PlayStation.Community

2010.08.06. 10:55 Interjú
55 hozzászólás
Szerző: EmThor
Értékeld a cikket!
Egy különleges játék az Okami és a Devil May Cry művészi stílusában.

Bár nem maradt elég időnk az E3-on, hogy megálljunk az Ignition Entertainment standjánál, utólag kapcsolatba léptünk velük egy interjú erejéig, az El Shaddai: Ascension of the Metatron kapcsán. Tudjuk, hogy sok kedves olvasónkat érdekli ez a játék, így magunk jártunk utána, hogy mire számíthatunk.
Shene Bettenhausen, az Ignition Entertainment üzleti fejlesztésekkel kapcsolatos vezetője vette a fáradságot, hogy válaszoljon a kérdéseinkre. Remélhetőleg sikerül fényt deríteni néhány dologra, az El Shaddai-jal kapcsolatban.Röviden össze tudnád foglalni nekünk, hogy miről szól az El Shaddai: Ascension of the Metatron?

Az El Shaddai-ban a játékos Énokhot alakítja, aki egy igen bátor ember. Őt a Mennyei Öregek Tanácsa fogja a szolgálatába állítani, hogy levadásszon egy csapat renegát, bukott angyalt, akik az emberiség fejlődését akarják megállítani a Földön. A Figyelők Könyve, ami Énokh –valójában is létező – apokrif (megj.: olyan szerzője által isteni kinyilatkoztatásnak tartott írás, amely ennek ellenére mégsem szerepel a Bibliában) könyvének a része, a játék sztoriját közvetlenül inspirálta.

Mikor és milyen környezetben játszódnak az események?

Nem szeretnénk a játék környezetét egy adott helyre és időre korlátozni, mivel ezeket a dolgokat amúgy is tágabb értelemben kezeljük, de az El Shaddai nagy része a több ezer évvel ezelőtti Földön fog játszódni. Ehhez foghatót még nem láttatok, mert az angyalok éltek a hatalmukkal és egy éteri fátylat terítettek a vidékre, amitől minden egy kicsit testetlennek, túlviláginak tűnhet majd.
Kicsoda Énokh, és Isten miért pont őt választotta?

Mielőtt megbízták volna a feladattal, hogy intézze el a bukott angyalokat, Énokh az Öregek Tanácsának elkötelezett írnoka volt. Azért lett kiválasztva, mert egy becsületes, önzetlen ember, akinek az istenhite megingathatatlan, valamint nagy a felelősségérzete is. Arra is felkészült továbbá, hogy végső célja elérése érdekében bármilyen áldozatot meghozzon.

Kicsoda Lucifel?

A legkedveltebb és legnagyobb hatalommal bíró arkangyalként a mennyben, Lucifel fontos szereppel bír az Úr tervének végrehajtásában, hogy Énokh levadászhassa a bukott angyalokat, és igazságot szolgáltathasson. Fizikai formájában nem, de útmutató lélekként ott lesz a főhős mellett a küldetése során, hogy bátorítson, bölcs tanácsokat adjon vagy, hogy akár el is menthessük nála a játékot.Kik azok a grigorik, akiket Lucifel többször is megemlít a játék bemutatkozó videójában?

A grigorik a bukott angyalok azon csoportja, akik kivonultak a Mennyből, és a Földre költöztek, hogy az általuk nagyon kedvelt emberekkel lehessenek. Ez a történet tulajdonképpen a Figyelők Könyvének a központi eleme, és erre épül az El Shaddai.

Nagyon érdekes művészi irányba mozdultatok el az El Shaddai megjelenítése kapcsán. Honnan ered ez a vízfestékkel készült művekre jellemző stílus?

Az El Shaddai látványvilága közvetlenül a rendező, Takeyasu Sawaki úr képzeletéből szökkent szárba. Mielőtt játékunk fejlesztőgárdájához csatlakozott volna, ő volt a Capcom-féle Okami és Devil May Cry művészeti rendezője, de erre a projektre az Ignition Entertainment teljes alkotó szabadságot biztosított a számára. Nagyon izgatottak vagyunk az impozáns, művészi megjelenítés miatt, amit az El Shaddai világa és a benne levő karakterek számára készített. Olyan dolgot akart létrehozni, amit nehéz leírni a nélkül, hogy látnánk, és ami olyan új kinézettel ruházza fel a játékot, ami maradandó nyomot hagy a játékosban.
Az El Shaddai fejlesztésével milyen cél elérését remélitek?

Abban bízunk, hogy sok különféle célt elérünk majd ezzel a játékkal. Először is az El Shaddai-t bizonyos tekintetben egy kissé különc címnek szántuk a karakterközpontú akciójátékok mezőnyében, mert másképpen néz ki, és más is vele játszani, mint a többi hack ’n’ slash játékkal. Ugyanakkor a Japánban székelő alkotógárda magját arra biztatjuk, hogy törjék át a hagyományosnak mondható játékfejlesztési korlátokat, amik esetleg korábban visszatartották őket, miközben meríthetnek az ősrégi írásos források által nyújtott szereplők és történetek igen mély (és jórészt még felderítetlen) kútjából. Végül pedig alapjában véve, egy olyan kielégítő, meglepő és mélységében kellemes interaktív művészeti remeket szeretnénk tető alá hozni, amely kiállja az idő próbáját és sok-sok játékost boldoggá tesz. Ez lenne a fő célunk.

A legtöbb bibliai történetnek van valami komoly mondanivalója. A ti játékotokban is van ilyesmi?

Mivel időtlen tanításokban bővelkedő, ősi történetekre épül, az El Shaddai természetesen sok olyan beszédes elemet fog tartalmazni, amit a játékos a saját életére vonatkoztathat. De igazából nem egy tisztán oktató jellegű terméket akarunk készíteni, ami csak prédikál a játékosnak: mindenekelőtt ez egy csodaszép, szórakoztató game lesz, de ha jobban bele akarsz merülni a történetbe és egy mélyebb értelmet kutatva felfedeznéd annak rejtett oldalait, akkor ebben az esetben is megtalálhatod a számításodat.

Milyen hosszú lesz az egyjátékos rész?

Igaz, hogy még a program egy relatíve korai fejlesztési stádiumban van, de úgy számítjuk, hogy egy átlagos játékosnak 10-12 órájába fog telni, hogy beteljesítse Énokh küldetését, de ugyanakkor szándékunkban áll a végkifejlet elérése után is olyan dolgokat biztosítani, amik miatt újra lehet majd játszani a történetet.
Ezek után lehet, hogy erőltetetten fog hangzani, de lesz többjátékos mód is?

A játék történetközpontúsága és a művészi megvalósítás letisztultsága miatt, az El Shaddai kapcsán kizárólag arra törekszünk, hogy a lehető legkielégítőbb egyjátékos élményt nyújtsuk vele.

A játékot platform-specifikusan fejlesztitek, vagy egyikről a másikra portoljátok?

Keményen dolgozunk, hogy a PS3-ra és Xbox 360-ra történő rohamléptű fejlesztést rendben biztosítsuk, és eddig mindkét verzió szépen fejlődik. Szerencsére a motor, amit a csapat használ (GameBryo, az Embergent Game Thechnology-tól) igazán alkalmas a keresztplatformos fejlesztéshez.

A legutóbbi kedvcsináló videóban láthattuk Lucifelt, amint visszaforgatta az idő kerekét, hogy megmentse Énokhot. A játékosok is képesek lesznek visszamenni az időben?

Miként azt a videóból már helyesen megsejtetted, hogy az Úr akaratát véghezvigye, Lucifel képes az idő manipulálására. A későbbiekben majd felfedjük, hogy ezt a képességét képes-e (vagy akarja-e) alkalmazni, bármikor is kérje azt Énokh. Mindazonáltal, a játékosok számíthatnak Lucifel különleges képességeinek a megnyilvánulásaira.

Már jelen pillanatban is rengeteg csodaszép környezetet láttunk, mintha azok egyenesen egy művészi fantasy albumból bukkantak volna elő. Lesznek modern helyszínek is a játékban?

Eddig az El Shaddai helyszíneinek csak egy kis része került bemutatásra, és érdemes észben tartani, hogy amit eddig megmutattunk, az is messze van még a végleges változattól. A fejlesztés ezen korai szakaszában még nem akarunk túl sokat elárulni, de biztosak lehetettek abban, hogy egymástól nagyon különböző helyszínekkel fogunk szolgálni: lesznek amelyek inkább éteriek és absztraktabbak, míg a többiek ennél jóval anyagiasultabbak, kézzelfoghatóbbak lesznek.
A fegyver, ami Énokh használ, úgy néz ki, mintha egy pengét egy íjjal kereszteztek volna. Honnan jött ennek az ötlete?

A fegyver, amire az imént utaltál „Arch” névre hallgat. Ez egy olyan természetfeletti penge, amit az isteni szent hatalom által kovácsoltak, és az angyalok általában ezt használják. Többet ezek közül elloptak a Mennyből, mikor a grigorik a földre szálltak, és Énokh feladata az, hogy visszaszerezze ezeket az ellenfeleitől, majd megtisztítsa és eredeti hatalmukkal újra felruházza azokat.
Énokh képes lesz használni ezeket a fegyvereket a játék folyamán?

Abszolút. Eddig ugyan Énokhot csak pusztakezes harc közben, és egy Arch fegyverrel mutattuk meg, de a végleges változatban több különféle eszköz lehet majd a birtokában.

Volna még valami, amiről nem tudunk és szeretnéd megosztani velünk? Valami szaftos infó a végére?

Az elkövetkező hónapokban érdekességek egész özönéről fogjuk fellebbenteni a fátylat az El Shaddai-hoz kapcsolódóan, de ugyanakkor reméljük, hogy a kedves olvasók türelmesek lesznek, mert a fejlesztők előtt még temérdek munka áll. Viszont volna valami az E3-as bemutató videóban feltűnő harmadik karakterről, akiről eddig nem nagyon esett szó. Őt csak 1-2 másodpercig láthattátok, de nagy szerepe lesz a sztori összességét tekintve, és ha ismered a játék forrásául szolgáló művet, akkor már most rájöhetsz, hogy mi lesz az ő szerepe a történetben.

Köszönöm az interjút!

(Az interjú teljes egészében a Scrawl tulajdona. Mi csak a fordítást készítettük. Köszönjük. Hivatalos játék-weboldal: KLIKK)
Képgaléria
Olvasói vélemények
2 / 2 oldal
‹‹    1  2  ›  ››
5. martin  Főszerkesztő
2010.08.06. 11:24:43
LV27
Válasz 4. ufonauta üzenetére:
Ha Isten nem is, de az ördög majd megment.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
4. ufonauta  PlayStation.Community tag
2010.08.06. 11:20:16
LV15
isten ments ettől a játéktól !
3. Feles  Feles
2010.08.06. 11:17:26
LV14
Okaminak egyszerűen tökéletes volt a képi világa. Nem tűnt fel, hogy csak egy PS2-es szintű game.
Feles
2. martin  Főszerkesztő
2010.08.06. 11:14:43
LV27
Alig várom. Művészi, elvont, különleges csemege.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
2010.08.06. 11:07:18
LV4
Ez nagyon komoly lesz! :D
Lag-Cheater Fucker Shogun
2 / 2 oldal
‹‹    1  2  ›  ››
Elmélkedő - Virtuális Futballigazság Döntő
2019.07.25. 22:00 PlayStation.Community
17 hozzászólás
Szerző: martin
...azaz csapatért játékot, vagy játékért csapatot?
Minesweeper Genius (PS4, PSN)
2019.07.20. 16:20 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: Sheodon
Aknakereső újratöltve.
Slay the Spire (PS4, PSN)
2019.07.19. 09:42 PlayStation Network
3 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Na még egyszer, utoljára.
DRAGON QUEST BUILDERS 2 (PS4)
2019.07.17. 17:06 Játékteszt
7 hozzászólás
Világokat építünk!
18 Floors (PS4, PSVR, PSN)
2019.07.16. 09:47 PlayStation Network
9 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Négyemeletnyi borzalom.
Képregény - A sötét lovag visszatér
2019.07.14. 10:35 Cool-Túra
7 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Az utolsó szuperhős-képregény.
Vaporum (PS4, PSN)
2019.07.14. 10:21 PlayStation Network
3 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Egy elfeledett zsáner feltámadása, ráadásul magyar nyelven!
Sorozat - Stranger Things: Season 3 (2019)
2019.07.13. 18:10 Cool-Túra
6 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Végtelen történet.
BLOODSTAINED: RITUAL OF THE NIGHT (PS4)
2019.07.12. 13:34 Játékteszt
12 hozzászólás
Szerző: GrayFox
Klasszikus képlet, komoly vérfrissítés.
Irony Curtain: From Matryoshka With Love (PS4, PSN)
2019.07.11. 11:27 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Oroszország anyácskában point and click játszani végig téged.