PlayStation.Community

2012.04.23. 19:13 Játékteszt
27 hozzászólás
Szerző: HTB
Értékeld a cikket!
Narutourót a füledbe!

Minden generációnak megvan a maga meghatározó bunyós animéje: jómagam a Dragon Ball érában cseperedtem pelyhedző ifjúvá, az idősebbek a Yu Yu Hakushóra emlékezhetnek örömkönnyek közepette, a fiatalabbak pedig a Naruto világába menekülhetnek nap mint nap hatalmas világfájdalmaik elől. Ezen anime és a manga sikerének hullámát lovagolja meg a Namco Bandai Games felügyelete alatt tevékenykedő japán fejlesztőstúdió a Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Generations-szel. Ezért is örültem, amikor hatalmas szerkesztőségi belharcok közepette sikerült kiharcolnom a tesztelés jogát, egy kis nosztalgia mindig jót tesz az embernek – gondoltam. Tévedtem.
Egy lépés előre, egy hátra: így járják a CyberConnect2 pizsamás harcosai a ninjakeringőt. Az új Naruto videojáték ugyanis sokat fejlődött: a baj csak az, hogy visszafelé is. Hiába tartalmazza a Naruto: Ultimate Ninja Storm 1-2 összes karakterét, a városfelfedezős-rohangászos részek ezúttal kimaradtak, a játékban immár nincsen lehetőségünk Avarrejteke zegzugainak felkutatására és bejárására, a programban ezúttal csak bunyóra, bunyóra, illetve még több bunyóra lesz lehetőségünk. Ezzel gond nem is lenne, azonban a cucc a maga fárasztó egyszerűségével szerintem csak a sorozat rajongóinak fog örömet okozni, de az ő arcüregükben is ott lesz a keserű szájíz. A játék ugyanis egy térben rohangászós bunyós stuff, azonban a bárgyú játékmechanikának köszönhetően a játékosi inputon minimális a hangsúly, igaz, ezt bődületes outputtal, fantasztikus, a sorozat színvonalát egy az egyben tükröző látványvilággal, szerethető, gyermekded humorral ellensúlyozza, már amennyire ez lehetséges.
A sztori mód ezúttal egy bunyós arcade módnak felel meg: harcok jönnek harcok után, a meccsek között pedig hol álló-, hol mozgóképekkel tárja elénk az NUNSG a heppeninget. Rajongóknak jó hír, hogy ezúttal mellék(esebb) szereplők történetét is végigkövethetjük (Gyilkos Méh története illetve átkötői, örökös rapelésével a háttérben táncoló legyőzött szereplőkkel besza-behu kategória), illetve jóféle kiegészítése ez az animének. A játék által elmesélt történet eddig nem látott szemszögekből mutatja be a sorozatban nem, vagy csak alig-alig érintett mellék- és főbb szálakat.

Ami a cuccot elindítva egyből szemet szúr, az a bődületes látvány- és hangzásvilág (feltéve, hogy a játék által alapból felkínált angol szinkron helyett a japán hangsávot választjuk). A harcosok mozgása folyamatos, a fejlesztők pedig egy az egyben átültették a képernyőre az anime megjelenésének az esszenciáját. A szépen megkoreografált mozgásokat a Jutsu és Ultimate Jutsu támadások koronázzák meg, villanások, robbanások, földbe döngölt ellenfelek – gyakran még követni is nehéz az eseményeket egy-egy ilyen szupertámadás közepette.
A külsőségek tökélyre fejlesztése mellett azonban a harcrendszer szörnyen primitívre sikeredett, verekedős játékként nem nagyon tudok mit kezdeni a cuccal. Hiába a több mint hetven választható karakter (mely szám megtévesztő lehet, ugyanis egy-egy karakter többször is képviselteti magát a rostán fiatalabb, idősebb, erősebb, okosabb, szebb, stb. verzióban), vagy azok a pillanatok, amikor választott segítőinket előhívva még brutálisabb sebzéssel csaphatjuk orcán rosszakaróinkat, a gyakorlatban az egész valami rettenetesen unalmasra sikerült, a karakterek ugyanazokat a gombkiosztásokat (direkt nem a kombó szót használtam, ugyanis a Kör gomb spamelése szerintem minden, csak nem kombó) használják.
Vannak összetettebb mozdulatok is, ilyenkor egyszerre két(!) gombot kell vagy egyszer, vagy kétszer lenyomnunk. Tovább rontja az összképet, hogy Jutsu támadásaink felhasználják a rendelkezésre álló csakránkat, roppantó mókás helyzeteket eredményez ez csakra töltés közben: egymástól méterekre egyhelyben álló karakterek szívják magukba ilyenkor az üzemanyagot.
Ami még komikusabb, az a Substitution Technikák „finomrahangolásának” köszönhető. Ezúttal ha egy beszo benézett kombóból az ellenség háta mögé teleportálva szeretnénk szabadulni, lehetőségeink korlátozottak, egy bizonyos csuszka teltségétől avagy ürességétől függ, hogy sikerül-e a menekülés. Főleg online játéknál (amiről később még lesz egy külön ódám) izgalmas, amikor a teleport o’ méter töltődésére várva rohangál egymással párhuzamosan a két harcos, miközben az ég egy adta világon semmi sem történik.

Nekem minden egyes offline meccs ugyanazon koreográfia mentén zajlott: a menet elején az ikszháromszöggel lerusholtam az ellenségemet, vad támadásgomb csapkodás, egymás háta mögé teleportálás, egy-két ultimate jutsu, kéremakövetkezőt. Vannak ugyan jó ötletek a harcrendszerben (az egésznek egy amolyan kő-papír-olló jellege van), a folyamatosan védekező játékosokat ugyanis egy dobással kimozdíthatjuk a teknősbéka pajzsuk alól, segítő karaktereinket sikeresen alkalmazva pedig egy csapat-csúszkát tölthetünk fel, hogy egy über-szupererős támadással kínáljuk állcsúcson a szembenállót. Fullos csakrával a bennünk lakozó démont hívhatjuk segítségünkre, azonban sajnos ilyenkor is inkább a szemünk lesz elkápráztatva reflexeink és játékos tudásunk helyett.
A sztorit végigpörgetve – ami kényelmes tempóban haladva sem fogja két délutánnál több időnket felemészteni, kivéve, ha minden harcnál a legjobb értékelést szeretnénk megszerezni, ami a szavatosságot kitolhatná ugyan, de az együgyű harcrendszer miatt nem hiszem, hogy a hardcore rajongókon kívül ez sokakat megmozgatna – maradnak az egyéb bunyós játékmódok, illetve a különféle megnyitható extrák gyűjtögetései. A játékmódok a szokásosnak nevezhető VS variánsokat kell érteni, semmi forradalmi ötlet, egy fél-egy óráig el lehet ökörködni egymás ellen a játékkal, de mivel a karakterek nem sikerültek túlságosan kiegyensúlyozottra, az egymás elleni játékélmény is ennek fényében alakul (melóhelyre behoztam PS-t, olasz kollegámmal – aki nem mellesleg nagy rajongója a sorozatnak – két meccs után inkább visszacsúsztattuk a gépbe a jó öreg SoulCalibur IV-et).

Online még rosszabb a helyzet: kezdődik mindez a nehézkes meccskreálási rendszernek köszönhetően. Végeláthatatlan töltőképernyők törik meg a lendületet, illetve amikor már azt hinnénk, hogy sikerül csatlakozni valakihez, a játék gondol egyet, és megszakítja a kapcsolatot. Ha nagy nehezen mégis sikerül ellenfelet találni, akkor pedig a fentebb már érintett egymás mellett rohangászós csakratöltős, Guy névre keresztelt karakter Dynamic Entry jutsu spamelős szórakoztatónak legkevésbé sem nevezhető idegbajra kell számítani. Hiába az online köré felépített jópofa és motiváló ötletek – virtuális ellenfeleink által használt, különféle bónuszokat nyújtó kártyákat lehet bezsebelni a meccsek után –, mivel neten alig játsszák a cuccot, illetve ha sokan vannak sem garancia arra, hogy mi most világhálón fogunk huszárkodni. Még egy szög a koporsóba, amikor ugyanaz a két harcos kerül egymással szembe (nagyot röhögtem, amikor az első online meccsemen ez történt a hatalmas karakter választék ellenére): semmi megkülönböztető szín, PSN ID vagy akármi nincs, két echte ugyanúgy kinéző ninja közül sok sikert annak nyomon követéséhez, hogy melyik is vagy te!
Látványos, a sorozat rajongói számára érdekes plussz infókkal kecsegtető játékot tisztelhetünk az új Narutóban. Illetve „játékot”… Ugyan reflexeinkre szükség lesz, ha sikeresen akarjuk abszolválni a ránk váró kihívásokat, a harcrendszer bugyutasága szerintem előbb-utóbb mindenkinek elveszi a kedvét a csihipuhitól. Hiába a látványos külső, a belső sekélyes. Egy menetre azért be lehet vállalni, és itt főleg a sorozat megszállottjaira gondolok, számukra talán egy ponttal többet is ér a játék, azonban én, mezei halandó semmi maradandót nem véltem felfedezni az NUNSG-ben. Kihívást meg végképp nem, idegességet annál többet, a mind gyakorlati, mind technikai szempontból játszhatatlan online multiplayernek köszönhetően.
Kellett nekem a nosztalgia…

(A játékot partnerünk, a CNG.hu ninjái hozták meg tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop online és offline boltjaiban, akár gyűjtői kiadásban is!)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
2012.05.12. 19:29:03
LV1
Nekem kell a narutoba i a szabad sandbox mászkálás
2012.05.08. 18:14:57
LV1
Ez a játék egy szégyen! Főleg úgy, hogy volt 2 (!) bitang jó előzménye (Storm 1 és Storm 2)!

Ez a játék iskola példája, amikor valamit csak a névvel akarnak eladni. A sztori mód egy rakás hulladék 1-től max 2 órás játékidővel, a tartalom nulla, semmi újdonságot nem vittek bele (és az Awakening Mode már a Storm 1-ben és Storm 2-ben is benne volt, csak próbálták hülyére venni a vásárlókat ezzel az "újdonság" szöveggel), mellék küldetések/titkok/minijátékok hiánya...

Én még így is max 5/10-et (de szívem szerint 4/10-) adnék rá! Inkább megveszem újra a Storm 2-őt.
25. StormKnight  PlayStation.Community tag
2012.05.02. 04:34:56
LV2
6 pont? hát szerintem igencsak nagyon nagy jó indulattal, ez a rész számomra valahol 4-5 között van. :(
PSN: StormKnight_HUN
24. GokuvsVegita  toymaker
2012.04.30. 16:21:48
LV4
szivesen kipróbálnám ezt a játékot: az elsőrészét éppen most nyomom :D
23. Spike91HUN  PlayStation.Community tag
2012.04.28. 16:57:38
LV3
Demo alapján: óvodás szìnvonal...
DRUNK-GAME-METAL-KAKAÓSKALÁCS
22. Don-Atello92  PlayStation.Community tag
2012.04.27. 07:52:28
LV6
Szerintem a játszhatóság egész jó, hamar meg lehet szokni, a harcrendszer az már más tészta.
Amúgy jó írás, mindenben egyetértek, a nuku tartalom miatt nem vettem meg.
2012.04.25. 12:13:47
LV1
"két meccs után inkább visszacsúsztattuk a gépbe a jó öreg SoulCalibur IV-et"

:))
20. martin  Főszerkesztő
2012.04.25. 00:05:40
LV27
Válasz 19. Peacecraft üzenetére:
100 Bruce Lee legyőz 100 Rambót?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
19. Peacecraft  PlayStation.Community tag
2012.04.24. 20:51:29
LV3
Válasz 18. martin üzenetére:
Jó, de egy csimpánz és egy gorilla párharcát melyik nyerné?
* F I G H T C L U B *
18. martin  Főszerkesztő
2012.04.24. 20:43:02
LV27
Válasz 12. REWEN87hu üzenetére:
Ezt nem mondhatod komolyan haver. Egy csimpánz is megnyeri bármelyik csatát benne elsőre, ha a kezébe adod a kontrollert és az csak nyomja a gombokat ész nélkül.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
17. New129  PlayStation.Community tag
2012.04.24. 20:16:10
LV1
Ez a játék még nem a sorozat 3. része, nem hiába hívják Storm 2,5-nek a bejelentés óta. Kiegészítésnek jó, átfogó képet ad a Story a főbb eseményekről. Már csak egy jó balance + bugfix patch kellene sürgősen, mert sok hiba maradt benne.
16. Exinor  Velociraptor
2012.04.24. 18:17:24
LV11
Még szerencse, hogy nem váltam meg az UNS2töl és nem szereztem be ezt. Sajnálom, hogy elcseszték, talán majd valamikor a 9 fontos kategóriában.
SKILL: Low◄╣═══════▓═╠►High
15. vbalazs  PlayStation.Community tag
2012.04.24. 16:06:42
LV3
Nekem is nagy csalódás volt. Megvettem megjelenés napján de hála isten 3 nap után el is tudtam passzolni 2 ezerrel olcsóbban :) Azért a sztorit végigjátszottam a trófeák miatt.
14. pityesz555  PlayStation.Community tag
2012.04.24. 15:46:17
LV1
Az egyik készítő egy interjúban elmondta ,hogy a sztori nem fog haladni csak kiegészíti azt (pl: Haku Zabuza sztori). Plusz ígértek online és harcrendszeri újítást.A sztoriról annyit hogy nincs is (legalábbis csak nagy vonalakban), az újítások meg nem úgy sültek el ahogy tervezték.Ha ezt tudom nem lett volna első napos vétel.
HATALMAS csalódás!!!
13. Bandikut  PlayStation.Community tag
2012.04.24. 15:08:13
LV1
ó ne már, nem lehet igaz, hogy egy sorozat 3.része fele annyira sincsen jó mint az első? A ninja storm istenkirály, sandbox konoha meg minden, a második rész csalódás volt, ezt meg sem veszem....
12. REWEN87hu  PlayStation.Community tag
2012.04.24. 13:43:31
LV8
szerintem teljesen jól játszható a játék és az online része is rendben van. de 12000FT nem éri meg a játék
PS3 ID: rewen87hu ps4 id: vsanya87
11. Zhan95
2012.04.24. 11:31:05
LV1
Akit érdekel itt van a teljes játék videója: http://www.youtube.com/watch?v=ySlwAHG4mxM&am[...]
10. Onimushaman  Szerkesztő
2012.04.24. 10:06:08
LV24
El voltam vele 2 napot, pénzt sajnos nem sokat ér.
señor
9. HUN_ter  Dark Soul
2012.04.24. 09:27:46
LV26
Válasz 6. Peacecraft üzenetére:
a KM-ben sem próbálkoztak vele 1-nél többször :D
So many games, so little time...
2012.04.24. 01:52:05
LV21
Naruto 9farkú formában szerepel benne, szal meglesz :D
De akk lehet várok míg kicsit lentebb megy az ára :D
7. HTB  Szerkesztő
2012.04.23. 19:43:25
LV6
Válasz 6. Peacecraft üzenetére:
leírni is :D
Just another freak in the freak kingdom
6. Peacecraft  PlayStation.Community tag
2012.04.23. 19:41:06
LV3
Csak az a baj ezzel a játékkal, hogy nehéz kimondani a nevét :(
* F I G H T C L U B *
5. Jesus  PlayStation.Community tag
2012.04.23. 19:40:58
LV20
Harcrendszeren tovább rontottak, javításnak hitték, de nem az. :D
Spupul!
4. Dathen  PlayStation.Community tag
2012.04.23. 19:24:31
LV1
Kár pedig a 2 nagyon bejött és vártam is erre,de úgy tűnik kihagyom.
3. DaisukeIdo  PlayStation.Community tag
2012.04.23. 19:21:29
LV1
Ezúton ragadom meg az alkalmat, hogy mindenkinek a figyelmébe ajánljam a május 26-án megrendezésre kerülő Országos Naruto Storm Generations Verseny és Animés Találkozó-t.

Részletek:
http://kameet.hu/viewpage.php?page_id=11
2. jime  non-alcoholic
2012.04.23. 19:21:06
LV29
Nagyon szeretem a mesét, de ezt mikor próbáltam kb annyi fogalmazódott meg bennem, hogy mekkora egy fos...
"wake up, you're dead!"
1. Sora  Kingdom Hearts & Koei Fan
2012.04.23. 19:17:37
LV19
A Story mód nagy csalódás,az miatt nem vettem meg a játékot....
Mia San Mia
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
NARUTO SHIPPUDEN: ULTIMATE NINJA STORM GENERATIONS
Namco Bandai
Látványosság:
Kiemelkedő
Játszhatóság:
Gyenge
Szavatosság:
Átlagos
Zene / Hang:
Hangulat:
Átlagos
6/10
Pozitívum
Bődületes anime-hű látvány és támadások, plussz információk a történetről az anime szerelmeseinek
Negatívum
Kihívást nélkülöző, felszínes harcrendszer, játszhatatlan online, gyenge szavatosság

MARTIN BELESZÓL
A játékot kipróbáltam és nem hittem el, hogy csak ennyit tud. Nagyon gyenge. Egyszerűen nem értem, ez a teljesen esztelen gombnyomkodás így magában hogy mehetett el open world mászkálás és bossok nélkül?