.
 

PlayStation.Community

2010.11.29. 22:42 Kedvcsináló
96 hozzászólás
Szerző: martin
Értékeld a cikket!
3D-ben is teszteltük a GT5-öt!

Amikor az SCE a Playstation 3 lehetőségeit felvonultatva teljes mellszélességgel kiállt a 3D-s műsorforrások mellett, és bejelentette, hogy készülnek a sztereoszkópikus térhatású látványvilágot prezentáló játékok, a világ gémereinek 98%-a igazából el sem tudta képzelni, milyen lesz ez az új élmény. Ismerve Kazunori Yamauchi videojáték rendező maximalizmusát, mely a Gran Turismo széria első epizódja óta a „mindenből a lehető legprofibbat” cél elérésének irányába mutat, senkit sem ért meglepetésként, hogy a Gran Turismo 5-be 3D mód is kerül. Valamivel később, amikor a mozikban megjelentek az első rendes 3D-s filmek, példának okáért az Avatar, egy jóval bővebb réteg tudott már valamiféle konkrétabb elképzelést leülepíteni magában, körülbelül mire számíthat majd.
A PS3 későbbi szoftveres 3D felkészítése után azonnal meg is jelent pár demóanyag a PS Store-on, többek között utólagos 3D patch a WipeOut HD-hez, a MotorStorm: Pacific Rifthez, vagy a PAIN-hez. Mindhárom szoftvert volt lehetőségem bevizsgálni 3D-ben, barátom vadiúj Samsung 46” C8000-kategóriás LED TV-jén, ami pár hónapja még a térhatású téma egyik csúcsmodelljének számított.
Ezek után izgatottam vártam, vajon az SCE első olyan AAA-kategóriás programja, mint a Gran Turismo 5, amibe nem utólag, hanem már eleve „beleálmodták” az újfajta látványvilágot, milyen előrelépést képes felvonultatni az utólagosan patchelt, eredetileg nem 3D-s játékokhoz képest – ha képes egyáltalán.

Miután beülsz egy ilyen tévé elé és felteszed a szemüveget, majd indítod a PS3-at, gyakorlatilag az első 3D-s játékkép megpillantásakor megérted, mit is takar ez az egész technológia. A sztereoszkópikus 3D működése a lehető legegyszerűbben elmagyarázva kb. abból áll, hogy a tévé képernyőjét egy „kezdősíknak” látod, amihez képest befelé mélyül a tér, változó mértékben.
Nos, a legelső demók esetében, melyeknél első látásra valóban meghökkentően izgalmas a térhatás, egy idő után kiütköznek az utólagos 3D ráncfelvarrás korlátai. A fejlesztőknek ki kellett választani a játékok képi világából „síkokat”, melyeket egy speciális technikával – ami szemüveg nélkül nézve egy fura, több fázisban zizis képként jelenik meg – háromdésítettek. A dolog a 3D-s képességeit tekintve középszerű Pacific Riftnél abból áll, hogy a pályát – időnként – szegélyező, oldalról „belógó” növényzet például térben jelenik meg a képernyőn, külső nézetben pedig a kocsi kelt feltűnően plasztikusabb hatást, kvázi olyan érzést keltve, mintha a jármű megtapizható lenne. A WipeOut HD ennél talán egy fokkal erősebb a 3D-s élményt vizsgálva, hisz ott a jellegzetesen éles, 1080p-s geometrikus grafika utólagos tuningolásával könnyebben kiemelhetők a részletek és jobban becsapható a néző szeme. A belső terek, például az alagutak igen látványos térhatást imitálnak, a kép közepén lebegő hajó pedig nagyon meggyőzően 3D-s, sőt közelről fogdosásra ingerlő. Sajnálatos módon azonban a WipeOut HD-ben szinte nincsenek is olyan közeli pályaszegélyező objektumok – max. pár helyszínen 1-2 növény –, melyekkel a térhatás fokozható lenne, itt így be kell érnünk a repülő masina térben bámulásával.
Nyilvánvaló volt, hogy a GT5-öt fejlesztő Polyphony Digital csapatának úttörőként kellett felvállalni a nem könnyű feladatot, hogy megmutassák, valójában mire képes a videojátékokban használt sztereoszkópikus 3D, és mennyire fokozható az általa generált térhatású játékélmény.
(GT5 - normál LED TV kép)
(GT5 - 3D kép a speciális szemüveg nélkül)

Aki látott és próbált már közelről, nyugodt körülmények között tesztelve LED TV-t, az szerintem szembesült vele: ezeknek a készülékeknek annyira más élményt ad a képe, ami még az LCD-hez vagy plazmához szokott szemnek is feltűnő. A kontraszt nagyon magas, a színek már-már földöntúliak, a körvonalak pedig a pengénél is élesebbek. Magánvéleményem, hogy analóg műsorforrásoknál gyakran egyszerűen élvezhetetlen a képük, mert egy DVD moziból vagy TV-adásból „animációs” filmet formálnak, olyat, mintha Miklós poligonfigura lenne a Barátok köztben.
Homlokegyenest ellentétes a hatás ugyanakkor egy olyan HD-s konzolnál, mint a Playstation 3, ahol már a menü kezelőfelülete is annyira gyönyörűséges a hihetetlen kontrasztnak köszönhetően, hogy nem hiszel a szemednek. Az egyre újabb játékok pedig egyre jobban mutatnak egy LED TV-n: a Sengoku BASARA Samurai Heroes CG intrója például már-már ijesztő minőségű – bár ez így szóban elmondva bizonyára nehezen elképzelhető, de kis túlzással kb. olyan különbségre gondolj, mint amilyen eltérés van egy 1 megapixeles telefonnal készített kép és egy 10 megapixeles ultra-felbontású fotó között. Menj be egy jobb műszaki boltba és csekkold: brutális, a LED TV PS3-hoz van kitalálva!

A szemüveg bekapcsolása után egyből el is indult a GT5 zseniális, élőfilmes intrója, ami, bár nem 3D-s, mégis letaglózott – pedig sokadszorra láttam. A HD-kamerás képsorok már mintha nem is 1920x1080-ban pörögnének, annyira elmondhatatlanul éles minden. Itt volt is egy kisebb flashem, mert beugrott, hogy a GT-szériára mindig is ez a tipikus élesség volt jellemző, és amit itt az ötödik részben már valóban tökélyre fejlesztettek. (Meglátásom szerint egyébként a konzolos 3D hatás annál minőségibb, minél élesebb és tisztább egy játék képe, és minél kevesebb szűrőt vagy speciális effektet pakoltak a képernyőre.) Remegve vártam az első in-game menü felvillanását.
A kezdőképernyő beugrása után már mosolyogtam: a felső sarkokba „ragasztott” feliratok (a GT5 szöveg és a News ablak) digitális matricaként feszültek a tévé síkján, a mögötte elterülő térben pedig pilótám masírozott a technikusok felé. Azonnal látszott a komoly különbség a WipeOut HD-hez vagy a Pacific Riftez képest! A szerelők voltak közelebb, „közéjük” tipegett be a figurám, de nem erőteljesen kiemelve, inkább egyfajta barátságosan homogén teret képezve. Alul pompázott a főmenü, ahol a játékmódokat jelölő ikonok ismét a tévé üvegével álltak síkban, atom-éles körvonalakkal, de más hatást keltve, mint a felső szöveges részek. Ezek nem ragaszott hatást keltettek, hanem inkább medálokként – vagy jelvényekként? – lebegtek.

Az in-game 3D látványvilágot igyekeztem minden aspektusból kipróbálni. Az eredmény minden esetben teljesen meggyőző volt, annyira, hogy a továbbiakban már semmi kétségem afelől: a térhatású látvány mostantól kezdve olyan fejlődésen megy majd keresztül, hogy ez lesz a videojátékozás egyik új lépcsőfoka – olyan lépés, mint ami pl. az SD és HD megjelenítők között volt. Tudom, hogy ehhez még el kell terjedi a 3D TV-knek, és talán a közeli jövőben már át is lépünk a speciális szemüveg nélküli új korszakba a készülékek terén, de hogy a rendesen és igényesen kidolgozott videojátékos 3D így vagy úgy tarolni fog, az valószínű.

Vezetés közben autómodelltől függően több perspektíva is választható ugyebár. A GT5-ben a „kilométerórás” külső padlónézet adja talán a normál képhez szokott szemnek a legkellemesebb 3D hatást, mert itt a kifeszített sebesség- és fordulatszámmérő adja az első térsíkot – ha szabad ezzel a képzavarral kifejezni magam az érthetőség kedvéért –, maga a pálya pedig helyszíntől függően 2-3, sőt 4 további síkkal bővül „befelé”. A toszkánai ralipálya például nagyon látványos hatású 3D-t nyújt, hisz az utat szegélyező kerítés folyamatosan segít abban, hogy térbeli érzetet adjon a száguldáshoz. Az időnként megjelenő fákat egy síkkal odébb pakolja a program, így a kép részleteiben még jobban mélyül, annyira szakaszosan, ahogy a táj objektumai feltűnnek az út mentén. A „motorháztető” és a teljes külső, az autót mutató nézet szintén érdekes, mert itt a kocsi eleje, illetve az egész kaszni kerül plasztikus kiemelésre. A táj ugyanúgy térhatású, de a fő élményt mégis a géptető/kaszni feltűnő „tapinthatósága” képezi.
Mindhárom előbbi nézetnél további plusz síkokként jönnek be a képbe az ellenfelek feltűnő autói, a térhatású táj és objektumai közé igazodva. Motorháztetős/kaszni nézetben talán minimálisan egyszerűbb a tér összetettsége, hisz itt megjelenő kocsik a saját kocsinkhoz viszonyítva „kerülnek térbe” és türemkednek ki, a kilométerórás kameraállásban viszont állejtő azzal szembesülni, ahogy az utolért kocsi seggrésze betolakodik a tér határát jelképező tévéképernyőbe, azaz a játékos arcába.
(A GT5 kilométeróra nézet 3D-s felépítése)

Az igazi meglepetés viszont csak ezután ért, ami egy teljes dimenzióval magasabbra zongorázta a Gran Turismo 5 által nyújtott térhatású élményt. Egy prémium kategóriás autót választottam a teszteléshez, melyben volt belső pilótafülke nézet is. (Ennél a résznél barátom, aki addig csak elismerően büfizgető csendes nézőként volt jelen, hangosan elszólta magát: valami olyan jött ki belőle, hogy „abüdsörk*rvaéletbe”. A cockpit nézet ugyanis olyan bombasztikus 3D-ben, amihez még csak hasonlót sem láttunk soha!
Az eddig ismertetett „térsíkos” megjelenítés magasiskolája következett, ahol a képernyőn látható minden elem más-más távolságban trónolt. A tévé síkján a kezelőfelület, mögötte a pilóta teste (legközelebb persze a sisak), majd következett a kormány, a műszerfal, ezután pedig a szélvédő, ami az egész belő kocsiteret úgy fogta keretbe, hogy tökéletesen hihető volt az illúzió: itt most bent ülsz a kocsiban! Amikor utolértem egy ellenfelet, ő a szélvédő előtt jóval haladt – a kép egy az egyben úgy festett, mintha a valóságot látnád. Ezt a cockpit nézetes 3D-t később leteszteltem a visszajátszásnál is, melyre a barátom a belső-oldalsó kameraállást választva azt mondta, ha ő lenne a mitfárer, akkor sem látna jobban. Bár ekkor már mindketten tökéletesen meg voltunk győzve arról, hogy mind a PS3, mind a Samsung LED megérte az árát, tovább nézelődtünk. Teljesen véletlenül léptem bele a gokartos részbe, de amit ott tapasztaltam, azt kár lett volna kihagyni.

Bátran ki merem jelenteni, hogy a GT5 gokart módja nyújtja a legtökéletesebb sztereoszkópikus 3D képet! A gokart eleje, meg ahogy a pilóta a kormányt fogja kinyújtott karjaival, az 100%-os hatású, tökéletes térélmény. A pali adagolja a lábával a gázt, és mindez úgy fest, mintha a saját lábfejedet látnád, finoman szólva is pompás. Amikor aztán elindul a futam, és beérsz a többi versenyző közé, ott minden sokkal koncentráltabban kerül 3D-be, hisz a gokartok és pilótáik szinte testközelben vannak, akikkel a szoros tusakodások alkalmával majdnem össze is érsz. Ez így, ahogy kinéz egyszerűen hihetetlen!
(A térhatás felépülése a GT5 cockpit – replay – nézetében)

A térhatást kipróbáltam a fotó módban is. A beállítások alatt a teljes kép 3D, ami a legjobban akkor jön ki, amikor a kamerapozíció keresés közben körbejárod a fix helyre pakolt kocsit. Az elkattintott kép csak akkor térhatású, ha ezt beállítod.
(3D fotó módban a kocsi térben „körbejárható”)

Számomra videojátékos fronton a Gran Turismo 5 volt az első szoftver, mely bizonyította, hogy 3D-s megjelenítésnek nem csak egyszerűen értelme van, de a játékélmény különleges emelését is szolgálja. A körülbelül három órás 3D teszt alatt több arcade futamot próbáltam ki a különféle pályatípusok – épületes, erdős, üresebb nyitott – bevizsgálása miatt, valamit megcsináltam 5 A-Spec menetet, és elmondhatom, a 3D mindvégig teljes értékű játékelemként volt jelen, nem pedig jópofa díszítő csicsaként. Toszkánában az éjjelbe forduló csillagos térhatású ég egészen felemelő látványt nyújtott, de a szakadó 3D eső belső nézetből is olyan volt, mint egy techno-álom. Fontos megemlíteni, hogy a 3 óra játék után egyáltalán nem fájdult meg a fejem, semennyire.
Remélem, hogy a PSC olvasói közül minél többen kipróbálhatják majd záros határidőn belül a GT5 3D módját, mert úgy gondolom, ezt az új technológiát minden videojáték rajongónak látnia kell. (Mondjuk egy LED TV-s 3D GT5 buli decemberben a Club4Players-ben…?)
Olvasói vélemények
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
2011.03.15. 00:04:39
LV1
nagyon durva igy 3d ben. -Szép munka Kazunori.
95. diga
2011.01.13. 22:04:49
LV1
Én nem tudom futtatni 3d-ben pedig a COD-Black ops egyböl úgy indul. Mit kell beálitani a GT 5-nél??,
2010.12.19. 13:14:30
LV2
durva leht kipróbáálnám!!
KoKiBaNyIkA
93. Mester  PlayStation.Community tag
2010.12.10. 16:53:59
LV1
Biztos jó lehet. Szerencsére engem nem érint. Nem látom rendesen a teret - sőt semennyire - így nekem idáig is minden játék, film, fénykép olyan, mint a valóságban :)
92. martin  Főszerkesztő
2010.12.02. 16:40:17
LV27
Válasz 91. bundas01 üzenetére:
Miért mi, hazugság? Valamennyire biztos értek hozzá.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
91. bundas01  Hivatásos Troll
2010.12.02. 07:28:22
LV20
Válasz 67. Agoston üzenetére:
Ha ő mondta, az akkor szentírás.
Na ez is egy m.f.,színtén nagy a pofája:D
2010.12.01. 21:23:41
LV1
ekem az lenne a kérdésem h melyik az a kiadás amihez ha jelenik dlc ingyen tudom letölteni ? :)
PSN ID: NovakVince
89. zooole  PlayStation.Community tag
2010.12.01. 21:14:44
LV2
Túl drága. Ez még messze van. Van jövője a cuccnak.
2010.12.01. 19:59:21
LV1
Na maj' egyszer veszek 3D TV-t. Most még bírja a Viera plazma, ha az kiég, veszek egy Panasonic 3D-t, addigra az is lesz 7-800 euróért.
2010.12.01. 11:54:07
LV1
Válasz 83. nismo üzenetére:
Köszönöm a válaszod!
PLAYSTATION3 (RSX, CELL, Blu-ray Disc)
86. Horvy009  PlayStation.Community tag
2010.12.01. 09:36:40
LV7
Az igen :) !!
The Football Star
85. Leo69
2010.12.01. 09:11:44
LV4
Nagyon kipróbálnám!
Leo
84. NEXUS0001  PlayStation.Community tag
2010.11.30. 23:38:43
LV7
Válasz 83. nismo üzenetére:
Tyűűű!
:)
Csak tudnám mit jelent ez a szmájli: 3D !?
83. nismo
2010.11.30. 21:58:45
LV1
Válasz 80. PSfanboy üzenetére:
Mikor 3D tv-t kötsz a PS3-ra akkor jön elő egy opció amiben megkérdezi a ps3 hogy milyen méretü a tv, beállítod és ezek után már automatikusan ismeri fel a tv hogy 3D jelet kap vagy nem. A Ps3 menüben semmit nem kell kapcsolgatni, a tv menüben lehet állítgatni pár 3D jellemzőt.
2010.11.30. 21:28:37
LV1
igen jó ez a gran turismo :D :P
The Assassin
2010.11.30. 20:57:24
LV1
Válasz 80. PSfanboy üzenetére:
Elírtam!

Az sztereoszkopikus akart lenni!
PLAYSTATION3 (RSX, CELL, Blu-ray Disc)
2010.11.30. 20:55:39
LV1
A grafika nem romlik le a szereokopikus hatás miatt? Marad 1080p-ben?

Még egy kérdés: a PS3 menüjében hol lehet látni, vagy beállítani a 3D-t?
Én az XMB-ben sehol sem látok ilyen opciót!
PLAYSTATION3 (RSX, CELL, Blu-ray Disc)
79. Alien  PlayStation.Community tag
2010.11.30. 20:19:21
LV10
Válasz 77. NEXUS0001 üzenetére:
Az Imax másféle élményt ad, mert befedi az egész látómeződet, ki nem fog halni, de nem lesz már akkora shot mint mostanában.
78. HUN_GERGO  PlayStation.Community tag
2010.11.30. 19:47:03
LV15
Válasz 70. Alien üzenetére:
Sima SD-tvt se bírja a szemem, vibrál... de a barátomnál a 100hz Pana plazma is villog (persze csak minimálisan) ő nem látja, de én igen.

Az LCD-k képét viszont nagyon szeretem, nekem találták ki. :)
77. NEXUS0001  PlayStation.Community tag
2010.11.30. 19:28:17
LV7
Válasz 76. Alien üzenetére:
Én is ezt tapasztaltam, amikor mostanában tettem 1-2 próbát a Saturnban. A moziban soxor koncentrálni, küzdeni kell, hogy az ember megtartsa a 3D élményt. Ezeknél TV-knél nem. A fényerő is nagyobb az alkalmazott technológia miatt.

Szal a 3D tv elterjedése akár a 3D mozizás visszaszorulását, halálát is okozhatja!
Csak tudnám mit jelent ez a szmájli: 3D !?
76. Alien  PlayStation.Community tag
2010.11.30. 19:17:54
LV10
Válasz 75. NEXUS0001 üzenetére:
egyébként a mostani 3D tv-k több esetben jobbak mint az imax mozi. ugyanis 3D módban is működik a mozgásjavítás, ergo nem esik szét a 3D-s kép a horizontális szaggatás miatt. Az imaxben a gyorsabb jeleneteknél a darabos mozgás miatt elveszted a fókuszt, na itt ez nincs.

a fix pont szerintem a 3D-ben rendezés alapja. Úgy kell a kameraállásokkal variálni, ahogy azt a technológia megkívánja. Ezért sz*rok az utólagos 3D eljárások.
75. NEXUS0001  PlayStation.Community tag
2010.11.30. 19:11:17
LV7
Válasz 73. Alien üzenetére:
A filmeknél én is azt vettem észre, hogy sokkal jobban kijön a térszerű látvány, ha az előtérben van valami fíx pont, amihez tud az ember agya viszonyítani. Az Avatarnál pl a szobák jobbak voltak, mint a nyílt terek. De az is sokat számított amikor felirat volt a képen.
Csak tudnám mit jelent ez a szmájli: 3D !?
74. NEXUS0001  PlayStation.Community tag
2010.11.30. 19:07:27
LV7
Válasz 72. martin üzenetére:
Hát ez nem tudom, hogy mennyire jó hír, vagy inkább rossz.;)

A hsz-ed hatására a bankkártyám most sikított fel, hogy ne, ne, ne merészeld!:D
Csak tudnám mit jelent ez a szmájli: 3D !?
73. Alien  PlayStation.Community tag
2010.11.30. 19:05:07
LV10
Válasz 71. NEXUS0001 üzenetére:
igen, ez így van, ahogy Martin is írja. Mi azzal szórakoztunk, hogy beálltunk a madridi pálya egyenes szakaszába + maxra toltuk a paralax / convergence párost a menüben... mókás volt a kapott eredmény...:) a tér benyúlt a tv mőgé x méterre...

nekem egyébként a motorháztető vagy tető(?) nézet jött be a legjobban, akkor volt az előtérben is valami, de kellően nagy volt maga a táj is.
72. martin  Főszerkesztő
2010.11.30. 18:39:10
LV27
Válasz 71. NEXUS0001 üzenetére:
Szerintem kifejezetten plasztikus. A cockpit maximálisan. Talán külső full kaszni nézetben a leggyengébb.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
71. NEXUS0001  PlayStation.Community tag
2010.11.30. 18:33:26
LV7
Válasz 70. Alien üzenetére:
Biztos, hogy hatalmas különbségek vannak az emberek szeme között.
Úgy értem, azoké között is, akiknek elvileg nem kell szemcsit hordani.

Itt nem annyira a statikus látásélesség jön be, hanem hogy mozgó képeket hogy dolgozza fel az emberke agya/szeme.

Ha valaki "túl jól" lát, az még akár a 100 Hz-en is érzékelhet villogást, pedig elvileg 25 képkocka fölött már nem szabadna. És ugye simán kijön bármelyik játéknál is a 30 Hz vs. 60 Hz közötti különbség mindenki számára.

Amúgy had kérdezzem még egyszer, hogy mennyire tűnik úgy, hogy lapokból áll össze a kép, mint a régebbi 3D animációs filmeknél és mennyire plasztikus a látvány GT5-nél?
Csak tudnám mit jelent ez a szmájli: 3D !?
70. Alien  PlayStation.Community tag
2010.11.30. 18:09:37
LV10
Válasz 65. HUN_GERGO üzenetére:
A kapott eredmény emberenként változó. A 3D eléggé szemfüggő. Nekem van olyan ismerősöm akinek vmi születési rendellenesség miatt nem jön térbe a kép, függetelenül attól, hogy nincs komolyabb szemproblémája. Sztem a vibrálás is ilyen, valaki hamar hozzászokik, valakit zavar, és fáraszt.

Engem spec totál lenyűgözött a látvány. Főleg amikor láttam rajta egy IMAX 3D-s Galapagos BD-t. Na az nagyon odab*sz.
69. martin  Főszerkesztő
2010.11.30. 17:42:53
LV27
Válasz 65. HUN_GERGO üzenetére:
Ügyes srác vagy te, hogy pár nappal a megjelenés után már a legjobb 3DTV-ken tesztelhetted a GT5-öt. Nekem tetszett, örülnék, ha ilyen tévém lehetne.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
68. Lotar  PlayStation.Community tag
2010.11.30. 17:41:57
LV17
Biztos király . :] GT5 3D nélkül is az .
psn/sen id: pcpmate
2010.11.30. 17:39:04
LV6
Tessék. Martin is megmondta, hogy a LED TV - PS3 kombó verhetetlen páros! : ) Aztán a sok nethuszár, önjelölt szamurájharcos lehurrogott engem.
2010.11.30. 17:15:38
LV1
dejólmegy egyeseknek... még a FULL HD 3D gigamegasuperkontrasztú LED TVre eltart néhány évtizedig, mire összegyűjtöm a pénzt :S
65. HUN_GERGO  PlayStation.Community tag
2010.11.30. 17:02:20
LV15
martin, Lucsy!

Több tv-t is néztem, (GT5-it is próbáltam) Samsung, Panasonic, voltam tök sötétben is, NEKEM ez a tapasztalatom. Egyáltalán nem tudott meggyőzni. egy forintot nem adnék ezért a technikáért, nem tetszik.

Talán majd a szemüveg nélküli, de az még nagyon messze van...
64. ikaralyos01  PlayStation.Community tag
2010.11.30. 16:36:24
LV2
LED TV-s 3D GT5 buli decemberben a Club4Players-ben!!! Szóljatok időben ha tényleg lessz. Azonnal foglalom az asztalt és a sörcsapot :))
63. Lucsy  PlayStation.Community tag
2010.11.30. 16:28:12
LV12
Válasz 62. martin üzenetére:
Ne fáradj. Hazudsz.
nagy volt a pofam, elnezest kerek
62. martin  Főszerkesztő
2010.11.30. 16:21:55
LV27
Válasz 60. HUN_GERGO üzenetére:
Ez lenne az igazság? Akkor szerinted amit én itt leírtam több ezer karakterben, az hazugság?

"Én is kipróbáltam, nulla fos az egész 3D, 20 perc után meghülyül tőle az ember. Eddig akár hol próbáltam mindenhol villogott mint állat. Ez jó??? Ingyen se kéne...."

Ez viszont egy remek, intelligens igazság.

Szerintem te kis sem próbáltad a GT5-öt 3D-ben, hanem bementél valami plázába, ahol felvetted a félig lemerült szemüveget - ezt bizonyítja a "villogás" - és belenéztél valami animációs filmbe. Gondolom a MvsA volt, vagy a Cloudy With Meatballs.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
61. Lucsy  PlayStation.Community tag
2010.11.30. 16:18:14
LV12
Válasz 60. HUN_GERGO üzenetére:
Elsőre én is a véleményeden voltam, de nem egy kis képernyős, rossz 3D-s tv-t kell nézni lemerült szemüveggel... Pár hónappal később már egész más volt, amikor egy normális, nagyobb képernyős, új tv-t néztem meg. Lélegzetem is elakadt. Egy C9000-es Samsung egyenesen odabasz.

Mondom, nézz meg egy másik tv-t, lehetőleg nagy képernyőset, szavad nem lesz. Ha mégis, akkor menj el egy szemorvoshoz, még a végén kiderül, hogy félszemedre vak vagy mint a denevér. :P
nagy volt a pofam, elnezest kerek
60. HUN_GERGO  PlayStation.Community tag
2010.11.30. 16:02:34
LV15
Válasz 56. Lucsy üzenetére:
Mit? Ez az igazság...
59. martin  Főszerkesztő
2010.11.30. 15:56:56
LV27
Válasz 57. Agent üzenetére:
Bandzsíts rá, ott a 3D! xD
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
58. Greg  PlayStation.Community tag
2010.11.30. 15:56:51
LV25
Majd talán egyszer, nem is tudom most milyen árban vannak a 3D-s LED TV-k...
LV426
57. Agent  Vissza a mátrixba
2010.11.30. 15:38:34
LV11
Nektek nem .assza a szemeteket a főoldalon a GT5 3D teszt képe? Nekem nagyon.
56. Lucsy  PlayStation.Community tag
2010.11.30. 15:18:30
LV12
Válasz 51. HUN_GERGO üzenetére:
Na, már megint kezdi!
nagy volt a pofam, elnezest kerek
55. wallace  Dark Passenger
2010.11.30. 14:05:02
LV18
Válasz 47. martin üzenetére:
Működik ha a szemüvegre "ráhúzod" a 3D-st, én úgy néztem eddig. A lencse persze kényelmesebb.:)
2010.11.30. 13:55:13
LV4
nem veletlenul hegesztettek ezt ilyen soka, lenyugozo latvany.
53. Zsolt  PlayStation.Community tag
2010.11.30. 13:25:09
LV11
Látom írták páran a framerate esést és azt, amikor megtörik a kép. Nálam 2D-ben is gyakran előfordult, szóval nem biztos, hogy a 3D-hez van köze. A-spec-ben nem tűnt fel, de B-spec-ben, amikor van idő nézelődni, sajnos nagyon gyakran belassult (10+ kocsinál), a v-sync-szerű törés meg tök általános volt.
52. martin  Főszerkesztő
2010.11.30. 13:24:55
LV27
Válasz 51. HUN_GERGO üzenetére:
Villogott? Biztos merült az elem a szemüvegben.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
51. HUN_GERGO  PlayStation.Community tag
2010.11.30. 13:06:54
LV15
Én is kipróbáltam, nulla fos az egész 3D, 20 perc után meghülyül tőle az ember. Eddig akár hol próbáltam mindenhol villogott mint állat. Ez jó???

Ingyen se kéne....
50. Dzson  Szerkesztő
2010.11.30. 12:20:55
LV5
Válasz 29. Rigel77 üzenetére:
Milyen a proji típusa? Én is azt akarok venni majd, nem TV-t.
"Miféle mű kutyakaki...?" (Top Secret)
49. megasuti  PlayStation.Community tag
2010.11.30. 12:05:21
LV4
Válasz 46. videkiman üzenetére:
Ez hülyeség. A hétvégén néztem meg a moziban a GRU-t. Utolsó sorban (18.) ültem és a végén majd kibökte a szemem a kis sárga nyomi. Leghátul is van térhatás.

A különbség ott lehet, hogy ha az első sorban ülsz (közel vagy a TV-hez), akkor akár a fejed is forgathatod, mert a vászon (képernyő) széle kívül van attól a zónától, amit még élesen látsz. A leghátsó sorban meg az egész vásznat látod és még az oldalsó falakat is. Az optimális középen, ahol nem kell forgatnia az embernek a fejét, és a "fekete keret" sem látszódik a kép körül. Az én véleményem azonban az, hogy a 3D élményt nem befolyásolja. Max a komfortérzetet.
48. Lara  beauty junkie
2010.11.30. 11:33:59
LV26
Válasz 46. videkiman üzenetére:
nah ez jó infó. akkor lehet ha közelebb ül az ember a tv-hez, akkor látni fogja.
47. martin  Főszerkesztő
2010.11.30. 11:33:17
LV27
Válasz 46. videkiman üzenetére:
A tévétől ugye olyan 1.5-4 méterre ülsz képernyőmérettől függően, ezeknél a 3D hatás nem változik. Nem tudom egyébként, a dupla szemüveg egyáltalán milyen 3D képet adhat, szerintem kontaktlencse lehet a megoldás.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
Elmélkedő - Az online vásárlás és rendelés
2018.12.23. 10:00 PlayStation.Community
33 hozzászólás
Szerző: martin
Megjött, elveszett, megvámolták, mást kaptam, sérült, a képen nagyobbnak látszott.
Animal Force (PS4, PSVR, PSN)
2018.12.16. 11:16 PSC egyperces
0 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Azt a pandát ne oda pakold, fiam!
Island Time VR (PS4, PSVR, PSN)
2018.12.14. 08:33 PSC egyperces
0 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Számkivetett-lite.
JUST CAUSE 4 (PLAYSTATION 4)
2018.12.13. 09:21 Játékteszt
22 hozzászólás
Szerző: Szativolution
Káoszelmélet.
Mutant Year Zero: Road to Eden (PS4, PSN)
2018.12.12. 15:11 PlayStation Network
17 hozzászólás
Szerző: martin
Micsoda? Miss? HÁT MISS AZ ANYÁD, AZ!
Star Wars Pinball: The Force Awakens Pack (PS4, PS3, PSV, PSN)
2018.12.12. 08:25 Kedvcsináló
4 hozzászólás
Szerző: Masamune
Csak le ne TILT-son az erő...
RIDE 3 (PLAYSTATION 4)
2018.12.11. 09:00 Játékteszt
12 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Megtáltosodott motoros.
Defenders of Ekron: Definitive Edition (PS4, PSN)
2018.12.10. 09:32 PlayStation Network
3 hozzászólás
Szerző: Andras_01
Szívatás Level 1000.
RiftStar Raiders (PS4, PSN)
2018.12.09. 21:48 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: Andras_01
Shoot-Loot-Death-Restart-Death-Restart.
Elmélkedő - Polkorrekt tartalmak a videojátékokban
2018.12.09. 12:05 PlayStation.Community
71 hozzászólás
Szerző: martin
Most akkor milyen bőrszínű és mely vallású ember ölhet büntetlenül milyen neműt és milyen korút?