PlayStation.Community

2011.01.31. 12:25 Interjú
33 hozzászólás
Szerző: EmThor
Értékeld a cikket!
Egy-kettő, Murphy eljő…

Nemrégiben vált hivatalossá a hír, miszerint a Playstation 3-ra is készülő Silent Hill 8-at mostantól Silent Hill: Downpournak (azaz Felhőszakadásnak) hívják, így – találóan – egy dézsányi infóval szolgálhatunk nektek közvetlenül a játék producereitől, Tomm Hulett-től és Devin Shatsky-tól.
Videogamer: A játék története Murphy Pendleton elítélt sorsát követi nyomon. Előre megfontolt szándékotok volt, hogy eltávolodtok a szimpatikusnak számító főszereplőktől?

Tomm Hulett: A játék tervezésének az elején azt a kérdést tettük fel magunknak, hogy „Mit lenne érdekes még látni Silent Hill-ben?” Az eddigi részekben voltak normális figurák, akik rossz dolgokat tettek, és voltak olyan ártatlanok is, akik náluknál jóval nagyobb mértékű eseményekbe csöppentek bele. Velük szemben egy fegyenctől elvárhatjuk, hogy olyan előélete legyen, amellyel érdemes belevágni egy kalandba Silent Hill-ben. Úgy éreztük, ez helyzet érdekes alapot teremt, ami alapján a rajongók spekulálhatnak a majdani történésekről, míg várják a megjelenést. Nem mondanám, hogy szükségszerűen határoztuk el a „rosszfiú” szerepet, de mindenképpen sokat beszélgettünk arról, hogy egy ilyen karakterrel mennyire tudnak azonosulni majd a játékosok.
V: Mi az a kulcsfontosságú elem szerintetek, ami egy jó Silent Hill játék elkészítéséhez feltétlenül szükséges?

TH: Az, hogy a sztori magával ragadó legyen. Ez tette egyedülállóvá az SH1-et a többi korai túlélő horrortól, emiatt emlékszünk jó szívvel az SH2-re, és így tovább. Természetesen ennek fontos eleme, hogy a történet megfelelően összefonódjon azokkal a horrorisztikus dolgokkal, amikkel a játékos kalandjai során találkozik. Alapjában véve egy Silent Hill játékban a félelmetes események, valamint a háttérben megbúvó történések közti bonyodalomról van szó.
V: Meg tudnál osztani velünk több részletet is a történettel kapcsolatban, mint amit eddig tudunk? Murphy is kapcsolódik valamilyen formában Silent Hill-hez, mint a korábbi részek hősei?

Devin Shatsky: Ez attól függ, mit értesz azon, hogy „kapcsolódik”. Mindig van valami oka annak, ha valaki Silent Hill-ben köt ki; így a rövid válaszom az, hogy ’igen’. A teljes választ pedig a 2011-es megjelenéskor kapjátok meg.
V: A jól ismert ellenfelek közül visszatér valamelyik? Mondjuk a Piramisfej?

TH: Az a nagyszerű Silent Hill-lel kapcsolatban, hogy bármivel találkozz is, az mind okkal történik. Szóval a nővérek, meg a Piramisfej is szorosan kötődnek az aktuális rész történetéhez. Mivel a Piramisfej kifejezetten James Sunderland élményeihez tartozik, nincs ok arra, hogy egy Murphy Pendletonról szóló epizódban feltűnjön. Hogy a jó öreg csúcsfejűt láthassuk, valami nagyon komoly indoknak kellene lennie a háttérben...
V: Az SHD-ben lesznek mellékszálak is. Tudnál egy példát mondani, hogyan segítenek ezek a küldetések kibogozni a történet fonalát?

TH: Az előző részekben ahhoz, hogy a történetben előre juthass, a sztori szempontjából fontos tárgyakat, fotókat kellett megszerezned, fejtörő küldetések keretében. A nyomok kutatása közben pedig mellékesnek számító dolgok kerültek felszínre, és ezeknek nem sok köze volt a fő sztorihoz (leszámítva a vonatkozásukat, hogy mindegyik SH-hez köthető). Nos, a mi mellékküldetéseinkre is hasonlóképpen lehet tekinteni.

DS: Alapjában véve a fent Tomm által elmondottak szerint dolgoztunk, és ezt fejlesztettük tovább. Tudniillik itt van a birtokunkban ez az óriási város, de a korábbi részekben legfőképpen csak zárt ajtókkal találkozhattunk. Arra gondoltunk, ösztönözni fogjuk a játékosokat arra, hogy keresgéljenek, és be tudjanak lépni ezeken a bizonyos ajtókon anélkül, hogy lehangoltan tapasztalnák: mindegyik zárva van. Ez megadja azt az érzést, hogy ténylegesen felfedezhető a város, és jutalmul a fent említett mini-történeteket kapják. Ugyanakkor ezeket a mellékszálakat úgy adagoltuk, hogy még bőven a lényegesebb történések közepén érezzük magunkat, de mégis annyira elkülönülnek, hogy nem szükséges sorba mind végigjátszani őket, hogy eljussunk a végkifejletig.
V: A Silent Hill: Shattered Memories-ban nagy hangsúlyt fektettek arra a készítők, hogy a harcokat a háttérbe szorítva, a fenyegetettségre és a kiszolgáltatottságra alapozzanak. Az SHD viszont nem erre épít, hisz Murphy akár közönséges palackokat is felhasználhat a védelmére – számotokra a fegyverek alapvetően szükségesek a játékhoz?

TH: A félelemmel trükkös dolog játszani. A Shattered Memories kiemelkedő élményt nyújtott a műfajon belül, amelyet manapság az dominál, hogy megállsz egyhelyben és onnan lövöldözgeted le a szörnyeket: a kiszolgáltatottságra célzok ezzel. A célunk a Downpourral az, hogy az eddigi tapasztalatainkat felhasználva, azt észrevétlenül a „Silent Hill élménybe” csempésszük. A régebbi SH játékok kiemelkedő jellegzetessége a választási lehetőség volt, hogy elmenekülj a harcok elől. De a legtöbb részben (gondolok itt főleg az SH2-re) az ellenfeleket azért igen könnyen le lehetett nyomni, így sosem szaladtam el. Ésszerűbbnek látszott leverni őket, mint azon aggódni, hogy később esetleg újra összefutok velük. Ennek a fényében talán a Downpourban nagyobb a tét, és olykor a futás lesz az okos döntés.
V: Létezik egy könyv, amit az előző fejlesztők használtak, és Silent Hill kulcsfontosságú dolgait részletezi. Ezt láttátok, illetve volt befolyása a fejlesztésre?

TH: Bizonyára a Book of Lost Memories-re utalsz, ami előrendelői ajándék volt Japánban.
V: Akkor úgy kérdezném, hogy az eddig Silent Hill játékokban voltak olyan elemek, amiket most felhasználtatok, tovább fejlesztettetek ebben az új részben?

DS: Igen, az összes eddigi Silent Hill-ből kölcsönöztünk elemeket bizonyos formában. A felkészülési fázisban (és még most is) rengeteg kutatást végeztünk a rajongói fórumokon, játéktesztelő oldalakon a korábbi részekkel kapcsolatban, és ezeket a tapasztalatainkat felhasználtuk a Downpour különböző területein. A fő célunk az, hogy tisztelegjünk az elődök előtt azzal, amit ezekből a részekből tanultunk, és új elemeket is akarunk szerepeltetni ott, ahol az lehetséges.
V: Milyen érzés egy ilyen ikonikus sorozat legújabb részén dolgozni?

TH: Rendkívüli, még az után is, hogy már korábbi három részen is munkálkodtunk. A Silent Hill sorozatnak van talán a legelkötelezettebb, legkomolyabb rajongói bázisa az összes játék közül. A legapróbb dolgokkal kapcsolatos (az online fórumokon nyomon követhető) viták is elképesztők, így természetes, hogy a sorozat legjelentéktelenebbnek tűnő részlete is kiverheti a biztosítékot egyeseknél, akiknek ugyanúgy számítasz a támogatására. Ez bizonyos tekintetben ijesztő, de a döntéseinkben határozottaknak kell lennünk, és folytatnunk kell a széria fejlesztését, bővítését. Valljuk be, a legkevésbé sem szeretnénk újra meg újra ugyanazt a játékot kis változtatásokkal kézbe venni.
V: Kérlek mesélj egy kicsit a csapatról – milyen nagy, hol vagytok helyileg és min dolgoztatok korábban?

DS: A Vatra egy cseh fejlesztőcsapat, és profin kezeljük az Unreal Engine-t. Egy új stúdióról van szó, de a tagok nagy része a játékfejlesztésben veteránnak számít. Olyan stúdióktól jöttek, mint mondjuk a 2K vagy az Illusion Softworks, ahol dolgoztak a Hidden & Dangerous-ön, a Vietcongon és a Mafia-n. A Konamitól én és Tomm Hulett jöttünk. Legutóbb a The Suffering-gel, az Area 51-el és természetesen a Shattered Memories-zel foglalkoztam. Tomm a Silent Hill Origins-en, a Homecomingon, és szintúgy a Shattered Memories-en végzett munkálatokat.
Köszönjük az interjút! A Silent Hill: Downpur ősszel érkezik Playstation 3-ra.

(Az anyag teljes egészében a Videogamer.com tulajdona. Mi csak a fordítást készítettük. Köszönjük a lehetőséget!)
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
33. Greg-T  Kitiltott felhasználó
2011.02.23. 12:48:44
LV2
Válasz 26. CountofHell üzenetére:
ott a pont
32. badaboom  PlayStation.Community tag
2011.02.20. 13:58:33
LV1
Én bizalmat szavazok nekik.Jöhet.Akár látatlanban is.
31. Riddla  PlayStation.Community tag
2011.02.10. 09:06:56
LV3
Válasz 21. psStragt0r üzenetére:
Nekem meg az Alan Wake től lett Silent hill érzésem....

SH3. END.
Azóta csak rókabőr. Talán ha nem SH néven jelentek volna meg.
Ahhh...
I'm not a Hero. I'm only an old killer.
30. SOLDIER  49%Motherfucker/51%SonOfABitch
2011.02.06. 21:29:37
LV11
Válasz 28. Petunia üzenetére:
Egyértelműen fanservice volt a szerepeltetése, de ez és a "zsákos-ember" névváltoztatással lesz számomra erőltetett. A kinézete és az első felbukkanása meg, egy az egyben a filmből van.
Arról nem is beszélve hogy PH egyszerűen nem működik más sztorikban, James teremtménye, mert nem tudott szembenézni és ezáltal megbocsátani önmagának. Ezért volt szüksége egy szexuálisan túlfűtött (erőszakoló), vezető és büntető lényre. http://www.youtube.com/watch?v=3BfYa45Ipgc Ahogy a 2 végén megbocsájt magának, a két lény feláldozza magát (ez már csak teória: míg a barna színű a régi vért, a régi bűnt -Mary- reprezentálja addig a vörös az új vért/bűnt -Eddy-).
Nem egy túlvilági "rendőr" vagy mi a fenének állítják be mostanság, főleg a mozi óta. Mondjuk az biztos, hogy James, mint Silent Hill történelmének megszállott rajongója, a Rend köpenyes bíráiról mintázta őket.
Please to meet you... Hope you guess my name.
29. Petunia  Szerkesztő
2011.02.06. 16:10:28
LV12
Válasz 19. soldi71eeer üzenetére:
A Homecoming-gal semmi baj nincs, minden megvan benne, amit a klasszikus sorozattól elvárunk. A Shattered Memories-zal annál inkább, de az szerencsére nem is számít fő epizódnak.
Endure and Survive
28. Petunia  Szerkesztő
2011.02.06. 16:07:49
LV12
Válasz 10. SOLDIER üzenetére:
A Homecomingban a piramisfejű nem AZ a Piramisfej, hanem a Bogeyman. Végül is egyfajta utalás a korábbiakra, mely az egész szérián végighúzódik. Azt hiszem, ő az a szörny, akit végül is minden rajongó szívesen lát viszont... a Homecomingban pedig eszméletlen jól néz ki, a hotelben játszódó találkozós jelenet csillagos ötös!

"Pyramid Head (also known as the Red Pyramid Thing) is the name James Sunderland uses in reference to a monster who is arguably the main antagonist of Silent Hill 2, and the most well-known monster. Pyramid Head's incarnation in Silent Hill: Homecoming is known as The Bogeyman.
Across the series he is usually portrayed as, at his most basic, a violent monster. A deeper meaning given to him, however; sees him as a kind of punisher or executioner. He's typically manifested by those who feel an extreme amount of guilt or have an overwhelming desire for punishment. His acts of violence are not aimed solely at humans, as he has also brought harm to the other creatures that inhabit Silent Hill." - Silent Hill Wiki
Endure and Survive
27. skyboi
2011.02.06. 13:43:25
LV1
Némi Alan Wake ihletés azért lesz. Ettől függetlenül nagyon várom az új SH-t.
Against the flow
26. CountofHell  PlayStation.Community tag
2011.02.05. 06:59:46
LV15
Nagy szavak hangoztak el az interjúban. Akira Yamaoka neve nem volt említve, +1 ok, hogy ne vegyem meg premierkor.
PSN - CountofHell_HUN
25. edWood  PlayStation.Community tag
2011.02.02. 17:39:32
LV6
Végre, úgy tűnik visszatérhetek Silent Hill-be anélkül, hogy rossz szájízem lenne. Persze azért egy itteni tesztet a vásárlás előtt megvárok,,,
Én vagyok a romlottság manifesztálódása!
24. Resiskull  PlayStation.Community tag
2011.02.02. 14:59:59
LV21
Jöhetne, eléggé várományos téma
23. SaDaeu  PlayStation.Community tag
2011.02.02. 13:46:22
LV2
Válasz 22. titus6 üzenetére:
ja a régiek tényleg tutik voltak
Szeretlek Ildikém!
22. titus6  PlayStation.Community tag
2011.02.01. 23:31:56
LV5
Kíváncsi leszek hogy nem csak rizsáznak-e hanem hogy tényleg beváltják az ígéreteket és csinálnak egy régi hangulatú Silent Hill-t.
2011.02.01. 09:09:04
LV1
Képek alapján annyira Alan Wake érzésem lett....
-sztregentógli- ;)
20. wooltur  PlayStation.Community tag
2011.01.31. 20:58:00
LV16
már várom nagyon :]
R.I.P. Brúnó :-(
2011.01.31. 20:56:11
LV3
Hàt ideje lenne egy jó rèszt össze kalapàlni,mert a homecoming enyhèn szòlva is mèltatlan egy silent hillhez!!! Drukkkkolok èrte!!!
18. zodiac55  PlayStation.Community tag
2011.01.31. 20:27:54
LV12
Válasz 17. SOLDIER üzenetére:
Köszi az infókat!
"Si vis pacem, para bellum."
17. SOLDIER  49%Motherfucker/51%SonOfABitch
2011.01.31. 20:18:41
LV11
Válasz 12. zodiac55 üzenetére:
Beleunt. Már a Shattered Memories-nál megmondta, hogy nem fog több SH részhez hangot/zenét buherálni. Viszont megtwitterezték már mind a bájos hangú Mary Elizabeth McGlynn és Akira-san is, hogy új közös projekten dolgoznak, szóval a fanok örülhetnek, lesz még tőlük dallam.
A másik izgalmas pletyka, hogy ehhez az új részhez Daniel Licht-et a Dexter című sorozat zeneszerzőjét kérték fel. Na azért ez a manus se piskóta, blood theme valaki? http://www.youtube.com/watch?v=e2xxizpHuoo&am[...]
Kellemes lenne valami hasonlóra bolyongani.
Please to meet you... Hope you guess my name.
16. norbifiatal  PlayStation.Community tag
2011.01.31. 19:48:40
LV7
Addig játszom majd a régiekkel is... :D
"Omae wa mou shindeiru..."
15. zsilvolgyi  PlayStation.Community tag
2011.01.31. 18:35:01
LV1
Horror? Kösz, nem.
14. zodiac55  PlayStation.Community tag
2011.01.31. 18:34:06
LV12
Válasz 13. noozi üzenetére:
Ahogy mondod! Yamaoka-t követeljük!:D
"Si vis pacem, para bellum."
13. noozi  PlayStation.Community tag
2011.01.31. 18:27:20
LV17
Válasz 12. zodiac55 üzenetére:
szépen összefogunk mi ketten és tüntetünk :)
PSN ID; No_Ozi_
12. zodiac55  PlayStation.Community tag
2011.01.31. 18:04:20
LV12
Számomra az volt a legfurább - amit egy másik interjúban olvastam - hogy a zenét nem Akira Yamaoka csinálja. Az mindegyik részben kiemelkedő volt.
"Si vis pacem, para bellum."
11. EmThor  PlayStation.Community tag
2011.01.31. 17:59:14
LV12
Válasz 10. SOLDIER üzenetére:
"Villalakó" :)

én még mindig a Move támogatásért szurkolok. Ha most elkezdik (elkezdenék), a megjelenésig biztos lenne idő ezt megoldani. Mert az ilyen döntéseket ugyebár időben meg kell szokni. A felfedezősdi viszont szimpatikus!
10. SOLDIER  49%Motherfucker/51%SonOfABitch
2011.01.31. 17:45:39
LV11
"Mivel a Piramisfej kifejezetten James Sunderland élményeihez tartozik, nincs ok arra, hogy egy Murphy Pendletonról szóló epizódban feltűnjön.,,
Na végre bakker! Azt hittem már, hogy egy újdonsült, nem Silent Team-es fejlesztőnek se fog leesni. Az addig oké, hogy filmen nagyszerű volt látni, de történetileg hatalmas bukta volt a szerepeltetése, a Homecomming-ban meg hát erőltetett. A régi részekben Piramisfej nem véletlen szerepelt csak a második részben, aki játszott vele az tudja hogy mi is az, ki is ő, mit jelképez. Ez nagyon pozitív dolog, végre odafigyelnek arra, hogy az előző részekben nem vaktában dobálták be az irritáló/abszurd dolgokat, mindennek volt célja, jelentése, a történettel kapcsolata.
Viszont mikor kiderült, hogy egy fegyenc lesz a főszereplő, rögtön a The Suffering jutott eszembe erre jééé! Biztos véletlen egybeesés, meg az említett, sok tanakodás után lett a főszereplő újra egy "villalakó".:)
Please to meet you... Hope you guess my name.
9. KRRRX  PlayStation.Community tag
2011.01.31. 17:33:23
LV3
nagyon sok mindent nem tudtam meg de azért már felcsigázott, hisz minél misztikusabb egy SH annál jobb.
kRrRx
8. Greg  PlayStation.Community tag
2011.01.31. 17:06:57
LV25
A képek alapján tetszik, a többit meg meglátjuk.
LV426
7. Todd
2011.01.31. 16:02:08
LV2
Nagyon másnak tűnik, mint a korábbi részek, de nagyon tetszetősnek tűnik.
Ez a külvárosi erdőszéli horror hangulat, ami árad a képekből nagyon jónak tűnik, a bánya űber-brutál, és a mellék küldetések marha nagy ötletnek tünnek.
Quis custodiet ipsos qustodes.
2011.01.31. 14:58:21
LV3
nagyon jo kezekbe kerult a jatek, csehek tudjak a dolgukat.. tetszik ez a fegyences dolog, pont SH vilagaban a helye :) a design es grafika merfoldko a tobbi SH reszhez kepest.
ez van.. ezt kell szeretni ?!
5. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2011.01.31. 14:38:38
LV28
Remélem valóban hozni fogja az első részek színvonalát, a grafika másodlagos dolog.
Köszi a fordítás!
4. inferno  PlayStation.Community tag
2011.01.31. 13:53:53
LV3
nem vitás,nagyon szép,nagyonnagyon szép!
ez jobban izgatja a fantáziámat,mint a Hazatérés!
várjuk!
mondom szépen,a medve nem játék!!
3. And1  Jedi Guardian
2011.01.31. 13:47:46
LV8
Köszönet a fordításért! Az interjú tetszett, az eddig látott képeknek is egyedi hangulata van. Kíváncsi leszek, hogy mennyire fogja megállni a helyét a játék.
2011.01.31. 13:27:04
LV21
Majd érdekelni fog ha kijön :)
1. tiNk  PlayStation.Community tag
2011.01.31. 12:59:37
LV18
Remélem hozni fogja a classic részek hangulatát és játékmenetét. Az írás alapján mondjuk igen...
"We don't have to do this. You know that, right?"
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
RAD (PS4, PSN)
2019.09.16. 12:55 PlayStation Network
2 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Mondd, te milyen mutációt választa… hagyd a francba, kapsz valamit a kosárból!
Super Blood Hockey (PS4, PSN)
2019.09.16. 12:43 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: Bandage_520
Kocahokizóknak?
Catherine: Full Body (PlayStation 4)
2019.09.15. 12:50 Kedvcsináló
13 hozzászólás
Szerző: eszg_
A vonzás szabályai.
PlayStation - itt a Tokyo Game Show 2019 menetrendje
2019.09.15. 10:00 [TGS] 2019
20 hozzászólás
Szerző: GrayFox
Időpontok és a teljes ismert játéklista.
SNK 40th Anniversary Collection (PS4, PSN)
2019.09.14. 12:22 PlayStation Network
8 hozzászólás
Szerző: JediEco
Soha Nemjátszott Klasszikusok.
Mozi - Az: Második fejezet
2019.09.13. 14:28 Cool-Túra
8 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Huszonhét évvel később...
Stranger Things 3: The Game (PS4, PSN)
2019.09.13. 10:43 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Most akkor nézzem vagy játsszam?
MXGP 2019:THE OFFICIAL MOTOCROSS VIDEOGAME (PS4)
2019.09.12. 14:23 Játékteszt
4 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Motoros dagonyázás unalomig ismételve.
Life Is Strange 2 - Episode 4 (PS4, PSN)
2019.09.09. 14:30 PlayStation Network
3 hozzászólás
Szerző: Petunia
“Mert azért jött az embernek Fia, hogy megkeresse és megtartsa, a mi elveszett.” (Lukács 19:10)
Retrospektív - Batman - A denevérember
2019.09.09. 14:19 Cool-Túra
12 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Harminc éve tartó tánc a sápadt holdfénynél.