PlayStation.Community

2011.02.03. 17:48 Játékteszt
21 hozzászólás
Szerző: HTB
Értékeld a cikket!
Légy a rabszolgám!

Megijedni nem kell, a Square Enix legújabb játéka nem egy elvetemült szado-mazo szimulátor, bár a teszteléssel eltöltött idő után pókerarccal jelenthetem ki: némi mazochizmusra való hajlam elkél, ha bárminemű élvezetet szeretnénk kicsikarni a programból.
Az egész ott kezdődött, hogy…

…2031-re a technológiai fejlődés elérkezett arra a pontra, ahol a megfelelő kiképzésen átesettek (ők az úgynevezett wandererek) elméjük hatalmának segítségével önnön testüket elhagyván képesek átvenni az uralmat és az irányítást fajtársaik, illetve más egyéb mechanikus kreatúrák teste felett. Hősünk, Jim Corbijn FIA ügynök is a wandererek sorát erősíti; a reggeli müzli elfogyasztása valamint a nagymamától megörökölt ezüst evőkészlet elhajlítása után egy füstbe ment rutinküldetés – Rebecca Weiss, egy kormányellenes aktivista feltartóztatása – következtében egy kormányszintű összeesküvés kellős közepén találja magát. Két tűz közé szorulva kell végigküzdeni a jó öreg Jimboy-jal ezt a tartalmasnak, izgalmasnak, látványosnak és emlékezetesnek legkevésbé sem nevezhető kalandféleséget.Jó ötletek pocsékul megvalósítva – így lehetne összefoglalni a Mindjacket. Az NPC-k testének elrablása, valamint a még meg sem jelent BRINK-re hajazó multiplayer (amit mindjárt ki is fejtek) akár egy zseniális játék ismérvei is lehetnének, de a játékfejlesztői géniusznak még csak a csíráját sem lehet felfedezni a Mindjackben.
Vessünk tehát egy pillantást a többszemélyes játékmódra, ami talán az egyetlen gyengécske érv a játék kipróbálása mellett!
A maximum 6 fővel operáló multiplayer lényege a következő: a játékot Hostként vagy Hackerként indíthatjuk el. Előbbi esetén hozzánk csatlakozhatnak más játékosok, utóbbit választva mi kapcsolódhatunk mások kampányához. Merthogy a Mindjackben a multi nem egy a single playertől merőben elütő mókát takar; a történetet végigpörgethetjük felebarátainkkal vállvetve, de akár felebarátainkat aprítva is. Tudniillik a játék checpointok helyett jelenetekre van felosztva, a netre kapcsolódva pedig az AI által irányított társakat, és/vagy ellenséges katonákat gondolkodó humánokkal válthatjuk ki, és lőhetjük végig az adott jelenetet. Bitang jól hangzik mi? Tényleg! Működik-e a gyakorlatban? A legkevésbé sem.
Már a semmitmondó és bugyuta tutorial során érezni lehet: nemhogy világmegváltásra, de még csak könnyed, frusztrációmentes akciózásra sem nagyon lehet számítani a Mindjacket választva.
Kezdődik minden a látványossággal: ilyen pocsék grafikát én már nem is tudom, mikor láttam utoljára (pedig az utóbbi fél évben volt szerencsém nem egy csúnyácska játékhoz). A programban uralkodó cyberpunk beütés igazából csak egy megfelelő ürügy a végtelenül ismétlődő, egyhangú és fantáziátlan szürke folyosók használatára. Persze, megfordulunk majd kikötőkben, nyílt terepen, bányában, irodaházakban, de ezek mind-mind egy kaptafára készültek, változatosnak, netán emlékezetesnek nevezhető helyszín pedig egy sem volt.
Mindezt csak fokozza az indokolatlan FPS ingadozás (ami az amúgy is döcögős és nehézkesen reagáló irányítást még körülményesebbé teszi), a méterekre előttünk betöltődő textúrák (nem mintha túl nagy különbség lenne a be- és a be nem töltött állapotuk között), a bármiféle élsimítást nélkülöző folyamatosan szakadozó és töredező kép, illetve a trehányul animált mozgások, megspékelvén a levegőben moonwalkoló ellenségekkel. Ha mindez nem elég, ott vannak még a teljesen statikus helyszínek és tereptárgyak: napestig lőheted a gázpalackot, maximum a töltényeid fogynak el idejekorán.
Hangok terén sem sokkal jobb a helyzet, az ostoba párbeszédeket teljesen indiszponált színészekkel mondatták fel, és a háttérben szerényen meghúzódó prüntyögő melódiák is inkább az idegesítő, mintsem a harmonikus felé húznak.
A látványosság kapcsán az egyetlen pozitív dolog az átvezetők során alkalmazott, japánokra jellemző extrém kamerakezelés és agyonlassítás – ilyenkor fél percek erejéig sikerült elvonatkoztatnom a pocsék grafikai megvalósítástól.
TPS-ről lévén szó, a fedezékrendszer kiemelt szerepet kapott a programban, kár, hogy használni csak a legdurvább tömegjeleneteknél fogjuk a gyengécske AI-nak köszönhetően. Küzdelmünk során mindig lesz mellettünk egy társ, de gyakorlati haszna a nullát nyaldossa, azt is alulról. Ha életerőnk elfogyna, akkor sincs minden veszve, ha kellően gyorsan találunk egy új gazdatestet, vígan folytathatjuk a mészárlást, a game over felirat csak akkor jelenik meg, ha társunkkal együtt hősünk is elesik a csatatéren, de a 15 méteres körzetben működő újraélesztésnek köszönhetően a játék végével szökőévente fogunk csak találkozni. A 15 méteres rádiusz nem csak a felsegítésre, de a mind slave képességre is vonatkozik: a legyengített ellenfeleket magunk mellé állíthatjuk, pofás kis magánhadsereget improvizálva magunk köré. Sajnos rosszakaróinkra is ráhúzhatjuk a már sokat emlegetett jellegtelen jelzőt, mind ugyanarra a sémára lettek megalkotva, egyedül talán a minibossok és bossok, többnyire mechák és lépegetők sikerültek valamennyire egyedire.
Fegyverarzenálunk kimerül a gépfegyver variánsokban, pisztolyokban, gránát és rakétavetőben, valamint az olykor-olykor zsákmányolható mesterlövészpuskában. A legnagyobb gond mégsem ez az egysíkúság, hanem az, hogy fegyvereinknek semmi ereje nincs: az életünkre törő hordák igazi golyószivacsokként viselkednek, már a mezei katonákba is minimum fél tárat kell beleimádkoznunk, pusztulásukat elősegítendő. Lőszerhiány esetén (ami a golyók láthatatlan falakban való elakadásának köszönhetően nem egyszer előfordult velem) ott van, illetve lenne a közelharc, mint opció, de ha nem egy bizonyos szögből kezdjük el vadul spamelni a Kör gombot, még egy habakkuk kinyögésére sem lesz időnk elhalálozásunk előtt.
Némi szerepjátékos beütés is szorult drágaszágunkba: a szintezéssel használhatatlan és fölösleges perkeket nyithatunk meg (ezekből kettő lehet aktív), valamint ha hostként játszunk, egy szabályt is beállíthatunk, főleg a fokozatot lehet piszkerálni ez utóbbival, nagy dolgokra ne számítson senki. XP-t azonban nem csak szerezni, de veszíteni is lehet. Ha a pályán megbúvó civiliket soroznánk meg – akik természetesen ilyenkor halhatatlanok –, a –2XP-s számláló úgy fog pörögni, mint a szerencsekerék a falusi napokon. Röhejes az is, hogy a velünk lévő, avagy a mi oldalunkra állított NPC-k egy különleges ektoplazmából épülnek fel, ilyenkor, ha eltalálnánk őket, a töltények lazán áthatolnak rajtuk, karcolásnak nyoma sincs. A headshotokért és a melee killekért ugyan több tapasztalati pont jár, de hiába az egyre magasabb szint, hősünk semmivel sem lesz erősebb, az alkalmazható passzív képességek alig adnak bármit hozzá a játékhoz, ráadásul beállításuk nem lehetséges in-game, a főmenübe visszalépkedve tudjuk beállítgatni őket.
A végére hagytam a WTF-faktort erősítő kedvencemet: ha hólyagot támadna üríteni kedvünk akció közben, nos, akkor van csak igazán bajban a haza: a játékot nem lehet lepauzálni. Ezzel lehet a legjobban szemléltetni, hogy mennyire egy fölösleges cucc a Mindjack és mennyire érthetetlen számomra, hogy 2011-ben hogyan adhatta ki és adhatta hozzá nevét a Square? Egy-két hét, és senki sem fog emlékezni Jimre és kompániájára – így jár mindenki a legjobban.

(A játékot támogatónktól, a Platinum Shoptól kaptuk meg tesztelésre. Köszönjük! Pesti és budai boltjaikban, illetve webshopjukban egy csomó kiváló Playstation 3 szoftver között válogathatsz.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
21. GONDOCS  PlayStation.Community tag
2014.06.20. 14:35:08
LV1
Ha csak a grafikai hiányosságok lenne a legnagyobb gondja a játéknak. Repetitív, unalmas pályák és akicó részek az ellenfelekről nemis beszélve.
20. rappit  PlayStation.Community tag
2011.02.11. 15:51:15
LV4
teszt az nagyon jó grat. a játék elég csunyácska :D remélhetőleg a játékélmény kárpótolja a sztori elég érdekes :D
Nem fog kifér...
19. kicccsawo  PlayStation.Community tag
2011.02.09. 11:38:03
LV13
a bevezetö elmondott mindent de becsületböl végig olvastam
Kis szakadék-koszodék peremkerületi proligyerek
18. aple545  PlayStation.Community tag
2011.02.08. 23:51:41
LV5
ezzel nem sikerült nagyot alkotni :(
17. sayainbarni  PlayStation.Community tag
2011.02.06. 15:15:15
LV2
sztem kihagyom :D:D
16. Geryan
2011.02.05. 15:01:40
LV2
Az a búvár szemüveges gorilla viszi a pálmát!!!! :D LOOL
De most komolyan.Ez azt hittem NGP re lesz,de mikor felszaladtam az oldal tetejére,nagy meg lepetés ért........
Kik fizetnek ilyen minőségű fejlesztésért 2011 ben???
Ez már a PS3 pocskondiázása komolyan!!!!!Már bocsánat!
De ez a graf felháborító!
15. HUN_GERGO  PlayStation.Community tag
2011.02.05. 00:38:44
LV15
Egy 1000-rest megérne.
14. leslie21  PlayStation.Community tag
2011.02.04. 18:49:48
LV11
Érdekes, hogy a szar játékoknak még a borítója is béna általában. Ennél a játéknál is így van ahogy nézem.
13. Chel_McColish  PlayStation.Community tag
2011.02.04. 10:58:41
LV1
Nekem ez úgy tűnt fel, hogy borító - > érdeklődve nézett trailer - > aztán döntés: részemről kuka. Ezt a teszt csak erősíti.
A tévedésem jogát minden esetben fenntartom!
12. EmpiHUN  Driftrocker/BF Veterán
2011.02.04. 02:18:36
LV13
A Rise-of the Cobras-hoz képest ez még mindig eg 10/10-es, de nem kétséges, ez is megy a lomtárba! :D
A Birodalom örök!... khm.. Hupsz!
2011.02.03. 23:13:00
LV21
Asszem ez ki fog maradni.
10. soliduss  A Krónikás
2011.02.03. 21:17:47
LV25
Tessék gyerekek. Új Square minőség......
9. barnoca  PlayStation.Community tag
2011.02.03. 20:07:52
LV18
Válasz 2. Sektor üzenetére:
Ez egy kis rakás.
A Larry játék na az meg a Nagy Rakás.
8. dzsesz  PlayStation.Community tag
2011.02.03. 19:41:40
LV2
egy végigjátszást adok neki.
7. Balee  Devil's Advocate
2011.02.03. 18:34:20
LV12
Képek alapján is gyengének tűnt...
6. EmThor  PlayStation.Community tag
2011.02.03. 18:20:34
LV12
Bejön a koncepció, kipróbálom!
5. Hiei  PlayStation.Community tag
2011.02.03. 18:15:16
LV8
En mar anno a kepek lattan tudtam ,hogy egy fos :D
ドラゴンボール 永遠に
4. DawidHUN  PlayStation.Community tag
2011.02.03. 17:59:15
LV8
Ehh....a feléig bírtam olvasni és ott azt mondtam, hogy kösz, elég. Ez a játék totál nem érdekel. :S Sőt már a második bekezdés végére elveszítettem a fonalat, az első videónál pocsékabb játék trailert rég láttam, a grafika pedig a PS2 mintsem a PS3-ra emlékeztet...ami akkor jó volt, csak ma már annyira nem menő ezen a szinten megragadni.

A multiplayer ötlete tök jó lenne...egy olyan játéknál amit iszonyat sokan vesznek. Egy COD 2-t így végigtolnék szívesen.
3. Ezio01  PlayStation.Community tag
2011.02.03. 17:58:13
LV13
4 pontos játékról hallani sem akarok
2. Sektor  PlayStation.Community tag
2011.02.03. 17:57:07
LV3
Akkor ezért nem tudtam erről a játékról eddig semmit,
mert 1 rakás SZ*R!!!:D
Mixing.Dj/Progressive
1. Jesus  PlayStation.Community tag
2011.02.03. 17:54:05
LV20
Cikkben első kép Metal Gear khhmmm. :D
Spupul!
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
MINDJACK
Square Enix
Látványosság:
Gyenge
Játszhatóság:
Átlagos
Szavatosság:
Átlagos
Zene / Hang:
Átlagos
Hangulat:
Átlagos
4/10
Pozitívum
Érdekes multiplayer koncepció, egy-két jól megrendezett átkötő jelenet
Negatívum
Ronda, buta, fantáziátlan

MARTIN BELESZÓL
Itt most akkor az a lényeg, hogy bele kell bújni a nagy gorilla bőrébe, és megkergetni a szőke nénit, mint King Dong? (Vagy hogy hívták azt az erőszakoskodó majmot...)