PlayStation.Community

2011.06.10. 16:09 Játékteszt
68 hozzászólás
Szerző: EmThor
Értékeld a cikket!
Az élet 35-nél kezdődik.

A tavaly kiadott White Knight Chronicles bevezetőjének írása során még csak találgathattam, hogy vajon az akkor még megjelenés előtt álló új keletű JRPG-k vajon milyen irányba viszik majd a zsánert? Mára alaposan letisztult a kép: a felkelő nap országának fejlesztői két irányvonalat képviselnek ebben a tekintetben. Az egyik oldal a régi old school, PS2-n bejáratott és letisztult játékmenetet vitte tovább, tehát gyakorlatilag mindössze annyi történt, hogy a felbontást HD-be húzták fel. Ilyen volt a Hyperdimension Neptunia, az Ar Tonelico Qoga, vagy mondjuk az Atelier Rorona. A készítők másik frakciója gyorsabban reagált a változásokra és alapjaiban módosítottak az addig megszokottakon, s az újdonságok elsősorban a harcrendszert, valamint a történetmesélés módját érintették. Legjobb példa erre a Resonance of Fate és jelen tesztünk alanya is, a White Knight Chronicles II. A japán megjelenés után ismét jóval később kézhez kapott, honosított (angol) változatot volt szerencsém tesztelni még a megjelenés előtt, és a rövid fejlesztési idő ellenére nem kellett benne csalódnom!

A második résszel kapcsolatban mindenekelőtt az a legfontosabb tudnivaló, hogy a történet teljesen összefügg az első epizóddal. Ennek az a következménye, hogy új játék indításakor megkérdezi a program, hogy a WKC1-et akarjuk-e elkezdeni – a BD lemez kapacitásának hála, grátiszként a teljes program rajta van a korongon –, vagy rögvest belevágunk a folytatásba. Utóbbi esetben, áthozhatjuk a mentésünket az előző kaland végéről, így megtarthatjuk az addig elért szintünket, az összes felszerelésünket, és a beállított kombóinkat is. Illetve van még egy opció, ami mellett végül leraktam a voksomat: ezzel a beállítással egy előre megadott szintről (level 35) indítunk. Miután új hőst kreáltam magamnak, és megadtam a hajstílusától kezdve a ruháján át az aktuális kedvét tükröző arckifejezést is, azonnal a mélyvízbe kerültem.Egy eposzi csatát bemutató, a játék motorjával készített videóval vezetik fel a történetet: éppen esteledik Faria Főhercegségében, de az ég alját nem lemenő nap fénye festi bíborra, hanem az uralkodói negyed égő házainak fénye. A fura fejszarvval, és az erdei elfekéhez hasonló, hegyes füllel rendelkező nép körében kitört a polgárháború. A felkelők célja, hogy elfogják a trón várományosát, Miu hercegnőt, akinek a segítségére siet egy ismeretlen hős. Vele kezdjük meg a játékot: meg kell menekítenünk a leányzót. A csendet csupán a csata kakofóniájába vegyült lépteink zaja töri meg, miközben a gyönyörű virágokkal teleültetett kertek közt átvágva próbálunk meglógni; szerencsére sikerrel, hogy aztán az erdőbe beérve egy szakadék állja utunkat. Itt találnak ránk a főszereplők, Leonard, Yulie és Eldore, akik a konfliktus hírére érkeztek a tartományba.
Érdemes az ő helyzetükről is egy pár szót említeni. (Kérem, aki kíváncsi az első rész végkifejletére, a következő pár sort ugorja át.) Szóval, miután a WKC1-ben legyőztük Grazelt és kompániáját, Cisna hercegnő végül Balandor királynője lett. Ám úgy tűnik a főgonoszt mégsem sikerült teljesen elpusztítanunk, aki most azon fáradozik, hogy újra felvirágoztassa a sötét Yshrenian Birodalmat. Szövevényes tervének egyik kezdeti lépése a fent említett polgárháború kirobbantása, ami elindítja a történéseket. Nem szeretnék többet elárulni, de annyit elmondhatok, hogy fontos szerepe lesz egy szerelmi szálnak, megtudhatjuk Lovagok (amikké a főhősök át tudnak alakulni) eredetét, és ha már a hatalmas sétáló páncéloknál tartottam, bizony az is megeshet, hogy egy ideig annak a segítsége nélkül kell majd helyt állnunk
Ott tartottam, hogy harmincötödik szinten állunk. Kissé megrökönyödve tapasztaltam, hogy több száz tulajdonságpontot kell újra elosztanom, de így a szokásos harcosom helyett egy elemi mágiákra (föld, tűz, víz, stb.) szakosított varázslót kreáltam. Itt találkoztam az új skillekkel is, amelyek főleg a régiek fejlesztett változatai (pl. konkrétan a varázsló kasztnál: erősebb tűzlabda, sárkány lehelete, stb.). Yulie-t megtartottam gyógyító-íjásznak, Leonard és Scardyne (ő az, aki kimentette a hercegnőt) pedig a közelharcból vették ki a szerepüket, ezért a pengék forgatásához kapcsolódó tulajdonságaikat fejlesztettem az esetükben. A képzettségek változatlanul megmaradtak (kard, hosszúkard, balta, lándzsa, harci bot, íj, isteni mágia, elemi mágia), de újdonság, hogy már mindkét kezünkbe is foghatunk kardot. Ha már a fegyverekről esett szó, 400 új páncél és fegyver került a folytatásba.

Miután készen vagyunk a „babázással”, azaz a megfelelő felszerelés kiválasztásával, és a 3x7-es menüsor támadásokkal és az általunk készített kombók feltöltésével, neki is kezdhetünk az első csatának (Miuék megmentése az üldözőiktől), ami nem lesz egyszerű, főleg az új játékosoknak.
Arról van szó, hogy a kezelés mikéntjéről a kézikönyv mellett csak pár üzenő ablak fog tájékoztatni, és annyira intenzív ez a kezdeti ütközet, hogy még a Lovag is előhívásra kerül. Ez mindig látványos dolog (sőt, most már személyre is szabhatjuk ezt a különös avatárt), nagy élmény egy fák nagyságával vetekedő entitással harcolni. Viszont a gyors kezdés következményeként gyakorlatilag belelökik a mélyvízbe a megszeppent playert. A játékosok kérésére a fejlesztők javítottak a harcokon: sokan panaszkodtak, hogy hiába valós idejű a csihi-puhi, mégis sokat kell várni a skillek elsütésére. Mivel a készítők nem akarták, hogy vad gombnyomogatás legyen a sokszor valódi stratégiai érzéket megkövetelő konfliktusok megoldásának a vége, ezért, hogy mégis pörgősebbé tegyék a viadalokat, ahhoz a megoldáshoz folyamodtak, hogy miután belekezdünk egy speciális mozdulatban, máris elkezd betölteni a mutató, ami jelzi, hogy támadhatunk újra. Eképpen érték el, hogy a remek valós idejű harcrendszer megmaradjon változatlanul, de ugyanakkor intenzívebbek is legyenek a csaták.
Ezzel összhangban megemelték egy kicsit a nehézségi szintet is. A stratégiázással kapcsolatban meg kell jegyeznem, hogy most már bármikor beállhatunk védekező állásba, amivel az ellenfelek nagyobb ütéseit is háríthatjuk, és területre ható támadások és varázslatok is bevezetésre kerültek, kb. mint a Dragon Age-ben, ahol egy pár vonal által határolt sáv mutatja, hogy a tűzgolyó hova fog becsapódni és kiket fog ropogósra sütni. Tehát valóban alaposan átdolgozták a játéknak ezen területét. Ami a zsákmányt illeti, az továbbra is automatikusan került be a tárgylistánkba. Érdemes ráhajtani a ritkább cuccokra, amihez ajánlott visszajárni egy adott helyre farmolni. A programnak ez a része változatlan maradt: az ellenfelek újratermelődnek, szóval legyetek erre tekintettel, mikor az igen nagy területű pályákat felfedezitek. Szerencsére a fő- és mellékküldetések változatossága, és a számos egyedi szörny jelenléte (lebegő hal, életre kelt gyilkos virág, 4 méteres óriás) változatlanul pozitívumként hat, bár a szürke és egyhangú labirintusok felfedezését én nem erőltetném, ha már ilyen szépen kidolgozott külső helyszínek kerültek a játékba.

A grafikán pedig valóban sokat fejlesztettek, ami gondolom annak is köszönhető, hogy egyre jobban ki tudják aknázni a PS3 képességeit. Ez a finom részletekben nyilvánul meg a leginkább, pl. sokkal több fű borítja a tájat, szebb lett a víz-effekt, és még sorolhatnám. Kis dolgok, de az összképen sokat dobnak! A szinkron és az új zenei betétek maradtak ugyanolyan minőségiek és fülbemászóak, mint a WKC1 esetében. Apropó szinkron: a progi továbbra is csak az angolt ismeri; az a fránya japán hangsáv sajnos újfent lemaradt.
Ami a szavatosságot illeti, alapjáraton egy 20-30 órás történetről van szó, amihez ha hozzávesszük az első rész szintén 30 óráját, továbbá időt szakítunk az igen élvezetes és némileg átdolgozott, a PSN-ről folyamatosan bővítethető online koop küldetésekre (melyekben 4-ről 6-ra emelték a játékosok számát!), valamint a saját kis netes falucskánk (GeoRama felület) építgetésével is foglalkozunk, akkor jóval 100 óra fölé emelkedik a játékidő.
Végezetül elérkeztünk a legfontosabb kérdéshez: azaz, hogy több-e a WKCII, mint egy egyszerű kiegészítés? A válasz egyértelműen igen! Nem csupán egy tartalmilag bővített változatról van tehát szó, hanem egy megkapó történet lezárásáról, mellyel a két játék egy kerek egészet alkot. Szembetűnő az a rengeteg változtatás, amit véghezvittek: a legfigyelemreméltóbb módosítások a grafikát érintették, és többek közt csiszoltak a csatákon és az online részen is. A játékmenet többi aspektusával, a küldetésekkel, a tárgyhasználattal, stb. igazából eddig sem volt probléma, szóval itt csak apróbb finomításokat eszközöltek: ahogy olvashattátok, lényegi változás nem történt, de miért is piszkáltak volna bele abba, ami sosem romlott el?! Azért figyelembe kell venni, hogy akinek az első rész nem jött be ilyen téren (mondjuk nem tetszett neki a harcrendszer), akkor az nem fog megbarátkozni a folytatással sem. Pedig az új JRPG vonal leglényegibb elemének – amivel amúgy is a legtöbb időt töltjük –, a konfliktusok kardokkal/fegyverekkel való kezelésének úgy vélem ilyen rendszerűnek kell lennie, mint a WKC-ban. Ezt bizonyítja az FFXIII is, mely szintén pörgős, személyre szabható és változatos harcokkal operál. Mindazonáltal számomra az új részben, a mélyen kidolgozott és fordulatos történet, az egész királyságok sorsát érintő kaland tetszett a legjobban: úgy gondolom ezen a téren fejlődött a legtöbbet a játék, mert monumentálisabb mint az elődje; szinte magába szippantott a világ, és annak karakterei, akik mindvégig változásokon mennek át, miközben a szívemhez egyre közelebb kerültek.
Amennyiben most ugornál fejest a WKC univerzumába, akkor azt hiszem, az új epizódnál keresve sem találhatnál jobb választást. Roppant élvezetes program lett a folytatás, és ha azt vesszük, hogy egy játék áráért két teljes értékű, valóban igényes szoftvert kapsz kézhez, melyek több tíz órás utazásra invitálnak, igazán szerethető karakterek oldalán, akkor ne habozz: kár lenne kihagyni a Fehér Lovag Krónikáit!

(Ezt a minőségi játékot partnerünktől, a Sony-tól kaptuk meg tesztelésre. Köszönjük! Ha a teszt olvasásának hatására megvásárolnád, kérjük támogatónk, a Platinum Shop boltjaiban tedd meg. Köszi.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
2 / 2 oldal
‹‹    1  2  ›  ››
18. EmThor  PlayStation.Community tag
2011.06.10. 17:40:19
LV12
Válasz 16. turanszkij üzenetére:
The Lost Forest? Ha nem erre gondoltál akkor elnézést, de nem tudom megnézni pontosabban, mert a tesztpéldányt vissza kellett már adnom.

http://www.youtube.com/watch?v=AyxPZWEHvtc#t=[...]
17. ppista
2011.06.10. 17:29:36
LV1
Na végre egy jrpg. Szomorú látni a kedvenc stilusom piaci visszafogottságát. Az új Tales, és a Versus kivül nem is nagyon látok több fejlesztést.
2011.06.10. 17:24:18
LV6
Légyszi még az erdő nevét írd le, nagyon kíváncsi vagyok! :)
ブレイブルー
15. EmThor  PlayStation.Community tag
2011.06.10. 17:20:12
LV12
Válasz 13. turanszkij üzenetére:
Grat! :o) Tényleg nagyon sokat csiszoltak a grafikán, és a WKC II korongján levő WKC I is profitál ebből!
2011.06.10. 17:17:51
LV6
Tényleg, egy kérdés: annak az erdőnek Foriában mi a neve, mert azt a kanjit nem sikerült kisilabizálnom.
ブレイブルー
2011.06.10. 17:17:07
LV6
Nagyon fasza játék, japó verzát kitoltam, ott a szinkron brutálisan jó volt (egyik kedvenc színészemnek hála), és egyébként is nagyon tartalmas még az online módot nem is számítva. Én offline tettem 100 órát a japánba a mellékküldetésekkel, meg a városlakók ügyes-bajos dolgainak intézésével.
Grafikailag nagyon tetszett a szemek kidolgozása, és a felhők árnyékai a talajon. :D
ブレイブルー
12. EmThor  PlayStation.Community tag
2011.06.10. 17:05:12
LV12
Válasz 9. tiNk üzenetére:
"A PlayStation.Community szerkesztősége szerint: 8 pont - 9 pont
Elsőrangú, ütős, minőségi produktum, amit tényleg bátran ajánlunk.
Tetszik, korrekt, szeretjük. Soha rosszabbat!"

Sajnos nem tökéletes, de (aláhúzás kezd) a kategória szerelmeseinek (aláhúzás vége) kihagyhatatlan!
11. slickadam  PlayStation.Community tag
2011.06.10. 16:59:45
LV5
Válasz 9. tiNk üzenetére:
ja hogy manapsag a 8 pont nem takarhat egy nagyszeru jatekot... ertem en!
Super Ultra Taokaka Deluxe!!!
10. jime  non-alcoholic
2011.06.10. 16:59:21
LV29
Nagyszerű, hogy rajta az első rész is, ugyanis az kimaradt, így tuti beszerzős a játék.
"wake up, you're dead!"
9. tiNk  PlayStation.Community tag
2011.06.10. 16:58:01
LV18
Szinte az egész cikkben áradozol a játékról és 8 pontot adsz neki. Nem értem én ezt.
"We don't have to do this. You know that, right?"
8. EmThor  PlayStation.Community tag
2011.06.10. 16:45:21
LV12
Válasz 6. chrisangel13 üzenetére:
Mentést át lehet vinni, szinttel, kombókkal. Ha minden igaz a fegyverek is u.azok.
7. EmThor  PlayStation.Community tag
2011.06.10. 16:44:34
LV12
Mindenképpen kontextusba kellett ültetnem, hogy érthető legyen jobban, mi a helyzet a mostani JRPG fronton.

Nem tudom kinek tűnt fel, hogy kb. az FF13-2 volt az egyetlen ilyen cím most az E3-on.

Jelen mezőny az egyik (ha nem) a legjobb ilyen játék a WKC II. Könnyed, nagyon szórakoztató. De a 2. rész nagyon beledob a mélyvízbe (ennek ellenére nem tartottam olyan vészesnek, persze ebben benne van több 10 óra WKC 1-ezést).

Ezt vegyétek figyelembe, tehát szinte kötelező annak, aki új, a WKC I-el kezdeni. És így egy kerek 50-60 órás történetet kaptok.

Ne hagyjátok ki!
6. chrisangel13  PlayStation.Community tag
2011.06.10. 16:42:37
LV2
Az 1. rész végén a megszerzett tárgyakat, fegyvereket, képességeket át lehet vinni a 2 részbe ? Vagy Mindent elöről kell kezdeni ?
Tony Lee
5. Chel_McColish  PlayStation.Community tag
2011.06.10. 16:33:59
LV1
Mindenképpen beszerzem.
A tévedésem jogát minden esetben fenntartom!
4. slickadam  PlayStation.Community tag
2011.06.10. 16:28:58
LV5
amugy mit takar a "fully remastered WKC"? 1-2 eves jatek, azon mit lehetett remasterelni?
Super Ultra Taokaka Deluxe!!!
3. hunlogi  PlayStation.Community tag
2011.06.10. 16:27:30
LV1
Nagyon jó volt az első rész (nekem sokkal jobban bejött mint az FF13) úgy hogy ez is tuti vétel.
2. slickadam  PlayStation.Community tag
2011.06.10. 16:27:28
LV5
az durva, hogy az elso resz is rajta van. mivel az kimaradt, igy csak ezt kell megvennem. jupii!
Super Ultra Taokaka Deluxe!!!
1. Rewmac  PlayStation.Community tag
2011.06.10. 16:25:29
LV1
Jó írás lett, bár néha kicsit mintha eltért volna a lényegtől, de tetszett. Meggyőző, hogy többen mondják nagyon jó a harc rendszere a gyenge történet ellenére is. No meg, hogy az első rész rajta van a lemezen :D Hmm...
2 / 2 oldal
‹‹    1  2  ›  ››
WHITE KNIGHT CHRONICLES II
Sony
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene / Hang:
Hangulat:
8/10
Pozitívum
Továbbviszi az első rész remek játékmenetét, a történet jóval szórakoztatóbb, némileg fejlesztettek a grafikán, az első részt is rajta van a lemezen, online co-op kaland
Negatívum
A második rész nagyon szorosan összefügg az elődjével, annak ismerete nélkül nehezebb a játékba belerázódni

MARTIN BELESZÓL
Nekem ez a második rész több szempontból is jobban tetszik, mit az első. Első körben sokkal szebb: néha veri az FFXIII-at is, ami azért nem kis teljesítmény. Másodsorban igen jól játszható, ügyesen eteti magát. Könnyűnek nem mondanám: engem pl. már a második főellenség rendesen megfingatott, és a save-pont is elég messze volt, szóval 4-5 próba után feladtam, mert már erősen éjszaka volt. Másnap már ki kellett adnom a stuffot tesztelésre, úgyhogy ha visszakapom, örömmel folytatom... és leverem.