PlayStation.Community

2011.04.04. 13:33 Játékteszt
22 hozzászólás
Szerző: HTB
Értékeld a cikket!
Malleus Maleficarum.

Történt egyszer, hogy elrángattak egy ilyen előző életes izére, ahol rövid konzultáció után kedvesen közölték velem, hogy a 17. században hóhérként tevékenykedtem. Hogy jön ez ide? Nos, nem akarok senkit sem a karmikus marhaságaimmal fárasztani, pusztán azt akartam valahogy felvezetni, hogy a Knights Contract főhőse, Heinrich Hoffman (sic!), hóhérként kuporgatja össze a napi sajtos párizsire valót. Unalomra és takonygalacsinok pöckölgetésére ideje nincs, jön ugyanis a pestis, a fekete halál, bűnbaknak pedig az emberiség védelmezésére felesküdt boszorkányokat teszik meg, sorsuk így nem lehet más, mint a halál. Az egyik boszorka, Gretchen, viszonozván Herr Hoffman kedvességét, a halhatatlanság átkával sújtja történetünk protagonistáját. Az események hátterében – hisz mindig kell egy főgonosz – egy bizonyos Dr. Faust áll, aki a porba hullott fejek gazdáit és még több tucat zombi-féle élőhúst szabadít a világra a hatalomvágytól elvakítva. Gretchen azonban nem adja be a derekát a gonosz doktor-doktornak, megváltást ígérvén Heinrichnek együtt indulnak a világ megmentésére 20 édes anyázásban gazdag fejezeten át.Sajnos a történet prezentálása képtelen felnőni magához a sztorihoz: minden átkötő jelenetet egy kisebb töltés előz meg: nem egyszer zökkentett ki az akcióból a játék azon betegsége, hogy az adott pálya betöltése után megtett három lépést töltés, majd átvezető jelenet követte, hogy az animáció utáni újabb töltögetés után az egész folyamat újra lejátszódjon. A gondok forrása azonban mélyebben gyökerezik…

A bűvös páros szám, a kettő alapesetben egy jóféle co-opot indukálna, a Knights Contractban azonban nem így van, pedig jó móka lett volna áthívni a szomszéd Bendegúzkát egy jófajta közös aprításra. Mindhiába, a jóságos boszorkát végig a mesterséges (un)intelligencia fogja vezérelni, ami nem feltétlenül jelentene gondot, lásd az Enslaved esetét, ahol társunk inkább asszisztált tevékenységünkhöz, nem pedig folyton-folyvást visszahúzott minket. Ebben a Devil May Cry széria halál precíz, kombózgatós vonala helyett inkább a God of War epizódok „oldjuk meg dühből” jellegű hack and slash stílusát képviselő cuccban társunk jelenléte inkább a bosszankodás forrása lesz – kezdjük azonban az alapoknál!
Gyors támadás, erős támadás, ellenségek megmarkolása – idáig minden meg van. Az irányítás ugyan elsőre nehézkesnek tűnik: van, hogy egyszerre három, vagy akár négy gombot kell lenyomva tartani, de a kezelés idővel megszokható, 1-2 óra alatt én is elértem, hogy ne görcsösen, inkább ösztönösen vezéreljem a nagyra nőtt kaszás hóhért.
A fizikai támadások mellé egy jó adag mágia is helyt kapott a játékban, a női nem (ha már unintelligencia, legyen tipikus) képviselője hivatott a csiribú-csiribá vonalat erősíteni. A mágia kellőképp változatos és jópofa, a spellek zöme 3 szinten fejleszthető – és tényleg érezni a fejlődést! –, valamint ha egy kellően legyengített ellenfél előtt állva kezdünk el kántálni, látványos kivégzésekkel jutalmaz minket a program.
A bűbáj mellé szupertámadásokat is kapunk: a legjópofább az volt, amikor a pucér, óriásira nőtt Gretchen egy emberes barackot nyom rosszakarónk kobakjára.
Visszatérve a boszorkány ostobaságára: Heinrich ugye halhatatlan, ha életereje elfogyna és valami csúfság ketté találná nyiszálni, az X – tényleg – vad spamelésével összekapja magát. Gretchen azonban halandó, megvédése a mi feladatunk, ő maga sajnos alig-alig tesz valamit az ügy érdekében. Ostobán áll egyhelyben, miközben egy egész hadseregnyi szörny játszik vele kicsi a rakást, megáll a forró láva közepén, nem ám arrébb menne két lépést… ugyan karjainkba tudjuk szorítani – ilyenkor a regeneráció is felgyorsul –, de a bibi az, hogy támadásra ilyenkor nincs lehetőség. Nem egy epikus küzdelmem volt, ahol a karjaimban tartott Missusszal körbe-körbe rohangáltam az ellenségekkel teli szobában, várván, hogy csaphassak hármat-ötöt. Különösen idegesítő társunk tenni nem akarása a szürreálisan idegesítőre sikeredett bossfightok során. A főmonszták zöme valami területre ható támadással rendelkezik, így a fentiek fényében képzelheted, mennyi kellemes stroke-közeli pillanatot okozott nekem a Kedves. Ha mégis valami isteni csoda folytán sikerül leimádkoznunk a főellenség életét, menetrendszerűen következik a kettes fázis, a valaha volt legidegesítőbb QTE szekvenciás rész, ahol a legapróbb hiba is az aktuális csúfság meggyógyulását eredményezi, kezdődhet az egész őrület elölről! Nem arról van szó, hogy ne szeretném a kihívást egy játékban (sőt!), egy szintén piszok nehéznek titulált Ninja Gaidennel is egész jól elboldogultam, de míg ott a nehézség a folyamatos koncentrációval áthidalható volt, a Knights Contractban nem egyszer csak a vak szerencsének köszönhetően sikerült a továbbjutás – szerintem az idei évre dukáló mázli-adagomat el is lőttem a stuffra. Egy-egy ilyen őrület után nyáladzó szájjal és üveges tekintettel rohantam át a Free Realms tündércsillámpónijai közé rezet bányászni meg steaket hegeszteni.
Pedig ezek a gombnyomkodós részek lehetnének a leglátványosabb részei a játéknak, de képtelen voltam magukra a történésékre figyelni, a képernyő alsó sarkát bámultam meredten – ez sem volt elég. A látvány pedig a szebben kidolgozott főbb karakterek, illetve a fent említett megkoreografált jelenetekben ki is fullad. Ugyan a művészi résszel nem lenne gond – sötétebb tónusú fantasy és mitológia ihlette tájakon és lényeken át vezet utunk –, de az elmosódott textúrák, az igencsak minimal tereptárgyak, en bloc, a környezet sivársága, az indokolatlan szaggatás, melyhez egy használhatatlan automatikus kamerakezelés társul tönkrevágja azt a kevés jót, amit a Knights Contract fel tudna mutatni.

Tovább ront az összképen a használhatatlan térkép, valamint a folyamatos backtracking. Volt, hogy fél óráig bóklásztam az üres pályán, mire megtaláltam végre, hogy merre kell menni. Különösen szórakoztató volt ez az időre menő feladatoknál, újrakezdés újrakezdés hátán… Talán a térképre való jegyzetelés megkönnyítette volna a navigálást, de te is ismered az ezer éves axiómát: ha a nagyanyámnak micsodája lett volna…
Amennyiben némi cinizmussal szeretném a Knights Contracttal eltöltött időt jellemezni, valami ilyesmi rémes-rímessel tenném: itt van Heinrich, ő a kaszás, a Knights Contract egy pénzkidobás… legalábbis a mostani játékkínálatot eltekintve bőven vannak jobb cuccok, amikre érdemes beruházni.
A fenti persze (sajnos annyira azért nem erős) túlzás, hogyha a problematikus játékmenetbeli elemeken túl tudod tenni magad és a történet, illetőleg az amúgy néha valóban szórakoztató, csapkodós játékmenet bejön (vagy csak szimplán szereted az önpusztítást), akkor adj egy esélyt a Heinrich-Gretchen párosnak!

(A játékot partnerünktől, a Konzol Magazintól kaptuk meg tesztelésre. Köszönjük! A stuff megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop üzleteiben, illetve webshopjukból is megrendelhető. Említsd meg nekik a PSC-t vásárláskor. Köszi.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
2011.12.19. 23:12:55
LV1
Válasz 2. vintezis üzenetére:
Semmi baj volt a castlevania harc rendszerével szebb és jobb volt minden téren és ami a legfontosabb nagyon hangulatos volt , és a zenék iszonyat élvezetesek . Én felraktam mp3 ra és 1 hónapig hallgattam a zenéit annyira tetszett . Az hogy te nem tudtad alkalmazni a combókat az nem a játék hibája erről leszokhatnának az ifjú gémerek .
21. Balee  Devil's Advocate
2011.05.12. 09:12:43
LV12
Majd occsón' egyszer.
20. LyozsFM  PlayStation.Community tag
2011.04.12. 11:24:25
LV4
Ez van!
Lüvüdözös gyerek !!!
19. Kirari
2011.04.09. 11:37:47
LV1
Én 5-öt vagy 6-ot adtam volna rá, szerintem a 4 egy kicsit kegyetlen.
18. Richard  PlayStation.Community tag
2011.04.06. 21:56:22
LV5
Pedig a trailer de jó volt... Kár érte.
17. william  PlayStation.Community tag
2011.04.06. 19:42:54
LV1
Pláne a mostanában a piacot elárasztó sok FPS után.
PSN ID : willi_hun
16. william  PlayStation.Community tag
2011.04.06. 19:41:32
LV1
Ha túlteszed magad a grafikán és szimplán a sztorira koncentrálsz, plusz az egész jó harcrendszerre, egy nagyon is élvezhető, frankó játékra fogsz rátalálni. Szerintem egy végigjátszást mindenképpen érdemes vele tenni.
PSN ID : willi_hun
15. jocek  PlayStation.Community tag
2011.04.06. 15:51:28
LV3
A video nagyon szép,kâr hogy játék nem
Kemény vagy Csoki
2011.04.06. 12:01:00
LV1
az ocsmány cover artnál hagytam abba az olvasást
PSN ID: jobforme
13. Reita  PlayStation.Community tag
2011.04.04. 20:54:58
LV17
Az elején még érdekelt, kár hogy ennyit hoztak ki belőle. Nem fogom beszerezni. Mikor megláttam a kijelzőket, na nálam ott kezdődött az érvágás. Szerintem nagyon igénytelen.
12. BloodyDeathH  PlayStation.Community tag
2011.04.04. 19:28:28
LV6
Pedig megakartam venni ezt a gammát azt hittem sokkal jobb lesz. Pedig az elözetes vidik tetszettek.
No mindegy ugy is van mivel gémelni.
Az űrben senki sem hallja a sikolyod.
2011.04.04. 16:35:38
LV21
Túl a sok a negatívoma :(
10. wooltur  PlayStation.Community tag
2011.04.04. 16:18:58
LV16
Én megvettem, letoltam, azt adtam is el. A harcrendxzer bejött, sztem látványos és jól használható. A story is bejött. És... ennyi. Undorító grafika, QTE 1mp-s limite és utánna az egész harc elöröl, v felétöl egyszerüen felháborító. Átvezetö videok, teljes semmit mondók. Amúgy nekem 7pontos a cucc. De ez az én véleményem.
R.I.P. Brúnó :-(
9. tiNk  PlayStation.Community tag
2011.04.04. 16:05:26
LV18
Válasz 7. martin üzenetére:
Most fogom majd elolvasni.
"We don't have to do this. You know that, right?"
8. leslie21  PlayStation.Community tag
2011.04.04. 16:01:41
LV11
Hmm...hmm...jobbra számítottam, sokkal jobbra.
7. martin  Főszerkesztő
2011.04.04. 15:20:25
LV27
Válasz 6. tiNk üzenetére:
Ugyanígy. 5-öt adtam rá.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
6. tiNk  PlayStation.Community tag
2011.04.04. 15:14:47
LV18
Ez a játék már az előzetes videók alapján sem tetszett, a teszten viszont jókat mosolyogtam. :)
Kíváncsi vagyok Martin hogyan élte meg ezt a játékot a Konzol Magazin hasábjain. :)
"We don't have to do this. You know that, right?"
5. Ezio01  PlayStation.Community tag
2011.04.04. 15:07:00
LV13
erről a játékról még nem is hallottam (de nem baj)
4. hunlogi  PlayStation.Community tag
2011.04.04. 14:17:05
LV1
Hát ez cuccc olyan felemás számomra. A harcrendszer fasza, ez a ketten párban megoldás is király egyáltalán nem fruszráló. Viszont a pályatervezés az hihetetlenül pocsék, nem beszélve a QTE-időzítésekről.
Szégyen hogy nem tesztelték le normálisan kiadás előtt..... Ha megoldották volna hogy ne lehessen leesni a Boss-fight-ok közben valamint kivettek volna belőle pár ismétlődő pályaszakaszt akkor story és a harcrendszer simán elvitte volna a játékot a hátán, sőt akár még tetszetős eladásokat is produkálhatott volna.... De így kiadni.. Attól függetlenül végigvittem /tűzboszi az nagyon megszívatott, meg talán Faust volt még vérge*i. (Főfőboss-ról csak annyit hogy lábcsapda+dárda és egykettőre megnyiffan.)
3. MrZ  La Peste Noire
2011.04.04. 14:15:01
LV12
Ez ilyen nekem való cucc, ó je.
" Egy bolond százat csinál....ez az én hobbim. "
2. vintezis  PlayStation.Community tag
2011.04.04. 14:10:07
LV3
Azért nem ennyire rossz ez a játék... Én speciel jobban élveztem, mint az agyondícsért (k...rva szar harcrendszerű) Castlevania-t. Itt a kombók legalább érnek valamit, ráadásul kifejezetten jó ötlet az, hogy közben védeni is kell a társat. Plusz egész jól kijönnek az ellenfelek és az elleneük használható támadások közti különbségek, ergo változatos! (Nem úgy, mint a Castlevania...).
Kétségtelen, hogy a grafika nem egy nagy etvasz, a kamera meg erősen szokni kell, a QTE-k 1 másodperces limitje vérlázító, de összességében adnék még neki legalább plusz 2 pontot a ti 4-etek mellé.
PSN ID: vintezis-hun
1. soliduss  A Krónikás
2011.04.04. 13:36:48
LV25
Jó teszt, egy kevésbé "jó" játékról. Mit mondhat erre az egyszeri magyar gamer :D "majd olcsón teszünk vele egy próbát"
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
KNIGHTS CONTRACT
Namco Bandai
Látványosság:
Átlagos
Játszhatóság:
Gyenge
Szavatosság:
Átlagos
Zene / Hang:
Átlagos
Hangulat:
Átlagos
4/10
Pozitívum
Van benne pucér csaj, érdekes történet, néha egész jól működő harcrendszer
Negatívum
Rossz pályatervezés, indokolatlan FPS ingadozás, használhatatlan kamera és térkép, bosszantó bossfightok, társunk ostobasága

MARTIN BELESZÓL
A játék elejét imádtam, változatossága (pl. szereplőváltogatás) szórakoztatott, a boszi mágiái nagyon mutatósak, és a sztori is eteti magát - a bossharcok, az időhúzós keresgélés és a végső főellenség azonban olyan szinten kikészített, hogy legszívesebben felkoncoltam volna a fejlesztőket. Rendesen üvöltöttem kínomban, mint egy idióta. Vannak jó pillanatai, nem tagadom, de KÖTÉLIDEGEK kellenek hozzá!