PlayStation.Community

2012.02.16. 15:53 PlayStation Network
12 hozzászólás
Szerző: KenChi
Értékeld a cikket!
A harc az Eternia kristályért megkezdődött!

A Trendy Entertainment fejlesztőcsapat neve bizonyára sokaknak semmitmondó, ami nem jelent feltétlen tudatlanságot, hisz első termésük a Dungeon Defenders - habár itt nem a konzolos verziót említeném meg, inkább a mobil frontot, mivel ott debütált elsőként a cím. Hosszabb várakozás után viszont mi is megkaptuk a PlayStation 3-ra optimalizált verziót.
Indie fejlesztőbrigádról beszélünk, de a „kevesen vagyunk, nincs pénz, önerőből fejlesztünk” szisztéma hatása egyáltalán nem látszik meg a tartalmon. Akárhogy is próbálom megközelíteni, a game bizony simán ráver nem csak a nagy letölthető disztribúciós anyagokra, de a hagyományos korongos cuccok többségét is alázza. Azonban mielőtt eme merész kijelentésért lazán hátba szúrna a közönség elvetemültebb része kifejtem, hogy nálam miért érdemelte ki a „2011-es év legjobb letölthető játéka” díjat!
Kezdem rögtön a stílussal: fejkaparás, gondolkodás... Igen, ez a játék egyik sarkalatos része, ugyanis baromi nehéz beskatulyázni egy bizonyos kategóriába, sőt már-már képtelenség. A Dungeon Defenders egyik alappillére kétségtelenül a Tower Defense törzs, de ha a másik irányból közelítem meg, akkor rögtön rávágom, hogy ez bizony kőkemény akció-RPG, aztán ha tovább haladok, rádöbbenek, hogy online nélkül esélytelen ezt az egészet élvezetesen végigjátszani. A felsorolt stílusok közül egyiket sem lehet egymagában ráerőltetni, hisz mind létfontosságú a játékban. Talán itt volt az a pont, mikor azt mondtam, hogy „bááz, ez nagyon rendben van”, mert egyszerűen nagyon jól keveri a lapokat a játék!

A sztorit röviden vezetem csak fel, mert nem igazán dominál a programban, másrészt tényleg csak felületesen van kitalálva. A hősök épp távozásra kényszerülnek és apródjaik otthon maradva szembesülnek a ténnyel, miszerint nekik kell megvédeni az Eternia kristályt. Az ellenfelek megindulnak, a kezdő tanoncokon a teher, hogy megvédjék azt, amit meg kell. Nincs túlbonyolítva, ám nem is szükséges.

A játék kezdésekor lehetőségünk van karaktert generálni. Itt a szokásos dolgokon eshetünk át: legfontosabb a kaszt kiválasztása, mely egyben bizonyos nehézségi szint is, majd átszínezhetjük, elnevezhetjük karakterünket. Emellett lesz egy saját Eternia kristályunk is, ezt is szépen alakíthatjuk, sőt a játék során, ahogy szerzünk trófeákat, egyre több és durvább látványú kristályt birtokolhatunk majd.
Induláskor a saját tavernünkbe (kocsma) érkezünk. Tulajdonképpen ez a játék menüje és egyben a mi szentélyünk – itt tudunk majd vásárolni, eladni, manát raktározni, csevegni online, itt tárolódnak a trófeák, és mindenféle próbabábukon itt tudunk gyakorolni!
Ha készén állunk a kalandra, akkor a kristályunkhoz lépve máris választhatunk pályát – ezekből több típus is van. Létezik a hagyományos sztori útvonal, míg ezeknek van egy úgynevezett „kihívás” verziója is, ahol különböző feladatokat kell végrehajtani. De ezt még jobban is lehet fokozni, hisz van lehetőség „Survival”, továbbá „Pure Strategy” módban is nekivágni. Az előbbi mindenki számára egyértelmű jelentést takar, az utóbbi mindössze annyi magyarázatra szorul, hogy ott kizárólag a Tower Defense tudásunkra hagyatkozhatunk. A lelkes PvP játékosok is kiélhetik magukat, ugyanis kizárólag erre kitalált aréna is rendelkezésünkre áll. Osszunk szorozzunk és fejeljük meg ezt az egészet több nehézségi szinttel, ami az INSANE módnál zárul – azt hiszem ezzel fel is mértem nektek a szavatosság egyik kulcsfontosságú elemét.

A játékmenetet elsőre kicsit szokni kell, de hamar magával rántja az embert. Adva van egy terep, elhelyezve rajta egy vagy több kristály – ez(eke)t kell védenünk, több körön keresztül. Minden körben más horda támad ránk, értelemszerűen a vége felé közeledve egyre több és erősebb ellenfél próbál minket szétszedni. Alapvetően mi a védők szerepét töltjük be – de ezt minden kaszt más-más eszközökkel és képességekkel teszi.
Huntress - „Számíthatsz rám, hisz gyorsan mozgok és nagy hatótávolságú fegyverekkel elég nagy sebzéseket tudok okozni. Mesterségem a csapdák elhelyezése, mely nagyban visszatartja a hordát és ezekkel is életveszélyes sérüléseket idézek elő. Emellett könnyen elrejtőzködöm a harcmezőn, hisz bármikor láthatatlanná tudok válni.”
Squire - „A közelharc és az erős védelem az én erényem. Előbbiben én vagyok a legjobb, kardforgatásban nincs hozzám fogható. Az általam megidézett tornyokon soha nem jut át az ellenség, ha mégis megpróbálják, rettentően fog nekik fájni. Nem érdemes velem kikezdeni, mert ha dühbe jövök, senki nem állít meg, hisz akkor gyorsabb és erősebb leszek amíg a manatartalékom bírja.”
Apprentice - „Mágikus képességeimnek, valamint a varázsbotomnak köszönhetően távolról figyelhetem az eseményeket, ha mégis közel merészkednek, akkor az összes manát bevetve hatalmas robbanással eltaszítok mindenkit magamtól. Idézés során segítségemre vannak az elemek, hogy olyan tornyokat építhessek, melyek akár a tűz akár villám erejével sújtanak le.”
Monk - „Bármit mondtok, nélkülem nem érdemes harcba indulni, hisz az általam megidézett aurák nagy segítségetekre lesznek az utunk során, emellett én vagyok az egyetlen aki közel s távol is megállja a helyét. Mindenre képes vagyok, ami csak szükséges a győzelemhez – legyen szó lassításról, vagy gyógyításról!”

A különféle épületek és csapdák elhelyezése csak az egyik fontos eleme a játéknak, a teljes védelemhez be kell vetnünk saját erőnket is. Amíg a megidézett tornyok védelmet és ellenállást biztosítanak, nekünk folyamatosan mászkálni kell és tenni a saját dolgunkat, hisz minden lépés fontos, nem csak hogy mit hova teszünk, hanem hogy milyen felszereléssel megyünk harcba, milyen szinten vagyunk éppen, mekkora a DPS-ünk, milyen állatot vettünk a boltban. Részletekre figyelni kell, mert ha csak egyszer is megbotlunk, fújhatjuk az egész hadjáratot – arról nem is beszélve, hogy folyamatosan javítani és fejleszteni kell a megidézett épületeket.

A játékban fontos szerepet tölt be még a mana – magyarázatra nem szorul, de alapvetően itt fizetőeszközként is funkcionál. Nem kell félni, lesz elég a pályán, hisz minden ork, goblin, ogre töménytelen mennyiséget hajít ki magából pusztulás után, viszont ennek raktározására már figyelnünk kell. Érdemes karakterünk fejleszteni, mert jócskán befolyásolja a játék kimenetelét. Nagyon okosan kell fejleszteni akár magunkat (XP) akár a tárgyainkat (mana), mert rengeteg opció áll a rendelkezésünkre, nem merül ki annyiban, hogy DPS és HP növelés, itt bizony mindenre figyelni kell – van olyan fegyver, vagy ruházat ami rengeteg bónuszt ad alapértékeinkhez, de fejlesztés nélkül mit sem ér és bizony ezek rengeteg manát emésztenek.

Rátérnék a játék egyik legkiemelkedőbb részére – az online módra! Alapvetően ugyanazok a szabályok érvényesek, minden ugyanúgy zajlik, kivéve, hogy többen indulunk neki egy adott pályának vagy kihívásnak. Ez így elsőnek úgy hangzik, mint egy kellemes opció a játékban, de le kell törnöm azokat, akik egyedül szeretnének a kihívásokkal szembenézni! Ez a funkció egy szerepet tölt be – a kötelező opciót. Mondom ezt azért, mert a későbbi pályákon szinte lehetetlen egyedül végigmenni. Az online mód erőssége, hogy a legjobb karakterek együttes erővel védjék a kristályokat, különböző kasztok betöltik szépen a szerepüket a pályán, ilyenkor teljesedik ki a játék igazán! Persze azért ne gondolkozzunk ennyire egyszerűen, a játék alkotói gondoltak arra is, ha esetleg többen vágunk neki a küldetésnek – ilyenkor sokkal nehezebbek lesznek a pályák, tehát a balanszolták szépen az online részt. Ez nálam jó pont.

Röviden ennyi a játékmenetről. A videókból és a demóból bárki eldöntheti, kell-e neki ez a fajta szórakozás.

A grafikáról és a hangokról még pár szót azért szólnék. Ahogy már az elején is írtam, indie műről beszélünk, ám ez nem igazán látszódik meg rajta. Az Unreal technológia egyszerűen fenomenálisan ki van használva – olyan színekkel találkozunk folyamatosan, hogy sírunk a gyönyörtől. A karakterek is remekül ki vannak dolgozva. Adva van a mesebeli világ, ami valóban szép – az átvezető is gyönyörű, habár szinte csak állóképekből van összerakva.

A zene és a hang is perfekt. A hangokra talán nem kell akkora figyelmet fordítani, viszont a zenére már annál inkább. Egyszerűen fülbemászóak egytől egyig, teljesen illeszkednek a játék hangulatához, képi világához. Komolyan mondom néha még a menüt is csak hagyom állni, mert a zenéje mesebeli élettel tölti meg a szobát!
A jövő

A játék nem merül ki ennyiben – a jövőben nagyon sok minden várható hozzá. Sajnos a PC verzió nagyon elhúzott, ott havi szinten jönnek ki új kosztümök és DLC pályák, sőt azóta ők már kaptak új kasztokat is. Mi, PlayStation 3 tulajok kicsit hátrébb kullogunk, de a remény nincs veszve. Már bejelentették a Quest for the Lost Eternia Shards DLC-t, sőt amerikában már ki is jött ennek az első része a Mistymire Forest DLC (friss információ, hogy Európában a napokban jelent meg, ráadásul a késés miatt ingyen kínálják!). Új pályák, új kihívások, új loot-ok, új zenék, új ellenségek, stb. Tehát nagyon nincs elhanyagolva a cím, mellesleg a DLC-k tartalma legalább olyan, ha nem jobb minőségű, mint az eredeti anyag.

De az érdekességeknek itt még nincs vége! Anno egy sajtónyilatkozatban kijelentették a fejlesztők, hogy céljuk, hogy hamarosan egy vonalba hozzák a platformokat és együtt tudjanak játszani a PC, PlayStation 3, Android és iPhone tulajok! A vállalkozó szellemű játékosok meg már javában gyártják az egyedi tartalmakat PC-n, hisz ott már egy Development Kit csomag is elérhető, ráadásul ingyen.
A Dungeon Defenders lenyűgöző minden tekintetében! Gyönyörű mesebeli látványvilággal párosul egy olyan stílus, amit korábban még nem láttunk. Megfelelő kihívásai és hosszú szavatossága miatt sok kellemes órát tudunk vele átélni. Kijelenthetem, hogy bizony nálam megkapta a 2011-es év legjobb letölthető játéka címet és örülök, hogy végre valaki mert kockáztatni egy új stílust és nem ragadt le a tucatjátékok szintjén. Mindenkinek csak ajánlani tudom, aki kicsit már unja a szürke hétköznapokat a konzolipar „nagy” játékai között.

Fejlesztő / Kiadó: Trendy Entartainment
Megjelenés: 2011.11.18. (USA), 2011.12.21. (EU)
Ár: $14.99/£7.99/€9.99
Játékosok száma: Single – 1, Multi – 4
Kép: 720p
Hang: DD 5.1
3D támogatás: van
Move támogatás: van
Demo: van
Méret: 1382 MB
Web: Dungeon Defenders hivatalos oldal
PSN feltöltő kártya: Platinum Shop
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
12. shadow87hun  intruder
2012.02.27. 10:44:02
LV2
valahogy engem sem :/ valami hasonlót alkothatnának ps-re imint pl a fable, azt adnám
"You're a legend in the eyes of those who live...
2012.02.22. 17:37:07
LV21
Engem a demo/trial nem fogott meg :(
10. noozi  PlayStation.Community tag
2012.02.22. 09:21:27
LV17
az első játék lesz amit a magyar psn ről szeretnék megvenni :)
PSN ID; No_Ozi_
2012.02.21. 21:15:18
LV1
Aki élni akar az ne vegye meg :D én decemberben majdnem 500 órát beletoltam. Eléggé no lifer voltam, most sikerült "leraknom" :) De néha még belekukkantok. Én PC-n toltam/tolom,de folyamatosan jön ki rá tényleg minden, nem hagyják a játékost nyugodni :) valamivel mindig visszacsábítanak.
8. Lotar  PlayStation.Community tag
2012.02.20. 20:13:11
LV17
Beszerzendő db .
psn/sen id: pcpmate
7. REWEN87hu  PlayStation.Community tag
2012.02.17. 12:54:46
LV8
nagyon jó a játék megéri megvenni és Single 2 is lehet játszani az biztos mert én próbáltam ha valaki azt kedveli
PS3 ID: rewen87hu ps4 id: vsanya87
6. atesz11  PlayStation.Community tag
2012.02.16. 22:17:07
LV22
Vigyétek és vegyétek!!
PSN ID : atesz11
5. sny  The Universal Migrator
2012.02.16. 20:40:04
LV7
Nagyon jó a cucc, főleg, ha ismerősökkel játszod (mint minden co-op game). Én is csak ajánlani tudom.
PSN ID: sny83
4. GOWTR4N3  PlayStation.Community tag
2012.02.16. 19:07:08
LV3
Az online része borzalom, 10-ből 9x a you were kicked felíratot kapom a pofámba, így inkább elkezdtem egyedül játszani, simán lenyomható az összes story pálya insanen (egyedül a summit a nehéz, de teljesíthető), csak pár cselendzshez kell több ember, ott meg inkább én hostoltam. Ettől függetlenül simán bekerült a favoritok közé, lassan 3 hete nem is toltam mást. :D
3. zoba
2012.02.16. 18:28:04
LV4
meg van nekem steamen aki pc-n is szeretne játszani az vegyen fel

ZobaHUN

hátha van vki pc-s itt ::)
some say the world will end in fire
2. Zweistein  PlayStation.Community tag
2012.02.16. 17:10:23
LV3
Nagyon jó játék:D Elég sokáig játszottunk vele tesómmal, de már egy ideje nem volt kedvem folytatni.
1. wooltur  PlayStation.Community tag
2012.02.16. 16:02:13
LV16
Jó kis játék, co-op-ban élvezetes nagyon. Csak sajna én hamar megúntam.
R.I.P. Brúnó :-(
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Monkey King: Hero is Back (PS4, PSN)
2019.10.21. 20:26 PlayStation Network
5 hozzászólás
Szerző: martin
Égi rangra emelkedett, de szíve nem elégedett; majd egyenlő lett az éggel, de nem nyugszik meg békével.
Whipseey and the Lost Atlas (PS4, PSN)
2019.10.21. 16:26 PSC egyperces
0 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Rózsaszín szemesostoros.
Yakuza 3 Remastered (PS4, PSN)
2019.10.19. 19:25 Kedvcsináló
7 hozzászólás
Szerző: Sanada
A sárkány hanyatlása.
Vacation Simulator (PS4, PSVR, PSN)
2019.10.19. 17:07 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: Angyalkus
Napfény járja át a szívem újra / Csak egy szál VR-t hoztam el az útra
Frostpunk: Console Edition (PS4, PSN)
2019.10.18. 08:11 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: HTB
Jégvarázs.
Kotodama: The 7 Mysteries of Fujisawa (PS4, PSN)
2019.10.16. 19:27 PSC egyperces
2 hozzászólás
Szerző: ColdHand
A női lélek lecsupaszításának művészete.
Contra: Rogue Corps (PS4, PSN)
2019.10.16. 12:08 PlayStation Network
8 hozzászólás
Szerző: MrZ
A furcsán öregedő katonák.
River City Girls (PS4, PSN)
2019.10.16. 11:50 PlayStation Network
2 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Ebben a városban még Kunio-kun nőjével sem érdemes b@szakodni!
TOM CLANCY'S GHOST RECON: BREAKPOINT (PS4)
2019.10.13. 21:43 Játékteszt
10 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Eltörött a mécses.
WARHAMMER: CHAOSBANE (PS4)
2019.10.12. 12:51 Játékteszt
5 hozzászólás
Szerző: Sanada
Tegyél rendet csatabárddal!