PlayStation.Community

2009.02.14. 22:49 Játékteszt
44 hozzászólás
Szerző: Miki
Értékeld a cikket!
Egy rész múlt, egy rész jövő.

A Playstation 3 megjelenésével minden JRPG rajongó igazi generációváltást akart. Új dimenziókat, új lehetőségeket. Most a Persona 4-gyel óriási lépést tettünk ebbe az irányba…

…a dolog szépséghibája, hogy a P4 nem PS3-ra, hanem a már szinte feledésbe merült PS2-re érkezett.

Bosszankodhatnak azok a fanok, akik túladtak gépükön, mert egy igazi hardcore JRPG-vel örvendeztettek meg bennünket az Atlus munkatársai. A cég ezen húzását sokan nem értették, mások kritikával, megint mások azonban – főleg akik nem hamarkodták el a generációváltást – örömmel fogadták. Az ötlet valóban zseniális, üzletileg biztosan, hisz még mindig a PS2 a Sony legsikeresebb konzolja, badarság lenne nem kihasználni ezt a tényt. A P4 pedig kihasználta, melyet bizonyít, hogy azonnal kasszát robbantott és a kritikusokat is lenyűgözte. Joggal, teszem hozzá gyorsan. A játékmenet, a lehetőségek és a történet olyan megtörhetetlen és nehezen felülmúlható egységet alkotnak, ami ritka a JRPG-k, illetve a videojátékok között.
Nem előzmények nélküli mindez, hisz a Persona 3 már lerakta az alapokat. Aki játszott a harmadik résszel, annak sok minden ismerős lesz. Mégis, véleményem szerint a program még tovább csiszolta a P3 nyújtotta élményt, az eredmény pedig páratlan lett!Itt most kezdhetném a szokásos módon a történet ismertetésével, de ezúttal ezt csupán minimálisan fogom érinteni. Az okok egyértelműek, mivel a sztori annyira összetett és izgalmas, hogy a legapróbb részlet elkotyogása is súlyos spoiler lenne. Teljes homályban azonban nem hagyhatom a sztorit, mert a játékmenet megértése e nélkül nem lehetséges.
A történet kb. két évvel játszódik a P3 után. A felállás nagyon hasonló, újra egy iskolás fiúval kalandozhatunk, aki épp a játék kezdetekor költözik egy kisvárosba. Hamarosan brutális gyilkosságok történnek, melyek a misztikus köddel hozhatók kapcsolatba. A köd leszállta előtt eltűnések kezdődnek, hogy egy nappal később megtalálják az eltűntet, holtan. Az események az éjfélkor a tévében megjelenő különös adással is kapcsolatba hozhatók, de ennek mikéntje sokáig homályban marad. A lényeg, hogy főhősünk, miközben az iskolai élet nehézségeivel küzd, barátokat szerezve és a tanárokkal küzdve, megpróbál utánajárni a rejtélyes eseményeknek, melynek szálai egy különleges világba vezetnek.Ennyi talán elég is lesz; nagyon érdekes és izgalmas sztori, igaz néha kissé lassú folyású, de ezt már megszokhattuk a Persona sorozattól. De hogyan kapcsolódik mindez a játékmenettel? Remek módon!
A játékban a főhőssel kell élnünk mindennapi életünket. Ez azt jelenti, hogy délelőtt iskolába kell járnunk és a tanárok előadását kell hallgatnunk. (Megjegyzem, akad köztük néhány realisztikus arc.) Ezeknél nem árt figyelni, mert a néha felszólítanak minket vagy társainkat, és helyes válasz esetén fejlődhetnek képességeink (meg ha jól súgunk, akkor is). A délutánok ellenben szabadok. Ilyenkor lehet ápolni a kapcsolatainkat, például barátságokat köthetünk, tanulhatunk, edzhetünk tetszés szerint. Mindezek különböző tulajdonságainkat növelhetik, melyek nagyon fontosak, ha teljesen ki akarjuk használni a játék által nyújtott élményeket és lehetőségeket.
Szabadságunk azonban korlátozott. Figyelnünk kell ugyanis a városban az eltűnésekre, mert az elrabolt személyek megtalálásra csak korlátozott – igaz sokszor meglehetősen tág – időkeret áll rendelkezésünkre. A gyakorlatban általában két hét, de magunk is meg tudunk erről győződni. A tévében nézzünk időjárás jelentést, mert a ködös napok jelzik a határpontot, tehát amíg megoldhatunk egy eltűnést.
A játék elején például eltűnik Yukiko, őt kell megmentenünk egy kastélyban. Mivel ez még az elején van, ekkor áprilist ír a naptár. A történet április 11-én kezdődik és az utolsó nap, amikor még megmenthető a lány április 29. A két időpont között – az elejét nem számítva – szabadon mozoghatunk, tehát lesz két hetünk fejlesztgetni magunkat. Teljesen szabadon élhetjük az életünket, alakíthatjuk dolgainkat. Viszont ha 29-én nem mentjük meg Yukikot, akkor a lány meghal és a játéknak vége. Arra érdemes odafigyelni, hogy ha délután egy tevékenységbe belekezdünk – pld. sportolás –, akkor az estig tart, tehát azon a napon már nem tudunk mentőakciót indítani.
Ez azonban nem azt jelenti, hogy ahogy lehetőségünk van rá, azonnal neki kell látni a mentésnek. Nem, ez rossz taktika, mert akkor nem tudjuk fejleszteni a tulajdonságainkat, mint a bátorság, tudás stb. Az idővel tehát érdemes jól gazdálkodni, azaz minden lehetséges napot kihasználni valamilyen fejlesztésre, legyenek azok képességeink vagy kapcsolataink. Ezek a fejlesztések nagyon fontosak, sokkal fontosabbak, mint más JRPG-ben. Képességeink és kapcsolataink (Social Link) meghatározzák, hogy bizonyos helyzetekben hogyan cselekedhetünk. Például ha nem elég fejlett a bátorságunk nem tudunk megtenni dolgokat, nem kapunk választási lehetőségeket, vagy ha mégis a végre hajtással lesz gondunk. Például a Velvet Roomban Margarettnél nem kaphatunk értékes plusz infókat és dolgokat, ha nem vagyunk elég fejlettek. Ezek bizony kihatnak a történet alakulására és viszonyunkra más karakterekkel, ami a harci képességeinkre is hatással van.
Talán jól látható, hogy ez a rendszer mennyire összetett. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a játék egyáltalán nem lineáris. Nagyon sok az elágazás, a plusz lehetőség, ami mellett nagyon könnyű elmenni. Elég egy bizonyos napon rossz választ vagy más tevékenységet választani, és egész szakaszok maradhatnak zárva előttünk. A játékban a szabadság egyszerűen szédítő! Érdemes először segítség nélkül végignyomni akár többször is, aztán kézbe venni egy végigjátszást. Megdöbbentőnek fogod találni, mennyi egyedi lehetőség van a programban! A fő szálakat egészíti ki a mellékküldetések igen nagy száma, melyek tovább színesítik a programot. Ráadásul itt most csak az iskolák utáni életről beszéltem, mert ott van még a másik fele a lehetőségeknek…Ezek a mentőakciók, illetve a labirintusok felfedezése, ahol bizony harcra is sor kerül. Erről a részről sokat nem ellehet írni, hisz ez a Persona hagyományait őrzi. Adottak lesznek az óriási méretű útvesztők, melyeket fel kell deríteni, hogy megtaláljuk a kijáratot, vagy a véget jelentő bosst. A harcok igen élvezetesek lettek – érdemes rögtön az elején minden karakternél átvenni az irányítást, mert különben a gép kezeli őket. A küzdelmek körönként mennek, mondhatnám a megszokott módon. A fejlesztések hasonlóak, mint korábban, hisz szerteágazó és tartalmas lehetőségek tárát vonultatja fel a játék. A szörnyeink (personáink) most is meglesznek, ezek tuningolása lesz a legfontosabb – ezért is érdemes a Social Linket fejleszteni, mert ez kihat a personákra, sőt harc közben karaktereinkre is! Ha jó kapcsolatban vagyunk valakivel, akkor az illető sokkal jobban fog küzdeni, vagy védeni. Fontos, hogy ha a főszereplő hal meg csata közben, akkor a játéknak vége!
A harcokat én nagyon-nagyon élveztem, de csak akkor, ha szükséges fejlesztéseket elvégeztem, mert különben nagyon nehéz a game. De ugye ez minden valamirevaló JRPG-re igaz…Talán ezekből az apró felvillanásokból is érzékelitek, hogy mennyire komplex játékról van szó – pedig mindez élőben még sokkal jobban átjön! A P4 tényleg formabontóra sikeredett, egy óriási lépés az igazi nextgen JRPG felé. Nincs kétségem, hogy ezt az irányt kell követni, azaz minél nagyobb szabadságot adni a játékosoknak.
A program minőségével sincs probléma. Grafikája teljesen korrekt, sőt kifejezetten szép még nextgen szemmel is. A poligonok a színek és az effektek a helyükön vannak, azt hiszem, nem lehet ennél jobbat kívánni. Az anime betétek pedig nagyon hangulatosra sikeredtek. Mint ahogy a zenék is! A japános, personás feeling még mindig benne van a programban, ami nagyon jót tesz neki. A dallamok hangulatosak és meglehetősen egyedi atmoszférát teremtenek. A P4 mind grafikailag, mind zeneileg maximálisan a toppon van.

Most azonban nézzük mi az, ami nem tetszett. Itt gyorsan meg kell jegyeznem, hogy nagyon szubjektív vélemény következik, amivel abszolút nem kell egyetérteni. A játék, ahogy többször leírtam kiváló, talán az utóbbi évek legjobb JRPG-je. Bennem azonban mégis maradt némi keserűség. Az első órákban nagyon nehezen tudtam boldogulni a programmal. Valahogy idegennek és komolytalannak tűnt sok esetben (lásd a Teddy-s részeket), a történet pedig vontatottnak. Sokáig kerestem a választ arra, miért is lehetett mindez? Aztán rátaláltam. A neve Persona 2. Ennyi év után is ez maradt az etalon, ezt a játékot keresem már évek óta a Persona sorozatban. A Persona 2 mind a két része, az Innocent Sin és az Eternal Punishment is igazi rétegjátékok voltak – igen, a P2-nek két része is volt, ugyanazokkal a szereplőkkel két párhuzamos világban. Ez azt jelentette, hogy a programmal nem az eladhatóság volt a fő szempont, hanem egy szűk rajongói rétegnek akartak teljesen megfelelni. Így sokkal merészebb dolgokat is megcsináltak. A nemrégiben – nem hivatalos verzióban – angolul is megjelent Innocent Sinben például a gonosz erők feltámasztották Hitlert, aki aztán feketemágia segítségével hihetetlen erőre tett szert. A főhősöknek kellett megfékezni a náci diktátort. De említhetném azt a részt is, hogy a férfi főhősből nyugodtan csinálhattunk homoszexuálist, ha megfelelő válaszokat adtunk a történet során féritársainknak. Ezek csak apró elemek, de talán érezzük, hogy bár a P4 még mindig megtartotta misztikus vonásait, de ilyeneket ma már nem lehetne bele tenni a programba. (Mielőtt valaki félreértené, a merészséget hiányolom, nem a homoszexualitást.)
Aztán említhetném a főszereplőket is, akik mind-mind felnőtt, érett emberek voltak, nők és férfiak vegyesen. Ezzel szemben a P3 óta iskolás gyerekek a főszereplők. Ez engem nagyon zavart az iskolás környezettel együtt. Korábban Persona azért volt hihetetlenül vonzó, mert végre nem tini hősökkel kellett megmenteni a világot, hanem felnőtt, pubertásmentes emberekkel. Rendben vannak nagyon is a P4 karakterei, de talán érezhető a minőségi különbség, amikor gyerekekkel harcolok, meg amikor egy stílusos felügyelővel (Katsuya), vagy egy link láncdohányos gengszterrel (Baofu), esetleg egy mindenre elszánt alkoholista, szabad szájú nőcivel (Ulala), mint a P2-ben. Itt is világos a törekvés: a P3 és P4 inkább a 14-18 éves korosztálynak szól, őket akarja lekötni, ezért számukra kell ismerős karaktereket és környezetet alkotni. Ezért volt nekem elegem az iskolából is, sokkal jobb volt a korábbi részek züllött városa. Aztán nem maradhat említés nélkül a P2 egyedi és utánozhatatlan rajzstílusa, amit Kazuma Kanekonak köszönhetünk. Jól érzékelhető volt itt is a törekvés, hogy a P3-mat populárisabb irányba tereljék. Ezért Kazuma Kaneko helyére Shigenori Soejima került, aki mellőzte a rideg színeket és formákat és sokkal színesebb, mangásabb irányba vitte a játékot, mely P4-re is jellemző. Nem rossz ez, de megint egy olyan momentum, mely inkább a nagyközönséget igyekezett kiszolgálni, hisz megfosztotta a programot a horrorisztikus vonásaitól. Mindezt csak azért tartottam fontosnak megjegyezni, mert bár nagyon szerettem a P4-et, mégis ezt a populáris irányt nehezen vette be a gyomrom. Nekem a régi rétegjáték Persona kell, nem ez a mindenkinek, de főleg tinédzsereknek – na jó fiatalabbaknak – szóló anyag!

Nagyon szubjektív lett a vége, de nem szeretném így lezárni a tesztet, hisz amint mondtam még mindig tartom: a P4 talán az egyik legjobb JRPG ma a piacon. Vétek lenne kihagyni, ha csak egy csöppet is szereted a stílust. A régi Persona rajongók is tehetnek vele egy próbát, mert a hiányosságok ellenére mégiscsak egy nagyon király játék ez!

(A játék megvásárolható szoftverdealerünknél, a Platinum Shopnál.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
44. pank2
2009.09.10. 03:25:55
LV2
Jo lett az irás az bisztos,de maga a játék nem anyira titszik.
PSN ID: paradilaci
43. kirugy21  PlayStation.Community tag
2009.05.26. 17:01:07
LV4
Én épp most tolom a 3-al nem rossz csak a harc lehetne benne kicsit látványosabb, valamit a "random"os torony elég unalmas.
42. Peti85  PlayStation.Community tag
2009.03.19. 23:19:03
LV3
a jó öreg ps2
41. otaku  PlayStation.Community tag
2009.03.09. 02:18:54
LV3
Köszi Miki az ajánlót!
40. CountofHell  PlayStation.Community tag
2009.02.28. 10:05:13
LV15
A cikk alapján meglepődtem, hogy mennyi változtatás és plussz dolgot préseltek ebbe az amúgy sem tartalmilag nem szűkölködő JRpg-be. Ilyenek, mint pl. az időjárás figyelése, vagy bizonyos személyek időhöz kötött megmentése nincs a P3-ban. Ott csupán a mellékküldetések voltak időhöz kötve, a többi meg ment magától, gyakorlatilag lineárias.

Miki a szubjektív véleményeddel teljesen egyetértek, amely szerint a P2 sokkal inkább az idősebb korosztályt célozta meg.
Az az igazság, hogy én a P3-ban egyfajta monotonitást is felfedeztem.
Mivel a P3 már régen megjelent, nyugodtan írhatok spoilereket is úgy gondolom.
Az iskola utáni tevékenységet mindig úgy folytattam, hogy lementem 1000 yen-t beledobni a szerencsét hozó medencébe, majd visszamentem randizni valakivel ( növekedett az egyik tulajdonságom ), majd ekkorra már beesteledett és mielőtt felmentem volna tanulni lefekvés előtt ( academy növesztés ) vagy a Tartartos-ba mentem volna a szinteket róni, elmentem még egyet karaokézni vagy a kávézóba ( szintén tulajdonságnövelés ).
Nos ez így eléggé monoton, ezeket megtörik azok a párbeszédek amiket önmagukról mesélnek el a barátaim , amik eléggé meghatóak, viccesek vagy épp kiábrándítóak is szoktak lenni. De ezekben semmilyen információ nincsen, legalábbis én nem nagyon tudtam hasznosítani. De általában jó válaszokra mentem mert a Social Linkem elég erős már mindenkivel. Szóval úgy nagyjából értem, hogy miről beszélnek.
Szóval tény, hogy a P2 nemcsak a szereplői, a karakterdesigner munkája a szimpatikusabb, de az egész játék sokkal tartalmasabb, de mindenképpen változatosabb volt.
PSN - CountofHell_HUN
39. BoroSati  PlayStation.Community tag
2009.02.28. 09:55:22
LV2
Tök király, hogy még ilyen szintű JRPG érkezik PS2-re, de én már PS3-on szeretném ezeket tolni!
Nyugi Dagi, nyugi, nem csak foci van a világon!
2009.02.25. 19:43:27
LV8
Válasz 37. kobe üzenetére:
átírják PSPre is :)

észrevettem egy játékhibát benne :D
amikor a Junesban lehívod a liftet a jobb oldalon, akkor is a bal oldali jön le xD
have no fear of perfection - you'll never reach it
37. kobe  PlayStation.Community tag
2009.02.24. 11:47:37
LV11
A designja rohadtul bejön. De az nem, hogy csak PS2-n van. Szívesen játszanék vele PSP-n pl. Pont az ilyen anyagokat hiányolom rá.
2009.02.22. 13:01:16
LV5
Ja, és az írás is jó volt:)
2009.02.22. 13:00:16
LV5
Válasz 21. ceu üzenetére:
Vedd csak meg kedves játszópajtásom, és majd itt végignyomjuk együtt.

Annyira azért ne siess, jó, ha nekem idén meglesz:)
2009.02.19. 11:21:47
LV8
mi meg örülünk, hogy Te ilyen jó teszteket írsz ;)
have no fear of perfection - you'll never reach it
33. Miki  Szerkesztő
2009.02.18. 22:47:37
LV1
Öröm olvasni a kommenteket! Köszi! :)
32. xetron  PlayStation.Community tag
2009.02.18. 21:05:27
LV20
nagyon várom ezt a gamet,nem bánnám ha előbb megjelenne.
na mind be értem egy elrendeléssel a platnál
Ultra Super Mega Combo Breaker .....
31. Johnny  PlayStation.Community tag
2009.02.18. 07:51:02
LV5
Csak most olvastam el a tesztet, ismét nagyon jó lett Miki, gratulálok! Tőled mindig öröm olvasni.
Azt hiszem ezt a játékot is meg kell szereznem, de én is úgy vagyok mint ceu, sok a ki nem pörgetett gáma a polcomon :)
Hömpörö apor ündürüxi!
30. Roxas
2009.02.17. 02:26:26
LV3
Már csak pár hetet kell aludni, s jön is a PS2 talán utolsó műremeke:)
29. kurogane  PlayStation.Community tag
2009.02.17. 00:09:09
LV6
Válasz 23. nukiito üzenetére:
Igen de én úgy voltam vele hogy a PS3 úgyis lejátsza majd a PS2-es gameket is :)
28. SOLDIER  49%Motherfucker/51%SonOfABitch
2009.02.16. 23:36:00
LV11
Válasz 27. Mester üzenetére:
Benne sőt, kibővített verzió (pár új titok/ruhák/social linkek/personák)! Aztán ugye abban az alapjátékhoz hozzá van csapva egy kb. +40 órás kaland ami tovább viszi az eredeti sztoriját.
Please to meet you... Hope you guess my name.
27. Mester  PlayStation.Community tag
2009.02.16. 22:14:09
LV1
Sziasztok!
Nekem megvan a P3, de még nem volt időm játszani vele. Viszont azóta meglett a P3 FES is. Azt szeretném megtudni, hogy van-e értelme játszani a P3-mal, vagy a FES-ben benne van a teljes P3 is?
26. CountofHell  PlayStation.Community tag
2009.02.16. 20:45:44
LV15
Már rég előrendeltem. Kösz a tesztet. Sejtettem, hogy ez is jó lesz.
Még egy hónap és megkapom. Lesz mivel játszanom. No prob.
PSN - CountofHell_HUN
2009.02.16. 20:27:00
LV5
Nagyon bejön ez a jték, úgyis be akartam szerezni a GoW 1-2-t a 3 előtt lehet ezt is beszerzem.
24. SOLDIER  49%Motherfucker/51%SonOfABitch
2009.02.16. 14:23:46
LV11
Most volt időm elolvasni a tesztet, így észrevettem, hogy a végén szinte egy az egyben ugyan azt írtad le Miki amit én is, úgyhogy legközelebb inkább elolvasom a tesztet aztán kommentelek;).
De annak örülök, hogy egyezik a véleményünk és, hogy valaki még emlékszik ezekre a nevek: Ulala, Baofu, Kazuya, Maya, Katsuya és persze a Joker!;)
Please to meet you... Hope you guess my name.
2009.02.16. 13:55:52
LV8
Válasz 17. kurogane üzenetére:
amikor megkaptam a ps2-őt elhatároztam, hogy soha nem fogom eladni..akkor még csak egy oka volt: MGS sorozat..aztán jöttek a Final Fantasyk meg a Chrono Crusade..ezek után pedig a P-sorozat...
öregkonzol jókonzol :)
have no fear of perfection - you'll never reach it
22. Kyo  Szerkesztő / Admin
2009.02.16. 12:02:33
LV16
Hát Miki, kiváncsi vagyok mit szólsz majd a remake-hez.
21. ceu
2009.02.16. 10:19:28
LV9
de már így is egy csomó végigjátszatlan rpg-t halmoztam fel magamnak, most akkor vegyem meg ezt is, hogy egy év múlva kerüljön sorra?

...mi mást tehetnék?

olyan jó különben Mikis rpg-tesztet olvasni itt. kösz.
2009.02.16. 08:59:27
LV1
Most nyomom a Persona 3 FES-t, hát az valami kegyetlen király! Ez a suli + szociális kapcsolatok téma telitalálat szerintem, az Atlusnak meg nagy-nagy respect, hogy nem hagyják feledésbe merülni a platformot. (vagy inkább "A" platformot, így nagybetűvel :))
2009.02.16. 03:45:39
LV1
Ezért jó hogy megmaradt a ps2 :)
18. wallace  Dark Passenger
2009.02.16. 01:00:08
LV18
Válasz 17. kurogane üzenetére:
En is.
17. kurogane  PlayStation.Community tag
2009.02.16. 00:01:20
LV6
Ilyenkor bánom hogy eladtam a ps2-t...
16. martin  Főszerkesztő
2009.02.15. 20:06:12
LV27
Válasz 11. neoraiden üzenetére:
Már itt is van az újabb Miki teszt, de pár napot most várok vele.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
2009.02.15. 19:59:54
LV8
ja és szerintem Teddy stílusát nagyon jól eltalálták..
KUMAAAA
have no fear of perfection - you'll never reach it
2009.02.15. 19:57:59
LV8
Válasz 1. Chriss üzenetére:
ps2, ps3-ra nem fog megjelenni
have no fear of perfection - you'll never reach it
2009.02.15. 19:55:41
LV8
jó lett a teszt, az eleje tényleg vontatott volt, de ahogy halad a történet, nagyon jó lesz :)
annyi pozitívumot tudnék írni, hogy kibannolnátok spoilerezés miatt :D ezért inkább csak annyit írok, hogy nekem az első munkám a gyerekekre vigyázás volt ;)
have no fear of perfection - you'll never reach it
12. mark910624  PlayStation.Community tag
2009.02.15. 19:39:13
LV4
Jó lett a teszt !
(bocs h ilyenkor nem írok soha semmi mást, de csak ez jut eszembe, ezt meg nem hagyom ki =)
2009.02.15. 19:29:49
LV3
Végre újra itt van Miki!!!!! Kellett már egy jó kis rpg teszt, csak jönne még több ....(persze ehhez rpg is kell, remélem belehúznak a készítők). A program király biztos, de túl sokat játszottam ahhoz a persona 3-mal, hogy sokáig lekössön ez az anyag.Ugyanis ezek a personák(sztem) előbb-utóbb unalmassá válnak sajnos, hiába a sok opció.Azért a hitleres részt kipróbálnám:)
"Wait until they get a load of me!"
10. SOLDIER  49%Motherfucker/51%SonOfABitch
2009.02.15. 19:16:29
LV11
Válasz 6. Vitya üzenetére:
Próbálj be egy olyan personát ami erős magic és/vagy holy támadás ellen és máris könnyebb lesz a dolog;) Ja és folyamatosan váltogasd a personákat csata közben, helyzetnek megfelelően.

Én mostanság még a P3FES-en dolgozom, hogy befejezzem mire ez ideér. Amúgy, mint nagy Persona fan nekem csak pár dolog nem tetszik ezekből az új részekből: A főszereplők életkorban egyre fiatalabbak lesznek. Nem akkora nagy hiba, csak jó lenne megint látni egy Baofu-féle nikotinfüggő állatot a sorozatban;). Meg az sem igazán bejövős, hogy a sztori tempóját nem befolyásolhatod (értsd: ha megszakadsz is a nagy harcokban, akkor is csak szept. 25.-én tudod meg a sztori folytatását mert akkor van holdtölte -esetünkben köd). Ennek ellenére marha jó style, és egyedi anyagokról van szó.
Please to meet you... Hope you guess my name.
9. Kazama_Jin  PlayStation.Community tag
2009.02.15. 17:58:43
LV6
na még a végén kiderül, hogy a ps2 az optimális nextgen platform :)
8. HUNFRE  PlayStation.Community tag
2009.02.15. 16:53:21
LV4
ezt még azé be kell szerezni úgy látom
PS4 ID: HUNFre576
2009.02.15. 16:17:47
LV6
De szívesen játszanék én is ezzel :D
Majd biztos kerítek rá sort, meg cumót hozzá :):)
PSN ID: HUN_Dark-san
6. Vitya  PlayStation.Community tag
2009.02.15. 16:08:06
LV2
Játék felénél vagyok kb. ott már egyre jobban szivat a játék, azt utálom amikor le nyomok 3-4-5 szintet(ameddig el nem fogy az sp-m) aztán főhősömre nyomnak egy Hama-t vagy vmi hasonlót ami agyből kiüti.........
5. EmThor  PlayStation.Community tag
2009.02.15. 15:37:23
LV12
Nagyon örülök ennek a tesztnek, köszönöm!

03.13.-án jön EU-ban (RE5-el egyidőben), 18 font! El fogják kapkodni, szóval hajrá!
4. martin  Főszerkesztő
2009.02.15. 14:53:50
LV27
Válasz 3. Chriss üzenetére:
Eredetileg "populáris" állt ott, amit önhatalmúlag cserélem, hogy kifejezőbb legyen.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
2009.02.15. 14:51:42
LV12
ehh most nézem az értékelő végét. "NÉHA TÚL TRENDI" Miki vázze XD
PSN ID: GjChriss
2009.02.15. 14:09:07
LV11
kéne! angolul :)
"If You only Knew Where I Just Been and what I Saw
2009.02.15. 14:08:35
LV12
Rohadt jó játék. PS3?
PSN ID: GjChriss
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
PERSONA 4
Atlus
Látványosság:
Kiemelkedő
Játszhatóság:
Kiemelkedő
Szavatosság:
Kiemelkedő
Zene / Hang:
Kiemelkedő
Hangulat:
Kiemelkedő
9/10
Pozitívum
Számtalan lehetőség mindenre
Negatívum
Néha túl trendi