PlayStation.Community

2011.10.05. 09:43 Játékteszt
104 hozzászólás
Szerző: Kyo
Értékeld a cikket!
Repül a kontroller: ki tudja, hol áll meg?

Félhomályban úszó folyosókon haladok, talpig páncélban, kezemben egy nagyszerű, míves karddal. Igazi mestermű, pengéje akár az álom, jobbat kívánni sem lehetne, de mindezek ellenére én mégis félek. Ellenfelek százait győztem már le vele, de tudom, hogy minden sarok mögött a halál leselkedik rám; minden ajtó mögött ő vár, és ehhez nem lehet hozzászokni. Azért nem adom könnyen a fejem, küzdjön meg érte a szemétláda; és amúgy, is túl sokáig jutottam ahhoz, hogy csak úgy hagyjam!
A csigalépcsőn lépkedve gondolataimba mélyedek, miközben odaérek az előttem álló, különös kapuhoz; ám vizsgálgatás helyett inkább átlépek rajta. A fény először elvakít, kell pár másodperc, mire a szemem hozzászokik, de hirtelen pompás látvány tárul fel előttem.
A kastély magasan fekvő területeinek egyikén állok, két oldalamon hihetetlenül mély szakadék tátong. Az előttem álló út egy toronyhoz vezet, amit a felhőkön átszűrődő napsugarak mennyei fénnyel borítanak; én pedig csak bámulom áhítattal. „Egy kis szépség még ebben a kegyetlen, veszélyekkel teli világban is akad” – ez az utolsó gondolatom, mikor egy óriási szörnyeteg terem előttem a torony tetejéről, eltakarva a panorámát, és én még fel sem fogom, máris halott vagyok...

Ó, hogy azt a rézfán fütyülő rézangyalát!

Na jó, bevallom, nem éppen ezt mondtam, hanem valami sokkal csúnyábbat, amit aztán még több soron keresztül cifráztam… maradjunk abban, hogy mindenki behelyettesítheti azzal, amit csak el tud képzelni. Ja, és mindeközben persze a kontroller is úton volt a levegőben, amit józanságom utolsó megnyilvánulásaként az ágy felé hajítottam (sajnos jelen pillanatban csak ez az egy irányítóm van, úgyhogy kár lett volna érte).
A Dark Souls talán a legmocskosabb élvezet, amivel valaha is találkoztam. Ez a játék nem azoknak való, akik könnyed kikapcsolódásra vágynak: egy egészséges, épeszű ember messziről elkerüli még a dobozát is, ugyanis ez a legdurvább cucc a „krokodil” nevű drog óta. Itt már nem elég, ha csak tökösnek érzed magad: életed legnehezebb kalandjához elkötelezettség és némi mazochizmus sem árt. Ez már a játék alaptémájából kiderül, ami maga a halál.
De azért nem szaladok ennyire előre, még karakterünk sincs, aki meghalhatna, pedig kapásból 10-féle kaszt közül választhatjuk ki a legszimpatikusabbat! Lássuk csak, mi van itt: harcos, lovag, vándor, tolvaj, bandita, vadász, varázsló, piromán, pap.. és a nincstelen. Mivel a PlayStation.Community jeles tagjai máris elkezdtek szerkeszteni egy magyar nyelvű oldalt (http://darksoulshu.wikidot.com/karakter-osztalyok), bővebben is olvashattok a kasztok jellemzőiről. Én ezúton szeretnék köszönetet mondani a készítőknek és kitartást kívánok, mert mocskosul sok munkájuk lesz!
Ha a tudásanyag beszippantása után sikerült eldönteni, melyik figura is illik hozzánk, vagy inkább, hogy melyikkel tudnánk könnyebben boldogulni, akkor következhet a külcsín. A Demon’s Souls-ban bemutatkozott aprólékos rendszer lehetőséget ad az arc jellemzőinek beállítására, a testalkat megváltoztatására, és természetesen a hajviselet sem marad érintetlenül. Ez persze roppant sok időt el tud venni a játéktól, úgyhogy aki nem akar ilyenekkel szórakozni, az előre elkészített arcok közül is válogathat. A kasztokhoz tartozó alapfelszereléseken kívül karakterindításkor mindenki választhat egy ajándék tárgyat is, melyek közül némelyiknél fogalma sincs az embernek, hogy mire való – ezt ki kell deríteni. Választhatóak egyszerűbb, nyilvánvalóbb funkcióval bíró tárgyak, de ki tudja, miről maradsz le, ha nem kockáztatsz...
Az eddigiek alapján úgy nagyjából kiderült, hogy a japán From Software a nyugati szerepjátékokat veszi alapul a Dark Souls sötét fantasy világával, sokféle tulajdonságot felvonultató karakterlapjaival, az örök klasszikus kasztokról nem is beszélve. Harcrendszerét tekintve a game a csapkodós akciójátékok rajongóinak is örömet okozhat, hisz a reflexek, az időzítés nagyon fontos szerepet játszanak, a rengetegféle fegyver pedig mind-mind más harcmodort igényel. Az első pár órában a nyilvánvaló különbségek ellenére is nekem valamiért a Team ICO játékok villantak be, bár akkor még nem tudtam miért, de azóta rájöttem. Hasonló gondolkodásmóddal alkotott a két fejlesztőcsapat: kevés betanítás, kevés menü, több misztikum és felfedezés.
Hirtelen előttem állt egy gyönyörű, de ismeretlen és halálos, sötét hangulatú fantasy világ. Egy csapásra eltévedt kisfiúnak éreztem magam, fogalmam nem volt, merre induljak és hol, mit találhatok. Persze szerettem volna körülnézni, csábítottak a gyönyörű helyek, úgyhogy nekivágtam. Gyönyörködtem a tájban, és mindig találtam valamit, ahová muszáj volt belesnem, legyen az egy koszos, sötét alagút bejárata, vagy egy gyönyörű várrom. Aztán jött az első meglepetés, pár csontvázkatona képében. Sajnálatos mód pár másodperc alatt elhaláloztam, és a kezdőpontnál megrakott tábortűznél találtam magam. No sebaj, megesik. Ezúttal célirányosan indultam gyilkosaim felé, és megint ugyanígy jártam. A tizedik alkalommal már egy kicsit morcos voltam, de megint ugyanígy jártam, úgyhogy beismertem a vereségem, és elsomfordáltam egy másik irányba. Itt már szerencsére több sikerélményem volt, el is tököltem vagy húsz percig az ellenfelekkel, közben pedig egész jól haladtam... aztán becsúszott egy rosszul időzített támadás. Mint vérre a cápák, úgy rontott rá védelmi résre az összes körülöttem lévő ellenfél; mondanom sem kell, pár pillanat múlva újra a „You Died” feliratot csodálhattam.
Minden halál után annál a tábortűznél ébredünk, ahol legutóbb jártunk, az eddigi meglévő összes felszereléssel, de a szorgosan gyűjtögetett lelkek elhalálozásunk helyén maradnak, csakúgy, mint a még drágább kincsnek számító „emberiességünk”. Ha újra próbálkozunk, és megint meghalunk, az megint csak nem egy örömteli dolog, ugyanis az előzőleg ottfelejtett összeg is semmivé lesz, így gyakorlatilag lehetséges egy helyben toporogni órákig tartó játék után is. Hogy miért? Jogos kérdés: a lelkek itt univerzális fizetőeszköznek számítanak: vásárolhatunk velük, ám csak óvatosan, mert a tábortűznél karakterünk fejlesztésére, vagyis szintlépésre is költhetjük őket.
Az „emberiesség” már egy másik történet: ez elhasználható például arra is, hogy az alap öt helyett több gyógyító itallal kelhessünk útra mindig, pihenés után. Persze akadnak még más felhasználási módjai is, aminek funkciójára nem lesz egyszerű rájönni, de azért próbáljátok meg, vétek lenne lelőni minden apróságot egy ilyen rejtélyekre, misztikumokra nagyban alapozó játéknál. Szerencsére a From Software nem is fárasztotta magát segítségek, leírások készítésével, de egy kiskaput hagytak a játékosoknak: egy bizonyos tárgy segítségével üzenetet hagyhatsz online másoknak bárhol, sőt, ők is neked!
Számomra ezek az innovatív megoldások jelentik a Dark Souls egyik legnagyobb erényét: nem kell folyamatosan illúzióromboló menük között keresgélni; de minek is, ha a dolgokat sokkal elegánsabban is meg lehet oldani! Mindenre akad egy varázstárgy, csak éppen hozzá kell jutnunk. A multiplayer már az előző részben is hasonló módon volt kitalálva: itt gyakorlatilag megidézhetsz másokat a saját világodba, hogy segítsenek – de a dolgoknak van egy sötétebb oldala is: ha valakinek úgy tartja kedve (és megvan hozzá a szükséges cucca), meg is ölhet más játékosokat. Persze ez csúnya dolog, meg irgum-burgum… azért csak készüljetek fel rá. Olyan is megesett, hogy egy jó kis titkos tárgy reményében követtem vakon az előttem valaki által otthagyott üzenetet, mely így szólt: „Ugorj le itt”. Én persze megtettem – miért is ne? –, de semmi nem várt ott a tátongó mélységen kívül, szóval elcsesztem.
Az állandó elhalálozás ugyan bosszantó lehet, de ennél jobb visszajelzést nem kaphatsz arról, hogy megfelelsz-e a követelményeknek. Itt a saját hibáidból kell tanulnod, és ha valami nem megy, fejlődnöd kell neked és karakterednek egyaránt. Egyéb esetben bármelyik utolsó tucatellenség is képes lesz a földre küldeni, és akkor még nem is beszéltünk a gigászi főellenségekről! Hihetetlenül jól néznek ki, hatalmasak, és pillanatok alatt képesek darabokra aprítani. A tereptárgyak és a környezet sem fog sokáig menedéket adni, mert megtalálják a módját hogyan szívassanak meg, ha kell akár mindent szét is zúznak maguk körül – de nem menekülhetsz. Szerencsére többféle technikát is bevethetsz ellenük, nem csak egyetlen úton győzheted le őket. Nagyon kemény harcok lesznek, de a látszat ellenére egyik sem lehetetlen, csak nagyon sokat kell gyakorolni, vagy persze segítségül is hívhatod valamelyik barátod, ha sikerült megszerezned az ehhez szükséges követ.
Eddig jóformán csak az egymással és egymás elleni harcról volt szó a multiplayer kapcsán, pedig egy nagyon komplex és ötletes online rendszer áll a Dark Souls mögött! Az még csak az érdekesség kategóriába tartozik, hogy néha más játékosok „fantomját”, szellemképeit is láthatod, akik éppen arra járnak ahol te, csak persze a saját világukban. Néhány vérfoltnál megnézheted, hogyan haltak ott meg mások (ebből is tanulhatsz), és említettem az üzenetek elhelyezését is. De az már mindjárt komolyabban hangzik, hogy olyan dolgokat is tehetsz a saját világodban, amit a többi játékos is észre fog venni, már ha ugyanazon a területen tartózkodik, mint te!
Végezetül a szövetségeket is szeretném megemlíteni, amit megint csak egy érdekes szisztéma. A Dark Souls helyszínén sok gép által irányított karakter található elszórva, akikkel beszélgethetünk, segítséget kérhet, de akár meg is ölhetjük őket, ha ahhoz van kedvünk, mint ahogy bárkit a játék folyamán – még a boltosokat is. Ezekhez az emberekhez fűződő viszonyunk alapján kilencféle szövetségbe tartozhatunk, mindegyik más előnyöket, és hátrányokat hoz.
A Dark Souls e pillanatban még rengeteg titkot hordoz magában, amit a lelkes és egyre növekvő közösség a megjelenés utáni napokban szépen elkezd majd kibogozni, de így is eltart majd egy darabig - pár száz játékkal töltött óráig biztosan. Szerintem nagyszerű élmény lesz; már csak az a kérdés, hogy te részt veszel-e ebben a pokolian nehéz, de egyúttal a tökéleteshez is nagyon közel álló kalandban?

(Minden idők egyik legnehezebb és ugyanakkor legkiválóbb Playstation 3-as játékát támogatónktól, a CNG.hu-tól kaptuk meg kipróbálásra. Tesztünk az ő engedélyükkel készült. Köszönjük a lehetőséget! A szoftver megvásárolható - gyűjtői változatban is - támogatónk, a Platinum Shop online és offline boltjaiban. Ha náluk veszed meg a Dark Souls-t, említsd meg, hogy PSC olvasó vagy.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 3 oldal
‹‹  ‹  1  2  3    ››
104. wooltur  PlayStation.Community tag
2014.05.31. 11:46:56
LV16
Nem azért de elég gáz a teszt, a történetről egy szó se esik. A bejárható világ méretéről és mivoltáról sem. Ami elhangzik az meg ugyan az mint ami a Demon's Soul-ban van. A különbségekre kellett volna rámenni.
R.I.P. Brúnó :-(
103. Steven1980  PlayStation.Community tag
2012.12.10. 21:51:36
LV1
Szerintem sem, mostanában nem sok olyan program volt, amit ennyiszer végig lehetett volna játszani.
Zsemlye István
102. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2012.12.08. 18:41:53
LV28
Válasz 101. Mangekyo022 üzenetére:
Ne legyél ebben olyan biztos.
2012.06.30. 10:08:41
LV1
Az utóbbi 10-20 év legnehezebb játékai között van! Mai gamerek 100%, hogy hozzá sem nyúlnak!
2011.11.03. 18:25:02
LV1
Válasz 86. TheMonstrum üzenetére:
Rossz fegyvert használsz :) Mindenki érzékeny valamire, ki kell találni mi az.
2011.11.03. 18:23:32
LV1
Válasz 87. felix28 üzenetére:
Én offlineban játszom végig... new game + elejétől megyek online.
Eddig egy főellen sem volt legyőzhetetlen egyedül. Ha valami nem megy, akkor igazából egy baj lehet: rossz a felszerelésed. Tessék minél előbb megszerezni a Lightning Speart, illetve főellenfelek ellen érdemes még kristály fegyvert használni, pajzsokat meg sebzés típusától függően váltogatni kell. Fizikai támadás ellen minél nagyobb "stability" kell (és persze 100-as fizikai védelem).
Még egy tanács: kezdő játékos legyen "Knight" és védekez-támad alapelven harcoljon. Fejleszteni meg az Endurancet kell 40-ig str-dex mehet egyszer egyszer (én pl 20 str 16 dex voltam az eleje felé).
2011.11.03. 18:13:54
LV1
Válasz 94. lev üzenetére:
Egyetértek... hangulatra én kiválót adnék, a látványosságra meg csak jót...azt is a Havok miatt :D
Kevés játék van, amit az ember végig tátott szájjal játszik... véletlen vettem észre magamon is, mert nem jellemző :D
2011.10.26. 16:50:35
LV1
Válasz 96. Sheodon üzenetére:
Érdemes beszerezni a Demon Souls-t mert egy jó kis bevezető az egész stílusba + kicsit fura lesz ha a "2." résszel játszol előbb aztán az "1." résznél meg hiányolod a dolgokat ami a "2."-ban voltak.
96. Sheodon  PlayStation.Community tag
2011.10.24. 02:33:08
LV1
No, nekem az a kérdésem lenne a játékhoz kapcsolódóan, hogy a Demon's Soulst már hónapok óta próbáltam beszerezni, de mindig vagy irreális áron volt, vagy éppen akkor fogyott el. Szóval a beszerzés elmaradt, viszont amikor most eljutottam odáig, hogy van is, akkor meg már lehet kapni a folytatást. A kérdés pedig: szerintetek érdemes előbb beszerezni a Demon's Soulst, vagy kezdjem a Dark Souls-szal egyből? (A kihívás nem probléma, régóta játszom RPG-kkel, szóval nem ezen múlna.)
2011.10.23. 13:51:42
LV1
érdekes, lehet beszerzem!
94. lev  PlayStation.Community tag
2011.10.20. 00:58:55
LV7
Válasz 92. felix28 üzenetére:
Ennyire lenne minden átlagos annak örülhetnénk:)
De ha már kötözködünk, hangulat:jó???
Hangulat: messze a legkiemelkedőbb 2007 óta:)
Jártál már Sif-nél, az elvarázsolt erdő mélyén? Esetleg New Londó Silent Hillbe illő romjai között, szellemeket kergetve?
Küzdöttél-e harmadmagaddal a Hóhér és a Sárkányölő ellen Anor Londó aranyba hajló, elfeledett városában?
Hát ez nem csak jó, hanem a legjobb (szerintem, persze:), talán kicsit érhetett volna még a teszt.
93. Reita  PlayStation.Community tag
2011.10.18. 20:04:47
LV17
Válasz 92. felix28 üzenetére:
Ne vedd kötözködésnek, de mintha a látványosságra kapott volna kiemelkedőt.
92. felix28  PlayStation.Community tag
2011.10.17. 21:44:33
LV3
a grafika mire kapott kiemelkedöt ?LOL, átlagos grafika,
A Fehèr Farkas
91. lev  PlayStation.Community tag
2011.10.15. 00:28:39
LV7
Mindenben jobb, szebb mint a méltán legendás előd. Ez a játék a játékkészítés magasfoka, igazi művészet, élvezet minden pillanat amit benne töltesz, hihetetlen élményekkel ajándékoz meg. Igazi oldschool hardcore nextgen, ez úgy 10 mint bármi más, ami előtte megkapta a max pontszámot, csak még sokkal jobban.:)
90. leslie21  PlayStation.Community tag
2011.10.13. 08:47:36
LV11
Válasz 89. TheMonstrum üzenetére:
Ez nem bug, és nem is halt meg. Ha figyelted egy szökkenéssel leugrott a mélybe, de utána még lehetett hallani a hangját, szóval csak elrepült onnan, szerintem még összefutunk vele a játékban. Mellesleg a mögötte levő kapun csak így lehet bejutni, hogy eltűnt onnan.
2011.10.12. 20:12:08
LV1
Válasz 87. felix28 üzenetére:
Hát most a nehéz bossokról annyit, hogy ma éppen sikerült a vörös sárkányt 1 sima nyíl vesszővel megölnöm.... Igaz, ha ezt a rendes úton csináltam volna biztos nehéz lett volna. ( Ez a "bug" kihasználás nem direkt volt, csak véletlenül jöttem rá, és nagyot néztem, hogy megöltem egy random lövéssel)
88. Cyberpunk  PlayStation.Community tag
2011.10.11. 22:03:15
LV2
Teljes tiszteletem a munkájukért azoknak akik a (http://darksoulshu.wikidot.com/karakter-oszta[...]) oldalt csinálják.
De..Ki van írva. Dark Souls Wiki "MAGYAR NYELVEN"..
Ahhoz képest, mind a kasztok mind a főellenségek és még sorolhatnám megnevezés angol.
Most akkor mi van???? :S
87. felix28  PlayStation.Community tag
2011.10.11. 17:29:42
LV3
Válasz 85. TheMonstrum üzenetére:
ez igaz, de van olyan boss amit nem lehet egyedül, :), vagyis lehet de nagyon nehéz
A Fehèr Farkas
2011.10.10. 22:06:50
LV1
Mondjunk egyvalamiben csalódtam a Dark Souls-ban, hogy az ellenfelek még butábbak mint a Demon Souls-ban, mondjunk ez eléggé sokszor a hasznomra válik, mint pl.: ezelött, megyek szépen a folyosón lefele egy csigalépcsőn, majd hirtelen meghallom, hogy valaki fut felém, majd azt veszem észre, hogy egy hatalmas nagy lovag, nagy buzogánnyal tart felém, szépen el is kezdtem menekülni egy nyíltabb területre ahol talán még esélyem is van ellene. Majd szépen elkezdtem körözni körülötte, hogy a hátába kerüljek és ledöfjem, meg is történt, na hát ezzel sikerült levinnem az élete 1%.. -.-"..na jól van öljük tovább, már sikerült levinnem több mint 70%-t mire elrontom a lépést és egy csapással leviszi az életemet....nah jól van...majd holnap újra kezdjük...
2011.10.10. 21:53:20
LV1
Válasz 77. prototype üzenetére:
A Dark Souls ( és egyben a Demon Souls is) nem pont a co-opról szól, az online része csak egy kis lehetőség, hogy ilyen olyan + szerezzél magadnak azzal, hogy másoknak segítesz, vagy pont ellenkezőleg, másoknak ártasz.
2011.10.10. 12:15:04
LV1
illik hozzá a gyűrűk ura zene
83. martin  Főszerkesztő
2011.10.10. 10:27:21
LV27
Válasz 82. Rewmac üzenetére:
Ezekért nem lett 10 - többek között.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
82. Rewmac  PlayStation.Community tag
2011.10.10. 01:24:40
LV1
9/10 kissé korrektebb, azonban a negatívumok közé besorolnál a különböző bugokat, glitcheket és olyan programozási hibákat amik ilyen nehézség mellett egész egyszerűen megengedhetetlenek és elfogadhatatlanok. Sajnos nem egy olyan halálesetem volt ahol nem én voltam a ludas. De ettől még egy atom durva anyag annyi tartalommal amennyi az az elmúlt egy év RPG játékaiban összesen nincsen.
81. Rinity  PlayStation.Community tag
2011.10.09. 23:27:40
LV6
+1
"A Dark Souls talán a legmocskosabb élvezet, amivel valaha is találkoztam."
Hmm..és az Obscure?:D
Leda atomica
80. kris8360  PlayStation.Community tag
2011.10.09. 17:28:42
LV5
Válasz 78. soldi71eeer üzenetére:
Rajta van a kártyán hogy hova kell beírni :\.
79. Old_Raiden  Kitiltott felhasználó
2011.10.09. 12:16:54
LV21
Na majd jövőre, mert még a Démonból is van egy kicsi. :)
2011.10.09. 10:05:11
LV3
Sziasztok!!! Segìììtsetek nekem legyetek szìvesek!!Az a gondom hogy megvettem a limited editiont,abban van egy kàrtya egy kòddal,viszont nem tudom aktivàlni a kòdot!! Felmentem a jàtèk hivatalos oldalàra,de nem tiszta hogy a kòdot hol tudom aktivàlni!!Elöre is köszi a segìtsèget!!!
77. prototype  PlayStation.Community tag
2011.10.09. 08:53:18
LV11
Az első 10 órában halál halál után. Végre van normális felszerelés, meg ráéreztem egy idő után az irányításra. De most már teljesen jó játszani vele, csak néha halálozok el, illetve egy két nehezebb részen.
Kár hogy a co-op ennyire körülményes, egy haverral kész katarzis egy co-op menetet összehozni. Ezt kijavíthatnák.
"Brave. Not particularly clever, but brave."
76. leslie21  PlayStation.Community tag
2011.10.08. 19:33:38
LV11
Válasz 75. BloodyDeathH üzenetére:
Készíthetsz női karaktert is. Viszont ENKI-nek igaza van, a játék nagyobb részében élőhalottként fogsz szaladgálni és akkor elég rusnya zombi vagy. Ahhoz, hogy ember legyél humanity kristályokat kell felhasználnod, ilyenkor több gyógyital lehet nálad és ilyenkor tudsz online segítőtársakat idézni is, ha meghalsz akkor megint élőhalott leszel.
75. BloodyDeathH  PlayStation.Community tag
2011.10.08. 17:44:31
LV6
Válasz 74. ENKI üzenetére:
Köszönöm a választ, csak némileg nem értem. Az odáig rendben, hogy lehet benne nénikkel is lenni, de utána elveszítettem a fonalat. Azt hogy érted, hogy fonyadt bőrű élőholt lessz? Ha meghalok és ujra kezdem az adott részt akkor nem ugyan ugy fog kinézni? Mert tényleg nem vágom az ilyen stílusú gammákat, mert nem szoktam RPG-kel játszani, de a látványvilága, meg a hosszú távú cifra mondatok kreálása a tv elött ülve eléggé csábítónak hangzik. :)
Jah meg föleg totál felidegelt ez az ICO mert semmire sem jó ......... Szal már azon gondolkodom átmászok a boltba oszt megvenném, de így látatlanban ....... tudod.
Mégegyszer kössz.
Az űrben senki sem hallja a sikolyod.
74. ENKI  PlayStation.Community tag
2011.10.08. 17:25:20
LV2
Válasz 73. BloodyDeathH üzenetére:
Készíthetsz magadnak női karaktert is, de lehet nem lesz benne sok örömöd. Én is kreáltam egy babaarcú lovag hölgyet, aztán a játék kezdetén meglepődve tapasztaltam, hogy nincs túl jó bőrben. Demon's Soulsban ha meghaltál szellem alakban folytathattad, itt viszont némileg fonnyadt éllőholtként mehetsz tovább.
Make war not Love
73. BloodyDeathH  PlayStation.Community tag
2011.10.08. 16:44:15
LV6
Nagyon jó lett a teszt élvezet volt elolvasni. Grat!!
Csak egy kérdés fogalmazodott meg bennem. Lehet benne női karaktereket is választani? Vagy súlyos diszkrimináció található a játékban, és patriarhátus uralkodik az egész játék világában. Mert ha vannak benne nénik, akkor talán beruháznék rá, mert imádok a tv elött a..ázni. XD
De ez a nehézség is nagyon de nagyon relative. Jó nem vitatom, hogy ez a játék miyen, mert nem tudom. De viszont a kommentelök számos játékot felhoztak példának, hogy kinek mi nehéz. Én pl megfejelném ezt a Mirror's Edge-vel, mert számomra az a baromi nehéz. Jó megvan hardon is, de ezek a time trialok sirba visznek tegnap valami 5 órán keresztül szenvedtem a második pályán. De ami még irtó nehéz split/second nah az jó kötsög gamma kisem toltam. Most meg ettől az ICO-tól kapnék helyenkét síró görcsöt. Noha nem nehéz, de irtora nagyon nagyooon buta ez a csaje benne.De viszont nagyon sok játékot kitoltam hardon meg very hardon is.
Amugy előre is köszönöm szépen a választ a kérdésemre.
Az űrben senki sem hallja a sikolyod.
2011.10.08. 15:09:54
LV1
Válasz 32. xetron üzenetére:
Ebben van valami, Bayonetta-val én is megszenvedtem az elején, de most már hardon megvan két és fél óra alatt :D Dark Souls más kategória, itt fontosabb a taktika és a türelem... ott meg a ritmus, reflexek és a csizmás kombók ismerete :P
2011.10.08. 15:02:03
LV1
Már az első főellenfél is a frászt hozta rám xD Eszméletlen hangulatos... és tényleg sokat fejlődött a látvány a Demon's Souls óta.
70. kobe  PlayStation.Community tag
2011.10.07. 18:41:43
LV11
Nah asszem erre vártam. Végre egy igazi játék!
69. Drivolis  Felséges Úrnő
2011.10.06. 22:34:44
LV23
tuti vetel, csak gyozzem....
(⌐■_■)--︻╦╤─ - - - (╥﹏╥) ladyv89
68. sayainbarni  PlayStation.Community tag
2011.10.06. 15:50:10
LV2
Nagyon jónak tünik ,be kéne majd szereznem!
67. tiNk  PlayStation.Community tag
2011.10.06. 15:33:33
LV18
Én most egy meseszép világban fogok kalandozni (WKC), ha épp nem Banoi szigetén ölöm a zombikat.
Talán valamikor ezt is beszerzem. A teszt meg szokásos Kyo minőség.
"We don't have to do this. You know that, right?"
66. BoroSati  PlayStation.Community tag
2011.10.06. 14:44:37
LV2
Már a Demon's Souls-al is nagyon szemezgettem, de végül elriasztott a játék nehézsége. Egyelőre ezzel is így vagyok.
Nyugi Dagi, nyugi, nem csak foci van a világon!
65. SteveY  the gunner
2011.10.06. 11:23:14
LV22
Ebből én is kimaradok. Elég idegbajos vagyok enélkül is.
Kedvellek öreg, de bántani foglak!
64. zaz
2011.10.06. 10:09:06
LV3
Válasz 54. Balee üzenetére:
:):):)
63. Dathen  PlayStation.Community tag
2011.10.06. 09:28:58
LV1
A Gyűrűk Ura zene bejön. :D
Viszont még a Demon's Souls-t se próbáltam ki.Van demo UK store-on?
62. ColdHand  Szerkesztő
2011.10.06. 09:10:09
LV22
Válasz 61. hunlogi üzenetére:
Nagyon nem...
...a többit képzeld hozzá.
61. hunlogi  PlayStation.Community tag
2011.10.06. 08:21:28
LV1
Válasz 60. ColdHand üzenetére:
Sajnálhatod....
60. ColdHand  Szerkesztő
2011.10.06. 06:59:51
LV22
Az előző rész teljesen kimaradt, semmit nem láttam belőle, de valahogy nem is bánom. Ez se érdekel túlzottan, a teszt sem hozott lázba. Ez is kimarad. Majd a Skyrim.
...a többit képzeld hozzá.
2011.10.05. 23:49:27
LV21
+1
Best game ever :D
Most is csak azért hagytam abba, mert lelassultam és esélytelen lettem :D
58. Rambo
2011.10.05. 21:25:39
LV19
A DS hihetetlenül bejött, talán a legnagyobb meglepetés volt nekem ebben a generációban. Ezt vétek lenne kihagyni, sajna amíg nincs net a PS-en, addig csak only single marad.

A nehézségről: szerintem a DS az elején nehéz (talán a 3. boss-ig) aztán belelendül az ember, a végére meg kifejezetten könnyen leöli az összes boss-t és sima NPC-t (legalábbis én így voltam, persze rendesen fejlesztettem a Soul Level-t, 50-es szint környékén öltem meg az 1-4-es boss-t).
57. getro2  PlayStation.Community tag
2011.10.05. 21:23:30
LV3
Nem bírom ki hogy ne vegyem meg... Fantasztikus játéknak tűnik. Csak lenne egy kis időm...
56. tagor  PlayStation.Community tag
2011.10.05. 21:01:54
LV3
Csodás lehet, majd megveszem valamikor.
Időnként teljesen a hatásom alá kerülök.
55. Reita  PlayStation.Community tag
2011.10.05. 20:59:52
LV17
Már az előző rész PSC-s tesztje is nagyon meggyőző volt, ahogy a folytatásé is. Jóféle cikk, de a vásárlást egyenlőre elodázom ( beszartam a nehézségétől / és időm se sok egy ilyen súlyos órákat igénylő cucchoz ).
1 / 3 oldal
‹‹  ‹  1  2  3    ››
DARK SOULS
Namco Bandai
Látványosság:
Kiemelkedő
Játszhatóság:
Szavatosság:
Kiemelkedő
Zene / Hang:
Kiemelkedő
Hangulat:
9/10
Pozitívum
Hatalmas, szabadon bejárható, változatos világ; hátborzongatóan jó látvány; mindenben fejlődött elődjéhez képest - még a kihívásban is
Negatívum
...ez utóbbi viszont sokakat el fog rettenteni, fel fog idegesíteni, el fog kedvetleníteni

MARTIN BELESZÓL
A Dark Souls minden idők egyik legkiválóbb játéka, minden tekintetben. Ami engem legjobban megfogott benne, az nem a hihetetlen szépsége, leírhatatlan gazdagsága, és nem is az általa felállított eszméletlen kihívás. A Dark Souls tekintélyt és tiszteletet parancsol magának, mert semmilyen szinten sem lehet félvállról venni. Én pedig alázatosan fejet hajtok előtte.