.
 

PlayStation.Community

2008.10.13. 21:31 Játékteszt
52 hozzászólás
Szerző: martin
Értékeld a cikket!
„Hogyan jutottunk ide?” – kérdi a játék gépkönyve. Én ugyanezt kérdezem.

A futószalagon készült játék ugyanaz a kategória, mint a futószalagon készült étel: 4-5 órára eltömíti a hasad, elveszi az éhségérzeted, de ha ez az idő letelik, már tutira nem fogsz emlékezni rá, mit kajáltál korábban – és te újra zabálnál, mint egy éhező, vágyakozván egy falat igazi manna után.

In medias res – a Fracture pontosan egy ilyen game.
Bármilyen film, játék, könyv, vers, dalszöveg vagy reklám, ami kommersz módon, mintegy demagóg oktató-nevelő tanóra formájában próbálja belém sulykolni, hogy „Baj lesz a klímaváltozással, mi szóltunk!”, nálam eleve halálra van ítélve. Többek között azért, mert bár tudok a problémáról, de azt is tudom, hogy vannak ezen a bolygón olyan országok, ahol ha a lakosság egyszerre szellentené el magát, arrébb csúszna a Passzát-szél pár szélességi fokkal, ergo le van tojva, hogy Martin Magyarországon készenléti állapotban hagyja-e a videóját, vagy nem. Elnézést kérek minden zöldtől ezért az éles kijelentésért, de vannak dimenziók, amikbe érdemes belepofázni, amikért érdemes megmozdulni, és vannak olyanok is, amiket akkor sem befolyásolhatunk, ha a fejünk tetejére állva tüntetünk ellenük – főleg, ha ezeket a dimenziókat halálosan kapzsi pénzemberek irányítják.
A Fracture valahol a 22. században játszódik, ahol a klímaváltozás miatt elolvadtak a jégsapkák, megváltozott a hőmérséklet és az időjárás, valamint nagy területeket öntöttek el az óceánok. Nagy országok okos emberei kitalálták, hogy a Föld felszínének és domborzatának megváltoztatásával segíthetik az emberiség túlélését, valamit kísérletek folytak az emberi test ellenállóbbá tételéről is. Ahogy az lenni szokott, az okosok két pártra szakadtak: az egyik oldal génsebészeti úton, a másik kibernetikus úton képzelte el a folyamatot. A háború pedig kitört, mint mindig.

Játszottad a Fracture demóját? Igen? Akkor ne izgulj, már láttad az egész játékot.

SÉTÁLUNK, SÉTÁLUNK, EGY KIS DOMBRA LECSÜCSÜLÜNK

A game nagy alapötlete a „területformálás” lehetősége. Speciális alapfegyverünk, az Entrencher úgy vágja a földet és követ, mint kés a vajat. Az egyik lövéssel dombot emel, a másikkal gödröt ás. Két lövéssel nagy dombot csinál, a másik két lövéssel nagy gödröt. Roppant érdekes. Ha van előtted egy faldarab, és a készítők úgy álmodták meg, akkor dombot kell építened, és úgy átjutni felette, ha meg máshogy akarják, akkor gödröt kell ásnod, hogy alatta csusszanj át. Vannak speckó gránátjaid is: az egyik például kőoszlopot emel, a másik lyukat szakít a talajba, a harmadik hegyet épít, a negyedik pedig mágneses forgószelet kavar
Jól hangzik – kár, hogy csak elméletben ilyen érdekes. A gyakorlatban mindez olyan, mint halottnak a csók: nem árt, de nem is hasnyál.
Az első pálya afféle betanítás dombokkal és gödrökkel. Aláírom, egész pofás! Durrantasz, felmászol, pukkantasz, lemászol. Alápakolsz egy épületnek, összedől, odaküldesz egy toronynak, leomlik… HA a készítők is úgy akarják.
A Fracture ugyanis „szelektíven átalakítós” játék: csak ott változik a talaj, ahol előre meg van tervezve, és csak ott dolgozik a kőoszlop, ahova előre oda van gondolva. Várod a nagy csodát, előre iszol a medve bőrére, hogy majd te hogy átalakítasz majd mindent, és hamarosan azt veszed észre, hogy az egész terraformálásnak kizárólag annyi értelme van, hogy egy-egy falon, vagy fal alatt át tudj jutni, valamint a dizájnerek által kiagyalt feladatokat meg tudd oldani, persze kizárólag egy módon. Felejtsd el a szabadságot: a game 80%-ában csak lövöldözni fogsz, mint egy agyatlan droid. Unalmadban persze néha odapörkölsz a földnek, ami ettől szanaszét alakul – ettől pár perc után a „homokozószerű” nagyobb terek, ahol a következő checkpoint megnyitásához szükséges csaták folynak, úgy néznek majd ki, mintha a megveszett Morzsi kutya beszabadult volna a veteményeskertbe, és mancsaival felásta volna azt, kikaparva ezzel a nagymama répáját. Vagy a nagypapáét.
Néha, nagyon ritkán a fejed is használni kell pár akadály legyőzéséhez; ez pedig itt egy roppant paradoxont szül: nem értem ugyanis, hogy ha van nálam egy dombépítő csodafegyver, miért tudok egy ponton kizárólag csak egyféle gránát használatával továbbjutni? Eszembe jutott vesszőparipám, a TimeShift: az volt ilyen bénácska, hogy hiába manipulálhattad az időt, tulképp sohasem használtad, csak ha kötelező gyakorlat volt…
FEGYVEREK. KARAKTEREK. EZEK?

Mint minden rendes TPS-ben, itt is vannak különböző fegyverek, melyek leginkább abban különböznek, hogy egyiket előbb dobod majd el, a másikat meg később. A Playstation.LIVE csapatának kollektív tesztdélutánja során három egész pályán rohantunk át – a visszatöltődő energiának, és a debil módjára lődöző ellenfeleknek hála – elhalálozás nélkül úgy, hogy aktuális fegyverünket mindig azonnal lecseréltük, ahogy belefutottunk egy újabba, egy milliszekundumig sem agyalva azon, éppen milyen puska van nálunk, és az hogyan működik, vagy mire lenne jó. Kedvenc stukkert tehát nem igazán tudtunk megszavazni. Beültünk néha rögzített gépágyúkba is – bár ennek nem sok értelme volt, mert mire kipöcköltük belőle kezelőjét, már nem volt kit lelőni. Ja, arról meg ne is beszéljünk, hogy 2 óra küszködés után még mindig UGYANAZOKAT a sárga kiberkatonákat lőttük; volt például egy rész, ahol Chriss szólt rám, hogy „Te haver, asszem’ ez egy miniboss volt.” Bocs, nem láttam, épp egy hírt írtam meg közben az oldalra…
A főhős? Ehh. Karakterünk, ha öt kilóval testesebb lenne, akár csereszabatos is lehetne az Unreal Touranment 3 gárdájával, ha meg tízzel nyomna többet, az Epic sírva hívná meg őt az X360-as Gears of War 2 új főszereplőjének (mondjuk ennél az Epic-nek több esze van). Majdnem bemondtam, hogy ha elektromos dobócsillagja lenne, akkor átmehetne a Dark Sectorba is vendégművésznek, de ez asszem’ már felhaboztatná néhány szilikongyerek szájberendezését… Nem, a game nem Unreal motort használ, karakterdizájnja viszont olyannyira ötlettelen, annyira olcsó bazári utánzat, hogy az már szinte fáj. Kopasz macsó tiritarka hi-tech páncélban – mint egy techno papagáj.
A Fracture-ben természetesen található online muliplayer (2-12) opció is (coop sajna nincs), ami fura módon talán még érdekesebb is, mint a szingli menet. A baj csak az, hogy kizárólag ezért senki sem fogja kiperkálni a zsetont, valamint ennél két tucatnyi jobb multis cucc van jelenleg a piacon.

ÍTÉLET

Grafikailag a Fracture nem nézne ki rosszul, első pillantásra meg főleg nem. Látványvilágát tekintve azonban hamar epilepsziás rohamot fogsz kapni, mert a Lucasarts tervezői minden egyes képernyőre odaálmodták a panton színskála teljes palettáját, gondosan ügyelve arra, hogy a helyszínek a nagy Riói Karneválhoz hasonlítsanak. A táj még úgy-ahogy elmegy, de összességében, ha álmomból ébresztenek is fel, akkor is fel tudok sorolni 10 gammát, amely akár a Fracture ikertestvére is lehetne.
A hangokról és zenékről túl sok jót nem tudok elmondani, mert egyáltalán nem emlékszem rájuk, ergo nem lehettek olyan átütő erejűek...

Tucatjáték, érted, tucatjáték! Tucatintro, tucatkezdés, tucatfőhős, tucatakció, tucatélmény., Átlagos, közepes, semmiben sem kiemelkedő, egyszer használatos papírzsepi. Egy olyan 10-es skálán, ahol a középpont az 5, nem pedig a manapság – amióta boldog-boldogtalan játéktesztet ír – divatba jött 7, a Fracture ÖT egész pontot ér.

Nem vártam tőle semmit, nem is kaptam sokat. Tégy te is így, és talán lesz 5 éhségmentes órád.

(A játékot tesztelésre szoftverdealerünk, a Platinum Shop biztosította. Köszönjük!)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
52. pank2
2009.09.09. 03:49:48
LV2
Jo kis teszt gratulálok
PSN ID: paradilaci
2009.03.12. 12:38:52
LV2
demot próbáltam csak , de az is böven elég volt.
50. KROTCHY  a here
2008.11.26. 23:42:00
LV29
Demo alapján bejött, de ezexerint ott ki is fullad a játék :/
Playing: Uncharted 3 multi
49. krissz88  PlayStation.Community tag
2008.10.16. 11:02:06
LV12
Válasz 47. hacumo üzenetére:
tehát letöltötted és letörölted?:)
2008.10.15. 21:18:25
LV3
Válasz 43. rone üzenetére:
igazad van :S de nem is baj :)
ez van.. ezt kell szeretni ?!
47. hacumo
2008.10.15. 18:13:05
LV1
Válasz 46. Mastermune üzenetére:
Demót meg se néztem,játékot töröltem:)
46. Mastermune  PlayStation.Community tag
2008.10.15. 15:26:08
LV1
Demót letöltöttem, fél órát játszottam, demót letöröltem.
PSN ID: Janey_HUN
45. Masamune  PlayStation.Community tag
2008.10.15. 13:02:15
LV14
Gears of War és Unreal Tournament karakter kopipaszta.
"Na de Gyurma Gyuszi!"
44. Masamune  PlayStation.Community tag
2008.10.15. 13:01:30
LV14
Borzalmas zene és kiaknázatlan játékmenet...
"Na de Gyurma Gyuszi!"
43. rone  PlayStation.Community tag
2008.10.14. 20:25:24
LV2
Válasz 38. 1mzolee0 üzenetére:
nem lesz rá időd :DD hidd el...
42. Rambo
2008.10.14. 19:41:21
LV19
Kár. :(
41. Petunia  Szerkesztő
2008.10.14. 15:10:48
LV12
Válasz 34. zephyr üzenetére:
Éppen az alkotás magasztos régióiban lebegek, holnapra kész! :)
Endure and Survive
2008.10.14. 14:37:43
LV4
Sheridanról nekem midig a Babylon 5 jut az eszembe.
no pain, no gain
39. Bajnok
2008.10.14. 13:53:58
LV4
Válasz 38. 1mzolee0 üzenetére:
Akkor a jó játékaidat add nekem.
Ma végre a perforáció mentén tépnek el
2008.10.14. 13:34:02
LV3
én beszerzem, szeretem a közepes játékokat is.
ez van.. ezt kell szeretni ?!
37. Johnny  PlayStation.Community tag
2008.10.14. 13:31:14
LV5
Jó kis teszt, grat! :)
Hömpörö apor ündürüxi!
36. Bajnok
2008.10.14. 13:13:20
LV4
Fain a teszt. Érted te ezt...
Ma végre a perforáció mentén tépnek el
35. Lackooo  Hackerman
2008.10.14. 13:08:47
LV16
Én a demoban azt nem értettem, hogy ha a jégsapkák elolvadta, akkor ugye nő a vízszint. Na de akkor mi a kukit keres a Golden Gate egy dzsungel közepén????????????
PSN ID: Lacek84 -==#1HUN in Dead Nation==-
34. zephyr
2008.10.14. 13:01:23
LV2
Válasz 33. Petunia üzenetére:
És te mikor tesztelsz? :)
Ueda tudja...
33. Petunia  Szerkesztő
2008.10.14. 12:20:34
LV12
Hát ezt öröm volt olvasni. És nem a játék miatt, mert az amúgy nem érdekelne. :)
Endure and Survive
32. taron  PlayStation.Community tag
2008.10.14. 12:00:55
LV5
jó lenne ha nem ölnének pénzt ilyenek fejlesztésébe és inkább a tényleg JÓ játékokat pénzelnék ezek helyett,úgyis mindig azért sírnak hogy milyen drága egy csúcsgame,itt a megoldás........az ilyenek mint ez-->kuka
Ar0nka
31. HUN_GERGO  PlayStation.Community tag
2008.10.14. 11:36:58
LV15
Hát tényeg egy atlag játék.....
30. ppista
2008.10.14. 11:19:59
LV1
Haldoklanak az amcsi design-erek. A "látványtól" már az anyám töltött káposztájától is elmegy az étvágyam. Pedig azért gyilkolni is tudnék.
Szerintem ezeket a karakter tervezési munkákat ki kellene adni bérmunkába a Japánoknak.
29. GaBi
2008.10.14. 08:58:11
LV3
Amellett, hogy szinte minden átlagos a játékban még rendes sztoija sincsen... vicces
28. soliduss  A Krónikás
2008.10.14. 08:56:06
LV24
Én végigvittem a demót és nekem tetszett. Néha jó egy kicsit agyatlanul lövöldözni de 5 pontnál nekem sem ér többet.2-4e Ft-tot nekem tuti meg fog érni.
27. zephyr
2008.10.14. 08:29:09
LV2
Demo is fos volt, a játék is, szegény tesztelő...
Ueda tudja...
26. Sechu  PlayStation.Community tag
2008.10.14. 07:46:39
LV2
Sokat vártam ettől a stufftól de ezek szerint hiába.
Kicsit a Pariah című hasonló remekre emlékeztet.
PSN ID: Sechu
25. KenChi  Alapító tag
2008.10.14. 01:53:05
LV6
Én a demót 2 percig bírtam.
Sajnálom, hogy meglettél kínozva vele ;)
PSN / WiiU: GGKenChi | http://madafaka.hu
24. Lackooo  Hackerman
2008.10.14. 00:49:06
LV16
Ehh... kis vakondra 5 pontot adni... egyet is sírva adtam volna rá... :DD
PSN ID: Lacek84 -==#1HUN in Dead Nation==-
2008.10.14. 00:41:22
LV9
Válasz 22. SiC üzenetére:
Ha FPS nem is lesz belőle, talán TPS-ek között ott lehet :D
22. SiC  PlayStation.Community tag
2008.10.14. 00:30:04
LV14
TY az írást! Így már tudom, h. nem ez lesz az 1. FPS-em PS3-ra X)
"paraszt a dumam, a te bajod ha nem erted"
21. Necc
2008.10.14. 00:24:46
LV1
Demo kb 5 percig ment utána már töröltem is.
PSN ID: NeccHU
20. Chriss
2008.10.14. 00:22:13
LV12
Télleg vicces volt úgy játszani, hogy oda sem figyeltem:) Sehol egy elakadás, sehol egy meghalás. Buta játék.
PSN ID: GjChriss
2008.10.13. 23:35:42
LV17
Kiprobáltam a demoját, ami már annyira nem volt meggyőző. Főleg ez az ál-rombolható környezet nem tetszett.
Aztán láttam egy képregényparódiát belőle, aminek az volt a lényege, hogy ha ilyen technikájuk van, akkor miért nem süllyesztik el az összes ellenséget a föld alá? Röhögtem egyet és végleg letettem a játékról.
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
2008.10.13. 23:35:40
LV9
5 pont??? 4 pont bőven elég lett volna...
17. Canissa  PlayStation.Community tag
2008.10.13. 23:24:32
LV7
Ehh, pedig ez engem az elején annyira érdekelt.
Ennél azért több volt a témában...
16. Duke  Szerkesztő
2008.10.13. 23:05:13
LV10
Demót leszedtem, annyi ideig pont lekötött, de többet nem vártam tőle.
2008.10.13. 23:01:35
LV7
A demóval elvoltam, pénzt már nem adnék érte.
14. kryss777  PlayStation.Community tag
2008.10.13. 22:59:56
LV7
Válasz 13. rolmanus üzenetére:
Nah, az természetesen egész más kategória.
13. rolmanus  Önjelölt mindentudó
2008.10.13. 22:56:59
LV22
Válasz 12. kryss777 üzenetére:
Én majd inkább az MGS4 Sub... verziójának a tesztjét várom, mert Martinnak az MGS tesztjei a legjobbak (holnap végre megkapom az MGS1-es újságot is, és elolvashatom azt a tesztet is :D), mert azokat tényleg szívből küldi... :)
She was a real hero... She was a true Patriot!
12. kryss777  PlayStation.Community tag
2008.10.13. 22:54:11
LV7
Éppen ma nézegettem megint a demo-t, nem szivesen ölném bele az időmet. Teszt pedig szokásod szerint durvajó. (azt várom már nagyon, hogy mikor írsz tesztet egy 0 pontos játékról; a sz*r gémekről lehet a legjobbakat írni :)
11. rolmanus  Önjelölt mindentudó
2008.10.13. 22:43:12
LV22
Hát, én ettől a játéktól nem vártam semmit, nem is kaptam semmit, nem csalódtam! :D
She was a real hero... She was a true Patriot!
10. martin  Főszerkesztő
2008.10.13. 22:37:06
LV27
A PSL értékelési szisztémája szerint az 5 pont a következőket jelenti: "Közepes, abszolút átlagos játék, túl sokat ne várj tőle. Szódával elmegy, mondjuk egyszer."

Pontrendszerünk a Tudnivalók topikban. http://playstationlive.hu/info/2
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
9. Foxhound  Szerkesztő
2008.10.13. 22:22:53
LV14
Válasz 7. aphex88 üzenetére:
Én is itt hallottam a srácoktól a Ps3 topikba erről a cuccról, mondták van már demó. Azt se tudtam, hogy létezik egyáltalán. :D
"Why did i move here? I guess it was the weather."
8. danny2008  PlayStation.Community tag
2008.10.13. 22:21:23
LV6
Ennek a megvétele mondjuk úgy se volt a fejemben mint tervezet, de me tezst elolvasá után, vmint 5 pont láttán, eldőlt bennem, hogy erre sem most sem a jővőben nem áldozok lóvét.
Kösz Martin a tesztet, az legalább jó, mégha a játék nem is. :)
7. aphex88  PlayStation.Community tag
2008.10.13. 22:20:24
LV2
szégyen vagy sem, én erről a játékról még hallani sem nagyon hallottam. szinte semmit. a címét párszor, de azt se tudtam, hogy eszik-e vagy isszák. ezek után sem kell több figyelmet szentelnem neki.
6. Foxhound  Szerkesztő
2008.10.13. 22:18:21
LV14
Jó írás lett, köszi. Kb ezt is vártam az anyagtól, abszolút jellegtelen, egyszer használatos, már a demó is bőven elég volt kategória.
"Why did i move here? I guess it was the weather."
2008.10.13. 22:15:34
LV11
Jó teszt lett Martin :)

Nekem a demoja tetszett de a fullal lehet már nem mennék sokra :S
"If You only Knew Where I Just Been and what I Saw
4. SteveY  the gunner
2008.10.13. 22:09:58
LV22
Jó teszt.
De a játék nem tetszik.
Kedvellek öreg, de bántani foglak!
2008.10.13. 22:09:37
LV3
No ez az a game amiért nem fogok eszeveszetten kaparni hogy megszerezzem. Valahogy a videók alapján sem jött be. Akkor már inkább a Dark Sector...
Jobb ma egy veréb, mint holnap egy Turok !!!
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
FRACTURE
LucasArts
Látványosság:
Átlagos
Játszhatóság:
Átlagos
Szavatosság:
Átlagos
Zene / Hang:
Gyenge
Hangulat:
Átlagos
5/10
Pozitívum
Dombocskát lökhetsz ellenfeleid alá
Negatívum
Sajnos ennek értelme sok ugyan nincs