PlayStation.Community

2012.08.16. 10:43 Játékteszt
24 hozzászólás
Szerző: Petunia
Értékeld a cikket!
Nyári téma nyári napokra.

Szerintem elfogadható indokkal fogok tudni szolgálni, ha eme agyszülemény publikálása után valaki nekem szegezi az első Risen abszolválására irányuló kérdését: nem, sajnos nem volt meg, mivel nincs Xbox 360-om, PC-n pedig nem játszom. Egyébként jelen teszt tárgyáról a 2012/04-es sorszámú Konzol Magazinból értesültem, melyben az előzetes verzió ismertetője szerepelt – annyira megfogott, hogy rögtön tudtam, ez az én játékom lesz! Élek-halok a karibi témákért, ugyanakkor nem riasztott el a cucc RPG-re hegyezett jellege sem, mivel már a preview olvasása közben is világos volt számomra, hogy itt inkább a kalandozásról és a felfedezésről lesz szó.
A Risen 2: Dark Waters-szel töltött első egy-két óra alatt kiderült: a cucc távolról sem tökéletes, és még szódával sem fog lecsúszni azok torkán, akik nem az én motivációim által vezetve nyúlnak utána. Ezek fényében igyekszem objektív ismertetőt kreálni eme kalózszimulátor – vagy annak látszani akaró – szoftverről, reménykedve abban, hogy rajtam kívül más is meglátja a kissé torzonborz külső mögé rejtett, a jelenkor videojáték-termésében ritkán demonstrált értékeket.

A sztori nagyjából ott folytatódik, ahol az előző részben befejeződött. Mivel nem álleszakítóan izgalmas, hanem egy szokványosnak mondható meséről van szó, a hozzám hasonló újoncok is össze fogják rakni a mozaikdarabokat. A hagyományokat folytatóan névtelen hősünkkel az inkvizíció utolsó fészkében, Calderában találkozunk először, mely erőd léte a világot uraló isteneknek számító titánok egymással való torzsalkodásaitól függ. A másik fenyegető veszélyt a gonosz Mara által küldött Kraken jelenti. Ez a szörnyeteg a Calderába különböző árukat és katonákat szállító hajókat támadja meg, mely találkozások rendre a hajók elsüllyesztésével végződnek. Mindezeken felül még ott vannak a várost rendszeresen fosztogató kalózbandák is.
A Kraken legutolsó támadása után fordul Caldera kormányzója az erődben állomásozó hősünkhöz, hogy keressen esetleges túlélőket a tengerparton. Az ifjonc találkozik is az első epizódból ismert kalózlánnyal, Patty-vel. A hölgy apja a híres-hírhedt kalózkapitány, Steelbeard, aki valamilyen csodálatos erő vagy anyag segítségével képes a veszélyek elkerülésével, biztonságosan hajózni a vizeken. A Steelbeardet övező legenda egész pontosan egy misztikus fegyverről szól, amivel esély nyílna a Kraken, sőt talán még a titánok elpusztítására is. Hősünk célja mindezen titkok kiderítése, ezért Patty-vel társulva beutazzák a déli tengerek szigeteit, hogy a kalandok során nemcsak kiváló harcossá, tolvajjá, vudu varázslóvá, kincskeresővé etc. képezzék magukat, de megismerjenek rengeteg más szereplőt, idegen nyelveket, és rengeteg furcsa, veszélyes állatot is.
KINCSES SZIGETEKEN

Az első, ami nekem nagyon tetszett a Risen 2-ben, az anyag sandbox és egyáltalán nem lineáris természete. Ez persze a szerepjátékos cuccok velejárója, de sokkal gyakrabban kellene alkalmazni az akció-kalandokban is, melyre kiváló példaként szolgál az Assassin’s Creed sorozat. A történet előrehaladása fő- és mellékküldetések tömkelege által kerül megvalósításra. Értelemszerűen a főmissziók jelentik a kötelezően teljesítendő feladatokat, ám tulajdonképpen a mellékszálakat is nehéz kihagyni, ha fejleszteni akarjuk emberünket. Az egyes helyszíneket általában a különböző szigetek jelentik, ezek között eleinte a sztoriból kifolyóan, később saját magunk egyéni szándékai szerint is fogunk tudni közlekedni (bár én usque 15 óra után ide még nem jutottam el, a töltőképernyőn felbukkanó szövegekből tudok erről a fontos fícsörről).
A küldetések felsorolása a menü Logbook szegmensében található. Igen fontos, hogy ha nekiállunk egynek, jelöljük be a térképen, mert akkor látni fogjuk, pontosan kihez és melyik irányba kell elinduljunk. A magát a szigetvilágot ábrázoló térkép alapértelmezetten jelen van, az egyes helyekhez azonban külön kell térképet szereznünk, ha egy részletesebb nézetre vágyunk – én pont a napokban kínlódok ezzel, mert csak a fő- vagy mellékküldik valamelyikéből fog valahogyan kiderülni, a rengeteg szereplő közül ki és hogyan tud majd számomra térképpel szolgálni. Mondjuk a nagy térképen is látni a jeleket, csak a távolságok nehezen vagy sehogy sem lőhetőek be. Maguk a missziók néhány fő típusra korlátozódnak (tárgyakat összeszedni, karaktereket megtalálni, szereplőket rávenni bizonyos dolgokra, képességeket kifejleszteni, ellenfeleket legyőzni) de szerintem változatos megvalósításúak, úgyhogy unalmasnak mégsem nevezném őket. Lényeges, hogy amit tudunk, csináljunk meg azonnal, mert ha mondjuk a párunkhoz kötött missziókról van szó, és ő valamiért elhagy bennünket, akkor a feladatok is törlődnek és később sem aktiválhatók újra.

Ami a cucc mászkálós voltát illeti, óriási területeket kell bejárni, ha mindent látni és felfedezni szeretnénk. A főhős mozgása ugyan igen gyatra, úszni nem tud, de mászni és ugrani igen – elég ügyetlenül, a Háromszög segítségével. Oké, nyilván nincs itt szükség a Prince vagy Nate vagy Lara képességeire, de némileg folyamatosabb és több részletből összetevődő mozgáskultúra nem ártott volna az anyagnak. Olykor találkozunk csapdákkal (felcsapódó, „belelépős” tüskék, beomló padlók, a mennyezetről lecsapódó pengék), ezeket a felvillanó Háromszög minél fürgébb megnyomásával úszhatjuk meg élve. A player dolgát szerintem nagyon nagy mértékben megkönnyíti a kiváló mentési rendszer: az automatikus mentéseken felül mi magunk is bármikor, bárhol menthetünk, és a cumó hajszálpontosan ugyanoda rak vissza elhalálozásunk esetén. (Ennek a rendszernek vannak persze hátrányai is, melyek egyikét régi PC-s korszakomban demonstráltam az éppen kigyulladó Larán ejtve el utolsó, használható mentésemet – örök emlék minden szemtanú számára. ;) Ez is nagyon ritka a mai modern játékokban, hiszen mostanában az automatikus rendszer számít szinte kizárólagos egyeduralkodónak. Ugyan rendelkezünk egy iránytűvel is, mely a képernyő jobb felső sarkában foglal helyet, ennek nem láttam sok értelmét.

Újabb RPG-jellemző: iszonyatosan sok dialógus van a game-ben, szóval nyelvtudás nélkül nincs értelme nekiállni a Risen 2-nek. A játékban rengeteg sok a mellékszereplő, és ezek 90%-val lesz dolgunk, a továbbhaladás, vagy a mellékküldik sikeressége nem lehetséges a velük folytatott kommunikáció nélkül. Én ezekkel túlnyomórészt elégedett vagyok, bár a szinkron lehetne jobb is, kiváltképp a főhős olykor meglehetősen lakonikus hangnemben előadott megnyilatkozásait tekintve. A dialógusokban vannak választási lehetőségeink, de ezek nem befolyásolják különösebben a történet egészének alakulását, inkább csak a mellékszálakra vannak hatással.

Utunk során iszonyatosan sok dolgot szedhetünk fel és pakolhatunk be láthatatlan hátizsákunkba. Felső határ nincs! Az objektumok egyik csoportját az életerő fokozására és fenntartására hivatott, élelemnek minősülő darabok jelentik, melyeket a játék Provision néven tart számon: különböző bogyók, gombák, valamint az ehetőnek minősített állatok (pl. vaddisznó, sőt tűzmadarak) legyőzése után felszedhető, később tábortűznél megsüthető nyers hús. A második csoport már egyik kifejlesztendő képességünkhöz, a vuduhoz kapcsolódik, mert a különböző varázsitalok kotyvasztásához szükséges összetevőket (pl. növények, állati csontok) is vándorlásaink során tesszük magunkévá. Rajtuk kívül ott vannak az értékesebb tárgyak (pl. drágakövek, aranyrögök, szobrok, ékszerek), valamint a küldetések teljesítéséhez szükséges objektumok. Gyűjtött tárgyaink további sorsának alakulásáról magunk döntünk: felhasználhatjuk, vagy pénzzé is tehetjük őket különböző kereskedőknél.
ERPÉGÉ

Ugyan már érintőlegesen említettem, lássuk most részleteiben a Névtelen Hőst meghatározó képességek halmazát. Ezek a következők: Blades (kardok), Firearms (lőfegyverek), Toughness (edzettség), Cunning (ravaszság), Voodoo (vudu). Ezeket a a sikeres harcok és teljesített küldetések után járó Glory Pointok – azaz tapasztalati pontok – segítségével fejleszthetjük. Nem vagyok biztos benne, hány szint van, de gyanúm szerint 10, mivel én még csak a 4.-nél járok átlagban. Minden képesség három alképességgel rendelkezik; pl. az edzettségnél van a pengével és golyóval szembeni ellenállás mértéke, valamint a megfélemlítés tudománya. Ezeket külön-külön is fejleszthetjük a minden helyszínen megtalálható „tanítóknál”, ám egyrészt súlyos aranyokba kerülnek, másrészt pedig csak az adott tulajdonság (pl. zárfeltörés, majomidomítás, átokszórás) elsajátításához szükséges képességszint birtokában válik mindez lehetségessé. Bizony hosszú út áll az előtt, aki mindent tudni akar! Karakterünknek vehetünk különböző ruhákat, de ezenkívül varázserővel rendelkező és képességeit fokozó gyűrűket, amuletteket is aggathatunk rá. Egyszerre egy kard és egy lőfegyver lehet nála – legalábbis elméletben, mivel gyakorlatilag mindent magával hurcol, azaz bármikor végtelen számú fegyó közül választhatunk!

Maga a harc nem tartozik a Risen 2 erősségei közé. A legnagyobb problémát a kritikán aluli kameraállás jelenti, mely szó szerint kitakarja a küzdő felek nagy százalékát – hacsak nem lökdösi az ember a helyére manuálisan, bár a csata hevében erre vágyunk legkevésbé. Az ellenfelek viszont változatosak! A humanoidokon felül nagyon sokféle állat is van. Korábban említettem a vaddisznókat, de találkozunk különböző majmokkal, jaguárokkal, sőt alligátorokkal is. A falvakban pulykák mászkálnak az udvaron – nem tudom, mikor jutok abba az állapotba, hogy egyet is bántsak közülük, még a vaddisznókra és majmokra is csak akkor emelek fegyvert, ha ők támadnak meg. A jaguár már nehezebb ellenfél, ami pedig az alligátort illeti, tegnap este bő órán át küzdöttem egy ilyen rusnya és melák, ám hihetetlenül fürge szörnyeteg ellen, mire – természetesen sorozatos mentések után – nagy nehezen sikerült megölni. A fantasztikusabb lények közé sorolhatók a tűzmadarak, óriási rákok, hatalmas denevérek, sőt vámpírszerű lényekbe is beleszaladhatunk. A csata során egyszerre használhatjuk a kardokat és a lövőfegyvereket (a Négyzettel kaszabolsz, és az R1-gyel lősz, amikor tudsz, célzás nincs), bár én eddig nem sok, célját eltaláló ólombogyót lőttem ki a pisztolyomból, úgyhogy a rencer’ nem tökéletes. Érdekesség, hogy homokot is szórhatunk ellenfeleink szemébe, de ez nem mindegyiknél alkalmazható. A képességeink növekedésével és az új dolgok tanulásával természetesen harci stílusunk is finomodik, új mozdulataink lesznek, sőt saját magunk is fogunk tudni fegyvereket készíteni, de ehhez tényleg sok játékóra és türelem szükségeltetik.

Hú, sok mindenről tudnék még írni, de most már rövidre fogom, ígérem. Egy kalózos játékból nem hiányozhat a kincskeresés, itt egyrészt térképekkel összeszedhető ládák, másrészt legendás ereklyék töltik be ezt a szerepet, mely utóbbiakról különböző könyvekből értesülünk. Semmilyen multi nincs, annak ellenére sem, hogy olykor hozzánk csapódik egyik-másik szereplő, de őket csak abban tudjuk befolyásolni, hogy várjanak meg a bázison vagy tartsanak velünk. (Érdemes az utóbbit választani, mert sokat segíthetnek a harcokban!)
A külalak szerintem tetszetős, szépek és főleg hangulatosak a különböző helyszínek: tengerpartok, lagúnák, trópusi dzsungelek, barlangok, sziklás szurdokok, vízesések, bennszülött- és kalózfalvak, nagyobb települések, erődök. A kidolgozottsággal már vannak gondok, egyes bokrok, fák a PS2 korszakát idézik, sőt a vékonyabb ágakon hősünk nemes egyszerűséggel keresztülsétál, mintha azok ott sem lennének. A vízfelületekkel ugyancsak nem vagyok kibékülve, a PS3 ennél sokkal többre képes. A karakterek is lehetnének kidolgozottabbak, viszont nagyon sokféle van belőlük, úgyhogy ezt elnézem. Amire viszont nincs mentség, az a csapnivaló képfrissítési ráta, gyakori akadozás! (Talán egy későbbi patch segíthet ezen.)
A zene teljesen átlagos: nem rossz, de semmi különös, semmi emlékezetes, általában néhány futam váltakozik csupán.
MOST AKKOR MI VAN?

Nem tudom, kit sikerült meggyőznöm arról, hogy a Risen 2 igenis jó játék. Nekem olyannyira az, hogy alig tudom nagy erőszakkal elszakítani magam tőle, mióta a karmaim közé került. Kétségkívül vannak hibái, melyekre igyekeztem ráfókuszálni, és ahogy a teszt elején is hangsúlyoztam, ezt a game-et senki olyannak nem ajánlom, akit nem érdekel a témaválasztás, vagy a műfaj. Az átlag játékos szempontjából az anyag szerintem megéri a 7 pontot, de a Risen 2 nálam személy szerint 9-es. Döntsetek belátásotok szerint!

(A játékot partnerünk, a CNG.hu félszemű kalózainak szigetéről csórtuk, egy kincses ládából. Köszönjük a lehetőséget! Megvásárolható kiemelt támogatónk, a Platinum Shop online és offline boltjaiban. Klikk a linkre!)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
24. gugello  PlayStation.Community tag
2012.09.06. 17:53:15
LV14
Nagyon korrekt teszt!
- lazíts ha bírsz -
23. Maximus  PlayStation.Community tag
2012.08.27. 08:09:01
LV7
Na ez az, pont nemrég beszéltük,hogy milyen jó lenne egy teszt róla. Meg is erősített a beszerzésben :) Köszönjük
Becsület nélkül üres a győzelem
22. perrel  PlayStation.Community tag
2012.08.23. 17:54:09
LV3
Hiányoltam már egy kalózos, kincskereső misztikumot'. Köszönöm a tesztet, hétvégére beszerzem.
21. Petunia  Szerkesztő
2012.08.21. 11:25:05
LV12
Válasz 20. Siriath üzenetére:
Rendben, oda írtam a választ! :)
Endure and Survive
20. Siriath  PlayStation.Community tag
2012.08.20. 13:10:04
LV1
Válasz 18. Petunia üzenetére:
vagy kevesen játszanak vele vagy nem tudom de eléggé kihalt a fórum sajna :/ pedig lenne pár dolog amit a neten se nagyon találtam meg hogy pl mire kell a sand devil sensor ha kell egyáltalán valamire vagy el lehet adni vagy hol lehet találni venni sword blank-et meg ilyenek meg a péééénz.... :D viszont bevallom nem olvasok teszteket :)
ليس هناك ما هو صحيح ، كل شيء مسموح به.
19. Petunia  Szerkesztő
2012.08.20. 11:44:46
LV12
Válasz 17. BIOlogic üzenetére:
Aki teheti, olvassa el a Konzol Magazinos kedvcsinálót is, nagyon jó írás, és én is onnan figyeltem fel erre a game-re. :) Bár már neked sem kell több ajánlás, a jelek szerint. :D
Endure and Survive
18. Petunia  Szerkesztő
2012.08.20. 11:42:46
LV12
Válasz 16. Siriath üzenetére:
Egyetértek!!! Én is már 20 óra felett járok, de még mindig alig tudom abbahagyni. Mindezekre a hibákra írtam a tesztben a "torzonborz külsőt." Ide jön még, hogy a menü is lehetne jobban olvasható. Ez HD tévén kis gond, viszont hazahoztam a hosszú hétvégére, és SD tévén a szövegek nagy része egyáltalán nem kivehető. :( Épp ezért egy korai busszal megyek vissza BP-re, hogy este még legyen vagy 2-3 órám játszani nagy felbontásban, ahogy kell. :D

Ugyancsak nagyon tetszik, hogy bármelyik küldit bármikor félbeszakíthatod, menthetsz, és bármelyikkel folytathatod. Pl. én elmentem az Island of the Dead-re a Steelbeard lelkével való találkozásra. Ám ott belefutottam azokba a baromi erős ghoul-okba meg a még nagyobb mamlaszokba, így hagytam egyelőre a fenébe és inkább elhajóztam Calderába, ott is bőven van mit csinálni (Antiguán még nem is vtam.) Majd ha erősebb leszek, visszajövök. :))) Valóban ez az egyik legnagyobb erőssége a játéknak!!

Belesek a fórumba is, ígérem! :))
Endure and Survive
17. BIOlogic  PlayStation.Community tag
2012.08.20. 08:40:11
LV1
Szerintem én demo nélkül is megveszem,már az első látható kép és videó után elhatároztam hogy kell.A teszt után meg tuti.....
The Dark Brotherhood still alive...Hail Sithis....
16. Siriath  PlayStation.Community tag
2012.08.19. 21:33:05
LV1
Válasz 15. Petunia üzenetére:
2 nap alatt 20 órát róttam le...Sírhelyeket raboltam ki,szívességet tettem-kértem,vadállatokkal küzdöttem meg,kardokat pisztolyokat vettem-adtam el,kincses térképet szereztem és kerestem meg,fejlesztettem harci tudásom és rengeteg más egyéb dolgot. Aki szereti a kalózos témát annak csak ajánlani tudom.Nagyon jó mély tartalom...A játék már az elején alkalmazza rajtad a voodoo-s elcsábítalak mágiát, de sajnos vagyis nem sajnos, vagy ki tudja...arcon csap és vissza ránt a valóságba a "kis" hibáival (szaggatás,felismerhetetlen bugzódó hangok,logikai bukfencek). De így legalább észreveszed hogy hajnali fél4 és ideje kicsit aludni, mielőtt újra kihajóznál :) fórumban ezt írtam róla..
ليس هناك ما هو صحيح ، كل شيء مسموح به.
15. Petunia  Szerkesztő
2012.08.19. 19:48:34
LV12
Válasz 14. Siriath üzenetére:
Bizony! Azóta megfordult az is a fejemben, hogy a 7 pont lehetne akár 8 is. Vagy 7,5. :) Na mindegy. Az biztos, hogy rétegjáték... bár nem szeretem ezt a kifejezést, mert ezt minden game-re el lehetne mondani. :)

Egyébként azóta kiderült, hogy a szigetek közti, teljesen szabadon történő közlekedés tényleg valós. Illetve még az egyes helyszínek körrel jelölt, kisebb települései között is tudsz egy "kattintással" "ugrálni." Ez nagyon megkönnyíti és meggyorsítja a dolgokat, mert sok helyre vissza kell menni később vmiért. És tényleg RENGETEG SOK dolgot csinálhatsz, tetszésed szerint - ez a mai érában borzasztóan sokat jelent.

Nálam ez a gém a nyár játéka. Szegény Max Payne 3 pedig immáron másfél hónapja, és továbbra is fóliásan becsomagolva várja sorsának jobbra fordulását. :D
Endure and Survive
14. Siriath  PlayStation.Community tag
2012.08.19. 15:41:02
LV1
hibái ellenére is epic...
ليس هناك ما هو صحيح ، كل شيء مسموح به.
13. Petunia  Szerkesztő
2012.08.18. 12:17:06
LV12
Még mindig találok újdonságokat. :) A legjobban az tetszik, hogy soha nem tudod, mikor találsz egy új küldetést. Pl. a tengerparton bóklászva lehet találni palackpostákat. Az egyikben csak ilyen segélykérő üzi van, egy másikban viszont egy kincses térkép, ami már egy új küldi arra, hogy találd meg azt a kincset. De ilyeneket lehet találni barlangokban is. Most úgy látom, hogy ha megtalálsz egy kincses térképet, az a tulajdonképpeni nagy térkép az aktuális helyszínről. Szóval fontos a felfedezés, és ezt - a TR-rel, Uncharted-dal ellentétben - itt SZABADON teszi meg az ember, bárhol bármikor elmehetsz és ott bármeddig lehetsz.

Meg vannak ilyen felfedezhető romok is, amelyekben nagyon sok kincset össze lehet szedni - tisztára sírrablás, persze akrobatika nélkül. :)

Még egy érdekesség: még mindig nem tudom, a most nálam levő kard, vagy valamelyik megevett növénynek köszönhető-e, hogy az életerőm rendszeresen visszatöltődik. :O Szóval kva jó ez a játék és kész. :))

Amit még nem írtam a tesztben, hogy a napszakok váltakoznak, ha lassan is. Viszont lefekhetsz aludni is, és belőheted, másnap reggel, délben, este vagy éjfélkor akarsz felkelni - ennek megfelelők lesznek a fényviszonyok. Olykor vannak viharos napok is. :)
Endure and Survive
12. Biscorelly  PlayStation.Community tag
2012.08.17. 14:41:53
LV1
A teszt meghozta a kedvem a játékhoz, lehet kipróbálom.
11. Matild  PlayStation.Community tag
2012.08.16. 21:36:57
LV3
Egy demó sokat segítene, hogy eldöntsem, kell-e. Remélem lesz.
PSN_ID: Travis_HUN
10. Ottto  PlayStation.Community tag
2012.08.16. 20:55:04
LV3
Válasz 4. Petunia üzenetére:
Ilyenkor azért sajnálom, hogy már nincs annyi időm, játszani mint régen :( Fallout new vegas ultimatet se mertem emiatt megvenni, alaphangon 100órás játékidő. Fél év ugyanabban a világban, mehh...
Persze jelen játéknál ez nem tántorít el. Resi 6 után úgyis jól jön majd egy ilyen lassabb menetelű game! Dark Souls DLCig pont ki fog tartani (:
You know who you are!
9. Lotar  PlayStation.Community tag
2012.08.16. 20:54:21
LV17
Később jöhet .
psn/sen id: pcpmate
2012.08.16. 18:35:14
LV21
Asszem ez nekem kimarad.
7. Adam79  PlayStation.Community tag
2012.08.16. 18:18:58
LV1
Demó nélkül nem ugrok bele.
6. atesz11  PlayStation.Community tag
2012.08.16. 16:38:46
LV22
Tuto meglesz!!
PSN ID : atesz11
5. Drivolis  Felséges Úrnő
2012.08.16. 16:17:00
LV23
Nagyszerű teszt, Petu. Kedvcsináló. :)))
(⌐■_■)--︻╦╤─ - - - (╥﹏╥) ladyv89
4. Petunia  Szerkesztő
2012.08.16. 15:53:36
LV12
Pont tegnap este derült ki, hogy kb. 20 szint lehet a skilleknél, mert az egyik talentnél 11-es szint a követelmény... Kérdés, mikor jutok el oda. :)) Sztem legalább 50 órát beleölhet ebbe az átlag játékos, én meg akár 70-et is... Juj, és van egy DLC is már az alapjátékban, ezt kihagytam!!!

Örülök, hogy nem csak sztem jó játék ez!! Huhh, már alig várom, hogy este folytathassam. :))) (Esetleg Platina lesz a vége, de ezt nem kiabálom el. :)
Endure and Survive
3. zaz
2012.08.16. 14:42:47
LV3
Az isten mentsen ettől a "játéktól"
2. Ottto  PlayStation.Community tag
2012.08.16. 13:35:54
LV3
Ehhh....tudtam hogy nem lesz tökéletes, de még mindig kevesebb hibával startolt mint anno a Gothic játékok! Aggaszt a framedrop probléma, de piranhaék mindig töménytelen mennyiségű patchekkel bombázzák termékeiket kiadás után (legalábbis pcn igen). Remélhetőleg hamar orvosolódik a dolog! MÁr annak is örülök, hogy így is eljutott hozzánk a stuff!
A vásárlás nem kérdés! Több helyen is a Gothic jutott róla eszembe. pl: "iszonyatosan sok dialógus van a game-ben" "hátizsákunkba. Felső határ nincs!" vagy "A főhős mozgása ugyan igen gyatra" :DD
You know who you are!
2012.08.16. 13:00:24
LV1
Remek kedvcsináló a teszt, viszont 1 demo igazán lehetne.
Norbi505[Skid Loader]gdavid
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
RISEN 2: DARK WATERS
Deep Silver
Látványosság:
Átlagos
Játszhatóság:
Átlagos
Szavatosság:
Kiemelkedő
Zene / Hang:
Átlagos
Hangulat:
7/10
Pozitívum
Szerteágazó játékmenet, kiváló szavatosság, rengeteg szereplő és ellenfél, sok gyűjthető tárgy, hangulatos helyszínek, jó mentési rendszer
Negatívum
Elnagyolt grafika, akadozás, gyenge harcrendszer

MARTIN BELESZÓL
A Risen 2 nekem a galéria képei alapján nagyon tetszik, ez a trópusi sziget kalandra csábít. A felsorolt technikai hiányosságok azonban kissé aggasztanak. Bár... végül úgyis megveszem majd.