PlayStation.Community

2012.03.27. 00:15 PlayStation Network
19 hozzászólás
Szerző: kingusbingus
Megosztás Értékelés
Kukászacsik szökésben.

A Vita cirka egy hónappal ezelőtti startolásakor számos bolti, valamint letölthető játék is elérhetővé vált a hardvert erősítendő, melyek közül jelenlegi tesztem alanya, az Escape Plan is a SEN-ről lehúzható, Vita nyitócímek táborát gyarapítja. Ami engem illet, nagy érdeklődéssel szemléltem a szállingózó képek és videók garmadáját a game-ben szereplő, furcsa külsejű párosról, azok ténykedéséről, valamint némi betekintést nyerhettem a stuff érdekes dizájnjába és színvilágába is, így roppantul megörültem, hogy ez a cucc végül nálam landolt tesztelésre.
A game elindításakor megismerkedhetsz a szövevényesnek nem igazán nevezhető történettel, melyben egy bizonyos Bakuki – a játék főgonosza – elfogja és hűvösre teszi a leginkább fekete kukás zacsikra emlékeztető, piszkafa vastagságú kezekkel és lábakkal megtoldott hőseinket, Lilt és Laargot. Bakuki piszkos tervének célja nem más, mint hogy barátainkat újrahasznosítva minél nagyobbra duzzassza saját talpnyalói számát. Kezdetben a kisebbik karakter, Lil felett veheted át az irányítást, vele kell ugyanis kiszabadulnod az otthonosnak semmiképpen nem mondható celládból, majd társadat, a finoman szólva is túlsúlyos Laargot szükséges felkutatnod és segédkezned a kimenekítésben.
Kettejük különböző képességeit használva, esetenként kombinálva leszel csak képes abszolválni az egyes feladatokat, és egyúttal továbbhaladni a pályákon. Példának okáért, míg Lil némi kávé felhörpintése után egy darabig extra sebességre tud kapcsolni, vagy egy adag hélium beszippantását követően egy kis időre képessé válik a repülésre, addig Laarg – testtömegének köszönhetően – a bedeszkázott padlók és ajtók betörésével biztosítja a továbbjutás lehetőségét. Az esetek többségében azonban egymástól elszeparáltan kell majd véghezvinned a hajmeresztőbbnél hajmeresztőbb mutatványokat, ugyanis elég ritkán kerül sor a két hero egy pályarészen belüli mozgatására. Amennyiben éppen ilyen szakasz következik, a kijelző felső két sarkában megjelenik Lil és Laarg képe egy-egy buborékban, melyek segítségével kiválaszthatod a feladvány elvégzéséhez szükséges alanyt, hogy dolgotok végeztével aztán ismét különváljatok egy időre.
Ami a játéktér felépítését illeti, ebben az esetben nem a klasszikus értelembe vett pályákra kell gondolni, sokkal inkább – jobb megfogalmazással nem tudok élni, mint – különféle szobákra, amelyeken a nehézségi szinttől függően pár perc alatt átküzdheted magad, és ezek mindegyike után értékelést kapsz a teljesítményedről. A pontozási rendszer igen egyszerűen épül fel: maximálisan három csillag szerezhető be pályánként, annak függvényében, hogy mennyi idő alatt és mennyi kézmozdulat megtételével sikerült átverekedned magad az adott szobán. Magyarul minél több ideig szöszmötölsz egy helyen és minél többször tapizod feleslegesen a kijelzőt, annál kevesebb esélyed lesz a három csillag bezsebelésére. Tapasztalatom szerint annak, aki a helyszínek mindegyikén be szeretné gyűjteni a teljes mennyiséget, nagyon pontos ismeretekkel kell rendelkeznie az összes pályaszakaszt illetően, és igen csak fel kell kötnie az alsóneműt! Aggodalomra azonban semmi ok, ugyanis minden egyes szoba tetszőleges számban újra és újra végigjátszható, amíg el nem éred a kívánt eredményt.

A game-be beépítésre került egy igazán hasznos opció is, melynek értelmében azok a pályarészek, amelyeken jó néhányadik nekifutásra sem sikerült átvergődnöd, átugorhatóvá válnak. Egészen pontosan két módszer közül választhatsz: vagy a játékot lepauzálva a menü bal felső sarkában látható ikonra pöckölsz rá, vagy idővel maga a játék is felajánlja a skippelés lehetőségét a sokadik elhalálozás után. És hidd el nekem, abból nem kevés lesz…
Az irányítással kapcsolatban elmondható, hogy a stuff legsűrűbben az érintőképernyőt, valamint a hátsó érintőpanelt használja, esetenként a kettőt egyszerre, valamint alkalmanként a giroszkópot is be kell vetni a cél érdekében. Az ujjadat végighúzva a kijelzőn tudod irányítani Lilt és Laargot, valamint különböző tárgyakat is képes vagy mozgatni ezzel a módszerrel, többek között a hatalmas ventilátorokat, csapóajtókat, stb. A hátulsó tapipad is valami hasonlóra szolgál, azzal a különbséggel, hogy ennek használatakor a megpiszkált cuccokat magad felé tudod tolni, tehát például a falhoz támasztott matracot így tudod eldönteni, vagy a falba süllyesztett platformokat is ez által lehetséges elővarázsolni. Az érintőképernyő és az érintőpanel egyidejű használatára is szükség van bizonyos esetekben, amikor Lilt a koffein-túladagolás eredményeként, avagy a héliumlöket letüdőzése után szeretnéd turbó üzemmódra kapcsoltatni. A giroszkópot pedig abban az esetben fogod alkalmazni, amikor a kisebbik barátunkat kell megröptetned, azaz a Vita döntögetésével tudod majd kontrollálni, merre lebegjen a karakter.
A stuffban az analóg karok jutnak még szerephez. A jobb oldali segítségével van lehetőséged mind a vertikális, mind pedig a horizontális kamerakezelésre, a bal oldali kar pedig a térbeni kameramozgatásra, zoomolásra szolgál. Alapvetően nem nevezhető bonyolultnak a játék irányítása, azonban eljön az az idő, amikor egyszerre, avagy közvetlenül egymás után annyi mindent kell tapizni, döntögetni, nyomkodni – és mindezt maximális odafigyeléssel és a lehető legjobb időzítéssel–, hogy óhatatlanul feldobod majd a pacskert néhányszor. Emiatt akadnak olyan szobák, amelyek minden kétséget kizáróan ki fogják verni a biztosítékot nálad. Részemről egyébként ezért is tudom nehezen elképzelni, hogyan lehet megszerezni az összes trófeát, melyhez a teljes játékot kevesebb, mint 20 elhasalással szükséges összehozni. Ember legyen a talpán, aki ezt meg tudja ugrani!

A game közel 80 hol egyszerűbb, hol összetettebb helyszínnel rendelkezik, melyek teljes kipörgetéséhez kb. három-négy óra szükségeltetik az első végigjátszás során. A pályákon összesen 30 darab begyűjthető, poszterszerű cucc is fellelhető, melyek a játék elején még könnyebben észrevehető helyeken bukkannak fel, kis idő elteltével azonban már kutatnod kell utánuk – például tereptárgyak mögött –, amennyiben az összesre fáj a fogad.
A grafika, a színek és a dizájn tekintetében csak pozitívan tudok nyilatkozni a játékról. Habár a mostanság menő, színes, csilli-villi címekhez képest ez a stuff „csak” a fekete, a fehér és a szürke szín árnyalatait használja, mégis valahogy ettől válik az egész csodálatosan meseszerűvé. Arról nem is beszélve, hogy humorban nem fogsz hiány szenvedni! Jópofa megoldásnak találtam például, hogy egyik karakter sem képes az emberi beszédre, kizárólag csak morognak, dünnyögnek, visítoznak, vicces helyzeteket teremtve ezzel. A kedvenceim közé tartozott még Bakuki állandó bosszankodása, amikor megjelentem egy-egy helyszínen, vagy azok a szituációk, amilyen módon Lil és Laarg egy elbénázott mozdulatsor után az örök vadászmezőkre távozott. A felcsendülő dallamok is igen kellemesre sikerültek, leginkább klasszikus és jazzes hangvételű zeneszámok szólalnak meg a stuff alatt.
Azt gondolom, a játék összes pozitívumát és negatívumát összevetve mindenképpen annak megvásárlásának irányába billen a mérleg nyelve. Igaz, hogy a háromórányi játékidő és a sokszor problémás és kusza irányítás ronthat az összképen, de a remek hangulat és a különleges megjelenés biztosan kárpótol majd mindezekért. Amennyiben a magadénak érzed a logikai feladványokban bővelkedő, humorral fűszerezett címeket, feltétlenül érdemes az Escape Planre beruháznod!

Fejlesztő: Fun Bits
Kiadó: Sony Computer Entertainment
Megjelenés: 2012. február 22. (EU)
Ár: 3950Ft
Játékosok száma: 1
Demo: nincs
Méret: 840MB
Web: Hivatalos weboldal
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop


(A játék kódját partnerünk, a Sony Computer Entertainment Europe küldte meg tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható a PSN-en.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
19. kingusbingus  PlayStation.Community tag
2012.04.10. 19:57:46
LV1
Válasz 18. Gascoigne74 üzenetére:
Köszöni a szerző! :)
2012.04.08. 09:35:56
LV1
Gratula a szerzőnek! :)
PSN ID: Gascoigne74
17. shadow87hun  intruder
2012.04.01. 10:37:28
LV2
Válasz 11. blountex üzenetére:
azt kéne HD-ben feltolniuk a PSN-re :D
"You're a legend in the eyes of those who live...
16. kingusbingus  PlayStation.Community tag
2012.03.30. 10:03:48
LV1
Válasz 15. thunderdoom üzenetére:
Köszi, Petya! :)
2012.03.29. 19:04:31
LV1
Nagyon jó teszt! Csak így tovább!
14. Zdex  PlayStation.Community tag
2012.03.29. 09:17:19
LV3
Leszedtem, tetszik nagyon a stuff a humora, valamint a gép képességeinek teljes kihasználása miatt. Na és a hangulata sem utolsó....
Csak sört iszok, mer' vezetek.
13. kingusbingus  PlayStation.Community tag
2012.03.27. 16:22:58
LV1
Válasz 9. qwertyasderf üzenetére:
Köszi szépen! :)
12. Greg  PlayStation.Community tag
2012.03.27. 15:57:07
LV20
Nagyon nagy. Ez szerintem jobban tetszene mint a Limbo, a humora miatt.
LV426
2012.03.27. 14:52:53
LV5
Válasz 7. shadow87hun üzenetére:
Neverhoodra? Azóta se alkottak olyan játékot... teljesen egyedi és úgy tűnik van még pár ilyen mostanság is szerencsére.
PSN ID: blountex_HUN
10. Lotar
2012.03.27. 14:29:35
LV15
Válasz 3. HUN_hatrix üzenetére:
Dettó ! Bejönne.
9. qwertyasderf  PlayStation.Community tag
2012.03.27. 14:09:29
LV9
Válasz 8. kingusbingus üzenetére:
Semmi gond, amúgy remek írás, csak így tovább :)
XBOXONE
8. kingusbingus  PlayStation.Community tag
2012.03.27. 12:39:33
LV1
Válasz 5. qwertyasderf üzenetére:
Igen, igazad van. Bocsi! :) Igazság szerint a trofikat a PSC-s játéklistából néztem ki, valszeg akkor ott is el lett írva véletlenül.
7. shadow87hun  intruder
2012.03.27. 11:45:22
LV2
Hasonlít picit a Neverhood-ra, csak persze modernebb. Tuti, hogy leszedem :D
"You're a legend in the eyes of those who live...
6. Reita  PlayStation.Community tag
2012.03.27. 11:33:31
LV17
Jópofa az a két karakter.
5. qwertyasderf  PlayStation.Community tag
2012.03.27. 10:59:46
LV9
Kibaszott jó, amikor leszedtem PSN-ről cimborámmal egy fél napot csak azzal töltöttünk, hogy kétpályánként váltva megpróbáltuk kiszabadítani a két nyomit. Amúgy olyan gegek meg hanghatások vannak a játékba, hogy majd behugyoztunk a röhögéstől, amikor Lil-t felpörgetek a kávéval (káve vagy tea? már nem emlékszem...) az egészen haláli. A Santa Monica logója is feltűnik az elején, kíváncsi vagyok ők mit tettek bele ebbe a játékba.

Tartalmas, ötletes, ráadásul ha ki akarod szedni belőle az aranytrofit (max 20 elhalálozás) akkor nehéz is. Amúgy egy apró hiba a cikkben, nincs Platina trofi a játékhoz.
XBOXONE
4. Drivolis  Felséges Úrnő
2012.03.27. 10:31:35
LV20
De cukkiiii!!
o [ -___- ] o ladyv89
3. HUN_hatrix  The Saboteur
2012.03.27. 07:59:57
LV27
Egyik játék amit tuti beszerzek, ha lesz VITA-m.
Első pillanattól tetszik.
2012.03.27. 02:26:36
LV21
Érdekes, de sztem nekem kimarad.
1. Dark-Fu  PlayStation.Community tag
2012.03.27. 00:27:30
LV3
jópofa
Ministry of Hopkick
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
FAR CRY 4 (PLAYSTATION 4, PS3)
2014.11.24. 21:20 Játékteszt
30 hozzászólás
Szerző: Foxhound
Kalandtúra a Himalája árnyékában.
LEGO BATMAN 3: BEYOND GOTHAM (PS4, PS3)
2014.11.23. 20:43 Játékteszt
9 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Na, na, na, na, na, na, na, Batman!
JUST DANCE 2015 (PLAYSTATION 4, PS3)
2014.11.23. 10:52 Játékteszt
11 hozzászólás
Szerző: Namika
Mit mond a róka?
THE MUPPETS: MOVIE ADVENTURES (PS VITA)
2014.11.22. 21:48 Játékteszt
10 hozzászólás
Szerző: eszg_
Nem Muppets rajongónak való vidék.
BORDERLANDS: THE PRE-SEQUEL! (PS3)
2014.11.19. 22:46 Játékteszt
16 hozzászólás
Szerző: JediEco
Hajnalodik, kiugrom a holdra, a puskám is már vár reám...
ASSASSIN'S CREED: ROGUE (PLAYSTATION 3)
2014.11.19. 21:44 Játékteszt
41 hozzászólás
Szerző: Petunia
Nagy Hajólopás 2: Észak-Amerika.
PlayStation TV - megérkezett az új hardver, ki is próbáltuk
2014.11.16. 22:29 Kedvcsináló
34 hozzászólás
Szerző: spoonman
Mikrokonzol.
ASSASSIN'S CREED: UNITY (PLAYSTATION 4)
2014.11.15. 22:42 Játékteszt
37 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Ellenünk tört a kény uralma,
The Crew - kipróbáltuk a PS4 bétát
2014.11.14. 22:44 Kedvcsináló
16 hozzászólás
Szerző: Binder
A 140x60-as USA…
FREEDOM WARS (PS VITA)
2014.11.14. 21:24 Játékteszt
7 hozzászólás
Szerző: eszg_
Isten hozott a(z év)milliomosok klubjában!
Szemüvegtrend 2015

Grafikus formák, feltűnő minták és túlméretezett keretek - íme néhány meghatározó jellemzője a 2015-ös szemüvegtrendeknek. Többnyire fantáziadús megoldásokat, meghökkentő kombinációkat találunk a vezető márkák kínálatában, persze mint mindig, ezúttal is akad néhány szélsőséges dizájn.
Menő fotókon az új Rolex Sky-Dweller

Adam Scott ausztrál golfjátékossal reklámozza a Sky-Dweller új, bőrszíjas-fehérarany verzióját a Rolex, ami a márka egyik zászlóshajója.
Rolexet lopott a mentős

Egy mentős lopási ügye borzolja a kedélyeket Arizonában, aki a betegtől eltulajdonított Rolexet az Ebayen keresztül próbálta eladni. Gyorsan lebukott.