.
 

PlayStation.Community

2012.03.27. 21:30 Játékteszt
116 hozzászólás
Szerző: martin
Értékeld a cikket!
A magányos hősök ideje lejárt?

Egy videojáték témájú online fórumot szerintem általában leginkább a vitaszerű eszmecserék és a konkrét viták – de nem anyázások – visznek előre, mégis van egy gyakorta előforduló vitatéma, ami – szerintem – semmiképpen sem éri meg a felek által beleölt energiát: ez pedig a hosszú évek, sőt akár évtizedek óta futó játékszériák frissítésének és megváltoztatásának kérdésköre. (Sőt, eleve hagyjuk azt a bizonyos vonalat, hogy „változó világ, változó játékosok”, meg „változó igények” – szorítkozzunk szigorúan az alapötletekre.) Azt gondolom, nincs értelme hónapokkal előre arról szájkaratézni, hogy „szentségtörés”-e franchise-on belül nagyot változtatni, vagy uram bocsá’ stílust váltani, hiszen a választ úgyis csak a végeredmény tesztelése után lehet megmondani: jó lett-e az a remake-elt/rebootolt/mellékszál játék, vagy nem lett jó. Mert ha élvezetes, az eredeti világhoz hű, működő, de új rendszert hoz a game, akkor az értelmesebbje közül senki sem fog felszólalni a váltás miatt, hanem örül a lehetőségnek. Ha viszont nem, akkor ki lehet jelenteni, hogy az ötlet még jó is lehetett volna, de nem ebben a formában megvalósítva.
Nyilván rájöttél már, hogy a témát a Capcomot és a Slant Six-et ért támadások miatt hoztam szóba, amióta kiderült, hogy csapatalapú Third Person Shootert faragnak a Resident Evil univerzumhoz. A Resident Evil: Opertation Raccoon City csapatos lövöldéjének ötlete az előre bejelentett, speciális karakterekre vonatkozó információkkal együtt magánvéleményem szerint szuperül hangzott, így gyakorlatilag alig vártam, hogy végre fegyvert tárazhassak az elátkozott városban.
Resident-játék lévén, mely stuffokhoz igen részletesen kidolgozott, sok kulcsszereplővel dolgozó világ tartozik, az ORC-nek elsőként azzal a feladattal kellett megbirkóznia, hol helyezkedjen el a szériában. A sztori egyáltalán nem mondható szövevényesnek, ugyanakkor az egyszerűség itt most kivételesen nem róható fel negatívumként. Miért? Mert szimplaságával úgy passzol a Resident-sagába, mint a fúga a csempelapok közé!
A Resident Evil 1 után, a 2. és 3. rész közben/alatt járunk, 1998-ban, amikor is a hataloméhes Umbrella vállalat beereszti a zombikkal és egyéb rémalakokkal fertőzött Raccoon City városába a különleges – és erősen bizarr alakokat tömörítő – USS Wolfpack nevű, problémamegoldó (Mr. Wolf, valaki?) egységét, hogy kicsit beszélgessenek el a híres-neves Rezi-tudóssal, Dr. William Birkinnel, aki G-Vírus mintákat akar elbizniszelni az amerikai kormánnyal. A hamar begorombuló, egyre újabb karakterekkel bővülő történetben a gyilkos-team lassan kényszerűen lecseréli szerepkörét, és a vadászokból préda válik…
Bár az ORC-t a kezdetektől fogva négyszemélyes csapatalapú lövöldeként emlegették, értelemszerűen szentségtörés lett volna az egyszemélyes kampányt kihagyni belőle. A Campaign néven futó sztori módot elindítva lehetőség van Public co-op vonalat is kezdeni, ami annyit jelent, hogy további 1-2-3 játékos csatlakozhat be hozzád online (a hiányzókat igény esetén botokkal pótolja a program), vagy a Private opcióra bökve három másik, a gép által irányított figurával szólózni. Ez utóbbi tehát a klasszikus egyjátékos mód, ami… ami miatt a fejlesztő Slant Six megérdemelne egy jókora balcsapottat – mégpedig azért, mert ennyire ostoba, bénán játszó Mesterséges Intelligenciát ritkán látni videojátékban! (Miután végigjátszottad az ORC-t, megnyílik a pályaválasztós Free Play is, valamit ott a Quick Match, amivel te csatlakozhatsz be egy véletlenszerű player játékába online, választott nehézségi szinten.)
Pedig az egész olyan hangulatosan indul: a hat választható Wolfpack kommandós (Lupo, Spectre, Vector, Bertha, Four Eyes, Beltway) mindegyike egyedi, különleges, érdekes figura, jópofa beszólásokkal, ami általában nem jellemző a hasonló játékokra. Nem csak magadnak kérhetsz karaktert: a másik három MI-t is te választhatod, ha akarod. A külsejükben is markáns szélsőségeket mutató karakterek kezdőfegyverzete – másodlagos pisztoly és elsődleges lőfegyver – is eltérő, bár ez egy idő után nem döntő tényező, hisz a kihívások teljesítéséért járó XP-vel bárkinek bármilyen fegyó megvehető és feladható (elég egyszer fegyvert venni, azt már mindenki használhatja).
Ami sokkal fontosabb, az a figuránkénti 2 darab, megvehető passzív tulajdonság, valamint a 3 (megvehető és több lépésben fejleszthető) speciális képesség, melyek közül mindig egy lehet aktív állapotban. Ezek a kis tuningok lennének arra hivatottak, hogy tartalmukkal megszínezzék a különféle szereplőkkel produkálható játékélményt, azonban ha szólózol, az említett extrák kétharmada használhatatlan, felesleges kacat. Egyszerűen semmi értelme bármiféle támogató karaktert behozni: kizárólag a minél erősebb DPS, a töménytelen lőszer, esetleg valamilyen öngyógyító szemfényvesztés lehet túlélésed kulcsa. A küldetések számát tekintve egyébként tök jól megoldható, hogy minden pályát más emberrel viszel végig, de ez esetben a változatosság oltárán fel kell áldoznod a praktikusságot – azaz egyes szereplőknél három gépi MI mellett csak és kizárólag a fegyveredre és sajnos a szerencsédre számíthatsz, pld. az aknatelepítős meg falon átlátós kunsztok szóba sem jöhetnek.
A felvehető háromféle gránáttípus (repesz, tűz, vakító) mellett jó barátod lesz az EÜ spray, amivel magadat és a közeledben állókat gyógyítod, valamint az azonnal HP-t töltő zöld növény. Ha egy csapattársad harcban elesik, fel tudod gyógyítani, de visszafelé ez már csak humán playerekkel működik, mert az MI nem támaszt fel. Az mondjuk előfordul, hogy lefúj EÜ spray-vel, de elég ritkán jut eszébe. A zombi ellenfelek marása után megesik, hogy megfertőződsz te, vagy egy társad, ilyenkor szintén le kell a beteget permetezni, a kék sprével, ellenkező esetben hamar rút halált hal.
Sallert ígértem a Slant Sixnek – el is mondom, miért. A puháknak felajánlott Casual nehézségi szint felett, már a következő Normalon (a Veteranról és Professionalról nem is beszélve!) is olyan nyomorult teljesítményt nyújt az MI, hogy az vérlázító! Nagyjából a harmadik küldetéstől kezdve, ahogy megjelenik egy ágyútöltelék zombin akár minimálisan is túlmutató ellenfél – talán nem lövök le poént, ha kimondom a Hunter és Licker neveket, és ideképzelem az „övékét”, akiket ugyebár „nem nevezünk meg” –, három társad folyamatosan a padlón agonizál majd, kvázi 3 perccel a csetepaté kirobbanása után. Én kajak nem is értem, hogy ezt nem tesztelték le a készítők? Hát van olyan, amikor látod, hogy valaki valami isteni csoda folytán még talpon van, de aztán rájössz, hogy a nyomorék droid nem is a bosst lövi, nem neked segít, hanem be van akadva valahova! Szintén állandó húzás az MI részéről a tűzvonalban szambázás, ami bravúrt még akkor is képes legalább 2 karakterrel megcsinálni a szoftver, ha már kínodban a pálya széléről próbálsz fejbe lőni valami ellenfelet, a minimális tiszta rálátás reményében. De nem: ő előtted burványlik, mint valami délibáb, és hogy teljes legyen a kép, még a menekülési utadat is elállja…
Hála istennek a feladatok hűek maradtak az Umbrella eredeti tervéhez, azaz a Wolfpack azért megy be Raccoon City-be, hogy tisztogasson. A megbízások nincsenek túlerőszakolva vagy -ragozva. Így aztán rendszerint csak haladni kell A-ból B-be, és vagy megcsípni valamely célszemélyt, vagy nyitni egy újabb ajtót, esetleg megkeresni egy kulcsot vagy mást. A tipizálható küldetések azonban számomra egyszer sem váltak unalmassá – újabb pozitívum! –, mégpedig azért, mert vagy épp társaim nyomorán bosszankodtam, és legnagyobb gondom az életben maradás volt, vagy pedig élveztem a sok-sok kis közjátékot, Resident témájú utalást és kikacsintást, melyekkel ügyesen színesítették a fejlesztők az eseményeket.
A játék során többször jött egy olyan sejtésem, hogy az ORC unlimited respawnt akar lenyomni a torkomon, így aztán az elején, ameddig tartott a türelmem, leellenőriztem pár floodot, melyek csodák csodájára egy idő után kiapadtak. Ugyanakkor a game harmadik harmadában már olyannyira kínkeserves volt a küzdelem a káoszban az MI bármiféle értékelhető segítsége nélkül, hogy megkockáztattam a harc kihagyásával járó checkpointon átrohanást, ami meglepetésemre működött is. Egyszer mondjuk megesett, hogy pont kedvem lett volna még halomra gyilkolni egy pár dögöt, de lenyomtak, és mikor újraszülettem, már nem az előzőhöz, hanem a következő checkpoint utánra tett be a gép. Meg sem lepődtem az addig történtek fényében ezen a hibán…
Zanzásítva: az MI buta, béna, idegesítő, és 99%-ban kizárólag nehezíti az életed. Ezek után gondolom nem meglepő, ha azt mondom: ha normál fokozaton, vagy magasabb szinten szólózni akarsz az ORC-ben, készülj fel rengeteg idegeskedésre, káromkodásra, és olyan jelenetekre, mint amikor az egyik pályán már annyira szidtam Leon S. Kennedy anyját, hogy a másik szobában csendben sziesztázó barátnőm azt hitte, orvost vagy lassan papot kell rám hívni.
Viszont nem csak az MI rongálja az egyszeri’ gémer idegeit: ha létezik elcseszett találatfigyelő rendszer (hitbox), az ORC ennek a nem igazán előkelő kategóriának a fix győztese! Társaid eleve nem túl ügyesek az önvédelemben, maximum addig lehet legalább számítani rájuk, ameddig zombik jönnek rátok – azokkal elmatekoznak. Minden ennél izmosabb lény ugyanis egy másik dimenzióban mozog, nem pedig ott, ahol a te lövedékeid süvítenek. Huntert vagy Lickert sebezni kész kínszenvedés, bármilyen fegyverrel, a főellenfeleknél pedig (életcsík nincs) esküszöm volt, hogy 20 perc puffogtatás után már azt hittem, nem is találnak a vaktöltényeim. Míg az élőhalottak akár csonkolhatók is, a szörnyek néha még csak nem is véreznek, ami eléggé kiidegeli azt, aki nem szokott hozzá, hogy négy shotgun patron kell egy lénybe, vagy három fejlövés (szerencsés esetben) a sniperből egy nyomorult kommandósba. Ez az US Special Ops katona egyébként is egy külön horror-kategória, amit az ORC a nyakadba zúdít: őket normálisan lelövöldözni, na az a lehetetlen küldetés.
A lőszer tehát őrületen fogy, de legalább rendre adagol belőle a program – bár megesett, hogy oda tett dobozt, ahol semmi értelme nem volt, máskor meg 3 Hunter futott utánam, és egy golyóm sem volt sehol (női karakterrel persze…). EÜ spray kevesebb van, zöld növény szerencsére több, fertőzéssemlegesítő persze mindig akkor, amikor nem kell. Ezeken túl gyűjtögethetsz még umbrellás adatlemezeket, amiért XP jár (random elhelyezett laptopokról tölthetők fel, semmi logika nincs elrejtésükben, a leghülyébb helyeken is lapulhat egymás mellett 2), valamint olyan kedves Resident-ereklyéket, mint az írógép és a kitömött mosómedve. Vannak még pályánként nagyobb mennyiségben elszórt Umbrella biztonsági kamerák, melyek szintén XP-t adnak: kiszúrásuk nem könnyű, hisz alig csillanó, feketés félgömbökről van szó a töksötét helyszíneken.
A linearitást vizsgálva nyilván adott sok-sok folyosó, ez Resident-sajátosság, viszont a terek elég nyitottak, sokfelé lehet bujkálni és visítva menekülni. Mellékútvonalak nem nagyon vannak, maximum elszeparált szobák pár felvehető cuccal.
Apropó, menekülés: futni sajnos csak elég rövid ideig lehet, egy kigyúrt Hunter hamar beér. Ilyenkor tudsz egyet vetődni, vagy vállal lökni, viszont ha nem futsz, sajnos semmiféle ellépésre vagy lökésre nincs opció. Ez rohadt idegesítő, amikor beszorulsz három zombi, egy Licker, egy égő hordó és egy moonwalkozó MI közé. A másik dolog, ami szépen odatett a játszhatóság értékelésekor, hogy futás közben a vetődés miatt sűrűn nem tudod felvenni a lőszert, vagy összekeveredsz a fegyverfelvétellel, sőt a zöld virágot sem adja be, hanem túlfut rajta – na ezek azok a részek, amikor beleüvöltenél a fejlesztő képébe, égbe dobott karokkal, mint Calculon, hogy „EEEeeezt MOoost MIÉÉÉRT?”
TPS-ről beszélünk, ennek megfelelően a deréktól felfelé látható, célzásnál szokatlanul szélre és egyben közelre zoomoló figurák vagy folyosószerű helyeken, vagy arénaszerű termekben harcolnak, épületekben vagy a szabad ég alatt. A célzás-lövés egyfajta „unchartedes” formában működik, elég erős hátrarúgással, kis túlzással egyenként számolható golyókkal. A szisztéma nekem egyébként fekszik, jobban mint a steril, japánosan stabil pontlövés, viszont a borzalmas hitbox miatt mindig úgy érezhető, egy fél tár a levegőbe ment el.
A fedezékkezelés elég egyszerűen, odalapulással, gombnyomás és az átvetődés opciója nélkül megy, ami talán primitívnek is mondható, de legalább... működik. Az, hogy milyen fegyvert viszel magaddal életbevágó, ugyanakkor minden pályán belül van olyan szakasz, ahol – szinte – csak shotival (szűk helyek), vagy távolra hordó automata fegyverrel érvényesülhetsz a szuperhasznos gránátok mellett. Az eldobott fegyverek cserélgethetők, kell is őket váltogatni, sőt pár érdekesebb fegyót fémládákból is felvehetsz, de általánosságban úgy ítélem, szólózás közben inkább felejtsd el az egzotikus eszközöket. Nagy baj esetén előkaphatod kommandós késed is, ami megint csak cuki Resident-feature, de az a végtelen levegőcsapkod… akarom mondani CQC, ami ilyenkor az ellenfél levágásához kell, inkább komikus, mint hasznos. Közelharcból lehet kivégezni is, ezek a karakterspecifikus támadások viszonylag látványosak, de legjobb csak akkor próbálkozni velük, ha egy szem árva zombi tántorog csak előtted. Nagy királyság, hogy el is lehet kapni a humanoid ellenfeleket és magad elé kitartani pajzsként – sőt, ilyenkor a végén még egy kegyelemfejes is kijárhat nekik közelről. Amikor téged támadnak test-test ellen, rád is vetheti magát egy lény lábadról ledöntve, vagy gúzsba köthet nyelvével egy Licker, ekkor jön az analóg kar idióta rángatása – mely animáció, ha teszem azt egy szűk sarokban következik be, az amatőr kamerakezelés miatt csak tovább rombolja a game eddig sem túl magasra csapó ázsióját.
Eredetileg nem itt akartam beszélni róla, de mégis itt kell megemlítenem azokat a kiváló Resident-kikacsintásokat, amik az egyedül, MI-vel játszott egyszemélyes kampányba az EGYETLEN örömöt hozzák. A helyszínek ismerősek, sőt, lerí róluk, hogy nagy gonddal tervezték őket a rajongói lelkek feltöltésére. A használt színpaletta teljesen autentikus, és az alapvetően nagyon sötét környezetben üdítően hatnak az erősen világító, majdnem mindig kilőhető vagy robbantható fényforrások – például a lerobbant rendőrkocsik villogói, vagy a lobogó tüzek. Vannak gyilkos robbanó hordók is, bár csak módjával.
Folyamatosan sikerült elhitetni velem, hogy abban a Raccoon City-ben vagyok, amit a régi Rezi-részekben megismertem, egy másodperc idegen helyszínt nem éreztem, és amikor egymás után feltűntek az olyan finomságok, mint az ismert nyikorgó ajtók, a kitömött trófeák, a bőrfotelek, és az a bizonyos zongora, meg tucatnyi más kisebb csemege, na akkor kárpótolt a játék a sok szenvedésért.
Igen ám, de ha te történetesen nem vagy Resident rajongó, most azt mondhatod, teszem hozzá jogosan: most frankón, egy zongoráért, meg három ajtón kitörő, ijesztgető zombiért vegyem meg ezt a rakás szerencsétlenséget? Nem. De van valami ebben a játékban, ami párját ritkítóan sikerült: ez pedig az online co-op!
Azt mondom 2 humán playerrel és 2 MI-vel csak akkor lesz jó az élmény, ha egy szuperintelligens szuperrambót fogsz ki magad mellé, de profi fokozaton már úgy is vért fogtok pisálni. Három, vagy négy élő playerrel azonban egy teljesen új világ nyílik meg az ORC-ben, ami nekem speciel az utóbbi idők LEGKIRÁLYABB kooperatív élményét adta! Ha bekerülsz egy csapatba, amiben nem elmebetegek játszanak együtt, hanem gondolkodó identitások, akkor egy csapásra minden választható kaszt, minden egyes fegyver – a lángszóró és a körülményes sniper is –, minden egyes speciális képesség tündöklő értelmet kap. Egyik este például beálltam veteránon három 60+-os szintű arc mellé, akikkel úgy megéreztük a gyilokot, hogy vagy 2 órán keresztül csak a „cool”-ozás meg a „u rule man”-ozás hallatszott a mikrofonból. Az egyik megnyitja az ajtót, majd azonnal visszalép a helyére, a többi már sorban áll célozva. Kivágódik az ajtó, be akar ömleni egyszerre 3 zombi, mi meg lőttük, mint az állat őket, hogy csak úgy repkedtek a végtagok. Senki nem rohan előre, nem tolakszik, nem áll a tűzvonalba. Valaki bekúr egy gránátot, szétviszi a zombikat, mint a taknyot, na és akkor benyomulás, kettő jobbra, kettő balra… Az egyik kitesz hátra egy csapdát, a másik megfesti a térképet, a harmadik felgyógyít, a negyedik pedig a csapat oldalára állít segítőnek pár „ellenfertőzött” dögöt, mely képesség egyébként telitalálat – csak hát egy jó team kell hozzá, hogy kihozhasd minden ötletből a maximumot. Koopban a gyűjtögetés egymásra figyelős megosztással megy, hisz egy növényt csak egy ember vehet fel, de a kilőhető kamerákat meg az egész csapatnak beszámolja, bárki találja meg.
Lényeg a lényeg, a co-op még úgy is frenetikusan működik, hogy a hitbox-probléma, meg sok bosszantó apróság ugyanúgy itt is megvan. Oda kell figyelni egymásra, éleszteni egymást, vagy végmentéssel kirohanni checkpointra, és minden babán működni fog. Ha találsz hozzá PSN haverokat, akkor meg azt mondom, őrülten zsír játékélménnyel lehettek gazdagabbak!
Van azonban másféle, konkrétan kompetitív, egy nagy csavart bemutató multi is az ORC-ben, mely ugyanúgy, mint a kampány, használható nyitott Public vagy zárt Private módban is. A Versus négyféle opciót kínál, melyek kettő kivételével szokásosnak mondhatók, bár egyértelműen a jobb fajtából került ki a legtöbb.
Mielőtt viszont részletezném, jöjjön a csavar. Az ORC kompetitív multijának nagy dobása, hogy telerakja a mapeket NPC ellenfelekkel! Ez annyit jelent, hogy zombik és egyebek portyáznak a terepen, mindkét csapat dolgát egyaránt megnehezítve, akármilyen játékmódról legyen is szó. Ez az újítás nekem nagyon bejött, most így hirtelen nem is tudok rá más példát mondani, komolyan megdobta a hangulatot és egyedi helyzeteket szült, szóval nagy pacsi érte – a korábbi balcsapott mellé – a fejlesztőknek!
A szerintem teljesen félrebalanszírozott (a fegyverek terén) Team Attack egy normál csapat vs. csapat küzdelem, mely úgy gondolom valahol a bolhapuki erejével rendelkezik. Felveszed a legerősebb gépfegyvert, rohansz, aztán lövöd mindenki fejét és reménykedsz, valami merő véletlen folytán ő fekszik le előbb. Speckó képességek, taktika, egylövetűek, megfontoltabb ritmus… ugyan már. A mód egyetlen érdekessége, hogy egy újabb csapatot mutat be, új karakterekkel.
Fényévekkel érdekesebb ennél a Biohazard mód. Ebben a csapatok a terepekre egymás után ledobott kapszulákat kutatják fel, és csinálnak vele – optimális esetben – homerunt a saját bázisukra, ezzel pontot szerezve. Nagyon kellemesen működő, sok taktikázásra és összehangolt csapatmunkára ösztönző akció ez, mely akkor is szórakoztat, ha erős a másik team, és akkor is, ha ügyetlen. Ismétlem magam: ebben a módban különösen sokat rak az élményhez a sok NPC, melyek akár még a támadók vagy menekülők hasznára is válhatnak.
Az ORC Heroes módjára mondtam egyfelől azt, hogy nem annyira szokásos. Ebben híres Resident-karakterek bőrébe is belebújhatsz, vagy rájuk vadászhatsz a győzelem érdekében. Hős nem respawnolhat: ilyenkor átállsz a vadászok oldalára. Talán ebben a módban legfontosabb a csapatmunka, mely nélkül gyakran cumiágra kerülhet egy ész nélkül rusholó brigád. Ebben a formulában zombikba vagy valami erősebbe belefutni katasztrofális következményekkel járhat.
A negyedik választható mód a szintén nem mindenhol előforduló Survivors, melyben az a csavar, hogy nem csak meg kell élni a kör végét, de ott fel is kell kapaszkodni egy mentőhelikopterre, melyben korlátozott a férőhely. Ez a multifajta egy taktikusabb, okoskodós hangulatot hordoz, hirtelen felgyorsuló eseményekkel, szóval észnél kell lenni a végjátékban.
A Resident Evil: Operation Raccoon City a látvány autentikussága szempontjából, és a karaktereket – leginkább ugye a nevesítetteket – nézve megfelelően vizsgázik. Bejöttek a nyitott terek, főleg a szabadban levők. Igazán ami feltűnően közepes szintű, az pár belső indusztriális tér és felület, ugyanakkor vannak kiemelkedő szobák és helyek, amiket mintha 3x annyi ideig csináltak volna, mint másokat. A fények kontrasztosak és nyugtalanítók. A kép elég sötét, nálam fura mód még maxra tolt in-game kontraszttal is, mondjuk az élvezhetőség rovására pont nem ment az éccaka’ – viszont annyira sem lengett ki a mutató, hogy lelkiismeret furdalás nélkül jót adjak neki. A game nem akadozik tömegjeleneteknél sem, ellenben képtörést sajnos itt-ott rendszeresen tapasztaltam. Az animáció felemás: egyes élőlények folyamatosabban, mások néha természetellenesen mozognak. Beakadások előfordulnak az MI-nél.
A zenék szinte kivétel nélkül „residentesek”, nincsenek túldimenzionálva, hisz a játékban nagy szerepet kapnak az ambient dallamok, paráztató hanghatások, párbeszédek és rádióüzenetek. Azt gondolom az audio-rész által közvetített hangulat megállja a helyét.
A kampány szavatossága normálon, médium keresgéléssel kb. 7 óra, 45-65 perces pályákkal, ha egyedül nyomod az MI-vel. A Veteran erős, a Professional gyilkos, ezeket szerintem jobb és érdemesebb ügyes playerekkel lenyomni. A multiból a két különlegesebb mód mindenképpen jó ideig leköt majd az újdonság varázsával, gyakorlatilag az uncsi és darálós Team Attack kivételével nagyon hozzák a minőséget. A karakterek tuningolása nincs túlhúzva, a beleunás kockázata nélkül szépen folyamatosan maxolhatók.
A játszhatóság nem igazán nyűgözött le, leginkább az említett cudar találatfigyelés és az összekeveredő gombfunkciók miatt. Másfelől a karakterek jól mozgathatók és a lövés-célzás is normális.
A hangulat? Felemás. Egyedül a gép társaságában egy átlagos alatti, rendszeresen bosszantó hiányosságokkal riogató élmény az ORC, mely csak akkor hoz valami érdekességet, ha a Resident-világ rajongója vagy. Ha nem, még annyit sem ad. A kooperatív kampány azonban atomjó, mely bár csapatfüggő, de mindenképpen kiváló, változatosságban fürdő shooter-élmény. A multi élvezhető, a szintlépés nem nyögvenyelős, jön szépen az XP.
Az Operation Raccoon City kiváló és csapnivaló megoldások sokaságát egybefoglaló játék lett. A Slant Six jó munkát végzett a koncepció kitalálásakor, megcsípte a fontos Resident Evil jellegzetességeket, tehát visszatérve a teszt első bekezdésére, létrejött a pozitív stílusváltás. Emiatt igazán ne aggódjanak vagy érezzék kellemetlenül magukat. Technikai oldalról viszont hemzsegnek a szoftverben az amatőr megoldások, amire a stúdió helyében én nem lennék büszke, és sürgősen patchet hegesztenék, meg hamu a fejre. Ha sokat nem is, de a sztori ad pár meglepetést és csavart, az átkötő filmek új perspektívái illenek a történetbe és nincsenek túlerőltetve. A fanservice működik, finoman, láthatóan, a felbukkanó szereplőket jó újra látni.
Amikor egyedül normálon pörgettem a kampányt, minden pozitív ráhangolódásom ellenére a négy és öt pont között ingadoztam folyamatosan, attól függően, hogy szívatott-e a játék vagy épp kivételesen működött minden. A kis apróságok, hogy elvileg vérre jönnek a zombik, vakok a lickerek, meg hasonlók tényleg ügyes ötletecskék, de ezek helyett inkább a komolyabb játékmechanikai elemekre kellett volna odafigyelni. A számoknál maradva, a co-op és a kompetitív multi nagyon pozitív irányba mozdított ki, ez a fejezet megér egy nyolcast is, így a hat pont tulajdonképpen nem is volt egy percig sem kérdéses végeredmény.

(A játékot partnerünk a CNG.hu zombijaitól vehettük el tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop online és offline boltjaiban. Nyomj egyet a linkre.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 3 oldal
‹‹  ‹  1  2  3    ››
116. Kenny29  PlayStation.Community tag
2014.04.27. 14:21:35
LV1
Tudja valaki,hogy lehet ebben menteni?Ha kiveszem a lemezt,nem tudom folytatni a játékot,semmi continue nincs.
115. Bandita1001  PlayStation.Community tag
2012.06.27. 20:21:45
LV1
Anno beszereztem, egyszer végigvittem...és visszavittem a boltba, csere-ráfizetés..ennyi.
2012.05.04. 18:28:26
LV1
Kövezzetek meg de nem néz ki olyan rosszul (nem játszottam még rezivel) lehet hogy beszerzem de nem 13000 az száz.Inkább majd használtan vagy ha le megy az ára.
113. Lucifer  PlayStation.Community tag
2012.04.23. 19:39:02
LV2
Na ezt a játékot nem vagyok hajlandó kimaxolni. Anyám borogass, ennyi f@szságot összehordani egyetlen játékba!
halott vagyok és fényhozó
112. Edu
2012.04.18. 12:37:40
LV1
uk psn-en kint van a 2es DLC pack?
2012.04.08. 00:56:18
LV7
Mr. Wolf persze, de legkozelebb Martin te reszortod a nigger agyanak kotrasa. :)
110. cervezas90  PlayStation.Community tag
2012.04.04. 13:44:20
LV13
Válasz 109. bala21 üzenetére:
a videó,amit belinkeltél az nem a resi 4,de nem is az 1.....Anno mindet játszottam,az 1est a director cutot is,de az nem az.tudom,hogy gamecubera kiadtak valami tuningolt 1est,azt hittem,hogy megcsinálták már PSre is.Köszi amúgy......ja,és classic Resi forever
én
109. bala21
2012.04.04. 07:28:21
LV1
Válasz 108. cervezas90 üzenetére:
ja hogy a resi 1et akarod aszt nem láttam fent de rákereshetsz .A resi4-et láttam 15 fontért bocsi nemtuttam mejik részt kérdezed.
108. cervezas90  PlayStation.Community tag
2012.04.03. 23:13:04
LV13
Válasz 107. bala21 üzenetére:
de ez nem a gamecubeos,vagy milyen Resi 1? Amúgy kösz....
én
107. bala21
2012.04.03. 17:34:50
LV1
Válasz 106. cervezas90 üzenetére:
Lelehet tölteni a store-ról még szerintem. kb 10-15font lehet.
106. cervezas90  PlayStation.Community tag
2012.04.02. 19:04:07
LV13
Válasz 81. bala21 üzenetére:
szivemböl szóltál..... amúgy be lehet szerezni?
én
105. Joyo83
2012.04.02. 10:25:32
LV1
Most kaptam kölcsön havertól,1x végigjátszós.Bár csak ott tartanék már,a végénél.Nem hiába akarja ő is eladni 1 hét után.
104. MonstAir23  PlayStation.Community tag
2012.04.01. 20:18:23
LV3
Válasz 103. martin üzenetére:
Amúgy részemről mindenképpen beszerzős, de kíváncsi is vagyok a ti tesztetekre, véleményetekre is.
Akkor majd sűrűbben sasolom az oldalt, köszi :)
103. martin  Főszerkesztő
2012.04.01. 20:03:40
LV27
Válasz 102. MonstAir23 üzenetére:
Sajnos még nem kaptunk a Platiból. Holnap elmegyek megint, ha nincs megpróbálom a Cornert, ha ők sem tudnak adni, akkor nem tudom.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
102. MonstAir23  PlayStation.Community tag
2012.04.01. 19:39:43
LV3
Offtopik hsz: Silent Hill Downpour-t mikor tesztelitek?
101. And1  Jedi Guardian
2012.04.01. 08:26:09
LV8
"Szintén állandó húzás az MI részéről a tűzvonalban szambázás..." Ez egy eléggé idegölő jelenség nehezebb fokozatokon. Plusz, ha netalán meg találom lőni, még ő áll feljebb, hogy figyeljek már hová célzok. :D Majd kezdődik minden elölről és ugyanúgy cikázik előttem.
100. And1  Jedi Guardian
2012.03.31. 13:56:22
LV8
Én totál jól elvagyok vele, egyedül az offline co-op hiányzik. Az a 6-os reális érte.
Professional fokozaton kezdtem el, ami eddig elég nagy kihívást jelent. Már 1,5 órája szenvedek egy pályával.
2012.03.31. 13:44:52
LV1
Én a horror-kaland játékokat szeretem, az új resik nem azok így nem játszok velük. Nem biztos, hogy rosszak, csak nem tud lekötni az ilyesmi 10 percnél tovább.
98. ALF22  Son of Liberty
2012.03.31. 12:52:03
LV26
Válasz 97. Penge70 üzenetére:
nemtom, én egy játék alatt sose viszonyítom vmihez
Ha tetszik tetszik, ha nem akkor nem. Olyan van,hogy nem bírom megszokni a karaktert (pl bayonetta) vagy az alap sztorit (pl Lopott idő).
nem tartom resinek a 4. részt, de iszonyat tartalmas. És még online sincs benne.
97. Penge70  Veterán PSC tag
2012.03.31. 09:23:22
LV22
Válasz 94. ALF22 üzenetére:
Amikor először megláttam a 4-et, leesett az állam, annyira ütős volt. Viszont amikor egyre jobban belemélyedtem, annál inkább nem tetszett ez az új irány.
Akció-kaland játék lett belőle, sem mint horror, és ezt sajnáltam a legjobban.
96. Richard  PlayStation.Community tag
2012.03.31. 08:19:17
LV5
Ez a coop miatt nagy királyság lehet. Mostanában sok gondot okozott, hogy mikor szerda és szombat játszok egy-egy barátommal, csomó játéknál fej vakargatva ülünk, hogy ebből, hogy a csába lehetett kihagyni a coopot?
95. MazaHUN  PlayStation.Community tag
2012.03.30. 13:47:04
LV6
köszi, a cikket,
még mindig várok a haverokra, hisz az a lényege;)
independent
94. ALF22  Son of Liberty
2012.03.30. 13:26:45
LV26
Válasz 92. xetron üzenetére:
Úgyis lehet mondani.

meg bala21nek:

resi4 óriási játék sztem. Még megvan gyáriba és nem is adom el. Az egyik legtartalmasabb játék ami megéri a pénzét.
Resinek nem mondanám, de nagyon jó.
93. Balee  Devil's Advocate
2012.03.30. 09:59:35
LV12
Nem mondom, hogy világmegváltó játék lett, de én nagyon élvezem, a coop része, illetve a pályák S+-ra teljesítése nagyon bejön. Bár azt elismerem nagyon sok a hiányosság a játékban, kicsit több közelharci kombó, esetleg közelharci fegyók, jobban fejleszthető karakterek, nagyobb nyitottabb, szabadon bejárható, non-lineáris pályák (olyan Dead Island szerűen), hosszabb kampány, hangsúlyosabb történet, és a játék maga lett volna a kánaán. Kihagyott ziccer a játék, mert amúgy maga az alapötlet jó, de a megvalósítás.., mondom ezt úgy, hogy már benne van a játékban közel 20 óra, és a platináig tuti nem állok meg.
92. xetron  PlayStation.Community tag
2012.03.30. 08:29:42
LV20
Válasz 89. ALF22 üzenetére:
nem azért fikázták a új részeket, mert szarok lettek volna, hanem azért mert resi2 képest semmi újat nem mutattak .
Resi4 25x vittem végig jó játék volt, egy teljes generációt határozott meg, de resi5 már nem -
Ultra Super Mega Combo Breaker .....
91. bala21
2012.03.30. 07:18:00
LV1
Válasz 90. bala21 üzenetére:
bocs rosszul irtam resi4 volt a számomra az utolso igazi ami nekem nagyon tetszett.
90. bala21
2012.03.30. 06:59:09
LV1
Válasz 89. ALF22 üzenetére:
Azért a res az még azért jó volt szerintem.Számomra az volt az utolso igazi resi.
89. ALF22  Son of Liberty
2012.03.29. 18:54:25
LV26
Válasz 87. bala21 üzenetére:
resi2 óta mindegyik részt fikázták eddig a "fanok"
88. martin  Főszerkesztő
2012.03.29. 18:49:33
LV27
Válasz 87. bala21 üzenetére:
Persze, persze, annak idején meg az Outbreak volt a szégyenfolt.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
87. bala21
2012.03.29. 18:14:37
LV1
Válasz 82. martin üzenetére:
megvan és játszom is vele csak ritkán .ne izguljál ettöl függetlenül ez a resi szényenfoltja marad akármit mondassz
86. xetron  PlayStation.Community tag
2012.03.29. 15:58:25
LV20
15 fontos zavvis kategória, ha olcsó lesz biztos megveszem a coop miatt .
Amúgy sokkal jobban bejön, mint a resi 5, de sajnos számomra nem sok új dolgot mutat, igazából hozza a megszokott resi minőséget, ami manapság már kevés sztm . Reméljük a resi 6 nem így fogja végezni .
Ultra Super Mega Combo Breaker .....
85. Weapon25  PlayStation.Community tag
2012.03.29. 14:23:21
LV2
Nézve a gameplay vidiket + olvasva a tesztet azt kell mondjam tetszik, újítani kell mindig. A Re6 nyílván nagyobb siker lesz de nincs is ezzel baj, az ORC egy ''gears of rezi'' lett, ami érdekes megközelítése a sorozatnak. Aki meg komótosan akar mászkálni annak marad a retrozás.
@z impulzus függő
84. Drivolis  Felséges Úrnő
2012.03.29. 11:57:54
LV23
Co-op miatt kötelező vétel ez is. Bárki bárhogy....
(⌐■_■)--︻╦╤─ - - - (╥﹏╥) ladyv89
83. martin  Főszerkesztő
2012.03.29. 11:09:28
LV27
Válasz 76. noozi üzenetére:
Nem tudom milyen személyiség kéne egy lövöldébe, ahol a csapat a fontos, nem a személyek. Ostoba tesztelőkkel van tele a világ.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
82. martin  Főszerkesztő
2012.03.29. 11:08:02
LV27
Válasz 81. bala21 üzenetére:
És miért nem játszol akkor azóta ezzel az ezeréves totyogós lassított felvétel szarral? Mi tart vissza?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
81. bala21
2012.03.29. 01:40:39
LV1
http://www.youtube.com/watch?v=oIpRZT8LwwE&am[...]
Régi szépidök,ezzel szivesebben játszanék mint ezzel a fostával.
80. dorten  PlayStation.Community tag
2012.03.28. 23:43:40
LV3
Válasz 79. Tevez11 üzenetére:
Ja, szintén majd olcsósítva... annyi negatívumot olvastam, hogy letettem róla.
PSN: HunRoli
79. Tevez11  PlayStation.Community tag
2012.03.28. 21:29:42
LV23
Köszi a tesztet,nyáron használtan 5000-ért.
"A fakezemmel,lekaszabolok pár Baszadékot"ArgFan75
78. pdw  ist krieg!
2012.03.28. 19:21:01
LV11
Szombaton vegigtoltam singlebe, vasarnap megegyszer multiba, hetfon becsereltem Mass Effect 3-ba.
Kb. 4ezer forintos tetel, tobbet nem er, szerencsem h nyertem :D
77. KRRRX  PlayStation.Community tag
2012.03.28. 17:59:22
LV3
Válasz 76. noozi üzenetére:
karikkal még nekem nincs is nagy bajom, és még az ötlet is jó, és pont innentől kezdve kapcsolódik be bennem a fikázás, a jogos fikázás, és most nem is folytatom. :)
kRrRx
76. noozi  PlayStation.Community tag
2012.03.28. 17:21:30
LV17
Válasz 73. KRRRX üzenetére:
Jó az Ign.."Nincs személyisége a karaktereknek" Lost planet 2 ben sem volt sőt a borderlandsban sem mégsem okozott gondot :) itt józsi,pista sanyi a karakter
PSN ID; No_Ozi_
2012.03.28. 16:49:23
LV2
Válasz 39. prototype üzenetére:
Majd ezt csináld már meg légyszíves amikor rád ugrik egy hunter,vagy tyrant neked szalad.
74. KRRRX  PlayStation.Community tag
2012.03.28. 16:42:41
LV3
itt a másik véglet is;

http://www.youtube.com/watch?v=_zvfXZeBUBs&am[...]

ez vicces:D
kRrRx
73. KRRRX  PlayStation.Community tag
2012.03.28. 16:39:46
LV3
mellesleg csak h tényleg, nagyon megoszlik eme fent említett játékról a vélemény;

http://www.youtube.com/watch?v=yw2hn0_vVJI
kRrRx
72. jime  non-alcoholic
2012.03.28. 16:37:58
LV29
Válasz 39. prototype üzenetére:
Áhh, ezt vágom...mennyire nagy dolog lett volna belerakni egy hátra + iksz kombót, hihetetlen.....
"wake up, you're dead!"
71. noozi  PlayStation.Community tag
2012.03.28. 16:24:05
LV17
Válasz 70. KRRRX üzenetére:
ezt én is támogatom,a Starhawk nagyon jó játék már béta alapján is
PSN ID; No_Ozi_
70. KRRRX  PlayStation.Community tag
2012.03.28. 16:21:29
LV3
Válasz 69. ymmoTS üzenetére:
starhawk, majd ha onlinera vágysz.
kRrRx
69. ymmoTS  PlayStation.Community tag
2012.03.28. 16:06:41
LV4
Én nm nagyon tudom hogy megvegyem e . Max a coop miatt vennén de van sok olyan játék amit régebben megvettem volna de nm tudtam és most inkább azok felé fordulok mint egy közepes szimpla game felé
So.. this is what it feels like
68. KRRRX  PlayStation.Community tag
2012.03.28. 16:03:44
LV3
Válasz 46. noozi üzenetére:
ez egy teljesen korrekt válasz volt, és félreértés ne essék én örülök ha jót játszol valamivel.
kRrRx
67. KRRRX  PlayStation.Community tag
2012.03.28. 16:01:41
LV3
Válasz 37. Negative üzenetére:
ő ezt nem érti, és bevallom nem is csodálom mert itt azt h "jól játssz" felváltotta a "sokat ülj a gép előtt"
kRrRx
1 / 3 oldal
‹‹  ‹  1  2  3    ››
RESIDENT EVIL: OPERATION RACCOON CITY
Capcom
Látványosság:
Átlagos
Játszhatóság:
Átlagos
Szavatosság:
Zene / Hang:
Hangulat:
Átlagos
6/10
Pozitívum
Ügyesen illeszkedik a Rezi-világba, dögös karakterek, állatjó sztori co-op
Negatívum
Pusztulat hülye MI, vérlázító hitbox, egy-két félrekalibrált gombfunkció