PlayStation.Community

2012.02.13. 10:13 Játékteszt
29 hozzászólás
Szerző: HTB
Értékeld a cikket!
Ganxta Csápee és a Kartell.

Folytatódik a 2007-ben útjára indított történet szerelemről, megváltásról, bűntudatról és csápokról (ez akár egy hentai beharangozója is lehetne). A The Darkness első része ugyan nem volt az a kifejezett sikerjáték, mégis egy szilárd követő bázist tudhat magáénak – nos, az ő imáik meghallgattatásra találtak, itt a folytatás, lehet fenni a karmokat és felkészülni egy őrületes, trash-horrorok hangulatát idéző 5-7 órás, véráztatta, fekete humort sem mellőző nagykalandra. Ha téged is végtelen szomorúsággal töltött el, hogy a nagydolgod végzése közben tartott hangos Necronomicon felolvasóest nem vezetett eredményre és a túlvilági szörnyek, nos, a túlvilágon maradtak, bújj a maffia vezér Jackie Estacado bőrébe, akit újfent megszállt a Sötétség!

Jackie története két évvel az első epizód után folytatódik; ha nem ismernéd az első rész eseményeit, a játék által nagyvonalúan felajánlott előzőleg a Darkness-ben opciót választva se lesz halvány lila gőzöd arról, hogy ki-hol-merre-miért, de a Wikipediát átböngészve már szilárd alapokra építve indulhatsz neki a folytatás végigküzdésének.
Egy éttermi rajtaütés következtében az élet és halál között lebegő Jackie újra a Sötétség gazdateste lesz, így régi-új erejével felvértezve indul neki felderíteni a támadás mögött állók ki- és hollétét, hogy aztán a hataloméhes, megalomániás, sportszerűtlen eszközöktől vissza nem riadó új főellenség, Victor (…tisztára, mint a való életben…) vezette titokzatos Testvériség történetére tegyen pont(pontpont)ot, és megváltsa hőn szeretett Jenny-je lelkét. A történetmesélést olykor egy alternatív valóság eseményei kavarják fel; egy elmegyógyintézetben ébredve kamillázunk, hogy az elmúlt idő történései valóságosak-e, vagy nem többek pusztán egy tudathasadásos őrült elméjének szüleményénél.
Ezt a beteg, kettős hangulatot erősíti a játék audio-vizualitása is. A képregényes gyökerek előtti tisztelgésképpen a The Darkness II a videojáték kultúrába 1999-ben berobbant (Jet Set Radio, valaki?) cel-shading technológiát alkalmazza. Mintha kézzel alkotott képkockák kelnének életre előttünk, csak a szövegbuborékok hiányoznak az interaktív képregény érzéshez. Senkit ne tévesszen azonban meg ez a rajzolt stílus, a The Darkness II az utóbbi idők egyik legbrutálisabb játéka.
Első szemszögből végigszenvedett keresztre feszítés, vas szűzben bújócskázás, szakadozó és repkedő testrészek, kettéhasított, lefejezett és még millióféleképpen megcsonkított ellenségek tanúskodnak arról, hogy a szoftver bizony nem a tízes éveik elején járó gamereknek készült. Nem nevezném a játékban alkalmazott erőszakot öncélúnak vagy zavarónak, pont annyira indokolt, mint a már említett trash-horrorokban: önmagának és a stílusnak állít egyfajta morbid paródiát, de kétségkívül elkél egy gyomor és egy bizonyos mentalitás a képernyőn látottak megemésztéséhez. A helyszínek is a fenti zsáner kliséinek megfelelően alakulnak: elhagyatott vidámpark és kastély, egy temető, bordélyház és megannyi a műfaj szellemiségébe vágó színtér vár arra, hogy vérvörösre fessük rosszakaróink belsőségeivel.
Hangok terén a zenék ugyan semmi extrát nem nyújtanak, végig a háttérben tudnak maradni, ezt azonban kifejezetten előnyként éltem meg, mivel a szinkronhangok kiválóan sikeredtek. Családunk tagjainak a tájszólása tökéletesen visszaadja a maffiasztereotípiát, a Faith No More modern tánczenét játszó együttes frontembere, Mike Patton által életre hívott Sötétség hol bosszúéhesen, hol kétségbeesetten vernyákoló hangjától pedig a szőr feláll az ember hátán. A legtutibb azonban lemaradt: a minket folyamatosan Monkey-nak becézgető, Union Jackbe csomagolt, idézett kispajtásunk brit gettóakcentusa, sipákolása nem egyszer nevettetett meg, valamint a dadogó okkultista segédünk, Johnny Powell (aki szerintem egy amfetaminfüggő bölcsész vagy efféle) jajveszékelése is a debil humort erősíti.
Nem esett szó a játékmenetről – pótoljuk a hiányosságokat, mivel talán ez a leginkább nem hétköznapi része a játéknak. Alapjáraton a The Darkness II egy első személyű lövölde (az első részhez képest jóval akcióorientáltabb). Ezt azonban árnyalja a fejlesztők által Quad-wieldingként aposztrofált szisztéma. Míg egy mezei FPS-ben az emberfiának a nyáltermelése már attól megcsappan, ha egyszerre kettő pusztító eszközzel osztogathatja a fejeseket, a Darkness-ben ez a szám hatványozódik. A maradék kettő azonban nem klasszikus értelemben vett fegyver, hanem két vérszomjas csáp. A bal oldali a tereptárgyak és ellenségeink megragadására, elhajigálására, a jobb oldali pedig vad hadonászásra, csonkolásra szolgál. Legyengített ellenfeleinket megragadva brutálisabbnál-brutálisabb kivégzésekkel jutalmaz minket a program, melyeknek az aztaaa faktoron túlmutatóan gyakorlati hasznuk is van.
A The Darkness II ugyanis szerepjátékos elemeket is visel magán: négy szerteágazó képesség-fa gondoskodik hősünk emberesedéséről. A szükséges tapasztalati pontokat a néha már abszurditásba hajló vérengzéssel lehet sokszorozni: míg egy sima killért 10XP üti markunkat, egy látványosabb mészárlásért ennek öt-hatszorosát is bezsebelhetjük. A talent fákból kettő fegyvereinket erősíti (a Sötétség erejével felerősíthetjük lőszereinket, több lőszert hurcolászhatunk magunkkal, stb.), a másik kettővel pedig a misztikusabb képességeinket tápolhatjuk: fogyóban a lőszer vagy az életerő? A megfelelő kivégzés végrehajtásával gondoskodhatunk az utánpótlásról. Persze, olykor-olykor találhatunk a pályán elszórt lőszeresládákat, de koránt sem elegendőek muníciónk maxon tartásához. Életerőnket is visszaállíthatjuk az elhullott ellenségek szívének elfogyasztásával, azonban sajnos az irányítás itt már nem brillírozik, ugyanis a földön heverő fegyverek felkapása és az éltető szívek megkajálása ugyanazon gomb segítségével történik; képzelheted, mekkora anyázásokat generál, amikor a rád támadó ellenséghullám utolsó katonája csinál ki, mert a HP töltés helyett mondjuk egy majdnem üres shotgunt kapsz fel.
Ezt az apróságot leszámítva azonban a harc roppant szórakoztatóra sikeredett. A képességek között újfent megtalálható a mindenkit magába szippantó fekete lyuk, de egy zöld trutyival paralizálhatjuk ellenségeinket, impünket pedig hozzávághatjuk bárkihez, hogy apró cafatokra tépje nekünk. Csápunk segítségével kikaphatjuk a gaz enömik kezéből a fegyvert (ez a trükk ellenünk is működik, hisz az egyik ellenség egy furcsa energialasszóval csapkodja kezeinket és valagunkat) – szóval a változatosság adva van, rajtunk áll, hogyan élünk a lehetőségekkel.

Mivel hősünk a Sötétség helytartója, értelemszerűen a fény lesz az egyik legnagyobb ellenségünk. Ilyenkor nem tudjuk okkult erőinket használni és látásunk is elhomályosodik; tisztában van ezzel az oppozíció is, a leghúzósabb csatákban általában a fényforrás kiiktatása lesz elsődleges feladatunk! Különösen mókás ez, amikor meggyengült látásunkkal egy-egy fejlámpás elemet kell kiiktatnunk az életünkre törő seregekből… mely sereg nem sikerült túl okosra, de a ránk zúdított torzszülöttek mennyisége kárpótolja gyengécske észjátékukat, fenntartva a pörgős, véget szinte soha nem érő akciót, melyeket csak a bugyuta főellenségek törnek meg a maguk 3-5 perces szegmenseikkel.
További hiányossága a programnak a gyengécske szavatosság, ezért is voltam „kénytelen” levonni egy pontot a kezdeti ítéletemből. Az egyszemélyes kampányon legnehezebb fokozaton 6 óra alatt végig lehet vágtázni (a szokásos pokémonkodás sem tolja ezt ki: a Darkness-ben Sötét Relikviákat kell megszerezni mind a pályákon, gyakorlati hasznuk kimerül egy tetemesebb XP mennyiségben). A New Game+ sem segít ezen, egyszerűen semmi sem motiválja a játékost (a trófeákon kívül, persze) egy újbóli végigjátszásra. Ugyan van egy négyszemélyes, négy eltérő karaktert felsorakoztató Vendetta névre keresztelt multiplayer opció is, mely a sztori mód eseményeivel párhuzamosan zajlik, de ez egy maximum két órás elfoglaltságot nyújtó fantáziátlan valami lett.
Mit lehetne még mondani? Ha szereted a nem hétköznapi shootereket, a fekete humort, a régi exploitation filmek hangulatát, és le tudod nyelni azt az igencsak savanyú békát, hogy két-három nap alatt mindent láthatsz, amit a játék kínál, ne habozz! Azonban ha tartalmasabb szórakozásra vágysz, a The Darkness II sajnos nem a te embered. Pedig lehetett volna.

(A szoftvert partnerünk, a CNG.hu impjei szállították le tesztelésre. Köszönjük impek! Megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop online és offline üzleteiben, fémdobozos verzióban is!)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
29. HUNFRE  PlayStation.Community tag
2012.03.03. 11:30:04
LV4
Nagyon nagy játék! 8-9 pontot megérdemel! nagyszerű létt!
PS4 ID: HUNFre576
28. Adept
2012.03.02. 13:32:59
LV1
Az első részhez képest a demo akkora fikának tűnt, hogy esélyt sem adok neki. De a teszt tetszett!
2012.02.25. 02:17:57
LV2
Hát durva visszalépés az első részhez képest pedig asszem eltelt vagy 4-5év...
Az elemlámpás parasztoktól meg rosszul voltam...
A korbácsosoktól is...
26. Lucifer  PlayStation.Community tag
2012.02.18. 17:55:42
LV2
Fúha,denagyon nem tetszik,már dobom is a kukába a demót,ez aztán messze nem az én világom,köszönöm szépen.
halott vagyok és fényhozó
25. wooltur  PlayStation.Community tag
2012.02.17. 12:07:20
LV16
Nekem a demo eladta a cuccot, nem is baj, h rövid, így az új Silent Hill-ig letolom kényelmesen+platina azt be is cserélem rá. :]
R.I.P. Brúnó :-(
24. WoodooKilla  PlayStation.Community tag
2012.02.16. 19:21:29
LV10
A videó kilóra megvett, a képek kevésbé :(
"Alea iacta est"
2012.02.15. 11:45:34
LV1
A képregényes megvalósítást is negatívumba tettem volna... Rendben hogy képregény alapján készült a játék....De az első rész sötét látványvilága sokat dobott a hangulaton...Ez ebben a részben ezzel a színes mázos cell shaded szaral elszállt....
Csalódás az 1.-höz képest...
22. Lara  beauty junkie
2012.02.14. 21:45:43
LV26
rohadt jó teszt lett.
igazi "aztaaa" kategória. ;D
örülök, hogy HTB tesztelte, kihozta a frankót a játékból.
függetlenül attól, hogy rövid mindenképp nyomatom majd. sőt, én kifejezetten örülök, hogy nem FF13 volumenű játék lett. mert annyi game van amibe belekezdtem és sokszor annyira kedvtelen vagyok, hogy mivel is játsszak illetve ne játsszak, hogy egy 6 órás menet pont elég nekem.
21. Greg-T  Kitiltott felhasználó
2012.02.14. 21:08:39
LV2
Pedig a borító k*vajó.
20. RAIKOH  PlayStation.Community tag
2012.02.14. 16:30:44
LV5
Valahogy elvesztette az első rész varázsát, a demó alapján . De Patton miatt tuti beszerzem olcsón, majd..
PSN ID: PITYUKA , XBL ID: SOULREAVERAZIEL
2012.02.13. 23:16:18
LV21
Amint olcsóbb lesz beszerzem :D
18. bundas01  Hivatásos Troll
2012.02.13. 22:37:15
LV20
Az elsőt hamar abbahagytam, de ez eléggé bejön.
Na ez is egy m.f.,színtén nagy a pofája:D
17. Sakamoto_14  A bölcs
2012.02.13. 18:51:04
LV20
Ha pénzes ember lennék, a demó alapján nekem már el is adták volna a játékot. Továbbra is szívesen kipróbálnám, de mostanában nem hinném, hogy játékra költök.
16. edWood  PlayStation.Community tag
2012.02.13. 18:30:22
LV6
7 pont? Jó, hogy nem rendeltem elő. Majd megveszem, ha kicsit lejjebb csúszik az ára. Bár a demo ütött.
Én vagyok a romlottság manifesztálódása!
15. pdw  ist krieg!
2012.02.13. 17:55:48
LV11
Hat nemtom, en az elsot se birtam 1 oranal tovabb (el is adtam gyorsba, szerencsere zavvi-rol volt igy nullszaldora kijott :D), a masodik demoja is fos volt. Ugrojunk inkabb...
14. Duke  Szerkesztő
2012.02.13. 16:31:31
LV10
nekem a demó nagyon tetszett, első rész is kedvenc, szóval biztosan nem marad ki.
13. vbalazs  PlayStation.Community tag
2012.02.13. 16:11:45
LV3
Nekem tetszik a játék, nem bántam meg hogy megvettem. Igaz, hogy nagyon kiemelkedőt nem nyújt de 1 hónap masszív Skyrim után nem is vágytam másra csak egy kis brutál lövöldére :)
12. ColdHand  Szerkesztő
2012.02.13. 14:57:06
LV22
Kimarad. De az első részt újra be kellene szerezni.
Nem én írom a szabályokat. Én csak kitalálom őket!
11. barnoca  PlayStation.Community tag
2012.02.13. 14:14:13
LV18
Mike Patton miatt be kéne majd szerezni.
10. Mark  PlayStation.Community tag
2012.02.13. 14:14:11
LV4
Válasz 9. Zangetsu üzenetére:
Nekem külön tetszik, h azzal csinálták.
Demon Lord / Dark King
9. Zangetsu  PlayStation.Community tag
2012.02.13. 13:54:55
LV5
Sajnos ez nálam ki fog maradni, mert a cel shaded grafikától kiráz a hideg.
8. EmpiHUN  Driftrocker/BF Veterán
2012.02.13. 13:54:15
LV13
Na ez most nem jött be, de a tesztet köszönöm! :)
A Birodalom örök!... khm.. Hupsz!
7. SteveY  the gunner
2012.02.13. 12:38:24
LV22
Válasz 5. leslie21 üzenetére:
Én is így vagyok vele.
Kedvellek öreg, de bántani foglak!
6. Balee  Devil's Advocate
2012.02.13. 11:49:57
LV12
Tegnap fejeztem be, sajnos alulmúlta a várakozásaimat, olyan jó kis középszerű a játék. Ma befejeztem a coop kampányt, még egy végigvitel és megvan a platina.
5. leslie21  PlayStation.Community tag
2012.02.13. 11:21:52
LV11
Majd egyszer, "occsón" kategória!
4. beiz  PlayStation.Community tag
2012.02.13. 11:00:28
LV1
csak szerintem nulla a grafika? vagy ez valami style, amit nem értékelek kellően? :) olyan ezredfordulós hangulata van ezeknek a képeknek. 2012-őt írunk vagy mifene...
3. Drivolis  Felséges Úrnő
2012.02.13. 10:49:16
LV23
Hát ez nagyon más lett... o_O
(⌐■_■)--︻╦╤─ - - - (╥﹏╥) ladyv89
2. PSti  PlayStation.Community tag
2012.02.13. 10:44:21
LV5
Vártam, de már a demó is csalódás, talán majd egyszer.
1. soliduss  A Krónikás
2012.02.13. 10:23:12
LV25
Hasonlóan vélekedek én is a játékról. Sajnos a mai gazdasági helyzetben az ilyen 7 pontos játékokra csak később jut csak pénz....
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
THE DARKNESS II
2K Games
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Átlagos
Zene / Hang:
Kiemelkedő
Hangulat:
Kiemelkedő
7/10
Pozitívum
Érdekes történetvezetés, kimagasló szinkronhangok, fekete humor, képregényes megjelenítés, betegesen szórakoztató akció
Negatívum
Olykor káoszba fulladó irányítás, rövid, tipikusan egy végigjátszás után kifulladó játék, középszerű bossfightok

MARTIN BELESZÓL
Az első nagy finomság volt, ezt is beszippantom, amint engedi a családi kassza.