PlayStation.Community

2010.11.01. 11:44 Játékteszt
33 hozzászólás
Szerző: EmThor
Értékeld a cikket!
Kezeket a markolatra, éljenek a pisztolyok!

Az elmúlt években azzal volt tele a sajtó, hogy a fiatalkorúak által elkövetett gyilkosságok többségéért bizony az erőszakos videojátékok is nagymértékben felelősek. Nos mint tudjuk, ebből természetesen semmi sem igaz (max. annyi, hogy véleményem szerint, aki amúgy is kattant, annak már az a plusz egy CoD online meccs úgysem számít), és az alaptalan vádaskodás helyett inkább foglalkozhattak volna a játékok elméletével (illetve a játékfilozófiával: tulajdonképpen miért is játszunk?), valamint annak pozitív hatásaival. Hol máshol lehetne az ember igazi seregek felett uralkodó király, vagy éppen virtuális igazságosztó, mint egy izgalmas videojátékban?! Hol szabadíthatna túszokat, vagy hol állíthatná meg terroristák százait, ha nem egy árkád kabinetben, műanyag pisztolyt az izgalomtól nyirkos kezében fogva? Mi játékosok tudjuk, milyen feledhetetlen élmények ezek, amelyek kikapcsolnak, sőt még akár egyes képességeinket fejleszthetik is! Sajnos azonban ilyen „képességfejlesztő” céllal nem járhatunk állandó jelleggel az árkád gépekhez (ha csak nem a pénzfáról szedjük le minden nap a zsebpénzünket), de szerencsére az imént említett fegyveres szimuláció nyújtotta örömöket, már több mint egy évtizede az otthonainkban is élvezhetjük, a híres Time Crisis szériának hála. A legújabb epizódot, melynek címe Time Crisis: Razing Storm, volt szerencsém pár napig nyüstölni, erről osztanám meg most veletek a tapasztalataimat.

A Time Crisis sorozat első része majdnem napra pontosan 13 éve érkezett meg az otthonainkban csendesen búgó kis PlayStation konzolra, és azóta már ikonikus képviselője lett a rail shooter kategóriának (olyan más nagy nevek mellett, mint pl. a Virtua Cop vagy a House of the Dead). Ennek a játékstílusnak a legfőbb jellegzetessége az, hogy egy előre meghatározott úton kell az elénk kerülő ellenségeket a másvilágra küldenünk. A virtuális lövöldözésben eddig a szériával együtt fejlődő GunCon nevű fénypisztoly volt a segítségünkre (melynek hármas verziója a Razing Stormhoz is tökéletesen használható!), de a Move megjelenésével a helyzet most megváltozott. A Sony vadiúj kontrollere ugyanis a szokásosnak mondható rövidke kalibráció után tökéletesen kiváltja a GunCont, de ha az élményt még fokozni akarjátok, ajánlom beszerzésre a PlayStation Move-hoz kiadott, Shooting Attachment nevű hivatalos pisztoly-kiegészítőt, amelyről saját készítésű rövid videoismertetőmet IDE kattintva nézhetitek meg, akár HD-ben is.A Razing Stormot elindítva a legmeglepőbb dolog az lesz, hogy a jól megszokott főmenü helyett egy olyan képernyőt fogtok látni, amelyen kiválaszthatjátok, hogy a címadó játék mellett a korongon még helyet kapott másik két program közül melyiket szeretnétek elindítani: a lemezen ugyanis megtalálható a Time Crisis 4 teljes árkád változata, valamint a Deadstorm Pirates nevű játéktermi kalózos lövölde is. Ezeknek külön-külön eltérő trófealistája van, és hangulatukat tekintve is erősen különbözőek – de ezekről később ejtenék pár szót, egyelőre koncentráljunk az új Time Crisis epizódra.
A Razing Storm egyjátékos módja rendhagyó lett, mert nem előre rögzített útvonalon tudunk benne lövöldözni, hanem egy FPS-hez hasonló módon szabadon bejárható a pálya. Ennek az a hátránya, hogy a nézelődés a képernyő szélére való célzással történik, ami nem mindig biztosít elég kontrollt a történések felett, de azért némi rákoncentrálós gyakorlás után megszokható.
A történet szerint a S.C.A.R. (Strategic Combat and Rescue) nevű speciális alakulat katonáinak az egyikét alakítjuk és egy, az USA ellen merényletet tervező terrorista-szervezet vezérét kell kézre kerítenünk. Nos, ahogy mondani szokás a történet nem fog Oscar-díjat érdemelni, az átvezetők dinamikusak, de csak átlagosak. Azért összességében úgy éreztem, hogy megfelelő hátteréül szolgálnak a közeljövőbeli Dél-Amerikában játszódó történetnek (portugál nyelvterület, gondolom brazilok). A teljes testüket elfedő páncélba burkolt katonákról, valamint az ellenük támadó kétlábú robotokról egyből a legutóbbi Metal Gear Solid jutott az eszembe, ez a tudat pedig már önmagában kiváló hangulatteremtőnek bizonyult! A progiban előre haladva, a favellák (MW2, valaki?) szűk utcácskái után már a piactéren szórtam az áldást a szinte vég nélkül érkező, vér nélkül elhulló terroristákra, mire végre biztosan tudtam kezelni a fedezékrendszert. Igazából csak gyakorlat kérdése a dolog, de a lényeg, hogy mikor a sarkoknál egy zöld kis ikont láttok, akkor úgy kell kézbe venni a stukkert, mint mikor a rendőrök csőre töltve állnak, egy éppen kirabolt bank főbejárata mellett; azaz két marokra fogva, függőlegesen felfelé kell tartani azt, majd a képernyőre célozva tudunk előhajolni és lőni. Ez a kis dolog nálam még egy lapáttal rátett az egyre fokozódó hangulatra (nem beszélve az izgalmas mesterlövész párharcokról, vagy az emeletnyi magas robot elleni rakétavetős csörtéről), s végül, amitől végképp lementem hídba, az a pályák rombolhatóság volt.
Arról volna szó, hogy a grafika ugyan átlagos, de a Havok fizikai rendszernek hála minden eddiginél komolyabb szinten (szerintem még az etalon Red Factiont is veri) lehet szétlőni a dolgokat: legyen szó a piacon kitett puha zöldségekről, vagy az ellenfelek fedezékéül szolgáló betonfalról, egyszerűen mindent ízzé-porrá lehet zúzni. Ha nem is igazi, mélyen kidolgozott FPS-ről van szó tehát a sztori módban, de mindenképp érdekesnek mondható a pár óra alatt végigjátszható akciódús történet. Ami a további játékmódokat illeti, próbára tehetjük magunkat online multiplayerben, helyet kapott még egy Sentry opció is, ahol a börtönből menekülő foglyok szökését kell megakadályoznunk, és ott a rövidke árkád rész is, ami még inkább feszesebb tempójú, mint az egyébként több taktikázásra lehetőséget adó FPS kampány. Erről azt érdemes tudni, hogy a fix úton végigvezetett „kiegészítő” történetben pajzsot is használhatunk majd, és egy kis piros ikon fogja jelezni, mikor vett célba minket az ellen, erre érdemes odafigyelni (ahogy az újratöltésre is), hogy az idő lejárta előtt ne veszítsük el összes életünket.
A Time Crisis 4 felújított árkád módjáról annyit lehet elmondani, hogy a katonai hadszíntér után ez inkább akciófilmes hangulatú. A kalandok egy reptéren kezdődnek (lásd cikk végi videoismertető), és a fedezékek kihasználásával kell a négy meglévő fegyverünket (kispisztoly, gépfegyver, sörétes, gránátvető) váltogatva előre jutnunk. Állandó tájékoztatást kapunk a történésekről egy hangalapú navigációs rendszer által, ami megkönnyíti a dolgunkat az olyan nehéz szituációkban is, mikor időre meg kell védenünk a társunkat, míg ő kinyitja a továbbjutásunkhoz szükséges ajtót, és a képernyők közt váltogatva kell leszednünk az ellenfeleket.
A TC4 a gyűjtemény három játékát tekintve pont középen áll. Összetettebb, mint a pofonegyszerű irányítású Pirates, viszont sokkal gördülékenyebben kezelhető, mint a Razing Storm. Az egyetlen „probléma” vele, hogy korábban már hozzáférhető volt Playstation 3-on.
A harmadik és egyben utolsó játék a Deadstorm Pirates, mely a TC4-hez hasonlóan szintén csak pár szintből áll, és egy jó adag ügyességgel – no meg sok-sok kredittel – relatíve hamar végigjátszható. (Hozzátenném, hogy a legmenőbb S-fokozat teljesítése a trófeavadászoknak viszont hetekig is eltart majd!) Nekem mégis ez volt a kedvencem az összes közül, mert ez volt a legintenzívebb – és hát ki ne szeretné a zombi kalózokat? Pontosabban a Karib-tenger Kalózai filmekből már jól ismert csontvázharcosokról van szó, de a viharos tengeren hánykolódó hajónk, és az ezernyi élőhalott vég nélkül érkező hullámai olyan atmoszférát teremtenek (megfejelve a Move fagyigömbjének szándékosan „zombizöld” színével), hogy garantált a „számtalan” végigjátszás, a csomagban található többi játékhoz hasonlóan, akár két játékos számára is (együttműködve nagyobb sebzés érhető el). A game mókás érdekessége, hogy néha nem lőni kell, hanem a Move-ot villámgyorsan forgatva irányítani is hajónkat vagy csónakunkat!
A fénypisztolyos játékok koronázatlan királyának számító széria legújabb tagja, ha nem is teljes mértékben, de hű a Time Crisis névhez, megfelelő értékű tagja a patinás sorozatnak. A minden eddiginél pörgősebb játékmenettel a Namco fejlesztői a kategórián belül még magasabbra tették a lécet, ugyanakkor a friss fuvallatnak számító Razing Storm szokatlan kezelhetősége és megvariált játékmenete egyértelműen gyengíti valamelyest az összképet. Az online multi és a szabadon bejárható pályákból álló sztori mód újító hatású (de legalább is jobb, mint a negyedik rész FPS módja, bár még ezt is egy kicsit nehézkes irányítani), az egyedi hangulatú, rövidnek mondható árkád módozatok – ahol az újrajátszási faktort a minél magasabb pontszám elérése generálja – pedig mind a címadó részben, mind pedig a Time Crisis 4 és a Deadstorm Pirates esetében igen szórakoztatóak. A grafikai megvalósítás is, ahogy már említettem a hangokkal egyetemben, ha nem is kiemelkedő, de kellemes összhatást biztosít, a rombolható környezettől pedig leesett az állam. Személy szerint, mint aki eszköz és kellő eltökéltség hiányában még nem kerülhettem teljes mértékben közelebb az ilyen fajta játékokhoz, a Move megteremtette számomra ezt a lehetőséget, és hogy ez a mélyebb ismeretség pont a Time Crisis-szal történt, arra mindig jó szívvel fogok emlékezni. Ha ti is jószerivel új játékosként veszitek majd le a polcról a Razing Stormot, akkor készüljetek fel a mindent elsöprő akció-orgiára, ha pedig öreg veteránokként tudjátok majd kezetekben a fegyver hűvös markolatát, akkor sem kell csalódnotok, mert igen meggyőző, három külön trófea-szettel bíró játékcsomagot tudhattok majd a magatokénak!
Azt viszont senki se felejtse el, hogy ez a gyűjtemény nem a magányos, hosszú téli estékre készült, „soha véget nem érő” FPS kaland, hanem inkább egy villámsebes játéktermi-szimulátor, amit egyfelől legjobb társaságban nyúzni, másfelől a szavatosságot kizárólag azzal lehet csak feltornázni, ha késztetést érez a player a high-score pontlisták megmászására.

Kérem tekintsétek meg a teszthez készült videobemutatókat is!

Time Crisis: Razing Storm ismertető
Time Crisis 4 Arcade & Deadstorm Pirates ismertető
(A Razing Storm tesztverzióját partnerünktől, a Sony magyarországi képviseletétől kaptuk meg tesztelésre. Köszönjük! A szoftvert, és a hozzá való hardverkiegészítőket - kamera, PS Move, pisztoly - megvásárolhatod kiemelt partnerünk, a Platinum Shop üzleteiben, illetve csomagküldő szolgálatukon keresztül. Klikkelj a fenti bannerre! Köszi.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
33. Repeat  PlayStation.Community tag
2013.10.24. 12:20:23
LV1
Olyan érzésem van ettől a játéktól mintha játékteremben lennék. Amúgyis olcsó a játék, és még jár hozzá a TC4 meg a Deadstorm pirates is? Nálam tuti vásár, haverokkal szuper, és move-al, vagy anélkül is kellemes.
32. alucccard  A retkes
2010.11.07. 14:14:30
LV22
Tetszik, majd 1x.
2010.11.03. 13:25:27
LV1
Ez nem is olyan rossz.
The Assassin
30. Spongya  PlayStation.Community tag
2010.11.02. 11:34:19
LV7
Ja, még annyit hogy jó lett volna belőle egy Move bundle valami király fegyverrel, de olyat nem találtam. : (
29. Spongya  PlayStation.Community tag
2010.11.02. 11:30:16
LV7
A 3in1 game viszont királyság, csakhát a 4 . megvan.
28. Spongya  PlayStation.Community tag
2010.11.02. 11:28:26
LV7
Leszedtem a demot és kipróbáltam a TC4-es Gunconnal. Jópofa, de azzal nem értek egyet, hogy ennél a műfajnál nem lényeg a grafika. Szerintem pont itt, egy railshooternél kellett volna olyan grafikát csinálni hogy letedd a hajad. Ehhez képest nem sokkal szebb mint a TC4. : ( Ha már az egész játék max 1 óra ( utána letoltam a 4et is megint, az 37 perc volt ) és előre le van rögzítve minden akkor legalább lett volna szép. Mondjuk engem az arcade rész érdekel, az fps megcsúfolás mód már a 4ben sem igzgatott különösebben. Ronda volt és pocsék az irányíthatósága. Occson majd kell.
27. matzy  PlayStation.Community tag
2010.11.02. 11:25:00
LV2
A demot próbáltam move-al, és nagyon bejövős. Meg is veszem majd a teljes verziót.
PSN ID: janimaci ; IRL: Szakértő ; GamerTag: -
26. boksz  PlayStation.Community tag
2010.11.02. 09:31:13
LV4
Válasz 16. EmThor üzenetére:
Nagyon jó kis írás, + videók.
Megveszem a cuccot, rád hallgatok ill. halgattam és nem csalódtam eddig sem.
amit a szervezet megkíván meg kell neki adni
2010.11.02. 00:50:13
LV5
Eléggé lehúzták a játékot mindenhol.
24. atesz11  PlayStation.Community tag
2010.11.02. 00:28:57
LV22
Válasz 11. Craig üzenetére:
Nekünk is volt a szórakozás meg hogy irány a játékterem (suli után és helyet) és TC nyomtunk jó is volt ezt tuti megveszem marcsak a tortenelme miatt!!!
PSN ID : atesz11
23. szikla85  PlayStation.Community tag
2010.11.01. 22:04:38
LV14
nem rossz, lehet,h beszerzem , de nálam a Time Crisis az ott kezdődik, h Wild Dog . Nekem a második része jött be a legjobban föleg a zenék miatt,na meg a játéktermi előzetes. Na meg a Crisis Zone,ami gyakorlatilag Time Crisis gépfegyverben
I'm never asked for this
2010.11.01. 20:14:20
LV6
Most néztem meg a teszteket is, köszi, nagyon jók lettek.
Kb. mennyi egy ilyen pisztoly otthon?
"This town... there's... something wrong with it."
2010.11.01. 20:10:56
LV6
Már E3 óta várok erre! Amint lesz pénzem asszem meg is veszem... talán még a The Fight: Lights out előtt.
Egyébként jó teszt, köszi Emthor.
"This town... there's... something wrong with it."
20. wooltur  PlayStation.Community tag
2010.11.01. 19:29:30
LV16
Válasz 16. EmThor üzenetére:
Dehogy idegtépö, könnyü úgy is a célzás, csak nem a leggyorsabb úgy.
R.I.P. Brúnó :-(
19. REWEN87hu  PlayStation.Community tag
2010.11.01. 19:07:55
LV8
egész jó kis gémnek tűnik a demó alapján
PS3 ID: rewen87hu ps4 id: vsanya87
18. martin  Főszerkesztő
2010.11.01. 18:48:39
LV27
Válasz 8. vbalazs üzenetére:
Szerintem a Deadstorm Pirates egyedül megéri, ha már van Move-od. De emiatt ne vegyél fagyit.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
17. Ezio01  PlayStation.Community tag
2010.11.01. 17:59:28
LV13
a demót végigvittem, és annyi elég is volt
16. EmThor  PlayStation.Community tag
2010.11.01. 17:45:11
LV12
Válasz 15. wooltur üzenetére:
Igen, megy Move nélkül is, de DS3-al a célzás ha nem is lehetetlen, de idegtépő.
15. wooltur  PlayStation.Community tag
2010.11.01. 17:20:08
LV16
Szeretem a fénypisztolyos játékokat, Time Crisis széria meg is van, sztem ezt is beszerzem. Move-m nincs és nem is kell. Jó ez anélkül is. :]
R.I.P. Brúnó :-(
14. vbalazs  PlayStation.Community tag
2010.11.01. 15:56:18
LV3
Válasz 13. Rigel77 üzenetére:
Nem, engem sem a pontszám érdekel. A Time Crisis-t akkor se venném meg ha 10 pontot kapott volna mert nem szeretem ezt a stílust :) Én pl. a Dante's Infernoval jáccottam sokat, pedig az is csak 6-7 pontot kapott. Csak furcsálltam az ellentétet, de így érthető, végülis move-al biztos el lehet szórakozni vele.
13. Rigel77  PlayStation.Community tag
2010.11.01. 15:41:14
LV7
Válasz 8. vbalazs üzenetére:
Igen mert akinek van Moveja és szereti a műfajt annak be fog jönni kötelező vétel , de a nagy átlag játékosoknak nem biztos .
Nem értem egyébként ha 6 pont nem veszel meg egy játékot ? Mégha tetszik is ? Én úgy vagyok vele , ha tetszik adhatnak rá 2 pontot akkor is megveszem . Pl HAZE én szerettem , nem váltotta meg a világot , de játszani jót lehetett vele .
12. Rigel77  PlayStation.Community tag
2010.11.01. 15:38:38
LV7
Válasz 5. EmThor üzenetére:
Nekem az Arcad modok jöttek be . Az a régi játéktermi feeling . Az új mozgós nekem nem . Nagyon nehézkes az irányítás. Grafika közepes , de ebben a műfajban ez nem is annyira nagy hiba .
11. Craig
2010.11.01. 15:32:01
LV5
Anno több zsáknyi pénzt raktam bele a Time Crisis 2 gépbe, amint lesz move-om, tuti vétel lesz.
T h e [吉光] U n o r t h o d o X [空中 遊戯 専門 学校]
10. Masamune  PlayStation.Community tag
2010.11.01. 15:11:01
LV14
Válasz 7. martin üzenetére:
:P
"Na de Gyurma Gyuszi!"
9. EmThor  PlayStation.Community tag
2010.11.01. 15:10:51
LV12
Válasz 8. vbalazs üzenetére:
Meg van indokolva miért ennyi pont a játék. Ettől még remek szórakozást nyújt, de a helyén kell tudni annak minden + és - vonását.
Dragon Age se kapott sokkal többet, mégis, az is egy remek stuff.
8. vbalazs  PlayStation.Community tag
2010.11.01. 14:50:45
LV3
A második videó végén áradozol a játékról hogy kötelező vétel a move tulajdonosoknak, meg simán megéri az árát. Aztán dobsz rá egy 6 pontost :) Csak én érzem a kontrasztot?
7. martin  Főszerkesztő
2010.11.01. 14:00:34
LV27
Válasz 3. noozi üzenetére:
Ez aztán az elmés komment! Az olyan szórakoztató játékok, mint a The Shoot, a Sports Champions, a tumble, vagy a Start the Party! alapján nem tudtál úgy dönteni, hogy kell a Move, de a hatpontos Razing Storm rádöbbentett, hogy nem kell. Le a kalappal!
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
2010.11.01. 13:23:26
LV21
Nem tetszik a stílusa a gamenek.
:(
5. EmThor  PlayStation.Community tag
2010.11.01. 12:52:50
LV12
Válasz 4. Rigel77 üzenetére:
Köszönöm! Igen, pontosan ezzel volt problémám, hogy két kézzel kell fogni a cuccot, mert ha a navigátort is bekapcsoltam mellé, akkor az meg egy második kontrollernek felelt meg.

A külföldi sajtó értékelésével meg ne foglalkozzatok (nem láttak tovább a játékidő relatív(!) rövidségénél), piszok jól szórakoztam/szórakoztunk, főleg ketten játszva: tegnap nyomtuk a kalózos játékot, és van benne olyan, hogy el kell kanyarodni az élőholtak hajója elől, vagy egy nagy sodrású folyón kell a lélekvesztőnkkel kikerülni a sziklákat, és ekkor ilyen karikákat kell leírni a levegőben a Move-al, marha vicces volt! :)
4. Rigel77  PlayStation.Community tag
2010.11.01. 12:33:22
LV7
Jó a cikk EmThor. Annyit hozzá fűznék hogy a pisztoly kiegészítőt is lehet használni csak úgy kell fogni mintha egy puska lenne 2 kézzel . És akkor eléred a töltés/pajzs gombot .
Lesz majd a puska kiegészítő majd , arra leszek kíváncsi .
3. noozi  PlayStation.Community tag
2010.11.01. 11:59:39
LV17
ennek a játéknak is köszönhetően döntöttem,h egyenlőre nem kell Move :)
PSN ID; No_Ozi_
2010.11.01. 11:51:35
LV4
Leszedtem tegnap a demoját a grafika szerintem nem sokat lépett előre a régi verziókhoz képest a célzás eléggé nem állt nekem kézre főleg úgy h a bal analog karral kell célózni vagy a nyilakkal és olyolykor a célkeresztett többet kerestem mint az ellenséget.R1 L2 a tűzelés,jobban kézre állna ha mondjuk a jobb oldali karral kéne célozgatni.De összegségében a ez a game hozza a Time Crisis hangolatot.Aki anno szerelemese volt ps2-ön annak tuti vétel.
Ne olvass igyál,hamarabb meglátszik!
1. ps2true  -A LEGNAGYOBB-
2010.11.01. 11:50:18
LV24
A demó jó!
Playstation
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
TIME CRISIS: RAZING STORM
Sony / Namco
Látványosság:
Átlagos
Játszhatóság:
Átlagos
Szavatosság:
Átlagos
Zene / Hang:
Hangulat:
6/10
Pozitívum
Három játék egy áráért, teljes mértékben rombolható pályák, feszes tempójú küldetések, fergeteges multiplayer
Negatívum
A Razing Storm FPS módjában nehézkessé válik az irányítás, a pályák számát tekintve nem túl hosszú árkád módozatok

MARTIN BELESZÓL
Marhára tetszik ez a gyűjtemény! A Deadstorm Pirates kétszemélyes multija egyből kedvenc lett a baráti társaságomban, mert nagyon jól játszható (bár szerintem annyira nem könnyű, főleg az A/S értékelések megszerzése). A TC4 már az előző verzióban is megvetette magát, pisztollyal együtt figyel a gyűjteményemben. A vadiúj Razing Storm irányítása egyelőre kicsit problémás a suta kezemnek, de szoktatom magam hozzá, próbálom megtalálni az optimális beállítást. 100% játéktermi hangulat!