.
 

PlayStation.Community

2011.12.16. 15:30 Kedvcsináló
67 hozzászólás
Szerző: martin
Értékeld a cikket!
Fish, chips, cup o' tea, bad food, worse weather, Mary-f**king-Poppins... London!

A természetes vörös, loknis hajú, 20 év körüli, feltűnően csinos légkísérő kockás szoknyácskában, derekán megcsomózott fehér blúzban, fekete térdharisnyában, és elegáns angol iskoláslány cipőben, de négykézláb, mint egy kecses puma közeledett felém a repülőgép széksorai között húzódó szőnyegsávon. Smaragdszín szemeit igézően vetette rám a sejtelmesen gomolygó szárazjég-füstben. Telt ajkait vizslatva láttam, hogy beszél hozzám valamit, de hangját csak nagyon távolról hallottam… aztán ahogy közelebb ért, mondandója eljutott az agyamig: „Uram, kérem állítsa függőlegesbe széke támláját, rövidesen leszállunk Londonban.”
A kellemes álom egy pillanat alatt foszlott szét. Az 50-körüli, kissé zilált frizurájú, alul finoman molett, felül viszont mosolygós stewardess asszonyság, akinél nem tudtam eldönteni, hogy arca a megszaladt pirosítótól, vagy simán csak a vérbőségtől színeződött el, kedvesen zökkentett vissza a valóságba. Mindjárt megérkezem az angol fővárosba, hogy a Konzol Magazin és a PlayStation.Community kiküldött tudósítójaként megtekinthessem és kipróbáljam a Sony Computer Entertainment – jelen állás szerint – Japánban most 2011. december 17-én, Európában pedig 2012 februárjában debütáló vadiúj kézi konzolját, a PlayStation Vita-t!
Utazni jó dolog, főleg, ha az ember kiküldetésben jár és valami frankó és izgalmas videojátékos újdonságot láthat. London nincs is túl messze, talán ha 2 órás a repülőút, a járulékos utazási idő viszont akármit csinálsz, vagy plusz 5 óra.
Ferihegy – oh bocsánat, a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér – a magyar főváros peremén helyezkedik el, és talán nem túlzás azt mondani, hogy mindentől messze van. Gépem, a menetrendszerinti Malév járat reggel 6:50-kor száll fel, így 4:30-kor kelek, bele a nagy büdös pesti novemberi hajnalba. Tök sötét, köd, pára, fagypont körüli hőmérséklet. Buszozás kizárva, így egy korábbi, jól bejáratott módszerre építve kocsival megyek ki a reptérre, végig a totálisan néptelen, Silent Hill-szerű városon. Az őrzött parkoló is majdnem üres, magabiztosan zárom le az autót a terminál közelében és köszönök el tőle: „Este találkozunk!”
Az aulában a hajnali időpont ellenére jó pár ember tolong. A londoni géphez három sorban állnak a madarak, én kiváló érzékkel odaröppenek a legrövidebbhez… hogy lássam, a sor nem véletlenül olyan rövid. Három arab-forma fiatalember pöröl a check-in pultnál, mintha tevére alkudnának Isztambulban, és bár pontosan nem értem, mi a móka tárgya, azt látom, hogy a kisasszony homloka a pultban mintha már gyöngyözne. Megadóan libbenek egy sorral tovább. Odafelé is, vissza is a gép hátuljába, az utolsó sorba kérek helyet (tudom, itt halnék meg először, de legalább nem ül mögöttem senki), és 5 perc múlva már birtokon beül találom magam – azaz csak találnám, mert még jön az általam csak „porig alázásnak” hívott beléptetés-ellenőrzés.
Kabát, táska levesz, műanyag kosárba berak, futószalagra feltesz. Látom, ahogy előttem egy keleti illetőségű hölgy – feje kendőbe burkolva, rajta kb. 8 réteg ruha – percekig vetkőzik, majd a határőr szigorú utasítására még a cipőjét is leveszi, hogy kivillanjon viseletes fehér(es) frottírzoknija. Három fémdetektor kapu, kettőnél férfi, egynél nő áll egyenruhában. A féligjóbőr csajt választom. Nézek a szemébe, ő az enyémbe. Játszunk, van időnk. Leveteti a pulóverem, sálam, sapkám, övem (gatya segg alá csúszik). Mosolyogva bontom a cuccom, aztán ártatlanul megkérdezem: levegyek ezeken túl még valamit? Ő is mosolyog: nem, nem kell. Sőt, a cipő is maradhat. Ennek örülök: nem lett volna kedvem zokniban végigcsattogni ott a koszban. A gyomrom veszettül korog, így a büfében kinézek magamnak egy előre gyártott szendvicset, amit az 1300 forintos árat látva úgy dobok el, mint a forró cipót. Kajára sosem sajnálom a pénzt, na de ezerhárom egy zsömléért? Majd kint eszem.
A gépen az út eseménymentes. Minden hely elkelt, van egy kis nyomorgás, egyedül az utolsó sorban, pont ahol ülök, szabad mellettem két hely. Ezt most megcsíptem! Londonig kényelmesen elterülök a 3 széken, elfogyasztom a felszolgált mini-szendvicset és a szigorúan 2 deciliter kólát, majd a hajnali kelésnek hála elszundikálok. Ködöt látok és egy igéző vörös ördögöt…
Ó, a ködös Albion! Hát nem is ködös, gyönyörűen süt a nap, Londonban kora őszi idő vár. Felpattanok a vonatra, aztán egy buszra, és célba veszem a belvárost, ahol a központi helyen fekvő Piccadilly Circus kereszteződéséből nyíló egyik úton, a brit Burberry divatház patinás, The Old Burberry Building nevű épületében már vár a PlayStation Vita!
(Piccadilly Circus - ködmentesítve)

Bár jómagam minden egyes alkalmat megragadok rá, hogy online fórumokon (ami a PSC-t jelenti) elmondjam, a PlayStation Vita teljesen másként megálmodott handheld konzol, mint azt nagyon sokan gondolják, nyilvánvalóan addig a legtöbben nem képesek megérteni, hogy ez mit jelent pontosan, ameddig kezükben nem tartották a masinát. Engedelmetekkel a technikai adatok ismertetésétől most eltekintenék: egyfelől azért, mert megjelenés környékén úgyis közlünk majd részletes hardverismertetőt, másfelől azért, mert sok minden még nem nyerte el végleges formáját a géppel kapcsolatban. A japán premier után szinte 100%, hogy az SCE összegyűjti majd a felhasználói feedbackeket, hogy aztán jövő év tavaszára ott változtasson a részleteken, ahol szükséges.
Fontos ugyanakkor elmondani, sőt nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a PlayStation Vita nem a PSP2! A játékosok egy jelentős rétege mégis így tekint a gépre, és abban a tévhitben leledzik, hogy az új kézi konzol majd egy „jobb és erősebb” PSP lesz. Nem lesz az, mint ahogy a Playstation 3 sem egy „erősebb PS2” lett. Ez a gép egy teljesen más dimenzió, és ha a Vitáról beszélünk, szerintem a legfontosabb, hogy ezzel a ténnyel tisztában legyünk.
(Burberry Building - itt az új divat)

Amikor a PS3 piacra került, kvázi 5 évvel ezelőtt, egy jobb HD-Ready (nem a Full HD!) plazmatévé 1 millió forint fölött mozgott. Emlékszem, azzal voltak tele a fórumok, hogy a gémerek kijelentették: nekik bizony soha nem kell a nagyfelbontás, ők a hagyományos SD tévéiken is tökéletesen ki tudják használni a gépet. Aztán ahogy teltek az évek, a béka feneke alá estek a készülékárak, és már a 87 éves nagyapám is méteres LCD-n nézi a retro-westernfilmeket, szépen belátta mindenki, hogy a HDTV elengedhetetlen kellék a minőségi PS3-azáshoz. Ugyanez volt a Blu-ray médiummal is: nehezen tudtuk elképzelni, hogy a minek kéne a DVD-nél jobb és nagyobb tárkapacitású formátum, de amikor a frissen vásárolt hádétévéinken megláttuk az első nagyfelbontású filmeket, és a HD mozik hozzáférhető árúvá váltak, egyre többen lelkesen cserélték le gyűjteményüket Blu-ray lemezekre. Aztán kiderült, a Blu-ray jó szolgálatot tesz a fejlesztőknek is, hisz általa tetemes mennyiségű játékadatot képesek a lemezre pakolni, jócskán túlszárnyalva ezzel a DVD9-es szoftverek lehetőségeit. De említhetném a PS3 sztereoszkópikus 3D funkcióját, ami még csak most kezd el igazán elterjedni, és nyilván látni kell ahhoz, hogy meggyőző legyen, meg több más dolgot is, amivel a Sony előremutató módon, a piaci igényeket nem visszafelé kiszolgálva, hanem mintegy megelőzve rukkolt elő.
Ugyanilyen előremutató, ugyanebben a japán technokrata felfogásban fogant konzol a Vita is. Nincs ebben semmi meglepő: a japán szórakoztató elektronikai termékeket gyártó óriások mindig is erről voltak híresek.
(PlayStation Vita - svájci bicska)

A PlayStation Vita Event 2011 ama napján, amire én is meghívást kaptam, kizárólag a gémer média európai munkatársai vehettek részt. Magyarországot egyedül képviseltem a csapatokban érkező francia, német és lengyel kollégák mellett. Mielőtt a játékok kipróbálásába kezdtem volna, egy csendesebb, sötétebb sarokba félrevonulva kezelésbe vettem egy Vitát, hogy olyan részletekbe is belenézhessek, amiket nem tártak közszemlére.
Első körben, ami a legfontosabb megemlítendő dolog a Vitánál, hogy a konzol mérete nagyobb, mint azt vártam. Két markomba fogva valamivel kényelmesebb volt tartani, mint a PSP-t, és a két analóg karra helyezve hüvelykujjaimat azok pont jó helyre estek, így azt gondolom, ha gyerekkézben nem is, de egy felnőtt ember keze talán lassabban fárad majd el játék közben, mint a PSP-nél. A méretnövekedés ellenére a gép meglepően könnyű, bár gyanítom, hogy a kiállított „fejlesztői” hardverek (aljukon méretes matrica „forgalomba nem hozható” kitétellel!) nem a beépített akksiról kapták a feszültséget, hanem az alulra csatlakoztatott adatkábelről. Ez utóbbit ugyan leellenőrizni nem tudtam, mindenesetre egy biztosnak tűnik: a Vita mind fogásra, mind kézben tartásra kényelmes készülék.
Az SCE már a Vita bejelentésekor kiemelten hangsúlyozta, hogy az új masina nem csak játékgép, hanem egyben „társasági” kapcsolattartó és szórakoztató eszköz is lesz. Ennek megfelelően – bár e nélkül is használható, kérdés mennyire hatásosan – a Vita lételeme a netes kapcsolat, 3G-vel vagy wi-fi hálózaton keresztül. A Vitán teljes értékű Twitter, Flickr és Facebook alkalmazások futtathatók, emellett pedig egy igen jónak tűnő – a PSC-t és a Konzol honlapját villámgyorsan behozta – netes böngészőt is kapott, mely a mobil internetezés minden előnyét tálcán nyújtja. Emellett a „társasági élet” témakörében nagyon fontos szerepet kap – a játékon túl – a gép első és hátsó felületén levő kamera, melyekkel fotózás, videorögzítés, és online video-chat is végezhető – olyan eszközök, melyek a modern mobil szociális élet elengedhetetlen kellékei. Mind a zenehallgatás, mind a videózás kiválóan működik a konzolon: előbbi a szokásos magas minőségben, utóbbi a mobileszközös filmnézés egy magasabb kategóriáját biztosítva a pengeéles, már élvezhető méretű képernyőnek köszönhetően.
A netkapcsolatnak hála a fenti kategóriákban minden pillanatban naprakészek lehetnek a Vita tulajdonosok, azaz a készülékkel készített anyagokat rögtön feldolgozhatják, továbbküldhetik, megoszthatják, és ugyanígy fogadhatnak vagy böngészhetnek is tartalmakat. A Vita saját trófearendszerének szinkronizálásához (ami hasonló, mint PS3-on) is net kell.
Ezen fenti kérdéskörhöz tartozik még a játékok és a szociális elfoglaltságok tulajdonképpeni kölcsönhatása. A Vita szoftverekből bármely pillanatban, azonnal késlekedés nélkül ki lehet lépni a főmenübe egy pauzára (kipróbáltam, kiváló!), ahol a felhasználó elvégezheti a szükséges teendőit – például csetelhet, megnézhet egy fogadott állományt, üzenetet írhat –, majd visszalépve gond nélkül folytathatja a játékot. Játéka válogatja, hogy egy rövidebb, direkt rövid mobil menetekkel operáló cuccról van-e szó, vagy valami hagyományos, „nekiülős” kalandról, a lényeg az, hogy minden feltűnően felhasználóbarát, könnyen és legfőképpen gyorsan kezelhető, váltogatható.
A Vita képernyője hi-tech érintőképernyő, mely funkcióit, működését, valamint finomságát tekintve (pl. lapozás) engem egy iPhone-ra emlékeztet. A gép hátulja egy igen nagy kiterjedésű „masszírpad”, azaz olyan felület, mint a laptopok alsó-közepén elhelyezkedő kezelőablak.
A különféle szoftverek futtatásához PS Vita memóriakártyákra van szükség. Ezek mérete hivatalosan 4-32GB lehet. A dobozos játékok is ilyen mikrokártyákon érkeznek majd, és ha a PlayStation Networkről húzol le valamit, annak tárolásához is üres adathordozóra lesz szükség.
(PS Vita - nagymenű srác)

Az egyre nagyobb teret hódító okostelefonokat, melyeknek piacán talán most az Apple a nagymenő iPhone készülékeivel, az teszi egyre izgalmasabbá és sikeresebbé a vásárlók körében, hogy „mindent tudnak”, és bár semmit sem tudnak „kifejezetten jól”, de mégis egy készülékben összpontosulnak a mindennaposan használt applikációk. Ez a jövő, ezt megkerülni nem lehet egy mobil hardvergyártónak sem.
A konzol funkcióit illetően a Sony – ha tetszik ez a hardcore őskonzolosnak, ha nem – egyértelműen ezen a friss csapáson indul el a Vitával (a mobiltelefonálás opciójának értelemszerű kihagyásával), amellett, hogy a két analóg karnak, a hagyományos d-padnak, és a klasszikus PlayStation gombkiosztásnak köszönhetően a megszokott videojátékos irányítási formát és játékélményt is megtartja. Ez a fegyvertény mindenképpen a Vita mellett szól, hisz aki már próbálta, pontosan tudja, mik az iPhone-os vagy iPad-es virtuális joystick limitáltságai. Az érintőképernyőre kitalált Angry Birds nyilván kiválóan kezelhető a screen pöckölésével, de aki Street Fighter IV-et akar touch screenen játszani, az maximum imitálni tudja a korrekt kezelést, nem pedig élvezni.
Vedd tényként ugyanakkor azt a megállapítást is, hogy a rendezvényen kiállított Vita játékok MINDEGYIKE valamilyen formában használta az érintőképernyőt, vagy valamilyen egyéb mozgásérzékelős funkciót, mondjuk a giroszkópot (döntögetés)! Ha a kipróbált szoftverek összességét nézem, akkor azt mondom, hogy 10 címből 3 új megjelenés kizárólag a tapizásra épül (pl. Escape Plan), 3 újdonság kiegészítő funkcióként használja azt (pl. Uncharted: Golden Abyss), a maradék 4 game pedig opcionálisan építi be az érintést a hagyományos irányítás mellé (pl. Virtua Tennis).
Erről a fontos részletről bővebben a játékok bemutatásánál tájékozódhatsz. Akkor – játsszunk!

A rendezvényen a következő Vita játékok/szoftverek voltak jelen kipróbálható formában: Super Monkey Ball, Rayman Origins, Little Deviants, LittleBigPlanet, Gravity Rush, SoundShapes, Escape Plan, ModNation Racers, Hustle Kings, Everybody’s Golf, Ridge Racer, FIFA Football, Touch My Katamari, Super Stardust Delta, WipeOut 2048, Virtua Tennis, F1, MotorStorm RC, Resistance: Burning Skies, Reality Fighters, Unit 13, Ultimate Marvel vs. Capcom 3, Michael Jackson: The Experience, Frobisher, T@g, Near, Uncharted: Golden Abyss, Top Darts. A rendelkezésre álló idő – cirka 5 óra – alatt minden egyes szoftvert nem tudtam persze annyira aprólékosan kipróbálni, ahogy szerettem volna (az érdekesebb címeknél volt egy kis sorban állás is sajnos), ezért igyekeztem a magyar videojátékos nagyközönség igényit szem előtt tartva, kedvcsináló jellegűen szelektálni.
Escape Plan

Az Escape Plan az új fejlesztésű Vita-exkluzív címek közül a legjobban érdekelt, ezért ezt próbáltam ki először. A nagyon egyedi, kissé nyomasztó és bizarr, ugyanakkor nagyon jól kinéző, fehér-szürke-fekete látványvilágot használó „monokróm” game stílusát tekintve egy logikai-ügyességi stuff, mely a nagygépes Limbo-hoz hasonlítható. Főszereplője két elég bugyuta lény, Lil és Laarg, akiket a player kombinációs készsége ment meg rendre a haláltól, melyek az egymás után következő „börtönszobákban” várnak rájuk.
A legnagyobb meglepetés számomra az volt, hogy az EP az irányításhoz nem használja az analóg karokat (csak a kamerához), kizárólag az érintőképernyőt és a masszírpadot. A figurát az első képernyőn végighúzott ujjaddal tereled és állítod meg. Ha eléd kerül egy gyilkos akadály, például egy tégla, amiben Lil felbukva halálra töri magát, csak rá kell böknöd a kőre, és az már el is tűnik – szabad az út a kijárathoz. A feladatok egyre nehezednek, pl. a játékos reflexeit megmozgatva. Van olyan szoba, ahol egy szakadékon kell átjutni. Itt két padlórészletet az első képernyőre nyomással befelé, kettőt pedig a hátsó masszirpadra koppintással kifelé kell előhozni, mintegy „térben gondolkodva”.
(Escape Plan - elveszett nyomik börtöne)

Unit 13

A friss bejelentésnek számító Unit 13 egyértelműen a hardcore játékosokhoz szól, de a Vita által speciálisan felzongorázva. Fejlesztője a Zipper, akik igazán értenek a shooterekhez. Egy külső nézetes, kommandós lövölde a kicsike, mely valahol a Syphon Filter, a SOCOM és a Metal Gear Solid között egyensúlyozik. Többféle karakter választható, akikkel többféle módon (frontális tűzharc, lopakodás, sniperkedés, kütyük használata) lehet a tipikusan katonai jellegű küldetéseket abszolválni. Az irányítás hagyományosan analóg karos (ránagyítással és lövéssel a flipper gombokon), viszont a képernyőmenükben az érintőképernyő dominál. A game erős co-op móddal van felvértezve, és érdekes újdonsága lesz az online elérhető „napi misszió” is, mely során folyamatosan új kihívásokat teljesíthetsz.
(Unit 13 - napi katonarutinnal)

Gravity Rush

A GR a tipikusan japán fejlesztésű, abszolút friss Vita-exkluzív címek táborát erősíti, és ehhez mérten elég egyedi, szokatlan is. Világa futurisztikusan retro és ködös, főhőse pedig egy csinos mangalány. A kissé megfoghatatlan, absztrakt látványhoz földöntúli gépzene is dukál, de a lényeg mégis inkább a játékmeneten van, mely teljes egészében a Vita mozgásérzékelését (döntögetés) helyezi előtérbe, a gravitáció manipulálásával, az analógok és a tapis felületek bevonásával. Gyakorlatilag egy hatalmas városban kell külső nézetben mászkálni, azonban a „Merre is van itt a fel és le?” kérdéskör ezúttal nagyon szabadosan értelmezhető. Van benne egy kis küzdelem, egy kis kaland, némi repülés, lebegés, sok falon mászás – az egész olyan hangulatú, mint egy egzotikus rámen leves, amit Tokió valamelyik kapszulaszállójában fogyasztasz el.
(Gravity Rush - japanofil)

Hustle Kings

A már PS3-ról ismert remek biliárdjáték Vita kezeléssel lett bővítve, ami annyit jelent, hogy a dákóval lökni például a mutatóujjaddal lehet, amit határozottan végighúzol az érintőképernyőn – persze a „menetiránynak” megfelelően. Egyáltalán nem feszített tempójának és könnyed stílusának megfelelően a HK kiváló választás a mobiljátékra.
(Hustle Kings - húzogassad', tologassad')

Ridge Racer

Az új RR játék kipróbálásakor egy kicsit volt lehetőségem „menőzni magam” a gép mellé telepített Namco fejlesztőnek, hisz azért nem múlt el nyomtalanul az a sok virtuális drifteléssel eltöltött idő. A srác értékelte is tudásom, bár felhívta rá figyelmem, hogy minden képernyőt véletlenül se fotózzak le: vannak a szoftvernek még „be nem jelentett” funkciói, pályái és járművei is. A szokásos, éles és markáns hi-tech RR látványvilág adott, a farolás is könnyen ment elsőre, a sebesség páva, de hogy őszinte legyek, a menüpontok piszkálásán túl nem találkoztam extra „érintős” kezelési funkcióval. Ez peresze nem azt jelenti, hogy a végleges változatba nem kerül valami kunszt…
(Ridge Racer - Tokió-túra)

Everybody’s Golf

Az EG mellé egy oldalt kiborotvált hajú, nagyonjapán japán hölgyet állítottak, aki készséggel vezetett be a vitás golfjáték rejtelmeibe. A program mondhatni egy az egyben hozza a nagygépes élményt, igen babán néz ki és szépen fut, plusz egy halom olyan extra funkciót építettek bele, melyek növelik a játékélményt. A golfozás normál és tapizós módszerrel is végezhető, emellett pedig használja a giroszkópot is, azaz nem kell a karokkal bíbelődni, a Vita térben mozgatásával is körbe tudsz nézni a tájon. Lehetőség van arra, hogy a gépet függőlegesbe állítva játssz (ekkor fordul az egész háttér), és arra is, hogy a környezetet lekapcsolva a hátsó kamera képét tedd ki háttérnek. Erre csak annyit mondott a kiscsaj, hogy „ha a metrón játszol vele, meg tudod figyelni a szemben ülőt, úgy, hogy ő ezt nem is sejti”… A figurák az érintőképernyő iPhone-os „széthúzásával” nagyíthatók.
(Everybody's Golf - kémek a sasfészekben)

Touch My Katamari

Nagy Katamari-kedvelőként nem hagyhattam ki a Vita felvonást, mely a hagyományos, analóg karos vezérléssel is tökékelésen működött. Érdekesség, hogy a hátsó masszírpadra helyezett támasztóujjaiddal gyorsan és könnyedén szét tudod húzni vízszintesen, illetve függőlegesen a galacsint, ami új és eddig nem szerepeltetett játékhelyzeteket eredményez.
(Touch My Katamari - húzd meg nyújtsd)

WipeOut 2048

Az új WO epizód már pár perc száguldozás után nagy kedvenc lett (ráadásul egy igen szemrevaló, pöttöm szőkeség prezentálta, aki nem hostess volt, hanem a fejlesztőstúdió tagja), mégpedig azért, mert a rendezvényen a PS3-as és a Vita változat egymás mellett, összekötve futott. A két gépen egyébként ugyanaz a program, tehát mindkét konzolon megegyező az élmény (kb. a PS2 és PS3 minőség között áll). Netes kapcsolattal a multiplayer futamok könnyedén és gyorsan indíthatók, a Vita azonnal megtalálta a PS3 host által kreált szobát, és rendkívül érdekes volt látni, ahogy megelőzve egymást láttuk, az ellenfél gépének seggét a saját képernyőnkön. A stuffban 8 playeres multi van, ahol a nyolc játékos bármilyen gépvariációban (pl. 5 Vita és 3 PS3 egy szobában) becsatlakozhat!
(WipeOut 2048 - Kicsi Én)

Uncharted: Golden Abyss

Az Uncharted széria első hordozható fejezetéhez nem volt könnyű odaférni, de az ebédszünetben, amikor a kedves kollégák éhes malac módjára tömték magukba a grátiszként felszolgált meleg egytálételt (ami nagyon angol, de nagyon finom volt, és tök felesleges volt érte tülekedni, hisz egy órán át hordták a pincérek), és dobozszám vedelték hozzá az ingyenesen hozzáférhető „játéktesztelő energia utántöltő” Red Bullt (hármat benyomtam a nap során és majdnem infarktust kaptam), azért sikerült kipróbálnom. A game fantasztikusan néz ki (az U1-hez hasonlítanám) és gyakorlatilag alig különbözik a nagytesóktól, tehát abszolút teljes értékű kaland. Az érintőképernyő csak, mint ügyesen színesítő funkció jelenik meg a játékban: az egyik feladatban egy vakolat alá rejtett írást kell felszabadítani úgy, mintha kaparós sorsjegyet tisztítanál – csak itt az érintőképernyő dörzsölésével. Egy másik pályán kifeszített ponyva állja el Drake útját: ezt kell szétszabdalni egy bozótvágó késsel úgy, hogy az érintőképernyőn ujjaddal keresztet hasítasz bele. A demóverzióban sajnos csak két pálya kapott helyet, de az egyikben volt egy kis mozgásérzékelés is: egy vadiúj, fekete félhosszú hajú csajt kellett sniper puskával fedezni úgy, hogy a gép döntögetésével vezetted a célkeresztet. A GA szerintem a magyar hardcore játékosok nagy kedvence lesz, hisz kezelése majdnem teljesen hagyományos, extra Vita funkciói kifejezetten poénosak, vannak benne kincsek, látványvilága pedig pazar!
(Uncharted: Golden Abyss - kaparós sorsjegy)

MotorStorm RC

Ahogy a WipeOut, úgy az új MS epizód is nagyon megfogott, mégpedig azért, mert itt is nagyon szépen átjött a friss „Vita érzés”. A program szintén PS3-Vita kompatibilis, tehát ha egyszer megveszed, mindkét konzolodon elfut majd. A totál Micro Machines hangulatú, felülnézetes, távirányítós kocsikat versenyeztető stuffban a prezentáló fejlesztő szerint nem lesz „cross play” multi, viszont a keresztfunkciós programnak hála minden egyes rekord, időeredmény, trófea és úgy en bloc bármi azonnal megosztható. Ergo, ha egy haverod otthon PS3-on nyom egy menő köridőt, és elküldi neked a kihívást, te akár a vonaton ülve is rögtön elfogadhatod azt egy 3G-s Vitával, majd azonnal rákontrázhatsz! A cuccban kismillió megnyitható tartalom kapott helyet.
(MotorStorm RC - nyitogatnivaló)

Reality Fighters

A versus bunyós stílusú RF szintén egy súlyozott figyelmet élvező Vita játék, esősorban egyedi „Agumented Reality” (kiterjesztett valóság) funkcióinak köszönhetően. Tartalmaz pár előre gyártott karaktert is, mégis úgy a legjobb móka, ha saját arcodat a front kamerával beszkennelve, majd a képet egy poligonfigura fejére ráhúzva (ijesztően okosan csinálja!) beviszed profilod a gépbe. A verekedés mondhatni szokványos módon folyik, és mint a golfnál, itt is nagyon interaktív a háttér. Kellemes, fotorealisztikus pályákat lehet bekérni, melyek úgy mozognak játék közben, ahogy a konzolt tartod. Az érintőképernyő leginkább csak a menükezelésre szolgál.
(Reality Fighters - valós és interaktív digitális kép ötvözése)

Virtua Tennis

A VT azon Vita címek közé sorolható, melyeknél egy már meglévő program fut el a méregerős és nagy tudású konzolon, érintőképernyős funkciókkal megspékelve. Alapállapotban egy csúcsminőségű (tulképp’ PS3) teniszjáték a motyó, de minden egyes kezelőelem az érintőképernyőn is kivitelezhető – ráadásul tetszés szerinti felosztásban, azaz szerválhatsz tapizással, de kontrázni már az analóg karokkal is tudsz.
(Virtua Tennis - bökj meg finoman)

Vegyes

A fenti kiemelt címeken túl sok mást is kipróbáltam futólag. Az F1-ben nagyon jól mutatott a versenyautó, de elájulva nem voltam a kissé kopár környezettől. A Burning Skies-ra Resistance rajongóként nagyon vártam, de – kérem ne röhögjetek hangosan ki – először nem találtam meg a kiállított egy szem (nem értem miért, pár kisebb volumenű progiból 4 is volt) példányt, utána meg a kavarodásban elfelejtettem tovább keresni. A közösségi élményt erősítő T@g (graffitiket lehet benne kreálni, amiket a Vita „szétszór” online a közeledben, így akinek van Vitája, az rákereshet a tágabb környezetében) marhára izgatott… volna, de állandóan lefagyott a félkész verzió miatt, ezért ott kellett hagynom. A ModNation Racers, FIFA Football, Super Stardust Delta, Ultimate Marvel vs. Capcom 3, Michael Jackson: The Experience játékok mellett szintén eltöltöttem pár percet: ezekről elmondható, hogy nagyon jól néznek ki mind, simán hajaznak nagygépes társaikra, de valódi újdonságot maximum az érintőképernyős kiegészítő-lehetőségeikben tartogatnak. Erre mondjuk egyelőre még ne vegyetek mérget, hisz nyilván pár perc tapogatás nem érhet fel egy rendes, körülményes teszteléssel…
(Fish & chips, újságpapírba tálalva - ahogy azt kell!)

Ez volt tehát azon bő 5 óra története, amit a PlayStation Vita társaságában tölthettem Londonban. (Ezúton is szeretném megköszönni az SCE-nek a megtisztelő lehetőséget.)
A konzol nagyon sok szempontból meglepett: friss, érdekes, egyedi, sőt gyakran váratlan és szokatlan ötletek tömkelegével találkoztam, melyeknek köszönhetően azt hiszem, egy egészen új dimenzió nyílhat meg a videojátékozás színes és mozgalmas történetében. Mint arra már az írás elején is külön kitértem, a Vita egy teljesen új dimenziót képvisel a PlayStation konzolok családjában: talán nem túlzás azt mondani, hogy a jövő fuvallatát, melynél már csak és kizárólag a játékosokon múlik, hogy beengedik-e azt szobájukba, vagy kizárják onnan.

Repülőm csak késéssel, éjjel 23:30-ra érkezett meg Magyarországra. Lefagyott kocsim ablakainak vakargatása közben, hulla fáradtan jöttem rá a -1 fokban dideregve, hogy rossz parkolóba álltam, aztán jegyem fizetésekor, a 7400 forintos napidíj hallatán először infarktust kaptam, majd embert akartam ölni. Az őr látta, hogy a végemet járom, ezért kiegyeztünk 5 ezer forintban és egy áfás számlában. Több mondjuk nem is volt nálam…
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
2012.01.03. 18:18:22
LV21
Fasza cikk, köszi szépen :D
A gép meg tuti vétel lesz, csak azt nem tomm mikor, de a 2012 az tuti :D
66. kovy66  PlayStation.Community tag
2011.12.26. 10:32:53
LV1
Korrekt a cikk, a gép sem drága (ha igaz)....
65. XGamer  PlayStation.Community tag
2011.12.25. 10:07:52
LV5
Válasz 62. BenyoBoy üzenetére:
Remélem ez valami vicc volt... 249$ egyáltalán nem sok érte. Sőt,ponthogy én kevésnek találom. Ne feledjüók hogy annó PSP jóval drágábban indított..
PSN ID: MrExonOne
2011.12.20. 11:41:47
LV1
Kérdezném Martin, hogy ugyan ez a beszámoló lesz a magazinban is?
psn: HunDesolator
2011.12.19. 20:45:17
LV9
Köszi a beszàmolót, jòl sikerűlt megint!
senki sem ültetheti babyt a sarokba!
62. BenyoBoy  PlayStation.Community tag
2011.12.19. 15:59:09
LV17
Az ára számomra túlon túl irreális + a játékokra sem tudom azt mondani, hogy zsebpénzbarát. Ez így biztos kimarad, talán 5-6 év múlva bepótolom. Szerintem értelmetlen ilyen áron megvenni egy kézikonzolt.
A retrót nem látni, érezni kell!
61. AD5
2011.12.19. 10:42:08
LV2
a cikk király,
de így első nekifutásra nem túl meggyöző ez a kevert touch+button irányítás. nagyon kíváncsi vagyok mennyire lesz ez így sikeres.

én azt gondolom, hogyha
az apple designolna egy official normális ilyet:
http://www.gayakuman.com/uploads/2011/02/icon[...]

+ érkeznének jó címek, akkor komoly gondban lenne a sony.

app storeban ott a full GTA3 4eur-ért, egész jó grafikával, + nagyon sok van a hardverben (iphone 4/4S) infinity blade 2, stb.
szinte mindent tud, csak a gombok hiányoznak. (nekem is)
a piacot meg már elég durván letarolták.

csak elhatározás kérdése,
h akarnak e belőle komolyabb játékkonzolt csinálni.
úgy tűnik h Steve eddig nem igazán tolta ezt az irányt,
de majd most kiderül..
60. Agent  Vissza a mátrixba
2011.12.19. 08:57:17
LV11
Szuper cikk. Élvezet volt olvasni. Tényleg utazhatnál gyakrabban. :)
59. martin  Főszerkesztő
2011.12.18. 21:33:39
LV27
Válasz 57. Adam79 üzenetére:
Bárcsak havonta küldenének. Ontanám a jó sztorikat, mindig belekeveredek valamibe.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
58. Misi3333  PlayStation.Community tag
2011.12.18. 19:43:43
LV5
nagyon jó írás, nagyon jó kézi konzol ! :)
PlayStation all the way!
57. Adam79  PlayStation.Community tag
2011.12.18. 18:13:46
LV1
Válasz 56. martin üzenetére:
Nagyon jó lett a cikk Mester! Mindig imádom olvasni az utazásaid élménybeszámolóját. :)
56. martin  Főszerkesztő
2011.12.18. 10:26:50
LV27
Válasz 55. Allitta üzenetére:
Wasn't me!
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
55. Allitta  Loot-ribanc
2011.12.17. 21:05:48
LV9
Köszi! Már megszokhattuk, ismét remek írás lett.

"50-körüli, kissé zilált frizurájú"
Véletlenül nem Te kócoltad össze a bozontját? :Đ
"A modor mutatja, mit érsz."
54. Zozo8  PlayStation.Community tag
2011.12.17. 20:46:19
LV24
Válasz 53. Alien üzenetére:
javagyúgy:)
T.függő és -.len blog: http://zar-ido.blogspot.hu
53. Alien  PlayStation.Community tag
2011.12.17. 19:53:12
LV10
Válasz 46. Zozo8 üzenetére:
ehh..te félreértettél, én a játék működésére értettem, nem a platformok kontrollerére. a vitás verzában szabadon futkorászhatsz minden irányban, akár csak ps3-on, iphone-on jól elkülöníthetően csak 8 irányba.
52. smallmatthew  PlayStation.Community tag
2011.12.17. 16:13:19
LV2
Rogadt eget mikor lesz mar februar???????????
VETERAN Gamer
2011.12.17. 14:03:56
LV2
Válasz 18. Zema üzenetére:
Jaja. Mi 2006 májusában 350ért vettünk egy Braviat.
Hd ready volt a cucc.
2002ben vettek a volt osztálytársamnak a szülei egy Sony Wega Plazmát, 40 col, na az több mint 1 milkó volt.
Powered by SONY.
2011.12.17. 13:35:49
LV2
Én januártól befejezem a PS3 játékokat ( csak 1-2 kivétel lesz pl. Borderlands 2) és áttérek PS Vita-ra :)
49. seeYOUsoon  PlayStation.Community tag
2011.12.17. 12:39:15
LV5
eddig nem érdekelt a kütyü de ez a szuper élménydömping meggyőzött hogy a Vita-t nekem találták ki. köszi, egyből spórolással kezdhetem az új évet :P
..loading, please wait..
48. Zsolt  PlayStation.Community tag
2011.12.17. 10:53:02
LV11
Áprilisban megyünk Londonba kirándulni, már nagyon várom! :) A gép egyelőre nem érdekel, még a meglévőkre sincs időm, nem hogy az újakra.
47. Zozo8  PlayStation.Community tag
2011.12.17. 10:44:08
LV24
Válasz 46. Zozo8 üzenetére:
*térbeli merev testnek:)
T.függő és -.len blog: http://zar-ido.blogspot.hu
46. Zozo8  PlayStation.Community tag
2011.12.17. 10:43:22
LV24
Válasz 45. Alien üzenetére:
Minden térbeli testnek 6 szabadsági foka van (3 tengely mentén mozgás + 3 tengely mentén forgás), az iphone se fogja meg****ni a fizikát hidd el nekem.A PS3 irányítója pedig NEM 360 fokot tud, hanem szintén mind a 6 szabadsági foka "szabad" és érzékeli is a giro szenzor.

Meglepő de ezért SIXAXIS a neve az irányítónak.
T.függő és -.len blog: http://zar-ido.blogspot.hu
45. Alien  PlayStation.Community tag
2011.12.17. 09:52:43
LV10
Válasz 44. Ocelot_hun üzenetére:
na igen, de ha jobban megnézed az Iphone 8 irány + 3 gomb, a vita 360 fok ( mint a ps3-asnál) és 6 gomb + tapi.

nagyon nem mindegy...
2011.12.17. 09:17:09
LV6
Válasz 42. Alien üzenetére:
Hát igen az iPhone-on szinte szart sem látsz az újjaidtól, ami élvezhetetlenné teszi. Ilyen szempontból a Vita tényleg jobb. Arra lennék még kiváncsi, hogy a Vita aksija vajon meddig bírja? Mert az okostelefonokat napi szinten kell tölteni, ha az ember az alkalmazásokat használja, főleg ha még játszik is vele.
"Slaughter is the best medicine."
43. Pityi  PlayStation.Community tag
2011.12.17. 09:14:07
LV14
Válasz 41. ChrisLowe üzenetére:
És mennyibe kerül egy iphone 4s? Majdnem a duplája egy psv-nek...

Hatalmas érv volt és eredeti gondolat.Csapasd a Cut the rope-t más lehet inkább MGSezne, Codozna, Tekkenezne: jahh vagy ugyanúgy letölti a PS Mini-sek közül a Cut the rope-t 400ft -ért. J A J
"nem olvasó vagy,hanem egy legalja troll" xD
42. Alien  PlayStation.Community tag
2011.12.17. 08:49:20
LV10
Válasz 41. ChrisLowe üzenetére:
meglátjuk, viszont, hogy szemléltessem a különbséget, az élményfaktor messze nem ugyanaz, sem játszhatóságban, sem összetettségben:

http://www.youtube.com/watch?v=6OsayXiESMQ

vs

http://www.youtube.com/watch?v=Ed8fSpbT5Ak

téved aki azt hiszi, hogy igen.
2011.12.17. 08:42:56
LV6
Válasz 37. Alien üzenetére:
Na ez is egy érv, érthető, hogy Neked ezért bejön. Itt már csak az a kérdés, hogy ki az aki ezért az élményért hajlandó többszörös árat fizetni. Az angry birds egy gamer tipusu fazont max 1 óráig köti le, viszont van belőle 3 féle a marketen konkrétan ingyen. Mondjuk egy tower defense vagy a mostani kedvenc where's my water esetleg cut the rope sem drágább 3-400 forintnál és mivel a cél a pár perces játék (ugye handheld-ről beszélünk) nem várok nagygépes volumenü progit. Ez a vita biztos, hogy félúton van a nagygép felé (kijelző méret korlát miatt a félút), de teljes áron jutok a játékhoz és mondjuk egy Uncharted nem épp a megfelelő hordozható játék.
Egyébként meg azért gondolom a bukó dolgot, mert az emberek többsége inkább vesz egy iPad-et vagy androidos tabletet, mint egy lezárt rendszert. Persze vannak a kőkemény gamerek akik rácuppannak, de nem hinném, hogy a sony beéri ennyivel.
Minden amit leírok az én álláspontomat tükrözi!!!
40. cue  PlayStation.Community tag
2011.12.17. 07:58:12
LV1
Válasz 37. Alien üzenetére:
Kb. 60 játék van az iOS masinámon, töredéke használ virtuális joyt - az ide írt stuffok az érintőképernyőt használják, amivel kényelmes és jó játszani. Persze lehet mondani, hogy ezek rövid ideig lekötő programok - de őszintén, mennyi igény van arra, hogy valaki órákig nyomkodjon egy handheldet?

Mondom mindezt úgy, hogy van itthon PSP, és az évek alatt volt is 4 (NÉGY) játék, amivel beköltöztem a kanapéra, és időt nem sajnálva végig nyomtam. Ez így anyagilag nem megérős - nekem. Akinek igen, az vegyen Vita-t, mert egyébként nagyon is kívánatos masina.
39. Old_Raiden  Kitiltott felhasználó
2011.12.17. 00:35:15
LV21
Amit először leszűrtem az unboxing videókból és ebből a cikkből, hogy bazinagy és qrva nagy és durva a kijelzője. Tekintélyt parancsol ez nem kétség.
Simán vennék, ha tehetném !
38. Old_Raiden  Kitiltott felhasználó
2011.12.17. 00:30:25
LV21
Válasz 23. Lara üzenetére:
Ó, az átlag magyar ilyet már tényleg nem vesz, de 3d-s Led 120-as átmérős tv-t megveszi falura, hogy legyen min nézni a sorozatokat.
A dél-amcsikat és azt a két magyar napixar sorozatot persze.
37. Alien  PlayStation.Community tag
2011.12.17. 00:22:10
LV10
Válasz 33. ChrisLowe üzenetére:
én annó psp-ztem, aztán belekóstoltam az iphone féle játékdömpingbe, és ahogy Martin is írja, egyszerűen az Angry Bird féle addiktív kreténségeken kívül katasztrófa a virtuális joy használata. Sosem szerettem vele játszani, mert a fél képernyőt kiatakarom a kezemmel, nem érzem, stb. Ráadásul emiatt pl. egy Fifa iphone verza NEM egyenlő egy jóval több gombra programozott psp verzával. Míg az utóbbival imádtam játszani, a másikat sikítva töröltem.
36. Cingarayzsa  PlayStation.Community tag
2011.12.17. 00:11:06
LV4
Nem apróztad el, persze csak viccelek egy örökké valóságnak
tűnt elolvasni és még így is azért imádkoztam sose legyen vége.
C4P-ben kérdezősködtem ugye a gép felől, kitörő lelkesedéssel
hintetted el az apróbb információ morzsákat amik kielégítőek
voltak és mégis megmaradt egy jó pár kérdés amire most választ
kaptam :) És akkor még nem is tudunk lényegében semmit a
menüben található okosságokról, amit még neked sem engedtek
megtekinteni. Szigorú dolgok lesznek itt még.
A magból fa lett s a fáról le esett az alma.
35. qwertyasderf  PlayStation.Community tag
2011.12.16. 23:40:57
LV9
Sült hal, Tom Jones, délutáni tea, rossz kaja, még rosszabb idő, kibaszott Mary Poppins... LONDON!

Már a felütésen felnevettem, frankó :)

Maga a konzol pár játék miatt nagyon érdekelne, az ár/kihasználtsági arányt nézve nekem ez most kidobott pénz lenne. Majd talán amikor már kiforrott lesz a kütyü, esetleg, de egyelőre inkább PS3-as játékokra költöm a pénzt.
34. Manic  PlayStation.Community tag
2011.12.16. 22:03:17
LV1
Köszi a beszámolót! ^^
2011.12.16. 21:54:26
LV6
Válasz 28. Alien üzenetére:
Azért egy iphone és egy ps3 kiváltja a "zseniális" vita-t. Sőt talán többet is ad. Egyébként meg nem kell zseninek lenni ahhoz, hogy rájöjjünk ez egy totál bukó vállalkozás... Bár anno ezt mondtam a wii -re is aztán tessék mi lett belőle. Lentebb írták a lényeget, mi vitte az iPod és társait sikerre. Olcsó alkalmazások dögivel. Itt meg a Sony pont az ellenkezőjét futja.
Minden amit leírok az én álláspontomat tükrözi!!!
32. sodji
2011.12.16. 21:46:23
LV3
Válasz 18. Zema üzenetére:
Azért volt "olcsó" mert Tőlem vetted :D
PSN ID: sodji www.mta-racing.com www.sbkm.hu
31. Pityi  PlayStation.Community tag
2011.12.16. 21:40:08
LV14
Válasz 23. Lara üzenetére:
és tényleg, pont olyan.

ikssszdéééé
"nem olvasó vagy,hanem egy legalja troll" xD
30. ggeerryy  PlayStation.Community tag
2011.12.16. 21:38:13
LV4
... ezt élmény volt olvasni .... de az eleje meg a vége mindent vitt ... mint egy király regény ...
29. HUN_GERGO  PlayStation.Community tag
2011.12.16. 21:25:15
LV15
Nagyon jó volt olvasni, köszönet a cikkért. :)

A trófearendszerre kíváncsi leszek, hogy közös lesz-e egyáltalán a PS3-al...
28. Alien  PlayStation.Community tag
2011.12.16. 20:29:44
LV10
zseniális cikk. jó volt olvasni.

a reptéri vetkőztetés tényleg röhej (nekem is le kellett vennem még az övemet is), az árak úgyszintén (én is éhes maradtam).

a Vita pedig zseniálisnak ígérkezik. mindig is sajnáltam azokat, akik egy iphone birtoklásával azt gondolják, hogy ugyanaz mint a psp. lóf*szt! nem is vágják, hogy miből maradnak ki...
27. ENKI  PlayStation.Community tag
2011.12.16. 20:11:02
LV2
Válasz 13. jabulani üzenetére:
Ez a kvarcjáték közel azt hozza mint a tévéjáték amivel otthon elfoglalod a nappalit. Söt bizonyos képességei túlmutatnak a nagytestvéren :D
Make war not Love
26. Noob  PlayStation.Community tag
2011.12.16. 19:59:25
LV5
Jó cikk, már vártam! Képről nézve az F1-es autó csalódás, csak jobb lesz. Nálam tuti vétel így is.
Én mindig igazat mondtam, akkor is, ha hazudtam.
25. Bandikut  PlayStation.Community tag
2011.12.16. 19:28:40
LV1
Klassz cikk!!! Cool lesz a kütyü :)
2011.12.16. 19:24:32
LV2
Király az idézet!:D
23. Lara  beauty junkie
2011.12.16. 19:15:57
LV26
szuper.

a gép is az, elfogadnám.
bár a kommentek alapján tényleg nem a magyarnak való egy ilyen.
ez olyan mint a 80 éves Pista bácsinak - aki a 30 évvel ezelőtti világban leragadt - Armani parfümöt kínálni... nem fogja értékelni.
2011.12.16. 19:00:26
LV6
Válasz 11. xerox üzenetére:
Én sem használnám ezeket az alkalmazásokat. Az is igaz, hogy én az okostelefonokat is hülyeségnek tartom, de mind1. Mondjuk én alapból nem vagyok oda a kézikonzolokért, jobb szeretek nagy képernyőn játszani.
De attól még hogy neked vagy nekem nem jön be, attól még bőven lehet sikeres. Főleg azt figyelembe véve, hogy mostanság elég sokan oda meg vissza vannak a közösség cuccokért, stb.
"Slaughter is the best medicine."
2011.12.16. 18:28:10
LV4
Nem olvastam el végig csak 1-2 részt, de azt lehet-e tudni milyen anyagból készült a kijelző üvege? engem ez érdekelne a legjobban a karcolódás és egyéb kényes dolog miatt. Amúgy lehet beszerzős lesz egy, főleg ha a pS3 játékokat tudják majd portolni :D
Ratchet and Clank forever:)
20. getro2  PlayStation.Community tag
2011.12.16. 18:20:23
LV3
Az Escape Plan-en kívül nem nagyon érdekel semelyik játék... Egy játékért meg felesleges konzolt venni, főleg premierkor. Szóval kb. egy évet biztos várok a géppel.
A bal alsó kép mmmhmm... :D
19. WoodooKilla  PlayStation.Community tag
2011.12.16. 18:17:10
LV10
Válasz 11. xerox üzenetére:
Tény, hogy már minden szarban ott van a fészbúk, már tv-ben is, meg hasonlók, tehát ezzel nem lehet eladni, az tuti, de viszont tudnia "kell".. Mindegy, nem is ez a lényeg benne, picit drágán lehet előrendelni, ennyiért én sem ruháznék be rá. PSP-n is gondolkodtam nem is olyan rég, és ezt is akkor venném meg szívesen, ha a legtöbb játék támogatná azt a fajta játékot, hogy pl. tolom a GT5-öt, átmentem az állást, és ezen folytatom, majd vissza - így ha mondjuk nyaralás, vagy hosszabb út van előttem, mégis ott van a játék..
"Alea iacta est"
18. Zema
2011.12.16. 18:16:47
LV1
"Amikor a PS3 piacra került, kvázi 5 évvel ezelőtt, egy jobb HD-Ready (nem a Full HD!) plazmatévé 1 millió forint fölött mozgott"
Ez azért erős túlzás.
Ez gondolom nem az itthoni megjelenésre vonatkozik.
A PAL területeken 2007 március 27-én jött ki, én az itthoni megjelenés napján vettem meg, egy 46-os Samsung Full HD LCD-vel, és nem igazán akarta elérni a számla az 1 millát. Sőt. A 2006-os nov. 11-17 (Jp, USA) megjelenésre inkább igaz, de inkább arra sem, hiszen 2007 elején-közepén itthon a 37"-os HD ready plazmák ára 200,000-250,000 körül volt.
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
Elmélkedő - Polkorrekt tartalmak a videojátékokban
2018.12.16. 11:00 PlayStation.Community
48 hozzászólás
Szerző: martin
Most akkor milyen bőrszínű és mely vallású ember ölhet büntetlenül milyen neműt és milyen korút?
RiftStar Raiders (PS4, PSN)
2018.12.09. 21:48 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: Andras_01
Shoot-Loot-Death-Restart-Death-Restart.
Marvel's Spider-Man - Turf Wars kiegészítő csomag
2018.12.08. 09:33 Kedvcsináló
11 hozzászólás
Szerző: JediEco
Kevésbé ütős a műanyag kalapács.
Oh My Godheads (PS4, PSN)
2018.12.07. 09:08 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Az istenek a fejükre estek.
Nefarious (PS4, PSN)
2018.12.06. 19:17 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Fordul a kocka, avagy egy bűnöző családjában is történhet tragédia.
11-11: MEMORIES RETOLD (PS4)
2018.12.05. 12:43 Játékteszt
4 hozzászólás
Szerző: VictorVance
A Nagy Háború vérmocskos poklának gyönyörűen megfestett tablóképe.
Neverout (PS4, PSVR, PSN)
2018.12.05. 09:24 PSC egyperces
1 hozzászólás
Szerző: MolonLave
A tömör kocka.
DARKSIDERS III (PS4)
2018.12.04. 11:21 Játékteszt
26 hozzászólás
Szerző: Andras_01
Wake up, Prince, wake up!
The Forest (PlayStation 4)
2018.12.03. 17:00 PlayStation Network
6 hozzászólás
Szerző: martin
X-akták + Lost.
Valthirian Arc: Hero School Story (PS4, PSN)
2018.12.03. 09:48 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: angyalkus
Kalandok a varázslatos igazgatói irodában.