.
 

PlayStation.Community

2012.06.26. 22:20 Játékteszt
52 hozzászólás
Szerző: martin
Értékeld a cikket!
Homokapokalipszis most.

Eonokkal ezelőtt, 2004 februárjában, amikor videojáték még csak úgy jelent meg sztereoszkópikus 3D-ben szemeid előtt, ha előtte nagyobb mennyiségű röviditalt fogyasztottál, a Namco történelmet írt Kill Switch című Third Person Shooterével, többek között Playstation 2-n is. A játék a manapság már tényleg tucatszámba menő modern kommandós lövöldék családját erősítette, ergo nem lett belőle ikonikus cím, viszont bemutatott egy olyan újszerű fedezékrendszer kezelést, mely szisztéma onnantól forradalmasította a zsánert. Gyakorlatilag a mai fedezékharcra épülő TPS-ek mind a kill.switch-ből dolgoznak, időnként remek újabb ötleteket téve a kiváló alaphoz.
Ilyen széria például a PlayStation gépeken nem elérhető, Xbox-exkluzív Gears of War saga is, melynek pont van egy ilyen egyéni összetevője: a karakter normál mozgási sebességénél valamivel lomhább, kötöttebben kezelhető, de lendületes animációval ábrázolt futás, majd az ebből fedezékbe vetődés/csúszás.
Szintén a KS után indult fejlődésnek a fedezékrendszeres TPS-ek azon része, hogy fedezék és fedezék között hogyan lehessen váltani. E témakörben pár jó és sok sz@r megoldás is született már azóta, szerintem még a mai napig nincs olyan egyetértés a témában, mint mondjuk abban, hogy a Modern Warfare-ek jellegzetes irányítása és gombkiosztása konzolos FPS-hez a legjobb… kivéve, ha az az FPS történetesen a BioShock.
A harmadik fontos kérdés TPS-ek esetében a fegyveres harc bekategorizálása: létezik a klasszikusnak mondható, japános „pontlövő”, valamint a speciális fizikát használó, legjobban talán az Uncharted játékokban megvalósított „golyószámolós”. Utóbbinál bármilyen fegyverből is repül ki, nagyobb súlya van a lövedéknek, markánsabb a visszarúgás, ezáltal a harc is lassabb.

A kelet-európai szakembereket is tömörítő, német Yager Development által megálmodott Spec Ops: The Line Külső Nézetes Lövölde lévén a fent felsorolt elemekből épül fel, és ha a játék mechanikáját nézem, tulajdonképpen semmi újat sem tesz a családi örökséghez. Nem lehet benne például fejen állva lőni, magyar pornóslánynak öltözve luxushajókra felszivárogni (Dubajban játszódik), vagy mozgásirányítással megvalósított ejtőernyőzés közben mini atomcsapást mérni. Így aztán biztos vagyok benne, hogy a „Spec Ops: The Line semmi újdonságot nem mutat fel” mondat a játék összes globálisan megjelenő tesztjében ott lesz valahogy leírva.
Csinál viszont ez a játék valami olyat, mely eszközhöz azért ritkábban nyúlnak a fejlesztők, mert necces téma: a játékost kényelmetlen és néha egyenesen kellemetlen helyzetbe hozza, már amennyire ez egy nehezen komolyan vehető katonás lövöldétől lehetséges. Teszi ezt sztorijának csavargatásával, így aztán örömömre szolgál leírni valami olyat, amire lövöldözős játékok tesztelésekor ritkán adódik alkalom: ez a game nem elsősorban fegyverropogással teli akciójával, hanem inkább történetvezetésével képes hódítani.
A The Line sztorija egy fiktív katasztrófahelyzetet mesél el a mából. Napjaink fényűző városa, az olajból aranyat alakító alkímia fellegvára, Dubaj romokban hever. Több hatalmas homokvihar szinte legyalulta a várost, ahova a speciálisan képzett és kitüntetésekkel teleaggatott Martin Walker (szinkronja Nolan North – Nathan Drake/Uncharted) századost küldik két társával, hogy egy mentőakciót hajtsanak végre. Kiderül, hogy Dubaj lepusztult utcáin nem csak a mindent elborító homokkal van baj, és a fosztogatások eredményeképpen szabadon rothadó hullákon túl más is bűzlik, ugyanis Walker egy korábbi felettese, John Konrad ezredes is a városban van… és nem akar kijönni onnan. A folyamatosan nyakukba szakadó, nehezen feldolgozható történések aztán egyre inkább olyan szituációba keverik a kommandós triót, hogy nyilvánvalóvá válik számukra: a morális nyomás a legkeményebbek idegeit is felőrli.
A történetről szerintem vétek lenne többet mondani, legfőképpen azért, mert a játék egyik legerősebb építőkockája ez, kár lenne ellőni a petárdákat előre. Nekem a végigjátszás során már elég hamar Francis Ford Coppola Apokalipszis most című háborús klasszikusa ugrott be, mely nem véletlenül lett a filmtörténet egyik mérföldköve. Titkának megfejtésére én biztos nem vállalkoznék, megtették már ezt előttem a szakértők, de az biztos, hogy a mozi második felétől kezdve a szenzitív néző ugyanúgy furcsán érzi magát bőrében, mint ebben a játékban. Talán közhely lenne azt mondani, hogy jót és rosszat itt nehéz definiálni és kettéválasztani, de valahol mégis ez lesz a véres valóság…
A játék ügyesen és jól indítja be magát – később kiderül, aktív – kezdőképernyőjével, ami nálam már fél sikert szokott jelenteni. Egy felhőkarcoló póznájára jellegzetesen fordítva felfűzött, szakadt amerikai zászló, Jimmy Hendrix legendás himnusz-szólója, meg a The Line látványvilágának teljes egészét meghatározó, bántóan túlhúzott fényerő és effektezés inkább túlélő-katasztrófajáték érzetét kelti, mintsem katonás TPS-ét. Itt említeném meg, hogy Dubajban sajnos még nem jártam, de a teszt kedvéért végeztem némi háttérmunkát, így azt vettem észre, hogy bár a városban a valóságban is rekordmagasságú (üveg)épületek törnek az ég felé, még sincs annyi és olyan magas felhőkarcoló, mint itt a játékban. Ez a valószínűleg szándékos dimenziónyújtás az egész történet minden mellékállomására jellemző lesz egyébként, kivéve persze a belső tereket. Egyes pontokon a látvány már-már pl. a Bulletstorm futurisztikus magasságait és mélységét idézi, de említhetném az ingyen játszható DC Universe Online Metropoliszát is, ahol szintén szupermagasak a házak.

Maradva a látvány bemutatásánál kezdeném a rossz hírrel: a The Line mindössze átlagos minőséget produkál. Egy része pofás, a másik rém gagyi. A grafikusok játéka a brightness maxolásával és az erre húzott, természetellenesnek is mondható színkezeléssel egyfajta tudatmódosult vízió hatását kelti, ahogyan a végtelen homok tolakodó sárgáit keverik az üveg- és fémfelületekkel, majd ezt megküldik egy adag lilával és mályvával. Ez nyilván nem véletlen, és aki látta az említett Coppola filmet, azt biztosan tudja, miről beszélek. (Nem írom le, hogy LSD, mert annak jó, aki azt nem ismeri.) Ez a finom ködösítés kifejezetten jót tesz a nagy kidolgozatlan felületeknek, de sajnos nem képes elrejteni a karakterek csapnivaló kinézetét. Nem szeretnék trágár lenni, de a három főhős terepruhája (és felszerelése) inkább hasonlít egy galambok által… hogy mondjam ezt szépen… telefosott törölközőre, mint katonai ruhára. Csak tetőzi a bajt a figurák arcberendezése, mely oké, hogy az átélt események folytán amortizálódik, de ha azt mondom, hogy ocsmányak, még finom voltam és nőies.
A kellemetlen mivoltában is kellemes táj-vízió tehát megvan, csak mondjuk nem kell a karaktereket nézni. Összességében egyébként meg lehet barátkozni a látvánnyal, a direkt eltúlzott fénykezelésű jelenetek például egyenesen epikusak, egyébként meg a célkeresztet kell sasolni, és nincs baj. Az átlagos grafikai összhatás ugyanakkor azt eredményezi, hogy béna képtöredezéssel nem találkoztam, és az akció sem akadozott.
A The Line külső helyszíneinél markánsabban, belső tereinél szerényebben domborít.
A harcrendszer számomra egy az egyben az Unchartedeket idézte. Szeretem ezt a szisztémát, kedvelem, amikor nem ész nélkül kell lövöldözni, hanem célozgatva. Sajnos azonban az unchartedes bújás fogaskerekei néha összeakadnak a GeoW-os futással, e kettő pedig a mittudomén’ honnan érkezett fedezékváltással, azaz történnek idegesítő anomáliák, amikor a karakter guggolna, átlendülne, fedezékbe vetődne és becsúszna egyszerre – és közben totyog, mint egy tojógalamb –, de ezek a dolgok kizárólag akkor lesznek bántóan zavaróak, ha Hard fokozaton játszol. Ami kicsit nehezen szokható, az az akció teljes egészére jellemző lomhaság – ez egy olyan sajátosság, amit mindenképpen be kell nyelni.
Én „végtelen bölcsességemben” ugyanis Hardon (Suicide Mission) játszottam végig a The Line-t, ami egy merőben más élményt eredményezett, mint az Easy (Walk on the Beach) vagy Normal (Combat Op) mód. (Van egy negyedik fokozat is, a Very Hard (FUBAR), de ez egyből nem választható.) A probléma forrása a megkeveredő irányítás mellett több esetben is két társam volt, akiket limitált formában, de magad is tudsz kommandírozni. A dolog úgy néz ki, mintha a Ghost Recon: Future Soldier remek rendszerének kisöccse lenne: ki lehet jelölni egy vagy két célpontot (attól függ, hány társad követ), akiket a haverok szépen leszednek. A probléma ott kezdődik, amikor Hardon egy brutál komoly tűzharc közepén embereid megindulnak likvidálni egy célt, és buzgóságukban lelövik őket, mint a kutyákat. A társak a túl sok sebzés után agonizálni kezdenek, majd meghalnak: ez Game Over. Ez előtt szabott idő áll rendelkezésre, hogy: 1 – Egyik felélessze a másikat utasításodra (ha csak egy fekszik); 2 – Te odamenj és felgyógyítsd őket.
Na, most Hardon a game kb. olyan, mint a Modern Warfare veteránja: 2 golyó max. zsinórban. Így aztán, amikor mindkét kísérőd egyszerre haldoklik, de legalább négyen lőnek rád, nincs az az isten, hogy te kihozd őket. Újfent mondom: ez a dolog csak Hardon, vagy az első végigjátszás után megnyíló Very Hardon fog kiidegelni! Kipróbáltam a játékot Easy-n is: 3-4 embert is le lehet lőni két tárcserével anélkül, hogy fedezék mögé bújnál, de normálon is simán bekaphatsz akár 5-6 találatot is, tehát ezeken a nehézségeken sokkal több esélyed van arra, hogy megmentsd a majdnem veszett helyzetet.
A társak intelligenciája egyébiránt kielégítő. Lővonalba nem álnak, a fedezékhez odaengednek. Legjobb, ha nem küldözgeted őket a világ végére egy célpont után, és inkább a közeli támadókat vadásztatod le velük – már, ha éppen fedezékben maradnál. A csak átlagos grafika kapcsán ide tartozhat, hogy az olyan helyzetekben, ahol egy nagyobb nyitott téren folyik a harc, és te mondjuk inkább hátul maradsz előrenyomulás helyett (vagy másfelé mész, mint ők), a társakat ótvar kinézetük miatt nem lehet megkülönböztetni az ellenfelektől. Annyi Friendly Fire, amit itt kiosztottam, három másik játékba is sok lenne…
Itt szólnék a gránátdobásról is, ami szintén igen jól van megvalósítva: a robbanószert hajszálpontosan és igen messzire lehet elhajítani (a pattanást is mutatja a görbe), minden bénáskodás nélkül, ráadásul a gránátok egész szépen szakítanak. A dolog visszafelé NAGYON kellemetlen lehet: az ellenfelek sűrűn dobnak, és mivel a fedezékkezelés és a sánc mögül kihátrálás néha hülyén működik – gyors elvetődés nincs –, normál fokozat felett az igen nagy sugárban sebző gránát azonnal megöl.
Mondtam, hogy unchartedes a harc: és milyen király tűzharcok vannak! Néha percekig csak „párbajozva”, a fedezék mögül csak 1-1 gyors lövésre kiemelkedve kell egyenként leszedegetni a támadókat, vagy lesiperkedni a telepített gépágyúk agresszív kezelőit, de ha bevágsz közéjük egy villanót, nagyobb aratásokra is lehetőség van valami komolyabb kaliberű automata cuccal. Komolyan, néha rendesen fújtattam, mire megtisztítottam a terepet a minden esetben véges számban érkező ellenfelektől!
A fegyverek teljes egészében úgy működnek – és olyanok is –, mint az Unchartedekben: kevés fajta motyó, kis kaliber csak közelre, sörétes arcba, pontlövés scope-os gépfegyverrel, fejloccsantás sniperrel. Az kicsit béna, hogy guggolásból szinte soha nem lehet fedezék mögül kilőni, csak ha belapulsz (így elvész az oldalazós harc öröme), és nekem a melee sem tetszett, nagyon kezdetleges az ütés. Van lehetőség a vergődő sérültek kivégzésére, ami elég szokatlan dolog lehet, de nem véletlen került a játékba... Hardon nagyon sokszor elfogyott a lőszer és olyan is többször volt, hogy rossz, a helyzethez nem illő két fegyó volt nálam, így tényleg úgy nézett ki, hogy lehetetlen továbbjutni. Azt gondolom, mégis a The Line-t dicséri, hogy ha 30x is haltam meg ugyanott (volt ilyen, nem egyszer), mégis újra és újra megpróbáltam, mert szórakoztató a játék. Nem mondom, hogy soha nem lőttem még kommandós játékban jobbat, de itt rendesen élveztem a hiriget!
Ugrás a játékban gyakorlatilag nincs: ahol nincs perem, de nem ott van kijelölve a továbbjutás, még ott is lehetetlen le-, át-, vagy felugrani. Érdekességképpen van viszont egy „lerúgás”, amit úgy lehet behozni, ha egy fedezéken átlendülve a levegőben elkaszálod ellenfeled. Mondanom sem kell, ezt Hardon talán egyszer tudtam megcsinálni élve…
Amikor nem lövöldözöl és nem Dubaj mocskos utcáit járod, kifejezetten jópofa „töltelék” pályákat dob be a gép. Egyszer veszett király módon gépágyúzhatsz helikopterből, máskor egy kamion oldalán kapaszkodva egyengetheted egy konvoj útját. Mindegyik kiválóan működik és élvezetes kis intermezzo!
Az extra élményfaktorok közé tartoznak a The Line Dubaj-specifikus (nem, nem a magyar celeblányokra gondoltok) lehetőségei: több ponton is meg tudod játszani, hogy egy nagy adag homokot blokkoló felületet tönkretéve elsodortasd ellenlábasaidat, és olyat is láttam, hogy az ultramodern üvegpaloták ablakai rogytak a szerencsétlen párákra. Természetesen vannak „véletlenül” elszórt robbanó ládák és palackok is, de nem túlerőltetve.
Mivel a kommandósok mellett a homok is főszereplő, a homokvihar a sztori alatt több alkalommal is lecsap Dubajra. A tomboló szél és a mindent elsöprő por olyan látványosan és fájóan vág végig a képernyőn, hogy az szinte kellemetlen.

Többször említettem már a játék során végig erős motiváló erőként jelen levő hangulatot, melyet egyértelműen a történet által pengett morális húrok erősítenek. Kifejezetten intelligens módon több olyan választási helyzetet (5-nél többet, 10-nél kevesebbet) is beépítettek a sztoriba, ahol nem mindig egyértelműen – tehát nem szájbarágósan –, de érezhetően a tudtodra adják: itt most rajtad áll, hogy mi fog történni! Ezek a részek fantasztikusan jól vannak beleszőve a játékmenetbe, olyannyira, hogy mivel nem lestem le előre a trófeákat, párszor csak utólag tudtam meg, hogy „igen, ott máshogy is lehetett volna dönteni”. Addig csak sejtettem, mintha...
Egyáltalán semmit sem szeretnék lespoilerezni ezekből, de annyit mondhatok, hogy bár a történet végig egy irányba vezet, ezekért az alternatív szituációkért szerintem valóban érdemes kétszer is végigvinni a játékot. Minden ilyen in-game „morális döntéshelyzet” elég komolyan ki van találva, és ha pityeregni azért nem is fogsz rajtuk, de legalább felkavarnak – de minimum elgondolkodtatnak.
Amire elfogy majdnem az összes töltény, az egyértelműen pszichós felhangok végül ugyanúgy egy katartikus, drámai csúcsban végződnek, mint a fentebb említett hárombetűs drogvíziók, az i-re a pontot pedig az ötféle hatféle (ha jól számoltam) befejezés elnyerésének lehetősége teszi fel.
A The Line több mint 15 küldetése végén a szoftver save game órája 5h40m játékidőt mutatott, ami persze nem a valós idő, csak a tiszta, halálok és átvezetők nélküli érték. Mivel Hardon toltam és vagy 200x haltam, szerintem volt vagy 8 óra a vége, négy estémbe került. Nem éreztem rövidnek a sztorit, de ha normálon, vagy esetleg Easy-n vágsz neki – ez utóbbit nem ajánlom, semmi értelme – a kalandnak, beleöregedni biztos nem fogsz a küldetésbe. Az alternatív döntéseket és a különféle megnyeréseket sajnos – szerencsére? – pályaválasztással is meg lehet később csinálni, de ha rám hallgatsz, inkább egyszer szépen végigélvezed a sztorit, aztán másodikra mindent máshogy csinálsz. A game trófeái nagyon jópofák és nem szívatósak, 2 full menetből, amennyiben le tudod gyűrni a Very Hard módot is, a The Line kellemesen és szórakoztatóan platinázható.
Szintén a játék pozitívumai között említeném a soundtracket, ami első osztályú! A számok kiválasztása és pozícionálása is mestermunka: amikor felcsendül egy olyan dal, mint a Jefferson Airplanes híres „vietnámos” nótája… na, ott azért fátyolos szemmel ontottam az ólmot.
A fegyverhangok kissé puttyógósak, műanyagpisztolyosak, de azért van 1-2 szépen muzsikáló stukker is. A szinkron elég erős, a szereplők sokat kommunikálnak, hülyeségbeszélés nincs. Néha megesik ugyan, hogy túlzásba viszi a program a csatakiáltásokat: ez akkor zavaró, ha egyszerre hat karakter üvöltözik, mikor éppen ki táraz, vagy van tűz alatt, vagy lőtték fenéken.
A szoftver kooperatív multis módot nem tartalmaz, bár szó volt egy ilyenről, talán DLC formájában. Van benne viszont egy elég méretes kompetitív multi, ami, meglepetésre, megint csak unchartedes. Az egymás elleni multiplayer LAN-on és online is zúzható.
Mind a Matchmaking, mind a Lobby elég sokrétű, a privát meccsek és barátinvitálás opciójával. Ezen felül még arra is van lehetőség, hogy alap (Core) vagy saját (Special) szabályrendszerben fussanak az összecsapások. Alapból a normál deathmatch (Chaos), team deathmatch (Mutiny), valamint a célpontrombolós és foglalós (Buried) menetekhez tudsz csatlakozni, de szintlépés után még három speciális mód is megnyitható.
A multit kipróbáltam: nem egy Modern Warfare amfetaminfutam, viszont tényleg szuperül működik. Kezdetben három, később öt kaszt játszható, perkek vannak. Már most sokan vannak online, a meccsalkotás elég hamar feláll, királyul lehet fraget gyűjteni. Idő- és kill-limit beállítható a méretes és többszintes, emeletes pályákon.
Szerintem azok, akik az Uncharted 2 multiját szerették, ezt is kajálni fogják. Ahogy az egész játék, a multi is cseppet lomha, így a villámgyors és pontlövős akciót kedvelőknek ez a puffogtatás valószínűleg nem lesz elég intenzív.
Multis trófeák nincsenek.
A Spec Ops: The Line nálam frankón beteljesítette küldetését: a Hard fokozat extra kihívása és a sok cumizás ellenére végig jól szórakoztam vele. A kezelés néha lefárasztott, viszont tetszett, hogy legalább mer elszakadni a bevett háborús-TPS szokásoktól. Meglepetésként még a multija is működik, nem csak egy olyan odatákolt szemét, mint sok más játéknál. A történet fordulói és filozofikus magasságai egészen különleges hangulatot adnak a The Line-nak, drámaisága pedig nem erőltetett, hanem inkább nyers. Még a hatásfokozás érdekében elsütött túlzásai is ülnek. A cucc simán és dalolva végigtolható kétszer is, ordít a platinázásért, a legnehezebb fokozat pedig…
…hát, abba remélem nem őrülsz bele, mint parancsot teljesítő katona a teljesíthetetlen parancsba.

(A játékot partnerünk, a CNG.hu kommandósai hozták el tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható e héttől támogatónk, a Platinum Shop online és offline boltjaiban.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
52. max_metis  PlayStation.Community tag
2013.10.09. 16:38:34
LV4
Bakker, Nyolc pontot adni erre a játékra?
Ha tényleg összeszedek minden jó indulatot, akkor egy lehelet túlzással kéne 6 pontot kapnia. De tényleg, kissé túl lett pontozva.
Remény, ami meg nem szégyenít
51. Gusztika3  PlayStation.Community tag
2012.08.08. 22:40:22
LV2
Most jött le a demoja remélem jó lesz, mint a teszt is ^^
50. hunlogi  PlayStation.Community tag
2012.08.03. 16:35:37
LV1
Qjó a teszt és a játék is! Kajak jobban bejön mint a Max Payne 3, hamár tps-eknél tartunk. Pedig azt hittem hogy egy átlagos kis puffogtatás lesz de nem. Nekem külön tetszik az is hogy viszonylag tényleg kevés skulo van a fegyverekhez így mindíg van egy kis plussz kihívás!

Óhh amikor a foszfor begyullad :D.
49. Pep  PlayStation.Community tag
2012.07.25. 05:51:49
LV1
Jó ez a leírás . A régi konzolra emlékeztet .
48. Tevez11  PlayStation.Community tag
2012.07.11. 08:20:05
LV23
A hangulat adja,magával ránt,de tényleg nincs ennyi felhőkarcoló(toronyépület) Dubai-ban.............:)
"A fakezemmel,lekaszabolok pár Baszadékot"ArgFan75
2012.07.09. 21:05:28
LV2
Válasz 41. martin üzenetére:
jó volt a vége tényleg a legjobb:)
46. JINBOBEK  PlayStation.Community tag
2012.07.09. 15:33:18
LV11
én pc-n játszok vele. Szerintem az év legjobb akció játéka!
Mindig legyen egy "B" terv!
2012.07.06. 21:02:28
LV21
Csak menjen le az ára :D
2012.07.05. 08:05:53
LV2
a demója tetszett...
43. soliduss  A Krónikás
2012.07.02. 08:37:10
LV24
hopá? Számomra ez most nagy meglepetés a 8 pont.
42. Alien  PlayStation.Community tag
2012.07.02. 07:19:20
LV10
meglepően jó kis lövölde lett, az irányítás és a kamerakezelés miatt, azért néha emlegetem a fejlesztők rokonait.
41. martin  Főszerkesztő
2012.06.30. 21:32:06
LV27
Válasz 40. seamless üzenetére:
Jó lesz a vége, talán a legjobb.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
2012.06.30. 20:53:01
LV2
igen érdekes játék sok átvezetővel szer.ha jobb lenne a fedezék,plusz lenne ugrás gördülés akkor 9 pont nálam. felénél vagyok nem vágom mi lesz a vége de jó a sztori,ja és van HANGULATA ami kommandós játéktól ritka.
39. Leo69
2012.06.30. 16:30:59
LV4
Nekem bejött. Érdekes a helyszínválasztás is. :)
Leo
38. martin  Főszerkesztő
2012.06.28. 18:13:14
LV27
Válasz 31. Motoko üzenetére:
Mi van Juli, bal lábbal keltél?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
37. Mark  PlayStation.Community tag
2012.06.28. 15:59:05
LV4
A demo is jó volt.
Demon Lord / Dark King
36. rolmanus  Önjelölt mindentudó
2012.06.28. 13:45:08
LV22
Válasz 34. Motoko üzenetére:
Ja, hogy gyöpö, az más... :)
She was a real hero... She was a true Patriot!
35. ALF22  Son of Liberty
2012.06.28. 12:51:00
LV26
kemény:)
34. Motoko  PlayStation.Community tag
2012.06.28. 12:15:44
LV7
Válasz 32. rolmanus üzenetére:
Nem hozzád szóltam csicska.
Takarodj vissza az olba.
Lucy az egyetlen igazi Tekken karakter!
33. Lotar  PlayStation.Community tag
2012.06.28. 10:15:24
LV17
DEMO-t próbálva , ez egy jó kis game - így nem meglepő az a 8-as . :]
psn/sen id: pcpmate
32. rolmanus  Önjelölt mindentudó
2012.06.28. 10:13:41
LV22
Válasz 31. Motoko üzenetére:
Nem kell túl jó szeme legyen az embernek, hogy megmondja, ez a játék jóindulattal is csak közepes grafikájú. De most komolyan, láttad te ezt már mozgás közben?
She was a real hero... She was a true Patriot!
31. Motoko  PlayStation.Community tag
2012.06.28. 08:33:43
LV7
Válasz 5. martin üzenetére:
Bezzeg a quantum theory-d,(generációs szégyenfolt) az milyen szép volt mi?
Beszarok tőled.
Lucy az egyetlen igazi Tekken karakter!
30. eandre  PlayStation.Community tag
2012.06.27. 15:53:53
LV11
Majd olcsóbban beszerzös,de most van elég játék!Jó teszt lett köszönjük!
29. tiNk  PlayStation.Community tag
2012.06.27. 14:48:46
LV18
Elolvastam a tesztet. Közeljövőben beszerzős lesz.
"We don't have to do this. You know that, right?"
28. ALF22  Son of Liberty
2012.06.27. 12:22:00
LV26
augusztusban jön ingyenes co-op 4 küldivel
27. ALF22  Son of Liberty
2012.06.27. 12:17:28
LV26
MGS (ps1) volt falhoz lapulás. MGS2ben már lőni is lehetett onnan (ha jól emlékszem)
De a mai alap az tényleg a kill switchből indult ki.
26. Weapon25  PlayStation.Community tag
2012.06.27. 12:05:15
LV2
Frankó, teccik
@z impulzus függő
25. ALF22  Son of Liberty
2012.06.27. 11:51:10
LV26
remélem nem hal ki a multija mire beszerzem
24. Tevez11  PlayStation.Community tag
2012.06.27. 11:42:33
LV23
Jövőre talán(5000-ért) használtan.
"A fakezemmel,lekaszabolok pár Baszadékot"ArgFan75
23. matzy  PlayStation.Community tag
2012.06.27. 10:59:35
LV2
Demo alapján nekem nagyon bejövős, grafikát nem is néztem a játékélmény miatt. Jó lett a teszt, beszerzős lesz.
PSN ID: janimaci ; IRL: Szakértő ; GamerTag: -
22. seeYOUsoon  PlayStation.Community tag
2012.06.27. 10:36:32
LV5
óriási meglepetés, muszáj beszerezni de nagyon gyorsan, remek teszt.
..loading, please wait..
21. dobermann88  PlayStation.Community tag
2012.06.27. 08:52:12
LV4
tetszik benne nagyon h a golyót tényleg sebzik az ellenséget
még a demóban az egyik fedezék mögül leszedtem a repülőszárnyről lövő banditákategyenkén 2 pisztolygolyóval :)
Nemkell így járnod ha nemtudsz így menni..
20. KonzolBojti  Legendary Zombie Hunter
2012.06.27. 07:58:26
LV2
Válasz 15. Dathen üzenetére:
Még szerencse, hogy a tesztelők nem demo alapján pontoznak.
“Fear is the path to the dark side."
19. fr3ntzen12  PlayStation.Community tag
2012.06.27. 07:53:15
LV4
Én is játszottam a demoval. Nekem se volt gondom a grafikájával. Beszerzős a téma, ha lesz kessem :)
18. Kenshinxxx  PlayStation.Community tag
2012.06.27. 06:35:36
LV3
Nincs mese, pénteken Dubai házhoz jön.
your simple words just don't move me
2012.06.27. 05:24:48
LV2
8 pont korrekt rá,de a graf szerintem inkább jó mint átlagos,nekem legalábbis tetszett nagyon,nem egy Uncharted 3,de bőven jónak mondható...
16. martin  Főszerkesztő
2012.06.26. 23:57:29
LV27
Javítottam, 6 lehetséges vége van.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
15. Dathen  PlayStation.Community tag
2012.06.26. 23:52:08
LV1
Erre demo alapján max 6 pontot adnék de inkább 5-öt.
2012.06.26. 23:36:02
LV1
Akkor gondolom a Zavvi-n nem véletlenül az Apokalipszis Most filmmel együtt árulják. :)
13. VictorVance  Szerkesztő
2012.06.26. 23:29:47
LV17
Fura, de csak pár napja kezdtem el videókat nézegetni erről a játékról, de ez a teszt végérvényesen meggyőzött arról hogy érdemes beszerezni.

Egyébként a game nem véletlenül "rímel" az Apokalipszis mostra, ugyanis a történet Joseph Conrad "A sötétség mélyén" című novelláján alapul, ugyanebből az irományból készült a film is:

http://en.wikipedia.org/wiki/Heart_of_Darknes[...]
Örülünk?
12. Balee  Devil's Advocate
2012.06.26. 23:24:35
LV12
Örülök, hogy jól sikerült. Elvileg csütörtökön jön a cucc.:)
11. tiNk  PlayStation.Community tag
2012.06.26. 23:13:13
LV18
Demo nem annyira jött be. A tesztet holnap elolvasom.
"We don't have to do this. You know that, right?"
10. Greg  PlayStation.Community tag
2012.06.26. 23:05:51
LV25
Amúgy a látványt én is hullámzónak éreztem van ami elég szép, és van ami nagyon nem. A képek közül a bal szélső sorban fentről a 4. ultrabrutál....
LV426
9. blountex  PlayStation.Community tag
2012.06.26. 23:03:38
LV5
Kikéne próbálni a demot, csak mostanság nagyon lusta vagyok játékok elé leülni.
PSN ID: blountex_HUN
8. Greg  PlayStation.Community tag
2012.06.26. 23:00:21
LV25
A demo tetszett, majd be kéne szerezni.
"kamion oldalán kapaszkodva egyengedheted egy konvoj útját."
Ez jól hangzik, mégis vannak néha új ötletek ebben a stílusban is.
LV426
7. gugello  PlayStation.Community tag
2012.06.26. 22:58:42
LV14
Nagyon faszán prezentált teszt, zsákbamacska kilőve, bár premieres árat nem adok érte, 6-7 ezret megér majd!

Story és a morális döntések szimbiózisa felcsigázott, az Unchartedes irányítás nekem adja!

Grat még 1x-er!
- lazíts ha bírsz -
6. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2012.06.26. 22:57:09
LV28
Válasz 3. horvath94 üzenetére:
Hát nem is tudom, a demóból kiindulva szerintem se érdemel jobban.
5. martin  Főszerkesztő
2012.06.26. 22:54:30
LV27
Válasz 3. horvath94 üzenetére:
Sose volt ez szép.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
4. qwertyasderf  PlayStation.Community tag
2012.06.26. 22:53:48
LV9
A napokban berendelésre kerül, amint végre lesz raktáron.
3. horvath94  PlayStation.Community tag
2012.06.26. 22:45:08
LV3
a látvány átlagos? pont, hogy nagyon is szép :D
PSN ID: horvath94
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
SPEC OPS: THE LINE
2K Games
Látványosság:
Átlagos
Játszhatóság:
Szavatosság:
Átlagos
Zene / Hang:
Hangulat:
Kiemelkedő
8/10
Pozitívum
Katonás TPS-től teljesen szokatlan, kiváló sztori; nagyon gyilkos, kemény tűzharcok; szuper soundtrack; döntéskényszer morális kérdésekben; több befejezés; megéri újrajátszani, érdemes platinázni
Negatívum
Egyáltalán nem mondható szépnek; hard fokozat alatt nem igazán hosszú szingli kampány; nem túl ügyes fedezékkezelés; időnként elég lomha