PlayStation.Community

2011.03.01. 21:52 Játékteszt
38 hozzászólás
Szerző: HTB
Értékeld a cikket!
Él... Ölj stílusosan!

Soha nem gondoltam volna, hogy egyszer másnaposan állok neki egy játékot tesztelni. Büszke nem vagyok rá, de utólag elmondhatom, hogy így sikerült közelebb kerülnöm a mindig piás főhőshöz, Grayson Hunthoz.
Gray és zsoldoscsapata, a Dead Echo, megelégelvén a patkányképű felettesük, Sarrano kavarását munkaadójuk ellen fordulnak: a bosszú azonban veszélyes jószág. A Sarranón való rajtaütés során a csapat zöme – nos – megmurdel, a szakasz két főre redukálódik, ráadásul életben maradt társunk, a mindig optimista Ishi sérüléseinek köszönhetően amolyan robotemberként folytatja az aprítást, folyamatosan vívódva a teste felett eluralkodni készülő mesterséges intelligenciával.
Már ez a pár sor is sejteti, hogy a történettől nagy dolgokat nem érdemes várni, de ha te az Izaurán is sírtál, itt is körmöt rágva fogod végigizgulni az eseményeket. Kétségbeesésre nincs ok, a Bulletstormtól nem is lehet elvárni azt, hogy történetvezetésében keresztben nyelje le az ógörög drámákat: a cucc még rá is játszik erre a bugyutaságra, olcsó, ám ütős poénokkal, idióta párbeszédekkel garantálja a szórakozást.

Mielőtt azonban ennyire a dolgok elébe szaladnánk, nosztalgiázzunk egy kicsit, illetve főzzünk kávét!

Van ez a játék zsáner. First Person Shooter, vagy mi a fene. Míg a kezdetek-kezdetén egy FPS arról szólt, hogy vígan, a tűz gombot tövig nyomva sprintelünk végig a pályán, manapság ezt az egyszerűséget összetettebb, több műfaj elemeit vegyítő epikus nagykalandok váltották a piacon. Pedig… pedig emlékezzetek vissza! Egy Serious Sam, egy Duke Nukem a maga idióta egyszerűségével mennyi szép pillanattal örvendeztetett meg annak idején! Néha a kevesebb a több: hiába veszel többmilliós csodakávét kotyvasztó eszpresszó gépet, a kotyogós kávéfőzőt semmi sem übereli!Szóval Gray és Ishi Stygia bolygóján kénytelenek kényszerleszállni, megkezdődik hát a hét fejezetre osztott, maximalizmusonktól függően 5-8 órás darálda.
A játék az általam nem valami sokra tartott Unreal enginere épül, itt ért az első meglepetés. A People Can Fly csapata csodát művelt a motorral! A helyszíneken alkalmazott meleg színeknek köszönhetően a motorra jellemző viaszhatásnak nyoma sincs, a látvány pazar, belekötni egyedül talán az indokolatlanul bizarrul és furán stilizált főhősökbe, az olykor előttünk töltődő textúrákba, a szűkebb helyszíneken felmerülő sebességingadozásba lehetne, de minden más flottul duruzsol. Vérengzésünk helyszínei szemet gyönyörködtetőek és tehetséges alkotógárdát sejtetnek a háttérben. Ellenfeleink dizájnja a Mad Maxet, vagy ha videojátékos analógiát keresnék a közelmúltból, a Borderlands-et idézik, akárcsak a hangok. Hagymázas őrülteket megszégyenítő sipítások, vinnyogások, artikulátlan üvöltések járulnak hozzá az őskáosz feelinghez – kár, hogy a jellegtelen zene semmi komolyabbat nem tesz hozzá az űrkalózkodáshoz. Űrkalózkodás… hősünk szinkronhangját egy bizonyos Steven Blum szolgáltatja (Viszlát Űrcowboy…szóval Cowboy Bebop megvan? Na, ő az a Steven Blum).
Ami a játékmenetet illeti, a Bulletstorm ügyesen használja és bolondítja meg az oldschool FPS-ek szellemiségét. Tipikusan mészoszlősz játékról van szó, azt a bizonyos pluszt pedig a Skillshot rendszer adja. Arról van szó, hogy a játék a minél kreatívabb és brutálisabb gyilkolásra ösztönöz minket pontrendszerével (innen a játék mottója: Kill with skill). Míg – tulajdonképpen bármelyik – mai FPS-ben a fejlövés jelenti a netovábbot, a Bulletstormban ez csak a kezdet. Egy mezei headshot szánalmasan kevés ponthoz juttat minket, azonban ha bepiálva egy hordányi ellenséget gyújtunk majd robbantunk fel aprócska darabokra, a szorzó csakúgy pörög-forog.
Több mint százféle, fegyver-, környezet- illetve ellenfélfüggő kombinációt tart számon a játék, a kihívás ezek felfedezésében, illetve kivitelezésében rejlik, mivel az AI inkább tölt be funkcionális szerepet, mint bármi mást – pont ezért érdemes egyből a legnehezebb fokozaton kezdeni a játékot, kitolva ezzel a játékidőt, valamint garantálva azt, hogy igenis meg kelljen izzadni minden egyes pontért, ne pedig csukott szemmel daráljuk végig az adott pályaszakaszt. Emellett látványnak sem utolsó, ahogy a zacsin lőtt rosszarcú a gyors halálért könyörög, vagy egy egész képernyőt betöltő robbanás-dominó kietlen pusztát varázsol a másodpercekkel ezelőtt még nyüzsgő pályarészből. A szintek is a fentiek fényében lettek megalkotva, halálos csapdák, húsevő növények, szikrázó vezetékek várnak arra, hogy egy újabb kombinációt nyissunk meg. Sajnos a hitbox kivitelezése nem sikerült tökéletesre, hiába stimmel minden, néha a játék egyszerűen nem adja be, szerencsére ez elenyésző jelenség, sajnálatosan azonban annál frusztrálóbb tud lenni.
Fegyverkészletünk is ennek a látványos mészárlásnak a fényében lett megalkotva, hétköznapinak talán csak alapfegyverünket, egy gépfegyvert lehetne nevezni, eszköztárunk többi tagja eddig nem látott fegyvermutánsokból áll, a játék jellegéből kifolyólag vétek lenne ellőni ezeket a poénokat, tessék szépen felfedezni a dolgokat!
A szorzó feltornászására ott van még lasszónk, valamint Gray méretéből ítélve minimum 50-es acélbetétesünk: míg előbbivel a távolban lévő ellenfeleket húzhatjuk magunkhoz, utóbbival értelemszerűen pont az ellenkező irányba, magunktól elrúgva röpíthetjük fel a magasba ellenségeinket.
A gyalogos részek mellett rögzített pályán haladó lövölde is lesz nem egyszer, ezek talán a kelleténél picit nehezebbre sikerültek, de hamar kitapasztalhatóak, látványban és hangulatban pedig ott vannak a szeren.
Nem mondható ez el a Quick Time Eventekről, többségüket bénának és nem odaillőnek találtam, legfőképpen a kötélen mászkálós rész ütött el a játék pörgős és szórakoztató szellemiségétől…
…mely szellemiség sajnos csak a játék kétharmadáig volt pörgős és szórakoztató számomra. Míg eleinte azt hittem, hogy nem fog zavarni az, ami már az első pillanattól kezdve egyértelmű: a játékban végig ugyanazt kell csinálni (de azt legalább változatos helyszíneken, változatos ellenfelek ellen és folyamatosan megnyíló, új fegyverekkel), a Bulletstorm vége felé kipukkadt a lufi, új kihívások helyett sablonokat kezdtem el látni, ráadásul az addig jól működő aprítás is ellaposodott az utolsó előtti fejezetben, a kezdeti lelkesedésem pedig hanyatlásnak indult.

A kampányon végigrohanva lehetőségünk van többjátékos módokban folytatni a vérengzést: míg az Echoes játékmód egy ranglistás okosságot takar, az Anarchy opciót választva egy co-op aprítás lesz a jutalmunk. Mindkét játékmód hamar megunható, egy kompetetív multi sokat dobott volna a Bulletstorm szavatosságán.
Furcsa egy jószág lett a People Can Fly gyermeke, ha hasonlítanom kellene valamihez, talán a gyorskaja lenne az. Egyszer fogyasztós, hamar átmegy rajtad, de nem a szokásos összepréselt szottyadt sajtburgert kapod, hanem egy pofásan összedobott szezonális ajánlatot, amit minimum egyszer érdemes megkóstolnod – lehet annyira ízleni fog, hogy visszamész repetáért!

(A játékot partnerünktől, az Electronic Arts-tól kaptuk meg tesztelésre. Köszönjük! Ha egy káromkodós-piás-tökös-poénos, kombózós FPS-re vágysz, a game partnerünk, a Platinum Shop boltjaiban megvehető. Ha náluk vásárolsz kérjük említsd meg a PSC-t, mint ötletforrást. Köszi!)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
38. Lotar  PlayStation.Community tag
2013.03.24. 02:43:58
LV18
PS+hoz jól jött , tetszett is a game , 7 pont simán . "Csőlövölde" , de a jobb-fajta . :] 2 x végig lehet tolni .
psn/sen id: pcpmate
37. sayainbarni  PlayStation.Community tag
2011.04.22. 21:51:08
LV2
nem lehet rossz
36. Josephus  PlayStation.Community tag
2011.03.23. 22:29:12
LV1
Nekem nagyon bejön biztos újraviszem.
˝Unbowed, Unbent, Unbroken.˝ PSN ID: Commandjo
2011.03.17. 21:14:55
LV6
Hát nem egy KZ3...agyatlan
Te is játszol velem, én is játszom veled.
34. aple545  PlayStation.Community tag
2011.03.13. 22:53:15
LV5
én is majd olcsobban veszem meg.
2011.03.06. 21:08:06
LV2
egyet értek a feléig élveztem utána untam ://
psn id:dragoh22
2011.03.04. 16:40:06
LV3
korrekt vélemény, talán a pontozás is, szerintem ha nem KZ3 után jelenik meg akkor egy 8-at is bezsebelt volna, de ez már mit változtatna a játékon. végül beszereztem PS3-ra, megérte a pénzét, csak egy bizonyos hangulat kell hozzá :))
ez van.. ezt kell szeretni ?!
31. Woods
2011.03.04. 13:39:20
LV1
Jó játékhoz, jó írás... tuti beszerzős, de majd akkor, ha egy csöppet olcsóbb lesz. Egyenlőre most másokkal szemezek a piacon. :)
30. KROTCHY  a here
2011.03.03. 00:11:51
LV29
Szerény véleményem szerint ez a játék annyira unalmas, amennyire a játékos annak játssza, én pl. élveztem végig, ki is próbáltam az összes skillshot-ot és very hard-on is kivégeztem.
Számomra ez egy előjáték volt a Duke Nukem-hez, aki azt isteníti, nem tudom, h ezt miért ócsárolja ...
A 7 pont is tök reális.
Playing: Uncharted 3 multi
29. atesz11  PlayStation.Community tag
2011.03.02. 22:18:15
LV22
Válasz 28. Horvy009 üzenetére:
Ps3ra miért nem jó?
PSN ID : atesz11
28. Horvy009  PlayStation.Community tag
2011.03.02. 20:41:05
LV7
PC-re jó lesz ez !
The Football Star
27. leslie21  PlayStation.Community tag
2011.03.02. 19:14:15
LV11
Demót kipróbáltam, egész jól el lehet benne marhulni, de nem volt olyan érzésem, hogy feltétlenül meg kellene vennem ezt a játékot.
26. CountofHell  PlayStation.Community tag
2011.03.02. 18:47:55
LV15
Inkább az UT III. Az a tuti cucc.
PSN - CountofHell_HUN
25. atesz11  PlayStation.Community tag
2011.03.02. 18:37:53
LV22
Leszedem meg ma a demot:) Most olvastam el a cikket koszi nagyon jó!!
PSN ID : atesz11
24. ALF22  Son of Liberty
2011.03.02. 18:10:38
LV26
Válasz 19. Lotar üzenetére:
én 1-2 akción még meglepődtem: kerestem a hullát, megtaláltam, röhögtem...1szer. Köv. alkalommal már persze nem volt új. Na pont ezért nem tudom elképzelni,hogy sokszor nekifussak vagy,hogy 2-3 pálya után is élvezzem-e.
23. Greg  PlayStation.Community tag
2011.03.02. 16:39:07
LV25
Nekem nagyon tetszik, látványban is van egy-két kiemelkedő rész és a fegyverek közt is van pár egyedi darab. Elvagyok vele mint a befőtt... biztos hogy újranyomom... szórakoztat.
LV426
22. Pityi  PlayStation.Community tag
2011.03.02. 16:14:52
LV14
10 + 7 = 17
9 + 8 = 17

A két játék együtt "mindenhol" 17 pontot kapott : ennyit a buzipolaritásról :P
"nem olvasó vagy,hanem egy legalja troll" xD
21. sodji
2011.03.02. 15:52:59
LV3
Ez a hetes a korrekt értékelés, nem pedig a 9 amit sok teszt rádobott!
PSN ID: sodji www.mta-racing.com www.sbkm.hu
20. Ezio01  PlayStation.Community tag
2011.03.02. 15:45:52
LV13
nem kell
19. Lotar  PlayStation.Community tag
2011.03.02. 14:38:37
LV18
Válasz 18. ALF22 üzenetére:
Én már a DEMO alatt meguntam . :[
psn/sen id: pcpmate
18. ALF22  Son of Liberty
2011.03.02. 13:50:18
LV26
én se értetettem, hogy miért próbálják úgy eladni ezt a játékot mint vmi messiás
egy ideig pofás, de aztán megunja az ember. Arról nem is beszélve,hogy nagy lövöldében nem fog az ember annyira kombinálni.
17. RCZ  PlayStation.Community tag
2011.03.02. 12:50:28
LV2
Válasz 13. Reita üzenetére:
Jól látod a dolgokat.
16. Reita  PlayStation.Community tag
2011.03.02. 11:44:19
LV17
Válasz 15. martin üzenetére:
Pedig direkt egyszerűen fogalmaztam.
15. martin  Főszerkesztő
2011.03.02. 11:32:11
LV27
Válasz 13. Reita üzenetére:
Agyrákot kapnék, ha ilyeneket kéne olvasnom. Segíts inkább magadon valahogy.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
14. Zangetsu  PlayStation.Community tag
2011.03.02. 10:37:53
LV5
Igaz, hogy én csak a demóval játszottam, de az bőven elég volt. Egyedül a játék atmoszférája, ahogy a tesztelő is írta tetszett. Ha nekem kellett volna végigjátszani akkor sírógörcsöt kaptam volna. Régebben szerettem ezt a műfajt vagy ehhez hasonlót. Nagy kedvenceim a Serious Sam és a DN sorozat volt, de már azokat se tudnám végig játszani. Hiába változik az ember:)
13. Reita  PlayStation.Community tag
2011.03.02. 10:09:28
LV17
Válasz 11. martin üzenetére:
Pont az ilyen pillanatokra készítettem. Hadd segítsek. ;) http://playstationcommunity.hu/blog/26149
12. kris8360  PlayStation.Community tag
2011.03.02. 09:45:16
LV5
A trailerek alapján nagyon tetszett és vártam a játékot, de a demó után már egyáltalán nem...Max használtan olcsón megveszem.
11. martin  Főszerkesztő
2011.03.02. 08:01:58
LV27
Válasz 9. hursi üzenetére:
Van, ahol a rádobált 9-esekkel próbálják megtartani és megetetni a malacaikat.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
2011.03.02. 07:40:51
LV1
tuti király :D Megveszem csak olcsóbban :)
Én vagyok az!
2011.03.02. 06:27:28
LV1
Végre egy normális teszt. Mindenhol dobálták rá a 9-eseket. A demo után jogosnak tartom a 7-est,én már ott untam az agyatlan lövöldözést. A képek alapján majd olcsón beszerzésre kerül.
2011.03.01. 23:48:05
LV9
Demo tetszet, érdekel is a játék.
senki sem ültetheti babyt a sarokba!
7. Lil  ¯\_(ツ)_/¯
2011.03.01. 23:37:32
LV21
Gratu, jó lett a teszt. Az őskáosz részen természetesen felröhögtem, illetve érdekes ez a CBs dolog, nagy kedvenc volt. Sírtam is rajta sokat, habár az Izaura kimaradt.:(
6. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2011.03.01. 23:25:07
LV28
Demó után tökéletesen jogosnak érzem a 7 pontot. Ennél többet biztosan nem érdemel.
Én is pontosan azt gondoltam, hogy ez egy egyszer végigjátszós játék lesz, se több, se kevesebb....
Igaz a képekből ítélve van néhány brutál pálya.
2011.03.01. 23:00:47
LV1
A Launch Party jó volt, a teszt is jó, a gamemmel meg el lehet lenni egy ideig, de nálam rövid életű lenne.
killzone2
4. EmpiHUN  Driftrocker/BF Veterán
2011.03.01. 22:53:19
LV13
A teszt jó lett. de az a játék egyáltalán nem fogott meg! :P
A Birodalom örök!... khm.. Hupsz!
3. Duke  Szerkesztő
2011.03.01. 22:35:04
LV10
Nekem ez biztosan kell majd, nagyon tetszik.
2011.03.01. 22:19:19
LV21
Nem lesz a kedvencem.
1. Horvy009  PlayStation.Community tag
2011.03.01. 22:08:11
LV7
Jó lett! :D
The Football Star
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
BULLETSTORM
Electronic Arts
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Átlagos
Zene / Hang:
Hangulat:
Kiemelkedő
7/10
Pozitívum
Viccesen debil hangulat, látványos és kihívást nyújtó kivégzések
Negatívum
Tipikusan egyszer végigjátszós program, fantáziátlan multiplayer, a végéhez közeledve unalmassá válik

MARTIN BELESZÓL
A játék első fejezetében még nagyon tetszett a viccesre vett bunkóság, élvezettel gyűjtöttem a Skillshotokat. A második fejezet végére már untam a kombózást. Egy csomó ötlet és jelenet bejött, de a harmadik felvonásban már kizárólag csak sima fejlövésre mentem, nem izgatott tovább a stuff lényegét adó skillezés. Be fogom fejezni tutira, de kell egy kis pause. A nyílt terepek tetszettek, zárt helyen viszont gagyi az Unreal motor produkciója. Felemásak az érzéseim.