PlayStation.Community

2011.06.07. 13:12 Játékteszt
57 hozzászólás
Szerző: HTB
Értékeld a cikket!
Híres, vagy hírhedt vagy?

Hosszú utat tettek meg a sandbox játékok az elmúlt évek során. A GTA 3 megjelenése óta a határokat folyamatosan feszegetik, s míg először a növekedés a játszótér horizontális kiterjedésében volt tetten érhető, az Assasin’s Creed, a The Saboteur, a Prototype és természetesen az inFAMOUS vertikálisan is bővítette az amúgy is hatalmas bejárható területeket.
A téma körbetáncolása helyett fókuszáljunk ez utóbbi játékra: a PlayStation exkluzív inFAMOUS, szakítva az addigi hagyományokkal nem egy kispuskákkal lövöldözős-autólopós nyitott játék volt. Főszereplőjének Cole MacGrathet, egy mezei futárból szuperhőssé avanzsáló figurát tett meg, mindezt megfűszerezte a manapság oly divatos jó-rossz ellenpólusok közötti választás lehetőségével – mi játékosok pedig nedves bugyival éljeneztünk. Mert az inFAMOUS kérem, jó! Folytatása pedig, az inFAMOUS 2 – egy-két zavaró dolgot leszámítva – még jobbra sikeredett.Folytatásról lévén szó, nem árt ismerni az első rész történéseit (ha nem játszottál az inFAMOUS-szel, de érdekel a téma, erősen javallott a Welcome Back program keretében leszipolyozni a Store-ról az alapjátékot, hidd el, megéri!). Lesznek visszatérő szereplők (ott van pl. Cole egykori legjobb barátja, Zeke, illetve van itt még valaki, de ezt majd úgyis meglátod). Már a tutorialként funkcionáló első percekben felbukkan új nemezisünk, aki szimplán csak a Beast névre hallgat. Az összecsapás során hősünk legyengül, Empire City-t hátrahagyva New Marais városába érkezik, hogy összeszedje minden erejét, még szuperebb szuperhős legyen és felülkerekedhessék a maga után káoszt és pusztítást hagyó bestián.
Első blikkre a történet nem tűnt egy nagy was ist dasnak, de az utolsó pár órában, amikor összeérnek a szálak (az első résszel is), az eddigi sablonos sztoriból egy érdekes és összetett sztori kerekedik. Egyből kettő. Ugyanis az inFAMOUS mindig is a jó és rossz közötti választásról szólt – ezúttal is így lesz, a két utat bejárva két teljesen különböző elbeszélést élhetünk át eltérő küldetéssekkel és két totálisan ellentétes végkifejlettel, ezzel sarkallván a játékost az újbóli végigjátszásra. A képregényes stílusban megvalósított átvezetők megmaradtak, ezek és a játék motorjával megkoreografált átvezetők viszik előre a történetet.
A játék háttértörténete is részletesen ki lett dolgozva, míg az első részben rádióállomások felkutatásával deríthettünk fényt a háttérben megbúvó eseményekről, ezúttal postagalambok (illetve a hozzájuk erősített hangfelvételek) szolgáltatják majd a háttérinfókat.
Az inFAMOUS eseményeinek fényében az Empire City helyébe lépő New Marais városa pedig új lehetőségekkel kecsegtet. A New Orleans-i vonásokat magán viselő New Marais alapvetően színesebb, szagosabb, szebb és változatosabb az első rész helyszínénél. Ezúttal is fokozatosan fog megnyílni a terület előttünk és az egyik helyszínt leszámítva (spoilerezni nem akarok, de a terület sajátossága és a főleg közelharcoknál jelentkező kamerakezelési problémák heves anyázást váltottak ki belőlem nem egyszer) elégedetten nyomkodtam vadul a gamepadet a TV előtt, akár futkározásról, akár villámok szórásáról, akár a háztetők felderítéséről volt szó.

(Anti)Hősünk tehát megérkezik New Marais-be, s bár a Beast elleni összecsapás kellőképp legyengítette, nem kell a nulláról építkeznünk. Az előd legfainabb képességeiből a legtöbb alapból rendelkezésünkre áll, a fekete lyukakat pedig új, még inkább brutálisabb és látványosabb mozdulatokkal, csapásokkal tömködhetjük be, sőt, később tetteink fényében a jég vagy a tűz erejét is magunkévá tehetjük. A legszembetűnőbb változás talán a közelharc megvalósítása kapcsán történt: a Zeke által összetákolt, Amp névre hallgató vasvillával látványos kombókat és befejező mozdulatokat zúdíthatunk az ellenséges katonákra (…civilekre szörnyekre – mindenkire). Megrázó élmény lesz, hidd el. Cole ugyanis árammal „működik” (ezért a víz továbbra is halálos rá, fára mászni pedig ezúttal sem tudunk). Ha menetközben elfogyna a HP, a legközelebbi energiaforrás kiszipolyozásával máris újult erővel eshetünk neki rosszakaróink megtizedelésének. Mozdulataink és képességeink is az áram köré épülnek, az alap villámszórást később elborultabbnál-elborultabb mozdulatokkal egészíthetjük majd ki. Támadásaink is a jó-rossz páros körül mozognak: míg a civilekre odafigyelő jóságos hősök mennyei kék árammal funkcionálnak, míg a vérbeli gonoszok vörösen izzó villámokkal pusztítanak el mindent és mindenkit, ami, és aki van olyan szerencsétlen, hogy keresztezni merészelje útjukat. A pusztítás pedig látványosabb, mint valaha, a környezet sokkal jobban reagál, esik atomjaira őrjöngésünknek köszönhetően – mindezt (egy-két ritka kivételtől eltekintve) folyamatosan és akadozásmentesen.
Említettem, hogy döntéseink a történettől kezdve hősünk kinézetén át képességeinket is befolyásolják, nézzük meg, miről is van szó pontosan. Sajnos az inFAMOUS 2-ben még mindig vagy nagyon jónak, vagy nagyon gonosznak „éri meg” lenni, köztes utat ne nagyon keressünk. Pedig a(z) (egyelőre csak PC-s) Witcher 2 is bebizonyította, hogy igenis lehetnek videojátékokban is árnyalt döntések, amik észrevétlenül befolyásolják a történet alakulását, nem minden fekete fehér.
Ettől függetlenül cselekedeteink és választásaink az olyan apró dolgoktól kezdve, hogy a város lakói hogyan viszonyulnak hozzánk (elfutnak előlünk, vagy éltetnek minket) kihat mindenre. És itt bizonyítja leginkább a Sucker Punch a tehetségét: a játék során tényleg végig az volt az érzésem, hogy ez a történet rólam szól, minden és mindenki más csak statisztál a kalandomhoz.
Legyen szó akár az olyan apró küldetésekről, ahol bombát kell hatástalanítani, utcai zenészeket terrorizálni, tüntetéseket szétverni, civil túszokat kiszabadítani, mindenki arra vár, hogy én, a játékos tegyek valamit. Rólam szólnak a TV hírek, engem éljeneznek avagy rettegnek a város lakói – egyszóval zseniális!
Ahogyan ezek a pár perces elfoglaltságok is: nincs fölösleges, több kilométeres rohangálás, minden mellékelfoglaltság 2-3 percet vesz igénybe, pont ezért sikeredtek annyira szórakoztatóra. Természetesen ezúttal is lehetőségünk van komolyabb mellékküldetések teljesítésére is, ezzel a helyi fasisztoid banda által megszállt területeket szabadíthatjuk fel, csökkentvén az ellenállást. Mind ezekről, mind a főküldetésekről elmondható, hogy kellőképpen változatosra sikeredtek – ugyan akciójátékról lévén szó leginkább pusztítani és aprítani fogunk, de kerültek a csomagba lopakodós, fényképezős, „kincskeresős” küldetések is.
A kezelés pedig ezúttal is optimálisra sikeredett: csak nagyritkán lehet nehézségekkel találkozni az irányítás kapcsán, az ugrabugra és a parkoeurködés pont annyira automatizált, hogy ne legyen frusztráló, mégis legyen benne kihívás és látványos is maradjon. A lövöldözős (illetve síneken futó) szekvenciák is testre szabhatóak, van (hála az égnek) kikapcsolható célzás rásegítés, a pályatervezés pedig szinte könyörög azért, hogy felfedezzük New Marais minden egyes szegletét, hogy tápoljuk hősünket az elszórt Blast Shardok gyűjtögetésével, megmásszunk minden egyes épületet.

Ha pedig érzel magadban kellő kreativitást és kitartást, a játékhoz mellékelt pályaszerkesztővel te magad is készíthetsz különféle küldetéseket. Ugyan nem sikerült túl sok időt eltöltenem a pályahegesztéssel, de a benyomásom az volt, hogy a dolog komplikáltságából kifolyóan valóban összetett pályákat lehet alkotni és közkinccsé tenni – mindehhez azonban kitartás és elszántság szükségeltetik, ugyanis tényleg nem túl felhasználóbarát az editor.
Az eddigiek alapján úgy tűnhet, hogy az inFAMOUS 2 mindenben felülmúlja a méltán népszerű elődjét. Majdnem mindenben. Hiányoltam az első rész néha már ijesztően elvontra sikeredett bandáit (ezúttal is lesz három frakció, de az első rész sokkal kreatívabb tudott lenni ezen a téren), illetve bossfightok terén sem vitték túlzásba a dolgot a Sucker Punchnál. Érdemes egy mondat erejéig még kitérni a sandbox játékokra jellemző apróbb grafikai gixerekre. Gyakoriak a kamerakezelési hibák, zavaró tud lenni látótávolság korlátozottsága és a clipping, valamint az ostobán ácsorgó ellenségek is visszazökkentenek minket abba a tudatba, hogy ez egy videojáték. Az igazat megvallva azonban még ezek a hiányosságok sem képesek a nagy(kezdő)betűs ÉLMÉNY csorbítására – az inFAMOUS 2-nek ott a helye mindazok polcán, akik szerették az első részt, vagy csak egy minőségi kalandra vágynak, ahol csak rajtuk áll, hogy nevüket imába foglalják-e, avagy rettegve térnek ki előlük.

(A játékot partnerünktől, a Sony Computer Entertainmenttől kaptuk meg tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop online és offline üzleteiben. Kattints a linkre és böngészd át kínálatukat!)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
2012.07.03. 12:09:12
LV1
Válasz 56. jankibaszott üzenetére:
Kezdetben én is óvakodtam a z InFamous játékoktól, de aztán marhára megtetszettek! A második részt még ki is platináztam!

Szóval jó játék, ráadásul képes volt arra, amire a Prototype 2 nem: felülmúlnia az elődjét!
56. jankibaszott  PlayStation.Community tag
2012.01.28. 13:40:31
LV3
Ja és valószínűleg ezt is megveszem, amint egy picit lejjebb ment az ára, meg aztán az elsőt tuti végig viszem, gonosz hozzáállással is :)
PSN ID: jankibaszott
55. jankibaszott  PlayStation.Community tag
2012.01.28. 13:39:40
LV3
Látom a tesztelünk nagyon gonosz volt :)

Én amúgy most kezdtem el játszani az elsővel, első fél órában szívtam a fogam mert, nem tetszett valahogy, valamiért, aztán azon kaptam magam, hogy beszippantott, úgyhogy megyek is játszani, sziasztok :D xD
PSN ID: jankibaszott
54. votyku  PlayStation.Community tag
2011.12.17. 04:21:52
LV1
Pedig kihagytam .
2011.08.18. 21:45:46
LV1
Ahh eddig ez a Kedvens jatekom de asszem henghibakat eszleltem mert mehany szorny/bossz nem ad hangot amikor legyozom vagy csak a hanyagsag jele?
Fun drinker all the way bitches!
52. EmpiHUN  Driftrocker/BF Veterán
2011.07.07. 01:52:00
LV13
Istenirály az első részhez képest! :P
A fények, a hangulat a robbanánsok hangja....alig lehet abbahagyni!
A Birodalom örök!... khm.. Hupsz!
51. Rob
2011.06.24. 16:38:43
LV1
Eszméletlen jó játék... Nagyon jó hogy beszereztem... Azok a robbanások... A rakéta amit rádlőnek húzza a füst csóvát stb. Leesett az állam !!! :)
50. hajzi  PlayStation.Community tag
2011.06.23. 19:38:48
LV4
Ha van olyan jó mint az első rész (márpedig van) akkor megvan véve :)
THX a tesztet!!!
HALA!
2011.06.14. 19:22:00
LV1
Meglesz, mert kötelező!
2011.06.12. 11:32:53
LV2
valamit tud ez a sucker punch... ;)
2011.06.12. 03:33:35
LV1
46. martin  Főszerkesztő
2011.06.11. 13:22:08
LV27
Hogy lehet egy játék ilyen szép?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
45. zaz
2011.06.10. 14:08:44
LV3
Válasz 44. tgabesz üzenetére:
Ez így van, de nekem nem jó az olvasófej.
+ négyen vagyunk rá, így 3500/fő ami elég kellemes. (már ha engedi a megosztást)
44. tgabesz  PlayStation.Community tag
2011.06.10. 13:18:08
LV14
Válasz 43. zaz üzenetére:
Kár, hogy drágább a digitális verzió.
43. zaz
2011.06.10. 09:12:04
LV3
Mászik lefelé digitális formában! Hatalmas + ezért a lehetőségért a Sonynak!
42. sayainbarni  PlayStation.Community tag
2011.06.09. 21:07:15
LV2
holnap már meg is lessz a game,nagyon várom!!
41. Rewmac  PlayStation.Community tag
2011.06.09. 15:31:15
LV1
Válasz 39. Elvis512 üzenetére:
Nem tudom én valahogy nem tudom magamat elképzelni ahogy hadonászom a nappaliban, :)
40. tgabesz  PlayStation.Community tag
2011.06.09. 12:25:38
LV14
Válasz 39. Elvis512 üzenetére:
Ha jól tudom csak a küldetés kreálásnál lehet használni.
2011.06.09. 08:53:27
LV1
Válasz 36. Bandikut üzenetére:
Hát az enyém egyáltalán nem jelzi h lenne move...pedig e3 elhangzott:(
Remélem majd lesz benne , mert igen élvezetes lesz ugy játszani vele:)
2011.06.08. 19:14:11
LV3
Most jött meg és hát jó... hatalmasat fejlődött látvány terén, de a hangok egyszerűen borzalmasak. Csand uralkodik a városban. 1 méterre megy mellettem egy autó és nem hallani. :( Nem tudom mi ez a hiányosság.
37. Greg  PlayStation.Community tag
2011.06.08. 18:06:54
LV25
Nagyon tetszik, mindenképp kell majd.
LV426
36. Bandikut  PlayStation.Community tag
2011.06.08. 13:24:44
LV1
Akkor ez most move-támogatásos, mert E3-on azt mondták, vagy az egy másik verzió lesz, ami később jelenik meg? vagy megint lemaradtam valamiről:) előre is kösz az infókat... :)
35. Rigel77  PlayStation.Community tag
2011.06.08. 11:14:04
LV7
Válasz 33. hajdugabor üzenetére:
Igen ha jól láttam .
34. EmpiHUN  Driftrocker/BF Veterán
2011.06.08. 10:19:59
LV13
Köszönjük a tesztet! :)
imádtam az elsőt, de idén jönnek nagyobb címek is, amik fontosabbak a számomra! :)
A Birodalom örök!... khm.. Hupsz!
33. hajdugabor  PlayStation.Community tag
2011.06.08. 09:58:57
LV5
A pályaszerkesztőben készített pályákat meg lehet osztani LBP módra?
.................................................
32. Drivolis  Felséges Úrnő
2011.06.08. 09:39:13
LV23
Megcsak most jatszok az eggyel, de annyira nem fekszik, mint vartam...Meglatjuk.
(⌐■_■)--︻╦╤─ - - - (╥﹏╥) ladyv89
31. Sakamoto_14  A bölcs
2011.06.07. 21:51:56
LV20
Talán majd egyszer, ha pénzem is lesz.
30. zola0306  SonsOfSaRock
2011.06.07. 21:15:18
LV16
Hero Edition. :D :D ennyi! :D
"Nem isten az ami ilyennek teremtett!"
2011.06.07. 21:12:49
LV1
Pénteken már nálam lesz ;)
PSN: HUNGARYkuszi - vegyél fel!
28. Dzson  Szerkesztő
2011.06.07. 21:11:03
LV6
Válasz 7. GOWTR4N3 üzenetére:
Megnézném azt a 7órás speedrunt, pláne úgy, hogy nem állsz le shardot meg xp-t gyűjteni a tuninghoz. :)
"Miféle mű kutyakaki...?" (Top Secret)
27. Reita  PlayStation.Community tag
2011.06.07. 21:05:15
LV17
Nagyon rákaptam a sandbox anyagokra, de szerintem nem ez lesz az új kisszerelmem'.
26. PETI29
2011.06.07. 21:02:36
LV1
miért nem lehet olyan játékot csinálni amiben szuperhős vagy de emberek ellen mi a francért kellett bele rakni ilyen faszkalap szörnyeket már az előző részében se értettem kik ellen harcolok
THIS IS SPARTAAAAAA!
25. Feles  Feles
2011.06.07. 20:39:42
LV14
Majd megveszem valamikor, amikor olcsóbb lesz. Egy biztos: ezt ki nem hagyom.
Feles
2011.06.07. 20:11:04
LV1
Leszedtem az elsőt a mostani Welcome Back program keretében, kipörgetem. A folytatás meg majd jó lesz jövő tavasszal a következő hackertámadás után a Welcome Back II. program részeként. :D
PSN ID: zozoquartz
23. Sektor  PlayStation.Community tag
2011.06.07. 17:53:50
LV3
K*rva nagy! Ez is +lesz!
Mixing.Dj/Progressive
22. Sparky12  PlayStation.Community tag
2011.06.07. 17:14:19
LV4
Egy special editiont jó lenne kapni névnapra... :)
Ez a pályaszerkesztő mód meg nagyon jól néz ki! :D
Ha az 1-et végigviszem, rákattanok a demora! ;)
No armor for the soul.
2011.06.07. 17:07:49
LV21
Lenyomom az első részt és utána beszerzem ezt is :)
20. sayainbarni  PlayStation.Community tag
2011.06.07. 16:14:07
LV2
jövőhéten lesssz a ballagásom,lehet a gyüjtőit fogom venni majd:D
19. Undefeated  John McClane fehér trikója
2011.06.07. 16:04:58
LV9
jó teszt, pályaszerkesztő részéről olvastam volna még
"Miért vagytok gyengék? Játsszatok!"
18. Motoko  PlayStation.Community tag
2011.06.07. 15:43:40
LV7
http://inception.davepedu.com/
Ez illik hozzá!:D
Lucy az egyetlen igazi Tekken karakter!
17. Rewmac  PlayStation.Community tag
2011.06.07. 15:34:54
LV1
Ahogy néztem a videókat úgy az jött szinte minden mozdulat ugyanaz. Valaki ezt meg tudja erősteni cáfolni?
16. Ricsi
2011.06.07. 14:35:47
LV7
Válasz 1. GOWTR4N3 üzenetére:
Én 2 végigjátszásért simán megvenném. De még 1-ért is.
15. PlayNorbi  PlayStation.Community tag
2011.06.07. 14:25:56
LV7
na ezt leteszteltem volna szívesen, egyik kedvenc stuffom az első!

jó lenne valami nyereményjátékban megnyerni.^^
Haverok, Buli, Fight Club!
14. Ezio01  PlayStation.Community tag
2011.06.07. 14:18:39
LV13
szerintem is jó game, de a beszerzése biztos, hogy nem a közeljövőben lesz
13. Pala  PlayStation.Community tag
2011.06.07. 14:16:25
LV3
Engem legfőképp ez érdekelne: "döntéseinktől függően két eltérő történet"
Mennyire eltérő, jobban mint az első részben? Mert ott leszámitva az epilogust, másba nem vettem észre különbséget a történetben.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
12. Balee  Devil's Advocate
2011.06.07. 14:09:43
LV12
Holnap hozzá a futár. :)
11. Lotar  PlayStation.Community tag
2011.06.07. 14:03:43
LV18
Beszerzendő . -idővel .
psn/sen id: pcpmate
10. seeYOUsoon  PlayStation.Community tag
2011.06.07. 13:58:19
LV5
most döngetem a demo-t, valami hihetetlen fejlődésen ment keresztül az egész játék sok-sok újítással és ez még csak a demo. várom már a futárt mint még soha. a teszt korrektnek tűnik, igaz egyedül ezzel a címmel elfogult vagyok mert már az első rész is mélyen a szívembe lopta magát :s
..loading, please wait..
9. HUN_GERGO  PlayStation.Community tag
2011.06.07. 13:57:13
LV15
Hát én kihagyom, számomra ismét erős túlzás a 9 pontos értékelés, ahogy az első résznél is, ami még a közepes értékelést is alig üti meg a generáció többi játékával szemben. Bár az új rész sok mindenben javult, de így is kevés...
8. Josephus  PlayStation.Community tag
2011.06.07. 13:55:30
LV1
Majd ha olcsóbb lesz és végigvittem az 1-et akkor talán beszerzem.
˝Unbowed, Unbent, Unbroken.˝ PSN ID: Commandjo
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
INFAMOUS 2
Sony
Látványosság:
Kiemelkedő
Játszhatóság:
Szavatosság:
Kiemelkedő
Zene / Hang:
Hangulat:
Kiemelkedő
9/10
Pozitívum
Óriási szavatosság egy szinglis játékhoz képest; érdekes és változatos képességek; hatalmas és kreatívan megalkotott város; változatos küldetések; döntéseinktől függően két eltérő történet
Negatívum
Főleg közelharcnál előforduló kamerakezelési hibák; felejthető bossharcok; sandbox játékokra jellemző grafikai/irányításbeli bakik; csak jót és rosszat ismer a játék

MARTIN BELESZÓL
A game látványvilága zabálni valóan ízléses, grafikája bődületes. Az új város sokkal jobb, mint a régi - bár egy hangyapénisznyit lehetne világosabb, azaz nappali fény. A játszhatóság és úgy en bloc a többi ugyanolyan király, mint az első részben. Szerintem ezt vétek kihagyni!