PlayStation.Community

2010.12.03. 15:28 Játékteszt
90 hozzászólás
Szerző: EmThor
Értékeld a cikket!
Requiescat in pace!



„Tanulmányoztam az ősi pogány vallásokat, amik a mostani, egyedülálló teremtő isten utáni megszállottság előtt léteztek. Úgy látom, hogy ezek a világot alakító erők megismerésére fókuszáltak, és kevésbé foglalkoztak az önkényes morális szabályokkal…
A nap reggel felkel, este pedig lenyugszik. Az apály és dagály váltja egymást. A fű megnő, elszárad, végül teljesen elhal, majd idővel újra kinő földből. A levegő felmelegszik, s lehűl. Valami rejtett erő pedig a földön tart minket és visszahúz, ha megpróbálunk elrugaszkodni tőle.
Annak előtte mindezeket a hatásokat egy-egy isten vagy istennő képviselte. Mindegyiket megszemélyesítették, de mégis távolinak és hatalmasnak tartották őket. Nem is kell mondanom, nem léteztek közöttük – mint különálló személyiségek panteonja közt – kapcsolatot teremtő szabályok. Láthatatlan kéz módjára irányították körülöttünk a világ alakulását.
És ebből következően megvolt a rég élt embereknek a szándéka arra, hogy a világ dolgait kategorizálják, tanulmányozzák, magyarázatokat adjanak és megértsék azok működését – még ha olykor hibáztak is. De mindennek mára vége. Most azt kérik tőlünk, hogy megadjuk magunkat egy jóval egyszerűbb magyarázatnak. Milyen naiv dolog is azt hinni, hogy minden kérdésünkre egyetlen válasz létezik csupán. Hogy egyetlen isteni fényesség uralkodik minden felett. Azt mondják, hogy ez a világ világossága, az igazságot és a szeretet hirdeti. Szerintem pedig ez a fény megvakít bennünket és tagadásba taszít.
Vágyok arra a napra, amikor az emberek végre elfordulnak a láthatatlan szörnyektől, s újra egy racionálisabb világképet tesznek majd a magukévá. De manapság ezek az új vallások túlságosan is kényelmesek, és olyan borzalmas büntetéssel fenyegetnek, hogy senki sem mer kételkedni bennük. Attól félek, hogy ez a félelem, a valaha elmondott legnagyobb hazugság börtönébe fog zárni minket.”
– részlet Altaïr Ibn-La'Ahad kódexéből

Assassin’s Creed: Brotherhood Codex Edition bemutató
In nomine Patris

Árnyék vagyok az árnyékok közt. A sötétben csak a mérgezett pengémen megvillanó holdfény fedi fel jelenlétem. Orgyilkos vagyok, a templomosok ősi ellensége és nem nézhetem tétlenül, hogy az emberiséget rabszolgasorsba hajtsák! – Bizonyára ilyen gondolatok fogalmazódtak meg az Auditorék, valamint elődjeik fejében, amikor úgy döntöttek, hogy belépnek a rendbe. Abba a társaságba, amely a színfalak mögött zajló háborúban harcol az emberi szabadságért, pontosabban a szellem szabadságért. Ezt a gondolatot választotta a Ubisoft, 2007-ben debütált új akciójátéka, az Assassin’s Creed központi elemének. Nekem, mint aki évekig aktívan szerepjátékoztam és kedvenc karakterem mindig is a tolvaj volt, örömmel vettem tudomásul, hogy a csendes gyilkolás mindenkitől független mestereit, egy ilyen nagy volumenű program főszereplőinek választották meg. De nem csak arról van szó, hogy új színfolt jelent meg ezzel a videojátékos palettán, hanem az ötletes sztori mellé, némi plusz mondanivalót is sikerrel belecsempésztek az immár több részben elmesélt történetbe, amely legújabb tagját, a Brotherhoodot a napokban sikerült végigjátszanom. Még így utólag visszagondolva is meglepő, hogy a remek játékmeneten túl közvetített gondolatokkal, milyen művészi magaslatokba emelték közös hobbinkat, mint szórakoztatási formát; erről és a Brotherhood újdonságairól szeretném veletek a következőkben megosztani gondolataimat!

Az első nem számozott, nagygépes epizód kapcsán volt pár fenntartásom. A második rész főhősét, Ezio Auditore da Firenze-t nagyon megszeretettem laza, közvetlen stílusáért, és vele együtt válhattunk kérlelhetetlen aszaszinná, egy olyan képzett gyilkossá, aki sosem öl indok nélkül. Ezen tulajdonságai mind nagyon szimpatikussá tették őt, élvezet volt vele a 15. század végi Itáliát bebarangolni, a titokzatos ereklye, Éden Almája után, hogy 2012-ben a leszármazottja Desmond és ellenálló társai meg tudják akadályozni a világuralomra törő templomos Abstergo vállalatot. Szép, kerek történetet alkotott az Assassin’s Creed 2 sztorija, azért is fogadtam meglepődve a hírt, hogy alig egy évvel később, ugyanúgy Ezio-val a főszerepben multiplayer támogatással felvértezve kiadnak egy közvetlen folytatást; attól tartottam nem lesz elég tartalmas az új epizód, de szerencsére kellemeset csalódtam.
Desmond visszaemlékezését tehát közvetlenül ott folytathatjuk, ahol a történet legutóbb abbamaradt (spoiler következik): legyőztük Rodrigo Borgiát, majd meghallgathattuk az emberiség előtt Földön élő nép figyelmeztetését a 2012-ben esedékes katasztrófáról. A hataloméhes Borgia család azonban nem ismer kegyelmet és a Brotherhood nyitányaként ezernyi katonával megérkezik VI. Sándor pápa fia (mit neki cölibátus, ha már úgyis bevásárolta magát az egyházfői székbe, nem beszélve Lucrezia lányával folytatott viszonyáról) Cesare, aki rövid úton visszaszerzi az Almát, majd visszavonul a pápai fennhatóság alatt levő Rómába. Az ostrom alatt elveszítjük minden felszerelésünket, így indulunk az örök városba, hogy alulról felszámolva a Borgia uralmat, végleg elintézzük őket és visszaszerezzük a nagyhatalmú ereklyét.
Fő feladatunk tizenkét Borgia torony felszámolása lesz, amit úgy tudunk megtenni, hogy az őrzésükre kirendelt osztagok kapitányait eltesszük láb alól, majd porig égetjük az építményt, hogy nép lássa zsarnokaik hatalmának gyengülését. Mikor egy kerületet ilyen módon megtisztítottunk, elérhetővé válnak az ott levő műhelyek, amiket némi florin fejében újra megnyithatunk. A már ismert boltok mellett (kovács, szabó, doktor) újdonság a bankok jelenléte, ahol ha hitelt nem is tudunk felvenni, de náluk mindig hozzáférünk a számlánkra, adott időközönként érkező összeghez, ebből pedig vehetünk új páncélt vagy fegyvert. Gyilkoló eszközre mindig nagy szükségünk lesz, mert a Borgiák szolgálatában álló, már a város falain belül is sokszor lovon közlekedő katonák sokkal elszántabban küzdenek, mint eddig bármikor. Ezért is vezették be a csatákba a kaszabolás rendszerét, ami azt jelenti, hogy ha egy ellenfelet legyőztök, akkor a Batman: AA-ban látottakhoz hasonlóan a végzetes csapás erejét továbbvihetitek a következő áldozatra, és amíg ezt a mozdulatot meg nem szakítják, egy-egy ütéssel végezhettek mindenkivel. Később azonban már ez is kevés lesz, ezért a nyílpuska beszerzése után, érdemes Leonardo-val is újra felvenni a kapcsolatot. Tőle szerezhetjük meg a második rejtett pengénket, és egy korabeli ejtőernyőt is (lásd videobemutató), amivel nagy magasságokból fogunk tudni biztonságban leereszkedni, sőt még akár gyilkolni is. Kapcsolatunk a híres polihisztorral viszont nem csak az üzleti jellegű lesz, mert különleges találmányai rossz kézbe kerültek, ezeket kell szerte Itáliában megsemmisítenünk, ami felüdülés lesz az idővel egyre ismerősebb római utcák látványa után. A többi küldetés is nagyon változatos lett, amiket már nem kell feltétlenül egyedül leküzdenünk, mert még a játék fele előtt tagokat toborozhatunk az orgyilkos rendbe, akik mindenre elszántan fognak a segítségünkre sietni, Róma felszabadítása érdekében. Őket egy minijáték keretében (amit a facebookos Project Legacy-val szinkronizálhatunk) tudjuk Európa nagyvárosaiba küldeni ügyünk előremozdítása érdekében. Ebben az esetben egy pár percig nem vehetjük igénybe a szolgálataikat, és ha el nem patkolnak idő közben, akkor a megszerzett tapasztalataikat kamatoztatva fogják a harcot az oldalunkon folytatni. A fősztori teljesítése közben, tudjátok az volt a legérdekesebb, hogy mikor hozzáfogtam egy feladathoz, félúton mindig közbejött valami: vagy egy plakátról ismertek fel és elkezdetek üldözni, vagy az egyik szajhámat bántották (akik a legjobb infóforrások), és az illetőt jól össze kellett pakolni, szóval ebben az élőnek ható városban és a környékén, a nap minden szakában történik valami: tényleg, a Romulus szekták felszámolásától kezdve az eldugott tárgyak gyűjtögetéséig rengeteg mindent lehet csinálni, és ettől lett igazán jó a Brotherhood! Kedvencem az a többlépcsős küldetés volt, mikor egy sikamlós orgián kellett a főszervező vatikáni bíborost elintézni (komolyan csodálkozok, hogy még nem tiltakozott a játék miatt az egyház). Isten megtévelyedett szolgája félmeztelenül kóborol az éjszakába nyúló partin, de két marcona testőr társaságában, így csak a kurtizánok csábos mosolyával lehet a közelébe férkőni. Vagy leejtőernyőztök hozzá a közeli dombról, vagy a tömegben a közelébe férkőztök és egy padra leülve megvárjátok míg mellétek ér, a döntés rátok van bízva, ezt mindig nagyon szerettem a sorozatban! Pihenésképpen pedig bármikor kiszállhattok az Animusból, hogy a modern Monteriggioniban nyújtóztathassátok ki a végtagjaitokat, ilyenkor a sztorit színesítő emaileket olvashatunk, és elrejtett tárgyakat lehet még keresgélni (trófea jár érte), ráadásul ott vannak az MGS szériában látottakhoz hasonlatos virtuális játszótér missziói is.

A multiról a béta kapcsán már írtam egy hosszabb élménybeszámolót, és tartom magam továbbra is az ott elmondottakhoz, miszerint egy olyan páratlan többjátékos módot készítettek, amilyennel még nem találkozhattunk! Már a bevezető videó biztosított róla, hogy adtak a körítésre, miszerint a templomos Abstergo ügynökeként kell az animikbe feküdve megtapasztalnunk az aszaszinok módszereit, hogy sikerrel vegyük fel majd velük a harcot. Ezt 50 megléphető szinten át, különböző elsüthető speciális tulajdonságokat megszerezve (álcázás, pisztolyhasználat), az egymás utáni gyilkosságaink után kapható bónuszok segítségével tudjuk megtenni, közel másfél tucat karakterből válogatva. Gondolom ezek a játékelemek nem ismeretlenek előttetek, mert minden modern multiban alapvető dolognak számítanak. Viszont a játékmenet újdonságként fog hatni. A Brotherhood ezen része abban különbözik, mondjuk egy CoD-féle mészárszéktől (bocs, nekem az nem tetszik), hogy a minőséget a mennyiség fölé helyezi az által, hogy arányait tekintve jóval több pontot fogsz kapni egy alaposan megtervezett, észrevétlenül kivitelezett gyilkosságért, mintha szimplán rárontanál az ellenfélre: bújj el mondjuk Monteriggioni főterén egy bokorban, vagy olvadj bele a velencei forgatagba, és csendesen közelítsd meg a célpontodat, figyelve a rejtettségedet és az ellen helyzetét jelző mutatókra. Normális esetben így zajlik egy parti, de ha akad pár őrült, akkor sem kell aggódni, mert a játék felfedi az óvatlanok kilétét a többiek számára. A lényeg, hogy ezzel a módszerrel sikeresen túl lehet élni a nyolcfős csörtéket, amik lejátszhatók magányos farkasok közt vagy csapatszinten, egymásnak esve (rendre Wanted, Advanced Wanted, Alliance és Manhunt módokban). Minden meccs nagy élmény, ezernyi történetet tudnék mesélni mennyire megunhatatlan: hogyan tűntem el egy sarok mögött álruhát öltve, hogy aztán a mit sem sejtő ellenfelem mellé ülve a padra, eltörjem annak nyakát, vagy hogyan hittem azt, hogy a tetőre felkapaszkodva megmenekültem, mire egy golyó átjárta a mellkasomat, de még több érdekességet láthattok a mellékelt videómban. A netes kapcsolatból fakadó esetleges kapcsolatkeresési hibával nem találkoztam (azóta egy patch is kijött már), és fél óra alatt a multis trófeák majd’ felét sikerült megszerezni, szóval ez sem lehetetlen feladat. Feltétlen próbáljátok a Brotherhood multiját, de vigyázzatok, mert nagyon hamar rá lehet kattanni!
Et Filii

Ami a szavatosságot illeti, a teljes végigjátszás tisztán 20 órámba került, de a százalékos teljesítettséget figyelembe véve a mutató alig 60% felett állt meg, tehát a több mint száz Borgia zászló összeszedése, és a kincses ládák tartalmának megkaparintása még sokáig le fog kötni mindenkit. Amennyiben az ilyen „gyűjtögető életmódot” nem találjátok vonzónak, akkor foglalkozhattok a VR missziókkal (amiért a Raiden jelmez lesz a jutalmatok), a céhes mellékküldetésekkel és kihívásokkal (pl. fuss le 300 métert egyhuzamban, használj fel 10 alkalommal kurtizánokat az ellenfél figyelmének elterelésére), Ezio szerelmének Christinának a történetével, valamint a küldetések előre megadott módon való teljesítésével is: ötletes húzás volt ez az Ubitól! Arról van szó, hogy ha nem úgy játszod végig adott emlékblokkot, ahogy az megtörtént (csak a rejtett pengédet használd, érj a pálya végére 8 perc alatt, ne ölj meg mást csak a célpontot, stb.), akkor nem lesz 100%-os a szinkronizáció. Ily módon (és egy ide vonatkozó trófeával) ösztönöznek hát arra, hogy úgymond „kimaxoljátok” a küldiket. Ez tovább növeli a szavatosságot és a jutalmatok egy addig elfojtott emlék lesz, amely segíti a történet jobb megértését, vagy ha úgy vesszük, szimplán közelebb visz a karakterekhez (mint a szerelmi vonal Altaïr esetében). A többjátékos rész hosszú, halálos maszkabálja pedig csak ez után következik, nem is beszélve a majdani letölthető tartalmakról!
Az alig egy éves fejlesztés ellenére, a grafika észrevehetően javult: a kép már nem törik annyira, és a városi üldözések során sem fog vészesen lecsökkenni a képfrissítés értéke. A bejárható terület, mint már említettem óriási, és a szabad barangolást sosem szakítja meg egy töltőképernyő sem, bár a küldetések memóriablokkjának betöltésére mindig várnunk kell majd egy keveset. Ez a technika tényleg lenyűgöző, mert várakozás nélkül fogunk tudni besétálni mondjuk a Pantheon teljesen berendezett dómjába, vagy mászhatjuk meg az Angyalvár erődszerű ormait. Az Angyalvárhoz kapcsolódó érdekesség, hogy fejlesztőcsapaton belül egy nagyobb csoport dolgozott rajta hetekig, ennek köszönhető az épületegyüttes élethű modellje, de ez a kidolgozottság jellemző a többi római nevezetességre is, a korabeli ruhákra (különös tekintettel a hölgyek alsóneműire) vagy akár Raffallo festményeire. Az élsimítással elfedett recék azonban minimális látványbeli megkötéseket követeltek meg, mert a távoli tárgyak a közelünkbe érve, szembetűnően válnak egyre részletesebbé; ennyit kellett feláldozni a teljesítmény oltárán, de ez sem olyan vészes, mint a korábbi részekben volt, sokat javítottak tehát ezen a téren is.
A játék szinkronja ezúttal is parádés lett. Ezio-t az előző részhez hasonlóan – jellegzetes olasz akcentusával egyetemben – a számos videojátékokból ismert Roger Craig Smith kelti életre, Nolan North (Uncharted – Nathan Drake) újra Desmond hangját adja, Lucy-t pedig ismét Kristen Bell (Veronica Mars) személyesíti meg. A járókelők aktívan reagálnak cselekedeteinkre („Mit mászkál ez ott, biztos megőrült?!”) és a Borgiák katonái sem fognak tétlenkedni, hogy riadóztassák egymást. Az angollal kevert olasz szövegeket viszont érdemes feliratozni, nem beszélve az egyes szituációkban hallható egyházi latinról. A muzsikát ezúttal is Jesper Kyd komponálta. A reneszánsz érához jól illő nyugodtabb dallamokat, az akciók hevében modern techno-s elemekkel bővített, pörgős zene váltja majd, érdekes összhatást érve el ezzel, de összességében elmondható, hogy bár sosincs tolakodóan előtérben ez a zene, mégis meg fognak bennünk maradni a főbb emlékezetes, dúdolható ritmusok, mint pl. a cikk elején meghallgatható Róma téma.
Et Spiritus Sancti

A játék megdöbbentő, záró képsorainak a végignézése után megbirkóztam felkavart érzéseimmel, rendbe szedtem zilált gondolataimat, s összegeztem, mit is jelent számomra, ez az évek óta bonyolódó titokzatos történet, hol helyezkedik el benne a Brotherhood, de ami a legfontosabb: milyen élményekkel ajándékozott meg! Mindenekelőtt, szigorú videojátékos szemmel nézve elmondható, hogy egy kiváló akciójátékkal van dolgunk, de a lezárás közel sem volt kielégítő a számomra, túl sok nyitott kérdés maradt. Ez valahol érthető, mert jövő ilyenkor már kezünk közt lesz a folytatás, de mivel nem kiegészítőről van szó, legalább annyi rejtély megoldását vártam volna, mint a második részben, ráadásul Desmond 2012-ben játszódó története is egy kicsit zavaros is volt. Mindamellett azért sokat hozzátettek a mítoszhoz, a templomos összeesküvéshez. Technikai oldalról megközelítve, az évek óta csiszolódó grafika és játékmenet a kezdeti nehézségeket jórészt maga mögött hagyta (itt gondolok elsősorban az irányítási problémákra), a korábban repetitívnek minősített küldetéseket pedig a mi visszajelzéseinknek is köszönhetően sokkal izgalmasabbá tették: a változatos feladatokhoz sokrétű kelléktár és aszaszinok egész csoportja áll immár a rendelkezésünkre. Habár az előző rész közvetlen folytatása lévén nem hoz alapvető újítást, mégis fel tud mutatni annyit, hogy a számtalan feladat, a többjátékos mód és megannyi egyéb tennivaló leküzdése során teljesen magába szippantson, megismertesse velünk Rómát és a reneszánsz Itália többi szegletét is. Ez pedig a második réteg, amit nyújt a Brotherhood, azaz a sorozat eddigi részeihez hasonlóan, most is játék közben láthatjuk magunk előtt megelevenedni egy mára letűnt kor mindennapjait, annak művészetével egyetemben. Ha anno kimaradt a művtöri óra, ezzel most bepótolhatod, de amennyiben csak az akció a fontos számodra, akkor nem kötelező végigolvasni az ismeretterjesztő részeket, bár szerintem nem érdemes lemondani a Colosseum vagy éppen a Via Appia érdekes históriájának megismeréséről. De elménk pallérozásáról egy harmadik rétege is gondoskodik a játéknak, számomra ez a legfontosabb, e miatt emelkedik ki igazán a többi játék közül az egész Assassin’s Creed sorozat, ezáltal képes túlmutatni a videojátékos kereteken. Ez pedig az intellektuális tartalom, amely egyfelől a valós történelmi háttérrel kevert fiktív, összeesküvési elméletekkel tarkított történetben nyilvánul meg (az Abstergo templomos szerveződést egyenesen a valójában is létező Bilderberg csoport fölé helyezve), ami nagyon jó húzás volt, páratlanul izgalmassá teszi a lassan szappanoperává növekvő templomos-orgyilkos ellentétet. Másfelől az élet értelmét ill. hitbeli tételeket feszegető kérdések felvetésében kivételes a program, elég ha a cikk elején és végén levő Altaïr kódexéből származó sorokat elolvassátok. Mindezek felvetése azért nagy szó, mert az ilyen és ehhez hasonló filozofikus témákat nem igazán szokták videojátékos formában (ha úgy vesszük, mint különálló művészeti ágban) feldolgozni, kivéve talán a BioShock objektivizmus kritikáját, vagy a Dante’s Inferno szívbemarkoló, szó szerinti pokoljárását. Ezért is kellett végigjátszanom a játékot a teszt megírása előtt, hogy képet kapjak arról, tovább vitték-e ezt a gondolatébresztő vonalat, s a válaszom egyértelműen: igen! Személyes véleményem szerint jó dolog ezekről a dolgokról ilyen formában is elgondolkozni, megismerkedni más nézetekkel, kibővíteni látókörünket, mert lehet, hogy egy csak egy kitalált történetről van szó, de mindennél fontosabbnak tartom, hogy nyitott elmével közelítsük meg a világunk dolgait, erre pedig ez a játék kifejezetten ösztönöz! Igen, ott van mintegy a fejlesztők „mentségéül” a kezdőképernyőn olvasható információ (de nem véletlenül kapott helyet), hogy egy multikulturális csapat fejlesztéséről van szó, de csak az tud ilyen sztorit „kitalálni”, aki úgy vélem, hogy igazi megismerőként, szabad szellemmel vizsgálja meg az életünkhöz kapcsolódó alapvető kérdéseket, avagy honnan jöttünk, hová tartunk, és nem skatulyázzák be magukat egy biztonságot nyújtó ideába. Csak ilyen emberek képesek arra, hogy a cikk elején és végén található szavakat egy kitalált karakter szájába adják! Hogy aztán ezt az egyház fele egyértelműen kritikus nézetet ki-ki hogy dolgozza fel, az természetesen mindenkinek a személyes ügye, de érdemes elgondolkozni azon, hogy a hatalom akarása érdekében mi mindenre vagyunk képesek.
Visszakanyarodva közös szenvedélyünkhöz, a játékokhoz: mit jelent tehát mindez annak, aki egy tartalmas progira vágyik a hosszú téli estékre? Egy olyan igényes, több tíz órás szórakozást biztosító reneszánsz kori kalandot, amely a sorozat eddigi legjobb darabja lett, de próbáltam – remélem sikerrel – rávilágítani arra, hogy ennél a Brotherhood (és az egész széria) képes sokkal többet is nyújtani, képes igazán elgondolkodtatni, ha nyitott vagy rá. Az pedig csak nagyon kevés videojátékról mondható el, hogy a virtuális keretek közül kilépve is képes legyen hatni életünkre. „Akinek van füle, hallja meg!”
Amen

„Hamarosan eltávozok ebből a világból. Lejárt az időm. A hátralevő napok órái e felismerés szülte gondolatok, és félelmek jegyében telnek. Tudom, hogy a testemet felépítő elemek visszatérnek a földbe. De mi lesz a tudatommal? A személyiségemmel? Ahogy mondani szokták – mi lesz hát velem?
Gyanítom, mindez véget ér, s hogy nincs következő világ. Sem visszatérés ebbe. Egyszerűen csak vége lesz. Örökre.
Az életünk annyira rövid, annyira jelentéktelen. A kozmosz mit sem törődik velünk. Hogy miképp cselekedtünk; hogy rosszat tettünk jó helyett, vagy úgy választottam, hogy használom az Almát
(megj.: Éden Almája) ahelyett, hogy elzártam volna. Mintha egyetlen cselekedetem sem számítana már.
Nincs beszámolás életünk tetteiről. Nincs elszámoltatás sem. Nincs utolsó ítélet. Csak a csend. És a sötétség. Teljes és abszolút… Így elkezdtem hát azon gondolkozni, nem lehetne-e a halál ölelését valahogy elkerülni, vagy legalább késleltetni?
Akik előttünk jöttek persze nem voltak ennyire esendők és gyarlók, mint mi. De megesküdtem, hogy végzek ezzel az ereklyével. Nem nézek bele többet. Mégis: szembesülve a végzetemmel, mi bajt okozhatna még egy utolsó pillantás…”
– részlet Altaïr Ibn-La'Ahad kódexéből
Vittoria agli Assassini!

Kérem tekintsétek meg a teszthez készült videobemutatókat is: *Assassin’s Creed: Brotherhood Ismertető*
1
2
3

(A játékot partnerünktől, a Ubisoft játékait Magyarországon forgalmazó An-Tec Kft-től kaptuk meg tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható kiemelt támogatónk, a Platinum Shop budapesti boltjaiban és webáruházában. Banner fent, kattints!)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
90. Leon74  PlayStation.Community tag
2012.01.31. 17:29:54
LV1
Sziasztok!

Nekem nagyon bejött a játék! Anno meg volt az első AC. Tetszett a játék képi világa, de egy idő után unalmassá vált az egész, nem is toltam ki. Félve vettem meg ezt a részt, de pozitívan, hatalmasat csalódtam. Az egyik legjobb játék volt, amit eddig toltam. És tuti beszerzem a 2 részt is ezek után illetve a folytatást. Csak ajánlani tudom mindenkinek. Tényleg beszippant a játék, magával ragad, nehéz abbahagyni.
89. ladib  PlayStation.Community tag
2012.01.27. 11:40:09
LV1
Nagyon jó teszt.
2011.12.19. 22:26:59
LV1
Válasz 87. blackhard88 üzenetére:
Túl van pontozva szerintem a játék . Én ész észleltem szaggatást . Meg a grafika maradt a kettőé kb mivel a játék tulajdonképpen egy dlc . Amikor assasin conctractnál megláttam ,hogy néz ki a galamb 5 percig szakadtam , hogy ilyen ronda galambot még életembe nem láttam és a rondasága csak egy dolog volt ,de ilyen full butyután nézett ki . A multija meg egy vicc. Simán réjövök ki akar megölni és nem tudom elintézni mert a karakterem még nem jött rá , mert nem viselkedik az adott szabályok szerint furán az aki rád vadászik ? haggyuk már a multy az max egy próbálkozás . Az assasin's creed 2 höz képest nem lett olyan jó játék a brotherhood. Nagyon megéri beszerezni ,de a 10/9 az nagyon túlzás egy metal gear solid 4 hez képest pl a kanyarba sincs az igazán lopakodós játék az az és még a multija is jobb bár az is még elég próbálkozós dolog risingra már szerintem kidolgozzák rendesen , mert már a 4 be is sokat javult meg ott tényleg lehet még multiban is lopakodni . Brotherhood az tényleg nem akarok senkinek a szívébe tiporni , mert jó játék nagyon szinpatikus az egész sorozat (bár a 2 -t jobban szerettem mint a brotherhoodot) ,de maga a játék kevés ehhez az értékeléshez
2011.11.01. 13:42:34
LV1
Szevasztok srácok most regisztráltam és nagyon tetszik az oldal végre egy igazi ps3 oldal ps3 tulajdonosoknak. Jó látni hogy ennyien vagyunk.

Elolvastam a tesztet és nagyon tetszett. Nagy kedvencem az Ac. De egy dologról nem írtak. Nekem egy ps3 slim 320gb gépem van körülbelül 8-9 hónapja vettem. Megvan a Brotherhood da vinchi változata és azt vettem észre hogy gyakran mintha az fps lemenne 25-20% alá. Olyan mintha szaggatna a játék. Leszedettem hozzá minden patch - et de még azért így is lehet látni.Nem tudjátok hogy mi lehet a probléma? Nálatok is ezt csinálja?
2011.09.10. 22:20:33
LV2
tetszik,jó játék
2011.08.10. 11:03:28
LV3
Az miért van, hogy egyetlen teszt sem tesz említést arról, hogy a PS3-as verzió képfrissítési sebeessége egyenlő a nullával?

Folyamatosan olyan 10-15 FPS-el futt ez a vacak a városban........
84. zsuti  PlayStation.Community tag
2011.08.04. 00:30:12
LV1
Válasz 83. Csabee86 üzenetére:
Sajnos már nem tudod őket megszerezni, mert többet nem jöhetsz ki az Animusból.
2011.07.13. 17:11:00
LV1
Sziasztok!

Lenne egy kérdésem! Két trófeát azt hiszem kihagytam a játék során! Az egyik a "Mailer Daemon" és a másik a "Dust to Dust". Mindkettőről azt olvastam, hogy azelőtt kell teljesíteni mielőtt végigvittem a játékot! Szóval akkor így esélytelen, hogy meglegyen? Újra kell kezdenem az egészet? Vagy esetleg ha letöltök DLC-t akkor meg tudom csinálni?

Várom válaszotokat!

Üdv: Csabee86
82. zolika  HALF NINJA
2011.03.04. 22:42:01
LV9
-1
Nagyon jó játék, köszönjük a minőségi tesztet!

Először jobb grafikára számítottam, de aztán felmásztam egy magasabb házra és körbenéztem, aztán letettem a hajamat! :)

A gyorsított napszakok, és az általuk változó fény-árnyék játék, fantasztikusan hangulatossá varázsolja a látványt, ebben az élettel teli városban!
Anthony Hopkick :D
81. sayainbarni  PlayStation.Community tag
2011.02.06. 15:35:56
LV2
nem tetszik
2011.01.22. 18:37:07
LV3
Hatalmas! A következőt is rendelem, amint lehet!
[NQLO]
79. Josephus  PlayStation.Community tag
2011.01.10. 17:15:42
LV1
Nekem nagyon bejött. Az egyik legjobb sorozat nekem minden része nagyon bejött.
˝Unbowed, Unbent, Unbroken.˝ PSN ID: Commandjo
78. CaVa
2011.01.07. 00:52:50
LV1
+1
Platinára kitoltam, őrület, hogy milyen jó játék lett. Egyszerűen beleszerettem, pedig az első résszel nem játszottam sajnos. De ezt befogom pótolni. a 2. rész + ez... fantasztikus.
2011.01.02. 15:16:44
LV1
Nagyon tetszik ez kell :)
The Assassin
76. LyozsFM  PlayStation.Community tag
2010.12.19. 20:01:02
LV4
Válasz 74. dobermann88 üzenetére:
Mutasd meg nekik ! ;)
Lüvüdözös gyerek !!!
75. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2010.12.06. 19:51:26
LV28
Hihetetlenül jó ez a zene! Jesper Kyd egy mester.
Igaz baromira ismerős a dallamvilág.
74. dobermann88  PlayStation.Community tag
2010.12.06. 19:02:38
LV4
Válasz 72. RAIKOH üzenetére:
én nemtudom letenni ! ha nincs kedvem senkihez akkor ezióval szaladgálok amikor oian kedvem van akkor online mutatom meg a 40-45-50lv-s köcsögöknek h a magyarok is tudnak vmit :)
Nemkell így járnod ha nemtudsz így menni..
73. zaz
2010.12.06. 16:46:38
LV3
Válasz 72. RAIKOH üzenetére:
;)
72. RAIKOH  PlayStation.Community tag
2010.12.06. 15:36:02
LV5
Válasz 71. zaz üzenetére:
A Majint 3 perc után töröltem a demót, itt viszont 3 óra után kezdett el igazán tetszeni :)
PSN ID: PITYUKA , XBL ID: SOULREAVERAZIEL
71. zaz
2010.12.06. 09:37:26
LV3
Az elsőt nagyon szerettem!
A másodikat EZREZTEM.
Ezt (2.5) 3 óra játék után visszatettem a polcra. Majd talán a decemberi uborkaszezonban végigtolom.
Vegyetek inkább MAJIN-t.
70. sny  The Universal Migrator
2010.12.05. 21:16:24
LV7
Válasz 62. HUN_GERGO üzenetére:
Ja, legjobb platformjátékok egyike, jó vele nosztalgiázni is néha :)
PSN ID: sny83
2010.12.05. 20:02:41
LV1
A hozzászólás moderálva lett!
REKLÁM
68. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2010.12.05. 17:10:23
LV28
Válasz 67. Rigel77 üzenetére:
Hát istenem, előfordult hogy nagyon leesett a száma de azért nem volt ez olyan vészes, hülyeség ezen kiakadni, ez legyen a legnagyobb baj egy játékkal.
Úgy jó a 2.-rész ahogy van, és a tesztből megítélve az új rész is hozza azt amit elvártunk tőle.
67. Rigel77  PlayStation.Community tag
2010.12.05. 16:17:57
LV7
Válasz 60. mentoloshypo üzenetére:
Tőle fogod . Emlékszem mekkorát küzdöttünk virtuálisan hogy most rossz vagy nem .
Ha jól emlékszem gond volt a V-sync , amin nem tudott túl lépni.
De régen volt már .
66. zooole  PlayStation.Community tag
2010.12.05. 14:55:16
LV2
Válasz 59. HUN_GERGO üzenetére:
Akkor az 1. rész mi volt?
65. zooole  PlayStation.Community tag
2010.12.05. 14:54:12
LV2
poet: GS és PCG is csinál videoteszteket, mint minden game újság. De a youtubon is találsz jópárat. Ráadásul ők általában nem kamerásokat. Ettől függetlenül jó lett!
64. poet  PlayStation.Community tag
2010.12.05. 14:29:29
LV1
Nagyon bírom a videóteszteket, ez nagy űrt pótol itt a magyar piacon...
63. Sakamoto_14  A bölcs
2010.12.05. 12:21:42
LV20
Egyszer majd erre is rá kell tennem a kezem. Csak hogy mikor, az jó kérdés.
62. HUN_GERGO  PlayStation.Community tag
2010.12.04. 23:22:44
LV15
Válasz 61. sny üzenetére:
Jó az avatarod... régi szép idők. :)
61. sny  The Universal Migrator
2010.12.04. 22:30:20
LV7
Válasz 52. UV- üzenetére:
Egy videojáték értékeléseket író embertől szerintem meg pont elfogadható, hogy észrevegye és kritizáljon grafikai hiányosságokat ill. hibákat. Én azokat nem tudom megérteni, akik képesek letenni egy játékot azért, mert látták, ahogy betölt egy hegyvonulatot neki a háttérben az engine... na _ott_ tényleg vannak gondok fejben :)
PSN ID: sny83
60. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2010.12.04. 22:15:11
LV28
Válasz 59. HUN_GERGO üzenetére:
A 2.-rész volt neked a csalódás?
Na ezt se hallottam még senkitől se!:)
59. HUN_GERGO  PlayStation.Community tag
2010.12.04. 21:56:23
LV15
Nekem a második rész csalódás volt, ezt inkább kihagyom...

A pontozás számomra csalóka.
58. Onimushaman  Szerkesztő
2010.12.04. 20:57:09
LV24
20 perc játék alatt előjött egy raklap bug, na megnézem az online játékot.
señor
57. EmThor  PlayStation.Community tag
2010.12.04. 19:06:43
LV12
Válasz 48. Drivolis üzenetére:
Nagyon meglátszik rajta a kor... :(
2010.12.04. 18:06:58
LV21
Állat egy game, de előtte még a 2-t akarom beszerezni és kiakasztani.
55. cybergolyo  PlayStation.Community tag
2010.12.04. 15:53:06
LV1
Jade hogy eltűnt :(
2010.12.04. 14:23:16
LV1
Király a játék.
53. Drivolis  Felséges Úrnő
2010.12.04. 13:02:30
LV23
Válasz 49. martin üzenetére:
Megvan...
(⌐■_■)--︻╦╤─ - - - (╥﹏╥) ladyv89
52. UV-
2010.12.04. 12:13:59
LV7
Válasz 49. martin üzenetére:
Nem kiemelkedő annak, akinek a kezén naponta 5 játék szalad át.. Aki a Brotherhood vagy az AC 2 grafikájában a hibákat keresgéli, ott már azért valóban nagy gondok vannak fejben.
It only does everything! id: LU-BU666
51. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2010.12.04. 11:53:24
LV28
Válasz 49. martin üzenetére:
Erre szokás azt mondani hogy a grafika tökéletesen kiszolgálja a játékot. Igaz még nekem sincs meg az új rész de a 2. rész grafikájával semmi bajom se volt.
50. atesz11  PlayStation.Community tag
2010.12.04. 11:38:24
LV22
1000 köszönet a tesztért!!!!!
PSN ID : atesz11
49. martin  Főszerkesztő
2010.12.04. 11:10:21
LV27
Válasz 48. Drivolis üzenetére:
Kicsit. Élőben azért annyira nem kiemelkedő. :)
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
48. Drivolis  Felséges Úrnő
2010.12.04. 10:05:25
LV23
Nekem semmi bajom a grafikaval. Lehet, hogy elfogult vagyok? ^^
(⌐■_■)--︻╦╤─ - - - (╥﹏╥) ladyv89
47. EmThor  PlayStation.Community tag
2010.12.04. 05:31:44
LV12
Válasz 45. WRC_DR1V3R üzenetére:
Fogjuk a word-re :) A bérgyilkos kifejezést szándékosan kerültem, itt egyértelműen nem erről van szó.

A téma valami vizes (mountain?!), cirka egy hónapja h kijött 3$-ért.

De van official Assa Brotherhood téma is, szintén dinamikus. Most írják vmi karbantartás van szal lehet nem megy a multi.
46. EmpiHUN  Driftrocker/BF Veterán
2010.12.04. 00:42:55
LV13
Hihetetlen történet!! A végén szó szerint elállt a szavam és vagy 10 percig ültem a PS előtt, hogy végiggondoljam h mi történt és rendezzem a sztorit...
Elképesztő... MInden elismerésem UBISOFT!!

Köszönjük a tesztet! Ebből az is kedvet kaphat sztem hozzá aki még nem játszotta egyik részt sem. :)
A Birodalom örök!... khm.. Hupsz!
2010.12.04. 00:13:33
LV1
Az orvgyilkos es nem orgyilkos...de jo cikk. Most meginkabb megveszem! :)
44. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2010.12.03. 22:23:39
LV28
Válasz 29. ChrisLowe üzenetére:
Én az AC2-t háromszor játszottam végig egymás után, szóval emberfüggő ez! Szerintem ez nem az a játék amit egy gyors végigjátszás után gyorsan elad az ember.
43. sny  The Universal Migrator
2010.12.03. 21:55:59
LV7
Válasz 42. EmThor üzenetére:
Ja, fontos kérdés: az első rivjú videód elején a PS3 XMB theme-nek mi a neve és honnan lehet beszerezni? =)
PSN ID: sny83
42. EmThor  PlayStation.Community tag
2010.12.03. 20:43:50
LV12
Kopernikusz küldikről nem is írtam: UK store-ról letölthető PS exkluzív (egyelőre?) küldetéscsomag, amelyben a tudóst kell megvédenünk, aki azt merészelte állítani, hogy a Föld kering a Nap körül. Az egyház eretneknek nyilvánította és 200 évre betiltotta a könyvét. Kemény?

http://hu.wikipedia.org/wiki/Nikolausz_Kopern[...]

És még mondják, hogy nem lehet tanulni a videojátékokkal!
41. nemmondod00  PlayStation.Community tag
2010.12.03. 20:28:27
LV2
kötelező játék :D
thelooper.hu | youtube.com/user/UnfearTube00
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
ASSASSIN'S CREED: BROTHERHOOD
Ubisoft
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Kiemelkedő
Zene / Hang:
Kiemelkedő
Hangulat:
Kiemelkedő
9/10
Pozitívum
A valós történelmi alapokon nyugvó fiktív történet többrétegű és fordulatokban gazdag; a reneszánsz Róma fantasztikusan fest és az összes ismert helyszín szerepel; tartalmas kampány és addiktív multi
Negatívum
Még mindig vannak irányítási gondok; a grafikus motor további optimalizálásra szorul; keveset fedtek fel a fő történetből

MARTIN BELESZÓL
Szeretem az ilyen cikkeket olvasni, amikor látszik, hogy a tesztelő nem csak szénné játszotta a szoftvert, de ismeri is a témát töviről hegyire.