglalkoztam a sorozattal, ami nem is csoda, hiszen a második rész megjelenése után nem sokkal az „árukapcsolással” értékesíteni kívánt spin-off játékok, animációs filmek, képregények és könyvek áradata is megszakadt. Már az új részt kívánta előhangolni a tavaly novemberben kiadásra került Dead Space: Catalyst című regény és a napokban megjelent Dead Space: Liberation című képregény, a videojáték-széria harmadik része pedig annak rendje és módja szerint meg is érkezett február 8-án. Magam is izgatottan készültem már erre a napra, mióta tudomásomra jutott a megjelenés dátuma. Nagyon kíváncsi voltam, sikerül-e még tovább fokozni a korábbi epizódokban szinte fokozhatatlannak bizonyult játékélményt, mert a színvonal tartásában nem kételkedtem; ugyanakkor picit tartottam attól, hogy az implementált újdonságok nem bírnak-e majdan egyfajta vérfrissítés jelleggel, ezáltal térítvén le a sorozatot a járt útról a járatlan kedvéért. A Dead Space 3 kilövése előtt elérhetővé vált egy demo is, amelyet az érdeklődők nagy része bizonyára kipróbált, illetve a mai nappal bezáróan rengeteg írott és mozgóképes kritika napvilágot látott az anyagról, úgyhogy mostanra biztosan sok játékos belőtte, körülbelül mire számíthat. A lentiekben elterülő írás szerintem nem fog nagy mértékben eltérni ezektől, de azt igyekszem szavakba önteni, amit az első perctől kezdve éreztem a kontroller kézbe vétele óta, és azóta is érzem.
„People want things they can fix and I’m permanently broken”

Ha megengedtek ennyi spoilert, a fenti mondat a sztori elején kerül kinyilatkoztatásra a főhős, Isaac Clarke részéről, és megfelelően árnyal mindent, ami korábban történt, illetve a továbbiakban várható. Ugyanakkor a fejlesztők azon új gamerekről sem feledkeztek meg, akik a harmadik epizód személyében találkoznak először a sorozattal, mivel a Dead Space 3 elején egy rövid kisfilm vázolja fel a korábbi felvonásokban megismert eseményeket, melyet egy, a jelen időben (szerény számításaim szerint Kr. u. 2514-et írunk) történteket 200 évvel megelőző prológus elbeszélése követ. Ezután vetül a fókusz Isaac-re, aki egy jelentéktelen holdállomás lerobbant apartman házában tengeti szánalmasnak bátran nevezhető életét (bár szerintem szimplán örüljön a puszta létezésnek az, aki átélte azt, amit korábban ő). Itt keresi fel hősünket két marcona katona bácsi, Preston és Carver, akik Isaac volt barátnőjét, Ellie-t szeretnék megtalálni. A hölgy az embereket vérszomjas szörnyekké – úgynevezett nekromorfokká – változtató gonosz ereklye, a The Marker után való kétségbeesett kutatása során tűnt el, és a Tau Volantis bolygó jeges világában adott magáról utoljára életjelet. Ha Ellie megtalálásának és a Marker végleges eliminálásának esélye nem szolgálna elég motivációval ahhoz, hogy a híró harmadjára is összekösse a bajuszt a sötét oldal híveivel, a lista tartalmazza még a Markert imádó Unitológus szekta minden eretneket sújtó halálos ítéletét is, melynek következtében Isaac nemcsak a nekromorfok, hanem az unitológusok első számú főellensége is lesz egyben.

A sztori a korábbiaknál személytelenebb módon inkább a játék univerzumában a jó és a rossz között zajló küzdelem egészére helyezi a hangsúlyt, mely beállításban nem sokat tudunk meg az Isaac elméjében pusztító erőkről (a népszerű popkultúra egyik kedvelt képviselője iránti rajongásomból kifolyóan zárójelben írom: a Sötét Utasról. :) Ő most egyfajta érzelemmentes gyilkoló gépként funkcionál, és a feszült rettegés érzete inkább a külső környezet fizikai jellegéből táplálkozik. Egyes vélemények ezen változás miatt ostorozzák a játékot. Én már a korábbi részekben sem éreztem csupán a történésekből kifolyóan azt a nyomasztó, borongós érzést, mint a Silent Hill esetében, de ennek oka talán a Dead Space kevésbé hétköznapi, sokkal inkább futurisztikus világa, melybe nem tudtam annyira beleélni magam – Isaacnek a halott barátnőjéről alkotott hallucinációi ellenére sem. A veterán gamerek többségének biztosan fel fog tűnni az ilyen szekvenciák hiánya, viszont szerintem az úton-útfélen felszedhető írott és audio formátumú szövegfájlok is remekül ellátják a hangulatfokozás feladatát. Ami pedig a pusztán materiális forrást jelenti, abban a tekintetben igazán nem lehet panaszunk akár a helyszíneknek, akár az ellenfeleknek, akár az egymást meglehetősen gyorsan váltó és olykor már-már unchartedi látványosságú szcénáknak köszönhetően.
Jómagam melegen üdvözöltem a tényt, hogy a játékkal töltött első perctől kezdve úgy éledtek fel a korábbi két rész abszolválása során felszedett és begyakorolt képességek, mintha csak pár napja tettem volna le a lantot. Ami azt jelenti, hogy a kontroll és az Isaac védőöltözetének hátuljára applikált menürendszer szinte teljes egészében változatlan, akárcsak a rendelkezésünkre álló mozdulatok gombkiosztása. Továbbra is jelen van az R3-mmal aktiválható, Locator névre hallgató kék csík, mely az objektíva felé vezet minket; viszont a második résszel ellentétben most a mellékküldetések felvételekor játszhat a korábbiaknál nagyobb szerepet, hiszen a több, lehetséges bejárható útvonalnál már nagyobb értelme van a „GPS”-nek. A leöldösött ellenfelek porhüvelyének megtaposása is megvan, valamint a Kinesis-szel (tárgyak pakolgatása) és a Stasis-szal (időlassítás) végezhető dolgok kombinációi sem hiányoznak, pontosan a megszokott metódusban. Nem emlékszem tisztán, hogy a korábbiakban Isaac képes volt-e leguggolni, sőt elgurulni, ám ez most megy neki, habár én személy szerint ezeknek nem sok hasznát láttam kiváltképp a hordákban rohamozó nekromorfokkal folytatott csetepatékban. Ami ruházatunkat, vagyis a RIG-et (leánykori nevén Resource Integration Gear, mely – melós terminológiával élve – akár interface-ként is fordítható :) illeti, a korábbiakhoz hasonlóan a sztori előrehaladásával kapunk mindig újat és újat, ám az adott gúnya különböző felszedhető alkatrészek segítségével az életerő, a páncélzat és az oxigéntartály tekintetében továbbfejleszthető, akárcsak a Stasis és Kinesis modulok.

A rejtvények terén ezúttal se várjatok csodát. Egyrészt adott a szokásos radarszerű ábrával és a kék csíkok keresésével kinyitható zártípus, ezen felül találunk időre történő és mindkét analóg kart igénybe vevő, áramköröket aktiváló puzzle-t, sőt bizonyos ajtókat csak egy speciális karral, a Tungsten Toque Barral tudunk feltárni, viszont ez utóbbi készséghez alkotóelemek összeszedése és azoknak a munkapadon történő egymásba illesztése szükséges. Ezeken felül vannak még egyéb egyszerű tárgyforgatós és összeillesztős, vagy könnyebb logikai feladványok, de egyikkel sem lehet hosszabb időn át szöszmötölni. Végül, de nem utolsósorban a fejlesztők az űrsétáról sem feledkeztek meg, mely ugyancsak az ismert sémában került megvalósítása, az objektumok külső felületén elhelyezkedő és ránk lövöldöző szörnyekkel, vagy simán az azonos helyen tartózkodó unitológusokkal egyetemben – én egyedül csak az „entering vacuum” és „exiting vacuum” figyelmeztetést hiányoltam ezekben a jelenetekben, de legalább okot találtam a bemondónő feladatának ellátására.
„Beware! Trespassers will be blown to bits!”

Igazság szerint a csatározások terén sincsenek túl nagy változások. Az ellenfelek tekintetében a most először színpadra szólított humanoid katonákat, vagyis az Unitológus szekta által felbérelt zsoldosokat tudom megemlíteni, bár ezek legyőzése igazán nem jelent kihívást (kiváltképp egy Uncharted 2 Crushing után), ugyanis a célzás terén még bőven van mit tanulniuk. A szériában ugyancsak most először került implementálásra a fejlövés lehetősége, valamint a katonák által felénk hajított gránátok Kinesis-szel történő visszalövése, de legyőzésük relatíve könnyű volta miatt ezekben nincs túl sok potenciál. A monszták soraiban nagyon sok régi ismerős köszön vissza, de itt is találunk új belépőket. Például a humanoid formátumú Waster és Feeder nevű kreatúrák inkább a zombikra emlékeztetnek; előbbiek végtagjuk elveszítésekor csápokat növesztenek, vagy akár fej nélkül is tovább másznak célpontjuk felé, míg az utóbbiak földalatti rejtekhelyükről bukkanva elő támadnak, mikor megérzik Isaac jelenlétét. Továbbra is jelen van az X nyomkodásával történő kiszabadulás és a szörny fejének leszakítása, amikor az egyik elkapja hősünket, valamint a kis apró pókszerű lényektől most is az X taperolásával szabadulhatunk meg eredményesen. A bossok nem nagy számban vannak jelen, de a rendelkezésre állókkal is elég bajotok lesz… legalábbis nekem volt bőven, és üdvözölendő vonás, hogy elhalálozásaink szüneteiben a game nem segíti tippekkel az ellenfél legyőzését.

Az igazi vérfrissítés inkább a fegyverek terén érhető tetten. Ugyan a sztori elején kapunk két alap gyilkoló eszközt a Submachine Gun és a Plasma Cutter személyében, a továbbiakban minden egyéb fegyót saját magunk állítunk elő az utunk során összeszedett alkatrészekből. Ez a folyamat a munkapadoknál zajlik, és a fegyver felső és alsó részére, a keretére valamint a ráapplikálható kiegészítésekre (pl. Medic vagy Stasis Support, melyek kooperatív játékmódban a társunkat is segítik) bomlik le. Ugyancsak itt adhatóak hozzá szerszámainkhoz a fejlesztést célzó áramkörök, melyek cserélgethetők, és a lövési sebesség, az okozott sebesülés, a tölténytár mérete és a tüzelési gyakoriság tekintetében adnak hozzá pontokat az alapértékekhez. Mindezekkel együtt nagyon sokféle fegyvert lehet készíteni (esetemben eddig a Javelin Gun és a Shotgun kombinálásával életre hívott miniágyú az abszolút favorit, mely egyesíti magában egy bikaerős sörétes puska és egy szinte kifogyhatatlan munícióval megáldott, villámgyors géppityu legjobb tulajdonságait), és tevékenykedhetünk saját kútfőből, vagy az út során felszedett tervrajzok alkalmazásával egyaránt. A fegyókon kívül azonban egyéb tárgyakat is készíthetünk magunknak, így töltényeket, életerő-csomagokat, Stasis kapszulákat és a korábbiakban említett zárnyitó Tungsten kart.

Ami a többjátékos móduszt illeti, szerintem minden gamer örömmel konstatálja majd, hogy a Dead Space 2-ben elég gyengén szerepelt online multit lecserélték egy kooperatív, online kétszereplős mókára, melyben Isaac-en kívül egy John Carver nevű, nem túl szimpatikus figura kap szót. A Resident Evil 5-höz hasonlóan a John szerepét felvállaló player más dolgokkal találkozik, más szemszögből látja az eseményeket, mint Isaac, és olyan mellékküldi is van, ami csak koopban teljesíthető. Ugyancsak ügyesen került megvalósításra a két játékos által felszedhető tárgyak adagolása, mert mindenki csak a saját karakterének járó cuccot látja maga előtt, a másikét nem tudja elvenni. Tartalom szempontjából mindenképpen sokat rak ez az opció az alap sztorihoz, és nem erőlteti a műfajtól távol álló online multi henteldét. Jómagam tartósabban sajnos még nem tudtam kipróbálni az Isaac + John párost, de remélem, hamarosan erre is sor fog kerülni.
Újabb jó hír: a Dead Space 3 nem rövid! Az ugyancsak itt először debütált mellékküldetések nagy része van olyan hosszú, mint maguk a fő szekvenciák, melyek egy-egy kisebb történeti szálnak, megdöbbentő eseménynek, egy-egy emberi sors bemutatásának foghatóak fel. Úgyhogy nem érdemes kihagyni őket, ám ebben az esetben legalább 15-20 órára rúgó szavatosságra számíthattok. Erre jön még az extra játékmódok (Classic, Pure Survival, Hardcore) kínálta specialitások, valamint a Hardon kívül az Impossible nehézségi szint jelentette kihívás, és mindezek természetesen szükségesek a Platina trófeához… A különböző ereklyék gyűjtögetése is újfent jelen van.
Ugyan grafikailag nincs nagy változás az előző epizódhoz képest, az elhagyatott, rémületesen sötét űrhajók és a Tau Volantis bolygó dermesztően jeges világában történő kalandozás kiváló hangulatot teremt, mindezt egyetlen apró nézőpont riccenés vagy árnyalatnyi lassulás nélkül. Szinte mindig szól valamilyen zenei betét vagy környezeti zaj – ezek között is találtok majd ismerőseket –, az abszolút profi szinkronnal együtt tehát az audio csillagos ötös. A nehézségi szint normál fokozaton a sztori előrehaladásával párhuzamosan, arányosan növekszik, kellő kihívást támasztva egy-egy nehezebb résznél.
Én a Dead Space 3-at bátran ajánlom minden régi rajongónak, és akár az előző két részt nem ismerő érdeklődők is nekiugorhatnak, viszont a pszichológiai horror jelentős csökkenése, valamint a grafikus oldalnak (összehasonlítási alapként már megint az Uncharted funkcionált) a korábbiakhoz képest változatlan volta miatt mégsem tudom megadni rá a maximális pontszámot. Ennek ellenére biztos vagyok abban, hogy minden DS szimpatizáns legalább olyan jól fog vele szórakozni, ahogy én.

(A játékot partnerünk, az Electronic Arts biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Console Corner budapesti boltjában, illetve webshopjában.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
79. lesliebuz1977  PlayStation.Community tag
2015.02.01. 08:22:33
LV4
Hozza az előző részek hangulatát nekem nagyon tetszik! Mondjuk rajongója vagyok ennek a szériának!
I love games!
78. xerox  PlayStation.Community tag
2013.03.28. 18:57:57
LV18
Végre én is utolértem magam. Hiába az előrendelés, csak pár napja tudtam elkezdeni. 10. fejezet után azt kell mondjam, nekem sokkal jobban bejön, mint az előző részek.
psn id: zomimi78
77. pdw  ist krieg!
2013.03.17. 22:43:14
LV11
Na epp most toltam vegig:

- Sztori, hangulat, feeling bejott, bar persze nem volt annyira paras mint az elso, dehat ezvan.
- A fegyverfejlesztes, upgradeelos rendszer jopofa, kar hogy elobbire semmi szukseg, mivel a forgos plasma cutter boven elegseges az egesz jatekhoz (mint az elozo 2 reszben is).
- Eroltetett co-op kitalalojat ki kene belezni. Szanalmas, hogy a kb 10 mellekkuldetes 30%-at nem lehet megcsinalni, csak azert mert nem lehet karaktert valasztani. Ha a RE6-ban megoldottak itt miert nem?

Amugy egynek jovolt, akit erdekel van egy elado peldanyom onlline passal :)
76. gabe82_  PlayStation.Community tag
2013.03.03. 15:45:18
LV16
Jó a teszt, és eddig a játék is tetszik. Kicsit féltem, hogy túl sok lesz benne az akció, de szerencsére annyira nem vitték túlzásba, és a korábbi részek hangulata is megvan.
75. kiralygyozo  PlayStation.Community tag
2013.03.01. 11:01:10
LV2
A 9-ik pályán járok,és azt kell mondanom nem csalódtam,sőt eddig nálam valamiért jobban fekszik mint az 1-2.Bár hiányzik az első rész adta félsz,de ebben is volt olyan eddig,amikor felszaladt az adrenalinom.Magyarul nekem bejön,és csak ajánlani tudom a műfaj kedvelőinek.
A nagyképûség: -õl, butít, és nyomorba dõnt.
74. Alien  PlayStation.Community tag
2013.02.19. 21:00:29
LV10
Válasz 73. Petunia üzenetére:
szerintem a sandbox megvalósítás erősen a filmszerűség kárára megy. lsd far cry 3 vagy crysis széria.
sokaknak és nekem sem nem elég intenzív játékfajta. szal a Dead Space maradjon (ha lesz még egyáltalán) lineáris és narratív.
ez a formula majdhogynem tökéletes.
73. Petunia  Szerkesztő
2013.02.19. 20:20:43
LV12
Válasz 72. kiralygyozo üzenetére:
Igen, kétségkívül a mellékküldik jelentik az egyik legfontosabb fejlődést! Viszont egy picit még mindig lineáris, van még hova fejlődni, ha az ismert, szép példákat nézzük. Innen nézvést is kíváncsi vagyok egyébként az új TR-re, ami állítólag ilyen sandbox-szerű lesz... meglátjuk. :)
Endure and Survive
72. kiralygyozo  PlayStation.Community tag
2013.02.19. 18:53:32
LV2
Amúgy meg remek írás,örülök,hogy a mellékküldetések több figyelmet kaptak+a fegyverfejlesztés is taktikázási lehetőséget ad.
A nagyképûség: -õl, butít, és nyomorba dõnt.
71. kiralygyozo  PlayStation.Community tag
2013.02.19. 18:46:34
LV2
Minden képen beszerzem,nekem az előző részek is bejöttek,de sajnos most fontosabbra kell a pénz.
A nagyképûség: -õl, butít, és nyomorba dõnt.
70. neoptolemos  Apu ökölbe szorult keze
2013.02.18. 22:37:29
LV8
Válasz 69. tgabesz üzenetére:
Hálisten hogy én nem mentettem állást a weapon crafting arena-ban, mert ha első végigjátszásra beadja nekem ezt a hibát, és megfoszt a fogyó lőszer adta frusztrációtól, tuti hogy a keresztvizet is lehúztam volna a játékról, meg a fejlesztőkről is.
Egyébként szerintem is nehezebb egy kicsit mint a többi, én legalábbis igazán megszenvedtem az első végigjátszást Hardon. Mondjuk most másodszorra már könnyűnek érzem, de ilyenkorra már az ember kitapasztal szinte mindent.
69. tgabesz  PlayStation.Community tag
2013.02.18. 21:45:13
LV14
Válasz 67. Petunia üzenetére:
Nem emlékszem, asszem péntek vagy szombat este indítottam el legutóbb a játékot. Akkor már ez a patch fogadott.
Ahogy olvasgattam csak a végtelen lőszeres glitchet foltozták be. Esetleg még pár apró bugot javítottak. Kicsi volt a patch mérete.
68. Petunia  Szerkesztő
2013.02.18. 21:00:35
LV12
Válasz 64. tabu3x üzenetére:
A fegyver-dolog lehet, hogy könnyebb. De a nehézségi szint sztem folyamatosan emelkedik. A 13. pálya környékén már én is komolyan f*stam, pedig ha vki, én bírom a műfajt. Szóval a szörnyek tényleg eszméletlenek, ezt nem lehet elvenni a szériától! És a Silent Hillre ez sajnos egyre kevésbé igaz...
Endure and Survive
67. Petunia  Szerkesztő
2013.02.18. 20:58:17
LV12
Válasz 62. tgabesz üzenetére:
Az mikor volt? Pár napja töltött vmit, de nálam változatlan minden. 2 napja meg Londonban vagyok (végre leírhattam ezt :P :DDD), ide nem hoztam a gépet... pedig eleinte agyaltam ezen, de hát nincs LCD tévé, úgyhogy felesleges lett vna. :D Viszont van olvasnivaló és Nip / Tuck. :]
Endure and Survive
66. Petunia  Szerkesztő
2013.02.18. 20:55:32
LV12
Válasz 61. neoptolemos üzenetére:
Télleg...? :D
Endure and Survive
65. tabu3x
2013.02.18. 12:00:06
LV1
Válasz 48. Lackooo üzenetére:
Főleg macerás, és e miatt sok idő megy el vele, ahogy írtam is. Valószínűleg félreértetted.
64. tabu3x
2013.02.18. 11:57:37
LV1
Válasz 46. Petunia üzenetére:
Könnyebb, mint az előzőek, nem is kicsit. Már kb. 30%-nal olyan ütős cuccaim voltak, mint az DS 1-2-ben az első kör végére. Ettől a ponttól kezdődően átment hentbe a játék.
A Line Gun említése is telitalálat, a szívem csücske volt. Most van mindenféle mordályom, de a szeletelés feelingje azért hiányzik.
63. neoptolemos  Apu ökölbe szorult keze
2013.02.17. 23:03:40
LV8
Válasz 62. tgabesz üzenetére:
Ja-ja.
62. tgabesz  PlayStation.Community tag
2013.02.17. 21:52:50
LV14
Válasz 61. neoptolemos üzenetére:
Állítólag az 1.02-es patch ezt megszüntette.
61. neoptolemos  Apu ökölbe szorult keze
2013.02.17. 21:40:35
LV8
Válasz 58. Petunia üzenetére:
Nem is fog kifogyni.
Ez egy bug.
60. tsabe  PlayStation.Community tag
2013.02.17. 20:37:13
LV12
Válasz 59. Petunia üzenetére:
classic mod ami kicsit nehezebb talán, a többi coopba nem vészes
PiPi
59. Petunia  Szerkesztő
2013.02.17. 20:14:50
LV12
Válasz 57. tsabe üzenetére:
Gratulálok!!! Nem lehetett könnyű menet. :D
Endure and Survive
58. Petunia  Szerkesztő
2013.02.17. 20:14:30
LV12
Válasz 56. Alien üzenetére:
Nem tudom, ez a fegyófejlesztés megosztja a játékosokat, az biztos. De engem sem motivál különösebben a sok új "talált tárgy" arra, hogy a szívem csücskénél jobbat csináljak, mert olyan NINCS. :D Már ráaggattam mindent, amit lehet, most már ilyen savat vagy mit is lő ki a golyókkal, meg cserélgetem az upgrade celleket, és ennyi. :) És a géppuska része azóta sem fogyott ki... :D
Endure and Survive
57. tsabe  PlayStation.Community tag
2013.02.17. 17:13:01
LV12
platina :)
PiPi
56. Alien  PlayStation.Community tag
2013.02.17. 08:13:45
LV10
Válasz 53. Petunia üzenetére:
nekem 2 dolog nem tetszett: amit te is említettél, hogy háttérbe szorult a csonkolás (a széria fontos eleme volt), a másik pedig maga a fegyverfejlesztés. Nekem az túl van bonyolítva. Ráadásul annyi szirszart kell összeszedni hozzá, amit messze túlzásba vittek.
Az ember csak gyűjtöget, mint Piroska az erdőben.

egyébként eleve nyilatkozták a készítők, hogy az ellenfeleket a modern (cod) playerek reflexéhez igazították, mert hogy azok a gyors akciókat szeretik.
55. tgabesz  PlayStation.Community tag
2013.02.16. 17:38:46
LV14
Válasz 53. Petunia üzenetére:
Engem a twitcherök meg a hullazabálók (asszem a feeder a nevük) őrjítettek meg. Állandóan beszorítottak valahova és megszakították a célzásomat. Különösen az utolsó coop mellékküldetésnél (Carverrel) idegesítettek.

Ha jól emlékszem az első vagy második páncéllal már eléred a max inventory méretet, de talán lehet a különböző nehézségi szintekkel megnyitni jobbat.
54. Petunia  Szerkesztő
2013.02.16. 16:28:45
LV12
Válasz 49. martin üzenetére:
De ezért egyszer majd még kérni fogsz tőlem valamit, világos. :P :DD
Endure and Survive
53. Petunia  Szerkesztő
2013.02.16. 16:26:58
LV12
Válasz 47. tgabesz üzenetére:
Érdekes! :)

Pl. vannak ezek a kardos végtagú monszták, akik hirtelen rontanak rá az emberre. Emlékszem, az előző részben általában lelassítottam őket Stasis-szal, és csak úgy tudtam őket kinyírni. Vagy azokat a kutyaszerű lényeket. Most viszont elég a golyószóró... :)

Még amin agyaltam, hogy a RIG-ben a cuccok tárolására szolgáló helyek számát nem lehet-e növelni? Mert korábban úgy volt, hogy minél frankóbb rucid lett, annál több tárgyat tudtál magaddal vinni. Egyébként az újabb RIG-ek sztem durvajók, kedvencem eddig az Archeological Suit, annak is a sisakja. Nagyon kúúúl! :D
Endure and Survive
52. BIOlogic  PlayStation.Community tag
2013.02.16. 16:21:54
LV1
Nálam ütött!De azért már lejjebb adták jócskán az előző részekhez képest,a rengeteg oda vissza rohangálással nyújtották meg öléggé.Az eleje fantörpikus ahogy a hold felett repkedsz de miután lezuhansz úgy zuhan a játék hangulata is egy hentelésbe.Azért a vége hagy még egy kis reményt........
The Dark Brotherhood still alive...Hail Sithis....
51. sipi79  PlayStation.Community tag
2013.02.16. 13:44:05
LV1
Annak aki nem szeret olvasni!
http://www.youtube.com/watch?v=NLmuqo-99KA
COD4 RULES!!!!!! PSN ID:sipi79
50. badaboom  PlayStation.Community tag
2013.02.16. 08:20:51
LV1
Az igazi horror az,hogy ² hete már hogy folyamatosan éjszakázom és ezért még mindig nem tudtam beszerezni. #%$eee&*+!!! Megyek, inkább alszom.
49. martin  Főszerkesztő
2013.02.15. 22:26:51
LV27
Válasz 43. Petunia üzenetére:
Tiéd.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
48. Lackooo  Hackerman
2013.02.15. 20:14:00
LV16
Válasz 45. tabu3x üzenetére:
Nem értem azon játékosokat, akiknek nehézséget okoz a craftolás, mikor minden az ember szájába van rágva és még angol tudás nélkül is totál logikus az egész, mivel ott van egy baszott nagy rajz, hogy éppen mit csinálsz, sőt még az összeállítandó fegyver lövése is illusztrálva van. Van 2 féle alap markolat (egykezes vagy kétkezes), arra megy 2 "fegyver mag" magonként egy "fegyvervég", ennyi. Ja meg tehetsz minden fegyóra 2 kiegészítőt, meg fejlesztő áramköröket. Ebben mégis mi a tököm a bonyolult?
PSN ID: Lacek84 -==#1HUN in Dead Nation==-
47. tgabesz  PlayStation.Community tag
2013.02.15. 18:04:14
LV14
Válasz 46. Petunia üzenetére:
Nekem nehezebb volt mint az előző részek.
46. Petunia  Szerkesztő
2013.02.15. 16:41:59
LV12
Válasz 45. tabu3x üzenetére:
Hmm, hát nem tudom, nekem a tesztben említett Shotgun + Javelin gun kombónál ütősebb fegyóm még nem volt Dead Space-ben. (Sőt, most még bikább, mint valaha, mert már majdnem az összes upgrade cell-t unlockoltam.) Az ember eleinte még azt gondolja, hogy őrülten szerelmes a Line Gunba, és akkor jön a hurrikán, a tornádó és a cunami keveréke, ami elől nincs menekvés. :D Ezzel én tényleg halálosztónak érzem magam, és durva sok a muníció is, pl. a cucc Javelin Gun része még soha ki nem fogyott... :D

Persze adja magát a kérdés, hogy akkor hol a kihívás? Nos, nekem az első főboss sem volt könnyű falat, meg az izgalmasabb jeleneteknél is oda kellett raknom magam rendesen, szóval a relatíve sok lőszer mellett sem mondom azt, hogy könnyű a játék. Talán csak könnyEBB, mint az előzőek. Bár lehet, ezt Ti másképp látjátok. :)
Endure and Survive
45. tabu3x
2013.02.15. 14:18:07
LV1
szerintem sok a 8 pont, és nem a graf miatt húznám le, hanem a craftolás miatt. ezt sokkal egyszerűbben - értsd: játszhatóbban - meg lehetett volna oldani. a zavarba ejtően sok lehetőségben el lehet veszni, az eredmény pedig mindig talány.
a gond ezzel nem az, hogy megoldhatatlan feladat elé állítana (bár kétlem, hogy mindenki össze tud állítani egy optimális arzenált), csupán túl sok időt kell eltölteni a legózással (vagy a neten bóklászni egy-egy jobb repectúráért) egy használható fegyver létrehozásához.
ez a nem kis kitérő a próbálgatással nem tesz jót a dinamikának, mint ahogy a maga a játékmenet is kissé töredezett: van, hogy lerohannak, van, hogy nem történik semmi. az előző részek sokkal jobban voltak felépítve.
vissza a crafthoz. tonképp két célja volt a bevezetésének, gondolom én. az egyik a fedezeti pont mielőbbi elérése (mert hogy elég sok mindent be lehet vásárolni a store-ban), a másik pedig a játék közösségi oldalának domborítása (a fegyverek megosztásának lehetőségére gondolok). a bevétel biztosan jönni fog, de a közösségi élményt még lehetne fokozni. mondjuk lehetne lájkolni a legütősebb kombókat... brr...
a ds3 egy jó alapanyagokból kevert, pardon, felrázott koktél, csak épp az arányok nem stimmelnek igazán.
44. Papesz
2013.02.15. 13:25:33
LV7
Iszonyatosan jó ez a játék, csakúgy, mint az első két része. Ugyanakkor szerintem ez a fegyverbarkácsolás idióta és felesleges dolog.
Papesz
43. Petunia  Szerkesztő
2013.02.15. 09:46:42
LV12
Válasz 40. martin üzenetére:
Ennek örülök. :) TR-re kit szeretnél? ;) Jövő héten külföldországban vagyok, de utána itt leszek ugrásra készen. És nem az újságot választom, FYI. :)

DS3 téren azt figyeltem meg még, hogy ezek az akciósabb jelenetek sztem abszolút az Uncharted inspirálására születtek, még a katonák is azt kiabálják, hogy "Flush him out!" :D A gránátdobálásról nem beszélve. És elfelejtettem írni a tesztben, hogy Isaac automatikusan fedezék mögé bújik, de csak az alacsonyabb kövek mögé. Szóval ez igen szarul fest, na. Az U-ban nem baj, hogy kört kell nyomni, de legalább szinte mindenféle felület mögé elbújik Nate és ott is marad, amíg szeretnénk. Szóval az emberek elleni küzdelmen van mit még javítani a Dead Space-ben. :)
Endure and Survive
42. newkratos7  PlayStation.Community tag
2013.02.15. 09:42:03
LV3
Remélem kiadják trilógiába és akkor beszerzem, addig várat magára.
Guardians! Tonight, we dine in hell!!
41. dorten  PlayStation.Community tag
2013.02.15. 01:33:14
LV3
Válasz 38. Alien üzenetére:
Azt nem tudtam hogy felskállázza. Azért jó volt úgyis.
PSN: HunRoli
40. martin  Főszerkesztő
2013.02.14. 22:09:08
LV27
Válasz 31. Petunia üzenetére:
Kiváló teszt, mint mindig.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
39. Tevez11  PlayStation.Community tag
2013.02.14. 20:52:23
LV23
Biztos vétel!
Köszi a tesztet.
"A fakezemmel,lekaszabolok pár Baszadékot"ArgFan75
38. Alien  PlayStation.Community tag
2013.02.14. 17:33:59
LV10
Válasz 36. dorten üzenetére:
srácok, senkit sem akarok elkeseríteni, de egyik DS sem natív 1080p ps3-on. Az, hogy a gép felskálázza, az messze nem olyan mint a valódi fullhd-ban renderelt kép.
37. szaszali  PlayStation.Community tag
2013.02.14. 17:19:13
LV1
Én elörendeltem és nagyon tetszet kelletek a változtatások graffal sincs különösebb probléma nálam 8.5 :D
36. dorten  PlayStation.Community tag
2013.02.14. 16:11:51
LV3
Válasz 14. PSti üzenetére:
A DS2 is full-hd volt. Bezony, én is néztem amikor a TV-m kiírta a felbontást.
PSN: HunRoli
35. dorten  PlayStation.Community tag
2013.02.14. 16:10:32
LV3
Szerintem a látvány nagyon ott van és végre nem tök sötét az egész, hanem látni is valamit. Ez nagyot dob rajta!
PSN: HunRoli
34. Petunia  Szerkesztő
2013.02.14. 15:57:46
LV12
Válasz 33. Andras_01 üzenetére:
Nana... Moncsitól úgy tudom, hogy tőle kaptad... ;)
Endure and Survive
33. Andras_01  PlayStation.Community tag
2013.02.14. 15:32:00
LV1
Válasz 30. Petunia üzenetére:
Szia Krisztina!
Megjelenéskor vettem meg. Szerencsére volt olyan hosszú, h egy hétig tudjam tolni. Hétköznap alig van játékra időm. :-(
32. AssassinZoli  PlayStation.Community tag
2013.02.14. 15:31:50
LV1
Jó lett a teszt, nekem nagyon bejött a játék, most nyomatom 2.-ra a pure survival módban!
31. Petunia  Szerkesztő
2013.02.14. 15:04:14
LV12
Ja és köszönöm az elismerő szavakat. Igazság szerint ez egy kapkodva írt teszt, és sokkal jobb lehetett vna, ha több időm van rá (ok: melómelómeló), azért remélem, nem hagytam ki semmi fontosat és nagyon nagy hibák sincsenek benne. :)
Endure and Survive
30. Petunia  Szerkesztő
2013.02.14. 15:02:20
LV12
Válasz 23. Andras_01 üzenetére:
Hát üdv, Andris. :) Neked a DS3-at nem MA kellett vna kézhez kapnod...? :D
Endure and Survive
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
DEAD SPACE 3
Electronic Arts
Látványosság:
Játszhatóság:
Kiemelkedő
Szavatosság:
Zene / Hang:
Kiemelkedő
Hangulat:
8/10
Pozitívum
Kiváló co-op szegmens, változatos objektumkreáló opciók, érdekes új játékmódok, jó sztori, izgalmas helyszínek
Negatívum
A sztori személytelenebb, az emberi ellenfelek buták, a grafika szinte egyáltalán nem fejlődött az előző rész óta

MARTIN BELESZÓL
Tetszik a látvány, szuperjók a fények, átjött a horror-hangulat. A főhős tartása és mozgása szerintem idétlen.