PlayStation.Community

2012.02.22. 16:00 Játékteszt
7 hozzászólás
Szerző: Petunia
Értékeld a cikket!
Mindent a Vitáról.

Az Uncharted: Golden Abyss és jelenlegi tesztem tárgyának abszolválása után szerintem nagy magabiztossággal kijelenthetem, hogy immáron nem idegen számomra a Sony új handheld gyöngyszeme – legalábbis ami a lényeget, vagyis a játékokat illeti. Míg a Golden Abyss híven prezentálta azt, hogy Vitán a nagygépes verzió által közvetített élménnyel majdnem száz százalékig azonos tapasztalatokban lehet részünk, addig a Little Deviants még markánsabban hangsúlyozza a készülék új funkcióit. Ugyan Nate fiú legutóbbi kalandjával ellentétben most egy rövid menetekből álló minijáték-gyűjteménnyel van dolgunk, mely stílus jobban megfelel a hardver létrejöttét összegző, eredeti elképzeléseknek.

Adott egy bugyuta, talán csak tízen innen izgató sztori: a címszereplő deviantok (szebb magyar szóval rosszcsontok) tulajdonképpen űrlények, akik a Földként azonosítható bolygóra előttem ismeretlen okok által vezéreltetvén azért érkeznek meg, hogy megtámadják őket a gonosz botzok és azok zombi alakú csatlósai. A jófiúk célja, hogy a minijátékokban való eredményes szereplésükért járó űrhajó részeket összerakva elmenekülhessenek üldözőik elől, és hányattatásaik színhelyéről. Ennek érdekében a Vita összes új és okos funkciójára szükség van: az érintőképernyőt, az érintésre ugyancsak érzékeny hátat (érintőhát?), a mozgásérzékelőt, a mikrofont, sőt a kiváló internetes kapcsolatot is csatasorba kell állítanunk a jó ügy érdekében.
A deviánsok szomorú történetének epilógusát elbeszélő nyitány megtekintése után egy négyzetes formájú bolygó kerül elénk, melyen különböző témákra (pl. Halloween, havas téli, erdős-füves-ligetes-virágos tavaszi) épülő, kis világok közül tudunk választani. A több, mint harminc minijáték mindegyike más kinézetű, felépítésű, ugyanakkor az összes besorolható lényegében négy-öt alaptípusba. A rendelkezésre álló készlet összes darabját csak úgy tudjuk megnyitni, ha mindenhol legalább bronz értékelést kapunk.
Bár annyit tudok, hogy az okostelefon tulajdonosok a lentiekre talán csak unottan legyintenek, részemről (aki még mindig a 2006-os, kifogástalanul működő Samsungon küldi az ipart, és ez egy darabig még így is marad – szégyen reám) a legnagyobb újdonságot a túlnyomórészt a Vita hátának dörzsölésére épülő etűdök jelentették. Ide tartozik pl. a Rolling Pastures névre keresztelt minijáték, melyben a handheld hátán húzkodva ujjunkat vagyunk képesek a talajt gyűrögetni, ezáltal görgetni a kívánt irányba a karakterünket, aki kulcsok felszedésével jut át a következő szinte. A nehezítést a botzok jelentik, őket el kell kerülnünk, mielőtt nullára redukálnák életerőnket. Jópofa, csak nekem igen szokatlan és egy idő után szerfelett frusztráló is volt; gyaníthatóan ugyanez lesz igaz a gyerekekre és a nem iPhone-kompatibilis, kacskakezű felnőttekre is.
Szintén többször köszön vissza az épületek ablakaiban megjelenő rosszfiúkat bökdöső prototípus (pl. Shack Shover.) Bár láttunk hasonlót már a PS2-es EyeToy játékokban is, most az jelenti a csavart, hogy az arccal felénk forduló Botokat a Vita hátára koppintva kell kilökni, míg a feneküket mutogatókat az érintőképernyőre bökéssel. Ez így persze egyszerűen hangzik, de a jó oldalon álló deviánsok is nagy számmal képviseltetik magukat a ház ablakaiban, és az ő kilökésük megrövidíti a szint teljesítésére kapott időkeretet. Utóbbit egyébként az órák gyűjtögetésével tudjuk növelni. Vicces móka, csak egy idő után engem itt is elkezdett idegesíteni a kapkodás, ahogy az általában történni szokott.
A Vita döntögetésére épülnek a labirintusszerű építményekben abszolválandó játékok, melyek célja pontok gyűjtése, az ellenséges lények elkerülése vagy kipusztítása. Itt is jelen van az időtényező.
A most következő kategória kilóg a sorból abban a tekintetben, hogy nem érdemes tömött közlekedési eszközön (példának okáért a péntek esti Budapest-Orosháza buszon) próbálgatni, hacsak nem akarjuk a jármű teljes utazóközönsége figyelmét magunkra vonni. A Botz Invasionre gondolok elsősorban, mely egy első személyű lövölde. Ebben persze még semmi különös nem lenne, ha az ellenséges űrhajók pusztításához – hála a mozgásérzékelésnek – nem lenne feltétlenül szükséges valós időben minden irányba mozgatnunk a Vitát és vele a célkeresztet. Vízszintesen és függőlegesen egyaránt. Ez tényleg tetszett, de egy idő után láttam jobbnak láttam befejezni. (A végén megúsztam annyival, hogy a mellettem ülő srácnak irulva-pirulva elrebegjem, hogyan és miként jutottam a géphez.)
Térjünk vissza ismét az érintőképernyőben rejlő lehetőségek széles tárházához. A Rotten Rumble ugyancsak mulatságos, de egyben meglepő is az iPhone-szüzek részére: adott egy gumikötelekkel rendelkező boxring, melyben deviánsunkat lövöldözve pusztítjuk a gonoszokat. Ehhez nem kell mást tennünk, mint az ujjunkat a kis lényen tartva és a gumikötelet csúzliként használva kilőni őt bármilyen irányba. Teljesen életszerűen pattogva és gurulva fogja letarolni az ellenséges lényeket.
A kevésbé ötletes és nehezebben kontrollálható ópuszok közé tartoznak az ellenőrzési pontokat gyűjtő ejtőernyős, vagy szimplán járműben száguldozós game-ek. Van egy légballon terelgetős darab is, melyben – a Vitát függőlegesen tartva – szinte egyszerre kell gondoskodni a felhajtóerőről, elriasztani a ballon testi épségét veszélyeztető madarakat, beragasztani a gonosz szárnyasok csőre vágta hasadékokat, és elkerülni a lebegő robbanószereket. Az ötlet jó, a megvalósítás túlbonyolított és frusztráló.

Essen szó a multiról is. Lehetőségünk van leaderboardokon közzétenni a Little Deviants-ben nyújtott, bravúros szereplésünk során szerzett eredményeinket, illetve barátainkat is kihívhatjuk oly módon, hogy az övékénél magasabb pontszámot érünk el, majd bátorítjuk őket ennek felülszárnyalására. Helyileg összesen nyolc player versenyezhet egymással.
Nagyjából ennyi. A rajzfilmszerű, színes grafika és a prüttyögős zene tökéletesen megfelel a stílusnak, de senki nem fogja összepisilni magát. Az anyag végső minősítése pedig valahol a gyengus környékén egyensúlyozik. Azt gondolom, hogy a Vita új képességeit kitűnően prezentálja a Golden Abyss, ami viszont nem csak ettől jó – ha a Little Deviants-ről lehántjuk az újdonság varázsát, marad valami? Igazság szerint rendesebb dolog lett volna a Sony-tól, ha ezt az anyagot beleszámítja a Vita borsos árába, és a készülék mellé csomagolja egyfajta techdemóként... bár sanszosan inkább csak mi, magyarok tekintünk eme anyagi természetű körülményre problémaként.

Köszönettel tartozom a VA – Discover (2012) című elektronikai / szintipop albumnak, a Pickwick „pure” zöld teájának, a Kalmopyrinnek, valamint mindazoknak, akik ezeket számomra biztosították, ugyanis nélkülük ez a teszt ezen a napon nem jöhetett volna létre az egyre jobban fokozódó fejfájás, álmosság és a székről való ájult lefordulásom miatt. :)

(A játékot partnerünktől, a Sony Computer Entertainment Europe-tól kaptuk meg tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop online és offline üzleteiben, ahol Vita konzolt, kiegészítőket és más vitás játékokat is nagy választékban megtalálsz.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
7. Pityi  PlayStation.Community tag
2012.02.23. 19:57:15
LV14
Ninja Gaiden Sigma és sok-sok Vita tesztet a népnek !!!

lázad! lázad! lázad!
"nem olvasó vagy,hanem egy legalja troll" xD
6. ZsupiDav  PlayStation.Community tag
2012.02.23. 19:18:24
LV2
Tegnap emiatt több mint egy órát szenvedtem. A fő profilom angol, de azon nem volt fent a demója. Mivel ki akartam próbálni, ezért át akartam lépni az amerikai profilomba, de amikor nagy nehezen sikerült elérnem, hogy újat adhassak meg, rájöttem hogy nem tudom a jelszót hozzá. Este 9-10 között jó kis program volt. Végül megérte, mert sikerült kipróbálni és nem is tűnik rossznak, de az Uncharted beelőzte a TOP listámon. Sokkal jobb, mint a képeken és a videókon. Egyszerűen nagyszerű és hozza a nagygépes verzió színvonalát.
2012.02.23. 09:31:39
LV2
Nekem nagyon tetszik. Mondjuk én a start the partyért is odavagyok. Egy-két küldetés tényleg idegesítő, de maga az összhatás pozitív és ez a lényeg.
tiszta hülye, aki nemnormális :-)
2012.02.23. 00:00:08
LV3
Válasz 3. norbifiatal üzenetére:
jobb mint a mérges madarak az tuti:D
sen: mullerhun
3. norbifiatal  PlayStation.Community tag
2012.02.22. 18:18:47
LV7
Ez fleash! :D eskü bejön :D de hogy miért, az rejtély :D
"Omae wa mou shindeiru..."
2012.02.22. 17:39:20
LV21
Nagyon nem az én stílusom :(
1. Petunia  Szerkesztő
2012.02.22. 17:08:59
LV12
... és most sem vagyok sokkal jobb állapotban. :S De mindjárt gyúrunk, vazze, majd az felpörget. :D
Endure and Survive
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LITTLE DEVIANTS
Sony
Látványosság:
Átlagos
Játszhatóság:
Átlagos
Szavatosság:
Átlagos
Zene / Hang:
Átlagos
Hangulat:
Átlagos
5/10
Pozitívum
Sok minijáték, melyek jól kihasználják a Vita új tulajdonságait
Negatívum
Csak pár alaptípusra korlátozódik, gyorsan megunható

MARTIN BELESZÓL
A game kábé olyan, mint a PS3-as Start the Party!, csak vitás kezeléssel. Bizonyos játékoknál tetszett, másoknál nehezebben ment az újfajta kontroll. Azt gondolom, ennek a címnek inkább az újdonságértéke az ereje, nem pedig a valós tartalma, bár most kétségkívül a régimódi gémer beszél belőlem. Elég sok nagyon pozitív véleményt is hallottam róla, olyanoktól, akik a mobiltelefonos játék hívei.