PlayStation.Community

2012.11.02. 14:54 Játékteszt
80 hozzászólás
Szerző: Petunia
Értékeld a cikket!
Új-Anglia felszabadítása megkezdődött!

Életem csendesnek újabban csak alkalomként nevezhető folyásába szinte derült égből villámcsapásként érkezett egyik kedvenc sorozatom legújabb felvonása, becsapódó meteorként kavarva fel a Gyilkosok Szektájának alig fodrozódó állóvizét. A Revelations lezúzása, majd a második rész nemrégiben történt kiplatinázása után nem sokat foglalkoztam a témával, és őszintén szólva a harmadik epizódról szállingózó híreket is csak távolabbról követtem figyelemmel. Az oka ennek az, hogy borzasztóan szeretem az utóbbi két eljövetelben ábrázolt történelmi kort, a helyszíneket és a címszereplőt, így hát kissé nehezen vette be a gyomrom, hogy a folytatásban mindezt lecserélik majd – azzal együtt is, hogy magam sem vagyok az időnként szükségszerű, sőt a továbbélés érdekében elengedhetetlen vérfrissítés ellensége. Úgyhogy picit szkeptikusan álltam neki a kalandnak, viszont a játékkal töltött hosszú órák után mostanra olyannyira a hatása alá kerültem, és annyira le vagyok nyűgözve, hogy komolyan elgondolkodtam a maximális pontszámmal történő értékelésen. De nem hagyhatom figyelmen kívül az általam valaha is 10 pontra értékelt anyagok legfontosabb jellemzőivel való összevetést, és az embernek tényleg itt kell következetesnek, objektívnak lennie… Bár az Assassin’s Creed III olyan zseniális, és annyi újat hozott a tradicionális elemek mellé, hogy bátran kijelenthetem, a széria történetének legfantasztikusabb darabjáról beszélünk.
„Inspired by historical characters and events”

Ez az első mondat, amivel eddig az összes rész elindításakor találkozunk, és engem kevés mondattal lehet jobban ösztönözni a teljes beleélésre, kiváltképp, ha az ábrázolt kor is kedvemre van. A harmadik epizód ezúttal az észak-amerikai angol / brit gyarmatok és a függetlenségi háborúk (kb. a 18. század második felében és a századfordulón járunk) tematikájára fókuszál, a szériára jellemzően kiváló ismeretterjesztő médiumként, egyfajta szimulátorként viselkedve. A trilógián átívelő, fő történeti szál onnan folytatódik, ahol a Revelations végén abbamaradt: a Gyilkosok Szektájának modern kori tagjai, Desmond Miles és társai a templomosoknak megfelelő Abstergo Corporation elleni küzdelem utolsó állomásán, az Első Civilizáció ősi templomában ütik fel táborukat, hogy megvédjék az abban tárolt tudást a fenyegető, végső kataklizma pusztításától. A harc eszköze hagyományos módon a régi korokban élt elődök, a Gyilkosok Szektájának neves képviselői életébe, az ő tudatukba történő beépülés egy különleges és misztikus szerkezet, az Animus segítségével, melyre továbbra is csak Desmond képes. A célszemély ezúttal egy félig indián, félig amerikai származású, karakán fiatalember, Connor (eredeti nevén Ratohnhake:ton), aki mellett természetesen tucatjával bukkannak fel a valóságosan élt történelmi személyek is, már-már kezelhetetlen mennyiségű információörvénnyel öntvén nyakon a playert. A játék konkrét sztorijáról semmit nem árulok el, szórakozzon mindenki olyan jól a csavaros fordulatokkal, meglepetésekkel, érdekes szereplőkkel, mint én; a narratíva most is, mint mindig kiváló, és az elmesélt, vagyis kitalált elbeszélés nemcsak a valós történelmi események láncolatába illeszkedik tökéletesen, de a trilógiában elmeséltekbe is. A sztori tálalásának mikéntje továbbra is fő- és mellékküldetések formájában, szabadon teljesíthető módon került megvalósításra, a játékmenet hagyományos elemeivel (menekülés, rejtőzködés, követés, hallgatózás) színesítve, mely utóbbiak csak apróságokban változtak a korábbiakban megszokottakhoz képest.

Mint már korábban említettem, az ACIII-ban rengetek az újítás, de ezeket sikerült olyan módon implementálni, hogy harmonikusan, hiba nélkül együttműködve éljen egymás mellett a régi és az új. A helyszínek tekintetében a szokásos módon találunk nagyobb településeket (Boston és New York 18. századi változata), kisebb falvakat, és nyílt, erdős-bokros területeket. Ahogy eddig, a kidolgozottságra most sincs panasz, viszont most már nemcsak a napszak, de az évszak is változik az események alakulásával együtt. Az én kedvencem érdekes módon a tél, annyira gyönyörűek, hangulatosak a csikorgóan hideg, ugyanakkor valamilyen fenséges ünnepélyesség érzetét keltő havas tájak, akár vidéken, akár a városokban tartózkodunk éppen. Hősünk természetesen máshogy mozog a több méteres hóban, mint a csupasz földön, és a lovaglás is más élményt jelent télen és nyáron. Viszont ami kissé furcsa, hogy a járókelőkként értelmezhető, városi emberek öltözéke mindig ugyanolyan, lett légyen meleg vagy hideg. A nagy területeket továbbra is a magas épületek, fák tetején kiképzett pontra felmászva tudjuk szinkronizálni. Ugyancsak kiváló és kedves újítás, hogy a lovakon kívül egyéb, számos állat is tiszteletét teszi ebben az epizódban. A városokban úton-útfélen találkozunk kutyákkal, cicákkal, disznókkal, csirkékkel, pulykákkal, akiket a Kör gomb segítségével megsimogathatunk, vagy a szárnyasoknak és a malacoknak kukoricát szórhatunk. Az erdőkben rengeteg vadállat él, úgy mint szarvasok, őzek, nyulak, egyéb kistestű növényevők, de vannak farkasok, sőt medvék is. Utóbbiakhoz kapcsolódik a vadászat, melyet én egyfajta szükséges rosszként fogadtam el, és csak a kötelező missziókban csináltam meg. Viszont ez az új elem is ötletesen lett megvalósítva: különleges látóképességünket használva megvizsgáljuk a vadak hagyta jeleket, melyeken csapdát helyezhetünk el, és később visszatérve megtaláljuk benne szegény állat tetemét. Egy másik módszer a csali kirakása, ilyenkor a közelben elbújva tudjuk elejteni áldozatunkat; a legegyszerűbb pedig az íjjal és nyíllal történő vadászat. A lelőtt állatok húsát, agyarait és prémjét tudjuk hasznosítani a későbbiekben.

A Gyilkosok Szektája eddig megismert hőseinek emblematikus tulajdonsága a változatos magasságú épületekre történő villámgyors felmászás, valamint a tetejükön történő, vakmerő sebességű közlekedés egyfajta „parkour” vagy szabadfutás stílusban. Ez természetesen most sem hiányzik, sőt jobban működik, mint valaha! Egyrészt az egész műveletet sikerült egyetlen gombra, az R1-re fókuszálni (illetve ha valamilyen irányban oldalra akarsz ugrani, akkor X-et nyomsz), másrészt olyan szinten finomították a rendszert a srácok, hogy a korábbi részekben gyakori félreugrások száma a minimálisra csökkent. Connor már nyitott ablakokon beugorva és a helyiségeken keresztülszaladva (nagyjából úgy, ahogy a harmadik Unchartedben láttuk) is képes lerázni üldözőit a menekülések során. Ennél is nagyobb újítás, hogy az AC3-ban már a fák is mászhatók ugyanezen a módon, és a lombok között hasonló ügyességgel és biztonsággal tud a híró közlekedni, mint a városokban. Hősünk ugye részben a természet gyermeke, innen nézve is remek ötlet volt a famászás applikálása. A közlekedésnél maradva a lovaglás most is tiszteletét teszi; ennek rendszere talán csak annyiban módosult, hogy nem lehet a hátasunkat bárhol kószálva magunkhoz füttyenteni, mint korábban (vagy legalábbis én erre nem találtam lehetőséget). A nagyobb állomásokra való gyors érkezés, vagyis a Fast Travel ugyancsak nem hiányzik, viszont a korábbiakkal ellentétben ezúttal valós időben, lámpással a kezünkben mászkálunk a szabadkőművesek ásta alagutakban, melyekben elmés módon a patkányok mozgása mutatja a kifelé vezető utat. Jópofa, nem? A legfantasztikusabb újítás pedig maga a hajókormányzás, melyet hihetetlenül élvezetesen sikerült megvalósítani. Én már a betanító küldetésben is úgy izgultam, mintha a valóságban kellett volna egy vitorlást irányítanom, pedig valójában egy pofonegyszerű rendszerről beszélünk: a kormánykerékkel kanyarodsz, az X-szel és a Körrel pedig az árbocok helyzetét (fél vagy teljes) irányítod. Baromi élvezetes látvány, amikor a kormánykeréknél állva parancsainkra a matrózok fürgén rohangálnak a fedélzeten, valamint majmokként mászkálnak az árbocokon – valami ilyesmi lehet ez a valóságban is.
A Szabadság Fiai és a Patrióták

Lássuk, mi a helyzet a csatározások terén. Érdemes erre egy külön fejezetet szánni, itt is annyi és olyan látványos új elemet találunk! A rendszer alapjaiban mindenkinek ismerős lesz, viszont az R1 gomb szerepe kiiktatódott, és simán a négy alapgomb segítségével tudunk harcolni. Rengeteg a szúró- és a lőfegyver, van robbanószer, és természetesen puszta kezünkkel is komoly erőnek számítunk. A korábbiakhoz képest részemről a legnagyobb változást az jelenti, hogy leáldozott az inkább egyszerű, mint nagyszerű „ellentámadásokkal egyenként mindenkit szétvágok” időszak napja. Bár filmszerűségben ott sem volt hiány, a harmadik felvonásban nagyon sok lehetőség áll rendelkezésünkre egy ütés elhárítása, vagy az ellentámadás után: a kép belassul, és eldönthetjük, újabb csapást indítunk, lefegyverezzük, netán halálos vágást / ütést mérünk-e ellenfelünkre. Természetesen a különböző fegyvereknél ezek a mozdulatok máshogy néznek ki, és vannak egészen brutálisak is, mint pl. torokelvágás vagy koponyalékelés. Nehezítés, hogy mostantól egyszerre többen is nekünk ronthatnak. Ugyancsak új elemnek számítanak a valószínűleg a Batman játékoktól kölcsönzött, „ragadozó mozdulatok”: a magasból kötéllel felrántjuk, majd megfojtjuk az opponenst, aki ott marad lógva, de ugyanez horizontálisan is kivitelezhető, ha van a közelben egy alkalmas ág. Újdonság, hogy ha lovon menekülünk üldözőink elől, akkor a szegény párát kilőhetik alólunk.

A küzdelmek terén mostantól teszik tiszteletüket a hajók, vagyis a tengeri csaták. A vitorlázáshoz hasonlóan erről is csak felsőfokban tudok értekezni. A hajós csaták a hajók kormányzásával épülnek egybe, mert a nézeteltérések során nem csak lőnünk, de manővereznünk is kell. Egyrészt vannak forgatható fegyvereink, ezek célkereszttel működnek, másrészt a nagyobb pusztító erőt képviselő ágyúink, ám utóbbiakhoz már a hajóval kell irányt változtatni. Mindkét típus az L1, illetve R1 gombokkal működtethető, csak a lövés irányra kell figyelni. Amikor az ellenséges hajó tüzel, a legénységgel együtt a Négyszög segítségével bújunk fedezékbe. Nagyon élvezetes, ez is hasonlít ahhoz a már-már autentikus élményhez, amit a hajók kormányzása jelent, és egyáltalán nem tűnik erőltetettnek, bár egy pici gyakorlás szükséges lesz a későbbi diadalmas csaták levezényléséhez.

Mint mindig, most is találkozunk különböző kihívás feladatokkal (pl. verekedés, gyilkolás, tengeri csaták, vadászat). Nemcsak ezekért, de a történetben való előrehaladásért, sőt a gyűjthető tárgyak (almanach oldalak, kincsek, tollak) összeszedéséért is jutalmakat kapunk, melyek különböző fegyver- vagy hajófejlesztésekben, új tárgyakban realizálódnak. Központi bázisunk, a Tanya (Homestead) ad lehetőséget az udvarház fejlesztésére, és a kereskedelem útján történő pénzszerzésre. Különböző mellékküldetések teljesítésével – pl. egy vadászhölgy vagy egy favágó megmentésével – fogunk szert tenni olyan kapcsolatokra, akiken keresztül nyersanyagot (fát, húst stb.) vásárolhatunk. Ezeket ugyancsak különböző missziók során megismert kontaktokkal dolgoztatjuk fel eladható áruvá, mely darabokat kereskedő konvojokon keresztül értékesítünk. Mindezt egy nem annyira egyszerű kezelőfelületen tudjuk irányítani. Mivel a játék anélkül is teljesíthető, hogy ebbe a részbe túlságosan belemásznánk, inkább csak érdekességképpen tudom említeni, valamint a bonyolultabb megvalósítás talán a playerek nagy részét el fogja tántorítani a komolyabb üzleteléstől. A városok fejlesztése továbbra is a Templomosok befolyása alóli felszabadítást jelenti az ellenséges személyek (pl. adóbehajtók vagy csempészek) kiiktatásával. A saját bérgyilkos csapat toborzásának rendszere a korábbiakban megszokott módon, a fő- és mellékküldetések teljesítésével történik, embereinket pedig a keleti partvidék különböző városaiba küldhetjük ki a Templomosok számának további csökkentése érdekében.

Ha már küzdelem, muszáj kitérnem pár mondat erejéig a kötelezően jelenlevő többjátékos szegmensre. Ez ugyan továbbra sem tartozik a kedvenceim közé semelyik játékban sem! Az ACIII esetében nagyrészt a korábbiakban megszokott rendszerrel találkozunk, vagyis általában egymásra vadászunk különböző felállásokban. Az egyik játékmód a Domination, melynek lényege a terület adott pontjának védelmezése az ellenséges csapat tagjainak változatos utakon történő eliminálása útján; a Wolfpackben pedig négyen együttműködve kell különböző feladatokat megoldani az idővel versenyezve. Nem rosszak, úgyhogy aki szeret multizni és tetszett neki a korábbi részekben látott kínálat, most is jól fog mulatni.
„We work in the dark to serve the light”

Erőm végén járok, de szerintem már ti is, úgyhogy igyekszem a hátralevőket rövidre fogni. Ha csak a fősztorira koncentrálsz, a játékot kb. 40 százalékban tudtad le, a fennmaradó részt a gyűjthetők, megnyithatók, fejleszthetők, teljesíthetők (stb.) bődületes száma teszi ki. Még mini játékokat is találunk különböző táblás játékok formájában, ezekkel ugyancsak hosszú perceket lehet bíbelődni, a Shaun Hastings által szolgáltatott, minden igényt messzemenőkig kielégítő adatbázis olvasgatását nem is említve. A legjobb az egészben, hogy semmit nem csak azért csinálsz, hogy eltöltsd vele az időt, szinte mindenért jutalmat kapsz. A szavatosság alsó hangon 50 óra, bár magamból a 100-at is simán kinézem.
Az audió úgy tökéletes, ahogy van (Desmond Miles-t továbbra is Nolan North szólaltatja meg, bennem pavlovi reflexként váltva ki a nyálcsorgást. :) A program teljes magyar honosítással került hazánkban forgalomba (szinkron nincs benne), azonban a tesztverzió angol volt, így a fordítás minőségét nem tudtam ellenőrizni. Amit hallottam róla az, hogy remekül sikerült, a sztori további mélységet nyer a tökéletesen érthető szövegezés miatt!
Grafikai szempontból a környezetábrázolásba ugyancsak nem tudok belekötni, nagyon jól sikerült a sokféle szereplő, az autentikus és változatos ruházat, valamint az adott kort tökéletesen megjelenítő várostervezés. Talán csak egy dolog nem tetszik: a jelenetekben a szereplők tekintete üveges, olykor zombiszerű, és ez olykor még Connorra is igaz. Tudom, hogy ez már-már kukacoskodás, de muszáj megemlítenem, amennyiben máshol jobbat láttam ennél. Egy-két kisebb rángás is olykor előfordul, sőt a küldetésekben is akad néha egy-két beragadás, gikszer, ami miatt esetleg újra kell kezdeni. A trófeák tekintetében a Platina megszerzését itt is megnehezíti a multiban elvárt kimagasló teljesítmény, de hát tudjuk be ezt is kihívásnak…

A végső pontszám megadásában szigorú vagyok, de mint AC rajongó nekem ez a zseniális játék csillagos ötös. Az Assassin’s Creed III klasszikus iskolapéldája annak, hogyan kell megfűszerezni a régi receptet úgy, hogy az elkészült fogás megszokott ízeivel és új, pikáns zamatával, netán hozzávalóival együtt minden ínyenc megelégedésére szolgáljon. És hát Connor is egész jó pasi, szóval én sem fogok megelégedni egy sima verzióval – létezik olyan kiadás, amihez adnak szobrot? :)

(A játékot partnerünk, a PlayON.h asszaszinjai biztosították tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Console Corner budapesti boltjában és webshopjában, többféle gyűjtői változatban is.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
80. pank2
2015.08.21. 04:35:20
LV2
ja
PSN ID: paradilaci
79. AbdulAzim  PlayStation.Community tag
2014.01.06. 10:27:45
LV1
Ezzel a résszel ismerkedtem meg először az AC sorozattal, nekem ahogy szerintem szinte mindenkinek a top fav közé került. :)
78. newkratos7  PlayStation.Community tag
2012.11.22. 11:21:53
LV3
Szerintem a legjobb darabja a sorozatnak!!!! Apróbb hibákkal találkoztam pl.: a határvidéken beszorultam egy sziklába :)
Guardians! Tonight, we dine in hell!!
77. Drivolis  Felséges Úrnő
2012.11.15. 11:41:58
LV23
Válasz 76. rappit üzenetére:
és a a sok újítás is sztem tök felesleges...
(⌐■_■)--︻╦╤─ - - - (╥﹏╥) ladyv89
76. rappit  PlayStation.Community tag
2012.11.10. 22:56:00
LV4
Revelationst képtelen vagyok végig vinni. Sok újítás van benne, de olyan vontatott az egész. AC III FTW!
Nem fog kifér...
2012.11.10. 19:39:45
LV1
Beszerzős gém,de előtte még pótolnom kell a revalations-t.
74. Petunia  Szerkesztő
2012.11.07. 16:05:42
LV12
Válasz 71. norbifiatal üzenetére:
Így már érthető. :D
Endure and Survive
73. ALF22  Son of Liberty
2012.11.07. 15:05:17
LV26
Válasz 70. Petunia üzenetére:
Én örülnék egy garten szimulátornak. Elején választhatnék,hogy madár,kukac,vakond,pocok,egér,tücsök,stb lennék és tenném a dolgomat.
Na ott aztán lenne survivor harc vagy kemény zsákmányvadászat:)
72. ticsi
2012.11.07. 14:38:59
LV2
3 hónapja konzolgép nélkül vagyok anyagi okokból... a pc-men meg csak retrozok.. de MA újra lesz gépem.. HALO 4 és ez lesz a Másik választásom !
Pedig énis AC fikkantó vagyok. Szimpatikus egy játék.
71. norbifiatal  PlayStation.Community tag
2012.11.06. 18:48:58
LV7
Válasz 60. Petunia üzenetére:
oh, te Szende Szűz :) A fél karomat adnám azért a Freedom Editionért, ahoz képedt az én változatom kismiska :D amúgy ha a kezed ügyébe akad neaggyisten egyszer egy Gamestar (mondjuk ha jól tudom te a Konzol magazinba cikkelsz) az impresszumban nézd meg, kik csinálják (nem szerkesztik) ... Többet nem árulhatok el... Tudod, a Templomosok figyelik minden lépésemet ;)
"Omae wa mou shindeiru..."
70. Petunia  Szerkesztő
2012.11.06. 15:02:43
LV12
Válasz 67. ALF22 üzenetére:
Na ez felbecsülhetetlen értékű információ. :)) Akkor ez olyan lesz, mint a The Sims: Seasons! :DD
Endure and Survive
69. Petunia  Szerkesztő
2012.11.06. 15:00:50
LV12
Válasz 64. ALF22 üzenetére:
Eszméletlen hangulatot teremtenek az évszakok, az már biztos! Én szeretném, ha mindig tél lenne. :)) Igen, a tengeren is hihetetlenül hangulatos ködben hajózni!
Endure and Survive
68. sonerone  PlayStation.Community tag
2012.11.06. 09:47:38
LV11
basszus nekem is angol verzám van és sehol nincs benne a magyar felirat, annyira nem zavar de megnéztem volna...
hehe
67. ALF22  Son of Liberty
2012.11.05. 16:06:38
LV26
JIME-tol kaptam segitseget evszakvaltashoz:

"miután végigvitted a sztorit, start, beállítások, animus csalás, és ott tudod változtatni, hogy milyen évszak legyen"
66. alienware85  PlayStation.Community tag
2012.11.05. 14:24:03
LV2
Egy válasz mindenkinek! Érdekes amit olvasok, mert haver aki tegnap megvette szintén uk-s rol ma bement Angliába a gamebe és ott a lemezesen rajta van a hun sub.... :DD ilyet még nem pipáltam baszki.. hehe A storyt még el sem kezdtem csak multiztam tegnap kicsit, de király nagyon 3D minden gyönyörü benne 15/10 :D Petunia: Végül is nem nagyon érdekel milyen nyelven játszom mert angol németet és a spanyolt nagyon jol beszélem, csak magyar vagyok :D de most,h igy mondod lehet ráküldöm spanyolra én is legalább rögögni fogok jokat a fordításon :DD
65. ALF22  Son of Liberty
2012.11.05. 13:19:17
LV26
Válasz 63. Petunia üzenetére:
ja a sípot berakod és háromszöggel hívod a pacit
(ha jól rémlik)
64. ALF22  Son of Liberty
2012.11.05. 13:17:40
LV26
Válasz 61. Petunia üzenetére:
Én még csak ott voltam,hogy intézzek el egy kalózhajót. Oké, követtem. Kiértünk a sziklás részek mögül erre rámfordul vagy 10 kisebb hajóval.

És mennyivel hangulatosabb minden egyes harc változó körülmények, napszakok közt.
Jó lenne tudni,hogy lehet-e pörgetni az évszakokat. 1-1 jelenetet újrajátszanék más időjárásban ,ha lehet.

Szélviharos esőt kaptál már el erdőben? Vagy mikor két szarvasbika az agancsukkal küzdenek és ellened fordulnak? Vagy hajnali ködben a lehorgonyzott hajódból csak az árbócot látni. Isteni.
63. Petunia  Szerkesztő
2012.11.05. 10:44:45
LV12
Válasz 55. alienware85 üzenetére:
A tesztverzióban sem volt magyar felirat, pedig subtitle-ben vagy 7-8 választható. Ez régiófüggő.

(Egyébként minek a magyar? Én azon agyalok, hogy ráküldöm a spanyolt. Úgyis kevés az időm gyakorolni. :D)
Endure and Survive
62. Petunia  Szerkesztő
2012.11.05. 10:42:54
LV12
Válasz 52. Aki23 üzenetére:
Köszi szépen!! Ez nekem nagyon fontos infó volt. A tesztben is írtam zárójelben, hogy lehet, csak én nem találtam. :)
Endure and Survive
61. Petunia  Szerkesztő
2012.11.05. 10:41:44
LV12
Válasz 50. ALF22 üzenetére:
Banyek, és még hány ilyen pillanat van / lesz!

A tengeri csatáktól teljesen kész vagyok, hasonlót sem láttam más játékokban! Új elem, viszont KIVÁLÓAN sikerült, hihetetlenül élvezetes. SPOILER: az is nagyon tetszett, amikor a saját hadseregünket kellett az ellenség ellen, vezérszóra irányítani. :))
Endure and Survive
60. Petunia  Szerkesztő
2012.11.05. 10:39:05
LV12
Válasz 47. norbifiatal üzenetére:
Hova is...? :D

Na azért nekem a szobros is elég lesz. :))
Endure and Survive
59. Syro  PlayStation.Community tag
2012.11.05. 10:31:03
LV4
nagyon jó lett a teszt! ha minden jól megy mire hazaérek otthon vár a freedom edition :)
58. ALF22  Son of Liberty
2012.11.05. 08:11:18
LV26
Válasz 56. alienware85 üzenetére:
Erről mondjuk nem az angol buzik tehetnek. Nem gondolnak ők olyanra,hogy a kelet európai náluk fogja megvenni.
57. Kenshinxxx  PlayStation.Community tag
2012.11.05. 07:05:30
LV4
Válasz 56. alienware85 üzenetére:
Miért nem magyarról vetted? Az enyémen meg angol nincs. Régiófüggő.

Ami a negatívumokat illeti, se a tanyát, se a kereskedést nem találtam bonyolultnak. Vagy te nem magyar verzióval játszottál?
Rengeteget kereskedek, ráadásul már hajóval is lehet szállíttatni, marha nagy.
your simple words just don't move me
56. alienware85  PlayStation.Community tag
2012.11.05. 00:48:39
LV2
ui. bocs a csunyabeszédért. de most tényleg 50 font és sehol a magyar felirat. gusztustalan és undorító!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
55. alienware85  PlayStation.Community tag
2012.11.05. 00:46:42
LV2
Tegnap megvettem storerol, és nem is tudom mit mondjak, keresem a magyar feliratot, nem mint ha nem beszélnék angolul de jobb lenne ugy játszani ugy gondoltam.. és minden létezö eu nyelv szinte ott van de a kibaszott magyar sehol!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! most szetkur az ideg...... basszák meg az anyjukat a kibaszott angol buzik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
54. martinus-ps3-  PlayStation.Community tag
2012.11.04. 20:16:41
LV1
Egyszerűen lenyűgöző a game! Teljesen a rabjává váltam! :P
53. Misi3333  PlayStation.Community tag
2012.11.04. 17:41:54
LV5
PS3ra eddig ez a legjobb játék(pont) :)
PlayStation all the way!
52. Aki23  PlayStation.Community tag
2012.11.04. 15:07:25
LV19
Amúgy a tesztben az van, h nem lehet hívni lovat. Ezt kijavitanám mert lehet:) Az R2 lenyomásával tudsz sípra váltani és azzal akárhova hívhatsz lovat.
psn id: raul-23_
2012.11.04. 14:55:03
LV7
Számomra az év játéka idáig!
50. ALF22  Son of Liberty
2012.11.04. 12:04:04
LV26
Válasz 46. Petunia üzenetére:
Közbe meglett a lefegyverzős feladat. Ott hibáztam el,hogy mikor tanultam a vadászást beraktam a két fegyver mellé 2csapdát és így sose volt pusztakezes lehetőségem.

Nálam most az első hajós küldinél kezd elvarázsolni a játék, annyi lehetőség van benne.
49. Tevez11  PlayStation.Community tag
2012.11.04. 10:59:55
LV23
"Kurvajó" teszt,biztos vétel!
"A fakezemmel,lekaszabolok pár Baszadékot"ArgFan75
2012.11.03. 20:44:52
LV2
Nálam ez a grafika kiváló vannak hibái,de nálam idáig a legjobb rész...
47. norbifiatal  PlayStation.Community tag
2012.11.03. 19:20:17
LV7
Válasz 38. Petunia üzenetére:
Nos, az egy Join or Die Edition ötvözve egy a Gamestar által kiadott előrendelői különszámmal, zászlóval (tudni kell jó helyre bekerülni dolgozni ;) )
"Omae wa mou shindeiru..."
46. Petunia  Szerkesztő
2012.11.03. 19:10:02
LV12
Válasz 43. ALF22 üzenetére:
Igen, Connorral én sem csináltam eddig lefegyverzést, csak Haythannel. :)

Ma délutáni csemege: hegymászás közben az egyik szikla pereménél kizuhantam a textúrából egy ilyen nagy fekete lyukba, vagyis a nagy fehér semmibe, aztán desynhronization. Ez már jeeeeez. :P
Endure and Survive
45. boksz  PlayStation.Community tag
2012.11.03. 18:55:38
LV4
Válasz 43. ALF22 üzenetére:
Kör, és utána nyomd az X-t, akkor fegyverez le.
amit a szervezet megkíván meg kell neki adni
44. Dolly91  PlayStation.Community tag
2012.11.03. 18:12:34
LV14
Válasz 43. ALF22 üzenetére:
Lehet, hogy neked olyankor puszta kézzel kell harcolnod. Hogy ne legyen kiválasztva se a hidden blade, se a tomahawk. (Csak egy tipp, én még ilyet nem is próbáltam:)
43. ALF22  Son of Liberty
2012.11.03. 14:49:49
LV26
Válasz 42. Petunia üzenetére:
Max a kontra amivel tudok védekezni.
Én most azzal vagyok meglőve,hogy kéne 5 lefegyverzést csinálnom. Olyat elvileg csináltam már kétszer és sztem azt az X-el. De most hiába nyomogatom, max annyi történik,hogy elejtik a fegyvert, de aztán felveszik. Este 5perces csatában mást se csináltam mint X-et nyomogattam és egyiket se számolta lefegyverzésnek.
A legelején mikor a srác apját irányítottam ott volt olyan,hogy elvettem a kardot/puskát akármit, de ez az indiángyerek ilyet nem csinál.
Körrel kontrázok, kockával támadok, háromszöggel lövök. Csak az X-el lehet ezt csinálni pedig.
42. Petunia  Szerkesztő
2012.11.03. 14:35:34
LV12
Válasz 34. gabe82_ üzenetére:
Hát köszönöm! :D
Endure and Survive
41. Petunia  Szerkesztő
2012.11.03. 14:35:05
LV12
Válasz 31. Hpeti00 üzenetére:
Igen, ha van összehasonlítási alap, és engem zavar, megjegyzem. Bár nagyon jók a videók, a Ubinak még van mit fejlődnie ezen a téren.
Endure and Survive
40. Petunia  Szerkesztő
2012.11.03. 14:33:06
LV12
Válasz 30. Dolly91 üzenetére:
Vannak benne hibák, az biztos, de valszeg' nemsokára jön egy patch. :) Összességében viszont kiváló.
Endure and Survive
39. Petunia  Szerkesztő
2012.11.03. 14:32:14
LV12
Válasz 29. ALF22 üzenetére:
Tényleg? Mindjárt kipróbálom! :D

Amúgy Ti találtatok vmilyen hatékony védekezés gombot?
Endure and Survive
38. Petunia  Szerkesztő
2012.11.03. 14:31:27
LV12
Válasz 28. norbifiatal üzenetére:
"Meg amikor egyes karakterek úgy beszéltek, hogy a szájuk sem mozdult.." - jaja, én is emlékszem ilyenre, csak először azt hittem, rosszul látok. :S :D

Banyek, láttam FB-on a példányodat, gratula!! :)) Az milyen kiadás?
Endure and Survive
37. Petunia  Szerkesztő
2012.11.03. 14:29:35
LV12
Válasz 23. seeYOUsoon üzenetére:
:O

Nagyon érdekes, tegnap délután nálam vagy háromszor kifagyott. Ami durva!! Ezek miatt nem tudtam 10 pontot adni neki. Meg a zombiszemek miatt. :)
Endure and Survive
36. Leo69
2012.11.03. 14:10:08
LV4
Köszi a tesztet! Épp most fogom megszerezni és a (szinte) csupa pozitív visszajelzést alapul véve már nagyon várom,hogy elkezdhessem az újabb fenomenális történetet és gyönyörködhessek a frenetikus látványban! :)
Leo
35. REWEN87hu  PlayStation.Community tag
2012.11.03. 13:56:20
LV8
nekem az irányítással voltak apró problémám néha nem érettük egyet a játékkal hogy merre szeretnék mászni :) én az 1. részel játszottam ahhoz képest nagyon jó a teszt is jó lett de a zene és hang szerintem nem kiemelkedő
PS3 ID: rewen87hu ps4 id: vsanya87
34. gabe82_  PlayStation.Community tag
2012.11.03. 13:55:46
LV16
Már az is szexi, ahogy a játékokról írsz. ;)
33. dorten  PlayStation.Community tag
2012.11.03. 12:16:17
LV3
A helyszínek, és a látvány nagyon durva. De meg nem veszem, elég volt a 2.
PSN: HunRoli
2012.11.03. 09:21:23
LV3
Tegnap próbáltam ki és a sorozat messze legjobb tagja, sőt számomra az év játéka. Grafikailag is sokat fejlődött az előző részhez képest:)
31. Hpeti00  PlayStation.Community tag
2012.11.03. 04:31:49
LV2
Most komolyan, olyanba kötsz bele hogy üveges a szereplők tekintete?...
Horus Rising
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
ASSASSIN'S CREED III
Ubisoft
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Kiemelkedő
Zene / Hang:
Kiemelkedő
Hangulat:
Kiemelkedő
9/10
Pozitívum
Rengeteg ötletes újítás, mely nem ment az eddig megszokott és megszeretett dolgok rovására; kiváló szavatosság, nagyszerű hangulat, látványos harc, remek sztori; magyar szöveg
Negatívum
Az Udvarház fejlesztése és a kereskedés rendszere túlbonyolított; apró programhibák egy-két küldetésben; a jelenetekben a szereplők tekintete sokszor kifejezéstelen

MARTIN BELESZÓL
Nem vagyok AC-rajongó, sőt, nem is szeretem az AC játékokat. Minden rész megvolt, de eladtam őket, hogy szó szerint szabaduljak tőlük. Ezt a harmadik felvonást viszont szobros gyűjtőiben vettem meg, mert kedvelem a történelmi kort, amiben játszódik, valamint nagyra becsülöm a sztori történelmi hűségét.