PlayStation.Community

2012.02.15. 20:00 Játékteszt
56 hozzászólás
Szerző: Petunia
Értékeld a cikket!
Vér, könnyek és arany.

A kisded társaságában eltöltött, immáron harmadik nap vége felé közeledvén talán nem szentségtörés megkockáztatnom a kijelentést, hogy a Magyarországon egészen pontosan egy hét múlva világot látó PlayStation Vita a PlayStation Portable egyenes ági leszármazottja. Habár Isten őrizzen attól, hogy valaha is PSP2 névvel illessem, a Vita a gyökereit nem tagadhatja meg, és csak az egyik felmenőt azonosítanám a mai menő okostelefonok prototípusával. Jelen írás tárgyát nem képezi a handheld jellemzése, viszont annyit bátorkodok előrebocsátani, hogy az elődből fájóan hiányzó tulajdonságokat (prominensen jobb analóg kar, jól használható netböngésző és PSN, beépített kamera) nagyszerűen sikerült implementálni, megfejelve mindezt a mozgás- és tapintásérzékeléssel, mely utóbbiak a masina legnagyobb újításaiként értelmezhetők. Azt gondolom, a Vita specialitásának bemutatására, tesztelésére keresve sem találhatnánk ideálisabb alanyt, mint Drake úrfi exkluzív, hordozható, új kalandja – a game értékelésére pedig keresve sem találhatnánk ideálisabb alanyt, mint szerény személyem, aki frissen szárba szökött és villámgyorsan virágzásnak indult trófeakurválkodásának köszönhetően éppen a lendületes Crushing módban abszolválta a Deception harmadik körét, mikor is ölébe hullott a kis fekete és vele az Uncharted: Golden Abyss.

Érdekes fordulat: a Vita egyik nyitócímének (zászlóshajójának?) számító Golden Abyss nem a legendás Naughty Dog, hanem a szintén Sony tulajdonú Bend Studio keze munkája. A csapat neve ismerős lehet a Syphon Filter széria rajongói számára, melynek nemcsak nagygépes, de handheld verzióit is embereink követték el, a szintén PSP-s Resistance: Retribution mellett. Én egyikkel sem játszottam, úgyhogy összevetésekre ne számítsatok; érdekesebb kérdés ennél talán az, hogy miként állja meg az összehasonlítás próbáját az új jövevény az asztali konzolos mesterhármassal szemben. A jobb szélen virító szám ugyan önmagáért beszél, de legyünk őszinték: ez itt nem PS3 és nem 107 centis, full HD plazma, a játékélmény értékelésében ennek megfelelően engedményeket kell tennünk az alacsonyabb lóerő és az apróbb képernyő irányába. Mindezeket figyelembe véve én sokszor agyaltam azon, a Naughty Dognak valójában mennyi köze lehetett a Golden Abyss világra jöttéhez, hiszen magamtól rá nem jöttem volna, hogy nem ők készítették.
Sony Computer Entertainment Presents...

Ahogy a játéksorozatok hordozható epizódjainál megszokott, most is egy előzetes jellegű sztorival van dolgunk. A Drake’s Fortune-ben elmeséltek előtt vagyunk egy-két évvel, méghozzá Közép-Amerika bandaháborúk szabdalta, és meglehetősen civilizálatlan, buja dzsungeleinek mélyén. Nate, a műkincsek felkutatásából és eladásából élő ereklyevadász egy Jason Dante nevű fickóval járja a hegyeket, völgyeket, és kedélyes beszélgetések, vicces szurkálódások közepette igyekeznek gyarapítani a mínuszhoz közelítő bankszámlájukat. Az idillnek persze hamar vége szakad, amikor Dante eltűnik, és színre lép a kötelező, nőnemű, a legnagyobb vérzivataros csatában, égszakadásban, földindulásban is hibátlan sminkkel és frizurával büszkélkedhető, felvágott nyelvű protagonista, Marisa Chase, továbbá az ellenséges gazfickók és a semmilyen gátlástalanságtól vissza nem riadó főnökük is igen gyorsan elkezdenek kavargatni mancsukkal hősünk amúgy sem szépen fövő levesében. A történet középpontjában spanyol konkvisztádorok négyszáz évvel ezelőtti, tragikus lemészárlásának titkai állnak, illetve – a papírforma szerint – egy valamikor virágzó, mára eltűnt ősi város is felkutatásra vár. A szokványos sztori a szériára jellemző, magas minőségű játékmeneti elemek (felfedezés, csata, aprólékosan kidolgozott szereplők, filmszerű jelenetek, jópofa dialógusok) segítségével kerül prezentálásra, ám a kulcsfontosságú fícsörök eleddig soha nem látott, nem tapasztalt módon, a Vita speciális felületének használatával abszolút új élményt kínálnak.
Touch To Start

Előrebocsátom, hogy ezen, legfőképpen az érintőképernyőt magukba foglaló változtatások valószínűleg nem fognak osztatlan sikert aratni azon fanyalgók körében, akik szerint kiváltképpen a Deception abszolválása azonosítható szórványos gombnyomkodás jellemezte filmnézéssel. (Természetesen ezzel nem értek egyet, de ez legyen az én bajom.) Ami az előrehaladást illeti, a mászható felületeket továbbra is a viszonylag könnyen felismerhető kőperemek jelentik – ám ezúttal választhatunk, hogy tradicionálisan, avagy ujjunknak rajtuk történő végighúzásával küldjük-e fel rájuk a hírót. Az utóbbi egy teljes szakaszra értendő: ha kijelölöd az útvonalat, Nate végigmegy rajta anélkül, hogy bármi egyebet tenned kellene. Én ettől nem is vagyok különösebben elragadtatva, mert úgy érzem, hogy az irányítás élményének egy része elveszik, így hát ritkán éltem a lehetőséggel. Hasonlóan oldották meg a távoli peremre vagy kötélre ugrást is: rákoppintasz a fénylő felületre, Nate odaugrik. A kötélen mászás közben aktiválható a Vita érintésre ugyancsak érzékeny háta, melyet életszerű, a kötélmászás valós animációjával megegyező mozdulatokkal simogatva lehet lefelé és felfelé közlekedni. Olykor előfordulnak gyors időzítéssel dolgozó jelenetek (pl. leszakad a palló a fickó alatt), amikor nem a szokásos gombok valamelyikét kell villámgyorsan megnyomni, hanem a kívánt irányban végighúzni ujjunkat a képernyőn. Nem rossz, de hirtelenségében hangyányit nehézkes lehet, hiszen alapjáraton az ember a jobb és bal oldali gombokon / analóg pöckökön tartja a kis kacsóját, és az ágyon hanyatt döglés közben azért nem olyan egyszerű vaktában a képernyő közepére kapkodni.
Hasonló érdekességeket találunk a harcrendszerben is. A fegyverek típusai szinte tökéletesen egyeznek a megszokott felhozatallal, a kézigránát sem hiányzik. A célzás viszont pöttynyit módosult. Nekem elsőre nem is volt világos, de a szimpla jobb analóg karos kalibrálás mellett a Vita mozgatásával is variálhatod a kereszt helyzetét. Az ötlet nem rossz, csak szokatlan... nekem a Vita analóg karja is nehézkes a kontrolleréhez képest, és a mozgásérzékelés lehetősége sem javít sokat a helyzeten. Bár ki tudja, hogy gyakorlással mennyit fejlődik az ember? A fegyókat úgy tudod felvenni, hogy rájuk böksz, a töltényeket pedig ezúttal valóban automatikusan begyűjti a srác. Ami a kézigránátokat illeti, nőiesen bevallom, hogy eddig nem sikerült tökéletesen elsajátítanom az eldobásuk precíz gyakorlatát: ezt is valahogy ujjal simogatva kell irányítani (azért sem írok ujjazást!), de egyelőre az önveszélyesnél magasabb szintre nem jutottam fel. (Mondjuk ezt betudtam annak a sajnálatos ténynek, hogy nekem – egyelőre – nincs érintőképernyős okostelefonom.) Deceptionön edződött, érzékeny lelkivilágomat az a tény is megrengette kissé, hogy a felénk dobott gránátokat a Golden Abyss-ben nem lehet visszadobni, de hát ez van.
Ami a kétkezi verekedést illeti, az öklözés első felét ugyancsak lezavarhatod hagyományos úton a Négyzetet nyomkodva, vagy az ellenfélen megjelenő, kéz alakú ikont bökdösve. Bárhogy is döntesz, a csatát eldöntő, végső mozdulatokat csakis a képernyőn megjelenő vonalak irányát végighúzva prezentálhatod. Itt már néha valóban picit erőltetettnek éreztem a dolgot, mivel ez minden esetben kötelező gyakorlat.
Search This Chapter For...

A Golden Abyss legnagyobb erősségét a gyűjthető tárgyak jelentik. És nem csupán brutális mennyiségük, de különleges típusaik és megszerzésük változatossága révén is. Az első nagy újítás a nagytesókhoz képest az, hogy itt már az első körben bármikor csekkolhatod, pontosan mit kell megtalálnod az adott pályán. Erre a Selecttel bármikor előhívható, lapozható Journal ad lehetőséget. Ugyancsak szokatlan, hogy a felszedhető tárgyak mindegyike különböző témakörökbe csoportosítható, pl. vallásos ereklyék, a függetlenségi harcok, egy régész jellegzetes munkaeszközei, elrabolt, vagyonos amerikai turisták által hátrahagyott használati tárgyak és ékszerek, a titokzatos spanyol szektához vagy az eltűnt civilizációhoz köthető titkok, valamint az őserdőt pusztító bányatársaság káros tevékenységének nyomai. Ezek egy részét a megszokott módon tudjuk magunkhoz szólítani, a jobban eldugottakat magas helyekre mászva vagy szűk helyekre bemászva találjuk meg.
Ugyanakkor Nate mostantól rendelkezik fényképezőgéppel is, mellyel a szóban forgó objektumról kell a megadott kritériumok (ráközelítés mértéke, a beállítás szöge) és fekete-fehér „minta” alapján száz százalékos minősítésű képet készítenie. Könnyítés, hogy a fényképezőgép kis ikonja villogni kezd, amikor a cél közelében vagy. Egyes tárgyakat felszedésük után a Vita képernyője simítgatásának segítségével meg kell tisztítanunk a rárakódott szennyeződéstől, és ugyanezzel a technikával készíthetünk szénlenyomatokat a fa- vagy kőfaragásokról. (A Tomb Raider: Anniversary legendás Wii-verziójában vannak ilyen ötletes dolgok.)
Nem hiányoznak a puzzle-k sem. Időről-időre találunk darabjaira szakadt dokumentumokat, leveleket, plakátokat, melyeket ugyancsak az érintőképernyő segítségével forgatunk és rakunk össze egésszé. Az utóbbi technika a forgatható számzárak nyitásakor is szerepet kap. Úgyhogy a game ezen része elképesztően interaktív és szórakoztató, nemkülönben informatív: minden egyes tárggyal, képpel kapcsolatban rengeteg érdekes, elsősorban történelmi, vallási, művészeti tárgyú tudnivalóval leszünk gazdagabbak. Figyeljetek arra, hogy azúttal az átvezető jelenetek során is lehet felszedni tárgyakat – a csillogókra kell bökdösni szorgosan. Mindent egybevetve én teljesen kész vagyok ezektől! Kijelenthető, hogy az anyag felfedezés oldala nagyobb teret nyert az eddig jóval markánsabban jelen levő akcióval szemben.
Percentage Completed

Azt már biztosan mindenki tudja, hogy a vitás játékok trófeatámogatással büszkélkedhetnek. Én úgy látom, hogy a Golden Abyss trófeái majdnem névre megegyeznek a nagytesókban összeszedhető köcsögökéivel. Viszont ezen felül találunk egy Black Market nevű opciót is, melynek segítségével kártyákat, különböző érméket és egyéb csillogó csecsebecsét cserélgethetünk játékostársainkkal a gép Near „GPS” csatornáján keresztül. Én ezt ugyan nem tudtam kipróbálni, de nincs túl jelentősége akkor, ha nincs a közeledben másik Vita-tulajdonos gamer.

Érdekes és egyben szomorú módon az anyag semmiféle többjátékos szegmenssel nem rendelkezik. Ez a fogyatkozás a handheld kiváló online tulajdonságai miatt is furcsa...
Grafikai szempontból vitán felül áll, hogy a kézikonzolon valaha látott legszebb játékkal van dolgunk: a valóságosra megtévesztően hasonlító karaktermodellek, aprólékosan kidolgozott környezetek, fantasztikus fény-árnyék viszonyok, álleejtős panorámák, impresszív lokációk, hatalmas, zuhogó vízesések, elhagyatott romok, szegényes, hullámlemezekből épített bódékból álló együttesek, buja dzsungel, barlangrendszer vár felfedezésre. Ennek megfelelően az audio nemcsak a tökéletes átéléssel felmondott szinkron, de a kiváló zenei betétek és a mindig hangulatfestő környezeti zajok miatt is tökéletes.
Az Uncharted: Golden Abyss mindent szállít, amit a széria aktuális tagjától elvárunk egy kézikonzolon. Ugyan az interaktív újítások a végigjátszás nagyjából 10-12 órája során talán nem mindenkinek fognak bejönni, fontos kihangsúlyoznom, hogy azok mellett alternatívaként mindig jelen vannak a hagyományos módszerek. A multi hiánya megbocsátható onnan nézvést, hogy egyrészt továbbra is kézi konzolról beszélünk, másrészt pedig az Among Thieves és a Deception kiváló online szegmenssel bír. Bár nem gondolom, hogy Magyarországon sokan fognak venni Vitát egyedül a Golden Abyss miatt, ez a játék csak azoknak nem fog bejönni, akik magát a szériát sem szeretik.

Végezetül szeretném itt is megköszönni a lehetőséget, hogy – mint a sorozat óriási rajongója – a megjelenés előtt bő egy héttel abszolválhattam az anyagot azon a tündéri kis gépen, melyet egyébként egyelőre anyagi okok miatt nem tervezek megvenni. Egye fene, hogy emiatt napokra távolodott tőlem a már karnyújtásra levő Deception Platina trofi... :]

(A játékot partnerünk, a Sony Computer Entertainment Europe kalandorai szállították le tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható és előrendelhető partnerünk, a Platinum Shop online és offline boltjaiban.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
2012.04.06. 15:43:57
LV1
Jó a grafika, a vita előnzeit is jól kihasználja (pl:. érintőképernyő meg a mozgásérzékelés csak rövid a játék!!!!!!
2012.02.22. 17:35:11
LV21
Ennyit jót hallva róla beszerzős lesz a Vita után szinte azonnal :D
54. tgabesz  PlayStation.Community tag
2012.02.19. 11:53:01
LV14
Válasz 53. Petunia üzenetére:
80-ért láttam, plusz 2 kábel kellene még hozzá.
53. Petunia  Szerkesztő
2012.02.19. 11:28:41
LV12
Válasz 51. tgabesz üzenetére:
Jujj, erre én is rákerestem, mivel nekem is már csak ez hiányzik az infrastruktúrából (lévén a mosógép ugye megvan. :D) De ez nagyon profiul néz ki, csinos, sőt szexi!! :O Bár az ára nem kevés...
Endure and Survive
52. martin  Főszerkesztő
2012.02.19. 10:46:56
LV27
Válasz 51. tgabesz üzenetére:
Egy százas... azt mondom ennyit, de egy forinttal se többet. Plusz még egy jó fejhallgató és kész a rendszer.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
51. tgabesz  PlayStation.Community tag
2012.02.19. 10:40:32
LV14
Válasz 50. martin üzenetére:
Ezt néztem ki: Onkyo AVX-390
50. martin  Főszerkesztő
2012.02.19. 09:51:12
LV27
Válasz 49. tgabesz üzenetére:
Házimozira sokat költeni nem érdemes, ha elfogadsz egy tanácsot. Az emberek 80%-a úgysem csutkára tekert hangerőn néz filmet este 10-kor, szóval a százakárhány wattos dobozok soha nem fognak dübörögni.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
49. tgabesz  PlayStation.Community tag
2012.02.18. 17:30:10
LV14
Válasz 48. Petunia üzenetére:
Szeretnék, de nagyon kéne egy ssd és egy házimozinak is nagyon örülnék. Még nem döntöttem a 3 közül:)
48. Petunia  Szerkesztő
2012.02.18. 11:48:47
LV12
Válasz 44. tgabesz üzenetére:
Tervezel Vitát, Gábor? :)
Endure and Survive
47. Petunia  Szerkesztő
2012.02.18. 11:33:49
LV12
Válasz 43. martin üzenetére:
Fú, akkor az kell. :D Látszik, hogy közöm nem volt a GOW HD Collection-höz... :P
Endure and Survive
46. HUN_hatrix  The Saboteur
2012.02.18. 09:37:56
LV30
Én személy szerint örülök annak, hogy nincs multi.
Legalább a játékra koncentráltak és abból próbálták kihozni a maximumot, hogy meglegyen a szavatosság.
PSN ID: HUN_hatrixx ... Nincs hiszti! ;)
45. Zsolt  PlayStation.Community tag
2012.02.17. 18:36:22
LV11
Végre eldöntöttem, hogy kell nekem ez a Vita... Nem feltétlenül emiatt a játék miatt, de azért ez is meglesz. Az első price cut után veszek is egyet. (Tudom, még meg sem jelent a gép, de már az árcsökkentést várom. :)
44. tgabesz  PlayStation.Community tag
2012.02.17. 16:22:21
LV14
Válasz 40. Petunia üzenetére:
Az összes GoW elérhető PS3-mon.
A GA feltételzem majd csak PS4-re jön ki. Biztos terveznek egy Uncharted Collectiont a gép megjelenésére:P
43. martin  Főszerkesztő
2012.02.17. 16:19:57
LV27
Válasz 40. Petunia üzenetére:
Van Ghost of Sparta PS3-ra, a második GoW HD kollekcióban.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
42. martin  Főszerkesztő
2012.02.17. 16:18:58
LV27
Válasz 38. Petunia üzenetére:
Nekem pl. semennyire nem hiányozna az U-játékokból a multi. Ebben a kicsiben meg főleg.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
41. Attila1971  PlayStation.Community tag
2012.02.17. 16:12:15
LV7
Én most probáltam és KELL!!!
"Ami krumplileves,legyen krumplileves"
40. Petunia  Szerkesztő
2012.02.17. 15:10:04
LV12
Válasz 36. KovZsi üzenetére:
Nem hiszem. A GOW: Ghost of Sparta sem jött ki PS3-ra. A GA a Vita egyik legnagyobb húzócíme, kizártnak tartom, hogy belátható időn belül lesz belőle PS3-as.

Egyébként a gép online tulajdonságait csak most fogom kipróbálni a buszon hazafele menet, mert azon van Wifi. Kíváncsi vagyok már nagyon! :)
Endure and Survive
39. Petunia  Szerkesztő
2012.02.17. 15:07:06
LV12
Válasz 33. juhh üzenetére:
Akkor jó, én értettelek félre. :)
Endure and Survive
38. Petunia  Szerkesztő
2012.02.17. 15:06:02
LV12
Válasz 31. martin üzenetére:
Győzikét olyanok nézik, akik olyanok, mint Győzike, Uncharted multival meg olyanok játszanak, akik olyanok, mint Nate. (Vagy jobbak. :) A két dolog minőségét mégsem lehet egy kalap alá vonni! Igaz, mint laikus nyilatkozom, aki semmilyen multival nem játszik, csak akkor, amikor a tesztelés megköveteli, simán el tudom képzelni, hogy a cucc multi oldala is pont olyan profiul van összerakva, mint a szingli. A fejlesztőkből ki sem néznék mást. Még akkor is, ha magához a sztorihoz kevés köze van a többjátékos módnak.

Pont neked ne kelljen magyaráznom, hogy manapság nem igazán versenyképes egy nagykonzolos videojáték multi nélkül. Lehet ezt rosszul (Dead Space 2) és jól is (Uncharted 2-3) csinálni. Még akkor is, ha igazából mindkettő remekül ellene a multi nélkül... Emlékeim szerint a Dead Space 2 értékelését csökkentette is a rosszul sikerült multi, szóval arra az esetre egyértelműen kijelenthető: ami nem megy, azt nem kell erőltetni. :)
Endure and Survive
37. Reita  PlayStation.Community tag
2012.02.17. 08:47:32
LV17
Válasz 36. KovZsi üzenetére:
És move-val kellene a touch pades részeket megoldani. "Rajzolj Z"-t, hogy kivágd a növényt, stb. Még jó is lenne.
36. KovZsi  PlayStation.Community tag
2012.02.17. 08:40:13
LV1
Figyeljétek meg, eltelik egy kis idő, és KIADJÁK ps3-ra is a Golden Abyss-t is!!!!
Mert abból rengeteg fogyna...
KovZsi
35. danny2008  PlayStation.Community tag
2012.02.16. 20:31:34
LV6
A teszt jó lett, a játék maga a gyönyör, még így képeken is. De Vita-m meg nem mostanában lesz.
Mondjuk egy Gran Turismo Vita megjelenéskor lehet azonnal veszek. :)
34. juhh
2012.02.16. 18:39:57
LV3
Válasz 31. martin üzenetére:
Minőségi szórakoztatás mindkettő.
Ezzel nem tudom mit akartál mondani.
Fú, nem.
33. juhh
2012.02.16. 18:38:27
LV3
Válasz 21. Petunia üzenetére:
De ;)
Pont azok miatt szeretném beszerválni majd, amúgy elkerültem volna.
Fú, nem.
32. sony100  PlayStation.Community tag
2012.02.16. 18:24:27
LV5
Válasz 28. Petunia üzenetére:
Én még egy percet nem láttam a játékból de engem lehet, hogy kicsit zavarna a kevesebb bunyó, a tomraideren is elaludtam még a mai napig nem vittem végig, pedig a nagygépes uncharted részek nálam a best kategóriát képviselik. De hát ízlések és pofonok! :)
PSN ID: Kratos_90-
31. martin  Főszerkesztő
2012.02.16. 16:38:22
LV27
Válasz 29. Petunia üzenetére:
Győzikét is sokan nézték a tévében, meg a Való Világot, szóval ez nem indok.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
30. Itachi  PlayStation.Community tag
2012.02.16. 15:02:36
LV2
Itt Mo-n a handheldnek nincs jövője. Eleve nem egy életbiztosítás ilyen drága cuccot utazás közben elővenni pl. bkv n...A másik meg, hogy annyit sose utazik senki mint mondjuk egy japó aki a shinkanzen el megy órákig. Plusz tényleg olyan ár-érték arányban, hogy nem éri meg.
ヤレヤレ、ダゼ。
29. Petunia  Szerkesztő
2012.02.16. 14:41:33
LV12
Válasz 25. martin üzenetére:
No, azért sokan odavannak érte, úgyhogy én azt mondom: a nagyokba KELL. Végül is a szingli élményt miben befolyásolja? Gamerek jóval nagyobb köre és jóval tovább játszik bele, mintha kihagyták vna a multit, ez biztosan nem mindegy. (Zárójelben: a multi rajongók meg lehet, hogy úgy gondolják, minek ehhez a szingli... :D)
Endure and Survive
28. Petunia  Szerkesztő
2012.02.16. 13:29:43
LV12
Válasz 27. sony100 üzenetére:
Mindkettő kevesebb. Ami tényleg jó. Nekem ugye nehezebb a célzás, mint PS3-on, úgyhogy nem bánom. És amott amúgy is Crushing van... :D (Bár a legnehezebb helyzetek legegyszerűbb megoldásaira pont ezen a szinten lehet rájönni.) Igaz, így meg Tombraideresebb... A tesztben nem akartam írni, de első pillanattól a Legend jutott eszembe. :)
Endure and Survive
27. sony100  PlayStation.Community tag
2012.02.16. 12:13:58
LV5
pozitívum: kevesebb harc, ezalatt mit értetek? kevesebb lövölde vagy bunyó?
PSN ID: Kratos_90-
26. dorten  PlayStation.Community tag
2012.02.16. 12:03:46
LV3
Válasz 24. Penge70 üzenetére:
Eszméletlenül néz ki, és mindez a kezeid között!
PSN: HunRoli
25. martin  Főszerkesztő
2012.02.16. 11:51:33
LV27
Válasz 24. Penge70 üzenetére:
Szerintem sem. Körülbelül annyira kell hozzá, mint dugáshoz Ravel Bolerója, persze szigorúan bakelitről. Én a nagygépes Unchartedekbe sem tettem volna multit.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
24. Penge70  PlayStation.Community tag
2012.02.16. 11:46:43
LV22
azon gondolkodom, hogy egy ilyen játékhoz, egy ilyen gépen, egyáltalán kell-e a multi?
szerintem nem.
23. Petunia  Szerkesztő
2012.02.16. 11:35:14
LV12
Válasz 18. _Nefud_ üzenetére:
Nos, én nagy elánnal beszereztem a PSP-t, hogy majd milyen jókat játszok vele utazás közben... Ehhez képest havonta átlag 2x utazom, akkor inkább olvasok (Konzol Magazin, női magazinok - ezekre máskor nagyon nincs időm), PS3-ba is 3x ennyi időt bele tudnék ölni. PSP-n talán 3 anyagot vittem végig, amióta megvan, inkább csak MP3 lejátszóként használom.

Úgyhogy ezer százalék, hogy nem veszek semmilyen handheldet a jövőben. A Vita 80.000 Ft-os árából pedig kijönne majdnem egy másfél slim PS3 - álljon meg a menet. Ráadásul 1-2 éven belül tuti lesz ebből is egy slim változat, mert a mostani tényleg súlyos, legalábbis a slim PSP-hez képest.

(A Golden Abyss-ből hamarosan kezdem a második kört, melyet ugye a nyugodt, laza tempó és a kincskeresés fog jellemezni. :)
Endure and Survive
22. Petunia  Szerkesztő
2012.02.16. 11:29:03
LV12
Válasz 6. kris8360 üzenetére:
Szerintem nagyjából mindegyiké egyformán jó. Ennél is többet jelent az a színvonal, ahogy elő vannak adva ezek a sztorik.
Endure and Survive
21. Petunia  Szerkesztő
2012.02.16. 11:25:39
LV12
Válasz 5. juhh üzenetére:
"Ùjìtàsok? Meglepetések?"

Ezekről elég sok szó esett, nem? :)
Endure and Survive
20. Lotar  PlayStation.Community tag
2012.02.16. 11:11:08
LV18
Mindenképp ez lesz az első játékom VITA-ra . Majd vagy 1-2 év múlva . :[
psn/sen id: pcpmate
19. EmpiHUN  Driftrocker/BF Veterán
2012.02.16. 11:00:05
LV13
Köszönjük a tesztet, nincs mit mondani..MEG KELL SZERZNI! :)
A Birodalom örök!... khm.. Hupsz!
18. _Nefud_  Az egyik mongol
2012.02.16. 10:45:24
LV12
Válasz 14. zaz üzenetére:
En latom ertelmet... sok esetben nincs a kozeledben a nagy tv, a hazimozi, se a PS3... megis van par orad, amikor akar jatszhatnal is :)
He who controls the Spice, controls the universe!
17. probi  PlayStation.Community tag
2012.02.16. 10:44:21
LV8
Meglepően jól fest! 1-2 hasonló kirándulós, hátizsákos részt ps3-on is eltudtam volna viselni :)
2012.02.16. 09:41:27
LV2
háát ha a harc kevesebb benne akkor nem sajnálom hogy nem veszem meg premierkor a gépet meg ezt.majd nyáron.
15. SteveY  the gunner
2012.02.16. 09:28:02
LV22
Szépek a képek. Vitám meg úgysem lesz.
Kedvellek öreg, de bántani foglak!
14. zaz
2012.02.16. 09:24:41
LV3
Rohadjak meg de még mindig nem értem mi értelme egy handheldnek.. vagyis értem. azt nem értem ,hogy egy "asztali" gép minek a kezembe.
Nekem az "egyperces" cuccok bőven elegek ahhoz ,hogy várakozás közben ellegyek.
Ha uc-zni akarok akkor beülök a böszme nagy tv elé a böszme hangrendszerhez a böszme nagy kanapémba egy böszme korsó sörrel, és tolom:)
Természetesen ez csak hangos gondolkodás és szigorú magánvélemény.
13. martin  Főszerkesztő
2012.02.15. 23:23:01
LV27
Válasz 12. jankibaszott üzenetére:
Hol van megtörve a kép?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
12. jankibaszott  PlayStation.Community tag
2012.02.15. 23:11:34
LV3
Felbontás különbség miatt törik meg így a kép ? Amúgy szép.
PSN ID: jankibaszott
11. Reita  PlayStation.Community tag
2012.02.15. 22:58:43
LV17
Nem tudom az újdonság varázsa ( már ami a Vita-t illeti ) mennyire szól bele a Golden Abyss értékeléseibe? Mielőtt bárki a nyakamnak ugrana, hogy "hogy merek ilyet kérdezni", én EGY PERCET SEM játszottam a játékkal.
2012.02.15. 22:07:24
LV3
Válasz 6. kris8360 üzenetére:
Állítólag az IGN.com videóteszt szerint nem, sőt rosszab, de én úgy vélekedek hogy körülbelül ugyanolyan jó, se nem rossz, de nem is kiemelkedő mint például az első részé volt, de ki tudja, ha végigviszem majd lehet más lesz a véleményem. Csak előbb be kéne szereznem xd.
9. bordi10  PlayStation.Community tag
2012.02.15. 21:55:31
LV1
A borítón lévő kép nincs meg valakinek normális méretű wallpaperként? köszi
2012.02.15. 21:39:05
LV1
Én már jövő szerda-csütörtök környékén játszani fogok vele :) Tényleg amúgy a története jobb mint a 3-nak?

Következő amit írok az nem ide tartozik, és annak, aki nem játszott az UC 3-al, lehet hogy spoileres is (!!!), szóval mégegyszer elnézést, de ezekre a kérdésekre máshol nem kaptam választ:

Szóval az Uncharted 3-ban mik voltak azok a fénytől irtózó pókok? Valamint a játék végén mi volt abban az úrnában? Nagyjából értettem a játék történetét, de ez a 2 dolog nem tiszta. Az első kettő rész végén volt természetfeletti erő, elátkozott kincs, és amit megértettem a 3. részből, azok alapján (a játék vége elejéig) az jött le, hogy ebben a részben nincs semmi természetfeletti, csak a vízben van valamiféle drog, de mintha előző intrókban meg valami dzsin-ről beszéltek volna. Szóval volt valami természetfeletti az úrnában? Vagy mi volt benne? És mik voltak azok a pókok?

Még egyszer elnézést, és köszönöm a válaszokat.
7. ZsupiDav  PlayStation.Community tag
2012.02.15. 21:30:21
LV2
Megvenném, ha nem igényelne még plusz memóriakártyát is, de a gép+kártya+UC nem megy együtt. Addig is elleszek valahogy a domókkal.

ui.: Egyébként a 12k-es árat nagyon sokallom egy "kisgépes" játéknál. Ennyibe fájt az UC3 előrendelve is, ami szerintem nem egy súlycsoport. 10k körül már elfogadható lenne (mint a legtöbb nyitócím), de így meg kell várni, hogy olcsóbb legyen :(
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
UNCHARTED: GOLDEN ABYSS
Sony
Látványosság:
Kiemelkedő
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene / Hang:
Kiemelkedő
Hangulat:
Kiemelkedő
9/10
Pozitívum
Új típusokkal gazdagodott és hatalmas mennyiségű gyűjthető tárgy, kevesebb harc, remek sztori, kiváló audiovizuális oldal
Negatívum
Az érintőképernyő használata olykor komplikált lehet, nincs semmilyen multi

MARTIN BELESZÓL
A PlayStation Vita és az Uncharted: Golden Abyss a jövő szelén érkezett a játékosok világába. A temérdek újdonságot nem csak megtapasztalni, de megszokni is ugyanolyan tanulófolyamat, mint például hagyományos mobilról érintőképernyősre váltani. Ez a game fantasztikusan friss élmény, amit én összességében 10 ponttal jutalmazok.