PlayStation.Community

2011.02.12. 13:52 Kedvcsináló
25 hozzászólás
Szerző: Petunia
Értékeld a cikket!
Néhány nappal korábban…

Nagyjából két évvel ezelőtt jelent meg Wii-re egy olyan anyag, mely a célplatform családbarátibb, az alkalmi játékosokat hangsúlyozottabban megszólító jellegétől eltérően inkább a gép mozgásérzékelős irányítására apellálva aratott sikert, és lett a Nintendo konzoljával nem rendelkező akció-horror hívők álmainak és vágyainak tárgya. A Sony elkötelezettjei csak nemrég, a Dead Space 2 limitált szériás kiadásának megjelenésekor lélegezhettek fel, hiszen eme impozáns és a más sorozatok számára követendő példaként szolgáló csomag a főjátékon felül tartalmazza a kiváló Dead Space: Extractiont is, mely stuff egyébként a Playstation Store-ról is megvásárolható. Teljes értékű, mi több, kiemelkedően jól sikerült játékról beszélvén nem lett volna ildomos pár mondatban megemlékezni róla a Dead Space 2 tesztben, ezért úgy döntöttem, inkább alkotok róla egy külön kedvcsinálót – ha már ugye egy Sony exkluzív site hivatott szolgáltatni az írás hátteréül.

Az Extraction történetileg a Dead Space első részében elmeséltek elé, és körülbelül a Downfallban ábrázolt véres események mellé helyezhető el. A sztori az Aegis VII nevű bolygón kezdődik, ahol Sam Caldwell és csapata azt a feladatot kapta, hogy az Unitológia szekta fanatikus hívői vallásos áhítatának tárgyaként ismert, hírhedt ereklyét, a Markert az USG Ishimura bányász űrhajó fedélzetére szállítsa. Ám jóformán mielőtt észrevennék, Sam és legénysége a gonosz erejű relikvia hatása alá kerülvén megőrül, és egymás ellen fordulnak. A sztori hátralevő részében Nathan McNeill detektív veszi kezébe az események fonalát, és az ő, valamint a köréje szerveződő kis csapat szemszögéből kerül tálalásra az Extraction mondanivalója.
A játék műfaji besorolása on-rail shooter, vagyis fix pályán haladó lövölde. Aki esetleg nem látott volna még ilyet, képzeljen el egy első személyű nézetet, amely magától mozog, miközben célpontról-célpontra halad. Neked semmi más dolgod nincs, mint hogy ujjaidat a ravaszon tartva feszülten figyelj, tüzelj mindenre, amire kell, kezeld a fegyvereidet és szedegesd fel a szükséges dolgokat. Kicsit olyan, mintha filmet néznél, csak annál azért jóval interaktívabb. Természetesen nem ok nélkül jelent meg PS3-ra pont most az Extraction; a cucc Move-kompatibilis volta ismét előtérbe tolja a Sony friss mozgásérzékelős technológiáját, annak legjobb oldalait mutatva be. Én a game első három-négy pályáját sima kontrollerrel nyomtam végig, a nagyobb, hátralevő részét pedig Move-val. Nyugodt szívvel kijelenthetem, hogy a különbség ég és föld, hiszen a célzás bal analóg karral történő, kissé nehézkes megvalósítását felváltják a végtelenül laza, bármely irányban szabadon és simán kivitelezhető csuklómozdulatok. A szerencsésebbek egy light gun kiegészítő birtokában is lezúzhatják a cuccot, mely utóbbi esetben bizonyára a végsőkig autentikus a lövölde-élmény. Move-nál az apró kényelmetlenséget inkább csak a fegyvereknek az iránygombok hiányában Háromszöggel való váltogatása jelenti, de ezt is meg lehet szokni.

Az Extraction esszenciáját jelentő alapelemek a megszokottak. Itt vannak ugye mindjárt a szörnyek, akik az első Dead Space-ben felvonultatott kínálatot képviselik. Ellenük a szokásos módon, a végtagokra fókuszálva vehetjük fel a harcot, a korábbiaknál nagyobb mértékben támaszkodva a sztázisra. Nem hiányoznak az óriási és ijesztő főellenfelek sem, akik valóban próbára teszik a player képességeit. A fegyverek tekintetében is a megszokott típusok köszönnek vissza: az alap plazmavágón, darabolón, impulzuskarabélyon, lángszórón, körfűrészen felül van egy szegecselőnk és egy elektromos fegyónk is. Az alternatív tüzelési módok Move-nál a fagyi oldalra fordításával, igen egyszerű és élvezetes módon aktiválhatók. Most is egyszerre csupán négy szerszám lehet nálunk, és a játékszerek mindegyike felszedhető energiagóc-szerűségek segítségével fejleszthető.
Ahogy már fentebb említettem, ismét komoly szerep jut a sztázis modulnak, melyet a harcokon felül a gyorsan mozgó tárgyak megfékezésekor vethetünk be. A kinézist tulajdonképpen állandóan használjuk, hiszen a segítségével vesszük fel a lőszereket, az életerő-csomagokat, a szöveges és audio fájlokat, valamint az energiagócokat. Az Extraction stílusából következik, hogy nagyon gyorsan össze kell kapkodni ezeket a dolgokat, hiszen a mozgást és a nézetet a rendszer irányítja. A játék időnként felajánlja a lehetőséget, hogy pár másodperc erejéig szétnézz és felszedegess mindent, amit magadénak akarsz tudni, de ez nem túl sűrűn fordul elő. Persze természetesen éppen ez a műfaj által támasztott kihívások egyike! A harcokon túl itt vehetjük jó hasznát a mellettünk helyet foglaló, második számú játékosnak, aki egy kontrollert megragadva bármikor csatlakozhat hozzánk. Együtt nem csak a szörnyek ellen lehet eredményesebben fellépni, de sokkal több lőszert is felvehetünk – megengedvén, hogy két player esetén a cucc nyilván dupla mennyiségű muníciót és gyógyító cuccot pakol ki.

A játékmenet részét képezi a zéró gravitációs terekben ugrással való közlekedés, melynek során csupán a célpontot jelző körre klikkelve, egyszerűen juthatunk el „A”-ból „B”-be. Az oxigéntartálynak ezúttal nem jutott szerep. Ugyancsak találkozunk a zárhackelés rejtvényeivel, melyek a Dead Space 2-ben tálaltaknál fantáziadúsabban kerültek megvalósításra: ideális esetben a Move-val dolgozva kell irányítanunk egy energianyalábot különböző, apró akadályok által komplikáltabbá tett áramkörökben. Bár az alaptípus ugyanaz, a megvalósítás minden esetben más és más.
A tíz fejezeten átívelő tartalom sokkal mélyebb és élvezetesebb, mint amelyet más on-rail shooterekben megszokhattunk! A szereplők nagyon sokat beszélnek. Ez a tulajdonságuk inkább az adott idegen nyelvet nem bíró, vagy a trófeákért induló játékosok számára lehet idegesítő, hiszen ezeket a szcenáriókat nem lehet elnyomni. Én amúgy nagyon élveztem az anyag ezen tulajdonságát is, mert sok újdonságot elárult számomra a Dead Space univerzum történetéről. Az alapjátékon felül minden szintet végigvihetünk kihívás módban is, melynek során a hullámokban támadó szörnyek eliminálásáért kapunk pontszámot. Ez utóbbi tényleg inkább a műfaj kedvelői, vagy a trófeavadászok számára ajánlott – én lezúztam egy pályát ebben a felállásban, meg is elégeltem. Az Extraction külleme tekintetében a készítők felturbózták a Wii-s eredetit, és nemcsak a külső-belső terek, hanem a karakterek is a szokásos, magas színvonalat képviselik. A zenék és a szinkronhangok szintén rendben vannak.
Az Extraction nem túl hosszú, az egyes pályák mindössze harminc-negyven perc alatt abszolválhatók. Összességében a játék annyira jó, hogy Move hiányában is minden, a sorozat iránt érdeklődő gamernek kötelező végigvinni – garantálom, hogy nem is tudjátok majd abbahagyni, míg nem láttatok mindent. Nemcsak a Dead Space 2 limitált szériás kiadása mutasson utat ezentúl a konkurencia számára, de az Extraction is szolgáljon fáklyaként az on-rail shooterekben gondolkodó fejlesztők, kiadók részére. Mi játékosok pedig várakozással tekintünk a legalábbis koncepció szintjén remélhetőleg már létező, harmadik nagy epizód felé.

(Az Extractiont tartalmazó Dead Space 2 Limited Edition Playstation 3 verziója megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop üzleteiben. Ha csak az Extractionre van szükséged, a Platinumban PSN feltöltőkártya is kapható! Banner fent, klikkelj rá. Köszi.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
25. Leo69
2011.02.20. 20:23:29
LV4
Ez elég vicces,dehogy látom elég hasznos is...
http://tv.gamestar.hu/video/dead-space-2-hand[...]
Leo
24. badaboom  PlayStation.Community tag
2011.02.19. 12:15:05
LV1
Vennem kell 1 move-ot...
23. gabe82_  PlayStation.Community tag
2011.02.15. 21:33:48
LV16
Válasz 8. Ezio01 üzenetére:
Azt mondom,ne hagyd ki ezt se! Szerintem a Limited Editiont szerezd be. Megéri.
22. gabe82_  PlayStation.Community tag
2011.02.15. 21:26:18
LV16
Az előbb végeztem a játékkal. Még Move hiányában is nagyon élvezetes. A kedvcsináló pedig remek írás. :)
21. EmpiHUN  Driftrocker/BF Veterán
2011.02.15. 01:22:42
LV13
Nekem nagyon bejött ez a MOVE-os irányítás! a Sztori is ütött rendesen, pláne a vége! :P
A Birodalom örök!... khm.. Hupsz!
20. BloodyDeathH  PlayStation.Community tag
2011.02.15. 01:08:16
LV6
Nekem itt fityeg a polcon bontatlanul, mert megakarom venni az elsö részt és ugy végig tolni. De hiába keresem egyszerüen itt nincs, de csak sikerül valamilyen boltban megvenni.
Pedig nagyon imádtam még anno box-n.
Az űrben senki sem hallja a sikolyod.
19. Balee  Devil's Advocate
2011.02.13. 22:38:03
LV12
DS 2-t végigvittem 2x is, ebbe még csak belenéztem, ds3 kontrollerrel valahogy nem az igazi, szal abbahagytam. Most a héten kapok névnapomra Move packot, úgyhogy lassan végre komolyabban is belekezdek. :)
18. KROTCHY  a here
2011.02.12. 21:50:54
LV29
Válasz 15. Petunia üzenetére:
Lehet úgyis tárazni, h kiviszed a képernyő bármelyik szélére a célkeresztet és nyomsz egy ravaszt. Ez mondjuk akkor zavaró, ha sok ellenség vesz körbe és elkezded lőni a legszélsőt és ahelyett, h lőne, elkezd tárazni ...
Playing: Uncharted 3 multi
17. KROTCHY  a here
2011.02.12. 21:48:02
LV29
Válasz 12. Petunia üzenetére:
Már majdnem azt hittem, h a parázás miatt kellett felkapcsolnod a villanyt =D
Köszi, remélem összekaparom most már azt a pár trófeát.
Playing: Uncharted 3 multi
16. wooltur  PlayStation.Community tag
2011.02.12. 19:28:28
LV16
Sztem is qva jó lett ez a DS epizód. Tetszik, h hosxzabb is mint a hasonszörü társai pl. Time Crisis.
R.I.P. Brúnó :-(
15. Petunia  Szerkesztő
2011.02.12. 19:11:04
LV12
Válasz 9. spike66 üzenetére:
Én még anno Wii-n teszteltem vmi Resi-s on-rail shootert (Umbrella Chronicles?), abban kellett rázni a Wiimote-ot, ha be akartam tölteni a fegyót. Olykor itt is hasonlókat akartam művelni a Move-val... :DD
Endure and Survive
14. alucccard  A retkes
2011.02.12. 19:10:35
LV22
Nagyon jó cucc lett sztem is, ezt elég a move-al játszani, mert én mindkét vezérlőt használtam xD
Kér, h nincs online :(
13. Petunia  Szerkesztő
2011.02.12. 19:08:23
LV12
Válasz 2. Greg üzenetére:
Igen, sztem a zárhackelés kapcsán is példát vehetett vna erről a DS2. :)

Kösz-kösz, kivételesen igyekeztem nem a végtelenségbe vesző hosszúságúra nyújtani a tesztet, mint a taknyot. :P Bár ez nem is teszt... :)
Endure and Survive
12. Petunia  Szerkesztő
2011.02.12. 19:05:36
LV12
Válasz 1. KROTCHY üzenetére:
Jaja, nekem fel kellett kapcsolnom a villanyt, ha meg akartam keresni az X-et... :P :DD De amúgy hihetetlenül QL a Move-val tolni.

Akkor kitartást a platináig! :)
Endure and Survive
11. KROTCHY  a here
2011.02.12. 17:22:41
LV29
Válasz 10. pdw üzenetére:
Nem.
Playing: Uncharted 3 multi
10. pdw  ist krieg!
2011.02.12. 16:52:32
LV11
Ad valami extrat a masodik reszbe ha vegigtolod ezt? (Mint a PSN-es minigame?)
2011.02.12. 16:14:54
LV6
Nagyon élvezetes és szórakoztató játék. Nekem ez volt az első railway shooter, amit végigjátszottam. Hihetetlenül tetszik, hogy az EA így támogatja ezt a franchise-t és magát a Dead Space univerzumot. Minden tökéletesen a helyén van számomra.
"This town... there's... something wrong with it."
8. Ezio01  PlayStation.Community tag
2011.02.12. 15:33:22
LV13
nekem csak az alapgame kéne
2011.02.12. 15:14:40
LV21
Kifejezetten szép :)
6. tgabesz  PlayStation.Community tag
2011.02.12. 14:24:10
LV14
Azok a részek ahol csak pár másodperc van extrák felszedésére emlékeztettek a Time Crisis sárga ruhás ellenfeleire:)
5. KROTCHY  a here
2011.02.12. 14:15:08
LV29
Válasz 3. HUN_ter üzenetére:
Na akkor jöhetsz, azt csapassuk a challenge-eket is xD
Playing: Uncharted 3 multi
4. Greg  PlayStation.Community tag
2011.02.12. 14:11:34
LV25
Válasz 1. KROTCHY üzenetére:
Valami stukival azért gondolom még jobb lehet.
LV426
3. HUN_ter  Dark Soul
2011.02.12. 14:11:11
LV26
Válasz 1. KROTCHY üzenetére:
szép emlékek sejlettek fel.. :D
So many games, so little time...
2. Greg  PlayStation.Community tag
2011.02.12. 14:09:43
LV25
Most ezt játszom és nagyon tetszik. Pár ötlet ebből jó lett volna a Dead Space 2-be is (vasrácsok szegecselése a szellőzőre stb) vagy valami hasonló... barikád építés, ajtók lehegesztése. Jó kis összefoglaló lett Petu. ;)
LV426
1. KROTCHY  a here
2011.02.12. 14:06:21
LV29
Jó kis írás ;)
A gombkiosztás MOVE-on tényleg nagyon gáz, de ha 2 kézzel fogod, akkor máris jobb.
Még 8 challenge van hátra a platináig ...
Playing: Uncharted 3 multi
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Yakuza 4 Remastered (PS4, PSN)
2019.12.09. 11:59 Kedvcsináló
0 hozzászólás
Szerző: GrayFox
A négyfejű sárkány.
Door Kickers: Action Squad (PS4, PSN)
2019.12.06. 12:18 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Szolgálunk és rád rúgjuk az ajtót!
Paper Dolls Original (PS4, PSN)
2019.12.04. 18:36 PlayStation Network
11 hozzászólás
Szerző: Petunia
Rettegés a Csing-dinasztia korából.
Woodle Tree Adventures Deluxe (PS4, PSN)
2019.12.04. 18:26 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Melyik a legkisebb favicc? A fűrészpor...
TERMINATOR: RESISTANCE (PLAYSTATION 4)
2019.12.02. 14:09 Játékteszt
12 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Trashminátor.
Indivisible (PS4, PSN)
2019.12.01. 14:11 PlayStation Network
4 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Kezdünk egy kicsit túl sokan lenni.
Ling: A Road Alone (PS4, PSN)
2019.12.01. 11:29 PlayStation Network
4 hozzászólás
Szerző: MrZ
Magányos délutáni séta.
Rebel Cops (PS4, PSN)
2019.11.30. 12:37 PlayStation Network
3 hozzászólás
Szerző: VictorVance
A szükség törvényt bont.
Aggelos (PS4, PSN)
2019.11.28. 19:56 PlayStation Network
3 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Pixelhős a poligonkorban.
PLANTS VS. ZOMBIES: BATTLE FOR NEIGHBORVILLE (PS4)
2019.11.28. 10:37 Játékteszt
5 hozzászólás
Szerző: DaveUnchained
Kissé túlérett, de még mindig finom termés.