PlayStation.Community

2008.11.28. 16:51 Játékteszt
109 hozzászólás
Szerző: Petunia
Értékeld a cikket!
Isteni színjáték.

Crystal Dynamics. Ez a két szó évek óta Lara minden hívének ugyanazt jelenti: a Tomb Raider sorozat újjáélesztőjét. Kezdetben vala a Legend 2006-ban, mely csodálatos grafikájával egy csapásra belopta magát a szívünkbe. A játék háza táját egy dolog miatt érte sok panasz, jogosan: csapnivalóan rövidre sikerült, de azzal vigasztaltuk magunkat, ebből a hibából biztosan tanulni fognak a srácok a későbbiekben. Egy évre rá következett a sorozat tizedik születésnapját ünnepelni hivatott Anniversary, mely szinte tökéletesen felért eme szép alkalom nagyszerűségével. Jómagam csupán annyi hibát tudok felróni neki, hogy remake, tehát létező és szilárd alapra épít, a nosztalgia mindent megszépítő erejével támogatva, ám mindezeken felül a fejlesztőknek annyi újítást sikerült becsempészniük a játékba, hogy szinte egy új ópusszal lettünk gazdagabbak. Nekem nagyon sok szép órát adott ez a rész, mindig újra és újra akarok vele játszani.

Ezek után mindannyian bizakodva tekintettünk a jövőbe a széria első következő generációs (azaz jelen generációs) installációját, a Tomb Raider Underworldöt illetően, melyen a Crystal csapata három évet munkálkodott. A szokásos módon nagy mennyiségben adagolt és minden érintett platformot bemutató screenshotok, Lara-renderek, artworkök, trailerek (Vignette-sorozat), fejlesztői videók (Beneath the Surface sorozat), valamint a Crystal Dynamics emberei által írott fejlesztői blog folyamatosan fenntartották, sőt fokozták érdeklődésünket és várakozásunkat, illetve mindannyian biztosak lehettünk abban, nem mindennapi élmény vár ránk a legújabb eljövetelben. Én pedig megerősödtem abban a hitemben, hogy Lara és a Tomb Raider új aranykorát éljük. Az Xbox 360 tulajok és a PC-sek számára elérhető demo, mely az egyik legcsodálatosabb pálya, Thaiföld elejét mutatja be, jogosan korbácsolta az egekig a kedélyeket, míg a végén a napokat számolva aztán csak elérkezett 2008. november 21., az európai megjelenés napja, és mindannyian rávethettük magunkat a várva-várt játékra. Habár nekem korábban Martin jóvoltából szerencsém volt az Underworld elejéhez egy preview verzióban, az izgatottság semmivel nem volt kisebb, amikor a game lemezét a PS3-mamba pattintottam, és kezdetét vette a tátott szájjal kísért játék – mely ámulat olykor nem csak a csodálatra méltó dolgoknak szólt, de azoknak a hibáknak is, melyek láttán alig hittem a szememnek. Azért nincs nagy gáz, ne ijedjetek meg, ezekről később részletesen fogok szólni.„KI ITT BELÉPSZ…”

Az Underworldben elmesélt történet ott folytatódik, ahol a Legendben abbamaradt, Lara Croft egyik legrégibb nemezisét, a démoni Jacqueline Natlát is színpadra szólítva. Vagyis ezen rész sztorijának megértéséhez jó, ha az ember játszott a Legenddel. Az újoncok részére ugyan van egy, a korábbi eseményeket összefoglaló videó a „Trailers” menüpontban – amit szerintem valahogy bele kellett volna ágyazni a game nyitó jelenetébe, mert bizonyára a legtöbben nem azzal kezdik a mulatságot, hogy átnyálazzák, milyen videók vannak a menü alpontjaiban.
Lássuk tehát, mit érdemes tudni! Hányatott sorsú hősnőnk gyermekkorát súlyos tragédiák keserítették meg: először anyját veszítette el egy repülőszerencsétlenségben, majd apja, Lord Richard Croft tűnt el egy expedícióban, akit később a hatóságok halottnak nyilvánítottak. Lara a Legendben megtudta, hogy apja szerint anyja Avalonba, az Arthur-legenda titokzatos szigetére került sok évvel ezelőtt. (A legenda szerint Arthur király Avalonba tért vissza a camlanni utolsó csata után, sebesüléseiből felgyógyulni, illetve itt kovácsolták az ikonikus kardot, az Excaliburt is, mely utóbbi a Legendben is fontos szerepet kap.)

Avalon egyfajta túlvilágként értelmezendő, és Lara apja párhuzamot vont közé és a norvég mitológia alvilága, Niflheim közé. Hősnőnk az igazság nyomába ered, mely út első állomása egy rom a Földközi-tenger alatt, melyben Lara régi norvég rúnákra bukkan. De nem ezek a jelek a víz alatti építmény valódi kincsei, hanem egy legendás vaskesztyű, a Járngreipr, mely Thor, a germán mitológia viharistene kalapácsa, a Mjölnir felemeléséhez szükséges. Ezeket az ereklyéket persze nemcsak Lady Croft keresi, hanem Natla, Atlantisz exkirálynője is, szokásos világuralmi tervei megvalósítása céljából. Így amint Lara fáradtságos munkával kihozza a kesztyűt, megjelennek a Natla szolgálatába szegődött Amanda Evert zsoldosai, és elveszik Larától a kincset. Ezt követően Lara találkozik magával Natlával is, aki elmondja neki, hogy Avalon nem Niflheimmel, hanem Helheimmel azonos, mely lényegében a norvég mitológia poklát jelenti. Az ide való leszálláshoz van szüksége Larának a Mjölnirre. Ezután egy nagy teherhajón folytatódik a kaland látványos akciójelenetekkel fűszerezve, majd a régészhölgy a világ egzotikus helyszíneire utazva küzd tovább a relikviákért ellenségei ellen, és persze a nagy igazság kiderítése végett.

A sztori elsőre talán kissé kaotikusnak tűnik, részben a többség által még felületesen sem ismert norvég mitológiai utalások miatt – melyek az érdeklődő számára szívmelengető módon keverednek a hindu, a maja és az indoeurópai mitológia elemeivel is –, de biztosíthatok mindenkit, hogy a történet meglehetősen érthetően fog kibontakozni a játékban való előrehaladásunk során, melyben a fantasztikus, epikus helyszíneknek legalább olyan fontos szerep jut, mint a kiváló minőségű, filmszerű élményt közvetítő átvezető jeleneteknek. Egyébként Lara minden fontos eseményt és tudnivalót rögzít naplójában, amit a PDA (Personal Data Assistant, személyes adatrendező) „Journal” szegmensében találunk.ABBINGDON GRÓFNŐJE

Mi mással is kezdhetném a tüzetes értékelést, mint magával az újgenerációs Larával? Nos, vele bizony a játék végéig alig lehet betelni; nemcsak küllemével, de mozgásaival is elbűvöli az egyszeri játékost, mondhatni nemtől függetlenül. A hölgyet bizonyára mindenki rögtön az irányítás kézhez kapásakor tetőtől-talpig szemügyre veszi. Nagy általánosságban a Legend-béli önmagához hasonlít, jóval nagyobb felbontással, már az első végigvitel során váltogatható, dögös ruhatárral és új mozgások egész repertoárjával megáldva. Az arcmimikára is nagy gondot fordítottak a készítők, mely különböző arckifejezéseket a lányt a sarokba beforgatva vehetünk szemügyre – aranyos! Még a lélegzését is lehet hallani, ha visszhangos teremben vagyunk, illetve ilyenkor elkezdünk nézelődni a kamerával.
Az Underworld világában előforduló, lélegzetelállító helyszíneket a megszokott módon, Lara bámulatos atlétikus képességeit használva kell magunk mögött hagynunk. Túlnyomórészt peremről peremre ugrálunk, sziklákon és falakon mászunk, a mágneshorgonyt használva szaladgálunk a falon, rudakon szökellünk, oszlopokon mászkálunk és úszunk. A felületeken mászás esetén a korábbi részek kapcsán sokan szóvá tették, hogy a továbbvezető út túlságosan nyilvánvaló a fehér peremek miatt; nos, a fejlesztők figyelembe vették ezt az építő kritikát, mert az Underworldben nem mindig látni azonnal, merre kell menni, tehát teret kap néminemű gondolkodás és nézelődés. Az ugrálásban van egy új elem, amit egyértelműen a Prince of Persiából vettek át: szűk térben a két fal között ugrálunk felfelé az X ütemes nyomkodásával. Ezt amúgy nem tanítja be a játék – a tutorial elég szegényes –, magadtól kell rájönnöd. A horgonnyal való ugrás és falon futás változatlan, azzal az érdekes adalékkal, hogy a nagyobb kampók használatakor a fémkarika csikorog a falon, fokozva a realizmust. Az oszlopok esetében annyi az újítás, hogy kapaszkodás után fel tudsz mászni a csúcsára is, onnan pedig tovább lehet ugrálni. Ami a rudakat illeti, változatos interakciót tesznek lehetővé: a sima, Prince-es ugráláson túl Lara fel tud rájuk pattanni, és onnan ugrani, vagy ha egy perem van felettük, akkor a rúdon felállni és úgy felugrani. A peremeken való egyensúlyozás a bal analóg karral történik – hálistennek nem a kontrollerrel, nekem azzal voltak nehézségeim más játékokban –, és ennek során Lara különböző, aranyos egyensúlyozó animációkat produkál. A platformozásban maradt az utolsó esélyes kapaszkodás, vagyis ha hősnőnk zuhanás közben nem kapja el elég erősen az adott peremet, a Háromszög gyors megnyomásával korrigálhatunk, habár ezt nem kell olyan sűrűn használni, mint a korábbi részekben. Az úszással sincsen semmi gond. A legfontosabb újítás, hogy Laránk sokkal tovább tudja visszatartani a levegőt, mint a két korábbi részben! Mondhatni, szinte a régi szép időket idézi a tüdőkapacitása. Az úszás irányítása is egyszerű: Kör lemerülés, X felszínre úszás, a bal analóg karral haladunk előre, a jobbal pedig tulajdonképpen kanyarodunk.
A hölgy terelgetése összességében könnyű és gyorsan megtanulható, a mozgása pedig még folyamatosabb és szemet gyönyörködtetőbb, mint valaha! A tárgyak felvétele és az interakció a Háromszöggel történik, lerakni a kézben tartott objektumot a Körrel tudjuk. Érdekes újítás, hogy ha pld. egy bot van a kezünkben, és lőni akarunk, akkor Lara egyik kezében tartja a botot, a másikkal pedig az egyik pisztolyt előhúzva lő. De ha mondjuk a kamerát vesszük elő, akkor lerakja a botot… :) Tud cipelni nehéz tárgyakat, sőt azokat dobálja is, ha kell! Ami a fegyvereket illeti, a legnagyobb módosítás, hogy Lara mostantól két különböző ellenfélre is tud lőni egyszerre, és mászás vagy kapaszkodás közben is tud halált osztani. A fegyverarzenál egy altatópisztollyal egészült ki. A fegyvereket a jobb és bal iránygombbal cserélgethetjük, a felfelé irány az egészségi csomagé, az alsó pedig a kameráé. Ami az életerőt illeti, annyi változás van, hogy ha Lara ereje nagyon lecsökkent, egy bizonyos szintig magától feltöltődik, illetve a relikviák gyűjtésével az életerőcsík teljes terjedelmét növelhetjük.KÁPRÁZAT

Aki nekiugrik az Underworldnek, legyen akár a stílus neves egyéb képviselőiben (pld. Uncharted: Drake’s Fortune) jártas, veterán gamer, már a Földközi-tenger mélyén levágja, mi a játék legnagyobb erőssége: a fantasztikus, bámulatos környezet! Legyen szó akár a tenger szintje alatt megbúvó, hatalmas termekről, az Indiai-óceán partján fekvő, monumentális szobrokkal teli hindu templomról, Mexikó buja és trópusi esővel öntözött dzsungeleiről, a maja piramisokról vagy a lélegzetelállító, mesébe illő sarkvidéki lokációkról, az ember nem győz csodálkozni, annyira részletes, élő-lélegző, aprólékosan kidolgozott, fényképszerű és brutálisan életszerű, nemkülönben titokzatos és sejtelmes minden! Az életszerűséget Lara egyes jelenségekre adott animációi is fokozzák: tűz közelében az arca elé tartja a kezét, magas növényzetben haladva elhajtja maga elől azokat. Az élményen sokat dob a cucc nem mindennapi muzikális oldala: egyfolytában hallunk valamilyen zenét vagy hanghatást a háttérben, soha nincs csend! Nekem pld. borzasztóan tetszett a thaiföldi templomnál hallható harangszó, ahol egyébként is szinte érezni a fújdogáló szellőt, nem is beszélve a levegőben lebegő, csillámló porszemcsék látványáról; de ugyanilyen impresszív leszállni egy föld alatti, pókhálós barlangba, amelyben a Lara által kiváltott összes hanghatás máshogy szól – visszhangzik –, mint egy nyílt térben, még a PDA pittyegése is. A zenei betétek magas színvonala ismét legnagyobbrészt a BAFTA-díjas Troels Folmann zsenialitását dicsérik. A szinkronra sem lehet panaszunk, Lara hangját továbbra is a brit színésznő, Keeley Hawes kölcsönzi.
Az Underworldben a barlangok, dzsungelek és romok egy-egy hatalmas rejtvényként működnek. A játék igen nagy teret ad a felfedezésnek, ugyanazt a rejtvényt több megközelítéssel is megoldhatjuk. A feladványok néhány kivételtől eltekintve nem túl nehezek. Általában „A”-ból „B”-be kell eljutnunk, néhány logikai csavarral és reflex / időzítéses akcióval körítve, a nagyobb rejtvények egyes részeiként. A feladat megoldását több dolog segíti. Egyik ilyen a szonártérkép, mely a PDA-ból hívható elő. Ez az adott terepet 3D-ben mutatja meg. Én ugyan túl nagy hasznát nem vettem, egy hagyományosabb térkép hasznosabb lett volna. A másik a PDA „Field assistance” szolgáltatása, amikor tippeket kérhetünk, mire figyeljünk és mit kell csinálni. Ezt Lara mondja el. Igazából nem lehet elakadni, de ha egy összetett rejtvénynél vagyunk, előfordul, hogy több szintnél is ugyanazokat a tanácsokat halljuk.
A rejtvények érdekes részeit képezik az „adrenalin pillanatok”. Vagyis amikor pld. egy platform összeomlik hősnőnk lába alatt, az idő lelassul, és gyorsan kell cselekednünk, általában továbbugrálnunk egy biztonságos pontra. Ezeknek nincs nagyobb jelentőségük, céljuk a drámai hatás fokozása – csakúgy, mint az adrenalin fejlövés a harcnál, amiről később fogok szólni.
A Legendben Lara motorja kapott hideget-meleget, melyből a fejlesztők igyekeztek tanulni, sikerrel. A moci most nem csupán Lady Croft látványos közlekedési eszköze, de a rejtvénymegoldásban is szerepet kap: a különböző magasságú szintek között tudunk vele közlekedni, valamint súlyként is használjuk az egyik puzzle-ben! Tényleg dicsérendő módon sikerült a használatát a játékélmény szervesebb egészébe applikálni.
A felfedezés kiegészítő elemeiként tarthatóak számon a gyűjthető tárgyak, régebbi nevükön „titkos helyek”: a relikviák (Relics) és ereklyék (Artifacts). Minden nagyobb helyszínen általában egy relikviát és húsz-harminc ereklyét találunk. Én szeretem gyűjtögetni ezeket, de el kell ismernem, az Underworldben a Tomb Raider játékok ezen fontos oldalának megvalósítása a korábbiakkal ellentétben meglehetősen fantáziátlanra sikerült: csupán egy-egy vázát kell szétrúgnod vagy egy sarokba benézned, hogy megtaláld a tökéletesen egyforma objektumokat. A korábbi részekben megvolt az izgalmas élmény, hogy bizonyos távolságból vagy valamilyen akadály mögött láthattuk őket csillogni, és ki kellett találni, hogyan jussunk el hozzájuk. A formájuk is pályánként eltérő volt, főleg a relikviáké. Az Underworldben csak a relikviák esetén van szükség némi trükközésre. A titkos tárgyak összeszedésével most is extrákat nyithatunk meg, de ebben az esetben legalább egy trófea rendszert adhattak volna melléjük.
VÉRSZEGÉNY VÉRONTÁS

A csatát sajnos nem lehet a játék erős oldalának nevezni. Nekem az sem nyerte el túlságosan a tetszésemet, hogy az opciók menü „Player tailoring” szegmensében több dolgot a saját képességeinknek megfelelően kalibrálhatunk be: az ellenfél ereje, lőszer mennyisége, Lara sérülése (mindhárom normál / extra szintekre állítható), továbbá az utolsó esélyes kapaszkodás időzítése (extra, normál és rövid). Ez a lehetőség persze az alkalmi játékosokat magába foglalva szélesebb vásárlóréteget kíván kiszolgálni, mintha mindenki azonos esélyekkel indulna. Én mindent normálon hagytam, mert nem tartom magam hardcore gamernek, de pelenkás kezdőnek sem.
Az ellenfeleket továbbra is az L2-vel tudjuk befogni. Újfent jelen van az adrenalin mérő csíkja a képernyő bal felső sarkában, mely az opponensek lövése során fokozatosan telik meg. Ha a csík feltöltődött, és elég közel vagyunk az ellenhez, a Négyzet gomb megnyomásával tudjuk kivitelezni az adrenalin fejlövést: az idő lelassul, a célkeresztet a jobb analóg karral az ellenfél feje fölé visszük, és az R2-vel lövünk. Kell hozzá egy kis gyakorlás, de egy különleges kivégző jelenetet kapunk jutalmul. Ha az adrenalin mérő tele van, koncentrált sorozattüzelésre is van lehetőségünk az R3 lenyomásával és az R2 használatával. Az R3 amúgy a manuális célzás gombja.
A csata során támadó ellenfeleink elől elgurulhatunk (Kör), elugorhatunk (X), vagy át is szökellhetünk felettük (X, miközben feléjük futunk.) Eközben persze folyamatosan tüzelhetünk rájuk. Van egy verekedés módusz is, mely a korábbi részekből hiányzott: a Háromszög segítségével Lara látványos rúgásokat produkál. Ez mondjuk nem túl hasznos mozdulat, mert a lány sajnos gyakran célt téveszt!Nézzük, milyen ellenfeleink vannak. Az emberi opponensekre a konzisztencia a jellemző, azaz mindegyik szinte ugyanúgy néz ki. Még nagyobb gond, hogy a mesterséges intelligencia tekintetében komoly kihívásokkal küszködnek: olykor nagyon közel menve hozzájuk sem mozdulnak meg, pedig már telepumpáltuk őket ólommal! Illetve rengeteg golyót kell beléjük adagolnunk, mire kifekszenek, miközben Lara fele annyi idő alatt elhalálozik. Az ellenük való küzdelemben némi változatosságot jelent a gránátok dobálása az R1-gyel, melynek következtében hangos üvöltözést követően győzelmi zászlókként repkednek a levegőben. Az állati ellenfelek között találunk pld. denevéreket, kis és nagy pókokat, bengáli tigrist, nagy gyíkokat, hüllőket. A kisebb jószágokat egyszerűen le lehet szedni, a termetesebbek viszont seperc alatt ledöntik Larát a lábáról, és egyszerre többen támadnak. Kissé kaotikusan zajlik az egész, sokszor szinte nem is látjuk, mi történik. Állatvédelmi szempontokat szem előtt tartva altatópuskával is lelőhetjük az állatokat, de ennek hatása igen rövid ideig tart. Egy fedezékrendszer sem ártott volna, akárcsak az Unchartedben, illetve a főnökharcok hiánya is furcsa, habár régóta tudni, hogy most a nagy rejtvényeket tűzték ki célul a fejlesztők.NINCSEN RÓZSA TÖVIS NÉLKÜL

Az Underworld árnyoldalainak felsorolását azon brutálisnak nevezhető technikai fogyatkozásokkal kell folytatnom, melyek láttán majdnem sírva fakadtam. Eme elkeseredésem oka leginkább abban keresendő, hogy ilyen bakikat egyik korábbi, a Crystal égisze alatt készült Tomb Raiderben sem tapasztalhattunk!
Az első ezek közül, hogy Lara a játék első, nagyobb részében sokszor nem képes a peremeket azonnal elkapni. Ez főleg a földről felugorva jellemző, tehát ha a levegőben ugrálsz peremről peremre, vagy peremről rúdra, ott azért általában flottul mennek a dolgok. Viszont ha a földről akarunk felugrani egy tömbre vagy egy párkányra, a lány sokszor másodjára vagy harmadjára sem kapja el a szélét, főleg futás után nem. Kegyetlen! Ilyen banális hiba még talán az első öt klasszikus részben sem volt!
A másik brutális technikai malőr a kamera mozgása. Szűk részekben mászkálva össze-vissza pattog, és egyáltalán nem lehet forgatni, eképpen csak sejtheted, hogy merre kell ugrani és Lara hol fog landolni. Ez sem volt idáig jellemző a sorozatra, és amennyire a rajongói közösségtől tudom, a játék minden platformos változatában jelen van ez a hiba is.
Végül Lara mozgásában is akadnak apró tökéletlenségek. Így amikor kapaszkodik egy peremen, olykor elcsúszik a keze, vagy a lépcsőn lefelé futva furcsán rángatóznak a lábai. Ejnye, srácok!
CSISZOLATLAN GYÉMÁNT

A végső pontszámból láthatjátok, hogy az Underworld egy jó játék, de messze nem tökéletes, melybe a fentebb felsorolt hibák komoly súllyal esnek latba. A látványosságra, a játszhatóságra és a hangulatra ezek miatt nem tudtam kiválót adni. Érthetetlen számomra, hogy egy ilyen komoly csapat ilyen komoly eredmények után, képzett tesztelőkkel hogyan tudott ilyen mértékű technikai fogyatkozásokat benne hagyni a játékban, egy három éves fejlesztői periódust követően? Talán a karácsonyi hajrá miatt nem volt idejük tökéletesre polírozni az anyagot? Ezért kicsit csalódás is a game számunkra, Lara igaz hívei számára.

Ám ezeken kívül nekem minden más tetszett, és a szavatossággal sincs gond; a nézelődéssel és a titkos tárgyak gyűjtögetésével legalább 10-12 órára lehet kitolni a játékidőt. Úgy gondolom, a fanoknak kötelező beszerezni és a technikai hibákon érzett bosszankodáson túl a játék erősségeinek köszönhetően jól fognak szórakozni, ami az újoncokra és a stílus híveire is igaz. A játék összességében szállítja azt a fílinget, amit egy Tomb Raidertől elvárunk, és bár nem ez lett a sorozat legjobb része, a Lara Croft-saga értékes darabjaként könyvelhető el. No és csak az nem hibázik, aki tétlenkedik.

(A játékot tesztelésre szoftverdealerünk, a Platinum Shop biztosította. Köszönjük!)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 3 oldal
‹‹  ‹  1  2  3    ››
109. Phatum  PlayStation.Community tag
2013.12.25. 10:58:55
LV1
Egy TombRaider fanatikusnak tökéletes ajándék karácsonyra !
:) Köszönöm
108. Petyka  PlayStation.Community tag
2011.03.19. 21:30:50
LV2
Azért az elég genny, hogy Mexikónál elakadtam, mert picit rosszul tölt be, és amit át kellene ugratnom a motorral, ott nem nyílik fel a rámpa. 3 és fél óra keresgélés után mondom mekkora répa vagyok, hogy nem tudok átjutni, segítséget kérek Mr, Google-tól. Na ekkor derült ki, hogy apró bugról van szó, mivel rengteg játékos szopizott ezzel a gonddal. Mi a megoldás? Kezdd előröl a játékot!? Ugyanis a mentés automatikus, és ha nem mentettél minden pályán 8-10 alkalommal, akkor mindig innen tölti be... rosszul. Letöltöttem mentést, feltettem, látja felismeri, de mikor töltöm közli, hogy ez nem az én mentésem, felejtsem el, hogy ezzel az állással játszani fogok! Köszi! Konzolos pályafutásomat anno a TR2-vel kezdtem. Majdnem a a TRU-val fejeztem be...
107. Gosi
2010.04.26. 16:00:39
LV1
Szerintem ez a legjobb Tomb Raider , bár az igaz hogy a kameranézet és az irányítás néha elég retek tud lenni.
106. pank2
2009.09.04. 08:47:04
LV2
nagyon jo játék csak van pár apro bakik bene de azokat meglehet szokni
PSN ID: paradilaci
105. Firethrower  PlayStation.Community tag
2009.05.26. 19:14:10
LV3
Nem nagy szám, sokkal jobbra számítottam! :(
Az Eidos elmehet melegebb éghajlatra, hogy késtek a trófe-támogatással. Megevett az ideg, amikor trófeás letta játék. Mégegyszer nem viszem végiga trófeák miatt, annyit nem ér meg. Én kevesebbre értékelném, mint 8.
104. Peti85  PlayStation.Community tag
2009.03.20. 11:16:56
LV3
Ez az első tomb raider játék amit végigvittem és csak is jót tudok róla mondani! Szerintem egy nagyon jól összehozott kis game.
103. ssy7
2009.01.31. 14:56:24
LV14
Jók a videók:)
Disznóvágás Pro 2009
102. fuelgas
2009.01.17. 17:10:49
LV1
szerintem az elözö minden ben sokkal jobbvolt mint ez és egyáltalán nem hasonlit Angelina Joni - ra



(inkább ojan Delhusa Joni)
Play Station 3
101. barbar
2008.12.14. 17:55:33
LV1
ja most barbar a newem mert sajnos csunyan szoltam be egy blogba ezert kibannoltak!
final fantasy forever! id:P_PROOCK
100. barbar
2008.12.14. 17:54:16
LV1
Válasz 93. Petunia üzenetére:
Igen inkabb anniversary! hibak amiket nem is egyszer lattam pl( ha nagyobb tavolsagot kellett atugrani nem kapta el a targyakat es leesett de ez nalam kb egymas utan 5szor fordult elo ,5 szor mar csak nem ugrok rossz helyrol vagy nyomom meg rosszkor a gombot!
final fantasy forever! id:P_PROOCK
2008.12.13. 12:40:55
LV1
Az a baj, hogy annyi game jött most, hogy ezt nem lehet bírni anyagilag! Majd ha egy kicsit lemegy az ár meg végigtoltam azokat amik számomra kötelezőek, tuti vétel!
98. Bogyi007  a legtitkosabb titkosügynök...
2008.12.10. 18:13:15
LV6
Válasz 76. Petunia üzenetére:
Csak ezért nem veszek Ps2-t (se)....
No Warez! Együtt a Tiszta Játékért!
97. Szeni
2008.12.08. 12:18:04
LV1
Nagyon tetszik a játék, csak tele van idegesítő kis hibákkal! Szerintem egy kicsit elkapkodták! Lehet jobb lett volna, ha inkább csúszik egy vagy két hónapot...
96. Petunia  Szerkesztő
2008.12.06. 13:01:24
LV12
Válasz 95. Rinity üzenetére:
Ügyes vagy! :)) Drukkolok, hogy PS3-at hozzon a Télapó. ;)
Endure and Survive
95. Rinity  PlayStation.Community tag
2008.12.05. 22:15:28
LV6
Alapos kis teszt, már nagyon várom a karácsonyt, hátha ps3 és Tr lesz a fa alatt ^^ Az Anniversaryban is előfordulnak hasonló bugok, de igazából a grafikai elmény engem mindezért kárpótolna - gyönyörű.. A videók hihetetlenek! Az elsőnek a zenéje nagyon kéne ;)
/Képzeld Petú, az anniversaryban már Midasnál járok, haladok, mi? :D/
Leda atomica
2008.12.04. 12:41:28
LV1
Válasz 92. Petunia üzenetére:
Tény nemis a cikket ócsároltam frankó kis cikk...:)
Csak a játékból nekem a csapdák nagyon hiányoznak:(
93. Petunia  Szerkesztő
2008.12.04. 12:39:26
LV12
Válasz 90. prock üzenetére:
Inkább Anniversary, nem? Abban milyen hibák voltak szerinted?
Endure and Survive
92. Petunia  Szerkesztő
2008.12.04. 12:38:09
LV12
Válasz 88. Skyline82GTR üzenetére:
Nemcsak ennél a sorozatnál nem lehet egyenlőségjelet tenni az old gen és a next gen részek között, a probléma gyökere a mai videojátékok általános nehézségi szintjében és szavatosságában gyökerezik. A technikai hibákra ez persze nem mentség.
Endure and Survive
91. prock
2008.12.03. 19:52:43
LV1
veszek egy uj kontrollert inkabb!
90. prock
2008.12.03. 19:51:45
LV1
amugy az universary-t vegig se toltam mer annyi hiba volt benne h mar a kontrollert baszkodtam a foldhoz ! ugyhogy erre nem fogok beruhazni!
89. prock
2008.12.03. 19:44:50
LV1
jo a teszt! de miert homalyosak a lenti kepek a jatek is ilyen homalyos?
2008.12.03. 13:35:02
LV1
Válasz 87. NeloAngelo üzenetére:
Nem vok én elégedetlen csak nevetséges ilyen hibát a játékban hagyni + ez mr nem a régi tomb raider,ez egy veddészre ugribugri némi akcióelemmel dusítva,látványosra csinálva..:)
2008.12.03. 13:15:06
LV3
Válasz 86. Skyline82GTR üzenetére:
Egy újabb elégdetlen vásárló LOL XD
You're pro or You're a noob.That's life.
2008.12.03. 11:15:43
LV1
Őőőőh...
Csak nekem hiányoznak a játékból a régi jó kis csapdák? Eddig 1 darab csapdával nem találkoztam,mexico-ban járok...
Pontosabban ott el is akadtam mert nállam is előjött egy rengeteg embernél előforduló orbitális bug: amikor lemotorozunk a földalá az első rámpa levan eresztve nemlehet átjutni (utánnanéztem a 3.-nak kéne leeresztve lenni,de így nemlehet addig eljutni),nem segít sem pályaujrakezdés sem régi mentéstől folytatás...
Jó kis game de a minimális észt igénylő feladványokon kívül az egész abból áll hogy meglássuk merrekell ugribugrizni,1-2 alkalom kivételével ezt kapásból kilehet szúrni,szóval a lényeg a játék baromikönnyű,és a régi jó kis tombraideres csapdáknak nyoma sincs...Ugribugri ügyességi...Ennyi.

2008.12.02. 20:16:54
LV3
Ma megérkezett!igeeeeen! LARA :P:P Rég örültem már ennyire Lara kisasszony bájainak XD
You're pro or You're a noob.That's life.
84. Petunia  Szerkesztő
2008.12.02. 16:26:31
LV12
Válasz 83. zs0lt1 üzenetére:
Majd várjuk a véleményedet a topikban! :)

De hidd el, nagyon zavaró ez, ha a korábbi részekben nem ehhez vtál szokva - márpedig NEM!
Endure and Survive
83. zs0lt1  Kitiltott felhasználó
2008.12.02. 13:36:01
LV4
Válasz 82. Petunia üzenetére:
Én észre sem fogom venni azokat a hibákat. Másra fogok fókuszálni! :-)
82. Petunia  Szerkesztő
2008.12.02. 13:33:20
LV12
Válasz 81. zs0lt1 üzenetére:
Áhh, a TR: Anniversary, na az 9!!! Ez is lehetne annyi, ha nem lennének ezek a technikai hibák... :(
Endure and Survive
81. zs0lt1  Kitiltott felhasználó
2008.12.02. 12:38:29
LV4
Válasz 80. tg76 üzenetére:
8! de nekem így látatlanba és Petunia tesztje után 9. Ha megvettem lehet, hogy nálam eléri a 10-et is. :-)
80. tg76
2008.12.02. 12:11:28
LV1
max 7 pont
rastaman vibration
79. Petunia  Szerkesztő
2008.12.02. 12:04:38
LV12
Válasz 75. Masamune üzenetére:
A Pitfallból a TR is vett vmennyit, ez valószínűsíthető.
Endure and Survive
78. Petunia  Szerkesztő
2008.12.02. 12:02:54
LV12
Válasz 74. martin üzenetére:
:O Nem mondod! Tegnap este mondjuk nálam is lefagyott - király screenshotot lehetett vna lőni róla, éppen csatában vtam! :D -, de ilyen eddig nem fordult még elő.
Endure and Survive
77. Petunia  Szerkesztő
2008.12.02. 12:01:25
LV12
Válasz 72. NeloAngelo üzenetére:
Egyetértek, mindkettő - trófa + hibajavítás - nagyon kéne!

(A Wii-s verzióhoz már kiadtak két patch-et, csak érdekességképpen.)
Endure and Survive
76. Petunia  Szerkesztő
2008.12.02. 12:00:02
LV12
Válasz 71. Bogyi007 üzenetére:
Mondjuk Anniversary nem volt DS-re, de volt PSP-re. Most fordított a helyzet. Bár továbbra is azt mondom, még mindig ott a PS2-es verzió. :)
Endure and Survive
75. Masamune  PlayStation.Community tag
2008.12.02. 07:13:04
LV14
Válasz 66. Petunia üzenetére:
Szerintem az Ucharted egy az egyben olyan mint a régi Pitfall részek csak nextgen köntösben. Imádom.
"Na de Gyurma Gyuszi!"
74. martin  Főszerkesztő
2008.12.01. 21:29:53
LV27
Válasz 64. Petunia üzenetére:
Nálam kifagyasztotta a gépet nullára.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
73. Rewmac  PlayStation.Community tag
2008.12.01. 21:01:45
LV1
Nincs multi? Mikor volt Lara Croftban multi és milyen multi lenne? Larák rohangálnak capture the flagelni? Nem értem, szerintem nagyon tetszetős is játék ez úgy ahogy van.
2008.12.01. 19:08:10
LV3
Tetszik a game.Kölyökkorom óta nem Laráztam.Holnap hozza a futi.A kameramozgást még megemésztem de keveset várok akkor tuti nem esek arcra.remélem nemsoká jönni fog trófea kiegészítés pach is és némi hibajavító.
You're pro or You're a noob.That's life.
71. Bogyi007  a legtitkosabb titkosügynök...
2008.12.01. 15:49:20
LV6
Válasz 70. Petunia üzenetére:
Mindenesetre én még bizakodok azért hogy lesz, anno mintha éppen te mondtad volna hogy az Anniversary PsP változat sem lett volna bejelentve és mégiscsak kijött a gépre.

Valahogy nehezen hihető hogy pont a legerősebb hordozható kütyün (beleértve a mobiltelefonokat is) nem lenne ez a játék.
No Warez! Együtt a Tiszta Játékért!
70. Petunia  Szerkesztő
2008.12.01. 14:53:57
LV12
Válasz 69. Bogyi007 üzenetére:
Gondolom, mivel az más jellegű, ígyis-úgyis dolgoztak vna rajta külön. De majd eszgé kolléga megmondja, hogy sikerült. :)
Endure and Survive
69. Bogyi007  a legtitkosabb titkosügynök...
2008.12.01. 12:01:43
LV6
Petunia ez okés is, de akkor miért van Ds-re?!

http://www.youtube.com/watch?v=yqz-uOKd6Uo&am[...]
No Warez! Együtt a Tiszta Játékért!
68. Petunia  Szerkesztő
2008.12.01. 11:37:33
LV12
Válasz 62. Bogyi007 üzenetére:
Fel sem merült, hogy lesz Underworld PSP-n, kezdettől fogva...

De még mindig ott van nektek a PS2-es változat januárban! Arra amúgy magam is kíváncsi vagyok. :)
Endure and Survive
67. Petunia  Szerkesztő
2008.12.01. 11:35:20
LV12
Válasz 54. Crash1987 üzenetére:
Nem adják ki, mivel túl gyenge hozzá a PSP.

Squall, az Anniversary nem újgenerációs játék, ezért lehetett kiadni változatlan minőségben PSP-re. Most jobb lenne egy lebutított Underworld a PSP-n? Érdemes vetned egy fél pillantást a game-re PS3-on, és meglátod, miről beszélek.

Jen pedig szegénykém fantasztikus volt 2003-ban - először és utoljára. Lara viszont velünk van 96 óta. Hogy hogy néz ki most, ennek megállapítása érdekében is ajánlom a PS3-as Underworld-öt megtekintésre. :)
Endure and Survive
66. Petunia  Szerkesztő
2008.12.01. 11:30:37
LV12
Válasz 51. TOMASZ-HUN üzenetére:
Én imádom az Uncharted-et, ezzel együtt fogok erről nyilatkozni. Múltkor Karfy-ékkal összevetettük a két játékot, és azt találtuk, hogy a föld alatti helyszíneken az Underworld a szebb, a föld felettieken az Uncharted, de csak egy hangyányit. :) No és az Uncharted-ben nincsenek ilyen hibák.

DE! Igaz, hogy Nate durva jó pasi, de Lara mozgása sokkal szemet gyönyörködtetőbb! Jobban ki is van dolgozva, sztem. Sztorira nekem jobban tetszik az Underworld-é, a rengeteg mitológiai utalás miatt. Illetve, az Uncharted-re mondjuk-e kezdettől fogva, hogy "olyan, mint a Tomb Raider", vagy a Tomb Raiderre mondjuk kezdettől fogva, hogy "olyan, mint az Uncharted"??? Igen, arra gondolok, hogy Lara esetében egy 12 éves múltról van szó, és egy IKONIKUS figuráról, ezt mikor mondhatja el magáról Nate? Legkevesebb 5-10 év múlva...

No persze mindez szvsz, attól még sokatoknak tetszhet jobban az Uncharted. Én TR-fan vagyok, és ebben a hsz-ben fent hagytam a rózsaszín szemüveget, melyet a teszt írása közben igyekeztem levenni - talán sikerült is. :)
Endure and Survive
65. Petunia  Szerkesztő
2008.12.01. 11:22:41
LV12
Válasz 47. karfiol üzenetére:
Mondjuk vér sincs, Karfy, így hát furcsa lenne, ha egy 12+-os játékban látszódnának Lara mellbimbói... :)
Endure and Survive
64. Petunia  Szerkesztő
2008.12.01. 11:20:35
LV12
Válasz 45. ChrisTAn üzenetére:
Chris, sztem az elég elszomorító, hogy olyan banális hibákkal találkozol a játékban nem ritkán, melyek teljesen ismeretlenek vtak a Legendben és az Underworld-ben!! Ami bugos rész volt, az az Angel of Darkness, de annak is inkább a PC-s verziója. Az első 5 rész sem volt azért hibátlan, és elő lehetett hozni bennük vicces dolgokat, mint pl. lebegő krokodilok, vagy ugye a "corner bug", amivel felugorhattál az épületek sarkáról a tetejére. No de az 5-10 évvel ezelőtt volt, könyörgöm!

Biztos vagyok abban, hogy ezek miatt olyat kap most a Crystal, hogy azt nem teszi ki a kisablakba... Más baj sztem nincs vele, mert a szavatosság okés, Lara okés, környezet okés, sztori okés.

Egyébként a barátaim mesélték, sőt videót is csináltak róla, hogy egy helyen Lara LEBEG a levegőben, ill. én is láttam tegnap este egy pókot beragadni és lebegni. :) Érdekes!
Endure and Survive
63. zaz
2008.12.01. 10:36:24
LV3
Multi? TR-ben?
Itt most mire gondoltok?:):)
62. Bogyi007  a legtitkosabb titkosügynök...
2008.12.01. 09:29:30
LV6
Válasz 43. Petunia üzenetére:
Anno erről már volt valami gubanc régebben ha jól emlékszem:
http://pspupdates.qj.net/Lara-Croft-Tomb-Raid[...]
No Warez! Együtt a Tiszta Játékért!
61. Bogyi007  a legtitkosabb titkosügynök...
2008.12.01. 08:32:32
LV6
Egyébként az itteni képeket meg lehet találni valahol nagyobb felbontásban?
No Warez! Együtt a Tiszta Játékért!
60. Bogyi007  a legtitkosabb titkosügynök...
2008.12.01. 08:31:50
LV6
Válasz 49. Bajnok üzenetére:
Ezzel én is így lennék ha tudnám tolni a játékot a kézikonzolomon, de mivel most még nem tudok Ps3-at sem venni mint ahogy erre célzott karfiol gamerkollega, így marad a várakozás, hogy hátha lesz még ebből PsP változat is.
No Warez! Együtt a Tiszta Játékért!
1 / 3 oldal
‹‹  ‹  1  2  3    ››
TOMB RAIDER UNDERWORLD
Eidos
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene / Hang:
Hangulat:
8/10
Pozitívum
Lélegzetelállító helyszínek, fantasztikus hangzás, érdekes sztori, ötletes rejtvények
Negatívum
Technikai hibák, nehézkes harc, néha béna kamera, nincs trófea rendszer és multi